< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Wanner ben je er klaar voor ????

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Wanner ben je er klaar voor ????
25/07/2008 @ 12:32
petitje

Online Status Stuur bericht
zozo ik moest al erg zoeken naar dit topic
dus tijd om t weer wat te uppen

Rien hier zijn de 2 weken aerosol eindellijk voorbij.
Dat aero-chamber heeft hij ook voor op de creche want daar doen ze niet aerosollen. Bij denis hielp t meteen, niet meer gehoest en niet meer overgegeven.
Ja hij zal ook altijd gevoelige luchtwegen hebben zit in de familie.
Denis zegt 1x mama en 100X papa op een dag, en dat zeggen dat hij mij t meeste ziet....

Isa, je hebt ne echte kapoen! Stuur je me de foto's nog door? En een heel fijn vakantie volgende week.

Lieveke, hoe is t nu met Paulien? En de nachten? Wat naar dat je zo slechte nachten hebt, heb ik gelukkig nooit last van gehad.
En lukas terug naar de kribbe zal ie wel leuk vinden, zo spelen met de andere kindjes. Is uwe vent al weer werken?

Zephke, hoe is t met je beebje? En hoe was de controle.
Oei enid ook al zo een gevoelige longskes?
Ben je al verhuisd? Fijn dat t zo vlot. Wij geraken maar niet meer op gang.

Hier gaat alles goed. Deniske is weer logeren, en nu had ie wel erg gehuild en om zijn mama geroepen t eerste uur, daarna gelukkig niet meer want dan was ik hem gaan halen.
En de auto is stuk, grr is al de 3de maal op 3 maanden tijd dat we er hoge kosten aan hebben, geen lachertje.
Afgelopen weekend naar de zee geweest, he isa het weer kon beter maar viel nog wel mee, droog en das t belangrijkste he.
En nu is denis dan logeren tot vanavond, morgen naar NL en dan kan ik misschien de zondag eens wat uitrusten pfff.

zo goed weekend aan iedereen
doei

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 08:18

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
GOedemorgen,

Vandaag en morgen ben ik alleen met de twee kindjes, benieuwd of het even goed gaat zoals vorige week.

Het zijn soms zo drukke dagen als mijn man zelfs thuis is of zelfs als lukas niet thuis is dat ik met afvraag hoe ik het allemaal ga plannen met de twee thuis, maar dat kan je niet hé, als PAulien honge heeft en Lukas moet net pipi doen.

Hier goede nacht had voor de verandering, gisterennamiddag had Paulien veel gehuild en moest ze altijd maar in de armen liggen.
Maar savonds om 21u gedronken en dan pas bijna 03u en dan nu om 07u se, ze heeft net haar zantac gehad.

Ja we zijn vorige week naar de dokter geweest met het vermoeden van een lichte reflux, ze huilt heel veel en gaf veel over, nu is het minder, zelfs projectielbraken.
ER zijn soms dagen bij dat ik ze niet moet neerleggen overdag en dat is ook vermoeiend zenne met de twee kindjes samen thuis, en je kan niert veel doen hé.

Tis een groot verschil wat ik ga nu al opstaan en hopen dat ze gedronken heeft voor Lukas wakker wordt.
Doet toch een goed maar 1 keer moeten opstaa ipv 3 keer in de nacht.
MAar tzal wel niet alijd zo zijn zeker.

lieveke

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 14:13
Rien

Goh Lieveke, zal wel zijn dat je soms niet weet waar eerst beginnen. Ik vind 1 kindje al zo druk .. kan het me echt niet voorstellen als er nog eentje bij zou zijn. Maar ben er wel zeker van dat jij dat supergoed doet zenne!

Hier ook eentje uit logeren. F is bij opa en oma aan zee tem woensdag. Best lang, maar doet ook wel deugd om zo eens met eht ventje alleen te zijn. Ik hoorde al van mijn moeder dat hij de clown is van het terras: gekke bekken trekken, naar iedereen zijn handje opsteken, blazen, ,... en natuurlijk als ie merkt dat mensen lachen ... Superschattig toch deze leeftijd, vind je niet Petitje?

Lotje, hoe is het met de twins?
Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 14:24
petitje

Lieveke, ik kan t me ook niet voorstellen met 2 beebjes, vind t nu al druk genoeg ja.
Denis heeft de eerste 8 weken overdag ook geen uur geslapen, heel erg vermoeiend! OOk door reflux, dus ik zou zeggen als je dat vermoeden hebt ga er zekers mee verder. Sterkte!
Had jij geen kraamhulp geregeld?

Rien, F ook uit logeren, ja doet wel eens goed. Hier oma en opa ook aan zee, maar dat kan ik toch nog niet hoor, zo 2 nachtjes was echt de max.
Vandaag huilde hij toen ik hem bij de creche afzette.
Ze zijn inderdaad heel goed in de show stelen, maarja ze zijn ook zo schattig he

Ja lotje ik wil ook wel eens weten hoe t bij jou gaat..

Fleur alles oke? Zephke?
Isa is op verlof voor een week...

groeten

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 14:36
Rien

Petitje, naar welke creche ga jij?
F start vrijdag ook in een mini-creche in Hasselt. Die is pas open sinds juni. Ik begin dan namelijk met een neiuwe job in Hasselt. Ik zie er wat tegen op voor hem hoor. Zal eerste keer zijn dat ie blijft slapen. Bij de OM waren het enkel voormiddagen.
Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 14:47
petitje

Rien denis gaat naar de ukkies.
O ging F maar halve dagen? Denis gaat volledige dagen 5/week.
Werken in hasselt? Werk je niet meer voor dat bedrijf in rotterdam?
Wel fijn kort bij huis dan.
Denis is wel al vaker gaan logeren, maar t wordt steeds langer en ja we hebben allebei gezegd dat dit echt lang genoeg is zo 48u.

groetjes

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 14:59
Rien

Nee, ons F'ke ging maar 2 voormiddagen .. luxe dus he. Nu zal ie 3 volle dagen gaan. Heb wel een heel goed egvoel bij die creche en begeleidsters. Maar zal toch effie slikken zijn he.

Neenee, ik werk vanaf 1 aug dus niet meer voor Nederlands bedrijf. Nieuwe uitdaging in Hasselt
Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 10:32

Hoi,

Hier weeral een dagje die voorlopig rustig verloopt met twee kindjes.
Deze nacht was iets moeilijker, om 02u heeft Paulien gedronken maar had wat last, uiteindelijk was het 04u tegen dat ze terug sliep.
Maar ja niet elke nacht kan een succes zijn zeker met zo een kleintjes.

... even weggeweest, Lukas moest pipi doen, een beetje te laat, maar ik moet zeggen verder doet hij het vrij goed.
Momenteel precies een beetje ziek aan het worden, hij hoest veel en zit zo wat met temperatuursverhoging.
afwachten zeker.
Toch is hij ook wel wat jaloers, want gisteren vroeg hij ook veel aandacht rond de middag toen ik Paulien moest eten geven. Ook dat is waarschijnlijk normaal.

Ik heb ook wat nieuwe foto's op mijn profiel gezet.

Rien, petitje* Het zijn idd heel drukke dagen moet ik zeggen. Maar het kan alleen maar beteren zeker.

lieveke

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 10:34

Petitje* Ik had idd kraamhulp geregeld, maar die komen niet zoveel, tis en drukke periode met het verlof, dus zo heel veel heb ik daar niet aan. VOrige week is zelfs niemand gekomen en deze week komt er donderdag iemand voor 2u in de namiddag, maar ik heb slaap dan normaal een beetje als Lukas en Paulien slapen.
Dus ja is ook vervelend, heb ik al gezegd maar blijkbaar gaat het niet anders.

lieveke

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 06:50

Hoi,

Even een vraagje achter een ellendige nacht.
Heeft hier iemand ervaring met osteop/ of huilbaby's?

Ben mss aan het overwegen om eens langs zo iemand te gaan.
Veel te moeilijke nacht gehad en zo kan ik niet lang meer verder hoor.
Tis allemaal voor mij alleen en ik geraak zo oververmoeid, in aug gaan we een weekje naar de zee met een koppel met ook een baby van 3 maand, anders ga ik er niets aan hebben.

lieveke

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 09:43
petitje

lieveke

ik ben toen ik te horen kreeg dat denis reflux had en we dus eindellijk met de juiste medicijnen konden beginnen ook gelijk naar de osteopaat geweest.
Ik geloofde er niet echt in maar soit, we zijn 3 keer geweest, toen was zijne relfux onder controle. Of t echt daarvan is, of toen gewoon die medicijnen goed hun werk deden zullen we nooit weten, maar we gingen onder t motto, baat t niet dan shaad t niet he.

succes meid, in tegenstelling tot bij jou sliep denis de hele dag maar overdag nog geen uurke, ik had dan wel mijn nachtrust gelukkig maar daar bleef t ook bij.

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 10:14
isabel

Online Status Bekijk profiel
Hallo allemaan

nee ben nog niet op verlof wel al in verlof maar dan zijn we ook niet veel thuis he.

volgende week duistsland.

Lieveken ik ben ook naar een osteopaat geweest met lennert.

Het deed hem z'n deugd dat hij zelf in slaap viel op die tafel.

een keer of 4 en hij was er van af.
hij had reflux en ook een voorkeurshouding. Hij draaide nooit zijn hoofd langs die ene kant.

petitje stuur je de foto's dan effen door.

Isabel

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 10:48
petitje

hah isabel, toch nog in t land, jaja ik ben heel benieuwd naar de foto's en altijd leuk voor op denis zijn site he.
groetjes

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 10:53

hey

wordt zo een behandeling terugbetaald?

lieveke

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 12:16
petitje

nee niet echt
hangt ook een beetje van je ziekenfonds af, wij krijgen ( bij de cm) 10€ per behandeling terugbetaald en t koste ik dacht iets van 45€ voor een goed half u.

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 16:23
Rien

Hier ook naar osteo geweest ivm voorkeursligging. Lieveke, zeker gaan. Heb al zo vaak gehoord dat de osteo soelaas biedt. Als ze zo vaak huilt dan kan er misschien echt wat knellen of zo van de geboorte. Ofwel heeft ze gewoon heel veel huidhonger? Wordt ze rustig als je haar pakt en bij je legt? Heb je een draagdoek?

Dikke knuf hoor!!!
Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 16:24
Rien

wij kregen ook 10 euro teurgbetaald, behandeling was 40 euro
Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 18:01

hey,

Rien*
ja ze is wel rustig als ik haar pak, meestal toch, maar ja moet ik dan niet gaan en ik heb ook een draagdoek, maar tothiertoe nog niet gebruikt eigenlijk, wel aan aangedacht

denk dat ze bij de onafhankelijke meer terugbetalen dacht ik

lieveke

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 22:40
Zepke

Online Status
Hallo allemaal!

Lieveke, wij zijn ook naar een osteopaat geweest omdat Enid veel huilde. Ze leek eerst gewoon een voorkeurhouding te hebben maar bij de osteopaat bleek dat haar bekken knel zaten waardoor ze scheef trok en pijn had en zich niet goed voelde. Een paar behandelingen bij de osteopaat en 't was voorbij. Ik kan het dus ook zeker aanraden. Enid genoot er ook van. Ik denk ook dat wij zo'n €10 per behandeling terugkregen. 100% zeker ben ik wel niet.
Petitje, nee, we zijn nog niet verhuisd maar 't zal niet zo lang meer duren. We zijn nu vollop aan het schilderen. Binnen de twee weken kunnen we waarschijnlijk verhuizen. Ik kijk er al naar uit, zo ons eigen stekje! Moeten jullie nog veel verbouwen? Vorige week dinsdag op controle geweest. Alles is in orde met ons meisje! 't Is weer een enorm bewegelijk madammeke! Op dat gebied lijkt ze al perfect op grote zus. Ook gecontroleerd of mijn baarmoederhals weer niet te kort aan het worden is of aan het verweken is maar dat is op dit moment nog perfect in orde. Denis is ook al uit logeren geweest voor een paar dagen? Goh, ik heb dat nog altijd niet over m'n hart kunnen krijgen. Ik weet niet waarom maar ik kan Enid niet naar moeke en vake in Brugge brengen zonder er zelf bij te blijven. Al denk ik wel dat ze het daar ook goed zou hebben, maar ik mag er niet aan denken... Stom, he? 't Is niet leuk, hé, als ze wenen als je ze aan de crèche afzet. Mijn hart breekt dan altijd. 't Zijn maar 2 dagen, maar ik vind het toch altijd raar.

Rien, jouw F gaat ook al zo lang bij de grootouders logeren. Is dat niet moeilijk? Ooit zal ik die stap ook wel moeten zetten, zeker? Ah, jij begint vrijdag ook op een nieuw werk? Ook zenuwachtig? Bij mij begint het nu wel! Die drie weken thuis zijn voorbij gevlogen! Hoe lang moet je opzegperiode doen in Nederland? Het zal even wennen zijn voor jou en F dat hij nu drie volle dagen naar de crèche gaat, hé? Maar dat zal wel lukken. Het is belangrijk dat je je goed voelt over de begeleiders, vind ik. Zij moeten tenslotte voor je kindje zorgen, hé?

Ik ga maar eens slapen want ben heel moe. We hebben de hele dag rondgereden voor electro (wasmachine, ijskast en kookplaat), verf, silicone, etc! Een hele dag weer in de weer voor gerief voor ons huis! Op zich wel leuk maar zeer vermoeiend met mijn dikke buik!!

Groetjes,
Zepke

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 11:05
petitje

Lieveke, bij mij zei de osteopaat dat doordat de bevalling zo snel gegaan was denis zo zenuwenknel had zitten...
gewoon proberen hoor..

Zephke, oei nog niet verhuisd... ja vermoeiend he, al dat rondrijden voor je huis, denk dat dat de reden is waarom er hier sinds denis geboren is totaal niks meer gedaan is.
Ja best nog veel werk. We wouden deze zomer ons dakterras afwerken, moest nog een afscheiding gemets worden, getegeld, en dan wat meubeltjes en bloembakken erop... Maar toen we daar allemaal de prijs voor zagen ( in t zwart dan nog wel) hebben we besloten er gewoon een plat dak van te maken... Uiteindellijk hebben we onder genoeg terras, en zo al geen tijd om alles te onderhouden, en zouden we kleurverschil met de stenen krijgen.
Als de kosten aan onze voiture niet te hoog zijn zal ik eens werk maken van prijs vragen aan ne voeger, dat hadden we toch nog graag gedaan tegen de winter.
Verder ligt er al een jaar een zoldertrap, maar eerst moet dat gat afgetimmerd worden, als ventje maar eens tijd had he.
Verder zitten we nog met een betonnentrap die afgewerkt moet worden, hebben we boven geen binnendeuren, moet de wc boven nog betegeld worden n het terras onder ( nu gewoon beton). Dat zijn een beetje onze dringende prioriteiten.
Er zou een geverfd moeten worden ( zitten nog met de grondlaag...), en onze zolder en kelder moet nog volledig aangepakt worden, alsook de afwerking van de garage. Nog heel erg veel werk dus haha. We zien wel, we hebben vorig jaar heel erg veel gedaan dat een sabatjaar ook wel eens zou mogen.
Jaja denis gaat graag logeren, en vooral peter en oma vinden dat fijn.
Hij huilt nog steeds elke morgen als ik hem breng, komt ook omdat er een andere leidster is wegens verlof. benieuwd hoe lang dat gaat duren.

Voor de rest is alles goed, kijk uit naar t weekend. Zouden naar NL gaan maar zonder auto moeilijk he ( met dat wrak van de garage gaan we niet, teveel risico) dus onverwacht lekker wat vrije tijd.

zo zal weer eens gaan werken, maandag is de big bos terug, is t gedaan met de rust.
doei

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >