< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Oktober 2008-Club » Minder werken tijdens zwangerschap

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Oktober 2008-Club
Minder werken tijdens zwangerschap
21/07/2008 @ 20:14
Valentijn

Hey meiden!

Ben nu iets langer dan 27 weken zwanger en voel me goed maar wel moe. Savonds lig ik uitgeteld op de bank.

Vorige week zei de verloskundige dat veel dames in dit stadium van de zwangerschap minder gaan werken.

Wie van jullie werkt al minder en hoe reageert jullie werkgever daar op?

Groetjes,

Valentijn
Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 20:30

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Valantijn, ik kan je daar niet in helpen.
Ik ben al vrij snel thuisgevallen door bekkeninstabiliteit.

Heidi

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 21:54
Sientje

Ik kan je ook niet helpen. Wij stoppen op 6 maand met werken.

sientje

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 23:50
hw

Online Status
Bij mij is de situatie iets anders. Ik ben weliswaar afgestudeerd, maar tegelijk nog student: heb mijn doctoraal geneeskunde, maar wil ik arts worden (wat ik uiteraard wil ), dan horen daar ook nog 2 jaar co-schappen bij (=onbetaald 50 uur per week of meer werken ). Daar was ik in november 2007 mee begonnen. Eind februari 2008 bleek ik (gepland) zwanger. Ik zou vlak daarna vakantie hebben (de hele maand maart) dus ik kon toen mooi alles regelen. Ik had geregeld dat ik na mijn vakantie nog 1 co-schap van 8 weken zou doen en daarna de co-schappen tijdelijk zou onderbreken, voor de duur van een jaar (omdat ik ook nog een paar maandjes thuis wil kunnen zijn bij de kleine voordat ik weer 50 uur per week aan de slag moet. Normaal zou ik nog 2x8 weken gedaan hebben, maar door de aard van het co-schap dat dan als 2e op de planning stond (chirurgie: regelmatig 8 uur per dag aan een stuk op je benen staan onder veel stress, leek me niet zo'n goede combi met een vorderende zwangerschap) heb ik besloten om wat eerder te stoppen.
Allemaal leuk en aardig bedacht, maar een week na m'n vakantie bleek dat het me toch wel heel zwaar viel: ik had veel zwangerschapsklachten (vnl de vermoeidheid en misselijkheid waren prominent aanwezig), en kon de combinatie van werken (overdag) en studeren ('s avonds) niet goed aan. Een paar dagen later heb ik besloten dan maar 7 weken eerder de boel te onderbreken, omdat ik het liever na de zwangerschap echt goed wilde doen (ik krijg tenslotte een cijfer) dan op dat moment half.
Ben toen wel bij m'n 'bijbaantje' gaan praten, om daar met halve dagen te beginnen (wel bezig blijven) en later uit te breiden. Inmiddels, ruim 3 maandne later, werk ik nog steeds 4 halve dagen, meer lukt haast nooit; 's middags moet ik al tijden een middagslaapje doen wil ik de dag verder doorkomen.

Sorry voor het lange verhaal maar goed, je ziet dat zwangerschap je inderdaad kan noodzaken om minder te gaan werken, zelfs al ruim voor de 6 maanden waar over gesproken wordt!

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 08:40
Wen370

Online Status Stuur bericht
ik werk nog steeds evenveel dan een paar weken geleden, hoewel nu in juli en augustus zelfs harder...
ik ben onthaalmoeder en mijn zoontje is terug thuis en daarbij neem ik nog vakantie opvang aan, ik voel ook wel dat het zwaarder aan het worden is hoor, nu ebn ik zo blij dat ik eindelijk boven ben geraakt met een kindje, tegen over een paar weken geleden ging ik nog naar boven alsof het niets was, dis moet ik dus heel vaak doen per dag omdat ik toch wel 4-5 kindjes in bedjes moet gaan leggen en halen en dan nog mijn eigen 2kids.
ook ben ik dit weekend een beetje ingedommelt in de zetel, in de namiddag wat ik normaal nooit doe. ik werk zo nog door tot eind augustus, dan ben ik bijna 35weken (ik hoop toch om het tot dan te kunnen volhouden ten minste.)
als ik zou kunnen kiezen zou ik nu al stoppen, maar ik neem bij mijn bevallingsverlof nog 3weken verlof (niet betaald, als onthaalmoeder is verlof nooit betaald) dus wil ik nu wel nog eventjes hard doorwerken zodat we daarvoor wat extra hebben he.

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 21:22

Hoi Valentijn

Ik ben nu 20 weken zwanger en heb al een tijdje het gevoel dat ik t niet meer volhoud. Heb al vanaf week 13 last van mijn onderrug. Ik werk deze week voor het eerst een uur minder (normaal 8 uur). Maar vandaag alweer met hoofdpijn naar huis gegaan. Helaas vrees ik dat ik daarom dus al veel eerder dan rond 26 weken minder moet gaan werken.

Groetjes, Fleur
Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 21:57

Ik werkte voorheen gewoon 40 uur per week... Maar rond week 12 ben ik al minder gaan werken, het begon met een uurtje per dag minder en rond de 16 weken werden het alleen nog maar halve dagen. Dus 20 uur per week.

Nu ben ik inmiddels 30 weken zwanger en ga ik vanaf volgende week over naar 3 ochtendjes per week.. 12 uur per week dus.
Heel weinig maar voor mijn gevoel soms nog te veel.

Luister naar je lichaam, die zal je tekenen geven als het nog teveel is.
Hoofdpijn is er 1 van!

Succes en sterkte!

P.s: Een zin van de arbo arts toen ik vertelde dat ik mij schuldig voelde om minder te gaan werken: "Voel je nooit schuldig als het gaat om je verantwoordelijkheid nemen!"

Link naar deze reactie
26/07/2008 @ 13:00
Valentijn

Bedankt voor jullie antwoorden!

Maar hoe reageerden jullie werkgever en collega's erop?
Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 12:57
sylvia

Online Status Stuur bericht
Ik ben ook al een tijdje bij huis, vanaf de 20e week. Mijn collega's en baas zijn erg begripvol, het is meer mijn eigen schuldgevoel wat me dwarszit.
Voel me een aanstelster en erg nutteloos (heb bekkeninstabiliteit), terwijl ik het heel goed begrijp wanneer een collega hetzelfde overkomt (zou dat een vrouwenkwaal zijn??)
Ik denk dat je over het algemeen weinig negatieve reacties zult krijgen, je ongeboren kindje is uiteindelijk het allerbelangrijkst!

Sylvia

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]