< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Babygeluk in 2006?Wie ook ?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Babygeluk in 2006?Wie ook ?
21/07/2008 @ 09:56
Erika

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi allemaal!

hier een superuitgeruste mama!
Gisterenavond is Amber in bed gegaan om 23.30 na een fles en héél veel geween (heb uren met haar rechtop moeten zitten, zodra ze plat lag wenen en slikken) doorgeslapen tot 8u deze morgen!
wij heel content! gisteren heeft ze ook al tot 5.45 geslapen, hopelijk blijft het zo ...
sebiet afspraak maken bij de pediater, hopelijk iemand bereikbaar op een feestdag.
Vandaag gaan we rommelen, we gaan kasten uitladen en vanalles wegzwieren wat niet meer gebruikt wordt om zo meer plaats voor de kindjes hun gerief te krijgen.
ons Myrthe haar Litte People wordt al een uitgebreide verzameling en kan dat bena ni kwijt in curverboxen!

@Lieke, alles ok nog? of ben je al in't moederhuis gearriveerd?

@Cindy, ja een tweede zw vliegt enorm snel he. 't is idd zo snel al. Zolang de harde buiken niet té veel voorkomen ist ok, tel je ze soms? ze mogen niet regelmatig komen of pijnlijk zijn hé.
ik las dat je naar je paard bent geweest, mag je er nog op rijden als je wil?

@Lotte, plezant, badkamer bijna nieuw! ik heb de sjaans dat Myrthe nog geen enkele keer van Amber is wakker geworden.
Ik geef 's avonds rond 23u nog een badje in de kamer ernaast en dat hoort ze zelfs niet, want dan zet Amber haar klep open!
Geef je dan antirefluxpap naast de BV, of gewoon?

L. welke kleuren heb je geverfd in je living? Wij hebben een donkergrijze tegel, wil precies iets feller dan beige of bruin... ben zo wat aan't kijken... onze slaapkamer is aubergine met grijs, erg mooi vind ik.
gisteren was ik met Myrthe met de duplo aan't spelen.Ik had zogezegd 'het koningshuis' gemaakt.Best grappig! ik zei tegen haar: voilà, nu mag je het afbreken, de regering gaat toch vallen

[Laatst gewijzigd door Erika - 21/07/2008 @ 10:00] - Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 19:40
L.

erika
we zijn bij een simpel beige en bruin gebleven en een muur in wat grijsbruin
de kleuren hadden klinkende namen als sable des dunes, patatoes en dauphin.
klinkt wel he!!
we moesten wel rekening houden met onze gordijnen die we al hadden, en die zijn terracota achtig met een gele streep.
dus daarmee werd het rustiger, anders ging het iets met blauw (petroleum) worden maar daarbij moesten grijze gordijnen

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 08:50
Lotte

@Erika: ik geef gewone pap.
Ze heeft eigenlijk, sinds ik bij de osteopaat ben geweest, geen last meer van haar reflux.

En de bv is ook al bijna helemaal gedaan. Ik wou nog eventjes 's morgens en 's avonds blijven doorgeven maar ik heb niet genoeg melk meer. Dus ik geef nu al een flesje bij ook op die momenten en laat haar gewoon nog eventjes drinken om de spanning van mijn borsten te halen. dus ik denk dat dat ook bijna zal gedaan zijn

@L.: goed dat jullie alles geverfd hebben! Doet toch altijd deugd als er zo iets afgewerkt is!

Wij gaan vandaag es met de kids naar de Beekse Bergen. Ben eens benieuwd hoe mila het gaan vinden!
en dan morgen een paar dagen naar de ardennen bij vriendne van ons.
Zal wel leuk zijn want die hebben ene zoontje van ongeveer mila haar leeftijd.

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 15:28
Erika

Beekse bergen, is dat met beestjes? of is dat lilse bergen?

volgens mij is Lieke aan't bevallen!

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 20:44
Lieke

Hey dames,

Ik kom even verslag uitbrengen.. vanmorgen moest ik langs bij de gyn om een afspraak te maken om eventueel vroeger binnen te gaan. Hij heeft me nog eens onderzocht, ons ventje ligt klaar, baarmoederhals wat verstreken, dus morgenvroeg om 7u15 mag ik binnengaan. Joepie! Ons ventje zou rond de 3.400kg wegen, dus geen 4 kg zoals hij eerst had gezegd. Ook al een hele opluchting!
Na de middag had ik serieus wat bloedverlies, echt helder bloed, ik maakte me wat zorgen, dus voor alle zekerheid naar het ziekenhuis... gelukkig niets aan de hand, waarschijnlijk gewoon door het onderzoek van de gyn 's morgens. Nu ondertussen ben ik mijn slijmprop aan het verliezen... dus hoop dat het vannacht mss toch spontaan begint... Ella is in ieder geval al bij haar moeke gaan slapen. Ze kijkt er enorm naar uit om haar broertje te zien! En wij ook natuurlijk!
Dus tot binnen enkele dagen! Breng dan wel verslag uit!

Link naar deze reactie
22/07/2008 @ 21:05
cindy

Lieke, heel veel succes!!! Hopelijk begint het deze nacht spontaan

Lotte, hoe is het geweest in de Beekse bergen? Heeft Mila haar geamuseerd. Veel plezier in de ardennen de komende dagen. Hoe lang blijven jullie?

L, fijn dat alles geverfd is nu. Wanneer gingen jullie ook al weer trouwen? Was dat niet in 2009? Zijn jullie al bezig met de voorbereidingen?

Erika, geweldig dat Amber begint door te slapen. Die nachten nemen ze je toch al niet meer af. Heb je nog een kinderarts kunnen bereiken voor Amber haar reflux?
Als ik wil mag ik nog rijden op 'mijn' paard, maar dan zou het weer teveel pijn doen dat ik hem heb moeten wegdoen. Ik had het al lastig toen ik hem zag. Ik heb hem 11 jaar gehad en was elke vrije minuut met hem bezig toen ik nog naar school ging. We hadden echt wel een goede band, maar ja, werken, kindjes en een huishouden vragen ook veel tijd waardoor ik hem moest verwaarlozen vond ik.

Ik moet eens even bij Jochen gaan kijken, hij wilt maar niet slapen Zo, voorlopig even stil.

Gisteren zijn we een dagje naar zee geweest met Jochen. Veel gewandeld en dat heb ik mij wel moeten beklagen 's avonds. Ook vandaag nog. Ik was vandaag trouwens ook de hele dag alleen met Jochen en dat weegt op het einde van de dag ook door. Mijne rug en bekken doen echt wel pijn. Dadelijk lekker vroeg bedje in en alles wat laten rusten.

Vandaag trouwens het parkje ook opgezet en alles gesorteerd van de kleedjes enzo wat gewassen moet worden. Fijn

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 13:45
Erika

Cindy, plezant die voorbereidingen hé.
Probeer toch maar af en toe te rusten, zo'n zee-uitstap is toch vermoeiend voor een zwangere mét peuter!

Lieke: waarschijnlijk ben je nu de weeën aan't trotseren of heb je je zoontje al in je armen. Ik ben benieuwd naar je verslag en of alles ok is met jullie!

Vandaag werd bij de kinderarts mijn vermoeden bevestigd, Amber heeft idd verborgen reflux.
Moet nu NAN AR geven ipv Nutrilon AR want van dat johannesbroodpitmeel dat in die nutrilon zit heeft ze krampen en obstipatie.Dus nu elke dag 1/2 flesje Evian gemengd met Hepar water, hypoallergene antirefluxpap én medicatie (Zantac).
Hopelijk zien we snel verbetering, want nu begint ze echt te krijsen na haar eten.

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 09:28
Erika

is het nu de Zantac of wat ... ?? Amber heeft geslapen tot 9u !!!!
ze kreeg haar laatste voeding om 23.30 en heeft die zelfs niet uitgedronken, ze viel als een blok in slaap.

ik weet het, ik ben echt een geluksvogel met mijn 2 slaapkopkes!
(maar heb dan zelf weer minder geluk op gebied qua gezondheid)

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 15:28
cindy

Hey,

Erika, Amber was misschien zo moe van de reflux dat de Zantax haar echt verlichting heeft gebracht. Gelukkig helpt het. Heeft ze nog zoveel last nu? Wees blij dat je zo 2 slaapkopjes hebt, dan kan jij tenminste ook wat rusten zeker in jou gezondheid. Hoe gaat het nu met de reuma enzo?

Lieke, je zal wel bevallen zijn. Ik ben benieuwd naar je verhaal en foto's.

Hoe gaat het met de anderen?

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 17:21
Lotte

hallo iedereen,

het is hier rustig de laatste dagen! Nu ja, 't is veel te mooi weer om achter de computer te zitten hé!

Hier alles ok!

We zijn een 3-tal dagen naar de ardennen geweest bij een vriendin wiens ouders daar een huisje hebben.
En het waren net de eerste dagen mooi weer dus 't was direct echt vakantie gevoel!
en mijn vriendin heeft een zoontje van 3 en één van 6 maanden dus Mila had direct een speelkameraadje was wel leuk was.

Met Lily ook alles ok, ze heeft zich vandaag voor de eerste keer zelf op haar buik gedraaid! Een grappig zicht!
't gaat toch allemaal snel vooruit!!

Seg, es een vraagje aan de bv mama's... Ik ben nu al meer dan een week volledig gstopt met bv maar ik blijf maar melk aanmaken.
Is dat normaal? Hadden de andere bv mama's dit ook?
Heb daarnet nog es eventjes op mijn borst geduwd en de melk spoot er gewoon uit!
't is wel heel water achtig maar mijn borsten blijven wel pijn doen.
Had iemand van jullie dat ook?
Mijn ma denkt dat het is omdat ik nog thuis ben bij haar en dat ik daarom melk blijf aanmaken...

@Erika: wel goed dat Amber zo goed geslapen heeft!
Mijn ma haar vriend is dokter en die zei me wel dat zantac normaal niet onmiddelijk werkt...
je moet toch een dag of 3 wachten eer je daar resultaat van ziet.
Heeft ze ondertussen nog last of is het veel verbeterd?

Lieke, we zijn allemaal weer raaaazend benieuwd naar je verhaal!! (ikke toch)

voor de rest niet veel te vertellen, de muggen hadden het vannacht op Lily gemunt, het arme kind staat vol met muggebeten!

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 20:31
Lieke

Hey dames,

Ik kom even langs om te zeggen dat ik 23/7 bevallen ben van een pracht van een zoon Daan, hij woog 3.910 kg en meet 52 cm. Echt een mooi ventje, we zijn ongelooflijk fier op hem.
Ik breng jullie morgen verslag uit van de bevalling... ik moet wel zeggen dat zo'n ingeleide bevalling serieus pijn doet, maar gelukkig is het snel vooruit gegaan, om 7u15 binnengegaan en om 12u22 had ik hem al in de armen... morgen meer..

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 07:38
L.

Lieke
gefeliciteerd met de geboorte van je flinke zoon!!
amaai, een flinke brok precies!
en we zijn nieuwsgierig naar je verhaal!!

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 10:39
Lotte

Een dikke proficiat Lieke!

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 23:48
Erika

Proficiat Lieke!
amai,bijna een brok van 4kilo! ben benieuwd naar je verhaal.
en idd, inleiden is toch anders dan 'gewoon' bevallen hé?

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 12:50
cindy

Van harte gefeliciteerd Lieke met je flinke zoon!! Ik ben benieuwd naar je verhaal en foto's

Erika, hoe gaat het nu met Amber haar reflux?

Hier alles in orde. Gisteren nog eens op controle bij de gyn geweest. Ons ligt nu toch mooi met haar hoofdje naar beneden Voor de rest was ook alles goed.

Jochen ligt nu juist in zijn bedje en is rustig. Oef, dadelijk ook even rusten. Zo alleen thuis zijn met hem weegt toch wel door. Al een geluk dat hij zo braaf is. Maar hij zit vol energie, ik word er al moe van om bezig te zien soms Namiddag zijn zwembadje klaarzetten, dan kan hij zich daar wat in uitleven.

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 10:21
M.

hoihoi,

wij zijn ook terug van verlof, t zit er weer op!
t is heel goed meegevallen deze keer, beter dan Barcelona
dankzij de airco op de kamer was het s avonds doenbaar om te slapen voor zowel Laurine als ons
voor de rest was het weer ook goed, rond de 30 graden maar dragelijk
ook een goed hotel, lekker eten, vriendelijke mensen
we zijn veel gaan wandelen, ook een paar marktjes gedaan, lekker gaan eten,...
en voor de rest gewoon lekker relaxen, lezen en genieten van ons
normaal is Laurine geen zo'n grote eter maar amaai de pasta valt precies in de smaak,eten dat ze deed, niet te doen
ze kan ook al een paar nieuwe dingen: ze zegt 'choi' (weet niet hoe je t schrijft in t italiaans), doet mooi bravo, drinkt haar melk helemaal alleen en begint zowat aan de hand te stappen
ongeloofelijk hoe snel ze veranderen op zo'n korte tijd!
maandag moet men man al terug aan t werk maar ik ben gelukkig nog een weekje thuis

lieke, een heel dikke proficiat met jullie
geniet er maar van!

erika, fijn te horen dat Amber zo'n brave en flinke meid is en dat je eindelijk wat hebt kunnen bijslapen ook
was Myrthe al voor de geboorte zo'n sloebertje of is t een beetje de reactie op de veranderingen denk je?

L, grote werken bij jullie zeg! en hoe doe je dat allemaal met 3 kids in huis? wij moeten hier dringend ook nog schilderen en was afbraakwerken doen maar ik zie er nooit geen beginnen aan met Laurine in huis

cindy, voor jou zal t nu ook allemaal beginnen snel gaan hé
geniet maar nog wat van je

lotte, veel gefeest de laatste weken zie ik, groot gelijk

ga jullie laten, snel nog even een wasje buitenhangenµ

groetjes

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 20:41
L.

hoi dames

hier druk zenne, met vakatnie zijn,kruipt heel veel tijd in.. LOL
elke dag rijden we wel ergens heen, hier op bezoek, daar op bezoek, ...
enfin, we genieten en dat is t voornaamste he!!

onze kids doen t goed...
Yerko zijn we de laatste week aan t zindelijk traine, of hoe noem je dat.
hij doet het goed, de laatste twee dagen al geen accidentjes meer!
Kenzo en Yarne zijn helemaal super nu, k herken heel veel van kunstjes die M schriujft
hallo zeggen, mama en papa (dat is Yarne)
dada en zo verder
knuffel en kusjes werpen
stappen al vrj goed alleen... leuk toch zenne

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 10:30
Erika

leuk he, die kindjes die meer en meer dingen kunnen!
ik vind, platte boelekes zooo lief en schattig maar vanaf ze stappen en zich uitdrukken ook zo plezant!

Amber slaapt sinds enkele dagen door, ze gaat rond middernacht in bed en tussen 6 en 9 wordt ze wakker. Zalig!
Ik ben eens een keer haar Zantac vergeten te geven en toen had ze erge last en kon niet slapen. Ze heeft hem dus echt nodig.

Weet je wat ik zalig vind met een tweede, je slaat echt niet in paniek als ze eens huilen, ik ben echt relax met mijn boeleke.En blijkbaar voelt ze dit ook aan want ik krijg haar altijd kalm als ze ergens last van heeft.

Kheb voor ons Myrthe een magneetbord met gekleurde letters en cijfers met achteraan krijt gekocht.
Ze begint nu cijfertjes te tellen !!!ze wil ook de kleuren benoemen maar ze kan ze nog niet zeggen.Nogal frustrerend denk ik.Ze kan veel meer dan wij denken.

Lieke, hoe is het met de kersverse spruit? Hoe is je bevalling gegaan, en hoe is het nu thuis met 2 kindjes?

Lotte als je erg last blijft hebben moet je mss eens medicatie vragen om de BV te stoppen?

M. heeft Laurine goed gezwommen op vakantie? ben je overtijd???

L. hier ook al elke dag drukdrukdruk,mijn man heeft ook vakantie nu nog 2weken! Zijn al elke dag iets gaan doen, mijn huishouden loopt er van achter!
Mooie foto's op de site!

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 10:44
cindy

Hey,

L, fijn dat je 2 kleinste mannetjes zo vooruit gaan. En ze stappen al alleen. Volledig alleen of aan de hand? Elke leeftijd heeft zo zijn charmes, maar als ze zo ineens vanalles beginnen kunnen, is toch geweldig vind ik. Het worden stilaan kleine peutertjes

M, ik word wel een beetje jaloers als ik over je vakantie lees Zou ik ook wel willen. Laurine ook al zo flink. Het gaat allemaal snel nu, he. Je ziet ze echt veranderen van babytje dat nog niet zoveel kan tot ondernemende peuter.

Erika, gelukkig werkt de Zantac goed voor Amber. Ik verwacht nu ook wel van het tweede dat je in alles rustiger blijft. Bij je eerste moet je tenslotte nog alles uitzoeken en leren.

Lotte, loopt de melk nu wat terug? Zoals Erika zegt, je kan pilletjes hiervoor nemen moest het blijven duren. Proficiat trouwens met Lily haar buikrol. Heeft ze het nog gedaan sindsdien?

Gisteren zijn mijn man en ik nog eens onder ons tweetjes gaan uiteten. Het was echt gezellig en de avond is omgevlogen. Dat zal nu wel voor een heel tijdje gedaan zijn, want eens ons meisje er is, is het niet zo gemakkelijk om 2 kindjes te gaan laten logeren.
Dadelijk Jochen eens halen bij mijn ouders. Hij zal zich wel geamuseerd hebben.

Nog een fijne zondag allemaal.

Groetjes
Cindy

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 11:07
M.

hoihoi,

snel even komen pauzeren tussen de berg strijk door, pfff zie er amper doen aan! nuja, ben gelukkig nog een weekje thuis dus al wat vandaag niet meer gedaan is, is voor morgen

erika, ik had mijn pil een week doorgenomen om geen te krijgen op reis en was ze nu aan het afwachten dus vandaar...
ondertussen zijn ze er vandaag
moet wel zeggen dat we wel even met de schrik hebben gezeten
ik was de 1e dag op reis mijn pil vergeten te nemen en ja net toen hebben we...
mijn man dan maar stoken dat ik nu vast wel zwanger zou zijn (aagezien met dat spiraaltje enzo)
t was dus ff stressy afwchten maar allee...
fijn dat alles zo goed gaat met Amber en dat het zo vlot gaat
en Myrthe begint ook wel echt veel te veranderen zo te horen
maakt ze er geen probleem van als je met Amber bezig bent en dan even geen tijd voor haar hebt? ze zit vast aan een leeftijd waar ze veel tijd van papa en mama nodug heeft zeker?

L, super dat yerko zijn potjestraining zo goed gaat
en leuk dat de twins ook al zoveel beginnen te kunnen, jullie hebben al het plezier en 1e woordjes enzo dubbel hé

cindy, groot gelijk dat je eens een avondje onder jullie 2 hebt gedaan, heb je eens deugd van en zoals je zegt, 2 kindjes zijn al moeilijker om weg te doen

oja, wat ik nog eens wou vragen aan al de ervaren mama's hier
de laatste tijd is er met momenten echt geen huis te houden met Laurine
op reis viel het niet zo op, omdat we er toen bijna constant mee bezig waren maar sinds we thuis zijn heeft ze soms van die kuren
overal aanzitten waar ze niet mag, kasten open en toe, klimmen op alles en dan bijna vallen ook!
ik weet dat het er bij hoort maar soms haalt ze echt gevaarlijke toeren uit en ze luistert dan gewoon niet als je nee zegt
gelijk wat we doen, ofwel lacht ze ermee, of ze weent of ze doet of er t niet hoort
of we nu roepen, haar negeren of haar verzetten, niets lijkt te helpen
hebben jullie soms tips? welke manier van reageren is t beste?
en als ze haar gedacht niet krijgt is het echt tieren dat ze doet, niet te doen
heb al gelezen dat deze leeftijd zowat een moeilijke periode is en ik weet dat het normaal is maar weet niet goed hoe er op te reageren

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >