< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » vanaf 12-2004 bezig

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
vanaf 12-2004 bezig
30/05/2008 @ 13:40
ekiam

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Wel zo gemakkelijk dan hoef je maar 1 soort pampers in huis te hebben.
Wat gaat het snel he. Maar het blijft leuk vindt ik.

Bij Dion is het ook zo met praten.
Ik heb hem geleerd ballon te zeggen nu noemt hij alles wat rond is lonlon. Best grappig.
Je moet het maar even weten wat ze bedoelen.

Wij gaan Dion 15 juni laten dopen. We laten het in een klein kerkje in België in de beurt van mijn schoonouders plaatsvinden.
De pastoor is een bekende van mijn schoonouders.

Hoe is het gisteren gegaan? Heb je er baat bij?

Groetjes

[Laatst gewijzigd door ekiam - 30/05/2008 @ 13:42] - Link naar deze reactie
05/06/2008 @ 19:43

Idd gemakkelijk

Lotte heeft dinsdag voor het eerst pipi op het potje gedaan! Ik ontzettend trots natuurlijk Tot nu toe heeft ze het wel nog maar 2 of 3 keer gedaan, maar ze is nog klein natuurlijk en ik dwing ze niet. Ik vraag het wel regelmatig of ze pipi potje wil doen, maar als ze niet wil, zet ik ze er ook niet op.
Hoe gaat het met Dion?

Groetjes
x

Link naar deze reactie
09/06/2008 @ 14:04
ekiam

Dion heeft het ook al een aantal keren op het potje gedaan. Maar na een paar keer vond het het niet leuk meer.
2 weken geleden bij mijn moeder heeft hij zelfs op het potje gepoept!
De ene keer wil hij er wel op en de andere keer niet.
Dion wordt zelfs soms wakker met een droge luier en dan zet ik hem op het potje en dan plast hij ook. Maar dat is al een paar dagen niet meer gelukt.
Ik forceer het ook niet het komt vanzelf wel.
En het is ook een beetje vroeg maar wel knap hoor.
Hoe gaat het daar bij jullie en met jou?

Dion wordt aanstaande zondag gedoopt.
Ik hoop dat het goed weer wordt.
Vandaag is het in ieder geval weer warm.
Groetjes

Link naar deze reactie
13/06/2008 @ 20:33

Dit weekend jullie doop, veel succes

Lotte gaat ook niet meer zo flink op het potje, vandaag heeft ze voor het eerst sinds enkele dagen weer 1 keer pipi gedaan op het potje. Hier thuis wil ze wel op haar potje zitten, maar niet in haar blote poep, enkel wanneer haar pamper en haar broek aanblijven... We belonen ze elke keer met een sticker wanneer ze geplast heeft en soms probeert ze wel eens om een sticker te bemachtigen met het 'broekplassen' op het potje, maar dit lukt niet hoor
Ikzelf voel me alweer wat beter, nu heeft Stefan het moeilijk... Het is nu zo erg dat hij zelf gevraagd heeft om weer te mogen werken. Hijverveelt zich dood en voelt zich alleen. Tja, ik ga werken en als ik thuis ben wil ik natuurlijk het huis op orde zetten. En nu voelt hij zich wat verwaarloosd... Hopelijk betert het wel wanneer hij gaat werken!

Lotte begint nu echt meer en meer verstaanbare dingen te zeggen en wanneer ze iets niet kent, vraagt ze wat het is Kobe kan zich sinds gisteren op zijn buikje draaien!
Vandaag is er in de creche een fotograag geweest en die heeft van elk kind een minireportage gemaakt. Bij ons ook broer en zus samen, volgende week, ten laatste binnen 2 weken, kan ik de foto's bewonderen. Ik ben benieuwd! Het zag er alleszins allemaal wel heel mooi uit... Nu de prijs nog wat afwachten...

groetjes!

Link naar deze reactie
15/06/2008 @ 21:22

Hoe is het allemaal gelopen vandaag? Helaas was het weer wel wat minder...

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 15:06
ekiam

Het weer was inderdaad iets minder maar het is allemaal goed gegaan.
Alleen was Dion nog een beetje ziek waardoor hij een beetje zeurderig werd. Maar we hebben hem laten lopen en toen ging het veel beter.
Ik zal je een foto sturen.

Hoe gaat het nu bij jullie.

Link naar deze reactie
18/06/2008 @ 20:31

Knappe foto's

Hier slaat de vermoeidheid weer toe de laatste dagen. Kobe is om 5 uur telkens klaarwakker. Hij heeft dan geen honger, maar wil gewoon uit zijn bed... Dus mama en papa zijn dan telkens wakker en 1 van de twee moet dan ook effectief uit bed... Daarstraks moest ik echt wel koffie drinken of ik lag gewoon in slaap op het werk! Met Lotte gaat het prima, enkel dat ze me nu 'Nona' noemt ipv mama... Dit hoort ze van de andere kindjes in de creche. Ilona is te moeilijk om uit te spreken, dus maken de kindjes er Nona van. En helaas Lotte nu ook. Ik heb met de anderen het hierover gehad en blijkbaar hebben alle kindjes van de teamleden dit ook gedaan, maar gaat het over. OEF

Link naar deze reactie
05/07/2008 @ 09:48
ekiam

Slaapt Kobe weer wat beter?

Dion werd woensdag midden in de nacht wakker met 40 graden koorts.
Hij trilde helemaal. Toen hebben we zijn kamertje helemaal gelucht zodat het wat frisser binnen werd en hem wat minder gekleed. En ik ben langs hem gaan slapen. Nu si hij gelukkig alweer stukken beter. Hij gaat weer beter slapen maar het eten wil nog niet zo lukken.

Zelf ben ik vorige zondag wakker geworden met een allergische reactie van iets. Mijn hele buik zat onder de bultjes alsof ik door honderden muggen was gestoken en jeuken dat het doet. Ik ben meteen naar de huisartsenpost gegaan om na te gaan of het niet besmettelijk was maar gelukkig niet. Ik ben ergens allergisch voor maar het kan van alles zijn. Ik hoop in ieder geval dta ik dit nooit meer krijg.

Hoe gaat het verder bij jullie?

Link naar deze reactie
06/07/2008 @ 20:51

Kobe slaapt idd beter! We korten zijn dutjes overdag wat in en nu slaapt hij 's morgens weer langer, vandaag was het zelfs 7 uur! Normaal ging hij 3 keer slapen overdag, nu nog 2 keer tenzij hij 's middags heel slecht slaapt, dan mag hij er na de middag nog eventjes in. Maar normaal slaapt hij van half 9 tot half 11 en van 12 tot 15 om dan rond 19 uur zijn bedje in te gaan.
Zijn eten is nu iets minder, maar hij eet nog goed hoor. Hij begint tandjes te krijgen en het gaat niet meer zo heel vlot als voordien, maar toch nog vlotter als wanneer Lotte zo oud was. Ze wegen nu evenveel, allebei 10 kg!

Lotte heeft vrijdag een ganse dag een droge pamper gehad, ze is elke keer mooi op het potje gegaan. Zelfs zaterdag morgen had ze nog een droge pamper! Hier thuis gaat ze nu ook af en toe op het potje, maar meestal begint ze rechtstaande te plassen en zet ik haar op het potje. Dan is ze wel heel trots en blijft ze mooi zitten. Ook komt ze het meestal zelf zeggen wanneer ze kaka heeft gedaan. Volgens mijn collega's is dit heel vroeg dus ben ik natuurlijk een supertrotse mama
Hoe gaat het met Dion zijn zindelijkheid?

Nog 2 weekjes werken en dan heb ik 3 weekjes verlof! Ze zijn al volgeboekt, zoveel plannen om dingen te doen! Die drie weken gaan voorbij zijn vooraleer we het goed en wel beseffen...

Groetjes!

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 19:22
ekiam

Geeft Lotte aan dat ze op het potje moet of zie je aan haar dat ze moet?
Wel knap hoor van Lotte.

Dion heeft een tijdje gehad dat hij het potje kwam brengen maar dat is nu helaas voorbij.
Nu als hij s morgens wakker is en ik hem meteen op het potje zet dan doet hij plassen erop. Hij blijft de hele nacht droog tenzij ik hem te lang laat liggen. Overdag wil hij niet altijd op het potje. Ik zet hem erop maar hij weigert en dan wordt het dwingen en dat wil ik niet. Ik wacht tot hij aangeeft dat hij wil.

Wij gaan vrijdag een weekje op vakantie naar Polen. Ik hoop dat Dion de hele weg net zo tevreden blijft als laatst toen we naar Duitsland zijn geweest.

Link naar deze reactie
12/07/2008 @ 22:07

Geniet van jullie vakantie!

Lotte komt het nu meestal zeggen dat ze op het potje moet, maar tussendoor vraag ik het haar. Als ze niet wil, dan hoeft ze niet, ik wil ze ook niet dwingen want ik vrees dat ze dan gaat blokkeren en totaal niet meer gaat willen.

Ik heb gisteren een moeilijk moment gehad op het werk... Mijn bazin kwam naar me toe en toevallig begonnen we over mijn inspanningen op het werk en over mijn gemoedstoestand... Ik ben in tranen uitgebarsten omdat ik me emotioneel zo slecht voel. Ze stelde de vraag of ik toch niet met een echte therapeut zou gaan praten... Ik heb nu een adres opgezocht en naar het tarief gevraagd. Ik hoop dat ik me emotioneel wat sterker in mijn schoenen ga voelen, want momenteel ben ik echt wel een wrak. Heidi zei me dat ze het er met de collega's al had over gehad of ze ook zagen dat ik soms echt als een pudding ineen zakte. En dit is idd het geval en de laatste tijd meer en meer en dan vind ik doodgewoon de moed niet om me weer beter te voelen... Stom hè...

Groetjes
Ilona

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 19:49

Volgende week donderdag mag ik om 13 uur naar een therapeute gaan in Leuven, hopelijk kan zij me beter helpen...

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 11:31
ekiam

Ik vindt dat helemaal niet stom hoor. Je hebt toch een hele drukke tijd achter de rug.
Ik hoop dat die therapeute je kan helpen.

Dion is super geweest op vakantie. Hij heeft zelden geklaagd tijdens het rijden. We zijn in 1 stuk doorgereden en hij heeft heerlijk geslapen in de auto. De heenweg zijn we 's avonds vertrokken om 7uur en we zijn 12 uur later aangekomen. De terugweg wouden we in 2 dagen doen maar het ging zo goed dat we in 1 keer zijn doorgereden.

Hij is zo gemakkelijk geweest deze vakantie we zijn apetrots op hem.

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 10:41
ekiam

Ik heb zo'n vermoeden dat ik zwanger ben. Ik had geen voorzorgsmaatregelen meegenomen op vakantie.
En nu zijn mijn borsten heel erg pijnlijk en ik zou al ongesteld moeten zijn. Ik heb zondag een test gedaan maar die was negatief. Misschien iets te vroeg gedaan. Ik wacht nog een paar daagjes af als me dat lukt en dan doe ik de test weer. Het liefst ga ik die test nu weer doen. Ik kan niet wachten.
Als het nu dus al gelukt is dan gaat het sneller dan de eerste keer bij Dion heeft het iets meer dan een jaar geduurd.
Ik ben op van de zenuwen.

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 15:43
ekiam

Helaas, vanmorgen de test gedaan en vanmiddag ongesteld.

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 15:00
ekiam

Ging jij vanmiddag niet naar een therapeute? Hoe is het gegaan?

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 20:21

Spijtig dat je ongesteld bent! Hopelijk lukt het volgende keer dan wel

Vorige week ben ik naar die therapeute geweest en het viel heel goed mee. Al was het wel raar om zo over mezelf te zitten praten... Volgende week moet ik al terug...

Onze vakantie zit er ook weer op Het is HHEEEEELLL goed mee gevallen, alleen wil Lotte nu constant in haar blootje lopen. In Sunparcs mocht ze van ons in haar blootje lopen en dan ging ze redelijk goed op haar potje ofwel in het gras. Maar nu trekt ze dus constant haar kleren van haar lijf. Voor Kobe viel het ook enorm goed mee. Ze lagen samen op een kamer en soms duurde het tot een uur vooraleer ze sliepen. Zolang waren ze aan het vertellen en aan het lachen met mekaar! Hij kan sinds enkele dagen zelfstandig zitten en daarnet zette ik hem eventjes in het looprek en hij ging er vrij snel mee achteruit! Dit vond Lotte dan ook weer geweldig en ze lagen weer te gieren van het lachen!
Een nicht van stefan en haar man waren meegegaan. Met hen hebben we een hele goede band en dit heeft dit nog sterker gemaakt hoor! We hebben net voor we vertrokken ook vernomen dat zij hun eerste kindje verwachten en nu komt ze al eens voor raad naar mij. Wel leuk hoor Hun kindje zou eind maart moeten geboren worden dus dan zit er evenveel verschil tussen Kobe en hun eerste kindje als tussen Lotte en Kobe, perfect dus

groetjes x

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 14:06
ekiam

We zijn zondag naar Bokrijk geweest. Helaas begon het met veel regen maar we hadden gelukkig paraplu's meegenomen.
Dion vond het prachtig. Er was een middeleeuws muziekgroepje en als we die tegenkwamen ging hij heel mooi dansen en meezingen.
Ik ben hem vandaag eens gaan wegen. Was benieuwd hoeveel hij is gegroeid. Hij weegt nu 11,35kg en is 77cm groot.
Hoe gaat het met jullie.

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 09:15

Daar zijn wij nog niet geweest met de kindjes, we wachten tot Kobe wat groter is en dat we dan maar 1 buggy meer moeten meenemen.

Ik begin stilaan al na te denken over wanneer Lotte naar school gaat. Met Pasen is het al zo ver! Qua opvang zal er dan nog het een en het ander moeten geregeld worden, maar ik ga aan heidi vragen of Lotte na school niet eventjes naar de kribbe mag komen tot ik gedaan heb met werken. Anders moet ze elke dag in het café van mijn schoonouders op ons wachten en dat zie ik eerlijk gezegd niet zitten...

Verder gaat het hier al heel wat beter hoor, ik zit veel beter in mijn vel
Hoe groot Lotte momenteel is weet ik eigenlijk niet, qua gewicht zit ze rond de 10 kg. Kobe weegt momenteel 10,5 kg en ik heb ook geen idee hoe groot hij is, alleszins groter dan 70cm. Volgende maand moeten we met beide kindjes op controle, ben benieuwd!
een collega van me heeft ons vorige week verteld dat ze zwanger is, maar ze blijft nog werken tot december normaal. Ze zou in mei moeten bevallen. Het lijkt wel of er een echte babyboom is, overal zijn er zwangere buiken of kleine kindjes!
Jullie ook nog veel succes en hopelijk binnenkort ook een zwanger buikje

Groetjes!

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 10:48
ekiam

Goed om te horen dat het weer wat beter gaat met je.

Dion begint zich steeds meer te ontwikkelen hij weet precies met welke geluidjes of kreetjes hij aandacht moet trekken. Ik begin ook steeds beter door te krijgen dat hij ons aan het bespelen is en daar trappen we niet in.

We zijn zondag naar Hengelhoef gegaan om te zwemmen. Dion vond het prachtig. We hadden hem van de vleugeltjes om de armen gedaan. Eerst wou het het niet maar hij raakte er snel aan gewend. Toen hij doorhad dat hij ermee bleef drijven durfde hij steeds dieper het water in te gaan. We zijn ongeveer 2 uur gebleven en zijn constant in het water geweest hij kreeg er geen genoeg van. Soms leek het zelfs alsof hij probeerde te zwemmen dan duwde hij met zijn voetjes onder water om vooruit te komen.
Alleen toen hij doorhad dat we weer naar huis gingen vond hij dit helemaal niet leuk. Ik ga nu wel vaker met hem zwemmen hij is echt als een visje in het water hij geniet er zo van (en mama natuurlijk ook)

[Laatst gewijzigd door ekiam - 01/09/2008 @ 15:47] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >