< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » 4 weken zwanger na echo

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
4 weken zwanger na echo
15/02/2008 @ 11:31
renata

Online Status
Beste forumleden,

Vandaag is er bij mij een echo gemaakt omdat er onduidelijkheid was over de duur van de zwangerschap.
De eerste dag van mijn laatste menstruatie was namelijk op 6 januari 2008. Volgens deze berekening zou ik nu dus bijna 6 weken zwanger moeten zijn. Maar na het maken van de echo werd bekend dat ik pas 4 weken en 3 dagen zwanger ben.
Er was wel te zien dat er een zwangerschap was, maar er was helaas nog geen embryo of iets dergelijks te zien. Volgens de mevrouw die de echo maakte kon dat ook nog niet bij 4 weken zwangerschap.
Maar wat ik nu niet begrijp is dat wij anderhalve week geleden de zwangerschapstesten hebben gedaan, en deze gaven direct aan dat ik zwanger was. Terwijl in de boeken staat dat je dat pas kunt zien na 4 weken zwangerschap...
Daarnaast heb ik sinds ongeveer twee weken gespannen borsten welke groter zijn dan normaal. En ik merk dat mijn spijkerbroeken strakker zitten. De verloskundige zegt dat wanneer je al vaker zwanger bent geweest, dat je dan sneller een dikkere buik en borsten kunt krijgen. En dit is nu mijn derde zwangerschap...

Wij waren wel een beetje teleurgesteld dat er nog niets te zien was op de echo. Tegelijkertijd maakt dit ons ook wel een beetje ongerust!
Is er uberhaupt wel een vrucht/embryo aanwezig???

Op 4 maart hebben wij de eerste afspraak bij de verloskundige en ik ben dan 7 weken en 2 dagen zwanger.(ongeveer)
We moeten bij tien weken zwangerschap weer terugkomen om een echo te laten maken. Dan zal er, volgens de echoscopiste, wel wat te zien en te horen zijn.

Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt???
En wie kan mijn ongerustheid een beetje wegnemen...?

Groetjes,

Renata & Danny

Link naar deze reactie
15/02/2008 @ 15:15
Ninthe

Hey!

Ik heb zelf nooit op die tijd een echo gehad (mijn eerste was rond 9 weken) maar ik kan je wel geruststellen op een ander vlak. Teruggerekend met wat ik nu weet (exact hoelang ik zwanger ben), was ik op het moment van mijn urinetest 3 weken zwanger (vanaf laatste menstruatie gerekend) en het vruchtje was dus 1 week oud. En de test gaf overduidelijk positief hoor. Het kan dus wel! Mijn bloed werd trouwens 5 dagen later getrokken en er was al een hcg van 3250, op nauwelijks vier weken zwangerschap dus (vruchtje 2 weken oud).
Dus ik denk dat je er gewoon vanuit mag gaan dat alles goed gaat, je lekker zwanger bent en op tien weken je kindje ook zult zien!
Link naar deze reactie
15/02/2008 @ 15:24
ano

ik heb ook een pos test gedaan en doe dag voor een afspraak gebeld. ik zou dan 7 weken geweest zijn maar ik was pas 5 weken ook geen vruchtje ofzo te zien, is volkomen normaal. je hebt zoals mij een latere eisprong gehad. wij moeten op 8 weken terug voor een echo en dan zal er wel een vruchtje en hartslag te zien zijn.
ik maak mij niet ongerust hoor, elke zwangerschap begint zo, ik begrijp dat je wel teleurgesteld was omdat je zo ver nog niet bent dan je dacht maar je wist dat die kans bestond he. doordat je nog maar zo kort zwanger bent is er nog niets buiten een mogelijke vruchtzak te zien.
bij hebben dus ook op juist geen 4 weken super positief getest, bij mijn andere 2 kinderen hebben we telkens rond de 5 weken getest en toen zagen we op die test iets maar toch ook niets, je moest er echt achter zoeken en dan nu stond het over duidelijk positief, geen idee hoe dat juist komt maar ik zei het al maak je maar geen zorgen!!!
ik ben momenteel ano(niem) omdat wij het nog tegen niemand hebben verteld dat we zwanger zijn en hier een aantal familie leden zitten.
Link naar deze reactie
15/02/2008 @ 18:02
renata

Online Status
Dit is de echo die vanmorgen gemaakt is...

http://www.dannyonline.nl/images/echo.jpg

Wat ik me nu afvraag, en wellicht een stomme vraag is, is wat ik nu precies zie op die echo? Ik heb begrepen dat die zwarte vlek de baarmoeder is waarin de "baby" zich heeft genesteld in de baarmoederwand. En die vlek zie je dus alleen als iemand zwanger is...?

Groetjes,

Danny & Renata

Link naar deze reactie
17/02/2008 @ 13:08
renata

Online Status
Kan iemand mijn bovengenoemde vragen beantwoorden?
Ben er eigenlijk wel benieuwd naar...

Groetjes,

Danny & Renata

Link naar deze reactie
17/02/2008 @ 13:29
nelleke

Online Status
het donkere vlekje is het vruchtzakje. Daarin groeit het vruchtje.

Vermoedelijke bevalling op 16/09/2008.
Al 51 weken en 3 dagen zwanger (128.70% ver), nog 11 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.
Link naar deze reactie
18/02/2008 @ 09:00

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
bij de zwangerschap van keano had ik ook al zo vroeg een echo gehad ook omdat de duur van de zwangerschap niet zeker was ook bij mij zag je alleen maar een donkere vlek keano is nu alweer 1 jaar oud dus het komt vast goed meid daarom ga ook ik niet nu al een echo laten maken omdat ik weet dat er dan weer niks te zien zal zijn ik bel de vk volgende week pas dan weet ik dat ik een echo ga krijgen waar ik al wel wat te zien gaat krijgen dat stelt mij dan een stuk geruster he liefs en veel succes

Link naar deze reactie
18/02/2008 @ 21:44
Kimsey

Hallo, Na een positieve zwangerschapstest kwam ik bij de gyn terecht, tijdens de echo bleek dat het vruchtzakje leeg was, de gyn zei, of dit is een zwangerschap van 5 weken waar we nog niks zien,of het is en blijft een leeg vruchtzakje, ik moest na de echo bloed laten prikken, ik den k om het hcg hormoon te bepalen. Ik heb een afspraak gekregen voor morgenvroeg eerst bloed te laten prikken, daarna de afspraak voor de 2e echo, zou er iets te zien zijn?? Ben ook super onzeker, is mijn lichaam mij voor de gek aan het houden?? Mijn borsten voelen erg gespannen en zijn pijnlijk ook ben ik erg misselijk, mijn tandvlees bloed..... Het is bijna niet te geloven dat er niks zit. Toch hou ik rekening met het ergste!! Ik kan helaas niet je zorgen wegnemen al zou ik het graag voor je doen...probeer steun te zoeken bij je partner of bij een vriendin een luisterend oor is vaak al fijn... Ik denk aan jullie, sterkte kimsey
Link naar deze reactie
11/03/2008 @ 21:29

echo
Ik ben nu zelf ook vijf weken. Bij mij is er op de echo niks te zien, ook geen vruchtzakje. Volgens de gyneacoloog is ofwel mijn ovulatie verlaat wat de embryo jonger maakt en zich daarom nog niet kan laten zien. Of het gaat om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Volgende week weet ik pas meer...
Link naar deze reactie
20/03/2008 @ 19:56
tine

Online Status
ik ben nu welgeteld 5 weken en 3 dagen zwanger en gisteren een eerste echo gehad.
bij mij was er duidelijk een vruchtzakje zichtbaar.
ik had 2 dagen voor men zogezegde maandstonden een ntest gedaan en die was al positief en bloedonderzoek 3 dagen later was ook al super hoog/
Link naar deze reactie
21/03/2008 @ 11:35
renata

Online Status
Deze week weer een echo laten maken en zie hier het resultaat:

http://www.dannyonline.nl/album/index.html

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 10:46

Heey

Ik heb net hetzelfde meegemaakt...
Ik was al een week overtijd (dus volgens bereking 5weken zwanger) en had een positieve test...Een paar dagen later begon ik te bloeden dus moest van de gynae op controle komen..Er was ook nog helemaal niets te zien, alleen zag je wel aan de baarmoeder dat er een zwangerschap was..en nu maandag terug een echo en dan zag je wel een vruchtje en je zag het hartje kloppen..Ik was dan 6weken en 5dagen...dus ook zo'n anderhalve week minder ver dan ik dacht

Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 19:40

geen vruchtje te zien
HOi Hoi,

Ik wordt helemaal gek van het wachten en wachten.
Ik heb op 19-05 een bloeding gehad wat korter duurde dan mn ongesteldheid en ook totaal niet voelbaar was waardoor ik denk ana een innestelling.
Op 29-05 heb ik positief getest.
Op 06-06 heb ik mn eerste echo gehad om te zien hoever ik kon zijn want ik had een zeer rommelige cyclus,er was alleen een stipje te zien en ik was erg teleurgesteld.Ik moest over 5 weken terug komen.
Op 17-07 ,afgelopen donderdag heb ik mn 2e echo gehad en er was alleen een lege vruchtzak te zien,de gynecoloog wist het niet en bleef maar twijfelend nara de foto kijken omdat ik nu 5 weken later ben teruggekomen dus al zeker meer dan 5 weken zwanger moet zijn en de test nu al 7 weken terug positief was.
Ik moet over ene week terugkomen maar hij geef het weinig kans.
Ik voel niks van ene eventuele miskraam en maak me echt heel veel zorgen.Ben in staat morgen te bellen en te vragen om een spoedecho.

Zou er nog hoop kunnen zijn??OMdat ik ene zeer onregelmatige cyclus had misschien??
Ik hoop dat jullie er misschien wat meer van weten.

Groetjes Liza
Link naar deze reactie
20/07/2008 @ 20:09
Ann

Hey Liza

Wat vervelend dat je in zo'n onzekere periode zit... Het zou een tijd van vreugde moeten zijn, maar zulke echo's zetten daar toch een serieuze domper op he... Ik had een echo op net geen acht weken, maar het vruchtje was slechts 5 weken en 6 dagen. Heel vreemd, want ik ben super regelmatig en had ook op dag 30 een positieve test... Het harte klopte wel, dus de gyn had er nog goede hoop op dat het gewoon een trage start was of zo. Ik mocht drie weken later terug op controle, maar dat heb ik jammer genoeg niet gehaald... Een week later had ik wat (heeeeeel licht) bloedverlies en heb ik een bijkomende echo gevraagd. Het hartje klopte niet meer en het vruchtje was niet gegroeid. Het bloedverlies is na de echo volledig gestopt. Een week later ben ik gecurreteerd... De gyn zei me nog dat het vruchtzakje nog helemaal vast zat, dus ik ging nooit gemerkt hebben dat ik een miskraam had...

Het spijt me dat ik je met mijn verhaal niet veel hoop kan geven. Toen heb ik ook een topic gestart, en daar waren wel een aantal positieve reacties op gekomen. Maar ik vrees er een beetje voor. Als je al zo lang positief test, zou je toch al zeker een hartslag moeten zien he...

Ik hoop voor jou toch op een wonder!

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 09:40

ik heb dat ook mee gemaakt
hallo ik dacht ook iets langer onderweg te zijn mijn test gaf ook twee dikke strepen aan mijn laatste datum was 2 april dus volgens de tabellen was ik uitgerekend op 6 jan nu blijkt t 12 jan te zijn raar maar waar
Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 15:13
Dais

Hi!

Ik heb ook zoiets meegemaakt. Ik heb positief getest (best dikke streep) in Amerika op 17 juni maar bij de echo begin juli was ik nog maar vier weken zwanger. Heel raar maar het is echt waar.

Liefs

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 09:35

Wat een wonder leek, is nu alleen maar onzekerheid
Hoi allemaal,

Vorige week dinsdag heb ik een test gedaan, en ja hoor deze was positief!!! Hoera hoera want ik heb pco en er was mij altijd verteld dat ik nooit op de spontane manier kinderen zou kunnen krijgen(heb 1 dochtertje van 2, via hormoonkuur.
Ooow wat waren we in de 7de hemel... Verloskundige gebelt ik mocht de week erop meteen komen voor een termijn echo. Dat was dus gisteren. Maar helaas, ze kon niks zien, ja iets heel kleins in mijn baarmoeder, wat wel wat op een vruchtzakje leek maar ze dacht dat het dat toch niet was. Ik moest meteen even door naar het ziekenhuis voor een second opinion. Ook daar zagen ze wel een soort van vruchtzakje maar dat was niet helemaal mooi rond zoals hoort te zijn, ook zagen ze er geen vruchtje in. Verder werd er meteen gekeken of dit geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is. Voor zover ze het nu konden zien niet. Vreemd eigenlijk want ze zien toch al iets in mijn baarmoeder zitten. Ik vroeg, kan het niet zo zijn dat dit een hele prille zwangerschap is? omdat ik dus niet weet wanneer ik mijn eisprong heb gehad i.v.m pco syndroom (dan heb je geen cyclus, en normaal gesproken dus ook geen eisprong)

Hier konden ze helaas niet helemaal op antwoorden het zag er maar onrustig uit en het zou kunnen zijn dat het een beginnende miskraam is... pfffff wat voel ik me verschrikkelijk ...... zo leeg... nu moet ik volgende week weer een echo laten maken om te kijken of het dan wel of niet een vruchtzakje is of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap...

Ik weet niet goed hoe ik er mee om moet gaan, ik voel me zo leeg... dit kindje was zo gewenst, zo welkom...

Het ergste is dat ik me wel echt zooooooo zwanger voel, pijnlijke borsten, misselijk... maar ja nu alleen maar onzekerheid...

Erg moeilijk om deze week door te komen...

Dit wilde ik even delen met jullie...
Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 09:58
Babyke*

oh inge meid, ik zou je echt nog niet te veel zorgen maken hoor,
als je dinsdag je positieve test had, dan konden ze mss gewoone echt
nog niks duidelijks zien hoor!

Ik duim voor je mee!!!
De moed nog NIET opgeven!!!!

Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 20:06

Oow wat is het moeilijk om deze week door te komen. Ik heb weer van alles opgezocht op het internet over miskraam en een buiterbaarmoederlijke zwangerschap en dat had ik echt nooit moeten doen. Bij ieder pijntje wat ik nu voel wordt ik echt GEK...
Was het maar alvast dinsdag, dan wist ik meer...
Stiekem hoop ik op een wonder, maar de verloskundige zegt dat ik dat niet moet doen...
Maar aan de andere kant, weet ze totaal niet van de situatie af dat bleek wel toen ze zei dat ze op mijn echo verschillende bloedstolsels had gezien, toch vreemd dat ze dat zei want in het ziekenhuis hebben ze dat helemaal niet gezien!!!!!!!

Hoe moet je hier toch mee om gaan... ik weet het echt niet...

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 22:01
saartje

hoi
hoe is het hier afgelopen
vandaag ook echo gekregen 6 weken ipv 8 en nog gn hartactiviteit te zien,di terug
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]