< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » Wanner ben je er klaar voor ????

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
Wanner ben je er klaar voor ????
29/07/2008 @ 10:32
lieveke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Hier weeral een dagje die voorlopig rustig verloopt met twee kindjes.
Deze nacht was iets moeilijker, om 02u heeft Paulien gedronken maar had wat last, uiteindelijk was het 04u tegen dat ze terug sliep.
Maar ja niet elke nacht kan een succes zijn zeker met zo een kleintjes.

... even weggeweest, Lukas moest pipi doen, een beetje te laat, maar ik moet zeggen verder doet hij het vrij goed.
Momenteel precies een beetje ziek aan het worden, hij hoest veel en zit zo wat met temperatuursverhoging.
afwachten zeker.
Toch is hij ook wel wat jaloers, want gisteren vroeg hij ook veel aandacht rond de middag toen ik Paulien moest eten geven. Ook dat is waarschijnlijk normaal.

Ik heb ook wat nieuwe foto's op mijn profiel gezet.

Rien, petitje* Het zijn idd heel drukke dagen moet ik zeggen. Maar het kan alleen maar beteren zeker.

lieveke

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 10:34
lieveke

Petitje* Ik had idd kraamhulp geregeld, maar die komen niet zoveel, tis en drukke periode met het verlof, dus zo heel veel heb ik daar niet aan. VOrige week is zelfs niemand gekomen en deze week komt er donderdag iemand voor 2u in de namiddag, maar ik heb slaap dan normaal een beetje als Lukas en Paulien slapen.
Dus ja is ook vervelend, heb ik al gezegd maar blijkbaar gaat het niet anders.

lieveke

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 06:50
lieveke

Hoi,

Even een vraagje achter een ellendige nacht.
Heeft hier iemand ervaring met osteop/ of huilbaby's?

Ben mss aan het overwegen om eens langs zo iemand te gaan.
Veel te moeilijke nacht gehad en zo kan ik niet lang meer verder hoor.
Tis allemaal voor mij alleen en ik geraak zo oververmoeid, in aug gaan we een weekje naar de zee met een koppel met ook een baby van 3 maand, anders ga ik er niets aan hebben.

lieveke

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 09:43
petitje

Online Status Stuur bericht
lieveke

ik ben toen ik te horen kreeg dat denis reflux had en we dus eindellijk met de juiste medicijnen konden beginnen ook gelijk naar de osteopaat geweest.
Ik geloofde er niet echt in maar soit, we zijn 3 keer geweest, toen was zijne relfux onder controle. Of t echt daarvan is, of toen gewoon die medicijnen goed hun werk deden zullen we nooit weten, maar we gingen onder t motto, baat t niet dan shaad t niet he.

succes meid, in tegenstelling tot bij jou sliep denis de hele dag maar overdag nog geen uurke, ik had dan wel mijn nachtrust gelukkig maar daar bleef t ook bij.

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 10:14
isabel

Online Status Bekijk profiel
Hallo allemaan

nee ben nog niet op verlof wel al in verlof maar dan zijn we ook niet veel thuis he.

volgende week duistsland.

Lieveken ik ben ook naar een osteopaat geweest met lennert.

Het deed hem z'n deugd dat hij zelf in slaap viel op die tafel.

een keer of 4 en hij was er van af.
hij had reflux en ook een voorkeurshouding. Hij draaide nooit zijn hoofd langs die ene kant.

petitje stuur je de foto's dan effen door.

Isabel

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 10:48
petitje

hah isabel, toch nog in t land, jaja ik ben heel benieuwd naar de foto's en altijd leuk voor op denis zijn site he.
groetjes

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 10:53
lieveke

hey

wordt zo een behandeling terugbetaald?

lieveke

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 12:16
petitje

nee niet echt
hangt ook een beetje van je ziekenfonds af, wij krijgen ( bij de cm) 10€ per behandeling terugbetaald en t koste ik dacht iets van 45€ voor een goed half u.

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 16:23
Rien

Hier ook naar osteo geweest ivm voorkeursligging. Lieveke, zeker gaan. Heb al zo vaak gehoord dat de osteo soelaas biedt. Als ze zo vaak huilt dan kan er misschien echt wat knellen of zo van de geboorte. Ofwel heeft ze gewoon heel veel huidhonger? Wordt ze rustig als je haar pakt en bij je legt? Heb je een draagdoek?

Dikke knuf hoor!!!
Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 16:24
Rien

wij kregen ook 10 euro teurgbetaald, behandeling was 40 euro
Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 18:01
lieveke

hey,

Rien*
ja ze is wel rustig als ik haar pak, meestal toch, maar ja moet ik dan niet gaan en ik heb ook een draagdoek, maar tothiertoe nog niet gebruikt eigenlijk, wel aan aangedacht

denk dat ze bij de onafhankelijke meer terugbetalen dacht ik

lieveke

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 22:40
Zepke

Online Status
Hallo allemaal!

Lieveke, wij zijn ook naar een osteopaat geweest omdat Enid veel huilde. Ze leek eerst gewoon een voorkeurhouding te hebben maar bij de osteopaat bleek dat haar bekken knel zaten waardoor ze scheef trok en pijn had en zich niet goed voelde. Een paar behandelingen bij de osteopaat en 't was voorbij. Ik kan het dus ook zeker aanraden. Enid genoot er ook van. Ik denk ook dat wij zo'n €10 per behandeling terugkregen. 100% zeker ben ik wel niet.
Petitje, nee, we zijn nog niet verhuisd maar 't zal niet zo lang meer duren. We zijn nu vollop aan het schilderen. Binnen de twee weken kunnen we waarschijnlijk verhuizen. Ik kijk er al naar uit, zo ons eigen stekje! Moeten jullie nog veel verbouwen? Vorige week dinsdag op controle geweest. Alles is in orde met ons meisje! 't Is weer een enorm bewegelijk madammeke! Op dat gebied lijkt ze al perfect op grote zus. Ook gecontroleerd of mijn baarmoederhals weer niet te kort aan het worden is of aan het verweken is maar dat is op dit moment nog perfect in orde. Denis is ook al uit logeren geweest voor een paar dagen? Goh, ik heb dat nog altijd niet over m'n hart kunnen krijgen. Ik weet niet waarom maar ik kan Enid niet naar moeke en vake in Brugge brengen zonder er zelf bij te blijven. Al denk ik wel dat ze het daar ook goed zou hebben, maar ik mag er niet aan denken... Stom, he? 't Is niet leuk, hé, als ze wenen als je ze aan de crèche afzet. Mijn hart breekt dan altijd. 't Zijn maar 2 dagen, maar ik vind het toch altijd raar.

Rien, jouw F gaat ook al zo lang bij de grootouders logeren. Is dat niet moeilijk? Ooit zal ik die stap ook wel moeten zetten, zeker? Ah, jij begint vrijdag ook op een nieuw werk? Ook zenuwachtig? Bij mij begint het nu wel! Die drie weken thuis zijn voorbij gevlogen! Hoe lang moet je opzegperiode doen in Nederland? Het zal even wennen zijn voor jou en F dat hij nu drie volle dagen naar de crèche gaat, hé? Maar dat zal wel lukken. Het is belangrijk dat je je goed voelt over de begeleiders, vind ik. Zij moeten tenslotte voor je kindje zorgen, hé?

Ik ga maar eens slapen want ben heel moe. We hebben de hele dag rondgereden voor electro (wasmachine, ijskast en kookplaat), verf, silicone, etc! Een hele dag weer in de weer voor gerief voor ons huis! Op zich wel leuk maar zeer vermoeiend met mijn dikke buik!!

Groetjes,
Zepke

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 11:05
petitje

Lieveke, bij mij zei de osteopaat dat doordat de bevalling zo snel gegaan was denis zo zenuwenknel had zitten...
gewoon proberen hoor..

Zephke, oei nog niet verhuisd... ja vermoeiend he, al dat rondrijden voor je huis, denk dat dat de reden is waarom er hier sinds denis geboren is totaal niks meer gedaan is.
Ja best nog veel werk. We wouden deze zomer ons dakterras afwerken, moest nog een afscheiding gemets worden, getegeld, en dan wat meubeltjes en bloembakken erop... Maar toen we daar allemaal de prijs voor zagen ( in t zwart dan nog wel) hebben we besloten er gewoon een plat dak van te maken... Uiteindellijk hebben we onder genoeg terras, en zo al geen tijd om alles te onderhouden, en zouden we kleurverschil met de stenen krijgen.
Als de kosten aan onze voiture niet te hoog zijn zal ik eens werk maken van prijs vragen aan ne voeger, dat hadden we toch nog graag gedaan tegen de winter.
Verder ligt er al een jaar een zoldertrap, maar eerst moet dat gat afgetimmerd worden, als ventje maar eens tijd had he.
Verder zitten we nog met een betonnentrap die afgewerkt moet worden, hebben we boven geen binnendeuren, moet de wc boven nog betegeld worden n het terras onder ( nu gewoon beton). Dat zijn een beetje onze dringende prioriteiten.
Er zou een geverfd moeten worden ( zitten nog met de grondlaag...), en onze zolder en kelder moet nog volledig aangepakt worden, alsook de afwerking van de garage. Nog heel erg veel werk dus haha. We zien wel, we hebben vorig jaar heel erg veel gedaan dat een sabatjaar ook wel eens zou mogen.
Jaja denis gaat graag logeren, en vooral peter en oma vinden dat fijn.
Hij huilt nog steeds elke morgen als ik hem breng, komt ook omdat er een andere leidster is wegens verlof. benieuwd hoe lang dat gaat duren.

Voor de rest is alles goed, kijk uit naar t weekend. Zouden naar NL gaan maar zonder auto moeilijk he ( met dat wrak van de garage gaan we niet, teveel risico) dus onverwacht lekker wat vrije tijd.

zo zal weer eens gaan werken, maandag is de big bos terug, is t gedaan met de rust.
doei

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 13:00
lieveke

hoi

petitje* De bevalling is ook weer zeer vlug gegaan, dus het kan daar ook van zijn.

We gaan volgende week dinsdag naar de osteopaat, ben benieuwd.

Zepke* Ik kan Lukas ook nog steeds moeilijk uit handen geven hoor, maar toch moet ik het eens doen. ZO gaat hij maandagavond terug naar Philippe's ouders tot donderdagavond. Ze vragen het ook veel.
Dus ik moet wel toegeven, zolang de papi erbij is, want mami druft soms te drinken, dus ja.
Alé spannend binnenkort verhuizen.

Rien* Ja af en toe uit logeren kan geen kwaad hé, maar dat wil niet zeggen dat het niet moeilijk is, ik wil dat altijd op voorhand weten, niet teveel onverwacht, ik moet daar kunnen inkomen

ZO ik ga nog wat gaan rusten.

lieveke

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 13:02
lieveke

hoi,

Hier gaan we morgenavond eens naar de osteopaat, we zullen zien wat het zal geven hé.
Moet wel zeggen dat ze af en toe wel lang slaapt hoor, al een keer of drie van 23u tot 5u of 5u30 geslapen.
Dat is wel goed hé.
Ze is heel veel wakker overdag ook hoor.
Huilen dat doet ze nog steeds veel, dus we zullen ook zien, en af en toe veel overgeven nog ook. Hoewel het verbeterd is.

2 dagen naar de zee geweest en tis meegevallen, vrijdag gaan we ook voor 10 dagen naar de zee met nog een koppel en een baby van 3 maand. Hoop dat het zal meevallen.

Lukas gaat terug voor 3 dagen mee met de mami en papi. Dan kunnen wij de valiezen maken deze week, want we zullen veel moeten meehebben denk ik, als we het al in de auto gaan krijgen.

lieveke

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 22:42
liselotje

Hoi meiden
Ik kom even vermelden dat ik trotse mamma ben van een en een ...
Ik ben vorige week woensdag de 6de ingeleid omdat mijn bloeddruk veel te hoog was en de kleintjes niet meer groeide...

Ze zijn allebei geboren via de natuurlijke weg

Diego als eerst om 15:32 uur en woog 2230gr. en was 44,5.cm klein en
Chayen om 15:48 en woog 1760gr. en was 42,5.cm klein..

Ze liggen allebei nog op de couveuse afdeling..Diego ligt sinds gister in een bedje en Chayen ligt nog in de couveuse maar wel van de monitor af..

Diego is echt een hongerige maar heel tevreden baby..als hij de fles heeft gehad is het slapen slapen

Chayen is echt een klein vechtertje echt een madammeke heel erg kijkerig maar wel nog erg zwak de meeste voeding krijgt ze dan ook nog via de zonde...verwacht word dat ze zeker nog een week of 3 daar moet blijven maar Diego mag hopelijk eind volgende week mee na huis..

De bevalling was best pittig..ze hebben de ween opgewekt met een infuus en had om 9 uur smorgens 2cm. om 12 uur 3cm. daarna in een flinke weenstorm terecht gekomen met alleen maar rugween en om 14:15 had ik volledige ontsluiting dus kan je nagaan..Na een uur persen kwam Diego met de knip en een kwartier later Chayen in een stuit en dat was echt pijnlijk..en toen het hechten verschrikkelijk maar goed ze zijn gezond en wel ter wereld gekomen en ze doen het zo goed nu

Ikzelf heb en had hele hoge bloeddruk verschrikkelijk veel last van vocht kon echt geen kleren en schoenen meer aan 30 kilo aangekomen waarvan ik er nu alweer 20 bij ben dus kan je nagaan...ben sinds maandag weer thuis maar rij natuurlijk 2 maal daags na het ziekenhuis en tussentijds probeer ik veel te rusten want mijn lichaam heeft een flinke optetter gehad door de zwangerschapsvergifting maar alles gaat heel goed nu met ons

Met jullie en de kindjes ook alles goed?

Nou ik ga zo na bedje ohja fotokes staan in mijn profiel

Een hele dikke kus van een hele trotse moeder

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 13:20
Fleur

Hallo,

Oh Lotje... ik kwam even op de 9 maand site de " grafiek" van Stien opzoeken en bijvullen ...en nu verneem ik toch wel schitterend nieuws !!!!!!!!!!!!!
Dikke proficiat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb ook nr je foto'kes gekeken.. zo schattig he .. !!

Je hebt dat super gedaan meid !!
Heel gek maar ik had ook vanaf week 36 een zwangerschapsvergiftiging .. waardoor Stien niet echt meer groeide en bijkwam ...terwijl bij mij de kilo's erbij vlogen.
Uiteindelijk is ze dan geboren op 38 weken omdat ze het beter uit de buik zou stellen dan erin ..

Geniet nu mr van je kleine wondertjes .. en hopelijk zijn ze snel sterk genoeg zodat ze mee naar huis kunnen.
Alvast een dikke knuffel, geniet ervan en probeer je lichaam nu maar wat rust te geven.

Dikke kussen
XXX
Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 13:25
Fleur

Test banner

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 13:36
Rien

Ooooh Lotje, na je mailtje ben ik holderdebolder naar het forum gevlogen.
Megadikke proficiat met je prins en prinsesje!!!!!!! Waaaaaw dit had ik even niet verwacht. Goed om te horen dat de kleintjes het goed doen. Ik duim dat je zoontje snel naar huis mag en dat je dochtertje het supergoed blijft doen zodat ze snel kan aansluiten.
In tegenstelling tot Fleur had ik geen fotootjes gezien, dus even terug in die mail kijken.
Meid, ik ben zo blij voor je!!!!!!!!!!!!!!! Ook een dikke proficiat aan de papa!

Voor jou, heel veel energie voor komende dagen want zo 2x/week naar het ziekenhuis, en net bevallen, is best zwaar. Maar ik weet gewoon dat je met twinkelende oogjes telkens de deur uitstapt. Jij bent echt zo een natuurlijke mama.

Dikke zoen aan je kleintjes!!!!
Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 13:38
Rien

Fleur,
Stientje doet het goed he qua lengte en gewicht!!!
Is ze ziek geweest van het spuitje of heeft ze dat nog maar pas gehad?
Onze F kruipt ondertussen de hele kamer door, echt zalig om zien. Hij heeft nu wel een oorontsteking en is wat slappekes. Gisteren naar de dokter geweest, omdat hij met koorts van de creche kwam.
Allemaal ene fijn verlengd weekend!!

xxx
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >