Saar, nou, dat lijkt me inderdaad behoorlijk druk, met 2 hummeltjes. Zeker met van die regeldagen zoals vrijdag en zaterdag, maar gelukkig heeft ze dus weer een iets fijner ritme te pakken.
Nathalie, inderdaad zijn daar de meningen erg over verdeeld he?
Ik was ook tegen een speen (zo noemen wij een tutje in NL). Ik ben er inmiddels eigenlijk juist heel erg blij mee.
Ik ben er met 3 weken toch mee begonnen, omdat hij zo hard op zijn hand had liggen zuigen, dat er zo'n zuigzoen opzat, zo'n rode nare plek. Toen vond ik dat wel heel zielig en heb toch een speentje gegeven.
Het voordeel van een speen vind ik, dat je die kunt afpakken en een duim kun je vaak moeilijker afleren. Ikzelf heb daardoor een lelijke overbeet gekregen en moest dus een beugel.
Ruben heeft er gelukkig geen problemen mee gehad om de borst te blijven drinken. Ze zeggen dat het vaak ook alleen andersom werkt. Baby's leren de borst van niet af, maar vinden een speen of fles vaak moeilijk, omdat het een andere techniek is.
Hoe hebben de andere moeders dat eigenlijk gedaan, met speen en fles enzo?
Ik heb in de eerste week al geprobeerd om Ruben uit een flesje te laten drinken, op advies van de kraamhulp die we hadden, omdat er kindjes zijn die dat moeilijk vinden. ze zei, dat er moeders waren die weer moesten werken, maar de baby wilde niets anders dan de borst. Moeder kon dus niet kolven, want dat dronk de baby niet.
Daarom ben ik dus snel begonnen met een flesje en toen had ik ook minder moeite met een speen. Het is echt een hele andere techniek. De speen valt soms uit, omdat ze hun tong heel anders moeten doen. Ik houd hem dus altijd even vast totdat hij hem goed te pakken heeft. Ik heb de allerkleinste, voor kinderen van -2 tot 2 maanden. Die wil hij, maar die van 0-6 maanden valt veel vaker uit, is nog te moeilijk blijkbaar.
Ik heb ook wel vriendinnen die baby's hebben die helemaal niet een speen willen. Ze trekken een vies gezicht of houden hun mond gewoon stijf dicht.
Katrien, heb je gelijk de uitslag van je bloed gekregen? en was het goed? Nog maar een weekje en dan mag je alweer op controle. Voel je je nog goed?
Svea, hoe is het met jou meis? Ik vind de wereld zo oneerlijk en gun jou ook dit grote geluk. Mijn duimen blijven nog altijd voor je draaien hoor.
Sterretje, hoe gaat het bij jou? Ik kan nu je banner niet meer zien, omdat ik in het andere scherm zit. Ben je aan het afwachten of juist niet? Ik duim hoor!!!
Mekkie, hoe is het met jou?
en Sara? alles goed?
Ik ga nog even op de bank zitten. Vermoeidend he, dat warme plakweer. Hopen dat het snel afkoelt.
liefs Rainbow