< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » Zijn er nog mama's van dysmatuurtjes?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
Zijn er nog mama's van dysmatuurtjes?
16/07/2008 @ 20:23
Tiny

Online Status Stuur bericht
hey allemaal,

Klaartje, tof al in verlof, gaan jullie nog weg of blijf je gezellig thuis? 't is te hopen dat het eindelijk goed weer wordt!!
Ik duim voor je morgen dat alles goed is!!

Lillebi, proficiat met je huis!! En een eigen wagen is ook leuk, kan je weg wanneer je wil.
Wij hebben een opel astra en mijn man heeft er enen van het werk.
Amaai klaartje heb je met je wagen gereden tot hij 19 jaar was?

Ons Terras is ondertussen helemaal peuter veilig gemaakt (we wonen op het 1ste verdiep) en onze Niels doet nu niets liever dan buiten spelen. Hij is elke avond doodop en valt als een brok in slaap.

Vele groetjes
Tiny

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 21:43
Kelly

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo dames,

Carmen proficiat met jullie huis en auto. Hier dromen we nog steeds van een eigen huisje. Maar ooit komt het er ook van.

Klaartje spannend he die laatste weken.

Hier niet zoveel te melden.
Ik had al de indruk dat Kenji een heel klein beetje scheel keek. De KA zei me dat dit kwam door zijn brede neusrug en daardoor is er minder wit in de ogen te zien en lijkt het of de baby scheel kijkt. Maar dat groeit uit als het kind ouder wordt zei hij me. Maar nu heeft mijn man zijn ex vrouw tegen mijn stiefzoontje gezegd dat Kenji zo scheel kijkt als een otter. Ik was er zo van aangedaan dat ik onmiddelijk een afspraak gemaakt heb met een oogarts. Het probleem is nu wel dat ik maar op 4 februari 2009 mag gaan om 16.15 uur. Ik ga nu nog een andere afspraak maken met nog een andere oogarts dat ik toch al iets meer gerust gesteld ben. Allemaal door dat mens. Als je in mijn profiel kijkt staan er foto's van Kenji. Vinden jullie dat hij scheel kijkt? Eerlijk zijn he. Ik vind wel dat hij een klein beetje scheel kijkt maar nu om te zeggen zo scheel als een otter vind ik wel serieus overdreven. Of wil ik het gewoon niet zien? Ik heb al zitten surfen op het internet en ik vond enkele kleine trukjes om te zien of je kind scheel kijkt of niet en als ik ze doe heb ik de indruk dat hij niet scheel ziet. Maar ja. Wie ben ik he. Hopelijk is het inderdaad maar door zijn brede neusbrugje en is dat binnen enkele jaren weg.

Groetjes
Kelly

[Laatst gewijzigd door Kelly - 16/07/2008 @ 21:57] - Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 14:23

Hoi allemaal,

Wij hebben een beetje een baaldag gehad vandaag. Er was iets misgelopen met de afsprakendienst van de gynaecoloog. Blijkbaar is ze al van vorige week in verlof, dus we stonden daar voor niets. Gelukkig was er wel een vroedvrouw daar en die heeft ons dan even opgevangen. We zijn dan maar naar het ziekenhuis gereden voor ne monitor en een bloeddrukmeting omdat ik toch even wou weten of de harde buiken echt onder controle waren.

Gelukkig was alles in orde, maar 1 harde buik op meer dan een half uur, bloeddruk ok en urinestaal ook. Nu hebben we 1 augustus een afspraak gekregen bij de gynaecoloog. Blijkbaar komt ze 1 dag vroeger uit verlof om deze situaties op te vangen. Maar ik was wel echt super teleurgesteld en ook wel even boos. Ik weet dat die vroedvrouw en de dokter er weinig aan kan doen, maar ik was toch even in paniek. Stel nu dat er toch iets niet in orde was, dan hadden we het nog niet geweten. En ik was zo nieuwsgierig naar het gewicht en benieuwd naar de eventuele geplande bevallingsdatum en nu moeten we weer 2 weken wachten. Dan ben ik al 35 weken en dan komt het toch echt wel allemaal dichtbij.

Tiny, op vakantie gaan we niet meer. Dat risico durven we niet meer te nemen en financieel kan het er dit jaar ook niet meer af. Gaan jullie wel op vakantie?
Euh nee, ik heb geen 19 jaar met die auto gereden. Ik heb hem gekocht toen hij 15 jaar was en we hebben er dus nog 4 jaar meegereden. En eigenlijk zou hij nog wel een aantal jaar meegaan, maar we willen niet dat hij ons plots in de steek laat. En ik moet zeggen, de binnenkant is ook te buitenkant bij die auto, dus echt veilig om 2 kindjes mee te vervoeren is hij niet. 't Is eigelijk echt een autootje voor beginnen rijders. Maar we gaan hem evengoed toch missen, hoor.

Kelly, laat je niet doen door de ex!! Wat een uitspraak is dat nu! Zoiets zeg je toch niet! Ik vind trouwens niet dat hij scheel kijkt.
Wacht maar rustig die afspraak af bij de oogarts en laat je niet opjutten door die vrouw. Die heeft er gewoon plezier in om jou op stang te jagen!

Groetjes Klaartje

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 14:51
LiLLeBi

Kenji ziet helemaal niet scheel!
Wat voor een belachelijke uitspraak was at nu weer?

Ja ons Zoë kijkt scheel soms maar als iemand dat tegen mij zou zeggen zou ik ook fameus op mijn tenen zijn getrapt!

Klaartje oh nee, daar kijk je dan zo naar uit naar die afspraak?! Weet die dan niet op voorhand wanneer die in verlof gaat? Zo van die dingen zouden niet mogen gebeuren vind ik!
Amai 35 weken dan ... Ik ben bevallen op 35 weken en 6 dagen . Dan begint het te spannen he!
Ik denk al 2 maanden dat ons Zoë last heeft van haar kiezen. Ze bijt steeds met haar achterste tanden/tandvlees op haar tutje. Regelmatig diarree maar de tanden komen maar niet door!

Niels is dus ook een buitenratje Ons Zoë ook. Ach, dat is gezond he! Hebben jullie een groot terras?

Mijn autootje is ook al 10 jaar oud zene. Maar er stonden 'maar' 80.000 km op. Dus dat valt dan nog weer mee vind ik!
Het is een Ford Ka:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BDNL8IWI.jpg
We hebben het kunnen kopen voor 2500 euro + 1 jaar garantie!
Misschien nog goed voor enkele jaartjes he!

Femke mocht vandaag naar huis!
Vanavond mogen we al even op babybezoek gaan!
Kga weer smelten waarschijnlijk
Morgen gaan we eens met ons Zoë langst! Ben benieuwd hoe ze gaat reageren!

Hoe doen jullie kindjes tegenover andere kindjes?
Als ons Zoë aan het spelen is met een doos kleurtjes (bijvoorbeeld) dan mag daar geen enkel ander kindje aankomen! Dan krabt ze of pitst ze of duwt ze dat kindje weg!
Ik denk dat dat nog wat gaat worden op school

Fijn weekend !

[Laatst gewijzigd door LiLLeBi - 18/07/2008 @ 15:06] - Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 16:23
Kelly

Hallo,

Ja mijn man zijn ex is een echte feeks. Sorry voor miijn woorden maar dat mens kan het bloed van onder mijn nagels halen. Ze heeft ons al vanalles en nog wat gelapt. Als Keanu hier iets heeft gekregen en dat staat mevr niet aan dan gaat ze naar de politie of haar advocaat om klacht in te dienen. Zelfs voor een moto op batterijen of nu laatst voor een mp3 speler. Ik wist al dat ik zwanger was toen ze hier aan de deur vertelde dat ze nooit geen kind meer moest hebben. Ze had nu al genoeg miserie. 3 weken later hebben we aan Kenau verteld dat hij een broer of zus kreeg. Hij moet dat de zondagavond verteld hebben aan zijn ma en de maandag heeft ze gebeld voor een afspraak om haar spiraaltje te verwijderen. Zij was onmiddelijk zwanger en is op 2 april bevallen. Een 3 maand nadat ik bevallen was dus. Zo een jaloers mens is dat dus. Ah ja leef en laat leven zeker en dat ze mij en mijn man beledigd daar kunnen we wel tegen. We zijn niet anders gewoon van haar maar dat ze nu ook al mijn zoon belachelijk maak. Ik word woedend als ik eraan denk.

Klaartje zo erg zeg dat je de gyn niet gezien hebt. Mijn gyn was op verlof toen ik beval maar wij wisten dat hij toen net een week weg was. Normaal had ik een afspraak met hem de eerste dag dat hij terug werkte maar hij is mij maar komen bezoeken in de plaats. Moet zeggen dat hij er toch niet goed van was omdat ik ten eerste bijna 2 weken te vroeg bevallen ben (met ICSI kunnen ze tot op de precieze dag zeggen wanneer de bevallingsdatum is) en ten tweede van het gewicht. De laatste keer dat ik hem zag zei hij dat als ik ooit nog eens zwanger was ik zeker elke week controle moest hebben.

Carmen leuk dat Femke thuis is. Kenji is nu nog zo klein en ik smelt al weg als ik een pasgeboren baby zie. Keanu (nu bijna 9) is zelfs nog jaloers als er een kindje met zijn oud speelgoed speelt maar als Kenji grijpt ernaar dan zegt hij er niets van. Misschien dat het bij Zoë ook zo zal zijn. Dat ze van haar toekomstige zusje of broertje meer kan verdragen he.

Wij rijden ook met een oude auto. Mijn opel corsa was eind vorig jaar niet meer door de keuring. Daarom moesten we op zoek naar een andere auto en ineens zei mijn ma dat ze een kleine "babyauto" (in haar woorden) gekocht had. Daarom hebben wij hun nissan primera gekregen. Hij is wel ook 15 jaar oud maar hij is perfect in orde. Zelfs nog geen roestplekken ofzo. Mijn ma wou liever een stadswagentje om achter Kenji en mijn zus haar zoontje te rijden (vandaar babymobiel). Ze vond die primera te groot om te parkeren enzo. Zo hadden we geluk dat zij eigenlijk net op zoek was en ook dat we hem gekregen hebben. Een heel goedkope auto dus.

Goed weekend
Kelly

Link naar deze reactie
18/07/2008 @ 19:15
lel

amai wat een nieuws hier allemaal.

Proficiat aan de eigenaars van de nieuwe auto en huis: geniet er van.

Stom van die gyne dat die met verlof is. Hopelijk vliegen de weken voorbij naar de nieuwe afspraak.

Amai zo lang wachten voor een afspraak bij een oogarts. Heeft die het zo druk dan?
Nu ik vind niet dat je kleintje scheel kijkt. Trouwens als baby kijken veel kindjes een beetje scheel. Da's normaal.
Maar dat je man zijn exvrouw zoiets zegt ... Amai zulle.

Ivm het spelen met andere kinderen ... Hier geen problemen. Ze moet enkel maar leren om wat assertiever te zijn. Als ze bv. op een glijbaan wilt en er komt iemand anders achter haar dan laat ze gemakkelijk dat kindje voorkruipen, ... Maar och dat betert wel met naar school gaan.
En ja ze heeft wel een periode gehad dat alles van haar was en niemand mocht er aankomen (af en toe heeft ze dat nog). Maar rond die periode keek ze ook veel naar "het zandkasteel" en daar ging een aflevering over "samen spelen, samen delen". Dus begonnen we haar uit te leggen dat ze moest delen en dat niet alles van haar was, ... En dat deed ze goed. Hier dus geen gepits, ...

Ivm kiezen ... Hopelijk zijn ze er vlug door. Maaike heeft van al haar tanden last gehad en van de kiezen zo erg dat ze van 2 kiezen een oor- en keelonsteking heeft gehad

Gelukkig zijn enkele weken geleden de laatste 2 tanden (ook kiezen) doorgekomen zonder al te groot probleem. Geen last van tanden dus meer, enkel van peuterpubergedrag

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 21:01
Tiny

hey allemaal

Lillebi, een schattig autotje. Het zal wel fijn zijn om je eigen wagen te hebben.
Ja wij hebben wel een vrij groot terras, ong 9m op 4m. Dat was een van onze voorwaarde als we ons appartement bouwde. Een tuin moesten wij niet hebben want we werken alle twee, maar je moet toch eens kunnen buitenkomen hé, zeker als je dan nog kinderen hebt ook.
Hoe was het babybezoek aan femke? Hoe reageerde Zoë?
Onze Niels is overdag bij zijn grootmoeder en ziet dus ook weinig andere kindjes. Als hij er toch ziet loopt hij er gewoon naartoe en moet met alles spelen waar de andere mee spelen. Hij heeft ook nog wel een nichtje (8 maanden) en die krijgt wel al zijn speelgoed.

Ik vind nu ook niet dat Kenji scheel ziet. Sommige mensen kunnen toch nogal grof zijn hé. Inderdaad wel lang wachten voor een afspraak.

Klaartje, rot zeg dat je gyn. er niet was. Het begint inderdaad al te korten.
Ja ik zou inderdaad ook niet meer op vakantie durven gaan hoor, maar gewoon verlof is ook al leuk.

Groetjes
Tiny

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 14:24
Kelly

Hallo,

Hoe gaat alles bij jullie allemaal???

Wij hebben net vernomen dat mijn ventje volgende week woensdag moet geopereerd worden. Eerst spraken ze van maandag maar toen zag de chirurg dat zijn agenda al redelijk vol stond dus is het woensdag geworden.
Hij heeft een peri-anale fistel. Dat is precies een dikke puist tussen zijn billen maar dat zou van een soort abces van de darm ofzo komen. Iets raars dus. Hij zal waarschijnlijk een 6 weken thuis zijn. En moet ook een nachtje in het ziekenhuis blijven. Hij heeft al eens een fistel gehad maar toen stond dat op zijn onderrug (er zijn verschillende soorten fistels) en dat was echt een gat waar je je vuist kon in leggen. Zijn staartbeentje lag bloot. Hij is toen 4 maand thuis geweest. Nu zijn we er gelukkig vroeg bij dus hopelijk is het nu niet erg.

En ik heb een nieuwe afspraak voor Kenji voor zijn oogjes. Op 21 augustus om 10 uur. Het is bij een vrouwelijke collega van die oogarts waar we maar op 4 februari naartoe mogen. Beiden werken in het oogcentrum in Brugge en vragen ook raad aan elkaar als ze niet 100% zeker zijn. Ik heb er dus ook wel vertrouwen in.

Straks gaan we voor de eerste keer naar de kapster met Kenji. Ben eens benieuwd hoe hij zal reageren.

Groetjes
Kelly

Link naar deze reactie
25/07/2008 @ 14:25
LiLLeBi

Oei Kelly ...
Veel succes voor je ventje!
Amai, een gat zo groot als je vuist Ocharme seg!
Daar moet hij toch wel van hebben afgezien he?

Succes bij de nieuwe oogarts!

Ik had gezworen dat ik nooit nog een voet in dat 'rot'ziekenhuis zou zetten.
Nu heb ik nog een afspraak staan om met ons Zoë naar de oogarts ginder te gaan op 8 augustus.
Ik denk dat ik toch nog een laatste keer ga gaan om de gegevens van haar ogen te vragen. Ik ga alles van in het begin tot nu vragen (ze hoeven niet te weten waarom) zodat ik dat kan voorleggen aan onze nieuwe oogarts. Zo kan hij/zij de evoltie tot nu al zien en moeten we misschien niet weer van nul beginnen!

Kelly, jij maakjt precies nogal wat mee met de ex van je ventje? Ook niet plezant!

Tiny dat is een schoon terras voor een apartement he!

Zalig he het mooie weer!
Morgen doen we BBQ!

Fijn weekend!

Link naar deze reactie
27/07/2008 @ 13:47

Hallo,

ik heb even een vraagje voor jullie.
Afgelopen dinsdag is ons kleintje geschat op 2300 gram, evenveel als 2 weken geleden; Het is de laatste 2 weken dus niks bijgekomen. Ben nu 36 weken zwanger dus het gewicht zou nu ongeveer op 2700 moeten zitten; Volgens de gyne is het nog niet alarmerend laag maar moet het de komende 2 weken zeker wel bijkompen anders word ik ingeleid.
Nu hebben we natuurlijk wel wat schrik; stel dat ons kleintje niet meer bijkomt en geboren wordt met een gewicht van 2300 dan gaat het waarschijnlijk in de couveuse moeten is het niet?
Wat staat er ons dan allemaal te wachten?
ijkomend probleem is dat we weten dat ons kleintje zal geboren worden met schisis, wat meestal problemen geeft bij de voeding, iets wat te vroeg geboren kleintjes toch zeker nodig hebben.
Hebben jullie raad , tips, geruststellend woorden?
Maak me toch wel zorgen over ons kleintje.

groetjes Akoos

Link naar deze reactie
27/07/2008 @ 14:04
LiLLeBi

Hey

Wat er gaat gebeuren als je wondertje nu geboren word kan niemand je zeggen denkik. Elk kindje is anders!
Nu heeft je kleintje al wel een mooi gewicht. Je hebt geluk dat je niet veel te vroeg zal bevallen dus de longetjes en hersentjes zullen al wel volgroeid zijn. Natuurlijk is het wel zo dat die lichtgewichtjes eerst goed moeten kunnen eten voor ze mee naar huis mogen en ik weet niet wat ze doen bij kindjes met schisis.
Dorrdat je kindje een lichtgewichtje is maar eigenlijk niet alarmerend laag is zal het misschien niet lang of zelfs niet in de couveuze moeten. Zal er een eetje van afhangen hoe goed hij/zij de temperatuur kan behouden.
Inleiden doen ze ook op verschillende manieren.
Als je graag heel mijn bevallingsverhaal wil lezen stuur dan effe een pb en dan zend ik je het adres van onze website.
Kort uitgelegd:
s'Morgends een pilletje gekregen. Dat steken ze dan op, niet echt aangenaam maar voelt hetzelfde als controleren op opening. Dat zou er dan voor moeten zorgen dat je weeë krijgt en de baarmoederhals zou moeten verweken. Bij mij hebben ze ook iets op ons Zoë haar hoofdje geplaatst (toen ze nog in de buik zat) om haar hartslag nog beter in het oog te kunnen houden dan normaal. Bij lichte kindjes is er meer kans dat het hartje wegzakt bij een wee. s'Middags heb ik dan weeënopwekkers gekregen, om 14u hebben ze men water gebroken en om 16.09u is ons wonder geboren. Als ze het goed doet krijg je ze nog even bij jou. Dan neemt de kinderarts ze over en doen ze de reflexen testen. Dan werd ze dik ingewikkeld in doeken en ging ze naar de neonatologie. Neonatologie wilt niet altijd zeggen dat het slecht gaat met je kleintje! Het kan ook zijn dat ze het daar effe houden om verdere testen te doen of gewoon om alles in het oog te houden. Mijn keintje heeft 3 weken op neonatologie gelegen (geboortegewicht was 1880 gram) maar deed het volkomen goed!
Onthoud goed, van die lichtgewichtjes zijn vechterkes

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 14:09

hey lillebi

bedankt voor je reactie, ik heb er nu toch al een stukje meer vertrouwen in.
als ik zo eens goed rondlees op internet, merk ik dat ons kleinte zijn/haar gewicht idd zoo slecht nog niet is.
Wat betreft het eten, ja dat is natuurlijk afwachten;
De dokters denken dat ons kleintje alleen maar een klein gepleten lipje heeft en als dat idd zo is dan zou er zelfs bij borstvoeding geven geen problemen zijn, is er ook een gaatje in het gehemelte, dan moeten we afwachten en zien hoe het voeden gaat.
Maar overal lees i kdat schisiskindjes heel sterke kindjes zijn en we hebben er dan ook veel hoop o pdat alles goed gaat gaan he;
Morgen moeten we weer naar de gyne, en hopemijk weten we dan weer ietske meer he.

Groetjes Akoos

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 09:38

Hoi allemaal,

Hoe gaat het er mee? Aan't genieten van het mooie weer?

Lillebi, een leuk wagentje, zeg. Heb je er al veel deugd van gehad?
Hoe was het babybezoek geweest? 't Zal ook nog wel een kleintje zijn, he?
Onze Noah laat zich eerlijk gezegd nogal doen door andere kindjes. Als ze wat te wild zijn of zijn speelgoed afnemen, dan gaat hij ergens anders met iets anders spelen. Heel soms neemt hij het terug af. Zijn neefje vindt dat trouwens nogal frustrerend omdat hij per se met Noah wil spelen, maar als hij te druk is, gaat Noah lopen! Geeft dus soms wel grappige situaties!
Goed gebbqed? Wij hebben er ook weeral eentje achter de kiezen. Dat kan toch smaken met zo'n weer!

Kelly, wij hebben hier ook zo van die verhalen. Mijn ouders zijn ook gescheiden toen ik 12 was, met al de ruzies en pesterijen erbij. Probeer je er niet door te laten doen en gewoon langs je neer te leggen. Daar pest je die feeks het hardste mee!
Oei, een operatie voor je ventje, das niet zo leuk. Hopelijk verloopt alles vlot en hersteld hij goed.
Hoe was het kappersbezoek geweest? Hier is dat altijd een gedoe. Krijsen van begin tot eind en altijd doodmoe als we buiten komen.

Ik heb nu een afspraak gemaakt bij de tandarts. Wel pas in oktober, ik ben ook eens benieuwd wat dat gaat geven. Hopelijk valt het mee, want met Noah zijn hartafwijking moet hij regelmatig op tandartsbezoek.

Akoos, zoals Lillebi al zei, het kan nog alle kanten uit. Noah was geschat op 31 weken op 1600 gr, op 35 weken op 1700 gr en is op 35,5 weken geboren met een gewicht van 1930 gr. Ik vind dus ook dat je kindje al een goed gewicht heeft. Als het zo goed blijft groeien, denk ik niet dat het in de couveuse zal moeten, hoor. Hou je ons op de hoogte?

Verder loopt hier alles zijn gangetje, Wouter en Noah zijn afgelopen week en deze week thuis. Ik loop nog steeds bol rond, dus dat is goed nieuws. Vrijdag terug op controle!

Groetjes Klaartje

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 21:54
LiLLeBi

Kheb nog eens foto's van mijn poppemieke op men profiel gezet!

Akkoos, hoe was het bij de gyn?
Misschien moet je nu wel binnengaan als er geen gewichtstoename is?
Hopelijk krijgen we nog nieuws te horen?

Klaartje, jaja heb al goe rondgereden
Morgen gaan we naar de Nekker want pfff dat weer is toch ook ambetant voor de kleintjes soms he!
Hier is het constant in de blote poep rondlopen nu!
Op het potje gaan lukt nog niet echt ...
Maar ik moet mij gelukkig prijzen dat ze me wel komt zeggen waar ze pipi gedaan heeft
Vrijdag dus weer op controle. Spannend!
Eigenlijk wil ik je toch al een dikke proficiat wensen dat je het al 'zo lang' volgenhouden hebt!
Chapeau zene!
Voel je al wat veranderingen? Want het begint toch wel spannend te worden he!

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 12:25

Goeiemorgen iedezreen.

Ben blij vandaag goed nieuws te kunnen melden
Gisteren hadden we terug een afspraak bij de gyne en alhoewel hij vorige keer had gezegd geen schatting van het gewicht te doen,heeft hij dat gisteren toch gedaan. En daar waren wij helemaal niet boos over hoor want ons kleintje is maar liefst ongeveer 300 gram bijgekomen!!
Hij/ zij weegt nu ongeveer 2580 gram, nog steeds een lichtgewichtje maar het belangrijkste is dat het is bijgekomen he.
Dus van eventuele keizersnee en zelfs inleiden is geen sprake meer. Bovendien is de "couveusegrens" van 2500 nu behaald he.
Als ik het nog een 2 weekjes volhou en hij/zij doet zo verder haalt het misschien de 3KG nog he.
Of ik het nog zolang volhou, das iets anders natuurlijk.
Het kan eigenlijk vandaag gebeuren maar net zo goed over een dikke 2 weken he.
De baarmoedehald-s is volledig verstreken, ons kleintje is helemaal ingedaald maar van ietsiepietsie opening is totaal geen sprake, dus we wachten gewoon rustig af he.

Groetjes Akoos

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 08:46
Kelly

Akoos gelukkig dat je baby terug bijgekomen is in gewicht. Mijn zus haar kindje woog 2580 gr bij de geboorte en omdat hij apgar score 10 had moest hij inderdaad niet meer in de couveuse. Hij is dan afgevallen tot 2310 gr maar omdat hij het zo goed deed mocht hij ook mee naar huis en is hij altijd op de kamer gebleven. Hopelijk geeft dit je ook een beetje moed.
Oja zowel mijn zus als mijn nicht hebben nog 3 weken rond gelopen met enkele cm opening en de baarmoederhals verstreken. Ze moesten het wel kalm aan doen maar 3 weken is toch een serieus verschil he.

Carmen zo een leuk meisje dat je hebt. Echt wel een poppemieke he. En jullie gaan binnenkort voor een tweede spruit. Zo tof zeg.

Klaartje scheidingen zijn nooit leuk he maar mijn man en zijn ex kunnen dus niet meer op een volwassen manier praten met als gevolg dat ik altijd de deur moet open doen, bellen naar haar als er iets is, ... Dus ik krijg dan ook alle gekte naar mijn hoofd geslingerd. Alhoewel het de laatste 2 jaar iets beter gaat. Normaal laat ik dat wel over me heen gaan hoor en lach ik er zelfs mee omdat ik weet dat ze dan begint te koken vanbinnen maar als ze over mijn zoon beginnen dan word ik woest. Ik zeg ook niets slechts over haar dochtertje.
Vandaag controle. Laat iets weten he.

Ik ben op wacht want de verpleegster komt nog om mijn ventje zijn wonde te verzorgen. Het was nu toch geen fistel maar een abces. Het weefsel errond was al volledig aangetast dus hebben ze weer redelijk moeten snijden. Hij is nu voorlopig de rest van de maand thuis. Zitten en liggen gaat nu natuurlijk heel moeilijk maar ja veel kunnen we er niet aan veranderen he.

Ik moet ook nog vanalles regelen want op 10 augustus wordt Kenji gedoopt. Normaal gingen we de doop en achteraf een barbeque bij ons thuis doen maar nu met Krist zijn wonde gaat dat moeilijk. Mijn ouders hebben nu voorgesteld om alles bij hen te doen. Maar maandag moeten we nog naar die priester van rent a priest en dan moet ik nog het boekje maken en dan alle andere voorbereidingen voor het eten, de versiering van de tent, een aandenken, .....

Ik ben in verlof maar veel zal ik er nu niet aan hebben.

Ga snel wat verder doen terwijl ik wacht op de verpleegster.

Groetjes
Kelly

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 09:24
LiLLeBi

Akkoos wat goed nieuws !!!!!
Hou je ons op de hoogte?
Heb je al last van harde buiken ofzo?

Kelly, wij gaan voor onze trouw ook rent a priest doen. Hoe hebben jullie dat allemaal dan moeten regelen? Ik heb daar eens een website van gevonden maar heb die niet bijgehouden.

Ocharme je ventje!
Heeft hij veel pijn?
Wens hem maar veel beterschap!

Ons Zoë slaapt nog steeds, kga ze sevvens maar eens wakker maken denkik!

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 11:28

hoi hoi,

Ja hoor harde buiken die hebben we al.
Vannacht bijna heel de nacht wakker gelegen, door het onweer maar ook door de buik.
Als dit geen oefenweeën waren, dan weet ik het ook niet meer.
Maar nee hoor, tzette niks door, na een hele lange tijd uiteindelijk toch in slaapgevallen en toen ik vanmorgen wakker werd was er niks meer te bespeuren van harde buiken of eventuele weeën.

Als ons kleintje wil, mag hij/zij zeker komen hoor.
De papa wordt al flink ongeduldig, om van de mama maar te zwijgen he

groetjes Akoos

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 12:08

Hoi hoi allemaal,

Carmen, ik vind dat jullie echt een mooi poppemieke hebben! Ze heeft zo een schattig snoetje!
Hier heeft Noah ook al de hele tijd in zijn blootje gelopen. Van potjestraining is hier totaal nog geen sprake. In't zwembad is al een paar keer duidelijk geworden dat hij er nog totaal geen controle over heeft. We zullen wel zien eens ik bevallen ben. Hij heeft tenslotte ook nog meer dan een jaar voordat hij naar school moet.
Trouwens, gaan jullie trouwen??? Das't eerste wat ik er van hoor????

Het gynaecoloogbezoek is dan nu wel door gegaan en't was de moeite! Geen opening te bespeuren (wel verweekte baarmoederhals), geen Helpp, placenta nog perfect in orde (nog geen verkalking te zien), nog genoeg vruchtwater en het babytje is geschat op (hou jullie vast) 2900gr! We zijn dus super blij en zelfs een beetje de kluts kwijt! Ik moet het nu nog een weekje rustig aan doen en vanaf dan mag ik stilltjes aan terug meer gaan doen. Moest de bevalling nu toch stilaan op gang komen, moeten er ook geen weeënremmers meer gegeven worden, dus eigenlijk zitten we nu in de veilig zone. De voorlopige bevallingsdatum is vastgelegd, maar moet nog bevestigd worden over de volgende weken, dus ik ga die nog even voor mezelf houden. Maar volgens de gynaecoloog is de kans groot dat ik het uitdoe en zelfs als er nu opening zou komen is dat nu geen ramp meer!

Akoos, je ziet, door te rusten kan je dus nog heel veel gewicht op je kindje winnen! Hopelijk verloopt het bij jou ook zo goed als bij ons.
Wij worden hier nu ook wel nieuwsgierig, hoor. Maar vermits het ons laatste kindje wordt, willen we ook nog zo lang mogelijk zwanger blijven. Ik heb ook nog steeds harde buiken en zeer pijnlijke, maar ze zijn niet regelmatig. Ik kruip 's avonds ook in bed met een flink aantal harde buiken achter de rug, maar 's morgens is er ook niets meer aan de hand.

Kelly, veel succes met het regelen van de doop. Hoe gaat het nu met je ventje? Ik meen me te herinneren dat zo'n fistel een pijnlijke zaak is, niet?

Een fijn weekend allemaal!

Groetjes Klaartje

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 20:16
LiLLeBi

Akkoos weet je eigenlijk het geslacht?

En namen ???

En klaartje ???

Ik ben niet cerieus zene

Akkoos, heb je het gevoel dat het er dan zit aan te komen?
Klaartje, amai seg wat een nieuws !!
Kan me voorstellen dat ht nu allemaal een roze wolk is!

Goed gedaan meid!

Jaja wij gaan trouwen ...
Op 12.01.2012 . Dus het is nog ff zene .
Dan zijn we op de kop 10 jaar samen!

Oja,
Femke moet donderdag voor een echo. Ze heeft ruis op het hartje. Hopelijk onschuldig en gaat het weg met opgroeien!

[Laatst gewijzigd door LiLLeBi - 01/08/2008 @ 20:17] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >