< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » januari 2009

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
januari 2009
22/07/2008 @ 23:15
tessy

Online Status Bekijk profiel
hoi Johanna

Bedankt voor de tips! Toevallig hebben we vorige zaterdag een kamertje gevonden. Iets wat we beiden leuk vonden (want dat was zeker niet makkelijk ) Zelf ben ik ook helemaal weg van iets of wat 'oudere' exemplaren maar mijn vriend zag het liever wat moderner. Nu vonden we iets dat een beetje tussen beiden ligt dus zijn we beiden tevreden hé

groetjes

Link naar deze reactie
25/07/2008 @ 14:48
kriekske

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hello ladies,

aan het genieten van het mooie weer?
ik heb nu al last van gezwollen voeten. ik leg ze regelmatig wat hoger maar voor helpt dat niet. heeft iemand nog wat tips?

groeten kriekske

[Laatst gewijzigd door kriekske - 25/07/2008 @ 14:48] - Link naar deze reactie
26/07/2008 @ 13:45
kriekske

hallo hallo,

deze morgen een echo gehad. alles was in orde. onze boeliewoelie is nu zo'n 10 cm groot (zonder de lengte van de beentjes erbij). dus dat zit goed é. op de echo leek het zeer lange armen en benen te hebben.
tis precies of ons kindje weet dat het bekeken wordt. zo rustig dat het erbij lag. de vorige keer ook. maar zo hebben we een mooi beeld é.

we kunnen maandag met een gerust hart naar de ardennen vertrekken...

groeten kriekske

Link naar deze reactie
27/07/2008 @ 12:33
tessy

hey Kriekske!

Leuk dat alles in orde is en dat u boeleke zo stil blijft zitten . Ik vroeg me af, konden ze het geslacht al zien? Ik moet namelijk donderdag gaan en wilde weten of het geslacht dan al zichtbaar is. Sommige zeggen dat je da ziet op 16 weken anderen op 20 weken .... Of wilde je het niet weten want dat kan ook natuurlijk

groetjes

Link naar deze reactie
27/07/2008 @ 13:17
Liesje

Heb vandaag voor de eerste keer onze kleine gehoord op de angelsound.
KEI LEUK!!
In het bgein was het moeilijk zoeken hoor.
Ik hoorde eerst steeds mijn eigen hardslag. Links en rechts onder mijn heupkam. (je hebt daar slagaders liggen) en nu hoorde ik het in ene keer mijne hartslag juist rond mijn navel. (waarschijnlijk van de baby zijn navelstreng ofzoiets) En pal daarnaast een snel geklop. JEUJ dat was hem.
Tof geluid hoor!!

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 23:45
zonneke

Online Status
HI allemaal

liesbet leuk om te horen dat het gelukt is
kriekske dat is goed nieuws! en konden ze het geslacht al zien of wou je het niet weten ik moet volgende week gaan kan niet wachten. Ik hoop zo erg dat het dan al te zien is en natuurlijk vooral of alles in orde is want elke keer een maand wachten voor je meer weet is zooo lang

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 16:08
Liesje

Dames,
ik heb regelmatig buikpijn. Allez, zo van die regelsbuikpijn hé.
Nog iemand van jullie?
Is echt wel lastig. Helpen van die lendebanden daar een beetje bij?
Maar die zijn zo groot en er is zo een stuk aan dat je over je buik moet trekken.
iemand ervaring?

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 16:33
tessy

hoi Liesbet

Ik heb daar ook wel wat last van ... en ook vanonder in mijn rug. Die lendebanden helpen bij mij niet echt, wat bij mij helpt is een warme kruik op mijn buik. Maar ja met dit warm weer ... en als je op stap bent kan je dit natuurlijk ook niet meenemen hé

groetjes

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 16:36
Liesje

zal mij dan maar wat rustig houden zeker? Ik heb ook een zwaar beroep. ben zorgkundige bij demente bejaarden en daar zijn er een deel heel zwaar zorgbehoevend bij.
Maar ja, je kan nog niet zo snel thuis blijven hé.
Zal eens polsen bij gyn wat ik daar aan kan doen.

Alvast bedankt voor je reactie.

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 21:04
ABke

Liesbeth: zo'n lendeband helpt vooral bij rugpijn, omdat het je rug verstevigt. Persoonlijk had ik er heel veel aan.
Heb hier nog eentje XL liggen van het merk Anita.

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 22:00
Mie

Online Status
Misschien toch een onderscheid maken tussen de soorten pijnen die je kan voelen. Ik had van mijn 6de tot 10de week helse menstruatiepijnen. Nu heb ik ze af en toe nog wel eens, maar ze duren nooit lang en zijn ook niet meer zo fel. Dan heb ik echt het gevoel alsof mijn regels eraan komen. Ik voel dan de baarmoeder keihard in mijn onderrug duwen. Ik denk dat hij dan gewoon groeit.. En ik vrees dat daar niet echt veel tegen te doen is. Buiten misschien een warm badje, kruikje of kersenpitkussentje.

Op andere momenten heb ik echt van die kramperige steken aan de zijkanten van mijn buik, de bandenpijnen zoals ze zeggen. Dat is dan precies alsof ik een spier heb verrokken en de pijnscheut houdt ook enkele seconden aan. Naar het schijnt kan zo een buikband daar wel tegen helpen, omdat hij je buik mee ondersteunt. Zo gaat de buik minder aan de 'banden' hangen..

Tja, vervelend he, die kwaaltjes. Maar ik vrees dat ze erbij horen

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 11:44
tessy

hoi allemaal!

Niet teveel last van de warmte?? Moet straks naar de echo en zit nu zenuwachtig af te wachten

Ik heb eens een vraagje. Ik werk sinds vorig jaar september in het onderwijs, niet vast. Het het eerste trimester een interim gedaan en vanaf januari in een andere school tot juni. Nu kan ik in diezelfde school ook een interim doen tot december. Dit komt dus heel goed uit want als ik mijn moederschapsrust neem vanaf de kerstvakantie, ben ik thuis tot de paasvakantie. Dus tot hiertoe geen probleem ...

Nu komt het. Ik was zo aan het denken: zou ik daarna ouderschapsverlof kunnen nemen?? want ik heb op die moment geen werkgever. Je moet 12 maanden gewerkt hebben voor dezelfde werkgever, maar nu weet ik niet of dit de directie van de school is of het departement onderwijs? En omdat ik vanaf januari ook geen werkgever meer heb .....

Ik zou dit ouderschapsverlof willen opnemen omdat ik anders nog voor 2 maanden en half nieuw werk moet zoeken EN een oppas. Vanaf juli heb ik dan toch 2 maanden vakantie.

Weet iemand hier iets over?

alvast bedankt

nog veel zonnig plezier!

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 13:45
ABke

Tessy: je moet 12 maand in dienst zijn alvorens je dit kan opnemen. Dus als je geen werkgever hebt, heb je er ook geen recht op.
Maar ik geloof dat het voor onderwijzend personeel anders lag. Als je bij de vakbond bent, eventueel daar eens luisteren? Zij kunnen je zeker en vast verder helpen!

[Laatst gewijzigd door ABke - 31/07/2008 @ 13:46] - Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 21:46
tessy

hoi

bedankt voor de reactie. Ik ben niet bij de vakbond maar tis idd geen slecht idee om mij aan te sluiten en te gaan informeren. Op de ziekenkas konden ze mij niet helpen.

groetjes

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 10:31
tessy

hoi allemaal

Gisteren naar de echo geweest en alles was tip top in orde. Was wel weer teveel bijgekomen maar ja .

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeen we konden het geslacht zien! De dokter zei dat we het waarschijnlijk niet konden zien omdat 16weken nog wat vroeg is, maar we zagen het wel duidelijk . Daar zo plots tussen die beentjes, nog even twijfelen en ja hoor. Overduidelijk
Een meisje zou hij niet hebben kunnen zien, zei hij.

Nu heeft ons wondertje ineens een andere betekenis. Ipv het is het hij . We zijn dolgelukkig.

Hoe gaat het met jullie??

groetjes

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 14:02
Mie

Dag Tessy, supergoed nieuws zeg!! Ik heb straks echo (om 16.15uur) en ben heel nerveus. Vooral omdat het al lang geleden is en omdat we nu toch al beter zouden zien of alles wel 'goed zit', maar ook een beetje voor het geslacht hoor. Het is zo confronterend he! Voila, dit wordt het, dus niet het andere geslacht brrr..

Zou ik eens mogen vragen hoeveel jij bent bijgekomen? (of is dat onbeleefd hehe). Ik ben ook al 3,5 kilo bij, op mijn weegschaal toch, maar ik eet gezonder dan ooit. Begrijp er niks van. Ach.

Mie
Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 14:39
tessy

hoi Mie

Ik eet ook supergezond, veel fruit, groenten en drink veel water. Ben nooit echt een snoeper geweest. Mijn porties zijn wel groter dan voorheen en ben ook gestopt met roken

3,5 kilo is echt weinig vind ik dan. Bij mij zijn er maar liefst 8 kilo aangevlogen . Het vreemdste is dat ik nog in al mijn broeken pas, krijg ze enkel niet meer dicht. Ik heb zo'n voorgevoel dat ik nog heel wat kilo's ga bijkomen

Maar ja, ik kan toch moeilijk niet meer eten hé. En het smaakt me ook zo

groetjes

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 17:08
Mie

Ha Tessy, hier ook een jongen he! Ik had het wel verwacht eigenlijk, en we zijn er dan ook heel blij mee. Voor een meisje hadden we nog geen naam hihi, daar moeten we dus niet meer naar zoeken.

Mja, ik eet ook graag. En meer dan anders. Maar dat zal toch niet abnormaal zijn. Och, dat zal er achteraf wel weer afvliegen

Mie
Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 17:51
tessy

hoi!

KEI-TOF!! Toch heel anders hé als je weet wat het is. Wij hadden het ook verwacht hoor. Bij mijn vriend in de familie zijn er enkel jongens en aangezien de man het geslacht bepaald... Wanneer was je uitgerekend?

Wij zijn er nog niet uit met de namen. Maarja we hebben nog 5 maanden, hopelijk vinden we tegen dan wel iets .

Tips voor namen zijn altijd welkom!

Zijn er nog die het geslacht al weten hier??

groetjes

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 11:29
Mie

Pfffft ja, ik had een banner gemaakt, maar af en toe moet ik me daar blijkbaar weer voor inloggen. Enfin, nu nog even zonder.. Ik ben uitgerekend voor 5 januari.

Bij ons net hetzelfde. Mijn man had nog een broer en heeft al twee zonen uit zijn vorige relatie. Eigenlijk hadden we ook wel graag een meisje gewild, maar ja, ik kan er ook niks aan doen dat hij alleen maar mannekes kan maken he

Mie
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >