< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeder worden/zijn... » Baby, bouwen, baby...

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeder worden/zijn...
Baby, bouwen, baby...
21/07/2008 @ 11:09
Barbara

Online Status Bekijk profiel
Ja ik zou het mezelf ook niet vergeven hoor, moest ik m'n beestje wegdoen, maar momenteel zie ik niet echt hoe het verder zal moeten, tijd maar ook plaats, waar zet ik dat imens groot kot....

Het kamertje is gevloerd, geschilderd en behangen, nu nog mooi aankleden met gordijntjes etc., 7 augustus komen ze de meubeltje leveren en dan kan ik de kastjes terug beginnen vullen.

Hier heel af en toe harde buiken, morgen op gyne bezoek, k'zal weer blij zijn, te mogen horen hoe groot het al is en hoeveel het is bijgekomen, bewegen doet het goed, ben benieuwd of het al gedraaid is.

M'n ventje en papa hebben heel het weekend aan onze beek gewerkt, eindelijk is ze bijna af, wat dit verbrodde heel onze voortuin.
Zo zal binnenkort ons huisje/voortuintje er picobello bijliggen, tegen het grote feest op 10 augustus hé

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 20:46
Tine

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Amai, al efkes niks meer geschreven hier...

Pfffff.... ik ben geveld door een serieuze keelontsteking. Mijn keel binnenin doet zooooo'n pijn, amai. En langs buiten ook, zelfs mijn hele nek is er stijf van. En daarbij 39° koorts. Ik heb al afgezien...

Tine

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 12:02
Barbara

Oei Tine, al een beetje beter met de keel? En dit met zulke temperaturen, dat zal aardig oplopen 39 + 30 gr...

Hier vannacht voor de 1e x echt meer dan een uur wakker gelegen door het warme weer, ben vanmorgen meteen gaan terugzoeken naar airco installateurs, vorig jaar is het er ni van gekomen, maar in 2009 zou ik toch graag in onze kamers er hebben, de temperaturen lopen hier aardig op tot + 28 gr, en dat vinden baby's alles behalve leuk.

Het was goed bij de gyne afgelopen dinsdag, al 37cm en 1240gr.
Ze lag dwars in mama's buik, ik denk dat ze ondertussen gedraaid is.

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 21:40
Tine

Hey Barbara, ik ken er een goeie ze, ik werk bij een airco installateur!

Bij ons moet dat er ook ooit nog eens in komen, maar er zijn nog zo veel andere dingen die eerst moeten en die veel centjes kosten hé. Ik zou graag van die inox valbaveiliging hebben voor de ramen boven, en dan ineens een assortie hek voor boven op de garage (die steekt een paar meter naar voor bij ons) zodat we daar een terras op hebben aan onze slaapkamer.
Maar daarvoor moeten we ook de raam omtoveren tot een deur... Niet onoverkomelijk maar daar gaan dus de centjes in hé... En tijd! Hebben jullie ook zo 't idee dat je tijd te kort komt?

PS: Mijn keel is al veel beter, ik heb ook geen koorts meer gehad. Gelukkig, want dat kon ik vandaag wel missen.

Tine

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 09:48
Bar

Tine, geef het adres maar door, als je wil en kan natuurlijk
Een idé van prijzen misschien

Tijd te kort, je zegt er zoiets, niet te doen hé, het zal er niet op beteren met 2 kids, maar dat weten jullie hier al hé

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 22:56
Tine

Ik dacht even een PBtje te sturen maar dat kan niet naar jou... dus efkes een alternatieve manier dan.

http://www.calbicmdaecfognhsitjrkulcmt.be

Zie je de eerst a? Die moet je er tussenuit halen, daarna een letter laten staan, volgende letter is de b, ook er tussenuit halen, c ook, d ook. Dus om de letter staat er een letter van het alfabet, en als je die verwijdert kom je op de site van onze firma. Tja, ik kon het hier niet gewoon typen want ik zou niet willen dat er op die manier iemand van m'n werk op deze site komt door te googlen natuurlijk!

Ik ben trouwens juist terug thuis: ik ben begonnen met de 'start-to-run' van Evy Gruyaert. Tja, geen tijd overdag dus dan moet het maar als de kindjes slapen hé.
Ik moet zeggen terwijl ik aan het lopen was was het wel eens zwaar, maar nu voel ik mij goed omdat ik nog buiten in beweging ben geweest vanavond.
Zondag ga ik weer.
't Is de bedoeling om 10 kilo af te vallen! Ik zal een verslagje bijhouden op m'n profiel.

Tine

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 11:44
radje

Kiekeboe,

ik ben hier ook nog steeds!
Tine, amai, dat is moedig van jouw om zo laat 's avonds nog te gaan lopen. En 10 kg afvallen moet wel lukken he. Ik ben vorig jaar in juni begonnen met sporten en dieeten, dan in de winter heb ik het een beetje laten hangen... ..maar in mei ben ik weer begonnen met sporten... dieeten niet echt... maar ik ben dus een goed jaar na ik begonnen ben zo'n 13kg afgevallen. goed he

Barbara, en? Ondertussen je airco al gevonden??

Groetjes
Radje

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 22:13
Tine

Hey!

Ik ben weer net terug thuis van 't lopen, 't was wel een sportieve avond: eerst een kwartier fietsen tot aan't bos, dan 22 minuten lopen met mijn broer. We hadden ons mispakt aan de weg dus toen onze loopsessie erop zat moesten we nog eens zover terug wandelen dan we gelopen hadden. En daarna nog terug fietsen natuurlijk.

Had ik hier trouwens al eens vermeld dat wij eigenlijk nog steeds een beetje in het bouwen inzitten? Mijn broer is namelijk al een tweetal jaartjes naast ons aan het bouwen dus er is wel eens een levering die door ons nagekeken wordt of een bonnetje dat moet afgetekend worden...
En onze Yannick doet niet liever dan gaan 'helpen' aan den bouw natuurlijk.

Tine

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 10:47
Bar

Tine, volgens mij komt er een 3e bij jullie, of zal er gewerkt worden aan een 3e, dat is allesinds mijn voorgevoel
Ik ga ook terug lopen hoor, van zodra m'n lichaam het toelaat, en direct van gang met de kilo's eraf te krijgen, heb nog NOOIT zoveel als nu gewogen.

Radje, bij mij zal het wat meer dan 13 kilo zijn die eraf moeten

Hier een geslaagd 1e verjaardagsfeestje achter de rug, we hadden nog een beetje geluk met het zonneke dat kwam piepen, veel cadeut'jes gekregen, maar voor papa hoeft het allemaal niet meer, of toch niet meer zo uitgebreid, onze kleine meid is allesinds ook niet echt te vinden voor al die drukte, maar das misschien altijd zo bij kleine mensjes

Vanavond nog eens een gyne bezoekje, ik zal maar melden dat ik al 2x serieuze voorweeën heb gehad EN geregeld harde buiken, had ik nooit bij m'n 1e zwangerschap

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 22:00
Tine

Hihi, ja... een derde... Manlief is nog niet helemaal overtuigd. Als het aan mij zou liggen direct hoor!!

En jij, ben jij al uit de naamkeuze voor de nieuwe spruit? Ik ben er hier deze week tijdens 't kuisen eens over aan 't nadenken geweest. Wat past er in godsnaam bij Blue... Lila vond ik wel mooi vanwege de kleurtjes. Ocean vond ik mooi vanwege het water. Maar verder kwam ik niet. (Waar een mens mee in z'n hoofd zit hé, ik ken jou eigenlijk niet eens echt!)

Ik ben in elk geval reuze-benieuwd!!

Tine

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 18:38
Tine

't Gaat hier snel hoor met de kleinste, ons Emilie stapt sinds vandaag overal naartoe, als ze maar iets vast heeft. Ze gaat van de salontafel naar de zetel en omgekeerd alsof ze het al jààààren doet!

Tine

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 14:46
Barbara

Nou Tine dan hebben jullie een snelle meid.
Hier begint hetzelfd tafereel

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 10:29
Bar = werk

Hey,
Babe'je is nog steeds niet gedraaid , zal vervroegd moeten terugkomen, binnen 2 wk, indien dan nog niet gedraaid, zal ik een afspraak moeten maken in het ziekenhuis, op de verloskamer zal ze dan gedraaid worden , gyne zei dit zal niet pijnloos verlopen .
Het goede nieuws is dat ze wel weer FLINK gegroeid is, al 49cm en een licht gewichtje van 2.5kg.
jullie jullie te pletter voor 16/9
Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 20:17
Tine

Hey!!

Amai ja, dat zal wel zijn dat je dat zal voelen! Ik ga duimen hoor!! 't Is misschien een tip maar blijkbaar kan het kindje nog draaien als je veel tijd doorbrengt op handen en knieën, dan krijgt het beebje extra plaats doordat het aan je buik 'hangt'.
Ik zou zeggen, baadt het niet dan schaadt het niet...
Veel plezier met schrobben, hihi.

Verder gaat alles goed hier, ons Emilie stapt er op los, ze moet nog wel altijd iets vast hebben maar verder trekt ze goed haar plan, ze kan ook al zelf terug gaan zitten dus valt ze veel minder. Gisteren wou ze de trap opgaan, mijn man heeft ze eens laten doen (hij ging er natuurlijk wel vlak achter) en jaja, ons madam klom hélemaal tot boven!! Dus de gang is nu verboden terrein tot mijn man maandag traphekjes gehangen heeft!

En verder zijn we weer in de verdere werken aan ons huis gevlogen. We zijn vandaag een stuk gaan bijbestellen voor de keuken. Dat komen ze binnen de 8 weken plaatsen. En volgende week komen ze nieuwe rolluiken plaatsen want er zit een fabricagefout in. Nadeel is dat we het behangpapier daarvoor van alle rolluikkasten moeten afdoen, en van het papier van de keuken en de living heb ik niks meer over. Dus moeten we ofwel verf laten maken in de juiste kleur, ofwel al opnieuw gaan behangen...

Tine

[Laatst gewijzigd door Tine - 06/09/2008 @ 20:18] - Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 10:08
Barbara

Tine,
Zwijg me van de oefeningen, degene die jij beschrijft heb ik van m'n gyne meegekregen, deze moet ik elke avond voor het slapen gaan uitvoeren en wel 15min aan 1 stuk, amai mijne rug en knieën dan, maar ja alles voor het goede doel hé.

En zijn jullie er al uit of er een 3e komt?
Ik heb hier nu echt geen drang meer naar een 3e, kan natuurlijk altijd nog komen, maar nu zeker nog niet.
Ik denk dan nu vooral aan de praktische kant, ik sta er dan alleen voor, zoveel keer, gekend ons verhaal/levensritme wel, en dat zie ik momenteel niet zitten, ook zullen we dan moeten verbouwen, een kamer of 2 boven de garage laten bijzetten en dat zal nog niet voor direct zijn. We zien wel

Radje, alles bonne????

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 21:44
Tine

Hey!

En, is de baby kunnen omdraaien denkt ge? Spannend wel...

Ah ja... bij ons zal er waarschijnlijk nog wel eentje komen. Al wou ik er eerst snel nog eentje maar daar ben ik al een beetje van afgestapt: we gaan eerst weer ongeveer een jaartje de tijd nemen voor het afwerken van ons huis (we hebben een uitbreiding voor de keuken besteld, er moet nog een kabel verlegd worden in de living, een fatsoenlijke binnendeur aan de living, een ingemaakte kast in de gang, overal overgordijnen, onze tweede badkamer moet nog afgewerkt worden, wasmachine en droogkast moeten van beneden naar boven verhuizen, diepvries installeren, bureau boven inrichten,...) En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik krijg ineens 't gevoel dat we een duur jaar gaan krijgen...

Tine

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 13:42
radje

Barbara, vandaag is het 16/9...en?? kleine pruts gedraaid???? ik hier nog steeds, heb al blauwe duimen van het duimen

groetjes
Radje

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 15:39
Barbara

Ben een beetje triest, bwa triest, k'had gehoopt dat onz meid gedraaid was, maar t'is dus niet zo.
Nu moet ik donderdagmiddag binnen en dan gaan ze proberen haar te draaien, ik moet nu er al over nadenken of ik eventueel een stuitbevalling zou zien zitten, moesten ze haar niet kunnen draaien, heb zo'n 50% kans dat het lukt. Voor een stuitbevalling moet je wel aan alle voorwaarden voldoen, waarvan oa, smalle baby, klein hoofdje, bekken 1cm extra dan het gem zijn, een vlotte bevalling hebben, indien dit niet is zal er een keizersnede worden uitgevoerd
Ach ja ... het belangrijkste is natuurlijk nog steeds dat we een gezonde baby op de wereld zetten, maar toch hoop je altijd dat het allemaal perfect zal verlopen....

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 15:55
radje

Barbara, ik duim nog steeds voor je en brand een kaarsje !!!
En inderdaad het belangrijkste is nog steeds dat jullie prinsesje gezond en wel ter wereld komt. Nu zit ze nog steeds gezellig dicht bij het geluid van mama's hartslag.... zal ze veel leuker vinden zeker???

groetjes

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 15:28
radje

Barbara veel succes morgen!!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >