< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Twijfels en intense blijheid ... net zwanger !!

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Twijfels en intense blijheid ... net zwanger !!
01/08/2008 @ 17:14
F'tje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Dag meiden!

Hey Chrichri, ja ik heb een fijne dag gehad woensdag ben niet op het strand zelf geweest, maar wat wandelen op de dijk in Nieuwpoort, er was avondmarkt. Leuk om te doen, dan een terrasje gedaan en een crème gegeten

Dat is wel tof dat je mag kiezen wanneer je begint zeg. Dus als je wil, dan kan je ook eens rond 9u beginnen, als je eens wilt uitslapen. Dat is echt goed hé hehe, maar ik denk dat ik ook vroeg zou beginnen, als je dan vroeger gedaan hebt met werken, des te beter

Hoe ik kom aan die 20 kilo? Wel, ik ben nu al ergens 17 kilo bijgekomen en de laatste weken van de zs kom je veel bij hé, doordat het kindje vlug bijkomt en de placenta en zo... En ik heb nog 5 weken te gaan... Ben een beetje veel bijgekomen, maar ja, hopelijk verlies ik vlug die kilo's, als ik bv. in het moederhuis lig, wat ben ik benieuwd zeg. Als ik thuiskom, dan ga ik me direct wegen haha

Ewel, hopelijk komt dat nog die melkproductie zoals je zegt maar ik denk van niet, allez van mij toch niet. M'n borsten zijn niet gegroeid maar ja, ik ben er vrij zeker van dat ik toch de fles zal geven hoor. Ik ga zo ook meer op m'n gemak zijn.

Hihi Lesley, wat ik daar lees over dat je meisje nogal trappelt als je op je zij ligt, waardoor je dan op je rug gaat liggen zodat ze kalm wordt: ik maak dat ook mee En ik kan ook niet in slaap vallen (of slapen) als ik op m'n rug lig...

Ja het was heel heet hé gisteren Lesley... Mijn schoonzus (die meter wordt van ons meisje) en haar vriend waren gisteren gekomen om te barbecuen, we hebben eerst geaperitiefd, en dan een beetje te laat beginnen eten: we moesten naar binnen gaan want het was plots stormweer! Het begon te stortregenen en te bliksemen. T'was jammer want het was leuk om buiten te zitten en dan nog barbecue...

Tegen mij zeggen ze net hetzelfde als tegen jou: 'oeioei nog zolang tot september...' ik vind dat echt niet lang meer, en misschien beval ik wel eind augustus al, en we zijn nu al augustus, joepie

Inderdaad Wondertje, het komt er vlug aan hé 08-08-08, kijk eens aan: nog een weekje en dan is het feest yuplaaa
Goh, wat zal dat toch een leuke dag worden voor jullie! Hou ons op de hoogte hé
En leuk dat je eind dit jaar weer begint met knussen, ik hoop echt voor jullie dat alles dan goed zal verlopen, wij duimen mee
En ik ben het eens met Chrichri: we willen je natuurlijk nog spreken als wij al bevallen zijn en als jij zwanger bent, da's zeker!

Lesley heb juist het slechte nieuws gelezen van je peter, ik vind het echt jammer en erg! Ik hoop ook dat het in orde komt met je peter!!

Hoe heb je het gesteld bij de dokter? Ik hoop dat alles oké is met je!

Chrichri, tot nu toe heb ik nog geen pijn gehad door de bewegingen van ons , maar ik hou houd vast...
Doet dat echt zoveel pijn wat je meisje daarbinnen doet?
Ik hoop dat het nog een beetje gaat voor jou!
Ik denk wel dat we zullen 'klagen'/last hebben van die indaling... aiaiai... Ik loop nu al soms als een gans rond, je zou me eens moeten zien rechtstaan uit de zetel; dan zak ik zo door m'n benen van de pijn in m'n benen en m'n voeten amai... Nog +-5 weken en dan zal de pijn wel vlug vergeten zijn hé

Ik wens iedereen ook een prettig weekend toe!

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 18:57
F'tje

Chrichri, kheb eens gekeken op je profiel omdat ik me herinnerde dat je zei dat je een nieuwe foto opgezet had, maar ik was het dan vergeten
T'is een mooie foto van je mooie buikje

Link naar deze reactie
01/08/2008 @ 19:17
Lesley

Hoi

We zijn net terug van de dokter.
Hij denkt dat het een spierscheurtje is, maar het kan evengoed een kneuzing of zelfs een gebroken rib zijn. Dit valt blijkbaar ook voor tijdens de zwangerschap, dat ribben zomaar breken
Maar ik denk niet dat het dat is, volgens mij zou ik dan nog veel harder afzien.

Jammer genoeg is er niets dat ik kan doen, buiten dafalgan nemen wanneer de pijn te hevig is en rusten.

Ik heb ook eens laten kijken naar een rode plek die ik sinds vanochtend op mijn voet heb. Ik had al een paar dagen pijn op die plek, maar vanochtend zag het dan nog eens rood ook en was mijn voet nog meer gezwollen. Dat merkte ik ook toen ik mijn teenslippers wou aandoen daarstraks, ik geraakte echt met die voet niet verder dan een bepaald punt. Van de pijn, maar ook door de dikte van mijn voet.

Volgens de dokter ben ik gebeten door één of ander insectje. 2 keer per dag moet ik zalf op die plek smeren en heel belangrijk, ik moet die voet dit weekend goed in 't oog houden. Als die plek opeens begint te glanzen, moet ik meteen de dokter van wacht bellen want dan zou het wondroos of zoiets kunnen zijn, en dan moet ik antibiotica laten voorschrijven. Hij wou nu die antibiotica niet voorschrijven omdat hij niet denkt dat het wondroos is, maar hij zei het liever voor de zekerheid.
Nu ben ik natuurlijk weer bang

Ik hoop dat ik mij morgen beter voel want wij moeten naar Dreamland onze maxi cosi enzo gaan ophalen, ik wil dat weer geen week uitstellen zene.

Vind het wel lastig dat ik dafalgan moet innemen. Allez, moet, ik moet dat niet, maar ja, als ik iets of wat wil slapen deze nacht zal ik geen andere keuze hebben. Maar ik ben zo bang om medicatie in te pakken, ook al staat er duidelijk op de bijsluiter dat het geen kwaad kan.

Chrichri, ik heb ook geen pijn als ons kindje schopt hoor. Soms als ik lang stap merk ik wel dat ze een serieuze druk op mijn blaas uitoefent en dat is wel lastig, maar niet pijnlijk.
Dan heb ik het gevoel dat ik zo dringend moet plassen, maar eens ik op het toilet zit kan ik er 2 druppeltjes uitpersen ofzo

Allez, ik ga mij wat in de zetel zetten en hopelijk kan ik morgen eens met wat positiever nieuws komen

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 15:42
F'tje

Dag Lesley

En al beter?
Jammer dat je waarschijnlijk een gebroken rib of kneuzing hebt, maar zoals de dokter zegt, veel rusten! En die dafalgan kan normaal geen kwaad hoor.

Raar van die rode vlek op je voet, ik heb op m'n opgezwollen voeten ook een paarse plek, en als ik dan op de wreef van m'n voeten wrijf, doet het pijn, net alsof het allemaal blauwe plekken zijn. Echt raar...

Hier is ons meisje al de hele namiddag druk aan het bewegen

Gisterenavond had ik echt pijn in m'n rug, zo van die steken, rechts... Had ik nog niet gehad, maar ben blij dat het nu voorbij is, en hopelijk krijg ik dat niet meer, of ik zal het heel lastig krijgen.
Ik slaap ook niet meer goed, ik sta zeker zo'n 4x op om te gaan plassen... En heb moeite met het rechtkomen als ik in de zetel lig, echt lastig!
Ondervinden jullie ook al last nu in de laatste weken?

Ik denk dat het ergste nog moet komen

Groetjes

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 18:03
Lesley

Hoi iedereen

Nou, hier niet zo'n goed nieuws. Ik ben vanochtend terug naar de dokter van wacht moeten gaan omdat er nu op mijn beide voeten opeens een rode plek te zien was.
En ik heb dus wondroos, een vrij ernstige bacteriële infectie die veel voorkomt bij vrouwen die dikke voeten en dikke enkels hebben.
Nu moet ik 4 keer per dag medicatie inpakken waar peniciline inzit, de dokter heeft mij verzekerd dat dit geen kwaad kan en bij de apotheker hebben ze het ook nog eens opgezocht, het zou geen probleem zijn. Maar nu lees ik net op internet dat de nadelen ervan tijdens de zwangerschap niet bekend zijn en dat het dus afgeraden is van dit te nemen...nu ben ik wel niet gerust hoor, dus maandag ga ik eens naar mijn gyne bellen en vragen wat zij denkt. Ondertussen ga ik ze wel blijven innemen want ik heb veel te veel pijn in mijn voeten en benen. Maar ik denk niet dat ik er 4 ga inpakken, gewoon 2 of 3.
En 2 keer per dag moet ik mijn voeten wassen met een zeep speciaal tegen infectie's. Ah, en veel rusten natuurlijk, veel met mijn voeten omhoog liggen. Mijn man heeft al beloofd dat hij dan wel veel in huis zal doen, maar eigenlijk heb ik daar mijn twijfels over aangezien hij zelf altijd werkt tot 17 of 18h, dus dan zie ik hem niet hier thuis nog staan kuisen.

Jammer genoeg heb ik nu opeens op mijn been ook een rode plek die sinds vanochtend groter is geworden en dat is typisch voor die infectie, dat begint laag en gaat steeds meer naar boven toe.

De dokter heeft ook mijn urine nog is getest op eiwitten maar er was niets te zien dus dat was toch al iets dat positief was.

Vannacht heb ik ook geen oog dichtgedaan van de pijn in mijn ribben, die nu ook nog is uitstraalt naar mijn schouder. Ik hoop dat het vannacht beter gaat gaan want zo nog een paar nachten en ik ben KO denk ik

Ik word er echt gek van dat ik gewoon eens niet kan genieten van mijn zwangerschap...ik zou er van kunnen genieten moest ik medicatie inpakken waar ik mij goed bij voelde, maar ja, als ik ze niet inpak loop ik kans om een nog ernstigere infectie te krijgen en dat is nu ook niet de bedoeling natuurlijk

Hopelijk is het tegen morgen toch al ietsje beter.

Daarnet zijn we nog naar Dreamland gereden in Wilrijk. Onze maxi cosi is jammer genoeg nog steeds niet binnen, normaal gezien de 18de, dus dan wordt het wel al krap natuurlijk. Als hij er dan nog niet zou bij zitten en ik zou toch eens vroeger bevallen. En ik weet niet dat als je daar iets bestelt, of je dat dan verplicht moet aankopen.
De regenkap voor de maxi cosi en de zak voor de kinderwagen waren wel al binnen en dan hebben we nog een relax en 2 kruippakjes gekocht voor in het ziekenhuis

Zo, nu ga ik mij maar weer met mijn voetjes omhoog leggen.

F'tje, hopelijk is het bij u op uw voeten niet hetzelfde als mij. Ik wil u geen schrik aanjagen, maar bij mij deed dat ook echt pijn als en doet dat pijn als ik daar op druk en dat ziet ook zo wat paars-roodachtig. Moest dat niet beteren, toch beter even naar laten kijken hoor

Liefs

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 10:17
Rosalie

Graag spreek ik degenen onder ons die duidelijk wat aan het afzien zijn wat moed in! 't Zijn idd allemaal van die extra's die je liever mist. Het enige wat je kan doen, is idd het advies van dokter/gynae opvolgen en jezelf (laten) verzorgen. Rust zal idd al een groot stuk van de puzzel zijn maar niet altijd even makkelijk toe te passen. Nog enkele weken doorbijten en we zijn er, ladies. Probeer er je niet té druk in te maken, hoe moeilijk dat ook is, want daar help je jezelf/baby'tje niet mee vooruit. Maar 't blijft vervelend natuurlijk. Hopen dat enkele van de ongemakken gauw verdwijnen
Ikzelf ben blij dat ik 2 nachten goed (koel) heb geslapen in eigen bedje : inhaalmanoeuvre na deze week was nodig. Gisteren bij vrienden gaan eten en vanmiddag komt m'n schoonfamilie voor BBQ. Hopelijk blijft 't droog (Vanaf morgen weer boterhammetjes mee naar werk want de weekends zijn tegenwoordig nogal culinair ingevuld
Chrichri, ben gisteren naar de Hema gegaan om de bruistabletjes voor voeten : kijk er al naar uit ze te gebruiken 'k Zag ze nadien ook in Kruidvat staan. Verder hydrofiele washandjes gehaald (ook Hema), Kruidvatpampers (om vergelijkende studie te doen met Pampers en een spuitbus met water voor tijdens de arbeid (welkome verfrissing).
Nou, nog genieten van jullie zondag hoor! Tot later,

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 12:47
F'tje

Hey iedereen

Lesley, ik ga nu zeker eens naar de dokter gaan morgenochtend, want ik zit er nu ook mee in hoor...
Ik vind het al een tijdje raar die paars-rode plek(ken) op m'n voet... en op m'n enkel zie ik dat ik er ook 1 heb.
En hoe jij het beschrijft, dan is dat hetzelfde als van mij

Ben nu toch wel ietwat nerveus, want ik zou dat niet zien zitten om die medicatie te nemen, nu de laatste weken van de zs, maar we kunnen niet anders hé...

Maar heb nog een vraagje: Is wondroos nu schadelijk voor het kindje?? Ik hoop van niet hoor, pff... ik verlang al tegen dat het morgen is, dat ik kan gaan naar de dokter, zodat ik weet wat het nu is.

[Laatst gewijzigd door F'tje - 03/08/2008 @ 12:48] - Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 13:34
Lesley

Wondroos is niet schadelijk voor het kindje als het op tijd wordt behandeld. Ik heb het hier op het forum nog eens nagevraagd bij "zwangerschap" en daar heeft iemand geantwoord die ook verpleegster is, zij heeft mij toch wat kunnen geruststellen door te zeggen dat die medicatie ook echt geen kwaad kan.
Vanochtend heb ik ook eens naar de materniteit gebeld om het daar na te vragen bij de gyne van wacht, maar die was niet aanwezig en dus heeft die verpleegster aan de lijn mij proberen te helpen. Zij zei ook dat het niet schadelijk is, maar voor alle veiligheid moet ik morgen toch nog eens met mijn gyne contact opnemen. Allez, haar assistent, want zij is in verlof.

Mijn voeten lijken precies al ietsje minder rood en minder gezwollen, maar die plek op mijn been is groter geworden Dus ik ga toch maar braafjes mijn 4 pillen per dag inpakken in de hoop dat het morgen al beter is op mijn been.

F'tje, ik vind het nu lastig dat ik u wat ongerust heb gemaakt, hopelijk is het bij u iets totaal onschuldig.
Laat morgenochtend dan meteen iets weten als je bent gegaan hè

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 23:10
Lesley

Hoi

Ik kom even zeggen dat ik morgen terug naar de dokter ga, ik denk dat ik allergisch ben tegen die medicatie want ik heb opeens allemaal rode jeukende plekjes op mijn buik. Plus, die vlek op mijn ene been blijft maar groter en groter worden en op mijn andere been begint het ook precies wat te verergeren
Naar mijn gyne ga ik ook bellen en vragen of het besmettelijk is van persoon op persoon want ik zou morgen graag mee op mijn neefje gaan babysitten maar als het besmettelijk is kom ik liever meteen naar huis zodat er geen enkel risico is voor hem...
Op internet lees ik allerlei tegenstrijdige berichten. Het ene zegt dat het heel besmettelijk is en dat je het zelfs kan doorgeven door indirect contact, het ene zegt dat het enkel besmettelijk is wanneer de andere persoon ook een wondje heeft, het andere bericht zegt dan weer dat het niet besmettelijk is...

Sorry voor mijn gezaag en geklaag maar ik zie het voor de moment echt niet meer zitten Al heel de dag staat het huilen mij nader dan het lachen en zit ik mij af te vragen waaraan ik dit verdien. Sinds vrijdag heb ik nog niet anders dan tegenslag over mij gekregen...
Ipv te kunnen genieten van mijn laatste 6 weekjes en in alle rust mij te kunnen voorbereiden op de bevalling, zit ik met stress en heb ik continu last van huilbuien...

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 07:27
Chrichri

Meisjes ... ik heb een nieuw topic geopend bij "De laatste loodjes" en topicnaam = "nog eventjes"

Ik ga daar ook reageren op jullie verhalen van dit weekend.

Tot daar?

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 10:21
Louise

Wat een tegenslag lees ik nu Lesley, ik wil je toch heel veel moed wensen met je peter, je gaat zien, het komt allemaal inorde

Die rooie vlekken is er nu ondertussen al wat beterschap? Oh ja zeg, dan wil je genieten van je laatste weekjes en dan krijg je nog met dit te maken. Lesley meid, volhouden, probeer te denken aan de mooie momenten die je te wachten staan.

Morgen mag ik nog is naar de gyne. voor controle, ik ben content, dat ik nog is nieuws krijg van men

Gisteren heb ik voor de eerste keer dikke voeten gekregen. Allè het begon met dikke vingers, heb mijn ringen uitgedaan. Dan kreeg ik mijn voetjes in het oog, amai, dit had ik ook nog niet meegemaakt. Direct maar de benen omhoog gelegd.
De laatste weken zijn afzien precties...

Dit weekend heb ik ook zo'n huil weekend gehad. En ik vond dat mijn man mij zo negeerde. Ik wou is goed vastgepakt worden, een knuffel, maar hij was zo bij zichzelf bezig (sport). Tot gisterenavond vraagt hij aan mij, is er iets, heb je pijn, hij voelde dat ik kort was tegen hem. Zelf deze nacht vroeg hij, het gaat toch met je, je hebt toch geen pijn. Hij zal het nu wel door hebben dat ik wat lastig ben.

Soms wil zou ik willen dat een man ook is kon voelen wat zwanger zijn is.

Enfin, deze nacht weer geen oog dicht gedaan, bij die regen en ik had het zo'n warm. Straks dan maar wat vroeger slapen..

Zo meiden ik ga is verder doen.

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 08:23

hey lesley

heb niet alles gelezen natuurlijk maar wens jullie veel sterkte , en je zal zien het komt wel goed .
het is natuurlijk wel schrikken maar toch positief blijven denken .

de rest van de meiden , ja de laatste loodjes he... het schiet nu op , ik vind het is allemaal heel snel gegaan merk het aan mezelf ik had anders ook alweer 27 weken geweest , maar ja komt ook wel weer
eind dit jaar dan weer opnieuw proberen en maar hopen dat het dan wel goed gaat ..

hier beginnen de zenuwen aardig erin te zitten morgen is het zover onze trouwdag , vandaag me zoontje naar de kapper en ales klaar zetten pff , mijn mannetje is nog erger aan de kriebels , vandaag een hoop te doen dus de dag zal voor bij vliegen , zo eerst ff voor de laatste keer naar de zonnestudio een zonnebankie pakken voor een mooie tintje

nou meiden ik spreek jullie weer na onze trouwdag en dat horen jullie wel hoe het is gegaan , jullie allemaal een heel fijn weekend en doe allemaal rustg aan het weer word minder voor jullie lekker maar duim aub voor mij droog weer morgen ...

tot gauw meiden
Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 20:08
Chrichri

Dag wondertje,

wij zitten nu op het topic "nog eventjes" bij "de laatste loodjes" kom daar maar piepen

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 14:07

Wondroos
Hoi Lesley,
ik lees net je verhaal over de wondroos en wil je adviseren echt alle pillen in te nemen. Ik heb zelf 6 jaar geleden wondroos gehad en de antibiotica sloeg toen niet aan. Uiteindelijk heb ik nu een been waarvan de lymfebanen niet werken. Een been wat dus dik blijft en waar ik een charmante steunkous voor draag. Ik wil je niet bang maken, maar onderschat het niet. Sterkte ermee!
Wendy
Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 12:34
F'tje

Hey Wendy, eventjes zeggen dat we nu op een andere topic zitten: bij 'De laatste loodjes...' en onze topic heet 'Nog eventjes...'.
Maar ik ga het zeker laten weten aan Lesley dat je hier gereageerd hebt. En anders ben je zeker welkom op onze andere topic

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 12:42
Lesley

Hoi Wendy

Ik heb alle pillen doorgenomen hoor, dat waren 2 pakketjes van 16 pillen en ik hou mijn voet en been nu steeds goed in het oog. Van de moment dat er terug wat roodheid opduikt bel ik direct terug de dokter om opnieuw antibiotica te laten voorschrijven.

Bedankt voor de waarschuwing

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]