[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
[Reageer]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 21/07/2008 @ 14:38 evy | hey onze meisjes zijn nu 5 maand eten ook niet altijd volle porties van hun groetepap hoor! (was gestart met fruitpap) ik zie hoe het loopt, soms is eentje al wakker en hongerig en slaapt de zus nog, dan is het makkelijk en volgen ze op elkaar, zijn ze beide tegelijk daar dan zitten ze in de eetstoel (met wat handdoeken) naast elkaar en krijgen ze om de beurt een hap, zelfde lepel, zelfde bordje. als ze geen volle portie op hebben dan leg ik ze vervolgens in de zetel (heeft vrij brede zitting) op zo'n banaankussen en geef ze zo tegelijk de fles. op die manier deed ik het al altijd als ze tegelijk de fles wilden. als ik op verplaatsing fruitpap of groentepap moet geven en er is geen ervaren helpster( vriendin ofzo) voorhanden dan geef ik het hun in de maxicosi, ook om beurt een hap, en gaat goed hoor! ja, je moet soms nogal toeren uithalen met nen twin hè! je ziet dan soms eenling mama's eens bedenkelijk kijken, zo van "ocharme die kindjes, moeten die zo eten en ni knus bij de mama" maar als ze tegelijk willen eten is het toch geen optie van eentje te laten krijsen hoor, dat vind ik nog erger, dus ik doe het zo. |
| 21/07/2008 @ 22:30 Ilsvloemans | Ik geef ze vanaf het begin samen eten. Allebei in de relax en mama er op haar poep met de flessen tussenin. Ook groente- en fruitpap gaf ik in het begin in de relax. Ze krijgen om en om een lepeltje (zelfde lepel en zelfde bordje).Pas vanaf dat ze goed rechtop konden zitten, zitten ze in hun kinderstoel. Hier hebben ze altijd op hetzelfde moment honger, dus laten wachten is geen optie. Daarbij ben ik op die manier sneller klaar. |
| 02/08/2008 @ 20:58 Miek | Hoi, Ook hier krijgen ze ( 5.5 maand ) altijd samen eten en hebben ze ook altijd samen honger... Eerst ook de relax gebruikt en ik er tussen, ondertussen zitten ze in een eetstoel en krijgen ze om de beurt een lepeltje groentenpap of fruitpap. Gaat meestal goed, maar momenteel hebben ze om de één of andere reden heeeeeel veel honger en dus wat minder geduld. Jammer, want ze zullen toch moeten leren dat ze met 2 zijn en dus hun beurt wel eens moeten afwachten. In het begin gaf ik ook nog een flesje na na de groentepap en dat ging ook gewoon in de eetstoelen... 't Is niet altijd evident, maar alles heeft een oplossing! Groetjes Miek |
[Reageer]

Groentepap alleen geven - nog geen volledige portie - hoe?

. Mijn man is dan nog anderhalve week thuis.