< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Anticonceptie... » wie ervaring met prikpil?

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Anticonceptie...
wie ervaring met prikpil?
29/10/2007 @ 11:25
greetje

Online Status Stuur bericht
Hallo Dames,

Voor dat ik zwanger raakte van de eerste had ik een implanon ( staafje in de bovenarm)
Dit beviel mij opzich wel goed alleen het eerste jaar had ik geen
en daar was ik wel blij mee
Alleen na dat jaar kreeg ik opeens wel vaak last van
Dus nu ben ik aan het nadenken welk anticonceptiemiddel ik straks wil gebruiken, de pil dat wil ik niet waar die vergeet ik toch te vaak en 2 kindjes binnen een jaar is genoeg
Nu vroeg ik mij af wie er ervaring heeft met de prikpil?

Groetjes Greetje

Link naar deze reactie
29/10/2007 @ 15:09

Online Status
Hallo Greetje...

Ik kan het alleen maar afraden!!!
Ik heb het een aantal jaar geleden ook gehad en ik ben 15 kilo gegroeid in een half jaar!!
Dus wou ik ermee stoppen ben ik daarna een jaar niet ongesteld geweest!!
Doe dan een spiraaltje of zo maar de prikpil is echt niet goed!!

Kus Merel

Link naar deze reactie
29/10/2007 @ 15:22
Petra

wie ervaring met prikpil
Hoi,

Ik gebruik zelf ook de prikpil maar hij bevalt mij goed.
Om de 12 weken laat ik hem zetten, ik ben eigenlijk nog geen kilo gegroeid sinds ik de prikpil gebruik.
Je hebt geen menstruatie meer maar heel soms wat bruinverlies.
Mijn zusje gebruikt hem ook en toen ze stopte met de prikpil om zwanger te worden was het binnen 2 maanden raak.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik denk dat het per persoon verschillend is hoe de prikpil bevalt.

Groetjes Petra
Link naar deze reactie
05/11/2007 @ 21:38
Pinto

Hallo dames,
Hier in Nederland zijn we erg terughoudend met het geven van de prikpil vanwege het feit dat de hormoonhuishouding van slag raakt en bij 90% van de vrouwen die de prikpil hebben gebruikt de menstruatie ruim 1-2 jaar uitblijft. Hier krijgen alleen vrouwen de prikpil indien ze gehandicapt zijn/wisselende diensten draaien (nacht/overdag werken) verder eigenlijk niet. Ik zou dan ook het (Mirena) spiraal aanraden!
Succes!
Een doktersassistente

Link naar deze reactie
06/11/2007 @ 00:56
Anke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Bij mij raadde de huisarts de prikpil ook ten zeerste af.
Zeker omdat ik op de gewone pil al heel heftig reageerde!
Kwam verschrikkelijk veel aan van de pillen die ik heb geprobeerd.
Ik zweer echt bij de nuvaring, maar nu even niet

Link naar deze reactie
08/11/2007 @ 11:12
greetje

hallo dames,

Bedankt voor jullie reactie's, ik ben er wel uit dat ik niet aan de prikpil ga.
Ik zal met de ha overleggen of een spiraaltje een oplossing voor mij is.

Groetjes Greetje

Link naar deze reactie
08/11/2007 @ 11:28
Anke

Spiraal is wat dat betreft ideaal, 5 jaar lang niet meer anticoneptie denken!

Link naar deze reactie
19/03/2008 @ 17:43

gestopt met de prikpil
hallo hier iedereen

ik ben roos en 36 jaar.
ben in mei 07 voor het laats mn prikpil wezen halen bij mn h.a
heb hem in totaal 9 maanden gehad/gebruikt.
nu maart 2008 nog steeds niet ongestelt......wat ik heel erg vind omdat de wens zo groot is.
ik ga volgende week naar de h.a om te vragen of zij raad weet of dat ik door gestuurt kan worden naar de gynacoloog...
groetjes en su6 allemaal
Link naar deze reactie
13/04/2008 @ 18:38
Laura

hallo petra
heb een vraag hoe lang was je zus dan aan de prikpil? Ik ben er zelf 3 jaar aan geweest en heb in december mijn laatste gehad, zou blij zijn als ik weer menstruatie kreeg. Dan kan ik gaan uitrekenen wanneer ik ovuleer want ik hoorde dat het zelfs 18 maanden kan duren voordat ik weer menstrueer.
groetjes laura
Link naar deze reactie
12/06/2008 @ 18:51

prikpil
Hallo dames,
Ik heb de prikpil slechts 9 maanden gebruikt, ben ondertussen 5 kilo aangekomen, om over de acne maar te zwijgen. Ik heb ook gedurende de volledige 9 maanden mijn menstrutie constant gehad zodat ik volledig verzwakt was. Mijn gyne zij dat dit je lichaam was dat zich moest aanpassen en dat dit maximum 6 maanden kon duren, bij mij waren het er negen, ondertussen aan de pil: Yasminelle, en geen nevenwerkingen!
Groetjes
Natalie
Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 14:51

zwanger
ik ben begonnen met de gewone pil.
maar die is door de stress bij mij niet aangeslagen.
ik was toen zwanger.
ik ben toen na de zwangerschap ben ik overgegaan naar de prikpil en het bevalt me prima.
ik ga met de 12 weken weer naar de huisarts.
ik moet 3 juli er weer 1 halen en dat is miss de laatste want ik en me vriend die willen een kindje er bij hebben,

veel liefs

mariska

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 23:33

prikpil
hi,
ik ben 7 jaar aan de prikpil geweest.
laatste gehaald op 4 april 07 in maart 08 was ik voor het
eerst weer ongesteld.bijna 2 maanden lang!! we zijn bezig voor een 2e kindje maar wil niet lukken. ben op dit moment ook al bijna 2 en halve week ongesteld ik ben het nu wel zat. ik raad iedereen aan
die ooit zwanger wil worden om geen prikpil te nemen.
gr petra

ps bij mijn zusje heeft het 9 jaargeduurd voor ze zwanger werd na 1 jaar de prikpil gebruikt te hebben
Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 22:45

Ik ben na de geboorte van de derde dochter ook aan de prikpil gegaan. Waarna ik ook fel verzwaarde... Toen ik hiermee naar de HA ging, was dit volkomen normaal als gevolg van de prikpil. Toen ik bleef bijkomen (ik weeg normaal een kleine 48 kg ), begon ik dit toch abnormaal te vinden... Onder groot protest van de HA werd bloed afgenomen... Ik bleek zwanger te zijn.. Na een echo bij de gynea al 19 weken ... Dus voor mij geen prikpil meer

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 23:56

van pil gebruik veranderen
Hallo,Ik gebruik sinds ongeveer 9 maand de prikpil. Daarvoor was ik aan pil die helpt tegen puistjes dat werkte goed.Maar nu begint ineens de puistjes weer op te zetten vind ik heel erg vervelend. Is het mogelijk om zo snel mogelijk weer terug te gaan naar die andere pil. De reden dat ik aan de prikpil begon was omdat ik niet meer ongesteld wilde zijn. En wij toch geen kinderen willen.Of is het mogelijk dat ik beide neem? groetjes petra
Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 08:46
An75

Online Status
Nadat mijn 2de was geboren ben ik begonnen met de prikpil, omdat ik zo'n chaoot ben die de pil nog wel 's vergeet. Deze heb ik zo'n 6 jaar gebruikt zonder problemen en zonder menstruatie. Echter na al die jaren kreeg ik last van buikpijn en ben ermee gestopt. Nu 2,5 jaar later kan ik pas zeggen dat ik weer een normale cyclus heb.

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 20:32

hey ik ben vanity
ik ben 16 jaar en zit sinds kort aan de prikpil, ik ben hier aan begonnen omdat ik de pil steeds vergat en al sex heb , de dokter rade het niet af, ik kreeg gelijk een recept om het te halen.
maar ik heb met me vriend sex gad zonder condoom en afentoe denk ik dat ik zwanger ben , of zijn dat gewoon de symptonen?
want als je er gewoon zwanger mee kan geraken is het geen succes.
ik ben nu al 3 maanden niet meer ongesteld geweest en dat vind ik zalig. Maar ik heb er toch wel schrik voor , want omdat je niet ongesteld word weetje niet of het zwangerschap is of de prikpil.

xxxjes
Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 20:20
wendy.johnny

Hoi meiden

sorry vanity dat ik je dit moet vragen maar welke dokter haalt het in zen hoofd om een 16jarig meisje de prikpil te geven ?????? Dit wordt niet zomaar gegeven kvind het heel erg raar je beseft toch dat je dit na lange termijn je onvruchtbaar maakt!!

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 20:23
wendy.johnny

oh en kheb nog een vraagje ik ben sinds vorige maand begonen met de prikpil is het normaal dat je regels direct uitblijven ? de 4de dag van men menstruatie heb ik men inspuiting gekregen.

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 21:26

prikpil
hai hai, even een raag. ik heb een half jaar de prikpil gebruikt. dus 2 x een prik gehaald. ik ben 20 jaar maar moest wel. pil werkte niet. en spiraal is 2 x afgestoten. ik ben nu gestopt. duurt het dan nog zo lang voordat je zwanger kan raken?

groetjes
Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 17:53
tris

ja het is normaal dat je direct geen ongi niet meer hebt hoor, heb voor ik zwanger wilde worden5 jaar de prikpil gebruikt en nooit ongi geweest zalig was dat, nooit ergens last van gehad, het duurde wel een jaar voor ik zwanger werd.
Niemand had me verteld dat het eigenlijk geen goede pil is als je ooit nog kindjes wil.

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >