< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Nieuw samengestelde gezinnen » co-ouderschap 8 maanden???

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Nieuw samengestelde gezinnen
co-ouderschap 8 maanden???
18/07/2008 @ 20:03
Sterre

Online Status
hoi allemaal

ik lees al een tijdje mee maar wou toch ook graag iets zeggen...

zelf ben ik kind van gescheiden ouders, en mijn moeder was totaal niet in staat om voor ons te zorgen. kwam erop neer dat ze mij niet wou maar m'n broer wel. hierdoor zijn er heel veel dingen gebeurd, terwijl mijn vader wel goed voor ons kon zorgen.
dus ik ben zeker voorstander dat een kind ook veel bij de vader moet zijn. maar vind wel dat dit per situatie bekeken moet worden.

ondertussen heb ik 2 kinderen met mijn ex. zij zijn ook 'maar' om de 2 weken een weekend bij hem.
waarom? omdat hij niet in staat is voor ze te zorgen. hij heeft onregelmatige uren. hij is pc verslaafd en playstation verslaafd. het enige dat telt is zijn auto. enz verder.
hij ziet ze wel graag, ben ik zeker van. maar is niet in staat om er permanent voor te zorgen. hij woont bij zijn ouders en zij doen dan ook het meeste voor de kids...

langst de andere kant heeft mij nieuwe vriend ook een zoontje met zijn ex. en zij kan dan weer totaal niet voor het kind zorgen, en m'n vriend zou niet liever hebben dat hij fulltime bij ons is. nu hebben ze co ouderschap (week week regeling)
zij is niet capabel om voor hem te zorgen, maar wil hem enkel bij haar om m'n vriend te kwetsen en dwars te liggen.

zo zie je maar dat elke situatie anders is. en ik heb ze ervaring met verschillende...

xxx

wendyke

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 10:05

hoi wendyke,

ik ben er ook van overtuigd dat je het per situatie moet bekijken inderdaad.
wat ik ook probeer te zeggen is dat in ons geval de moeder maar gaat beslissen wat wel of niet goed is voor het kind.
elke keer als zijn kind weer een weekend is geweest komt er weer gezeik van haar kant en als wij dan sterk willen staan om het kind ook meer bij vader te hebben weerlegt ze het op elke manier maar weer.
en daar worden we zo moe van.als an sta je toch nog steeds maar erg machteloos en ze gooit ons met dingen om het hoofd. destijds bij de scheiding is er geen omgangsregeling geregeld. toen von ze het in belang van haar zoon om voor gezamelijk ouderschap te gaan. en net wat ik ook al eerder schreef kan ze het niet zetten dat mijn man weer gelukkig is met een ander.

wij krijgen steeds maar weer verhalen te horen dat wij kind opstoken en dat wij er voor zorgen dat kind onrustig is.ook zegt ze heel leuk dat wij gezegd zouden hebben dat kind 2 moeders heeft wat absoluut niet het geval is.

advocaat heeft ook heel duidelijk gezegd dat als zij problemen zoekt dat wij dat ook doen om er voor te zorgen dat via rechter bepaald word welke omgangsregeling goed is.

ook daar krijgen we commentaar op.
ik vraag me af wat kind allemaal verteld bij haar en we hebben het idee dat kind het bij ons iets te leuk heeft en ook bij moeder heeft aangegeven dat hij hier meer wil zijn.
en dat is iets wat haar niet aanstaat.
wij denken dat ze als de dood is dat als kind hier meer is het niet meer terug wil en dat ze daarom zo moeilijk doet.
wij reageren alleen maar op kind en vragen waarom enz enz en dat mag dan niet van moeder omdat kind nog maar 5 is.

anders om komt kind hier wel met verhalen dat ik spelletje speel met moeder en als ik vraag hoezo zegt kind dat ik dat wel wist en als ik haar daar mee confronteer zegt ze ow heeft ie misschien een keer opgevangen. ja tuurlijk. wij zeggen opgestookt.

snap je wat ik bedoel.we worden er zo moe van en denken dat ze bewust bezig is om kind tegen ons o te zetten en ze zegt dat wij dat doen om haar eigen gat schoon te praten.

wat moet je daar nu mee wij willen alleen maar het beste voor het kind en worden aan alle kanten tegen gewerkt.zelfs bij advocaat hebben we aangegeven dat we kind graag meer bij ons willen ,maar alleen als kind dit ook wil.

het is en blijft moeilijk

liefs moedertje
Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 10:33
Sterre

Online Status
dag mammie

ja ik begrijp het

mijn eigen moeder heeft dat ook jaren gedaan, me opgestookt tegen m'n vader en nieuwe vriendin... en ik weet dat als kind, je de goedkeuring zoekt van je moeder. dus dan doe je die dingen...
maar er komt een ogenblik dat je ogen als kind wel opgengaan. maar daar gaat wel wat tijd overheen natuurlijk. ik was 11 toen m'n keerpunt kwam.

5 jaar is inderdaad nog jong, maar ik ondervind hier ook (stiefzoontje is 4 j) dat hij liever hier is dan daar.
wij hebben wel week-week maar toch...
we weten dat hij daar niet goed is.
uiterlijk is er niets aan hem te miszien als hij daar is, maar ze knipt bv nooit z'n teennagels
knuffels geeft ze hem niet. ed...

we kunnen niets anders doen dan geduld hebben en hem opvangen.
de rechter heeft beslist co-ouderschap met week week regeling, en om iets anders gedaan te krijgen, is best moeilijk en moet je veel directe bewijzen hebben, wat zeer moeilijk is bij bv emotionele verwaarlozing...

maar in belgie worden tegenwoordig meestal co ouderschap met week week toegekend door de rechter.
dat is wel een feit!

veel succes

mvg

wendy

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 12:08
knuffel

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo,

Ik had nog een vraagje.

Mijn vriend en ik staan ook op een zeer moeilijk punt in onze relatie.
Ook ik zou co-ouderschap niet zien zitten. Wel om de 14dagen het wkend.
Waarom? Onze dochter is nu 9 maand en hij kijkt er gewoon niet naar om. Of hij is op zijn werk, of bij zijn vrienden of op café. Zelden thuis , er is wel altijd iets belangrijker dan ons.

Hij werkt met een ploegensysteem, vroeg, laat en nacht. Tijdens de vroege ziet hij haar 1u per dag want hij haalt haar af tegen dat ik van het werk kom, niet vroeger, dan trekt hij op café en komt thuis als ze in bed moet. Met de late ziet hij ze alleen in het Wkend, want ik moet ze smorgens wegdoen want hij wiln uitslapen en savonds ligt ze alm in bed als hij thuis komt. Met de nacht doe ik ze smorgens ook weg want hij moet slapen en normaal moet hij ze dan halen en thuis fruitpap geven, wat hij al meermaals vergeten is en dat ons dochter zonder eten zit tot ik thuis ben. Dan is hij lastig omdat ze een hele namiddag geweend heeft en niet wist waarom. Ook vergeet hij zijn wekker te zetten zodat ik tel krijg dat hij ze niet heeft gehaald en nog zo van die dingen. Al zijn vrije tijd gaat naar zijn vrienden en café. Een uitstapje met onze dochter gaat nooit door omdat er wel altijd iemand is die belangrijker is en waar hij naartoe moet.
Ook mag ik dan nergens alleen naartoe met ons kleine, dus wij zitten altijd tussen 4 muren.

Sinds mei wil ik met haar eens zwemmen en vraag ik het elk wkend, nu we zijn nog steeds niet geweest.

Nu is het verlof, had wkendje geboekt in sunparcs, heb het moeten annuleren want hij gaat niet meer mee en alleen met haar mag ik niet gaan, er is een fuif dat wkend en gaat daar liever met vrienden naar toe ipv met ons een wkendje weg.

Zou hij ook co-ouderschap krijgen want hij zegt ook dat hij terug thuis zou gaan wonen en enkel co-ouderschap zou nemen om mij te kwetsen en zodat zijn ouders de kleine meer zouden zien maar over zichzelf spreekt hij niet. Er zijn er genoeg in de familie die voor haar willen zorgen zegt hij.

Daarom ook dat ik NOOIT zou willen dat hij co-ouderschap krijgt.
Zijn dochter kent hem niet, huilt als hij haar pakt, in bed steken lukt niet als ik het niet doe en nog zo van die zaken

Ben van belgië.

Iemand tips hoe ik dit het beste aanpak ???
Alvast bedankt.

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 13:10
Sterre

Online Status
hoi knuffel

ik vrees ervoor hoor meid.
want de standaard regel via de rechter is co ouderschap met week week regeling.
bij mij is het idd om de 2 weken een weekend, omdat wij dat overeen zijn gekomen.
het is mogelijk om die regeling te hebben, maar meestal is dat met onderling akkoord. omdat tegenwoordig de rechters standaard oordelen dat co ouderschap met week week regeling van doende is.
om het kind volledig bij je te hebben via de rechtbank moet je echt al serieuze bewijzen hebben dat hij niet capabel is om voor haar te zorgen... wat op zich heel erg moeilijk is.
ook als je een sociaal onderzoek zou eisen, wat je kan, dan gaan ze idd bij hem alles checken, maar ook bij jou...

ik kan je zeggen, de ex van mijn partner heeft vorige zomer mij, haar ex EN haar zoon aangevallen en poging tot ontvoering van een minderjarig kind gedaan. toch krijgt ze hem nog mee. ik ben een week werkonbekwaam geweest, haar eigen kind ook 2 dagen en m'n vriend zag bont en blauw...
toch komt ze daar mee weg en moesten we diezelfde nacht het kind aan haar overdragen...
het gerecht in belgie is heel gek... zwart op wit bewijzen hebben van alles, en toch beslist de rechter om de week week regeling aan te houden. het kind zegt zelf dat hij bij ons wil wonen (= 4 jaar) maar aan hem vragen ze niets in de rechtbank hoor...

je kan altijd raad inwinnen bij de juridische dienst. deze is gratis dacht ik.
maar ik wil je niet teveel hoop geven...

zal voor je

ik wil ook nog zeggen dat ik van mening ben dat vaders evengoed voor hun kinderen kunnen zorgen als moeders.
maar zoals met alles zijn er ALTIJD vaders die dat niet kunnen, net zo goed als moeders dat daar niet toe in staat zijn.
het moet echt geval per geval bekeken worden...

xxx

wendyke

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 15:32
deborah

dag knuffel

ik zit echt met je in hoor, die situatie moet echt niet leuk zijn! ik ben ook teruggegaan bij mijn vriend hoor. ook al is het hier niet leuk, en denk ik iedere dag: is dit nu mijn leven!! maar ja, ik kan mijn dochter echt geen week missen! vooral nu ze zo klein is en zoveel zorg en liefde nodig heeft, hij stopt haar in bed en is in 5 sec weer uit de kamer! dan ligt ze te krijsen en kijkt hij er niet naar om! dus stel je voor dat dat de hele week gebeurt als iker niet ben, dan blijf ik liever en zie ik haar dan toch altijd en mis ik niks van haar leven en zo ben ik er toch altijd om haar te helpen hé... ook al trekt mijn leven op niks...
Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 13:54
wendy

Hoe erg allemaal??!!!
Hoe is het mogelijk om zo een partner te hebben die niet naar zn kind omkijkt. Ik begrijp dat dus echt niet. Het is zooo van belang dat een kind 2 ouders heeft, niet 1... Ik snap niet datje als ouder je kind niet graag kunt zien, of geen band hebt met je bloedeigen kind!
Aan al de mama's die in zo'n situatie zitten, dikke duim, jullie verdienen beter, want jullie zijn duidelijk wel enorm begaan met jullie kindjes!!!

Ik heb er gewoon geen woorden voor hoe schandalig ik die venten vind, echt niet...

Sorry

Grtjs
Wendy
Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 15:40
Sterre

Online Status
@wendy, het zijn niet alleen de vaders die zo zijn hoor, geloof me, ik weet uit ervaring dat er wel degelijk moeders zijn die niks van hun kind moeten weten...
hoe spijtig dat soms ook is, het is wel degelijk de harde realiteit...

Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 17:00
wendy

Awel, dan wil ik graag zeggen aan al die mama's en papa's dat ze het verdorie niet waard zijn om een kind te krijgen.
Schandalig!!!! Gewoon marginaal, ouders die niet omkijken naar hun kinderen!!!
Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 20:07
Sterre

Online Status
@wendy, tja er zijn nu eenmaal mensen die idd geen kinderen verdienen... maar spijtig genoeg heb je dat niet in de hand.
je kan er enkel zijn voor de kinderen die het nodig hebben.

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 10:25
wendy

@ Sterre: gelijk heb je!
Doen jullie het maar goed, onze kindjes hebben echt liefde nodig!

Grtjs
Wendy
Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 15:11
Sterre

Online Status
@wendy, ja dat is zo... heel veel liefde

Link naar deze reactie
27/11/2008 @ 22:59
gast

ik wilde vragen hoe het hier bij iedereen is afgelopen?
ik zit nu namelijk ook in deze situatie.
mijn ex wil biloacatie!
wat denken jullie ven deze situatie.

kindje 15 maand
papa werkt 40 uur :gaat om 8 u beginnen en ongevver 18 u gedaan.zen plan is onthaalmoeder ganse week of naar mij brengen in de dag

ik werk 18 u geef ons zoontje al maanden een stabiel leven en ben duidelijk zen favoriet!

wat zouden jullie doen . onze regeling is nu 1 weekend op twee en 1 vaste logeer dag in de week

groetjes
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]