< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Wie is nog nieuw?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Wie is nog nieuw?
14/07/2008 @ 16:19
michelle

Online Status Bekijk profiel
haay
plavuizen zijn tegels zo noemen wij een tegelvloer hier
en dat doen wij idd ook hoor lachen als ze vallen natuurlijk niet als ze hard vallen hoor dan troost ik ook wel

worden ze een beetje hard van toch

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 09:35
els

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo!!

Al die vallende kindjes!! Gelukkig vallen ze nog niet van zo hoog, en ik denk dat ze daar wel voor gebouwd zijn hoor, om te leren met vallen en opstaan. Ik ga mijn peren er ook nog mee zien, want Kato is een hevig ding en kan nooit eens iets op haar gemak doen. (Heeft ze waarschijnlijk van de mama )

Wij hebben hier nu een speelmat liggen van zo'n rubberen puzzeltegels. Zo lang ze daar blijft op zitten of liggen valt ze zacht. Maar als ze eraf begint te kruipen, tja, dan kan ik geen zachte val meer garanderen .

Ons sproetje zit weer in een nieuwe periode; huilen als mama weggaat. Ik werk ondertussen bijna 2 weken weer, en na het weekend heeft ze ineens beseft dat als mama vertrekt, ze een hele tijd wegblijft. Als Bart dan thuis is valt het nog mee. Dan is ze ook niet te genieten, maar laat ze zich wel troosten. Als mijn schoonmoeder hier is, is het om zeep. Dan krijst ze en wordt ze hysterisch en is er niks mee aan te vangen. Dat is niet leuk! Mijn schoonmoeder legt er dan ook nog eens eieren onder dat het niet meer mooi is! En zo wordt Kato voor een paar uur de commandant in huis.
Kato moeten we tijd geven om te leren dat als mama weggaat, ze ook weer terugkomt. Alleen dat hysterisch gedoe moeten we niet toelaten. De schoonmoeder kunnen we niks leren want die denk dat ze ons alles moet leren .

Dus, vervelende periode hier. Vandaag gaat ze weer naar mijn tante. Ik ben eens benieuwd hoe ze daar gaat reageren. Dan is ze niet thuis. Misschien gaat dat beter, omdat ze thuis zijn met mama associeert. Ik ben er tenslotte wel 5 maanden bij geweest he!

Zo, mijn nood is weer geklaagd! Haha, daar geraken we ook wel weer over zeker?

Tot de volgende

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 09:46
ABke

Els: je schoonmoeder komt bij jullie thuis oppassen dan?
Senne kent ook wel het verschil tussen bij oma en thuis hoor. Bij oma is huilen = aandacht, dus veel lastig daar. Maar eens thuis is dat helemaal niet meer zo en is 't een schatje.

Ik ben dus heel blij dat ik Senne nooit heb moeten wegdoen of gaan halen bij de OM. Heb dat wel eens enkele keren gedaan, maar dat was eerder toeval dan.
Senne huilt eigenlijk niet als je hem ergens laat. OM is hij intussen wel gewend denk enja bij oma is hij het gewoon van daar veel te komen.
Als je dan terug bent dan begint hij wel te lachen als hij je ziet en komt hij meteen naar ons toegekropen en wil dan opgepakt worden.

Senne valt soms wel zonder dat hij nog een kick geeft. Bv. in de box, dan hoor je echt dat hij zich pijn gedaan heeft, maar hij doet dan gewoon verder... hihi... alleen als hij moe is huilt hij nog als hij valt.

Senne is ook wel een hevige hoor, maar ook héél nieuwsgierig, alles wat je doet moet hij gezien hebben maar is daardoor ook wel snel afgeleid. Behalve tijdens het eten, dan kan er niks anders z'n aandacht trekken

Link naar deze reactie
19/07/2008 @ 09:23
els

Mijn schoonmoeder komt hier voor de winkel en Kato. Maar enkel als het maar een uurtje of max. 2 uurtjes is die ze moet overbruggen. Als ik bv met de vroege sta (moet dan om 7u beginnen) zoek ik meestal een andere opvang voor ons Kato.

Bij mijn tante was er niks aan de hand, dus denk dat ze echt thuis zijn met mama associeert. De laatste 2 dagen gaat het alweer beter, maar was het enkel Bart en geen schoonmama. Nu hebben Bart en ik allebei een week collectief verlof, en Bart de week nadien ook nog. Dus Kato kan weer 2 weken gewoon thuisblijven. Leuk voor ons 3tjes, maar dan moet ze nadien weer helemaal terug beginnen wennen. Het verlof komt voor haar eigenlijk een beetje ongelegen. Maar soit!

Nog een maandje en we gaan echt op vakantie!!

Tot de volgende

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 16:21
michelle

heey meiden hoe is het !!!!!!!!!!!

hier alles goed Ruby heeft nu toch echt de waterpokken ze lijkt wel een krentebol arm kind

verder gaat alles goed hier en eigenlijk niet zo veel te melden

Link naar deze reactie
28/07/2008 @ 19:19
ABke

Hier gaat ook alles goed, nog een weekje vakantie, maar zijn volop aan de auto's aan het werken.
Vorige week nog een minicooperke gekocht van '76 en die zou klaar moeten geraken tegen september.

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 10:01
els

Hoihoi!!

Hier is ook alles in orde. kato zit sinds maandag volledig zelfstandig. Morgen wordt ze 6 maand! Wat een stap weer he!

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 13:47
ABke

Els: ze worden groot hé! Voor je het weet kan ze kruipen

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 20:40
els

Hoi AB'ke,

Jaja, ze zat al een paar weken een paar tellen alleen, maar dan viel ze telkens weer om als ze zag dat je haar niet vast had. Zondag had ze nog steeds 1 handje nodig, en maandag kon ze het opeens helemaal alleen. Gek he, zo plots!!

Vandaag een eerste groetepapje met vlees. Geen probleem voor ons poppemieke. Dat ging er vlotjes in!
De fruitpap is andere koek. Dat vind ze maar vies. Ze heeft er wel wat van op, al was het dik tegen haar zin. Heb haar daarna nog wat pap gegeven, maar dan uit een bekertje ipv uit een fles. Uit een beker drinken heb ik haar een tijdje geleden al geleerd. Of uit een glas. Dat doet ze heel flink en dat is heel handig als je weg bent. Ga je iets drinken en je bestelt een platte water, dan drinkt ze gewoon mee!

Zal mijn profiel nog eens aanpassen. Tot de volgende!

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 22:31
ABke

Els: je moet eens proberen met welk fruit ze niet zou lusten. Mijn fruitpap ging er namelijk ook niet supervlot in altijd, maar uiteindelijk hebben we gevonden hoe het kwam: Senne lust geen appelsien of kiwi
Als ik dat eruitlaat dan eet hij wel lekker veel. hihi...
Wij zijn daarachter gekomen met eens een potje te geven, dat ging er heel vlot in en dan beginnen nadenken wat er nu eigenlijk anders was.

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 08:07
els

Hoi Ab'ke! Gisteren ging de fruitpap al beter. 't was haar derde papje. Ik denk dat ze het vooral moeilijk had met het feit dat fruitpap koud is. Al haar andere eten wordt warm gemaakt he. Pap, patatjes, ... Zelfs water heeft ze graag een beetje opgewarmd. Dat laatste heb ik er al wel wat afgekregen, want dat is niet handig.

Het zitten gaat nu goed en volgens Bart (die er de laatste 2 weken meer bij is dan ik) begint ze moeite te doen om te kruipen. We shall see! Er is geen haast bij. In september gaan we op vakantie, en daar is een zwembad, dus ... Als ze nadien pas kruipt, fine by me

We hebben ook een creche gevonden. In oktober gaat ze open en kan Kato ernaartoe! 2 dagen per week. Op maandag en woensdag. Fijn voor haar. kan ze ook eens met andere kindjes spelen. Hier en bij de grootouders zit ze altijd alleen tussen de volwassenen. Ik heb graag dat ze leert omgaan met leeftijdsgenootjes.

Zo, ik ga er weer eens vandoor. Mijn nieuwe fotootjes al gezien?

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 20:36
ABke

Nog niet gezien

't is hier laatste dagen ook zo druk. Ben terug aan het werk (bah!)
Heb vanaf deze maand een 4/5 contract en ben ook rustig aan aan het uitkijken naar ander werk.

Ga dadelijk eens kijken se. Onze foto'tjes staan meestal op m'n profiel, maar zijn nog niet echt geupdate de laatste tijd.

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 20:38
ABke

Waar is dat fijn klein meisje naartoe? Wat 'n verschil zeg!

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 19:29
els

Ja he! Maar ik vind bij kindjes meestal het verschil tussen 5 en 6 maanden enorm!! Bij de foto's van Senne vind ik dat je dat ook heel hard ziet. Bij 6 maanden is het baby er opeens helemaal af!! Ze zit, probeert te kruipen en laat duidelijk horen wat er wel en niet naar haar zin is!

Vandaag met de kinderbende (van't werk) naar Planckendael geweest. Niet te doen daar. Veel te druk en veel te warm. Niet leuk! Ben kapot. Ben vanavond alleen thuis en Kato zal vroeg in haar beddeke liggen, want die heeft net haar laatste pap al op. De kapoen was heel moe!

Zo, ga nog eens kijken hoe het met Katootje en de papa vlot in de zetel!

Tot de volgende

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 19:41
ABke

Bij Senne is het baby er inderdaad af sinds z'n 6 maand. Maar toch vind ik bij Charlotte dat die nog altijd baby eruitziet.
Enjah... een eigen willetje hebben ze wel hé.

Verschoot wel van de foto's omdat ik haar zo pasgeboren gezien had en dan nu zo die foto's. Wordt je nog mpaar eens met je neus op de feiten gedrukt dat ze zoooooo snel groot worden!

Planckendael... met dit weer... hihi! Da's inderdaad geen aanrader! Bij goed weer is 't daar altijd vrij druk en nu zeker met de vakantie.

Hier is 't de laatste dagen alleen nog maar mama. Papa of oma zijn niet goed genoeg meer Dan 's nachts rond half 1 en 6u wort hij meestal nog eens wakker... gelukkig is 't met goed leggen en tutje opgelost, maar toch is die nacht zo gebroken hé.

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 08:48
els

Kato wordt ook altijd eens een keer of 2 per nacht wakker. Ofwel begint ze in haar slaap te zeuren om haar tutje. Ze doet dan ook niet moeilijk hoor, maar inderdaad, je nachten zijn gebroken en dat kruipt in je kleren. Bart wordt daar gewoon niet wakker van! Dus wie kan er altijd uit zijn bed?
Ach ja, we zijn de vrouwen he!

Michelle hebben we al een tijdje niet meer gezien. Hopelijk weer geen slecht nieuws!

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 16:15
ABke

Michelle logt af en toe in op hyves, dus denk wel dat alles goed gaat. maar ze was op vakantie dacht ik. Zo'n 3 weken?

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 12:47
michelle

haay dames
ik schaam mij diep ben veels te lang niet komen kijken maar heb me weer ff helemaal bijgelezen

els geen slecht nieuws hier hoor alles gaat super de meiden hebben samen de waterpokken gehad een paar weken geleden demi heel lichtjes en ruby zat natuurlijk helemaal onder maar het was erg warm weer dus waren ze snel uitgedroogt dus mevrouw heeft er gelukkig geen littekens aan overgehouden

en ja verder heb ik het erg druk met die meiden Ruby loopt ook langs de tafels en staat los dus duurt niet lang meer of mevrouw gaat lopen

volgende maand weer naar het consultatie bureau ben benieuwd heb ruby vorige week vast even gemeten en gewogen en een klein monstertje is het zeker de 28 ste is ze 10 maanden en ze is pas 69 cm en weegt 7200 gram

verder zegt ze papa en mama en mmmmmm en poesssssssssssss dus ja kan wel zeggen dat kwa ontwikkeling de baby helemaal verdwenen is en dat de peuter er nu toch echt is

en demi mag volgende week weer naar de peuterspeelzaal dus die heeft er helemaal zin in na z'n lange vakantie !
en ze is zo lief voor der zus al kunnen ze elkaar nu af en toe al flink in de haren zitten

zo jullie zijn weer ffies op de hoogte

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 19:03
els

Hoi Michelle!!

Ruby gaat nogal vooruit!!

Ze groeien als kool die kids, en elke dag kunnen ze weer iets nieuws. Kato moet ook nog 7 maand worden, maar zit al 4 weken helemaal alleen en begint zich op te trekken.
Kato woog vorige week 8080g en mat 67 cm bij K&G

Morgen inpakdag en zondag vertrekken we op vakantie voor een week. 9 september komen we terug. We trekken naar Toscane.

Tot de volgende!

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 16:18
ABke

Hey dames!

hier gaat alles goed! Senne wordt groot... maar dat zal bij jullie ook wel zo zijn hé?
Tandjes is hier nog niks te bespeuren, Senne trekt zich wel recht, kruipt als een racemachine rond en heeft een sterk eigen willetje.
Op hyves staan een aantal foto's http://abketje.hyves.nl of op netlog http://www.netlog.com/abketje

Voor de rest weinig te melden... enkel dat ik op 13 oktober op een nieuwe job begin! Hier is de keuze dus gemaakt om nog even te wachten met nr 2.
Ik ben wel heel opgelucht dat de beslissing dan nu toch gevallen is

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >