< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » mama's Tremelo, Keerbergen, Haacht...

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
mama's Tremelo, Keerbergen, Haacht...
06/06/2008 @ 10:22
Lindeke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hehe ben er eindelijk nog eens geraakt seg!Wat is het superdruk opt werk!Ben s'avonds echt kapot phoeh!

Ons Anoukje stapt al heel goed rond zenne,vind dit eigenlijk niet zo een last ik moest ze vroeger zoveel pakken altijd en nu is ze blij met haar gewonnen vrijheid!

Tegenwoordig is ze s'morgens altijd zo vroeger wakker,ze kan soms om 5uur al liggen zagen in haar bedje....heeel vermoeiend allemaal!

Donderdag 26 juni mag ik op echo gaan,dan doen ze zo een uitgebreide echo en hopelijk weten we dan het geslacht hé ben zo nieuwschierig!

Zoga jullie laten...bad en bed want morgen weer vroeg dag!

Greetz,

Lindeke,Anouk en ?

Link naar deze reactie
06/06/2008 @ 17:03
mieke

Hey,

Spannend hè die echo's. Ik keek er ook altijd zo naar uit, en zeker als je misschien wel het geslacht te weten kan komen... Ik kijk al zo hard uit naar mijn volgende zwangerschap, kan bijna niet meer wachten!
Hier is alles rustig, tis te zeggen, wel druk natuurlijk! Morgen voor de eerste keer echte babysit, we moeten naar een trouwfeest en jawel hoor vandaag had Lucas 38 graden koorts! Dat moet weer lukken natuurlijk. Hij heeft sinds vorige week twee tandjes onderaan waar hij geen last van gehad heeft, maar nu is hij toch wel héél zagerig. Ik zie ook een rood plekje bovenaan dus ik vrees dat ze nu ook boven door aan het komen zijn. ach, als hij vanavond nog zoveel last heeft krijgt hij perdolan hoor, dan kan hij tenminste vannacht goed slapen.
Allez, kga nog wat opruimen...

groetjes

Link naar deze reactie
19/06/2008 @ 21:54
Lindeke

Hey iedereen,

Ben er nog eens geraakt,ik kom van de dokter en alles was super ok met de baby,en....ik ben nog maar 2 kilo bijgekomen!Maar wss loop ik dat eraf met ons Anoukdas nogal een patéke zenne!In de kasten zitten aan men planten trekken,de poes achtena lopen maar toch zo een schatje,vandaag legde ze haar hoofdje op men buik en ik zei er zit baby in buik van mama en oppeens begong ze mijn buik te kussen!
Kan toch niet dat ze dat doorheeft,daar is ze toch nog te klein voor???

De problemen s'morgens zijn ook opgelost,nu gaat ze s'avonds veel later in haar bedje,meestal om 19u was haar pijp uit maar nu is ze al week nog springlevend rond dat uur!
@Mieke:Ons Anouk had ook veel meer last van haar bovenste tandjes en ook veel koorts,gaf dan s'avonds ook een suppo en wat teejel dan hebben ze tenminste toch een rustige nacht....die tandjes hé,zo vanaf zien en binnen een paar jaar vallen ze terug uit tttssss!

En hoe ist met de dames hier allemaal?En met de kindjes?

Greetz,

Lindeke,Anouk en ?

Link naar deze reactie
20/06/2008 @ 09:22
mieke

Hey,

Leuk dat alles ok is met de baby! Goed dat je nog maar 2 kilo bij bent, maar ja, met zo'n spinnenwiel in huis kan het niet anders natuurlijk.Hier alles rustig, hij was gewoon ziek aan het worden dus nog geen bovenste tandjes in zicht. Ondertussen is hij al weer genezen. Vanavond gaat hij voor de eerste keer bij de oma slapen, wij gaan ons eens gaan laten verwennen in de sauna, ben eens benieuwd.... En ben nu ook officieel begonnen met foliumzuur, we gaan stilaan beginnen aan nummertje twee dus ja. Ik kijk er echt enorm naar uit om weer zwanger te zijn, het is zoiets speciaal, en het is ook de laatste keer normaal dus kga er volop van genieten!! En deze keer geen verbouwingen op de planning dus das ook al positief. Enfin, kga Lucas zijn valiesje maken.

groetjes en fijn weekend

Link naar deze reactie
23/06/2008 @ 13:49
Petra

Hallo allemaal,

Mieke, dus op naar de tweede, veel succes al in elk geval.
Tandjes, ja het is natuurlijk niet leuk en ze moeten er door. Bij Jolien hebben we daar nooit iets van gemerkt, hopelijk gaat het net zo gemakkelijk bij Siska gaan.

Lindeke, super dat alles goed was bij de echo en nog maar 2 kg bij gekomen, maar inderdaad met zo een levendige peuter in huis loop je dat er zo direct weer af. Weten jullie het geslacht ondertussen?
Je zou verschieten hoeveel zo een klein peutertje allemaal begrijpt, elke dag sta ik hier nog verstelt over wat Jolien allemaal al begrijpt en wie dat ze allemaal rond haar vinger kan winden en wie niet en wat wel mag en niet mag en uitdagen,...

Hier alles goed, wel vorige week ziek geweest alle symptomen van griep, nu gaat het al veel beter alleen nog een zware verkoudheid.
Met Siska gaat alles goed, we zijn dit weekend officieel gestart met groentenpap en ze heeft toch een voorkeur voor bepaalde groenten. Verder kan ze sinds dit weekend omrollen van rug naar buik, alleen wilt ze dit enkel bij de grootouders doen, wij hebben het nog niet gezien . Donderdag zijn we ook bij k&g geweest, ze weegt nu 6,5 kg en meet 65 cm, het is een lange smalle.

Jolien, die zit in haar peuterpubertijd, vorige week verschillende malen klachten gekregen van de kribbe. Ze is stout geworden, baas spelen over de kinderen, kinderen slagen, aan de haren trekken,... ze heeft daar al een paar keer in de hoek gestaan en ze is nog maar anderhalf dus dat belooft later.
Vanavond gaan we eens kijken naar het kleuterschooltje in de buurt want vanaf mei volgend jaar mag Jolien naar de kleuterklas. Pff wat worden ze toch snel groot.

Vrijdag zijn we bij Exquisa gaan eten, amai dat was lekker.

Groetjes

Link naar deze reactie
25/06/2008 @ 15:22
mieke

Hey,

@petra: valt het mee, twee kindjes zo kort op elkaar? Ik ben een beetje bang dat het wel echt té kort op elkaar is als ik nu in september zwanger zou worden. Ik wil ze liefst kort op elkaar zodat ze wat aan elkaar hebben, maar vraag me af of het te doen is...

groetjes

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 09:22
Petra

Hey Mieke,

Ik vind dat het best meevalt, als ik de verhalen van mijn nicht hoor (kindjes schelen ook 15 maand en zij was huismoeder) dan zou het heel zwaar worden. Ik was dus eigenlijk al op het ergste voorbereid, maar nu ik er zelf inzit vind ik het best meevallen.
Veel hangt af van de kindjes zelf, wij hebben het geluk twee makkelijke dochters te hebben, die goed slapen (sliepen beiden door op 8 weken), hebben zo goed als beiden nergens last van (geen reflux, allergieen,...).
Een voordeel vind ik dat Jolien nog een middagdutje doet van 2 à 3 uur en als Siska dan ook slaapt kan je toch nog veel in het huishouden doen. En doordat ze toch nog een middagdutje doen, kan je bezoek ook beter plannen.
Nu dat Siska wat ouder begint te worden, merken we elke dag meer en meer dat ze veel aan elkaar hebben. Samen in bad (Jolien was Siska dan), samen spelen (Jolien brengt speelgoed) en altijd naar elkaar lachen.
Er zijn ook mindere momenten, zoals nu Jolien in haar peuterpubertijd zit en soms wel heel aanvallend is tegenover Siska. Lang uitslapen dat zullen we de eerste jaren nog niet kunnen doen, maar of je nu voor 1 kind of 2 moet opstaan dat blijft hetzelfde, maar we gaan wel snel uit de pampers zijn en sneler terug een normaal leven krijgen.

Vrienden van ons hun jongste dochter wordt zes jaar en ze is nu zwanger en uitgerekend voor november. Het voordeel is dat zij al zelfstandige kinderen hebben die voor zichzelf kunnen zorgen, maar denk dat ze het toch zwaar zullen hebben om terug in het ritme van een baby te zitten, want tenslotten leven wij ons leven naar onze kinderen.

groetjes

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 10:33
mieke

Hey,

Bedankt voor je antwoord. Ik denk ook wel dat het zal meevallen, ik ben onthaalmoeder en ben het dus wel gewoon, maar je eigen kindjes zijn toch nog anders hè. Ik ben er met de dag meer van overtuigd dat het beter is voor Lucas ook om snel een brusje te hebben, zo heeft hij ook niet te lang de exclusieve aandacht gehad hè. Enfin, merci en nog twee maand aftellen en we beginnen aan een brusje!!

groetjes en fijn weekend

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 20:59
Lindeke

Hey Dames,

@Mieke:Leuk dat juliie voor een brusje gaan
Ik moet zeggen dat ik me soms ook afvraag hoe het allemaal gaat gaan met zo 2 kleintjes in huis,maar ik denk wel dat het zal los lopen,gewoon in beging wat ritme zoeken!

Op 26 juni ben ik dan naar de gyno geweest voor de 20-weken echo en die was heel goed!Alles erop en eraan!Hartje was ok maagje ok rugje ok enzo...en we weten ook het geslachtmaar dat hou ik effe top secret want er zijn hier curieuzeneuze opt 9 maand.com LOL!

Met ons Anoukje is ook alles ok hoor,ze leert zoveel bij en begingt heel veel te brabbelen,ze zegt wel een paar woorden maar ik vraag me af op welke leeftijd ze eigenlijk wel al moeten babbelen,wat ze nu wel zegt is:wasda? ipv Da? dus ik denk dat da wel ok is!!

Ojee Petra,Jolien zit wss in de peuterpuberiteit,dat staat me ook nog te wachten!!En gaat het al beter?

Greetz,

Lindeke,Anouk en ?

Link naar deze reactie
07/07/2008 @ 11:11
mieke

hey,

leuk dat je het geslacht al kent, ik ben benieuwd...
Wij zijn dit weekend voor de eerste keer gaan zwemmen met Lucas, hij vond het geweldig! Hij heeft nu wel wat snottebellekes, maar dat zal wel overgaan zeker. We hebben hem nochtans altijd goed ingewikkeld, maar ja, het water is ook kouder dan zijn bad thuis hè. Enfin, kga nog wat opruimen...

groetjes

Link naar deze reactie
09/07/2008 @ 15:06
weweke

Online Status Stuur bericht
Terug zwanger!
Hey allemaal,

Petra ik was even geschrokken dat je me op het andere formum terug gevonden hebt.
Maar geeft niet hoor, ik was toch van plan het hier te komen aankondigen eens ik meer zekerheid had.

Dus bij deze: We zijn terug zwanger.

Ik kom helemaal niet vaak op het forum door gebrek aan tijd, maar als ik even met iets zit kan kan ik hier echt op terecht. Das toch een hele geruststelling. Het zou natuurlijk fijner zijn moest ik er meer tijd voor hebben en ik eveneens jullie beter kan opvolgen enzo,... Maar af en toe kom ik hier toch eens piepen hoe het met jullie gaat.

Ik was afgelopen week even onzeker over mijn tweede zwangerschap. Onzeker in de zin van: kunnen we het wel aan?
Maar ondertussen begint het te wennen.
En kijk ik er stieken naar uit.
Het nog niet vertellen in de vriendenkring en omgeving vind ik ook best fijn.
Als ze dan weer eens aan het zagen zijn achter wanneer we aan een tweede beginnen vind ik het best wel grappig. Ze moesten eens weten

Aan mijn mede streekgenoten wens ik nogmaals jullie een schitterende zwangerschap toe (aan diegene die zwanger zijn) en veeeeeeeeeel plezier aan de kids.

Ik ga hier weer verder doen, want zo komt er natuurlijk van werken niet veel in huis.
Tot binnen enkele dagen alvast.

Groetjes Weweke en Yarne

Link naar deze reactie
17/07/2008 @ 13:48
Lindeke

Hey Weweke,

Proficiat wat een fijn nieuws seg!
En wanneer is de eerste echo daar?

Hier alles ok,vanavond controle bij de dokter en 7 augustus terug echo joepie

6 Augustus werk ik ook mijn laatste dag,omdat ik in de verzorgingssector zit werd ik verplicht thuisgezet op 6 maanden zwangerschap!
Dus heb ik veel tijd voor ons Anoukske en me rustig voorbereiden(doopsuiker,geboortelijstje,...)

We hebben ons ook een mobilhome gekocht dus elk weekend dat we vrij zijn vertrekken we!Zaterdagmorgend vertrekken we naar de zee tot maandagavond,effe relaxen en hopelijk goed weer natuurlijk!

Voor de rest alles ok en rustig hier!

Greetz,

Lindeke,Anouken ?

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 18:30
Petra

Nog eens een update,

Alles gaat goed met ons, Siska wat last van een verkoudheid. Ondertussen zijn we ook begonnen met fruitpap, de eerste keer ging dit goed, maar de volgende dag maar enkele schepjes. Pff we weten echt niet wat doen, want we hebben hetzelfde voor met de groentenpap de ene moment brodje leeg en de andere dag enkele hapjes en het maakt ook niet uit of het vers of uit een potje komt of welk soort groentjes het is (het hangt gewoon van haar goesting af van die dag)

Lindeke, leuk om te horen dat alles er weer goed uit zag en binnen enkele dagen al weer op controle (een tweede zwangerschap gaat toch een stuk sneller vind je niet).
Trek er dit weekend maar op uit met de mobilhome want het is schitterend weer).

Weweke, het was eigenlijk heel toevallig dat ik de titel van je topic zag en omdat ik toen ook zo onzeker was de eerste dagen hebt ik het opengeklikt en je naam kwam me zo bekend voor.
En hoe gaat het nu met je? Heb je al een echo gehad?

Groetjes

Groetjes

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 09:37
mieke

hey,

Petra; Dat van de ene keer veel eten, andere keer niet is echt typisch voor het beginnen met fruitpap en groentepap. Maak je geen zorgen en blijf gewoon pap aanbieden. Het zal vanzelf wel goedkomen. Wat wel kan helpen is veel water toevoegen zodat het platter is en goed mixen met een babycook of blender zodat er geen brokjes meer inzitten.

Hier is het aftellen begonnen. In september beginnen we aan nrtje 2!! Ik kijk er wel naar uit, maar ben eigenlijk ook wel een beetje bang... Ach we zien wel wat de toekomst brengt zeker

Groetjes en tot snel

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 19:30
Lindeke

Hey iedereen,

Ben gisteren naar de gyno geweest en alles goed met ons ukje!

Ben wel wat in de war en hopelijk weten jullie raad..het zit namelijk zo,bij mijn vorige echo stond in mijn boekje 25 weken zwanger ipv 20 weken,dus ik dacht dat de gyno zich vergist had maar nu toen ik gisteren thuis kwam en in men boekje keek stond er 31 2/7 ipv 26 6/7 dus das weer zo een groot verschil!
De gyno was ook bezig van dat het hoofdje al naar benden lag en het tussen de 1500g en 1800 g woog!Vond da allemaal nogal raar da da al zo vroeg bekeken werd,bij ons Anouk was dat zo vroeg niet maar mijne frank viel dus ni hé...tot ik thuis mijn boekje las!kan het echt zijn dat ik veel vroeger uitgerekend ben dan ik dacht???Ik hoor soms wel een week vroeger of later maar 4 weken das toch al lang hé...Wat denken jullie?Iemand ook zoiets meegemaakt??
1 Sept ga ik terug naar gyno...maar is nog lang hé stel da ik echt voor begin oktober dan ben uitgerekend,heb totaal nog niks in orde dan!!

Lindeke en Anouk

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 09:45
mieke

Hey,

Lindeke; geen idee wat je datum betreft, maar het belangrijkste is toch dat alles ok is met de kleine uk.

Hier is het afwachten geblazen, eens ik nu mijn gehad heb gaan we er vollen bak voor. Maar natuurlijk heb ik deze keer een ongelooflijk lange cyclus... Ik ben echt bijna zotgedraaid van dat wachten, maar ja, we kunnen niet veel anders doen hè! Enfin, ik hoop dat ik snel mag komen melden dat ik ben.

Veel groetjes

[Laatst gewijzigd door mieke - 18/08/2008 @ 09:49] - Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 22:04
Lindeke

Hey iedereen,

Ben vandaag op controle bij de huisarts geweest!Heb toen heel mijn verhaal gedaan en zei denkt toch ook dat ik dan al langer zwanger was!Ze zei ook dat de echo's betrouwbaarder zijn dan onze cyclus,da ge daar ni altijd kunt op voortgaan....
Ze heeft eens gevoeld op mijn buik en ze zegt ook dat mijn baarmoeder ook al hoog ligt...amai zenne wa moet ik daar nu weer van denken....1 sept echo bij de gyno en hopelijk dan duidelijkheid!Ze heeft in men boekje 33 weken geschreven want ze volgt de gyno...

Nu heb het geboortekaartje al besteld,kleertjes zijn gewassen en gestreken en het lijstje is ook in orde!
Volgende week gaan we de doopsuiker halen...dus ben klaar voor ons babytje in Oktober...of toch November...

@Mieke:Ik duim super hard voor je...ik zie dat je al 3 dagen overtijd bent...wanneer zou je dan testen??Laat zeker iets weten hé!

Greetz,

Lindeke,Anouk en ?

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 22:34
Petra

Hey Lindeke,
Dat is wel raar, zo maar vier weken kado krijgen.
Heb je misschien je vorige echo's nog? Mij hebben ze steeds gezegd dat je op de twaalf weken echo de meest correcte bevallingsdatum kan afleiden.

Gelukkig heb je dan toch je voorzorgen reeds genomen en staat alles klaar om je baby te verwelkomen.

Hier hebben we nu twee weken verlof, maar die is niet goed begonnen. Hadden allerlei daguitstapjes voorzien met de kinderen en volgende week enkele dagen zee, maar het ventje is van een ladder gevallen. Vandaag al op spoed gezeten en nu zit zijn enkel in de plaaster (is wel niet gebroken of gebarsten, maar erg gezwollen). Hij mag er al zeker een week niet op lopen en volgende week terug binnen voor verder onderzoek. Pff daar gaan onze uitstapjes.

Mieke, idd ben je nu reeds overtijd? Ook van hieruit veel succes.

Groetjes

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 08:53
mieke

Hey,

Amai Lindeke, van spannend gesproken...! Dat kan wel tellen zene!
Tja, ik ben maandag op controle geweest bij gynae omdat ik zo vaak bloedingen heb, maar alles zag er normaal uit. Het zou een hormonaal probleem zijn, dus voorlopig effe afwachten. Hij zag wel dat mijn baarmoeder vol met slijmvliezen was en dus een bloeding op komst was, vandaag heb ik nog steeds geen en begin weer stilletjes te hopen dat het misschien toch raak is...
Ik denk dat ik vanavond nog maar eens een testje ga kopen en morgenvroeg een testje doe. Ik vraag me ook af dat als hij zei bloeding op komst, of dat dan al had moeten zijn of nog enkele dagen kan duren... Ik ga eens wat opzoeken op internet om te kijken hoelang het dan normaal nog kan duren.

Ik houd jullie op de hoogte!

groetjes

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 11:31
Lindeke

Hey Petra,

Hoe gaat het nu met uw ventje zijn rug?Hopelijk al beter...spijtig voor jullie geplande uitstapjes!

Gisteren eindelijk naar de gyno geweest...we kwamen binnen en het eerste dat hij zei was:Ik heb me vergist in datums!Phoe...wat een geruststelling zenne...we hadden ons al vanalles in het hoofd gehaald!
Het blijft dus 7 November!En alles pico-bello met ons ukje!

Voor de rest alles ok hier,ons Anoukje is de rustigheid zelve,geen driftbuien meer maar een lieve meid!
Slaapt van 20u30-8u30 en natuurlijk is dit ook fijn voor mij natuurlijk,kan ik wat langer slapen

Verleden weekend zijn we naar de Champagnestreek geweest en het was heel warm daar 36 graden!!Toen heb ik wel afgezien amai,ook met het wandelen!
Binnen 2 weken gaan we naar de wijnfeesten in Duitsland en ik ben aant denken om mss een rolstoel te gebruiken voor de wandelingen daar omdat het echt heel moeilijk gaat!
Wat denken jullie?is dit niet TE...ik wil ni als een flauw mie overkomen!!

En met de rest alles ok en de kids??

Groetjes,

Lindeke,Anouk en ?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >