< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Wiew ik ben zwanger en nu?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Wiew ik ben zwanger en nu?
04/08/2008 @ 17:21

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Toch nog even een reactie op het roken.

Er wordt alleen maar gesproken over het gewicht van het kindje als je wel of niet doorrookt, maar ook aan gedacht dat er meer kans is op een miskraam, vroeggeboorte of een doodgeboorte.
Het heeft niet alleen te maken dat het gewicht minder kan zijn.

Men raadt het af, de 1 neemt dat advies op en de ander niet omdat zij het heel moeilijk vindt om te stoppen (wat ik me goed kan voorstellen).
De 1 kan heel makkelijk stoppen en de ander niet. Zelf heb ik ook jaren gerookt en kon er eenmaal makkelijker mee stoppen dan een ander. Als de 1 dat niet kan kan ik me dat heel goed voorstellen, maar link dat niet alleen aan het gewicht van het kindje. Het kan meerdere consequenties hebben.

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 17:30
Jojo

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

ik zou zeker stoppen met roken!!! Ik zal wel een hoop negatieve reacties krijgen, maar wil toch mijn mening geven.
Het is gewoon heel duidelijk dat roken tijdens de zwangerschaps slecht is voor je baby!!! Je weet toch waar je het voor doet? Ik snap niet dat mensen de gezondheid van hun kleintje in gevaar kunnen brengen. Natuurlijk zullen er kindjes zijn die er geen nadelige gevolgen van over houden na de bevalling, maar op langere termijn dan? Ik vind dat zodra je zwanger bent je moet stoppen met drinken, roken en het eten van rauw vlees en ongepasteuriseerde melk e.d. Iedereen wilt toch het beste voor zijn kindje?

En ja ... ik rookte ook dus weet hoe het is. Maar zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik gestopt. En ik ben ook niet meer begonnen, omdat ik niet wil dat mijn meisje mee rookt met mij!

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 17:59
Alexandra

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hay ,

Ik zal de laatste zijn die roken goedkeurt.
iedereen weet dat het slecht is maar stoppen is niet 1 van de makkelijkste dingen voor de meeste mensen.
Wil je het echt goeddoen, dan zou je zelfs al een hele tijd voordat je zwanger bent moeten stoppen.
Alle rotzooi die in je lichaam zit van t roken krijgt de kleine in wording toch mee als je pas stopt als je al zwanger bent.
Men weet gemiddeld pas na 5/6 weken dat men zwanger is dus t vruchtje heeft al die tijd al mee mogen *genieten* van de nicotine.

Helaas rookte ik toen ik zwanger was van mijn eerste nog omdat ik totaal niet wist dat ik zwanger was, men ontdekte t pas toen ik bijna op de helft zat.
Heb het er toen met mijn vk over gehad, en ze zei natuurlijk is stoppen met roken in t algemeen beter maar je kleintje heeft nu al rotzooi meegekregen.

Ik ben wel drastisch geminderd, t lukte me helaas niet om geheel te stoppen toendertijd.
Mijn kindje was ruim 8 pond, 52 cm en kerngezond bij geboorte ( 41wk en 3 dagen)en nu nog gelukkig...
Mijn 2de ukkie woog 7 pond , 48 cm bij geboorte ( 41wk en 5 dagen).
Ok de 2de heeft wel gezondheidsproblemen, maar dit valt absoluut niet te wijten aan t feit dat ik gerookt heb tijdens mijn zwangerschap.
En nee dit zeg ik niet om mezelf te verdedigen maar dit zijn de woorden van de Nefroloog in het WKZ.

Voor alle mama's in wording, succes met stoppen en als men niet wil/kan stoppen kan ik me dat heel goed voorstellen.
Het is niet makkelijk en zelfs niet als je een stok achter de deur hebt ( je kindje).
Oordelen is makkelijk als je zelf wel hebt kunnen stoppen ( ik vind t superknap hoor begrijp me niet verkeerd) maar ik vind de tijd van nu dat men TE snel een oordeel velt...

groetjes Alexandra

[Laatst gewijzigd door Alexandra - 04/08/2008 @ 18:06] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]