< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Twee- en meerlingen » Vraagje over 2-lingen

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Twee- en meerlingen
Vraagje over 2-lingen
02/07/2008 @ 14:39
Jane

hey hallo dames,

hier een vraagje, misschien een stomme, dus vergeef me als het zo overkomt.
Ik heb op dit moment een zoon, maar heb stiekem altijd de wens gehad voor een 2-ling. Ik weet dat hoe ouder je word hoe groter de kans op een 2-ling en met ivf is de kans op een 2-ling groter. Kan je ook ( als je jong bent, rond de 20 jaar ) een manier vinden om een 2-ling zwangerschap te bevorderen? ( dat de kans groter word op een 2-ling )
Nogmaals, vergeef me als het een beetje raar overkomt, ik vroeg het mij gewoon af, aangezien ik heel erg graag een 2-ling wil!
liefs,
Jane
Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 14:47
Joyce1982

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik denk niet dat je zoiets kunt bevorden..
ja als je in de medische molen zit heb je sneller kans op een tweeling.
anders niet hoor..

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 15:26
vtje

Wij krijgen zonder dat het de bedoeling was - en waar ik in de verst verte niet had aan gedacht of bij stilgestaan - een 2-ling.
Heb Clomid voorgeschreven gekregen van mijn gyne, omdat mijn baarmoeder vlgs hem redelijk ver naar achter lag, en dat dat de eicellen zou helpen om het tot daar te redden...
Clomid en verwantschap met het krijgen van een tweeling veegde hij van de tafel want dat zou maar voorkomen na 3 à 4 cyclussen met Clomid.
Was bij ons echter meteen raak van bij de 1ste cyclus Clomid. En we krijgen nu ook nog eens 2, terwijl ik zo graag een had gehad.
Een 3de baby - en dus kans op een - is voor mij geen optie meer, want mijn toekomstige man heeft al 2 kids; en 5 kindjes zou wel beetje hele grote bende worden.
De ene is er dus tevreden mee of droomt ervan, met het krijgen van een 2-ling, voor de andere is het eventjes een aanpassing.
Maar ik denk dat je best niet zomaar middeltjes neemt - of zelfs niet eens krijgt voorgeschreven - als er geen medische aanleiding toe is. Indien geen noemenswaardige gynecologische problemen, best moeder natuur haar gang laten gaan denk ik.

Link naar deze reactie
02/07/2008 @ 15:30
San

wij hebben ook 2 jongens, vtje en ik kan je verzekeren, ik ben daar superdeluxe content mee. Het zijn dan ook zalige kinderen! Je gyn heeft wel zijn werk niet goed gedaan want wij wisten vanaf het begin dat we 30% kans hadden op een meerling. Het grappige is dan wel dat we geen tweeling gekregen hebben door de hormonen want ze zijn 1-eiig (heeft dus niks met de clomid te maken). Maar bon, ik denk niet dat er middelen zijn om een 2-ling te bevorderen, en trouwens, als je naar je gyn gaat en zegt dat dat de reden is waarom je IVF wilt doen, er een serieuze njet op zal volgen. Vergeet niet dat IVF een zeer dure procedure is die je niet zomaar krijgt. Als je de kans krijgt, laat de natuur toch gewoon zijn werk begaan!

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 11:03

euh inderdaad je vraag komt er bij wat over maar om op je vraag te antwoorden ik nam zoals waarschijnlijk iedere dame die zwanger wilt worden Foliumzuur.
Er is blijkbaar ergens een onderzoek geweest naar dit en dames die foliumzuur innemen hebben meer kans op een meerling maar dit klinkt bij mij als onzin in de oren.

Als je inderdaad aanleg hebt (erfelijk of via hormonale kuur) is de kans natuurlijk groter. Bij ons is het niet erfelijk en ook niet via een kuur gewoon puur natuur dus je hebt 1.5% kans dat je natuurlijk zwanger bent ve 2-eiige 2ling, 0.5% op een 1-eiige

Maar doe er niet "expres" voor....

Link naar deze reactie
02/08/2008 @ 12:00
nathalie

Hier zwanger na 1ste cyclus clomid, zou maar 5% meer kans hebben op meerling.... (blijkbaar niet dus, naar wat San schrijft...)

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 21:05
D

buiten hormonen en familair bepaald kun je het volgens mij niet beinvloeden..

heb zelf een 2ling(plus nog een peuter), en ben de gelukkigste moeder ter wereld....heb altijd het voorgevoel gehad dat wij een 2ling zouden krijgen en is dus ook gebeurd...ik kan je niet vertellen hoe blij ik was, maar eerlijk is eerlijk; persoonlijk had ik ze liever ná elkaar gehad!!
weet je; je vindt je weg er wel als je ze eenmaal hebt, je moet immers wel, maar ik denk dat jij je het wel erg rooskleurig voorsteld een 2 ling! Het is heftig, vooral als ze nog zo klein zijn , je nog een kind hebt lopen en jezelf nog niet hersteld bent van de bevalling (hormoontjes!!)
Liep ik met de oudste alweer fluitend door het huis, met de komst van de 2 ling heb ik het een flink aantal weken moeilijk gehad en nog is het soms passen en meten, rennen en vliegen

wat ik hiermee bedoel te zeggen is; een 2 ling is geweldig, een wonder op zich en zelf ben ik de meest trotse moeder die er maar is. ..maar het is niet gemakkelijk altijd en absoluut altijd geen roze wolk...wees je daar in ieder geval van bewust!! ....En natuurlijk als blijkt dat het er 2zijn, is dat natuurlijk geweldig nieuws!!
Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 21:07
D

oh ja...na je , ik dacht, dertigste heb je ook meer kans op een meerling
Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 21:08
D

of was het nou 36ste ??weet het ook niet meer. dan zou je even moeten googelen, maar in ieder geval als je wat 'ouder'bent heb je ook een verhoogde kans
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

[Reageer]