< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Lieve engeltjes in de hemel » kindje verloren bij 17 weken zwangersch

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Lieve engeltjes in de hemel
kindje verloren bij 17 weken zwangersch
17/08/2008 @ 21:48
lizzie

Online Status Stuur bericht
Hoi allemaal,

We zijn net gearriveerd van ee korte 3 weken Zuid-Frankrijk met de caravan... Hele belevenis : telkens twee daagjes onderweg n de auto met onze meisjes (2 keer 5 uur gereden in totaal) en daarna zalig genieten met 6 bevriende koppels én kindjes. Het was enorm ontspannend. Ook het weer zat de eerste tien dagen goed mee: wel 35 graden of meer . daarna twee keer een heel erge onweersbui gehad en daarna wat kouder en af entoe bewolkt.
Ons kleintje doet het heel erg goed enk ik. Morgen gaan we naar de gyne. Het heeft al duidelijk erg sterke spiertjes gekregen en draait er lustig op los.

Ik kom morgen nog ns piepen, maar ga nu wat rusten... mijn ribben doen pijn van de hele tijd stilzitten en tegelijkertijd stampjes voelen...

Tot morgen,

Lizzie

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 11:57
cindy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Lizzie, ben blij dat alles ok is met jou en je ukkie

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 19:58
liesje

Cindy, leuk dat je nog een echo gehad hebt en fantastisch nieuws dat alles goed loopt!

Anne2, ja da's lang he tussen 12 weken en de 20 weken. Ik heb mijn echo ook op 12 weken gehad en de volgende is bij 22 weken. Dus dat vind ik enoooooooooooorm lang! Maar ja, als je je baby'tje goed voelt bewegen, dat werkt ook zeer geruststellend. Ook ik zit soms te stressen hoor en de vieste gedachten in mijn hoofd te halen. Heeft vooral te maken met het feit dat ik veel horror verhalen lees op het net. Ik wil aan de ene kant een steun zijn voor mama's die nu hetzelfde meemaken als wat wij hebben meegemaakt maar aan de andere kant, maak je jezelf er alleen maar gek door.

An, al 21 weken! De 26 weken grens nadert, da's toch altijd geruststellender als je die over bent. Niet?

Lizzie, jij zit nog een pak verder. 29 weken! Da's bijna de kaap van de 30. Da's mijn tweede streefdoel, na het doel van de 26 weken ;-)

Met mij, ca va, al word ik soms bevangen door angst. Maar puur fysiek bezien, gaat alles goed tot nu toe.

Groetjes
Liesje

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 13:08
lizzie

Hoi allemaal,

Fijn om van verschillende kanten toch nog steeds goed nieuws te horen met de prille zwangerschappen! Volhouden zo!
Het blijft nog altijd bang hopen ... ook nu soms nog bij ons hier hoor. Ons kleintje beweegt heel regelmatig nu, is verschillende keren per dag goed wakker en ... die kleine bewegingskes, kleine stampjes (hij/ zij doet me niet echt pijn alle geluk!), de 'hik',... vertederen met telkens weer.
Ik was maandag bij de gyne en alles is nog steeds O.K. Ons kleintje was de hele tijd aan het geeuwen.. Hopelijk wordt dat een goed slaperke. ik begin nu stilaan toch meer en meer te denken dat ik me echt geen zorgen meer hoef te maken en ... dat doet echt deugd.
Hopelijk bereiken jullie ook die 'kaap' en ... kunnen jullie ook zo positief zijn.
Toch blijft het nog afwachten,... ook de bevalling, daar zie ik nu meer tegenop dan bij onze meisjes (stel dat er iets fout loopt...)

Ik begin stilaan terug aan school te denken en ga de komende dagen wat werken ook. De start zal wel erg relaxed zijn, want het is enkel voor zo'n 8 weekjes! Dat zal vlug om zijn!

Zo, allemaal ... dikke duimen omhoog hé en ... kop op!

Dikke knuffel, Lizzie

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 13:04
cindy

Wat is het hier de laatste tijd kalm

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 19:59
lizzie

Inderdaad...

Zeg Cindy ... al 22 weken, waw! Weer n mijlpaal voorbij: 20 weken...

Ik hou me zelf nogal kalm, was vrijdag opnieuw in de materniteit, want na (opnieuw) hevige tandpijn (gewrichtspijn in de kaak , die scheef stond en een ontstoken zenuw) kreeg ik de nacht van dond. op vrijd. weeën, rug- en buikweeën , en dit tegen 5 uur om de 5 min. Ik dus in paniek, want ik was op weekend met collegas. Na n telefoontje met de vroedvrouw toch maar zelf naar mijn ouders gereden (half uurke) en met veel pijn naar paterbiteit. Na een uurtje rechtstreeks door naar de tandarts, die het euvel gelukkiglijk kon oplossen (vreesde ervoor dat ik nog 2 maanden met pijnen moest rondlopen) en daarna terug nr materniteit. Ik had een veel te hoge hartslag en maakte te veel adrenaline aan door de pijn.
Ons boeleke heeft dat s nachts ook goed gevoeld denk ik, want was erg wakker, buitelde constant heen en weer, terwijl het anders tijdens de nacht altijd snaalpt ( weet ik omdat ik af en toe s nachts wakker ben voor n paar uurkes...)

Weerom paniek om niks, alle geluk zijn de weeën gestopt. Zag weer doemscenario's voor me: daar, op weekend te vroeg bevallen, ambulance, couveuse (31 weken zs)

Nu alles terug rustig, maar ik hou me erg rustig nu. Ik voel dat ons boeleke nu veel lager zit, ben erg gehinderd in bewegen en durf bvb. niet meer fiets of niet te lang stofzuigen. dan krijg ik veel last van mijn rug en ook veel harde buiken.

Binnen n weekje ga ik weer op controle ... zal blij zijn te horen dat alles O.K. is, dat ons babytje goed gegroeid is enzo...

Hoe gaat het met de anderen? Geen nieuws goed nieuws?

Grs Lizzie

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 12:54
ENGELMAMA

hello,

ik lees nog mee, maar schrijf niet zoveel meer.

eindelijk na mei (cylus van 42dagen) was alles in orde.
mooie cyclussen, ik voelde me heel goed,... ik vertrouwde er dus op dat het niet meer zo lang zou duren.

eind juli gaan we op vakantie naar turkije, even lekker genieten na een emotionele maand (1jaartje dat ons is geboren)

we hebben daar dan ook beslist om eens een maandje niet naar de gyné te gaan op follikelmeting.

RESULTAAT= 1week overtijd

natuurlijk begonnen wij al te dromen maar gisteren werden we opnieuw met beide voeten op de grond gezet.

het is net alsof het ons niet gegund wordt om opnieuw zwanger te worden. ondertussen is mijn schoonzus ook bevallen van een mooie baby en nu wordt ik opnieuw met de neus op de harde feiten gedrukt.(we zijn op hetzelfde moment begonnen aan een 2de kindje)

normaal moest ik eigenlijk ook een flinke dochter hebben van 1jaartje en gingen wij ook volop aan ons 2de kindje werken.

maar helaas is moeder naturr niet zo lief voor ons en moeten wij nog steeds alleen verder.

sorry, maar voor ons is geen nieuws nog steeds slecht nieuws.

op 15september moet ik naar gyné om deze hele situatie te bespreken en vrees ik voor clomid (ik moet 1week vroeger gaan dan anders)

sorry voor dit minder prettige nieuws, maar ik moet toch ergens eens mijn hart kunnen luchten.

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 16:56
nathalie

Online Status
engelmama,

ooit krijgt Anou ook een brusje.
We blijven duimen.

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 15:14
liesje

he engelmama, kop op meid! Ik vind het zo triest voor je maar laat zeker de moed niet zakken he. Je kan zwanger geraken, dus het moet gewoon toch wel eens lukken!

Bij mij volop last van harde buiken. Dokter heeft me thuis gezet om het rustiger aan te doen. Hopelijk helpt dit een beetje want het is nog zo lang he...

Lizzie, weer zo een heftig tandpijnverhaal! Wist niet dat je daar weeen van kon krijgen??! Nu volgens mij ben je wel safe moest baby nu toch geboren worden hoor. De gevaarlijkste periode is achter de rug. Dus elke extra dag is een gewonnen dag.

Verder alles okekes hier?

[Laatst gewijzigd door liesje - 05/09/2008 @ 15:16] - Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 17:07
mama

hey mama ik heb net je verhaal gelezen ik kon mijn tranen niet houden.

ik heb ook 3 miskramen gehad en de laatste op 20 weken da is verschrikkelijk.

uiteindelijk heb ik toch een schat van een zoon veel te vroeg geboren 32weken maar alles is goed gekomen hij is alweer 5jaar.

ik kan wel zeggen dat ik weet wat je voelt maar ieder is anders en jij was nog verder ik vindt je een super meid ook al ken ik je niet.

ik duim voor je dat alles goed gaat de volgende keer.
Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 09:59
cindy

Vandaag op controle geweest, ons ukkie weegt al 570 gram en is 25 cm, perfect op schema volgens de gyne. Het was weer heel moeilijk om een duidelijke echo te hebben omdat ons prutske niet wou stilliggen.
Mijn gynecologe was er zelf van verwonderd toen ze zag dat mijn buik op en neer ging. Wat een actief kindje toch...
Ik moet wel een weeenremmend middel beginnen innemen omdat ik al redelijk veel last heb van pijnlijke harde buiken sinds een week of 2.
Tja, dan moet dat maar, liever een beetje medicatie dat een couveusekindje hé.

Vandaag was het ook mijn huwelijksverjaardag, we zijn nu 2 jaar getrouwd. Mijn man heeft een weekendje geboekt aan zee om het te vieren. We vertrekken dit weekend dus naar de kust.

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 10:04
ikke

Cindy gefeliciteerd met uwe huwelijksverjaardag wij waren op 9sept 3 jaar getrouwd

wel leuk van die goede echo en hopelijk helpt de medicatie

veel plezier aan zee dit weekend hopelijk valt het weer toch een beetje mee als het maar niet regent

lieve groetjes ikke

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 16:10
cindy

Ikke...bedankt hé!

Hoe gaat het nu met jou meisje??

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 16:24
ikke

met mij gaat het redelijk de ene dag al beter dan de andere uit de onderzoeken is niet gekomen dus is het heel moeilijk om een keuze te maken nu gaan wij 1 oktober naar een gyn in leuven voor een gesprek zij is gespecializeerd in hoogrisicozwangerschappen en dan zullen wij een besluit nemen dus nog 2 weken af wachten

hoe gaat het met u zijn de kwaaltjes het land uit? en voel je de kleine al goed bewegen vooral als je aan het rusten bent zeker

ben je nog aan het werk?

lieve groetjes

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 16:37
ENGELMAMA

cindy, amuseer u aan zee.

en super dat je poppemie het zo goed doet.

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 16:40
ikke

hoe gaat het nu met u engelmama en met de rest het is hier zo stil

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 19:54
ENGELMAMA

ikke,

ik voel me heel goed.

ik kan het steeds beter een plaatsje geven.

morgen ga ik naar gyné om eens te bespreken hoe het nu verder moet en eens te kijken hoe het met mijn eitje zit.

ik hoop dat mijn cyclus weer ietwat normaal zal zijn.

ik laat jullie morgen avond zeker iets weten.

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 17:32
lizzie

Hoi,

Lieve ikke, denk veel aan jou! Hopelijk krijg je 1 oktober zowat positief nieuws hé! wat 'n mooie naam heeft je engeltje gekregen: bengt! Ook Wout is erg mooi hoor!
Twee lieve engelbroertjes die op jullie neerkijken en dit met veel liefde!
Engelmama ... ook jij zit in ons hartje! Moge de natuur jullie goedgezind zijn. dat hebben we toch allemaal verdiend na zo'n harde tijd!
Cindy, proficiat ook, met de huwelijksverjaardag (viert da maar goe : lekker romantisch aan de zee!) en ook met weer n goede echo hé. Blijf er proberen van te genieten hé. Het zal allemaal wel O.K. zijn nu!
Wij doen het hier wel O.K. ... niet lang meer en dat verschrikkelijke hoofdstuk zal toch n beetje afgesloten worden hé. aan onze Soebe* denk ik nog elke dag, maar de angst voor ons babytje nu is toch helemaal weggeëbd.
Ons kleintje doet het (heel) goed. Bij de laatste echo waren alle orgaantjes O.K. , nog steeds , en bewoog het goed. elke dag voel ik het bewegen, zo heel zachtjes, niet te brusk... een bevestiging die ons heel veel hoop geeft. we heben nu ook definitief een naam en ik spreek ons kleintje heel veel aanmoediging in opdat alles toch O.K. blijft tot de laatste dag in mijn buik. Tegen 40 weken zou het zo'n 3.5 kg moeten wegen, n flinke kleine dus. fien woog 3 kg en Nette 3.3 kg. beiden zijn een weekje te vroeg geboren. ik verwacht ons kleintje dus rond 22 oktober ipv 30 oktober.
Morgen werk ik ook mijn laatste dag, want ik rkijg te veel harde buiken en oefenweeën 's avonds na n dagje werken in de klas...

Ik duim voor iedereen,

Lieve groetjes, Lizzie

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 19:36
ENGELMAMA

hallo,

deze morgen naar gyné geweest en alles was opnieuw normaal.
daarmee wil ik bedoelen dat ik een cyclus zal hebben van +/- 32dagen.
dat is toch al veel beter dan eentje van 41dagen

ik had een mooi eitje rechts zitten dat nog een beetje moet groeien.

ik heb wel huiswerk meegekregen, morgenavond wordt klusavond want zaterdagmorgen moeten we gaan voor een betrekkingsonderzoek. (hij zal dan vaginaal kijken of eitje gesprongen is, of mijn man zijn zwemmertjes goed zwemmen en als ze overleven in mij)

hij zal dan ook wat meer uitleg geven over clomid. ik heb mijn voorschrift al maar mag zelf kiezen of ik het wil nemen of niet.

het is clomid 0.5 dat ik moet nemen van dag 3 tot dag 7.

dus alles is opnieuw okidoki en zal die lange cyclus te wijten zijn geweest aan de stress rond de bevalling van mijn schoonzus.

ik voel me dus nu 100% goed in mijn vel.

Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 14:22
ikke

lieve engelmama ik ben blij dat je goed nieuws gekregen hebt en goed klussen deze avond hé en hopelijk krijg je van die resultaten ook allleen maar goed nieuws

Lizzy uwe tijd begint ook tekorten wel goed dat alles zo goed gaat met de baby en als je nu thuis bent kan je goed rusten voor na de bevalling dan is rusten iets minderzo kan je ook nog genieten van uw dikke buik en van de bewegingen van uw prutske

Cindy geniet van uw uitje naar zee

fijn weekend ikke

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >