< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » klussen vanaf juni 2005

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
04/08/2008 @ 00:02
Pooh

Online Status Bekijk profiel
Ola,
Even mn neus laten zien hier.

Ann, wat goed dat Lubbe al zonder pamper kan. Ik was met Jonathan ook goed bezig, maar hij gaf het inderdaad zelf niet aan, dus ik liep constant voor hem te denken wanneer hij naar de wc zou moeten.
Dus ik heb het weer even gelaten, hij geeft inmiddels wel aan dat hij moet poepen, soms plassen. Hij is dus vrijwel poep-zindelijk. Alleen dan weer niet op school. Net of hij het daar niet durft te zeggen. Die luierbroekjes zijn inderdaad heel handig, we gebruiken ze alleen nog maar.

Kelly, Vannie, gaat goed met de bbies? Wat gaat de tijd toch weer snel!

Mekkie, leuk hoor hoe je dat zo doet met Kimberley!

Ik verdwijn weer naar de achtergrond xxxxxxx

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 08:31
Kellytje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey meiden!

Wij zijn ook weer terug! Normaal hadden we weg gebleven tot woensdag ongeveer maar na 2 weken had ik het daar wel gezien. De Moezel is echt wonderwooi maar elke plaats die je bezoekt ziet er uiteindelijk eigenlijk hetzelfde uit he...

En dan die hitte!!! Dat heeft het vooral ook gedaan hoor! Thuis kan je nog binnen weg kruipen maar ja, in de mobilhome was het meestal nog warmer dan buiten dus dat was geen oplossing natuurlijk! Mijn hormonen sloegen vorige week echt tilt en ik zat op den duur te wenen als een klein kind om naar huis te gaan
Eerst vond Ritchy het wel spijtig maar hij begreep gelukkig dat het voor mij niet zo evident was allemaal. Komt er nog bij dat ik niet kon doen wat ik wou door die hernia (even rechtstaan of 20 meter lopen en ik verga weer van de pijn in mijn been). Gelukkig hadden we de rolstoel bij van mijn schoonmoeder zodat ik toch bijna overal mee naartoe kon! Maar ook dat was dan weer niet simpel want Ritchy kreeg het na een tijd zelf in zijn rug van mij steeds te duwen (rolstoel is nogal laag dus hij liep vrij ongemakkelijk). Ook dat speelde constant in mijn hoofd en na 2 weken was ik het echt allemaal beu!

Nu gaan we deze week wel verschillende uitstappen doen zoals naar de zoo, naar de zee en gaan zwemmen zodat de kindjes er nog wel iets aan hebben.

Voor Ritchy is het de laatste week vakantie, voor mij volgt er nog eentje na deze.

En ons beebje, die groeit volgens mij wel lekker he, kijk maar naar de banner: plots ben ik bijna in de helft
Het beebje voelen gaat nu plots ook veel beter! Sinds vorige week donderdag voel ik het meermaals per dag! En genieten dat ik daarvan doe
Volgende week (12 augustus) moet ik terug voor de 20-weken echo en dan hoop ik dat de gyn ons kan vertellen of we een of een krijgen! Maar mijn gevoel blijft me zeggen dat het een wordt hoor! De naam ligt ondertussen dan ook al vast en het wordt dus de naam van mijn nichtje met nog een 2de naam erbij.

Vanaf dat ik terug moet gaan werken zal het snel gaan denk ik! M'n beste vriendin is uitgerekend voor begin oktober en dat komt toch al verschrikkelijk dichtbij nu (he Vannie )
Al heeft zij wel het gevoel dat het midden september geboren gaat worden. Dat had ze met haar zoontje ook en ze had nog gelijk ook!
Ze heeft ook heel veel last van bekkeninstabiliteit en daarmee slaagt deze zwangerschap haar eigenlijk echt tegen. Ze vindt het ook erg dat ze daardoor echt niet kan genieten... Gelukkig heb ik dat wel veel minder en geniet ik wél puur van mijn zwangerschap. Al is het natuurlijk niet leuk dat ik nu constant pijn heb maar ik probeer dat toch geen invloed te laten hebben op mijn gevoel over de zwangerschap!

Zo meiden, sorry dat ik nog niet reageer maar ik moet hier snel zijn voor Leroy wakker wordt want m'n ventje is even naar de keuring met de mobilhome en dan sta ik er alleen voor he.

Doei!

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 15:52
Vannie

Hey lieve meiden !!!!!!!!!!!!!

Wij zijn er weer ! Hebben een heerlijke vakantie gehad in de Ardennen (wat hebben jullie toch een prachtig land zeg !!). We zaten zo'n 20 km ten noorden van Bastogne. Prachtige omgeving daar. En heel goed te doen met die dikke buik haha. Ben trouwens wel dikker teruggekomen dan dat ik heen ging hoor, hahahahahaha.
We hebben echt genoten. Hebben verschillende stadjes bezocht, hebben een dagje Luxemburg gedaan,naar het safaripark, waterval van Coo, met een treintje weg, de grotten van Remouchamps, noem maar op. Enig ! We zouden ook nog naar Plopsa Coo gaan maar ik kan echt nergens in en dat vond ik zonde.
Kevin heeft zich ook ontzettend vermaakt. Veel vriendjes en vriendinnetjes op de camping, naar de animatieuurtjes, lekker zwemmen en ravotten op de camping. Hij wou trouwens niks weten van kindjes van zijn eigen leeftijd. Wou alleen maar met grotere kinderen spelen. Echt "one of the guys" zeg maar. Haha. Dat ging erg goed, iedereen liep met hem weg. Zo leuk is dat. Zijn woordenschat is dan ook verviervoudigd in de vakantie. Echt niet normaal hoe hij ineens praat. Komt zeker van al die kids ?
Ja, het was allemaal heel gezellig. En het weer : dat viel heel erg mee, daar hebben we zeker geluk mee gehad. We hebben in totaal 3 dagen regen gehad en dat is niet veel als ik mensen om me heen moet geloven. Voor de rest was het snikheet.

Weet je waar ik trouwens van schrok ? Van die prijzen in de babyzaken ! Dat ligt echt een stuk hoger als hier, en dat vind ik al zo vreselijk duur ! Gelukkig wel voor nog wat leuke kleertjes en schoentjes geslaagd.

Zo An, ik zie dat jouw cyclus prima gaat, geweldig zeg !!!
Oh ja, Kevin gaat hier wel steeds vaker op de wc, tijdens de vakantie was dat trouwens helemaal goed, toen wilde hij niet anders dan op de wc ! Maar ik gebruik nog steeds een luier ook hoor, want er gebeurt nog wel eens een ongelukje.

Mekkie, wat leuk dat je ook een banner hebt gemaakt voor je vakantiekindje.

Kel, mooie buikfoto. Het gaat alweer rap met de tijd zeg !!! Ben benieuwd naar de komende echo.
Fijn te horen dat de vakantie geslaagd is geweest.

Kusssssssssssss

[Laatst gewijzigd door Vannie - 04/08/2008 @ 15:58] - Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 16:05
Vannie

Oh ja, ben vanmorgen ook naar de VK geweest. Alles prima !
Mag nu alweer over 2 weken komen. Ahhhhhhhhhh de tijd gaat zo snel. En we hebben nog zoveel te doen !

Rustig Vannie !! Anders moet je weer op vakantie

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 20:14
Ann

Temp is hier weer gezakt Ik snap er nu helemaal niets meer van Met de echo van woensdag was het nochtans duidelijk dat mijn eitje vrijdag of zaterdag zou komen, maar nu blijft mijn temp zo laag??? Pfffff...

Vannie: fijn dat jullie zo'n leuke vakantie hadden in ons landje! Ik kan me inbeelden dat het soms allemaal niet zo evident meer is met zo'n buik!
Lubbe tatert er hier ook zo lekker op los. Wat zal dat geven als hij dan in november op school start!?!
Alles lijkt me hier zo duur tegenwoordig
Die cyclus van me valt dus wat tegen. Weet even niet meer wat er aan de hand is...

Kellytje: Ik kan het geloven dat je het lastig had met die warmte! Zo'n mobilhome zou helemaal niks voor mij zijn. Ik kan daar echt niet tegen...

Link naar deze reactie
04/08/2008 @ 22:27

Welkom terug iedereen, gezellig
ben zelf bekaf dus houd het ff kort.

Vannie jaaa alles is veel duurder in Belgie. Was mij ook al opgevallen. In de supermarkt bleef mijn mond maar openvallen van verbazing, niet normaal
Denk dat jullie niet eens zo gek ver zaten van waar wij zaten in de Ardennen. Wij zijn nu drie keer in dezelfde buurt geweest. 1 x in marche en Famenne en 2x in de buurt daarvan. Ook bij Rochefort en zo in de buurt.

Kimberly kan dus niet terug naar huis, de kinderrechter heeft haar ouders uit de ouderlijke macht gezet en allevier de kindjes moeten naar een pleeggezin toe. We zijn nu met bureau jeugdzorg aan t kijken of Kimberly bij ons mag blijven. Ze staan er in eerste instantie heel positief tegenover maar horen van de week meer. Normaal gezien zou ze dus as vrijdag naar huis gaan maar dat zal sowieso wel later worden en mss dus voorlopig helemaal niet. Spannend dus voor ons! Zelf weet ze nog van niets, t is wel heel triest allemaal natuurlijk want ze zijn uit huis geplaatst wegens ernstige verwaarlozing

Zo dan was het toch nog een heel verhaal van mij!

Kel, spannend de 20 weken echo., Ik gok ook op een meisje

Ann, hmm vaag van je temp hoop toch dat je cyclus weer n beetje normaal is nu en je snel bent hoor!!!

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 12:38
Ann

Het is het beste hoor, om nog niks tegen Kimberly te zeggen... Zolang het niet zeker is, weet ze er beter niet van he. Anders krijgt ze misschien valse hoop... Wat naar dat het net nu zo misgaat met haar familie...

Mijn schoonouders hebben zo een pleegkindje gehad van 0 tot 11 jaar, maar daarna moest ze terug naar haar natuurlijke mama en toen is het helemaal fout gegaan... Vroeger dacht ik ook aan een vakantiekindje of een pleegzorg kindje, maar eerlijk gezegd heb ik me na heel die historie bedacht...

Kunnen jullie haar zomaar opvangen? Moet je daarvoor niet doorgelicht worden en zo??? In Belgie ligt dat allemaal heel erg moeilijk, heb ik de indruk.

Misschien is dat bij jullie allemaal veel beter geregeld (zou me niet echt verbazen...)

Eitje is nog steeds zoek. Temp zit in de kelder terwijl ik vorige vrijdag mijn ei moest hebben volgens de gyn... Ik word er zo pissig van...

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 12:46
M.

kellytje, spannend dat jullie bijna het geslacht zullen te weten komen nu
denkt je man ook dat het een is?
jammer dat het zo warm was op vakantie, kan geloven dat het als lastig is in die hitte
normaal gaan wij altijd met de caravan op reis maar dat hebben we dit jaar zo gelaten ook omwille van de warmte
Laurine is nog zo klein en we hebben genoeg gemerkt in Barcelona dat ze de warmte niet zo goed verdraagt
is het jullie eigen mobilhome of een dat je gehuurd hebt?

Vannie, blij dat je ook terug bent en dat de vakantie zo goed is meegevallen, jullie hebben er echt wel van genoten zo te horen
is het bij jullie dan echt zoveel goedkoper?
wij hebben in Italie bij een Nederlands koppel gezeten en die klaagden dat de huizen in NL dan weer zoveel duurder zijn dan bij ons
tja, t is overal wat zeker?

ann, wat rot dat je cyclus zo moeilijk doet
ben je zeker dat je eitje niet al gepasseerd is zonder dat je t gemerkt hebt? aangezien de gyn zei dat het klaarzat moest het toch gekomen zijn niet? misschien kan je nog eens terug gaan voor een nieuwe echo?

mekkie, wat erg voor Kimberly
nuja, t is uiteindelijk wel beter dan voor haar, als ze er thuis niet voor zorgen is t ook maar zielig voor dat meisje
blijft ze nu zowiezo bij jullie tot er een beslissing is gevallen dan?
hoop dat ze bij jullie kan blijven dan!

hier alles ok, vandaag komt de meter van Laurine op bezoek, hoop dat Laurine haar nog zal herkennen want t is weeral even geleden en ze is nu weer in zo'n periodeke dat ze bang is van 'vreemden'
ik ga ook blij zijn als dat stappen wat verder staat hoor
t enige wat ze nu nog wil doen is aan de hand stappen, op zich heel leuk en tof om te zien maar t probleem is dat vanaf je ze neer zet ze ferm begint te wenen
ze kan haar precies ook niet meer eens even alleen bezighouden en vanaf ik even de kamer uit ben is t ook drama
zal de leeftijd zijn zeker?
en dan ook heel veel deugnieterij uitsteken, kasten op en dicht, aan tv en stereo prutsen
deze morgen was ik even naar boven gelopen om haar kleertjes te halen en meestal zit ze dan in gang te wachten op mij en nu zag ik dat ze begon de trap op te klimmen
ga er echt moeten beginnen op letten dus dat ze niet meer komt achterkruipen!

groetjes

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 13:24
Ann

@M.: Ik denk inderdaad dat het de leeftijd is. Ik weet nog dat ik bij Lubbe ook dacht: amai, de peuterpuberteit begint hier vlug. Rond zijn 1 jaar had hij namelijk ook zo'n moeilijke periode. Lubbe kon ook sneller trappen klimmen dat stappen, dus vanaf nu moet je inderdaad goed gaan oplettten!

Ik zit echt verveeld met mijn verdwenen ei... Ik durf eigenlijk niet goed bellen naar de gyn. Mijn man zal het ook wel weer overdreven vinden. 't Is tenslotte nog maar mijn eerste echte cyclus na mijn laatste miskraam he... Van de andere kant, alles bijeen zijn we toch alweer negen maand bezig he... Ik weet het niet goed. Denk niet dat de gyn echt temperatuur-minded is, dus ik weet niet of ze er veel zou op zeggen...

Ik spreek er hier net over met mijn ventje en die suggereert dat mijn nieuwe BBT thermometer misschien gewoon niet goed is... Denk dat ik even een paar weken ga dubbelchecken met mijn andere. Je weet maar nooit. Maar in dat geval zal ik mijn eisprong misschien inderdaad gewoon gemist hebben. Ik hoop het ...

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 19:03
babietje

Hallo,

Ann, ja het was een geluk bij een ongeluk dat ik zonder internet zat. Maar toch liever met internet.
Wat een klote cyclus toch maar moet je u temp nemen, ik zou dat gewoon overboord gooien allemaal en er proberen van er niet aan te denken en gewoon doen en afwachten. Ik kan geloven dat je er wel gek van wordt tis daarmee dat ik zeg van alles overboord te gooien.

M, gaan jullie nu al terug voor een tweede of wachten jullie nog wat? Of mag de natuur zen gang gaan? Ah nee dat kan niet want je neemt de pil.

Kelly, oeh spannend, binnenkort weten we of het een jongen of meisje wordt. Alle jullie want wij mogen het weer niet weten zeker?

Vannie, nog 2 maandjes en het is zover, wat gaat de tijd toch snel.

mekkie, ocharme voor Kimberly. Hopelijk mag of kan ze dan bij jullie blijven maar dat is mss niet zo simpel.

Ik moet gaan ons Lore zeurt om mee te gaan

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 19:40
Ann

Babietje: op zich geen slechte suggestie hoor, alles overboord gooien... Maar ik ben nu eenmaal niet bepaald het geduldige type, dus heb ik graag een beetje zicht of mijn ei al gepasseerd is of niet en zo... Stom, ik weet het... Tot nu toe was het iedere keer vrijwel direct raak. Ik ben echt bang dat het nu superlang gaat duren en dat ik geen eisprong meer ga hebben en zo (vorige cyclus had ik er geen, als deze er nu ook niet door komt )

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 20:47
babietje

Ann, het is dat dat ik bedoel, door de temp te meten ben je er constant mee bezig en dan maak je je zorgen zoals nu. Maar ik begrijp je wel hoor je bent al een tijdje bezig en jullie willen dolgraag een tweede kindje en het wil maar niet lukken. Maar mss ook omdat je er zoveel mee bezig bent. Pas op ik wil u niet aanvallen he en ik wil me zeker niet moeien maar ik geloof best dat je je nu afvraagt van hoe komt het nu dat ik nu niet onmiddellijk zwanger ben en de vorige keren wel. Ik had dat zelf ook wel hoor van ons Lore was ik van de 4 keer zwanger en ik had voordien bijna 11 jaar de pil genomen dus ik dacht bij ons Emma van dat moet van de eerste keer raak zijn want ik had na de geboorte van ons Lore geen pil genomen, alleen condoom gebruikt maar het was ook "pas" van de 3de keer raak. En na de eerste maand was ik ook wel teleurgesteld dus ik begrijp je volkomen. Ik hoop dat je nu niet op je tenen bent getrapt want dat is men bedoeling niet, ik wilde alleen maar een tip geven of raad of hoe moet ik het noemen, ik vind het wel moeilijk soms om de juiste woorden hier neer te typen, je weet niet hoe de ander het interpreteert he maar doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt. Maar je zult zien, binnenkort krijgen jullie een 2de wonder

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 22:46

wat is het weer lekker druk hier
Wanneer ging Ada nou trouwen? Weten jullie dat nog? Wil het niet missen haar nog te feliciteren!!!
Of duurde het nog even?
Mijn vriendin gaat volgende week vrijdag trouwen. Spannend hoor maar k zal haar wel gaan missen want haar vriend is zeeman en ze gaan na hun trouwen ook varen... zal wel wennen zijn want nu woont ze heel vlak bij en komt ze vaak even aan
Ik heb haar jurk al gezien dus weet in ieder geval dat die wel mooi is

Kimberly blijft sowieso tot de uitspraak van de rechter 14 augustus. Dan neemt die een beslissing voor komende 3 maanden. Maar naar alle waarschijnlijkheid gaat ze hier wel blijven.
Ann, het is ook niet 'zomaar' hoor hier. Maar wij zijn al helemaal doorgelicht voordat we een vakantiekindje in huis wilden. Dat was ook niet mis! Dus wat dat betreft hebben ze al wel een beetje een idee. En ze komen sowieso nog langs hoor van Jeugdzorg bij ons. Ik zal je nog wel een pb'tje sturen maar k weet nog niet wanneer dat is met de drukte hier
Dat pleegkind waaar je het over had, was zeker dezelfde als die nu zwanger is? By the way, hoe is t daar nu mee? Heb ook nog zo'n 'leuk' verhaal beetje soortgelijk drama
Hoop dat je eitje mss toch al geweest is hoor!!! Je zou je bmm eens moeten voelen als je dat eenmaal door hebt, is het heel simpel en betrouwbaarder en makkelijker dan wat dan ook!!!

M, Sophie heeft ook zon periode gehad en nu weer dat ze overal angstig voor is. Roept steeds "beetje eng" "ikke bang" Echt wel lastig he

Dames, ik ga douchen en mijn bedje in Sorry voor degenen waar ik niet op gereageerd heb

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 10:17
4mykids

Online Status Stuur bericht
effe heel kort!
net terug van vakantie in Frankrijk, mooi bruingebrand en lekker uitgerust.
Terug goed om er in te vliegen ( mezelf kennende!)
Ik leg later wat meer uit, nu staan we vertrekkensklaar voor een dagje kust!

Mekkie,
Mijn trouw is 23 augustus!

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 14:16
M.

hoi,

ben hier ook nog eens nu Laurine in bedje ligt (hoewel ik hoor dat er van slapen nog niet veel in huis komt)
als ze wakker is t dus bijna echt niet meer te doen om iets anders te doen, zo aanhankelijk dat ze is, enerzijds wel leuk, ze knuffelt veel en geeft veel kusjes maar op sommige momenten is t minder makkelijk (douchen, naar toilet gaan, koken...)
nuja, ik hoor dat het van haar neefje die even oud is net zo is dus ben niet alleen
hier ook de laatste week vakantie, moet zeggen dat ik er wat tegenop zie om terug te gaan werken
vrees dat ik er weer wat zal moeten inkomen
ik ga Laurine weer enorm missen denk ik, ook al doet ze de laatste tijd soms wat moeilijk, t is toch leuk om ze bij je te hebben hé
t zal ook weer wennen zijn in de creche, die was een maand gesloten dus t is precies weer helemaal herbeginnen
nuja, nog even genieten van de laatste dagen en er niet te veel aan denken zeker?

Ann, heb je nog iets gevoeld dat op een eisprong kon wijzen nu of moet het zeker al gepasseerd zijn?
moet je eigenlijk naar de gyn voor opvolging of moeten jullie t nu even zo gewoon proberen? eigenlijk is t wel handig als je iedere maand naar de gyn kan om te zien wanneer je eitje komt
wij hebben dat ook een tijdje gedaan en dan heb je geen gepruts meer met ovulatietesten en temperaturen enzo... misschien iets om eens te overwegen?
probeer je in ieder geval maar niet te veel zorgen te maken, wat proberen te relaxen en te ontspannen en wie weet komt het dan wel heel snel

mekkie, zouden jullie Kimberly dan voor altijd bij jullie mogen houden, dus eigenlijk wettelijk adopteren?

ada, voor jou is het aftellen naar de trouw hé! nog niet te nerveus aan t worden?

babietje, ik neem idd nog de pil nu, na hetgeen ik meegemaakt het met mijn spiraal leek me dat de beste oplossing
wij gaan nog niet direct voor een 2e kindje, hoewel ik soms de indruk heb dat mijn het wel al zou willen
ik krijg er soms kop noch staart aan, aan die kerel van mij
toen ik deze maand eens de pil vergeten was zat hij al te hopen dat ik was en hij was zelfs teleurgesteld toen de er waren!

ga jullie laten, eens gaan kijken naar Laurine want hoor dat die daar haar kamer aan t afbreken is ipv te slapen

groetjes

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 21:00
4mykids

M,
neen ik ben niet zenuwachtig aan het worden. Alles is al geregeld enkel de bedankingen moet ik nog maken ( doe ik zelf)
Trouwens veel te druk om me ongerust te maken; huishouden, praktijk, vakantie met 3 kids en hubbie in huis,... de dagen vliegen hier voorbij.

Voor wie het mocht interesseren.
we zijn dus op reis gegaan naar Frankrijk naar Poitoux charant ( of zoiets??) zo'n huisje via Chalets decouvertes en het was super!!!
we hebben gerust, gezwommen ( de kids dan ik ben een koukleum en mij krijg je niet in de zee of in een meer) en verder niets!! Echt zalig! Huisje lag echt op 2 minuten wandelen van het meer ( dat trouwens superveilig was voor kids met aangelegd strand en glijbaan) dus supergemakkelijk want geen gesleur met eten, en dergelijke.
Na de 7 dagen daar zijn we langs de volledige kustlijn teruggekeerd naar belgie en hebben we enkele tussenstops gemaakt ( Hanfleure, Saint-Lo, Le treport)
echt lekker ontspannend, we overwegen om volgend jaar terug te gaan ( eigenaar gaat nog een zwembad bouwen + extra glijbanen).
Voor wie het mocht interesseren er waren daar 4 chalets voor 6 personen ( maar 2 volwassenen en 3 kids is wel het maximum hoor voor in het huisje, toch als je op je gemak wil zitten)) en die liggen allemaal rond een pleintje, zeer leuk om bijvoorbeeld met bevriende gezinnen te gaan ( ideetje???) en elk een eigen huisje te huren ( 413 euro per week in hoogseizoen)

Ann,
k hoop dat je vlug zwanger mag worden én vooral mag blijven! Maar denk ook dat je wel een beetje heel erg gefixeerd geraakt. Ikzelf ben ook van het ongeduldige type en volgde direct een vruchtbaarheidsdieet en ook mijn man moest zich hierin volgen ( zink + vitamine C, geen koffie,..) maar meer dan een agenda bijhouden ( uitrekenen mogelijke eisprong en wanneer klussen) deed ik niet. Temperaturen is echt niet betrouwbaar hoor!!! Geeft je trouwens onnodige stress die misschien niet goed is voor toch een bevrucht eitje waarvan je geen weet hebt. lage temp wil niet zeggen geen ei!
Je kunt trouwens je eisprong perfect zelf uitrekenen! 14 dagen voor je eerste dag van je maandstonden, als je een regelmatige cyclus hebt dan weet je perfect wanneer je moet klussen ( dag voor en dag na de eisprong) Nu het is uiteindelijk niet gemakkelijk gezien jullie nu al bijna 8 maand bezig zijn voor een kleintje!

ga jullie laten!!!
Doei

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 21:46
Ann

Hey

Wij zijn ook net terug van een dagje zee! We wilden de laatste mooie dag (vermoedelijk) van mijn verlof nog super maken, en dat is goed gelukt. We zijn naar Blankenberge geweest, oa voor de zandsculpturen (thema zandkasteel, vond Lubbe de max).

Wat betreft jullie advies: ik weet dat jullie het allemaal goed voorhebben met mij en dat het goed, degelijk advies is hoor. Maar ik vind niet van mezelf dat ik nu al overboord ga. Ik heb geen ovulatietesten in huis, schik niet vroeg te gaan testen of zo (ik heb mijn deelname aan het vroeg testen experiment stopgezet na de miskraam),... Eigenlijk temp ik alleen maar. En op zich heb ik er al waardevolle info uitgehaald. Ik denk namelijk dat mijn eitje rond dag 16 komt met een cyclus van 27 dagen, dus mijn tweede fase zou dan maar 11 dagen zijn ipv 14! Dat blijkt tot nu toe uit het tempen. Dat zou ook voor een groot stuk verklaren waarom ik nooit vroeg positief test en waarom mijn hcg elke keer erg laat start. Dus ik denk dat dat wel klopt hoor.

Ik zit natuurlijk nog maar in mijn tweede cyclus na mijn laatste miskraam, dus misschien ligt die nog gewoon een beetje overhoop. Ondertussen ben ik trouwens alweer wat gekalmeerd hoor. 't Was net door die echo dat ik er mij zo druk in maakte. Maar de guides op FF hebben me bevestigd dat het toch kan gebeuren dat een eitje klaarzit en alsnog later komt of helemaal niet springt. Natuurlijk niet echt wat ik wou horen, maar op zich brengt het wel rust. Ik ging er van uit dat dat ei moest springen en ik begreep maar niet waar het bleef!

We zien wel, er zit niet veel meer op dan mijn cyclus verder af te wachten. Misschien wijst mijn temp binnen enkele dagen alsnog op een eisprong, en dan weet ik tenminste ongeveer hoe lang mijn cyclus zal worden. Want als je er eentje van 27 gewend bent en het is ineens meer dan een week meer, dan kun je er al veel testjes voor niks doorgedraaid hebben he!

M: Die echo (die nu toevallig rond mijn eisprong was) heeft me eigenlijk alleen maar bijkomende stress bezorgd. Ik denk niet dat dat voor ons de oplossing is... 't Is trouwens ook nog te vroeg, ook volgens de gyn om er met zulke middelen tegenaan te gaan. Zwanger worden was (tot nu toe) niet het probleem he... Hopelijk lukt het gauw nog eens en kunnen we het blijven!

Ada: jouw vakantieformule klinkt fantastisch! Lijkt me wel het overwegen waard (maar nog niet voor direct, want onze vakantie zit er zo ongeveer op )

Mekkie: Ik bedoelde ook niet dat ze haar "zomaar" bij je achter zouden laten hoor Ik kreeg alleen de indruk van mijn schoonmoeder dat het nogal een zware procedure is hier. Maar ik heb er nog eens met mijn ventje over gebabbeld en blijkbaar zouden ze in Belgie min of meer hetzelfde doen als bij jullie. Aangezien het kindje jullie gezin al kent zouden ze jullie ook voordragen voor crisisopvang (voor een aantal maanden tot er een meer definitieve oplossing kan gevonden worden). Daarna zou pleegzorg jullie sowieso wel contacteren (want die hebben altijd gezinnen tekort) om de verdere procedure te doorlopen. Komt dus op hetzelfde neer he. Ze willen zo'n kindje in eerste plaats in een vertrouwde omgeving laten opvangen he... Dus bij wie beter dan bij jullie ???

Ik hoop dat het allemaal erg goed uitdraait voor jullie! De ervaringen in mijn schoonfamilie voor langdurige opvang zijn meestal op een fiasco uitgedraaid, maar dat kwam nooit door de kinderen, altijd door de natuurlijke ouders die dan ook nog vanalles in de pap te brokken hebben... Daar heb ik me wel wat bang van gemaakt, vrees ik...

Dat ging inderdaad over mijn ex-schoon-pleegzusje (of hoe noem je zoiets???) Geen idee hoe het met haar gaat, maar vermoedelijk wel goed hoor. Normaal gezien ging ze vorige week mee naar Planckendael, maar ze is niet opgedaagd (niets uitzonderlijks)... Ik zou liever zelf al terug zwanger zijn tegen dat ik op haar dikke buik moet kijken, dus ik vond het niet zo erg

Mijn bmm voelen heb ik vorige maand geprobeerd, maar daar kreeg ik echt kop nog staart aan. Dat scheelde zo, zelfs van dag tot dag, niet normaal... Ventje kon er ook niks van maken. Onze interpretatie liep onderling ook al mijlenver uiteen. Snel weer afgevoerd dus...

Zo, ik ben eigenlijk ook pompaf van ons dagje aan zee. Ga ook slapen, denk ik! Groetjes allemaal (Fijn trouwens dat er weer wat meer leven in de brouwerij is )

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 22:14
4mykids

Ann,
Haha, dan zaten we echt niet veraf!
Wij gaan altijd naar DeHaan, echt veel rustiger en gemakkelijker dan Blankenberge.
En aangezien ik er mijn weg ken heb ik altijd parkeerplaats op 5 minuten van het strand ( verdoken weg die de toeristen blijkbaar niet vinden)
Faith heeft vandaag haar angst voor golven overwonnen, joepie! Na 7 keer aan de zee te zijn geweest. Nu hopelijk snel van haar angst verlost van onze tuin ( ze is plots bang geworden en zegt dat er een hond is????) We snappen er niets van! Maar al 4 weken krijgen we ze niet mee buiten?
Zindelijkheid gaat super! Ze is sinds gisteren nu vlot weg met onderbroeken en rokken, maar broeken gaan nog niet ( heeft ze toch bijna niet dus geen probleem)
In Frankrijk hadden we trouwens geen potje en kwam ze ons halen om haar op het toilet te zetten ( en buiten het huisje deed ze aan wildplassen, hihi!!)

Ga nog wat bankhangen!

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 23:00

Ann, ik vind je niet geobsedeerd hoor. Je klinkt in mijn optiek niet wanhopig of zo. Je wilt gewoon graag terug zwanger worden en dat vind ik heel begrijpelijk. Toen we allemaal nog aan het klussen waren, waren we er allemaal erg mee bezig en dan is het ook anders dan wanneer je er voor een ander tegenaan kijkt dan wanneer je er zelf mee bezig bent. Ik denk wel dat de rest het goed bedoelt met wat ze tegen je zeggen maar denk dat het voor jou ook niet leuk is om zo te lezen. Anyways, wat je bmm betreft, het vergt eventjes oefening maar als je het eemaal door hebt, is het supersimpel. Op http://www.vruchtbaarheid.org staat heel duidelijke info! Als je vruchtbaar bent zit je bmm heel hoog, is heel zacht (als je oorlelletje) en staat helemaal open. Erna sluit ie weer en wordt ie weer harder. Als je eerder bevallen bent kan ie altijd een beetje open blijven staan. Maar goed t vergt dus wel een beetje oefening eer je het verschil kent.

Ada alvast heeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier en liefde toegewenst de 23e Hopelijk denk ik er over 2 weekjes ook nog eens aan

Ben nu slapen ciao

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 10:37
M.

wat een onweer deze nacht hier bij ons
om 4u ismijn man opgestaan om al de stopcontacten uit te trekken en ikke was natuurlijk weer niet op men gemak
ben altijd zo bang als het aan het onweren is
Laurine heeft er gelukkig geen last van gehad, ze heeft er door geslapen, zelfs met haar raam open

Ada, heb je dat huisje geboekt via een site?
wij zouden volgend jaar graag een vakantiehuisje boeken met mijn schoonouders en schoonbroer en schoonzus
zijn ze groot genoeg voor 6 volwassenen en 1 kindje of zou dat te nipt zijn?

ann, je moet idd doen waar jij je het beste bij voelt, t was maar een tip van die echo's maar als ze jou alleen nog maar nerveuzer maken laat je het beter zo
ik denk ook helemaal niet dat je overboord gaat hoor, t is meer dan normaal dat je gewoon zo snel mogelijk weer wil zwanger geraken en nu weten of je cylus al terug op orde is
we hebben hier allemaal veel 'gedaan' in onze periode om zwanger te geraken hé, ovutestjes, temperaturen, theunisbloemolie, bmm voelen,...
ik wou gewoon dat er iets was dat we konden doen voor je, waarschijnlijk daarom dat we je allemaal bestoken met onze goede ideeen en raad
als er het iemand verdient ben jij het wel!

zo, ben er weer vandoor, snel ff douche nemen

groetjes

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >