< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Zwanger worden...

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Zwanger worden...
05/08/2008 @ 12:54
Princesslina

Online Status Stuur bericht
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum... Even wennen, even banners opsnorren, even alles uitproberen...

Zijn er hier nog mensen die zojuist, of onlangs de beslissing genomen hebben om (opnieuw) zwanger te worden?

Wij hebben 2 dagen geleden beslist om de natuur zijn gang te laten gaan... Best spannend!

We hebben reeds een zoontje van bijna 8 maand (R, ° 13/12/2007). En we hadden altijd vooropgesteld om tussen het eerste en een eventueel volgend kindje "ongeveer" 18 maanden tussen te laten. Als we deze maand (eerste ronde) zouden zwanger worden, is het dus "maar" 17 maanden. Maar het valt uiteraard nog af te wachten OF we meteen zullen zwanger zijn...

Heb zonet "ontdekt" dat mijn vruchtbare periode valt tussen 10 en 16 augustus (ruime marge, maar R krijgt nog steeds borstvoeding, dus mijn cyclus verspringt van 26 dagen tot 32 dagen).
We gaan niet écht klussen om te klussen... Maar't zou wel leuk zijn als we meteen zwanger zouden zijn ;-)

Hoe graag ik ook verlang naar opnieuw zwanger zijn, opnieuw genieten van dat prille buikje, die eerste schopjes van dat kleine wonder, ... er zit toch ook een beetje een "angstig" gevoel bij... Wat als zwanger worden niet zou lukken? Of wat als we toch direct prijs hebben? Gaan we het wel aankunnen? En hoe zal onze omgeving reageren?

Iemand zin om die gevoelens, twijfels, vruchtbare periode, eventuele ontgoocheling of eventuele zwangerschap mee te delen en te beleven?

Lieve groetjes,
Princesslina

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 13:10
Nea

Hoihoi, onze Luca is bijna 13 maanden en wij proberen alweer 4 maanden voor een 2e. Op Luca hebben we ruim anderhalf tot twee jaar moeten wachten, dus ergens denk ik dat we nu ook wel weer zo lang moeten wachten. Of langer... Ergens ook een beetje de angst dat het niet lukt... Daarnaast ben ik (34) ook de jongste niet meer. Ik menstrueer weer sinds Luca 6 maanden is. Maar ik heb ook wel eens vernomen dat je door borstvoeding geven ook wat minder vruchtbaar bent. Ik weet overigens wel dat je wel zwanger kunt worden als je nog bv geeft. Ik geef, net als jij, ook nog bv.
Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 13:57
Nea

Hallo Princesslina, bedankt voor je pb-tje.

Ik had nog een paar keer hier gekeken, maar geen reactie gezien, dus dacht dat je wel ergens anders een leuker topic had gevonden.

Examens? Wat voor opleiding doe je. En wat is zittijd? Ik kom niet uit België en jij wel volgens mij. Dus e.e.a. in België noemen we hier in Nederland anders.

Waarom moest je de borstvoeding afbouwen? Als je maandelijks weer ongesteld bent of als je zwanger wilt worden of bent, kun je toch gewoon borstvoeding blijven geven? Ik heb mijn maandstonden weer vanaf dat Luca 6 maanden oud is.

Inderdaad, ik ben weer ongesteld geworden. Op naar de volgende ronde!

Zullen we gewoon op het forum verder kletsen, zonder pb-tjes?
Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 14:05
Princesslina

Dag Nea,

Ja, hoor, we kletsen gezellig verder op dit forumpje :-)
Vind het alleen ontzettend moeilijk om het telkens terug te vinden... Is nu al naar pagina 4 gezakt... Of heb je daar een trucje voor?

Ik ben inderdaad uit België :-D

Wat betreft studies: ik volg Rechten. Universiteit dus. En 2de zittijd komt overeen met herexamens. Aangezien ik in januari met een kleine baby niet echt aan studeren ben toegekomen, doe ik bepaalde vakken dus opnieuw in herkansing.
Intussen al 2 examens achter de rug, nog 2 te gaan.
(Daarom ook dat ik niet zo regelmatig antwoord... sorry daarvoor!)

Neen, ik moest in principe mijn borstvoeding niet afbouwen voor een nieuwe kinderwens. Maar R ging een weekje op vakantie met oma & opa, en ik had nog steeds 2 nachtvoedingen op het programma staan, en ik was zo moe en ik moest weer beginnen studeren, ...
Bovendien had ik tijdens mijn zwangerschap van R absoluut geen last van zwangerschapskwaaltjes, behalve dan vermoeidheid. En omdat ik al zo moe was...
Komt nog bij dat ik tijdens de borstvoeding héél véél productiedipjes had. En aangezien een nieuwe zwangerschap ook wel eens voor productiedips kan zorgen...
En tandemmen eens de nieuwe baby er zal zijn, zag ik helemaal niet zitten.

Dus ja, we hebben de borstvoeding dan maar afgebouwd.
Vind het nog steeds jammer, want die "intieme" band is nu een beetje zoek, en hij wordt nu gewoon nóg sneller groot...

Zoals je aan mijn banner kan zien, ben ik nog steeds in blijde afwachting. Nog niet terug ongesteld. Maar wel al een negatieve zwangerschapstest achter de rug (gisteren).
Morgen is NOD-dag. En 1 september verjaart mijn man. Dus als ik dit weekend niet ongesteld word, ga ik maandag testen, en dan kan ons zoontje als kadootje een positieve test geven.

Aangezien ik nog maar officieel in ronde 1 ben, ga ik ervan uit (zeker na de negatieve test van gisteren) dat het hoogstwaarschijnlijk niks zal zijn. Maar dan oefenen we komende maand nog maar eens :-)

Ik wens jou alvast veel romantiek toe in de aankomende klusdagen!

Groetjes,
Lina

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 23:21
LiLLeBi

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey!

Wij proberen ook weer om zwanger te worden en ook ik zit in ronde 1!
Ik denk dat ik wel serieus aan het ontpillen ben,regelmatig buikpijn en migraine!

Ikzelf ben 23 en al mama van een dochtertje Zoë. De papa en ik zijn ondertussen al bijna 7 jaar samen en we hebben zopas ons eigen huisje gekocht!

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 23:24
LiLLeBi

Princesslina, je kan deze topic opslaan bij je favorieten, zo hoef je niet telkens weer te zoeken. Opslaan doe je door hierboven op 'mijn favorieten' te klikken en dan opslaan.

Als je op 'ons forum' klikt kan je ergens op een van de eerste dingen klikken waardoor je een lijstje krijgt waar je de laatste maand (naargelang je instellingen) op gereageerd hebt, zo kan je deze topic ook trug vinden

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 09:42
Princesslina

Dag LilleBi,

Dank je voor de tip - ga het meteen eens proberen opsnorren!
(Bedoel je "mijn favorieten" via Explorer? Want op 9maand.com vind ik favorieten niet echt terug...)

Hoe oud is jouw dochtertje intussen?
Mijn zoontje wordt binnenkort 9 maanden.

Mijn man en ik zijn intussen 4 jaartjes samen, waarvan anderhalf getrouwd (we trouwden op 4 mei 2007). En ook wij hebben zopas ons huisje gekocht! We verhuizen 14 september!

Vandaag NOD-dag, en geen te zien...

Ze kunnen natuurlijk vanavond ook nog doorbreken, dus ik wacht nog eventjes af...

Spannend hé!
Ontpillen - daar heb ik niet echt ervaring mee. Ik nam de pil voor't laatst intussen al méér dan 3 jaar geleden. We hebben eerst een jaartje pilvrij voorzichtig gedaan, kwestie van alle hormonen uit mijn lijf te krijgen vóór we aan kindjes begonnen. En dan in maart 2007 zwanger. Na de geboorte van R gaf ik borstvoeding (tot 8 maand) en was ik "quasi"-beschermd. Ook dan hebben we telkens voorzichtig aan gedaan :-)
En nu dus de eerste maand zonder bescherming.

Wanneer zijn jouw vruchtbare dagen?

Groetjes,
Lina

PS: Zit nog steeds in examenperiode, dus kan zijn dat reactie even op zich laat wachten, maar ik doe mijn best om zo snel mogelijk te antwoorden (zeker nu het superspannend wordt!)

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 09:47
Princesslina

Dag LilleBi,

Dank je voor de tip - ga het meteen eens proberen opsnorren!
(Bedoel je "mijn favorieten" via Explorer? Want op 9maand.com vind ik favorieten niet echt terug...)

Hoe oud is jouw dochtertje intussen?
Mijn zoontje wordt binnenkort 9 maanden.

Mijn man en ik zijn intussen 4 jaartjes samen, waarvan anderhalf getrouwd (we trouwden op 4 mei 2007). En ook wij hebben zopas ons huisje gekocht! We verhuizen 14 september!

Vandaag NOD-dag, en geen te zien...

Ze kunnen natuurlijk vanavond ook nog doorbreken, dus ik wacht nog eventjes af...

Spannend hé!
Ontpillen - daar heb ik niet echt ervaring mee. Ik nam de pil voor't laatst intussen al méér dan 3 jaar geleden. We hebben eerst een jaartje pilvrij voorzichtig gedaan, kwestie van alle hormonen uit mijn lijf te krijgen vóór we aan kindjes begonnen. En dan in maart 2007 zwanger. Na de geboorte van R gaf ik borstvoeding (tot 8 maand) en was ik "quasi"-beschermd. Ook dan hebben we telkens voorzichtig aan gedaan :-)
En nu dus de eerste maand zonder bescherming.

Wanneer zijn jouw vruchtbare dagen?

Groetjes,
Lina

PS: Zit nog steeds in examenperiode, dus kan zijn dat reactie even op zich laat wachten, maar ik doe mijn best om zo snel mogelijk te antwoorden (zeker nu het superspannend wordt!)

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 10:16
Princesslina

Intussen die favorieten toch gevonden.

Bedankt voor de tip!

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 12:53
Nea

Princesslina, jammer dat je de borstvoeding moest afbouwen, maar ik begrijp het wel.
Spannend, in afwachting…

Vanaf morgen weer de vruchtbare periode. We gaan weer ons best doen.
Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 17:27
Princesslina

En de zijn doorgebroken...

Op naar ronde 2, dus.

Nea, ik duim voor je!

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 20:46
Mamaatje

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Ik wil ook weer zwanger worden. Op 15/10 gaat het spiraaltje eruit en kunnen we er ook weer voor gaan. Ik heb al een zoontje van 4 en was in ronde 1 zwanger.

Van waar zijn jullie ? B of NL ?

XXX

Princeslina, jammer van de Volgende maand misschien.

[Laatst gewijzigd door Mamaatje - 29/08/2008 @ 20:46] - Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 21:21
LiLLeBi

Prinsesslina, wat spijtig .... Het is niet velen gegunt van bij ronde 1 zwanger te zijn!
Succes met je examens!

Mamaatje, jij was dus wel 1 van de gelukkigen
Ik ben van België - prov Antwerpen.

Nea, veel klusplezier!

Ons Zoë word 11 oktober 2, dus bijna een jarige!
Maandag vertrekken wij naar de zon! 10 daagjes naar Mallorca

Ben wel benieuwd voor het vliegen met ons Zoë ...

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 22:07
Nea

Princesslina, balen van de ongi. De 1e ronde zou wel snel zijn geweest he, je moet er ook wel een paar rondes een beetje van genieten hoor! Hahaha. Hopelijk heb je niet al te veel last van je ongi.

Mamaatje, ik kom uit Nederland. Ik vermoed dat jij uit (van) België bent…
Van de 1e ronde zwanger, sjonge zeg… Bij ons duurde het 15 cyclussen, bijna 2 jaar. Maargoed, ik was dan ook al 32 toen ik zwanger werd.

LiLLeBi, voor de eerste keer vliegen met je kleintje, spannend. Fijne vakantie gewenst.

Lekker weekend, lekker weertje, lekker van genieten.
Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 09:02
Princesslina

Dag Mamaatje, enjoy the club :-)

Ik ben ook uit België - voorlopig Gent maar vanaf half september verhuizen we naar ons eigen stekje in't Waasland.

LilleBi: geniet van jullie vakantie!

Nea, ik had eigenlijk niet echt verwacht nu al zwanger te raken - veel te stressvolle periode. En bovendien ook niet het "ideale" moment met enkele verbouwingswerken en dan de verhuis voor de deur. Denk dat dat onbewust wel heeft meegespeeld.

En inderdaad, het klussen zelf is genieten :-) Is ook niet de bedoeling dat we gaan tellen en vrijen op momenten dat het MOET. Dus we zien wel wat er deze maand van komt.

Groetjes!
P. Lina

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 10:23
LiLLeBi

Goedemorgend!

Mijn lichaam is al serieus met mijn voeten aan het spelen. Heb eerst een week migraine gehad, gisteren dacht ik een blaaontsteking te hebben en vandaag heel erg felle krampen en misselijk!
Ik denk dat ik serieus aan het ontpillen ben!

P.Lina, van Gent naar Waasland, dat is ook een eindje van elkaar!?
Wij zitten ook vollen bak in de verbouwingen. Wij hebben momenteel geen keuken meer en gaan in bad tussen houten planken en open muren!

Nea 15 cyclussen ... Dat is ook niet niks!
Bij ons was het in ronde 4 raak!

Kben weg, ventje heeftin zijne vinger gesneden!

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 16:00
Mamaatje

Hey,

De voorlaatste dag van de vakantie en het gaat zomeren !!! En wie is er niet buiten aan het spelen, maar in de zetel aan het slapen (iets wat hij nooit meer doet) ? Idd, mijn piraatje.

Ik ben idd uit B., meer bepaald West-Vlaanderen.

Princesslina, hoe heet jouw zoontje eigenlijk ? Of vertel je dit liever (nog) niet ? Ik ga ook nog even anoniem blijven. Je weet nooit wie meeleest.

Nea en Lillebi, veel klusplezier. Ik zie dat jullie in de vruchtbare periode zijn.

En hoe gaat het met je ventje zijn vinger, Lillebi ? Zal hij kunnen meegaan naar Mallorca ? Wij vertrekken volgende week naar Rhodos voor 14 dagen. Ik tel al serieus af.

Wij zitten niet echt in de verbouwingen, maar we zijn wel een speelkamer aan het inrichten voor ons piraatje. Zodat er weer wat meer plaats in de leefruimte vrijkomt. Om zo rap mogelijk babyspullen te zetten ...

Prettig zonnig weekend.

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 19:24
Princesslina

Hoi allemaal,

Ik heb een drastische beslissing genomen: heb mijn examen van vanmorgen niet meegedaan en ga ook mijn volgend examen niet meer meedoen. Mijn ouders zijn furieus, maar ik ben echt op... Mijn dipje is uitgegroeid tot een serieuze dip. En ik voelde me zo'n slechte mama omdat mijn zoontje van de crèche naar oma & opa en weer naar de crèche werd geslingerd...

Ik ben dus officieel gestopt met mijn studies.

Dit gaf ons als gezinnetje de kans om eindelijk eens iets samen te doen, en met dit stralende zomerweer...

Ja hoor, ik wil de naam van mijn zoontje wel met jullie delen. Hij heet Rube. Baby 2 zal WAARSCHIJNLIJK indien een meisje Elise heten (mét uitspraak van de doffe "e") en een 2de jongen levert nog twijfel op - we kunnen niet kiezen tussen Wout of Lars.
Als meisjesnaam hadden we eerst Lena in gedachten, maar goeie vrienden van ons zijn op 08/08/08 bevallen van een Lena, dus ja, dat maakt het al wat moeilijker.

De komende maand staat in het teken van verbouwingen (badkamer betegelen, eiken planchée afschuren en vernissen, Rube's kamertje schilderen, de schouw uitbreken en in één kamer laminaat leggen) en daarna verhuizen. Geen idee of er veel tijd zal overschieten om te werken aan onze 2de spruit :-) We zien wel.

Ik wens jullie allemaal een fantastisch weekend toe.

Groetjes,
Lina

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 19:26
Princesslina

Ah ja, Libelli, ben je nu nog vergeten antwoorden: Zowel mijn man als ikzelf zijn van't Waasland afkomstig. We zijn in Gent blijven "plakken" na studies, maar KOPEN wilden we toch liever in onze "thuis"streek.

Hoop idd ook dat je ventje ok is!

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 20:36
Mamaatje

PrincessLina, wat jammer nou dat je met je studies stopt. Is dit geen te impulsieve beslissing omdat je even down bent ? Of zag je het al langer niet meer zitten ? En wat zegt je man ervan ?
Hoe ver zat je eigenlijk al ? Was dit je eerste jaar ?

Of zou je graag je tijd gebruiken om je huis af te werken ? Ook begrijpelijk natuurlijk.

Lisa stop ... zoveel vragen ... SORRY

Studies, gezin, verbouwingen ... een moeilijke combinatie.

Zojuist gedaan met de prime in de speelkamer. Mijn man mag beginnen vlies plakken. Iets wat hij nog nooit gedaan heeft.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >