< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » IVF voor een 2de zwangerschap; wie nog?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Moeilijk zwanger worden...
IVF voor een 2de zwangerschap; wie nog?
05/08/2008 @ 15:48
Nitje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Belle, al een geluk dat je ons nog eens upt want ben een tijdje niet meer geweest (lekker verlof genomen en ook van de site even weg) en ik vond jullie dus niet meer terug.

Met mij gaat alles goed, heb goed kunnen rusten en genoten van het verlof met ons drietjes. Ons Myrthe is echt een flinke meid geworden en gaat nu ook al flink op het potje! Gisteren reed ze ook ineens zelf met de driewieler, trots dat ik ben!

Voor de rest is er nog een grote verandering want ondertussen zit ik op een ander werk, ook alleen maar positief. Was het echt beu op het vorige werk maar stelde een verandering altijd uit omwille van die kinderwens. Ik was het echter beu om het blijven uit te stellen en plots kwam er een vacature op mijn lijf geschreven en heb gesolliciteerd en was meteen aangenomen (2u na het gesprek belde ze me al op ) Even nog opzeg gedaan met daarin mijn laatste IVF poging en zo had ik zowiezo iets om naar uit te kijken. En al een geluk, ik was echt kapot van die laatste poging en zo een nieuwe start kan wonderen doen met een mens
Nu nog een echt wonder (nl een tweede kindje zonder behandeling) en alles is dan perfect, ma ik zal ma niet te hard dromen.
Waarschijnlijk gaan we nog eens teruggaan voor een behandeling hoor, maar nu even niet, ik voel me al een stuk beter maar ben lichamelijk nog geen 100% dus blijf ik even nog hormonenvrij. Ma ondertussen kunnen we natuurlijk nog altijd zelf proberen hé, alleen op een iets aangenamere manier

Nina, binnenkort nieuws van jou, ben benieuwd!!

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 16:27
Nina

Hallo,

Leuk dat jullie er terug zijn!!

Ik ben idd bevallen ondertussen, een beetje eerder dan gedacht en met keizersnede; nl op 14 juli. We hebben er een dochterje bij, we hebben haar Gioia genoemd.

Het is lekker druk met zo twee dus een uitgebreide reactie zal voor een andere keer zijn...

Heel veel groetjes en tot gauw
Nina

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 12:10
Nitje

Nina, een dikke proficiat met je dochtertje, weer zo'n speciale naam maar past goed bij Daria hé!
Het was precies wel een kleintje, hoeveel te vroeg ben je dan bevallen? Of hadden ze problemen verwacht dat ze een keizersnede deden? In ieder geval is alles dan toch goed gekomen, verzorg je goed en geniet van je drukke gezinnetje!!

groetjes
nitje

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 12:43
Nina

Hoi,

Wel, over mijn bevalling: Gioia lag (net als daria toen trouwens) dwars in de baarmoeder, waardoor een gewone bevalling niet kon. De keizersnede was gepland op de 14de omdat mijn gyn op maandag haar 'operatiedag' heeft. De week erna was nl de 21ste en een feestdag waardoor en niks gepland werd en de week daarna vond de gyn te kort op de bevallingsdatum. Ik vond het ook een beetje vroeg, maarja... De 10de had de gyn nog een echo gedaan om de ligging te bepalen enzo en toen schatte dat apparaat dat de baby 2,8kg zou zijn. Daar was ik aangenaam verrast over dus maakte ik mij ook geen zorgen over het feit dat ze 2,5 week te vroeg zou komen. Alleen toen ze er effectief uit kwam bleek ze een beetje kleiner uitgevallen te zijn! Gelukkig was alles in orde en moest ze niet in de couveuse of zo. Volgens de kinderdokter was het een 'dysmatuurtje'; een babytje met een te laag gewicht tov het aantal zwangerschapsweken.
Ze is na een paar dagen wel een chineeske geworden (geel dus door de bilrubine) en is vrij lang onder de lamp moeten gaan. Maar uiteindelijk is ook dat in orde gekomen.

Ondertussen weegt ze 3,020kg, dus ze zal haar schade vlug inhalen als ze zo doordoet!

Nitje, ik lees dat je ander werk doet! Goed dat je die knoop doorgehakt hebt als het nu zo goed mee valt hé?! wat doe je voor werk?

Groetjes
Nina

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 14:48
Isabelle

Nina
Gefeliciteerd met je dochter! Idd weer een speciale naam!
Is Daria ook gekomen met een KS?

Haar geboortegewicht was idd redelijk laag, maar ze heeft haar schade al goed ingehaald zeg! Geef je BV of flesje?

En hoe reageert Daria op de komst van haar kleine zusje?

Groetjes

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 12:09
Nitje

Nina, gelukkig dat ze niet naar de couveuze moest ondanks haar laag gewichtje. En blijkbaar is ze inderdaad goed aan het bijbenen, leuk!!

Ja, de wisseling van werk valt heel goed mee, ik wil zeker niet terug. Ik was architect-stedenbouwkundige in een privé bedrijf, maar ben terug naar de ambtenarij gegaan en werk nu voor het vlaams gewest als mobiliteitsbegeleider. (klinkt misschien wel wat saai hé, maar niet voor mij )

Belle, jij bent ook al over de helft, valt het nog mee het zwanger zijn of wordt het al wat zwaarder?

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 22:06
Nina

Hoi,

Hier gaat alles goed, maar het is wel druk met mijn twee meiden! Gioia weent veel als ze wakker is, gelukkig slaapt ze wel goed en veel En Daria wil natuurlijk ook haar portie aandacht... en als ze beiden slapen dan schreeuwt het huishouden voor wat aandacht

Isabelle,

Hoe is het met je? Al bijna 30 weken!! Het begint al op te korten!
En met Mika? Wat snapt hij van je zwangerschap?

Daria was ook met keizersnede gekomen ja. Had nu wel op een natuurlijke bevalling gehoopt, maar helaas...
Ze heeft haar schade idd al goed ingehaald, was vorige week 3,4kg, een kg meer als bij haar geboorte!! Ik geef borstvoeding. Wat ga jij doen?
Daria is heel lief en bezorgd voor haar kleine zus! Heel de tijd aaien en kusjes geven. Als Gioia huilt dan is ze niet op haar gemak, dat vindt ze niet leuk. Ze heeft ook het liefst dat Gioia bij mij is (alhoewel ik zou denken dat ze blij zou zijn dat Gioia af en toe in het park ligt of bij iemand anders is zodat ik met haar kan bezig zijn, maar niet dus)
De aanpassing lijkt ook goed mee te vallen voor haar. De week ziekenhuis van mij had wel veel impact op haar, ze miste mij, wilde niet mee naar huis, deed moeilijk om te gaan slapen, huilde veel,... maar dat is nu terug oké. Maar dat heeft toch wel even geduurd, ook toen ik terug thuis was.

Nitje, met jou alles goed?
Je werk... saai zou ik niet zeggen... het klinkt eerder chinees voor mij Wat houdt je werk in?

Groetjes,
Nina

[Laatst gewijzigd door Nina - 25/08/2008 @ 22:07] - Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 09:52
Nitje

Nina, ja hier alles goed hoor. Ik heb het met momenten wat moeilijk omdat dat verlangen naar een tweede toch wel blijft maar ik het mentaal en fysiek nog niet zie zitten om terug met een behandeling te beginnen. Omda ze nu nie meer terugbetaald worden willen we ook pas starten als ik er me echt klaar voor voel ma da kan vrees ik nog een tijdje duren.
Nu ja, het feit dat mijn ventje er geen probleem van maakt als ik pas volgend jaar terug wil beginnen geeft wel een soort rust, ik heb geen deadline. Toch praten we er wel veel over want ook voor hem blijft het een gemis.

Mijn werk, tja is moeilijk uit te leggen en klinkt heel theoretisch als ik het beschrijf. Ik probeer gemeenten en vlaamse overheid te begeleiden in hun mobiliteitsproblematieken, concreet houd het in da ik na veel verganderingen moet, veel moet lezen enz. Voor mij net wat ik er van verwachtte dus goed

Goed dat Daria ondertussen toch al wat gewent is. Kan me voorstellen dat dit voor haar toch een hele aanpassing is. Ocharma Gioia, heeft ze dan last van krampjes ofzo dat ze zoveel moet huilen? En hoe voel jij je, niet te vermoeid want inderdaad twee kleintje en een huishouden het vergt toch allemaal energie hé.

groetjes

Link naar deze reactie
08/10/2008 @ 14:47
Nina

Hallo allemaal

Hier ben ik ook nog eens! Alweer een tijd geleden... Maar ik had een goeie reden
Wij zijn twee weken op vakantie geweest, eind september. Vorige week had manlief nog verlof dus allerlei uitstapjes gedaan... Maar deze week terug alles zijn gewone gangetje; man werken en ik huisvrouw spelen

De vakantie is een beetje in het water gevallen, letterlijk dan. We hebben slecht weer gehad, vaak bewolkt, regen en koud. Niet echt wat ik in gedachten had voor een vakantie in zuid-Italië!! Met de kinderen verliep alles prima, vooral de reis had ik me veel erger voorgesteld

Daria wordt morgen al 2 jaar! Wat vliegt de tijd!!! Vreselijk!
En ook Gioia is ondertussen al geen 'platte' baby meer. Ze weegt nog steeds maar 3,980kg (vandaag naar kind en gezin geweest) en is 54cm. Ze komt niet veel bij, maar ze stelt het goed dus niks om ons zorgen over te maken.

Nitje, hoe is het? Het is en blijft een moeilijk gegeven hé? Ook al neem je een beslissing (met je verstand), in je hart blijft het verlangen hé.... Hopelijk komt het ooit goed!

Isabelle, toch nog niet bevallen ondertussen? Ben je aan het aftellen?
Laat je weten hoe het met jullie is!

Groetjes
Nina

[Laatst gewijzigd door Nina - 08/10/2008 @ 14:49] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]