< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Te vroeg geboren » leuk! ..... kijken naar prematuurtjes

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Te vroeg geboren
leuk! ..... kijken naar prematuurtjes
05/08/2008 @ 20:48
Goedele

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Ik kan iedere reactie hier wel begrijpen. Ik zou het persoonlijk ook niet op prijs stellen als er vreemden staan te staren naar mijn pasgeboren kind, of die nu prematuur geboren is of niet. Dieke haar reactie begrijp ik ook. In sommige situaties wil je gewoon geen baby's zien of horen.

Ben overlaatst op de materniteit in Mol geweest om mijn metekindje te gaan bezoeken. De mama wilde graag even wat wandelen op de gang, om even uit bed en uit de kamer te zijn en om de geboortekaartjes op de deuren te lezen. Wij samen dus op de gang en we moesten langs de couveuses passeren. Ik dacht toen nog dat ze beter ergens anders zouden liggen, meer afgeschermd. Nu stonden ze echt te kijk gezet.

In Tienen, waar ik ben bevallen van Lotte, passeer je de premature baby's niet maar daar heb ik dan weer wat anders meegemaakt wat ik dan ook weer niet vind kunnen. Een vriendin had haar kindje verloren na 24w zwangerschap. Ze lag 2 dagen op de materniteit tussen mama's en hun pasgeboren baby's. Je kon zo zien dat ze er van afzag iedere keer als ze een baby'tje hoorde huilen. Verschrikkelijk vond ik dat en beschamend dat ze haar niet ergens anders hadden gelegd.

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 12:15
Glientje

Online Status Bekijk profiel
Onze Robin ligt op de neonatale afdeling van het AZ alma ziekenhuis te Eeklo. Ik ben heel tevreden over de afdeling daar. Als je niet weet waar ze is dan zul je ze ook niet makkelijk vinden. Je moet eerst door een deur (die niet goed aangeduid is) en dan pas kan je door het raam kijken. Momenteel liggen er niet zoveel kindjes op de neo en ligt er maar 1 kindje dicht bij het raam. De rest (waaronder onze Robin) ligt een beetje verder en is nauwelijks te bezichtigen van achter het raam.
Enkel de ouders mogen binnen op de neonatale en moeten dan uiteraard handen wassen, ontsmetten en short aandoen. Als we willen kunnen we dan zelf onze kindjes dichter naar het raam brengen om te laten zien aan de trotse grootouders. Gelukkig maar want die waren nogal ongeduldig!!
Er is op de afdeling altijd een vroedvrouw aanwezig, de kindjes worden op geen enkel moment alleen gelaten en worden zeer goed in de gaten gehouden.

Onze Robin woog 4090 gr bij de geboorte, ondertussen 4240 gr. Hij ziet er momenteel ook helemaal niet meer ziek uit. Hij past eigenlijk echt niet op de afdeling neonatale. Dat is wel zielig voor de andere mama's denk ik.

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 12:43
Jojo

Goedele: Jeej daar schrik ik echt van!!! Je kind verliezen en dan tussen de babies gelegd worden Ze zou een kamer apart moeten krijgen op een plaats waar ze niet geconfronteerd wordt met zwangere vrouwen en babietjes!!!

Ik denk dat het voor iedereen beter zou zijn dat de (premature)babietjes niet in het zicht liggen! Het is beter voor de mama's en papa's, maar ook wat Dieke zegt is het niet leuk (zacht gezegd) dat je hier langs moet als je juist je eigen kindje bent verloren!!!

Glientje: wat maakt het uit dat jouw kindje geen echt prematuurtje is?! Heee het is nooit leuk dat je je kindje niet thuis hebt, maar dat het in het ziekenhuis ligt. Ik heb daar nooit moeite mee gehad hoor!!! Ik vond het voor iedereen vervelend en iedereen zit een beetje in hetzelfde schuitje omdat hun kindje in het ziekenhuis ligt om wat voor reden dan ook!!!!

Hoe gaat het nu met je zoontje? Is hij al thuis of ligt hij nog in het ziekenhuis?

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 13:18
Anje

Hallo,
mijn dochter heeft ook op neonatologie gelegen, en daar kwam niemand binnen behalve de ouders en eventueel 1 familielid (enkel als de ouders erbij waren). Het raam naar de gang was altijd met een gordijn afgesloten, en als je bijvoorbeeld bezoek had die je kindje wou zien, dan moest je zelf naar binnen gaan en je kindje eens voor het raam houden. Dit kon enkel op de bezoekuren, en enkel als je dat zelf wilde. Dit was soms een teleurstelling voor mensen die op bezoek kwamen en geen baby zagen, maar als mama vond ik dat wel fijn zo. Je kind is tenslotte geen etalagepop of zo he!

Anje

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 13:04
magalie

Onze kindjes hebben 3 weken op de bedjesafdeling van het St. Augustinus in Wilrijk gelegen. Wij zijn ook supertevreden ouders. We hebben altijd veel uitleg gekregen en toen we naar huis mochten, hadden we echt het gevoel dat we veel geleerd hadden en er echt klaar voor waren. Wij hadden het geluk dat onze kindjes op het einde van de gang lagen en de meeste mensen het dan al beu waren om 'kindjes te kijken'. Maar als het echt te erg was, ging de verpleging ook wel iets zeggen. Er werd ons duidelijk gezegd dat het niet de bedoeling was dat wij of onze familie andere ouders of familie zouden aanspreken over hun kindje. Wij hebben dat dan ook aan onze familie en vrienden duidelijk gemaakt en iedereen had daar begrip voor. Met de andere ouders op de afdeling had ik totaal geen probleem, ieder beslist zelf of hij/zij iets vertelt over hun kindje. Zo ie zo spreek je al eens met die andere ouders en op één of andere manier voel je je toch verbonden met elkaar. Het moet toch wel heel anders zijn als je als ouders helemaal alleen met je kindje op je kamer mag genieten i.p.v. samen met andere kindjes, ouders en verpleging constant om je heen. Dus misschien moeten we toch nog maar voor een derde gaan ...

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 13:17

Mijn zoontje Quinten heeft in jette op nneonathologie gelegen, daar kon je als gewone bzoeker niet binnen, en niemand kon je kindje zien liggen.
alle kindjes lagen volledig apparten dat was wel goed.
In aalst lag hij ook ten toon van iedereen, dat is echt niet leuk, zeker niet als je kindje met een sonde ligt en een katheder
De reacties zijn soms ongelooflijk.
Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 14:08
joke vleugels

hoi hoi,

Ik ben in Mol in het ziekenhuis bevallen en daar kan je idd de prematuurtjes zien liggen. Is daar echt niet goed gemaakt, je moet er bijna altijd voorbij als je op die gang komt. Ik moet toegeven dat ik er ook wel eens naar gekeken heb. Vluchtig wel, niet dat ik met mijn neus tegen het glas plakte. Ik moest er steeds passeren als ik een fles water wou gaan halen of als ik gewoon eens wou gaan rondwandelen. Ik zag er geen probleem in. Nu denk ik wel eens na voor ik dat nog eens doe.

groetjes

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 14:44
ikke

Hoi

IK ben 6 maanden geleden bevallen in het ziekenhuis in mol.Onze dochter heeft bijna 2 weken in de couveuse moeten ligen door dat ze 4 weken te vroeg was en ook wat moeilijkheden had na een bevalling van bijna 2.5 dag.Nu moet ik zeggen ik heb daar zo geen probleem van gemaakt dat de mensen zo is binnen keken.Op zich vond k het fijn want haar broetje mocht niet binnen en wou haar toch wel bekijken.Als men met de verzorging bezig was deden ze wel het gordijn altijd naar beneden zodat iedereen niet moest zien naar onze dochter in haar blootje. Ik denk natuurlijk wel dat als je kindjes veel vroeger komen dan 36 weken en ze hebben het niet gemakkelijk is het zeker niet leuk dat een ander dat allemaal staat te bekijken.

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 14:03

@Ikke: ik vind het een groot verschil of dat je andere kinderen of familie aan het raam kijken of dat het vreemden zijn "die eens naar die mini-mensjes komen kijken".
In Augustinus is het inderdaad zo: mama OF papa samen met 1 ander familielid. En er wordt verwacht dat je récht naar je eigen baby gaat en niet blijft stilstaan bij andere bedjes of couveuses. Zo ging ik eens met m'n tante naar mijn dochtertje toen die nog in de couveuse lag. En ze bleef kijken bij een ander kindje. Ik heb haar toen ook gezegd dat dat ni de bedoeling was. En ze begreep dat niet. Naast mijn dochtertje lag een tweeling. En toen ik dat zei, reageerde ze: jij weet toch ook wie hier ligt, dus waarom mag ik ni kijken? Vond dat een héél domme opmerking. Tuurlijk wist ik dat dat een tweeling was. Ik zat bijna heel de dag op neonatologie, ik had de ouders al eens gezien, gesproken,... da's toch ni hetzelfde dan bezoek dat passeert.
Ik vond zo'n opmerkingen écht dom! 't Was dan ook de enige keer dat ze op neonatologie geweest is.

K'tje
Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 23:20
miss boesy

das inderdaad een probleem die je eigenlijk bij het ziekenhuis zou moeten aan kaarten,...
want als mens zonder kinderen,of zonder kindje die op de prematuren afdeling gelegen geeft sta je daar inderdaad niet echt bij stil,...
als je aan het raam staat te kijken dit voor sommige kwetsend is..

vroeger ging ik ook babytje kijken,en als ik nu op die afdeling ben ,..kijk ik ook eens snel,...en dan denk ik binnekort hebben wij ook een babytje,...

nuja in oostende bevind zich dat ook gewoon op de gang van de materniteit en das inderdaad dé plaats waar alle bezoekers halt houden om de kindjes te bekijken.

*maar het omgekeerde is ook vreselijk ! toen ik een miskraam hadt,...en een curretage moest ondergaan ...
was dat ook op dezelfde afdeling ,....waar je vrolijke family ziet aan komen met hun kadootjes,..blije mama's m hun babytje...
het glazenkamertje met de prematuren babytjes...
je ligt zelfst op dezelfde kamer...waar je het baby bedje en badje ziet staan,...het babytje van de kamer er naast hoort huilen,...en de champagne hoort knallen,....
en ja hoor na enkel uurtjes na de operatie mag je naar huis als je je ""beter voelt""

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]