< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er mama worden in mei 2006?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er mama worden in mei 2006?
05/08/2008 @ 10:27
khira

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Lieke, zo'n schattig baasje! Goh, als je Daan ziet liggen op Ella is dat toch een serieus verschil hé, ik denk dat ik weer zal moeten wennen aan zo'n klein spruitje :o)
Hoe gaat het nu met je bloedwaarden? Is nu alles terug genormaliseerd?

Knorretje, Alles is goed verlopen in de crèche. Hij heeft flink meegespeeld met de andere kindjes en is niet verdrietig geweest. Hij spurtte wel naar mij toe toen ik hem ging halen ;o)
Het is pas de laatste 3-4 maanden dat Gilles het moeilijk heeft als ik hem afzet 's morgens. Daarvoor maakte het hem echt niet uit. Want ik kreeg nog de opmerking dat "het toch makkelijk is zo'n ventje afzetten dat niet weent". Het zal wel weer overgaan denk ik :o)

[Laatst gewijzigd door khira - 05/08/2008 @ 10:58] - Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 13:40
Lieke

Vanmorgen even naar Kind en Gezin geweest voor de hoortest, beide oortjes zijn goedgekeurd! Hij weegt momenteel al 70gr meer dan zijn geboortegewicht, dus dat is ook fantastisch... kan ook niet anders, hij doet niet anders dan eten. Helemaal anders dan Ella... zij at niet zo goed toen ze zo klein was.

Khira, Knorretje, zo'n klein ventje ben je snel weer gewoon hoor! Ik verschiet zelfs meer als ik Ella zie, zo groot! Ik kan niet geloven dat zij ook ooit klein was!
Wat mijn eten betreft, ik ben terug normaal aan het eten hoor! Echt zalig, zo op niets meer moeten letten! Doordat ik zo weinig was bijgekomen, weeg ik nu natuurlijk minder dan voor mijn zwangerschap, wat ook weer leuk meegenomen is, ik weeg nu 52.5 kg ipv 55 kg, maar of dat zo gaat blijven....

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 18:56

Lieke bij deze nog van harte gefeliciteerd met Daan, leuke naam was ook een van mijn favorieten voor een jongen

k weet niet of ik het al had gezegd maar Kimberly mag dus niet meer naar huis van de kinderrechter ivm zware verwaarlozing thuis. Is een lang verhaal en kan ik hier ook niet zomaar neerzetten maar t is heel triest allemaal voorlopig blijft ze bij ons (weet ze zelf nog niet) en op 14 augustus is dan de uitspraak van de kinderrechter voor de komende drie maanden.

ik ben snel weer naar de kids toe, druk hoor hier dus ben niet zoveel online sorry
Maar ik leef met alle klussers mee hoor spannend
En ook met de rest natuurlijk!!!

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 18:57

Trouwens Lieke je hebt een gewicht om jaloers op te zijn

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 09:58
knorretje

Mekkie, wat vreselijk naar he dat er kinderen zijn die zo verwaarloosd worden. Gaat echt aan je hart. En fijn dat ze bij jullie zo opleeft! Zo zie je dat liefde voor een kind een hoop positieve dingen oplevert. Zal voor jullie straks ook moeilijk zijn als ze weer weggaat. Veel sterkte nog!

Lieke, fijn dat alles goed gaat met Daan. En idd, wat ben ik jaloers op je gewicht... Ik ben niet dik, ben volgens de normen en waarden net gezond voor mijn lengte, maar zou graag wel wat kilo's kwijtraken. Maar merk dat mijn geest wat zwak is nu. Heb me nu maar voorgenomen om er alles aan te doen om gezond te blijven eten tijdens een eventuele zwangerschap en te voorkomen dat er nog meer kilo's aankomen.

Khira, wat een superleuke foto trouwens van Gilles. Vrolijk ventje om te zien. Hebben jullie al plannen voor z'n verjaardag?

Nou, ga nu echt weer even snel aan het werk...

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 12:30
khira

Hoi iedereen,

Lieke, leuk zeg dat je nu niet hoeft al te vallen, wat een luxe ;o))
Geniet maar terug van de lekkere dingen!

Mekkie, het is echt niet te snappen dat er mensen zijn die hun kind kunnen verwaarlozen, dat gaat mijn verstand te boven. Ik vind het trouwens heel chique van jullie dat je dat meisje zo goed willen opvangen en haar ook een andere wereld leert kennen! Al zal het niet altijd makkelijk zijn... Fijn ook dat ze zo goed kunnen opschieten met elkaar :o)

Knorretje, haha, dank je, ik vond het ook zo'n schattig fotootje. Ik heb er nog een paar nieuwe op mijn profiel gezet. Een sloeber 1ste klas! ;o) We noemen hem tegenwoordig "meneerke neen-neen". Zijn humeur kan zo enorm wisselend zijn. De ene moment zit hij grappen en grollen uit te halen, en 2 tellen later is hij aan het krijsen "neen neen", als je een pamper wil wisselen. Deze morgen was het weer erg :o) Hij wou geen broek aan, wou geen broek uit, wou geen schoenen aan, wou andere schoenen, die waren uiteindelijk ook niet goed, niks was goed totdat hij zijn fles kreeg, toen was de bui over en het zonnetje en de zotte grappen terug daar ;o)
Op zijn verjaardag komen de oma's en opa's. Het zal gewoon een koffie & taart namiddag worden. Klein en gezellig :o)

[Laatst gewijzigd door khira - 06/08/2008 @ 17:30] - Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 14:13
knorretje

hihi, er staat me dus nog wat te wachten. Heb nu nog een braaf meisje dat zich gewoon laat aankleden 's ochtends... Heb ook een vrij strak ritme 's ochtends, dus hoop dat de peuterpubertijd niet al te zwaar wordt. En leuk een kleine verjaardag. Een groots feest zal toch veel te druk zijn.

En ik duim voor je! Hoop dat je groene dagen iets opleveren...

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 14:57
kissie

hoi hoi
lieke wat een mooi mannetje hebben jullie geweldig om jaloers op te worden heerlijk geniet er van en wat een gewichtje zeg ik ben dat nooit geweest ja misschien helemaal in het begin van mijn puberteit maar ben altijd groot en zwaar geweest

khira oke zet hem op ik had even niet meer naar de banners gekeken en ik had het oude buurmeisje op bezoek hier van vrijdag tot en met gister avond erg gezellig maar ozo wennen
ze las hier dud ook mee de afgelopen keer en dat vind ik naar ze vraagt dan veel en ja dat gaat ze eigenlijk niks aan
moest veel oppassen wat ik zei tegen mijn man of wie dan ook anders haakte zij in en praate zo mee erg lastig is dat iets wat ik mijn kinderen gelijk af leer maar ja
wel leuk 3 kinderen te hebben makkelijk als er 1 ouder is en veel weet en ja controle op heeft buiten je zelf dan

maar goed

knorretje tja ik ben ook iemand van een strak schema hoor smorgens savonds veel eigenlijk
en ieder kind is anders de 1 heeft er meer last van dan een ander kind maar hier veel allebij
britt is een tikkeltje erger dan lynn en zet nu alles in drama zelfs eten wat ze altijd goed heeft gedaan is nu meer een nachtmerrie geworden veel eigen wil beiden en dat tegen de mijne in hahahaha heerlijk 3 vrouwen in huis dat beloofd wat voor de toekomst
en britt ppppfff die rebbel van haar ooooohhh mijn oren suizen gewoon kwek kwek kwek en het gaat maar door over alles en nog wat wat ze ziet hoort en voelt erg vervelend
maar goed het is niet anders nog 2 weken en de peuterspeelzaal begint hier weer heerlijk weer wat rust in huis en wat meer regelmaat

mekkie wat sneu en wat goed van jull;ie om haar zo goed op te vangen ook wel moeilijk lijkt mij zo in eens een kindje extra en niet van je zelf met zon achter grond
zet hem op meis en ik heb geen woorden voor behalve

ik ga maar weer eens stoppen en mijn wasje ophangen en britt der mond snoeren hahahaha
en hopelijk is oma zo thuis gaan we daar nog even in het badje zitten want op balkon is dat niks

nou doei doei

groetjes kissie

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 13:26
khira

Hey Knorretje, dank je, we doen ons best! :o) Jullie mogen er stilaan ook aan beginnen!
Tja, ik hanteer ook een strak ritme, omdat Gilles echt veel nood aan regelmaat heeft, maar het is nu net zo dat ze hun eigen identiteit leren kennen en ze willen zelf gaan bepalen wat en hoe. Niet altijd simpel hoor. Je vooral je niet druk maken is de boodschap ;o)

Kissie, blijkbaar is Britt geen dame om zonder handschoenen aan te pakken ;o) Wel grappig dat je 2 meiden toch zo'n verschillend karakter hebben!

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 10:09
kissie

hoi hoi
khira nee britt is zon apparte dame en weet heel goed hoe jij je voelt en kan daar erg goed op in spelen
om je bijv lekker boos te maken dingen uitproberen wat niet mag wat ze donders goed weet en lynn na doen met dingen huilen zeuren en zo
lynn is daarin tegen wat zelfstandiger en komt niet zo veel huilen en zeuren en vragen wel zijn ze beiden erg gesteld op knuffelen maar dan ook vooral op tijden dat het niet uitkomt je zit te bellen of te koken of heel even het nieuws te kijken
maar goed het gaat goed steeds beter hier en merk wel hoe rustiger wij blijven en regelmaat houden hoe rustiger zij zijn
maar echt kinders die je neer kunt zetten en de hele dag niet meer weer hoort of zich zelf vermaken ken ik niet altijd goed aanwezig
en ja politieagent spelen tja het is niet anders is de leeftijd maar ik ga er vanuit als ze op de peuterspeelzaal zitten dathet beter gaat

ohja ik heb altijd geroepen britt is snel met dingen oke met zindelijkheid wel lynn intresseerd zich dat niet en doet eigenlijk alles in de luier heel af en toe dan is op de wc
maar als ik kijk qua kleuren kennen en tellen dan is lynn beter in meer rust er in en geduld lynn kan tot 10 tellen en kent veel kleuren terwijl britt zit te rommelen daarmee

maar ook qua 3de kindje dacht ik af gesloten te hebben maar dankzij britt is dat erg moeilijk op tv gaan veel filmpjes en tekenfilmpjes over zwangere moeders en pasgeboren babys zelfs dora
dus britt mamamamam ik wil ook een baby zusje hebben als je zegt nee britt dat gaat niet je hebt lynn al is ze boos en gaat ze huilen
maar ja het komt wel goed
we genieten iedergeval van de rustige omgeving en we zijn een beetje rond aan hetkijken wat betrefd een koopwoning maar het heft geen haast we kijken rond en we zien wel weer

het is hier wel rustig allemaal aan het werken druk druk druk vakantie nou ja geeft niet en ja wat zijn er druk aan het klussen

nou tot de volgende keer ik weet niet wanneer dat gaat zijn maar ik kom wel terug hoor maar moet veel werken

groetje skissie

[Laatst gewijzigd door kissie - 08/08/2008 @ 10:10] - Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 10:24
knorretje

't is rustig hier, maar ja, ik heb eigenlijk ook niets te melden...

Mekkie, is er al wat meer bekend over wat er met jullie vakantiedochter gaat gebeuren?

[Laatst gewijzigd door knorretje - 12/08/2008 @ 10:24] - Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 15:17
Lieke

Hey dames

Hoe gaat het hier?

Ik ben gisteren met Daan naar de osteopaat geweest, ik vind dat hij nogal veel overgeeft, vandaar...
De osteopaat heeft hem onderzocht en volgens haar zitten er zenuwen gekneld in zijn nekje, doordat de bevalling werd ingeleid. Met zijn maagje is alles in orde. Ik moet nog 4 ker terug gaan en dan zouden de zenuwen in zijn nekje in orde zijn en zou hij geen reflux ontwikkelen. Ze heeft ook zijn lever beter doen werken, dus het wit van zijn ogen(dat zag nog steeds wat geel) zou binnen enkele dagen volledig wit moeten zijn. Ben benieuwd...

Goh ik moet zeggen dat het hier thuis wel echt druk is met zo'n 2 kleintjes... Ella eist haar deel van de aandacht duidelijk op, niet altijd gemakkelijk als je dan juist met Daan bezig bent. Ze wilt nu ook terug water uit een flesje, terwijl een papflesje al maanden achter de rug is... tja ze wil terug wat klein zijn om aandacht te krijgen.
Ze wil vooral aandacht als mama alleen is en met Daan bezig is, het is hier ook constant "nee, mama". Het zal wel beteren zeker...

Khira en Knorretje, jullie klusdagen goed verlopen?... ik tel echt wel enorm met jullie af...
ik moet toegeven dat ik mijn zwangere buikje al mis, ik heb weer het gevoel dat ik er te weinig van genoten heb. Tja en deze keer komt het niet meer terug, want we gaan het echt wel bij 2 kinderen houden.

Mekkie, hoe gaat het met jou?

Kissie, hard aan het werken?
Ella is ook nog niet zindelijk hoor, ik forceer haar ook niet, dat zou toch het omgekeerde effect hebben. Als ze er klaar voor is zal ze wel op het potje gaan zeker? Zeker nu Daan er is wil ze niet op het potje, ze gaat nu zelfs terug op het aankleedkussen liggen om een andere pamper aan te doen...

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 16:13
Kathy

En ik loop er nog altijd misselijk bij, heb de energie niet om iets deftig te doen. Terwijl ik echt wel veel werk hebben. Wij hebben vrijdagmiddag volk dat komt eten en dat is zo langzamerhand tot een gruwelverhaal aan het ontwikkelen.

Lieke ik ben met Finn ook heel snel naar de osteopaat gegaan hoor. Maar ik had van osteopaat een behandeling kado gekregen zowel voor mij als voor mijn babytje en dat krijg ik nu ook weer. Dat is heel fijn na de bevalling en ook voor de baby. Ik weet nog dat Finn totaal ontspannen daar buiten ging.

Fijne dag allemaal! Ik moet strijken ik stel dat maar uit, en uit en nu is de berg niet meer te overzien

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 13:28
khira

Hallo Iedereen,

Ook hier niet veel te melden. Vanavond zijn mijn ouders terug uit verlof en kan Gilles terug ben hen logeren. Ze kijken er allemaal even erg naar uit ;o) Zijn opa is zijn grootste speelkammeraad!

Lieke, Hopelijk ontwikkeld Daan geen reflux, nu dat je er zo vroeg bij bent, zal het hopelijk vlug over zijn.
Daar vrees ik ook voor, dat Gilles die gedeelde aandacht maar moeilijk zal vinden. Tja, ze moeten er zowiezo aan wennen, geef haar een dikke knuffel van mij ;o)
Haha, yep we hebben goed geklust, wie weet is het zover, alhoewel ik echt niks speciaals voel. Bij Gilles voelde ik me direct anders. Dus ik vrees er een beetje voor.

Kathy, veel sterkte meid...

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 13:50
knorretje

Lieke, goed dat je er zo snel bij bent met Daan. Misschien ook de ervaring omdat het de tweede keer is dat je moeder bent? Dat je vrij snel actie onderneemt? En het is toch ook logisch dat Ella opeens haar aandacht opeist. Opeens moet ze de aandacht delen. Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien helpt het als je duidelijk afspreekt iedere dag een half uur exclusieve aandacht aan haar te geven? Bijv. als Daan slaapt of als je man thuis is?

Kathy, ik leef met je mee. Lijkt me vreselijk als je je 9 maanden rot voelt. Je wilt graag een tweede kindje, maar zal toch tegenvallen dat je weer zo'n last hebt. Hier mag je lekker even klagen hoor!

Khira, ik duim voor je! Nog een weekje wachten en dan weet je meer. En wie weet, misschien voelt het dit keer heel anders? Afwachten maar.

Hier nog middenin de groene periode. Heb deze maand ovulatietestjes gekocht van matcare, gewoon uit nieuwsgierigheid. Heb nog geen pos. test gehad, dus eisprong zal wel iets later zijn dan in een gemiddelde cyclus. En eigenlijk wist ik dat ook wel, maar ja, is toch spannend als je telkens nog een negatieve test hebt. Maar we klussen met regelmaat (probeer om de dag, maar moet ook nog een beetje spontaan en leuk blijven), dus wie weet. Moet maar geduld hebben.

[Laatst gewijzigd door knorretje - 13/08/2008 @ 13:51] - Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 14:41
khira

Knorretje, tja misschien heb je wel gelijk en is het deze keer anders, we zien wel :o)
Goed blijven klussen hé, ik duim! :o)

Zeg, sinds de bevalling voel ik maandelijks mijn eisprong heel goed (2-tal uurtjes stekende pijn links of rechts in mijn onderbuik). Voor de zwangerschap heb ik dit nooit gevoeld! Ik heb vorige cyclus ovulatietesten gebruikt om te kijken of de pijn op de dag van mijn eisprong valt of erna (om te checken hé). Nu deze valt exact samen, dus dat is wel handig, nu hoef ik geen testen te gebruiken of mijn temperatuur te meten. Hebben jullie dit ook, of ben ik hier een uitzondering? :o))

[Laatst gewijzigd door khira - 13/08/2008 @ 14:44] - Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 15:04
knorretje

Khira, ik wou dat ik het precies wist. Ik let wel op mijn slijmverlies, en denk soms wel dat ik pijn voel van een eisprong, maar helemaal zeker ben ik er niet van. Dus daarom zou ik het ook wel fijn vinden om een bevestiging te krijgen via deze testen.

Saampjes duimen dan maar Khira!

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 09:12
khira

Hey Knorretje, ben benieuwd of het bij jou ook gelijklopend zou zijn.
We tellen samen af hé! Ik duim! ;o)

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 09:51
knorretje

Gister was de ov.test nog negatief. Maar teststreep was maar iets lichter dan controlestreep. Dus denk dat vandaag de test positief is. Zou betekenen dat m'n eisprong op dag 17 of 18 van cyclus is, en dat had ik zelf ook wel gedacht. Even afwachten of vanavond de test dat echt gaat uitwijzen of dat het nog iets later is. Maar met klussen gaan we gewoon door hoor, ongeacht wat de testjes zeggen!

En vandaag vieren wij half feest, want Annika is 1 1/2 geworden! Dit half jaar is echt supersnel gegaan voor m'n gevoel, maar ze is ook nog wel een hoop veranderd sinds haar verjaardag, maar het gaat zo snel, dat je het ook niet altijd in de gaten hebt.

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 10:18
khira

ja inderdaad, dan zal je vandaag wel positief testen. Blijven klussen hé ;o))

Het is ongelooflijk hoe hard ze veranderen! Gilles wordt volgende week 2 jaar, de tijd vliegt!

[Laatst gewijzigd door khira - 14/08/2008 @ 10:21] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >