Hey Nitje
Gisteren durfde ik niet goed mailen van op ’t werk, mijn spion, lees baas is terug. ’t Is slecht weer en dan komt hij maar een paar dagen vroeger werken hè om mij terug op de zenuwen te werken. Vorige week en begin deze week ging ik graag werken, maar sinds hij terug zijn venijnige kantjes van 3 dubbelchecken en alles in twijfel trekken laat zien en precies of ik kan het nog altijd niet… Dat werkt op mijn systeem. Verder heb ik nu wel genoeg werk, maar eens dat allemaal afgewerkt en lees maar (IK WERK TRAAG EN PRUTS VAAK), dan zit ik weer voor dat onzeker gevoel. Hij kwam gisterenochtend binnen en riep me meteen in zijn bureau. Vroeg de stand van zaken (hij was amper aangelogd hè!, had natuurlijk wel zijn mails van thuis gelezen) en of ik het gezegd had van de zwangerschap. TUURLIJK. En hij reageerde niet enthousiast, precies of ik mocht het niet zeggen. Tja verstoppen kan ik toch niet meer hoor. Trouwens de eer is aan mij om het te vertellen, niet aan hem. Hij zei ook dat ze nog een oplossing zoeken voor mij… Omdat er een maand geleden niets te doen was.
Ik was maandagavond al naar de gyn geweest en da’s een fijn man. Hij heeft me gisteren laten werken en vandaag en morgen ben ik thuis. Rust. Ik ben idd doodop. Enkele keren per nacht uit mijn heerlijk bedje voor de zoon (om beurten met mijn man), mijn neus die constant dicht zit ’s nachts (Brum uitje, ik kan het niet ruiken en lusten). Hij raadde me aan om toch iets van medicatie te nemen, maar ja allergisch aan… Dus afspraak was dat ik zogezegd 1 dag later moest gaan omwille van een bevalling en dat ik dan zogezegd gisteren opdracht kreeg te rusten. Hmm zal me deugd doen en anderzijds vind ik het erg, want ik wil geen karottentrekker zijn, maar dienen baas van mij… GGRRR
De gyn, zoals al gezegd, dienen mens heeft GEEN ECHOTOESTEL, dus GEEN ECHO. Ik heb er amper, maar van die paar dat ik heb, die momenten koester ik. Net afspraak gemaakt, de volgende echo (zomaar omdat hij me plezier wilt doen) is 5 sept om 14u15. Dan ben ik 17weken… Verder was alles OK, alles nog potdicht (gelukkig maar) en een mooie bol in mijn buik enne MAAR een halve kilo bij… Ik let er met mate op. Als ik echt zin heb om te snoepen of frisdrank te drinken, dan doe ik dat, als ik het kan laten dan laat ik het ook.
Bloedwaarden voor syndroom van down:
In acht genomen: bloedwaarde + leeftijd 237 en toen stond mijn wereld stil. Tot 250 IS NIET GOED.
Bloedwaarde + leeftijd + nekplooi: 1312. hmm al wat beter. Bij mijn zoontje was dat 1/7500, wat een verschil hè en hij houdt hier rekening mee!
Bloedwaarde + leeftijd + nekplooi voor trisomie 18: 1/10000. Dus super OK.
Geen verhoogde kans op down syndroom, 80% zekerheid. Hij zag dat ik wat ontsteld was en zei dat een vruchtwaterpunctie er zeker niet inzat. Hij had er een gedaan en de dame was 10d nadien haar kindje verloren. Dat zijn de risico’s zegt hij. Ik doe er alle dagen, maar het kan eens mislopen… Dus hopen dat ik bij de 80% zit… 100% zekerheid kunnen ze toch niet geven.
Bon hij zegt ook van me liever elke maand 2 à 3d rust te geven i.p.v. op t einde 4 maanden thuis te moeten zetten. Ik mag zelfs bellen als het niet gaat en hij stuurt dan een briefje op. Maare dat wordt bij uiterste nood, ‘k heb dat bij mijn zoontje ook niet gedaan.
Allee genoeg daarover, we zijn al in week 14!!!!!
Hoe gaat het met jou? Hoe voel je je. Hopelijk heb jij veel meer voldoening in je werk dan ik?
Zoontje is ziek. Stoelgang moet gestimuleerd worden met om de 4uur op potje en een beloning (à la smartieke ofzo). Ik ben tegen snoep, maar als het helpt! Dan doen we dat maar zeker? Hij heeft een oorontsteking aan elk oor en gisteren en vandaag bij oma, dan kan ik nog wat bijslapen en morgen bij mij thuis! Rustig genieten. TV-kijken, spelen met de blokken en auto’s, kleuren, verven… Cake bakken.
Sasha