< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Zwanger worden na Mirena

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Zwanger worden na Mirena
06/08/2008 @ 23:03

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi,

Ik heb een vraagje, ik las overal dat je na het verwijderen van het Mirena spiraal terug direct zwanger kan raken. Mijn vraag is nu: Mag je direct terug zwanger raken? Zijn er geen risico's om direct terug zwanger te zijn? Wacht je beter een aantal maanden om terug aan de slag te gaan?

Iemand raad?

Groetje, Fie

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 23:41
bulletje81

Online Status Stuur bericht
hoi hoi

nee het kan geen kwaad meteen zwanger te raken!
je kan gewoon aan de klus! maar je lichaam moet zich wel herstellen aangezien er door de mirena al erg veel hormonen in je lijf zitten zou ik voor je zelf toch eventjes een maandje wachten voor je gaat klussen dan is het meer stabiel van binnen! maar zou je nu zwanger raken is er niks aant handje!

liefs

Vermoedelijke bevalling op 19/03/2009.
Al 23 weken en 2 dagen zwanger (58.53% ver), nog 16 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.
Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 01:04
Ilse

Online Status Bekijk profiel
Hoi Sofie,

Ik zit in hetzelfde geval: Mirena laten verwijderen, en hoe zit dat nu juist met die vruchtbaarheid??
Volgens wat ik hoorde, kan het absoluut geen kwaad om direct te beginnen klussen, net omdat er géén hormonen meer in je lichaam zitten. Dat spiraal gaf continu lokaal een heel lage dosis, wat direct binnenin je baarmoeder werd opgenomen en verwerkt. Die dosissen zijn zo klein, dat er helemaal geen 'reserve' in je systeem of in je bloedbaan wordt opgenomen. Hierdoor zou je na het uitnemen van je spiraal dus direct hormonenvrij horen te zijn.

Het is wel moeilijk om te weten wanneer de vruchtbare dagen zijn, omdat je cyclus gewoon doorloopt. De raad die ik kreeg: elke 2 à drie dagen flink klussen, totdat je een idee hebt van de start en de lengte van je cyclus. Nu ja, als het nodig is ... met een beetje geluk lukt het direct.
Ik duim alvast voor je

Veel liefs,
Ilse

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 15:14
W!zzy'82

Hier ook na Mirena zwanger proberen worden...
Het kan geen kwaad om na de Mirena zwanger te worden, zoals e rhier al is vermeld blijft er geen reserve zitten zoals bij de pil.
SUCCES

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 20:46

Hoi hoi,

Ben net bij de dokter geweest en het kan inderdaad geen kwaad... Dus een dezer dagen gaat dat ding eruit

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 21:32
Sofie

Online Status
Hoi Sofie

ik heb dinsdag mijn mirena laten verwijderen en heb sinds vandaag mijn !

Het is inderdaad zo dat het geen kwaad kan om direct te beginnen "oefenen"!

Succes!
Wat een mooi groot gezin heb je!!! Heel erg tof!

Groeten
Sofie

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 21:42

Hey Sofie,

Bedankt voor het compliment. Hoop voor jou dat het snel mag lukken (en hier ook natuurlijk).
Jij hebt ook schatjes, het zien er deugnietjes uit
Ben gerustgesteld nu, want twijfelde toch hoor. Maar de dokter zei dat we er direct mochten invliegen (vond zijn woordkeuze vrij grappig).
Was bij hem omdak ziek ben en zag het nu niet echt zitten om het te laten doen, want ben heeeeeeeel gevoelig nu. Maar ne keer dak beter ben, vliegt het de vuilbak in .
Ik schreeuw het hier van de daken omdat in onze families niemand weet dat we nog eentje willen en we eerst zelf willen genieten van de idee en van het proberen

[Laatst gewijzigd door Sofie - 08/08/2008 @ 21:43] - Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 15:07
mama

zwanger na mirena
Hoi

allemaal ik heb een zoontje van 2jaar en 3 maand en mijn man en ik hebben lang getwijfeld maar er mag een broertje of zusje komen. Nu is het maar wachten hé, heb sinds gisteren 2/9 mijn mirena laten verwijden maar heb er geen idee van wanneer ik ongesteld moet worden aangezien het al 2 jaar geleden is.

Hebben jullie lang moeten wachten? Bij onze eerste ben ik in juni gestopt met de pil en was ik al in augustus zwanger.

grtjs
Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 22:15
anneke

Online Status
hey,

mag ik mee afwachten?
ik heb mijn spiraaltje er ook laten uithalen op 1/9 en wacht nu op mijn .
verder nikske ongewoons. alleen benieuwd en heb nog nooit zo uitgekeken naar ongi worden ...
want vanaf dan kunnen we beginnen tellen he?
allez succes he!
groetjes
anneke

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 09:45
007

Hoi Annekee

wat leuk, dan kunnen we samen afwachten! Mijn gyn. had me gezegd dat het ook vlug zou kunnen gaan en dat ik helemaal geen maandstonden zou krijgen na het verwijderen van mijn spiraal. Je bent trouwens direct vruchtbaar van zodra dat ding eruit is. Tijdens de afgelopen 2 jaar heb ik trouwens maar 1 keer mijn gehad.

Ik weet dus totaal niet wanneer ik mijn eisprong moet krijgen.

De beste oplossing is dus om de 2 dagen klussen hé!

Zo heb je het meeste kans om vlug zwanger te geraken. Als ik voor 30/9 nog niet ben dan kan ik volgens mijn gyn op 3/10 een test uitvoeren.

Ik ben benieuwd!
grtjs
S

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 10:33

Dan wil ik ook meedoen. Het vliegt er volgende vrijdag uit
Aangezien het bij alle andere kindjes vlot ging (zie profiel) zou het nu ook vlug prijs kunnen zijn

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 14:12
007

Hoi allemaal,

en heeft er al iemand terug zijn?

Ik nog niet maar ja, ik heb mijn Mirena laten verwijderen op 2/9 en heb normaal een cyclus van 28 dagen. Ik zal dus nog tot oktober geduld moeten hebben. Het is zo lastig aangezien ik niet weet wanneer ik een eisprong heb. Maar ja dan moet mijn mannetje zich maar opofferen om regelmatig te klussen hé!

grtjs
S

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 14:22
Ilse

Online Status Bekijk profiel
Hoi meisjes,

Mijn spiraal is er sinds 31 juli uit. Ik had 2 dagen erna al mijn MS (eerste keer in 2 jaar) en direct daarna een eisprong. Dat was dus een heel korte eerste cyclus - 21 dagen geloof ik. Nu zou mijn cyclus ongeveer normaal moeten zijn, aan mijn eisprong te voelen, al blijft het afwachten naar die MS natuurlijk.
Hopelijk komen ze NIET haha ... Ik kijk zo uit naar een zwangerschap, zucht.

Veel succes allemaal!!!! En veel 'vruchtbare' gedachten

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 20:01
anneke

Online Status
hey,

hier ook nog altijd nikse zene.
en ook niets ongewoons, dus ... gewoon afwachten.

groetjes
anneke

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 09:10
007

Nog altijd niets, ...

Volgende week vrijdag kan ik testen!

Duimen maar!! Het zouw wel héél vlug zijn maar ja, het kan volgens de gyn. Blijkbaar zijn er nog vrouwen die onmiddelijk na het verwijderen zwanger worden, geen ertussen.

S

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 13:53
007

Hoi allemaal

heb net mijn gekregen. Ik kan dus nu beginnen tellen hé.

Grtjs

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 21:09
anneke

Online Status
kiekeboe,

ben sinds zaterdagmorgen lichtjes ongi.
ben is benieuwd hoe het verder gaat lopen.
ik had wel verwacht dat het iets heviger zou zijn. ach we zien wel!

trouwens ... mijn jongste zoontje is vandaag 4 geworden ...

groetjes
anneke

[Laatst gewijzigd door anneke - 22/09/2008 @ 21:15] - Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 08:51
007

Hoi Anneke

4 jaar da's al een flinke hé. Onze zoon is 2 en 4 maand. In januari mag hij naar de kleuterschool.

Hopelijk is het bij ons binnen 10 dagen raak en kunnen we deze zomer met z'n 4'en genieten van de zomer.

Toch raar hé, eerst hebben we zolang getwijfeld en nu kan het niet snel genoeg gaan. Mijn man die was al een beetje ontgoocheld maar ik vertelde hem dat er sommige mensen meer dan 1 jaar moeten wachten. Wij zijn eigenlijk verwend geweest want ik was na 2 maand zwanger van onze eerste zoon.

Allé ik ga nu van start met mijn werk, grtjs
S

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 13:06
anneke

Online Status
hey,

idd niet zwanger worden is precies vele makkelijker dan het wel worden he
bij de oudste was het na 3 maand al, bij de jongste na 9 maand.
ach we blijven oefenen, zijn maar net begonnen (allez om zwanger te worden he ...)

wel raar, maandstonden zijn al gedaan

groetjes
anneke

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 08:31
Sally

Hoi Anneke

bij mij zijn ze ook al gedaan. Heb ze eigenlijk maar 2 dagen gehad. Nu aftellen hé naar de grote sprong!

Nu ja, ik probeer er toch zo min mogelijk mee bezig te zijn want dan lukt het toch niet hé. Veel oefenen hé

Allé ik ga eens starten met werken, grtjs
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >