< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » zo ongerust

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
07/08/2008 @ 14:11
Geetje

Online Status Stuur bericht
Sorry(!!!) dat ik je via andere wegen had opgezocht, maar ik had ook al even op het juni forum gezocht en kon daar ook geen recente reacties vinden. Ik was dus een beetje ongerust. Maar ik ben weer gerustgesteld.
Ik begrijp volkomen hoe druk het is. Ik heb het ook onwijs druk. En ik moet morgen weer gaan werken. BAh bah bah. Ik heb er totaal geen zin in. Ik vind het wel lekker zo.
En de sleutel van het huis hebben we ook nog niet. Alles wat mis kan gaan, gaat ook mis. Ik hoop dat we volgende week wel de sleutel krijgen. Voordeel is dat we geen haast hebben om hier te vertrekken. Het huis is toch nog niet verkocht.
Red jij het nog een beetje allemaal. Lijkt me lastig om de hele dag zo'n klein hummeltje wakker te hebben en dan nog een peuter die ook zijn aandacht wil. Ik vind dat soms al lastig, terwijl Judith een heel rustig tevreden hummeltje is. Hoe is het voor jou dan wel niet....
Doe maar rustig aan. Als je eens lekker wilt uitrazen kan dat altijd..

Liefs Gerda

[Laatst gewijzigd door Geetje - 07/08/2008 @ 14:13] - Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 09:31
whoessy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
He hoi,

Ik vind het helemaal niet erg hoor, dat je me via een andere weg opgezocht hebt... Ik heb alleen wel vannacht gedroomt dat je op de verjaardag van mijn schoonzusje was. We herkenden elkaar aan de namen en jij kon niet geloven dat ik die vreselijke schoonzus was waar zij het steeds over had.... Was wel grappig. Ik geloof trouwens niet dat ik echt als een vreselijke schoonzus gezien wordt hoor. Het klikt bij mij alleen niet met mijn schoonmoeder.

Hoe is je eerste werkdag weer gegaan? Viel het mee of viel het tegen?

Blijf jij borstvoeding geven of is dat lastig in het onderwijs? Mijn zus dacht dat dat niet ging dus die is toendertijd gestopt. Maar goed, die geeft les aan kleuters.. Jij niet toch?

Hier begint het leven weer wat vormen aan te nemen. Maar het is vaak erg druk en met de dames van het juni forum heb ik toch minder dan ik toendertijd met de dames van het mei2005 forum had. De afgelopen twee dagen slaapt Errit redelijk overdag. 1 dutje van een uur en twee van 45 minuten. Nog steeds veel veel veel te weinig, maar het is in iedergeval een begin.

Groetjes Charlotte

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 15:09
geetje (bij ouders)

Gelukkig maar, dat je het niet erg vind. Ik kon niets persoonlijks zien. Je hebt je profiel afgeschermd. Alleen de foto en daarop herkende ik Jesse. En een kleine baby (Errit). Kon dus bijna niet missen.

Ik denk niet dat we elkaar zullen tegenkomen.Ik ken Marcel echt niet.Dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Wel positief toch dat ik in je droom niet kon geloven dat jij die verschrikkelijke schoonzus bent.
(schoon) familie kan inderdaad erg lastig zijn. Je kunt ze helaas niet kiezen he..

Mijn eerste dag viel wel mee. Was even weer alles doornemen voor het nieuwe jaar. Maar wel even weer wennen. Heb ook nog niet weer heel veel zin. Ik werk straks op maandag, woensdag en vrijdag. Maar op maandag heb ik ouderschapsverlof. Dus heel relaxed eigenlijk.

Ik ga wel proberen om de borstvoeding vol te houden. Ik mag het kamertje van de voormalig bovenschools kamertje gebruiken om te kolven. Andere collega's moesten het met veel minder doen. Ben ik blij dat hij vertrokken is...

Er begint dus ietsiepietsie meer rust te komen bij jullie. Wel heftig hoor. Knap dat je dan ook nog tijd vindt om te rageren op het forum. En hoe gaat het nu 's nachts? En hoeveel voedingen krijgt hij nu en om de hoeveel tijd?

Heb jij toevallig enig idee wanneer je over mag gaan op 4 voedingen? Die vijfde voeding van Judith is zo moeilijk in te passen. Maar ik dacht dat ze nog te klein is om nog maar 4 voedingen te krijgen...
Anders moet ik dat volgende week op het consultatiebureau maar eens vragen.
Hoewel ik het niet altijd met ze eens ben.
Zo moest ik Judith van hen een speentje geven. Ze zuigt op haar duimpje. Nu weet ik wel dat dat misschien moeilijker is om weer af te leren, maar het is toch mijn dochter.. En Judith lachte heel bewust met 2 weken al. Maar dat kon niet volgens hen. Dat stond niet in het boekje. Ook toen ze het ter plekke deed, zei die mevrouw, dat zal wel toeval zijn. Ja hoor! Bij 1 of 2 keer kan ik dat nog geloven, maar wel 10 keer op een dag. Volgens mij ken ik mijn eigen kind het beste. Ook bij Pascal is het een en ander voorgevallen. Dus ik ga maar op mijn eigen gevoel af met heel veel dingen.

Liefs Gerda
Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 19:58
whoessy

ga vooral op je gevoel af hoor. Het consultatie bureau wordt niet voor niets ook het consternatiebureau genoemd...

Errit is vaak zo uitgeput van overdag dat hij slaapt van 20:00 - 05:30, dat begint dus al aardig op een hele nacht te lijken. Wat nu ook nog niet mag van het bureau, maar we krijgen hem gewoon niet wakker voor de voeding van 22:30, dus dat hebben we maar achterwege gelaten. Die kolf ik af en als Errit toch nog voor 02:00 komt, dan geven we hem een fles.. maar tot nog toe is alles in de vriezer beland. (zul je zien dat het vannacht inneens mis gaat..)

Overdag komt Errit om de drie uur. Dat betekend dus dat hij nog op 5 a 6 voedingen per 24 uur zit.

Wat betreft wat Judith aan voedingen moet krijgen.. kijk ook hoe zij het erop doet en vraag het voor de zekerheid na, maar je eigen instinct over je eigen kindje helpt je vaak een goed eind op weg.

vandaag heeft errit steeds dutjes gedaan van een uur. eentje in de auto, maar verder in zijn bedje.. we gaan vooruit!!

Fijne avond en een fijn weekeind

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 14:41
Geetje

5 of 6 voedingen is prima toch. Judith krijgt ook 5 voedingen. Ik moest haar een paar keer wakker maken voor de laatste voeding, daarom vroeg ik wanneer 4 voedingen normaal zijn. Ik heb haar een keer laten liggen, maar toen werd ze 's nachts wakker. Ik blijf haar dus nog wel even wakker maken voor de laatste voeding. Dan kan ik 's nachts gewoon slapen. Dat is ook wel fijn nu ik weer moet werken.

Hoe gaat het met slapen overdag nu?
Wel fijn dat je 's nachts redelijk kunt slapen. Die gebroken nachten zijn ook niet altijd fijn.

Morgen moet ik naar het consultatiebureau. Ik laat wel even weten hoe het ging.
En ik hoop dat we deze week eindelijk de sleutel van ons nieuwe huis krijgen.

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 14:22
Geetje

Geen klachten over het consultatiebureau vandaag. Alleen haar hoofdomtrek was iets kleiner dan verwacht, maar dat kan ook komen door haar voorkeurshouding. Haar rechterkant is iets afgeplat. Maar dat wist ik al.
Heb jij nog tips hoe ik hiermee om kan gaan..
Ik leg Judith overdag veel op haar buik in de box. En in de wieg zo veel mogelijk op haar zij. Leg allerlei speelgoed in felle kleurtjes en geluidjes aan haar linkerkant. Leg het aankleedkussen recht voor me. Zorg dat het raam altijd aan haar linkerkant is. En dat wij zoveel mogelijk aan haar linkerkant staan. Ook op schoot..
Het werkt wel een beetje, maar ze blijft in slaap en als ze alleen is naar rechts draaien.
Verder bij jullie alles nog te doen??

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 15:32
whoessy

Ik ben vanwege het moeilijke slapen met Errit naar de osteopaat geweest, die raadde me nog aan om anders aan te leggen bij de voorkeurshouding die Errit heeft. Namelijk in rugligging met beide handjes voor de borst (dus niet eentje voor en eentje achter. Je mag hem dan wel iets naar je toe houden, maar geen buik tegen buik. Hierdoor moet hij zijn hoofd een flink eind naar de borst draaien..

wellicht dat dat helpt?? Ik ga weer voeden, maar heb ook geen bijzonderheden op het moment.

tot snel

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 11:36
Geetje

Bedankt voor de tip. Ik ben er meteen mee aan het werk gegaan. Dit gaat best goed.
Ik begrijp dat Errit ook een voorkeurshouding heeft. Ook rechts toevallig???

morgenochtend krijgen we eindelijk de sleutel van ons nieuwe huis! Als ik dus even niet reageer, komt het zeer waarschijnlijk daardoor.

Tot later..

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 15:51
whoessy

hey,

al druk aan de verf en de schoonmaak in je nieuwe huis?

Hier gaat alles goed, Jesse is erg dwars de laatste tijd. Volgens mij begint het toch zijn tol te eisen dat hij nu de aandacht moet delen. Hij zoekt gewoon dingen om over te kunnen miepen.

Errit gaat al weer een stukje beter, hij heeft straks vandaag zo'n 4 uurtjes overdag geslapen en dat is voor zijn doen erg goed. Hij eet alleen nog steeds elke 3 uur overdag. Dat is best vaak.

ik heb verder ook weinig te melden. Wij zoeken nog een plek voor de vakantie, maar laten het van het weer afhangen. Als het in Frankrijk mooi weer is, doen we dat, anders blijven we in de buurt.

groetjes Charlotte

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 10:23
whoessy

WAUW,

Errit slaapt al 4 nachten achter elkaar door. van 19:30 tot 8:00. dan maak ik hem wakker want anders kan ik hem overdag niet meer in bed krijgen.

hoe is het in je nieuwe huis?

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 16:30
Geetje

Super dat Errit al 4 nachten doorslaapt. En overdag? Hoeveel voedingen krijgt hij nu nog?

En hoe gaat het met jou?

En Jesse gaat dat alweer beter.
Op het moment is Pascal erg dwars. Ik denk dat het komt door de drukte van het nieuwe huis. We zijn nu druk bezig met schilderen, schoonmaken opruimen etc.
Druk, druk, druk dus...

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 09:42
Geetje

Gaan jullie binnenkort nog met vakantie?? Ik zag dat je een vorige keer schreef dat je op zoek was naar een vakantiebestemming.

Groejes Gerda

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 20:33
whoessy

nee, we zijn net terug van vakantie!!

Het was echt super, we zijn in Oosterhout in een bungalowpark geweest. Een huisje met sauna en zonnebank en 3 eftelingkaarten en helemaal niet duur!!

Twee dagen naar de efteling geweest en verder de hele week in het zwembad gelegen. Het was echt helemaal super en Errit heeft het heel goed gedaan.

Begin mei willen we weer een keertje gaan. Jesse is dan nog geen 4 en mag dus nog gratis de efteling in maar krijgt al wel een kaartje bij het arrangement. Dan hoeven we dus maar 1 kaartje bij te kopen en dan kunnen we weer twee dagen.

Hoe is het met jou en het nieuwe huis??

groetjes Charlotte

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 21:14
Geetje

Fijn dat jullie het zo super hebben gehad. En fijn dat het met Errit ook goed ging. Is altijd leker om er even tussen uit te zijn toch?

Hoe gaat het slapen van Errit nu overdag? En de voedingen? Slaapt hij 's nachts nog zo lang en vast?

Het is niet te geloven, maar ik ben nog nooit in de efteling geweest. Erg he. En het lijkt me superleuk. Misschien is dat ook wel iets voor ons zo'n arrangement. Het vervelende is dat ik altijd aan de schoolvakanties vastzit. Dat is het lastige in het onderwijs.. Het heeft natuurlijk ook z'n voordelen. Als de kinderen in de toekomst vakantie hebben, heb ik het ook.

En hoe gaat het met Jesse? Nog dwars, of is dat alweer over? Pascal heeft er ook wel dagen tussen zitten. Vooral nu we veel in ons nieuwe huisje bezig zijn. Het schiet al aardig op. De bovenverdieping is helemaal klaar. Nu alleen de woonkamer en de keuken nog. En dan kunnen we over. We doen rustig aan. We hebben geen haast. En we zijn natuurlijk ook allebei aan het werk. Ik wel lang zo veel niet als Edwin, maar de grote dingen moet hij doen, daar heb ik geen kaas van gegeten.

Fijn weekend!!

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 21:23
whoessy

Hey,

tsja, dat pascal wat dwars wordt omdat jullie ook veel tijd in het nieuwe huis doorbrengen met klussen is geen wonder. Hij is een peuter en die willen aandacht. goedschiks of kwaad schiks. Ik merk het ook met Jesse. Als hij geen aandacht op de ene manier krijgt....

Errit slaapt overdag beter, maar er zit niet echt een ritme in. Het enige slaapje dat echt bij een ritme hoort is als ik aan het koken ben. Dan zit hij in de wipstoel midden op de eettafel (heel groot, niet gevaarlijk) en tegen de tijd dat ik klaar ben, ligt hij te slapen. Hij wordt dan na 30 minuten weer wakker, precies als wij klaar zijn met eten. Ideaal dus.

Wat ik nog vergeten was te vertellen.. marcel heeft eindelijk een nieuwe baan. Hij gaat weer gewoon in Leeuwarden werken. Dat komt dus heel mooi uit! Hij heeft vrijdag het arbeidsvoorwaardelijk gesprek. Ik hoop dat hij snel mag beginnen.

Ja, Vastzitten aan de schoolvakanties is nu nog lastig. Ik zit er nog wel eens aan te denken om de PABO te gaan doen. Het lijkt me leuk werk, altijd de schoolvakanties vrij, over een jaar zitten we daar toch aan vast. Daarbij is pabo een hele toegankelijke deeltijdstudie. Maar eerst moet marcel zijn studie maar eens af gaan maken. Hij is al 1,5 jaar bezig met zijn eindscriptie voor bestuurskunde aan de ut. Hij moet dus nu wel eens actie gaan ondernemen.

groetjes

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 09:20
Geetje

He hoi,

Wat goed zeg, dat Marcel weer in Leeuwarden gaat werken! Dt is echt fijn. Dan ben je geen 'deeltijd alleenstaande moeder' meer. Super! Edwin is ook al tijden niet meer 's nachts weggeweest. Ik vind dat heerlijk.

Wel handig dat Errit altijd een dutje doet tijdens het koken en het avondeten. Dat heeft hij goed uitgezocht. Ik moet eerlijk zeggen dat Judith ook niet hele vaste slaaptijden heeft.

Wij komen net uit een voedingsdipje.. Judith kreeg niet meer echt genoeg voeding. Ik leg haar dus extra vaak aan op het moment om de produtie te stimuleren. En dat werkt gelukkig. Is dat normaal zo'n regelperiode rond de 4 maanden? Bij Pascal heb ik niet zo lang borstvoeding gegeven, omdat het ineens gebeurd was met de productie. Dus ik heb niet echt vergelijkingsmateriaal.

Wanneer moet jij weer beginnen met werken? En hoeveel ga je dan werken?

Link naar deze reactie
14/09/2008 @ 20:11
whoessy

Hoi,

lukt het al weer een beetje met de borstvoeding? ik heb het nagekeken voor je bij de website van de vereniging borstvoeding natuurlijk. en daar staat het volgende:

Rond de 10 dagen, 6 weken en drie maanden zijn bekende tijdstippen voor regeldagen, maar het kan ook op andere tijden voorkomen.

Ik heb heel veel zin in volgende maand, dan is marcel namelijk weer terug en dan kan ons gewone leven eindelijk weer beginnen. Ik heb echt het gevoel dat ik sinds de geboorte van errit een beetje in zo'n tussenfase leef en hierop heb gewacht... ik weet niet of dit heel stom klinkt, maar zo voel ik het.

groetjes Charlotte

Link naar deze reactie
14/09/2008 @ 22:11
Geetje

Hey hoi,

lief dat je even gekeken hebt. Het gaat alweer een stuk beter met de voedingen. Alleen 's avonds leg ik Judith nog iets vaker aan. Dinsdag moet ik weer naar het consultatiebureau. Ik ben benieuwd of ze genoeg gegroeid is.
Vanmorgen had Judith een smetvlek onder haar rechteroksel. Weet niet hoe het komt. Ik dep haar ltijd goed droog na het badje en het wassen. Het ziet er zo naar uit. Heb het maar goed droog gemaakt en er een beetje bepanthen opgesmeerd. Hielp in haar hals ook altijd goed in de periode dat ze veel spuugde.

Nee hoor het klinkt helemaal niet stom. Ik kan het me wel voorstellen. Het is toch heel fijn dat Marcel weer helemaal thuis is. Wanneer kan hij in Leeuwarden beginnen?

Hoe zit het met jouw gevoelens wat betreft een derde kindje? Ik houd dat gevoel eigenlijk heel sterk. Raar he.. En dat terwijl ik supergelukkig ben met mijn gezinnetje.

Groetjes Gerda

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 20:45
whoessy

tsja, 3e kindje...

Bij jesse was ik nu nog helemaal niet bezig met een tweede. Geen haar op mijn hoofd die nog een bevalling aan wilde...

Maar de bevalling met Errit ging super, dus dat is voor mij geen obstakel.

Ik vind het heel dubbel. Ik wil nog niet de babyfase afsluiten. het opbouwen van mijn gezin achter me laten en de "volgende" fase in gaan. Ik kan me niet voorstellen om nooit meer zwanger te zijn en nooit meer een prachtig nieuw kindje vast te houden....

Maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik nog een keer mijn hele leven op zijn kop wil hebben. Ik zie me over 4 jaar met een klein beetje meer vrijheid omdat de kindjes iets zelfredzamer zijn.... Ik zie me niet nog een keer alles opnieuw doen. Ik ben nieuwschierig hoe mijn zoons gaan worden. Financieel is het veel ruimer met twee.. denk aan vakanties, veel makkelijker met twee..Als ik het er bij twee houdt, kan ik straks als errit naar school gaat een baan van 9 - 3 zoeken voor 4 dagen per week. Of 5 cohtenden. Zodat ik toch elke middag met een kop thee zit te wachten.... Dat kan niet met 3.

Heel lastig dus. Ik laat het nog maar even zo, het is zowiezo te vroeg om nu te beslissen, zo snel achter elkaar wil ik het toch niet. We zien het wel. Als het echt gaat kriebelen, bekijken we onze situatie dan nog wel een keer...

dus, wat zijn bij jou de overwegingen en overpeinzingen voor een derde??

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 20:11
whoessy

gerda, alles goed?

[Laatst gewijzigd door whoessy - 03/10/2008 @ 20:12] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >