< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Moeilijk zwanger worden... » Nog mensen met PCO

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
08/08/2008 @ 10:33
Marylène@work

Das wel waar joke wat je schrijft. Maar als je dan eindelijk zwanger bent zal de grootste schrik over gaan nen x die 12w gepasseerd zijn. Maar toch af en toe heb ik nog schrik hoor, daarmee dat ik zo uitkijk naar elke echo of toch wel alles in orde is. Dat het voor mij maar vlug donderdag is. Het zal dan 7 a 8 weken geleden zijn van de vorige echo... spannend dus.
Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 10:48
Joke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Meiden, Ik heb een vraagje over de kruidvat testen.
Ik las dat er blijkbaar twee verschillende testen zijn (de goedkope en iets duurdere). Is het bij beide testen zo dat je eerst je urine in een potje moet opvangen en zijn ze werkelijk zo onhandig?
Is het ook zo dat het resulaat twijfelachtig is (las verhalen van een zeer dun lijntje, uiteindelijk bleek ze niet zwanger... er zou een dikke lijn zichtbaar moeten worden)...

Hoe zijn jullie ervaringen?
J.

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 10:59
snuitje

Roh jah ik bedoelde het idd om te informeren en zeker niet om angst te zaaien...
Maar euhm, ik voel me beetje twijfelachtig of ik wel een goeie mama zal worden ineens hihi, want ik maak mij persoonlijk geen zorgen... ik voel dat alles goed gaat.... (denk ik – want natuurlijk kun je dat niet voelen hé)
Ik denk wel soms jah hopelijk is het een gezond kindje! En ik doe vaak de wens dat alles nu 9 maanden moet goed gaan... dus ergens ben ik wel ietsiepietsie bang voor “wat als het misloopt”, maar over het algemeen ben ik totaaaal niet ongerust.
Oei tis hier weer druk, rap verder werken.

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 11:08
Joke

snuitje,
je moet verder gaan op je gevoel, meid;
Ik ben ervan overtuigd dat je dat wel kan voelen, en je moet er zeker in geloven... dat doet heel veel !
Ik vind het super hoe je er mee omgaat en je gaat zeker een goede moeder zijn !
BTW: toevallig niet getest met kruidvat?

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 11:23
Marylène@work

Hey joke,

Ik heb heel in het begin toen ik begon eens getest met kruidvat, die was echt negatief maar dat was niet om in een potje op te vangen. Ik heb dan testen via het net besteld bij matcare. Dat was het goedkoopste en als ik me niet vergis kwam het op nog geen 20€ voor 12 testen. Ik kreeg er wel 3kado bij. Die testen moest ik dus wel mijnen pipi in een potteke opvangen en dan met zo'n pipetje paar druppelkes in het testvakje doen. De laatste x dat ik zo'n test gedaan heb was kwam er echt onmiddelijk DE dikke 2de streep op. Test staat ook nog in mijn profiel. Ik heb er nu nog zo 4liggen. Maar die geef ik binnenkort weg aan mijn schoonzusje want ik weet dat die er ook bijna zal voor gaan. Ik had er geen probleem mee om beetje op te vangen en prusten deed ik ook niet echt... maar ik versta wel als je echt zenuwen hebt dat het eens verkeerd kan gaan

Hier sowieso
Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 12:40
snuitje

ik testte met kruidvat test... meest gevoelige zeggen ze toch hé?

en ik testte toen licht positief... volgens gynae is dan ongeveer mijn nod pas geweest, maar volgens deze banner die ik hier had was ik dan wel al 3-4 dagen overtijd.

die van t kruidvat die ik had zijn niet zo met pipetje, al heb ik dat ook ooit gedaan, ik vond dat niet moeilijk of niet prutserig, maar ik was toen ook niet zenuwachtig, ik wist toen dat het niets was.

mijn kruidvat test dat is zo een roos doosje met paars aan...

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 12:47
Joke

jij testte toch ook 17 dagen na je pregnyl, niet?
Dus dat is dat toch zeker 15 dagen na je eisprong...
volgens mij normaal dat het streepje nog licht was...
Ik ga het er maar op wagen om er eentje te kopen strakjes... tenzij ik natuurlijk de duiveltjes op bezoek krijg binnen een paar uur...
x

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 13:51
snuitje

ik testte 34 dagen na mijn eerste dag van laatste menstruatie.

Maar wanneer eisprong juist was weet ik niet hé... t zou kunnen jah dat ik 17 of 18 dagen na pregnylspuit testte... zou ik thuis mijn agendatje erbij moeten nemen

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 14:51
sabine@werk

joke, ik heb ook getest met kruidvat getest, ik kreeg wel negatief, maar ik had ook beide gehad, beide negatief (clearblue was van mij toen ook negatief, alleen bij dokter toen test die gaf positief!) maar eentje is dat je met zon raar hulpstukje (soort pipetje) een aantal druppeltjes in een gaatje bij de test moet doen, en de ander moet wel in je urine, en zelf vond ik het altijd wel fijner om het op te vangen in een potje, wat als je door de stress niet genoeg urineerd hihi

Marylene, ik kan niet echt uit mijn witverlies wat uitmaken, maar had op 9maand al eerder een reactie ergens gezet of iemand wist wat dat *klonterige* slijm, maar niemand wist het! moet wel zeggen nu heb ik daar dus helemaal geen last van gehad, nouja misschien wel maar dat het me niet opgevallen, maar dat lijkt me ook bijna onmogelijk hihi, het jeukt dan altijd zo

hier trouwens wel een beetje heel erg goed nieuws!!

ik ben ONGESTELD geworden vandaag!! gister kwam ik eindelijk tot rust, en voel dat nu ook nog, want ik was toch wel heel erg aan het piekeren over waarom het nou niet kwam, en wat er aan de hand was, en ga zo maar door, plus de drukte op me werk vanwege vakantieperiode! pff het is niet zo fijn weekje geweest hihi!

maar ben nu zo ontzettend blij!! want dat betekend dat ik zondag avond mijn eerste clomid mag beginnen!!! echt ben daar zo blij mee he!!

heel erg bedankt dames voor de rustgevende woorden! ik was toch echt wel heel erg bang, en ook echt boos op me lichaam, dacht dat die nou echt gewoon zijn eigen gang weer zou gaan.

maar ik moet nu snel verder met me werk hihi, kom vandaag nog wel even snel weer terug!

groetjes sabine!

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 15:52
Joke

@sabine,
SUPER ! Ik ben blij voor je !
Nu kan je echt beginnen !

Wat die testen betreft: zijn die van de HA dan nog gevoeliger dan kruidvat ? Wel vreemd dat je negatief testte met kruidvat en cb en niet bij de ha ! Je ziet, het kan blijkbaar allemaal !
Bij mij zal het eentje van de GB en eentje van het Kruidvat worden.

x

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 18:52
Joke

Meiden,
Ik vertrek dadelijk naar een bbq van een collega,
maar wou toch even laten weten dat ik het niet kon laten om al een test te doen... van het kruidvat... en ze was POSITIEF...
Ik kan het niet geloven en sta te trillen op mijn benen.
Ook wel wat bang...
Maandagmorgen, voor ik op vakantie vertrek, laat ik bloed nemen voor de zekerheid...

Bedankt voor jullie goede raad...
Dikke knuf voor jullie allemaal.

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 18:56
Hel1

Joke, ik heb ook getest met kruidvat, en die gaf dadelijk positief. De streep was niet zo donker als de controlestreep, maar toch. Ik moet die van mij gewoon in 'het straaltje' houden, vond ik nog zo makkelijk. Bij ochtendurine is er meestal wel genoeg hé
ik voor je
sabine, wat goed dat de erdoor zijn! nu kan je echt beginnen.
Groetjes
Hel1

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 18:58
Hel1

Joke!!! Is het echt? en dat 's avonds?! dat moet wel helemaal goed zitten. Oh ik ben echt wel super-content! Kan je niet morgen al naar je HA gaan voor een bloedtest, dan weet je het normaal maandag al hé. Ik kan het heel goed geloven dat je bang bent! ik heb m'n positieve bloedtest en zal pas gerust zijn als ik een echo heb gehad, maar voor nu, ons Joke is Jippie!
We hadden dan ook echt volledig dezelfde symptomen hé!
dikke Knuffel
Hel1

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 19:42

Joke,
een hele dikke proficiat meid. Ik weet niet hoe het komt, maar ik dacht al in die richting (schatte op 95% dat je zwanger zou zijn! )
Ik denk echt wel dat je het mag geloven, want 's avonds testen en nog voor je nod lijkt me wel sterk , denk je niet???

groetjes bolleke

ps: Sabine, kort een antwoord op je vraag: die 6 maanden zijn gestart halverwege juni. Dus normaalgezien nog 4.5 à 5 maanden te gaan Normaalgezien vanaf 2009 terug groen licht, maar weet niet of ik het nog zolang zal kunnen volhouden, want het gaat niet zo goed momenteel.

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 19:50
Hel1

Oei Bolleke, het gaat niet zo goed?
ik snap het wel hoor, en daar nog eens al die positieve verhalen bij. Het lijkt ook zo'n eeuwigheid hé. In september mag je terug zeker? ik voor goede resultaten. Dan al mogen starten zal wat optimistisch zijn vrees ik, maar op de goede weg doet ook al veel hé!
en wie weet, erin blijven geloven hé
dikke
Hel1

Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 08:23
Joke

@Bolleke,
Ik weet hoe het voelt, meid.
Het is soms allemaal niet eerlijk.
En het is absoluut niet leuk als er dan andere mensen zwanger raken. Ik heb na anderhalf jaar ook heel wat meiden zwanger weten raken en je voelt je altijd wel een beetje slecht, omdat je bang bent dit gevoel nooit mee te zullen maken... of er mss nog heel lang op te moeten wachten terwijl het verlangen zo groot is.
Maar weet je, het is echt zoals ik hierboven al schreef, de angst en onzekerheid blijft. Ik dacht altijd dat ik super super gelukkig zou zijn, dat ik het zou uitschreeuwen van geluk, maar dat klopt niet... blijkbaar... ik moet echt wennen aan dit idee...
De angst blijft ...
Ik hoop dat 2009 jouw jaar wordt, meid. Je ziet, het kan allemaal heel snel gaan eens de behandeling achter de rug is of heeft aangeslagen... het is heel belangrijk dat er gevonden is wat het probleem is, anders kon je ook niet verder...
maar het blijft klote - oneerlijk -
Jouw tijd komt nog, meid.
Heel veel liefs en dikke

@Hel1: bedankt voor de lieve woorden! De controlestreep was bij mij ook wel wat lichter maar er was een duidelijke (brede) lijn te zien, die er vanmorgen nog stond...
Ik laat maandagvoormiddag bloed trekken, ben dan weer een paar dagen verder, normaal heb ik dan s avonds het resultaat en bel ik (zitten dan toch bij vrienden in de ardennen en rijden vandaaruit door naar het zuiden).
we hadden idd wel opvallend dezelfde symptomen, nooit gedacht dat zulke zaken op een zouden kunnen wijzen, in tegendeel, ik dacht dat het helemaal mis aan het lopen was.
Heb jij het al aan veel mensen verteld?
Ik heb morgen een brunch georganiseerd voor mijn vader en schoonvader hun verjaardag... toevallig... maar wel mooi meegenomen...
Heb me altijd voorgenomen mijn dichte familie en vrienden sowieso direct in te lichten, als het misloopt heb je dan tenminste mensen die met je kunnen meeleven en waarmee je kan praten...
maar dat is natuurlijk persoonlijk, ik kan best begrijpen dat sommigen het nog stil willen houden. Hoe pak jij het aan?

[Laatst gewijzigd door Joke - 09/08/2008 @ 08:28] - Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 09:49
Leen

Online Status Bekijk profiel
Hey meiden,

ik kom maar even snel piepen want wij gaan ontbijten, maar ik wou toch naar ons Joke haar resultaat komen kijken!!!

Nen dikke proficiat meid!!!! Zalig seg, alweer eentje zwanger, ik hoop dat die HCG hier goed blijft hangen en dat het bij iedereen snel mag gaan eens we in de mmm zitten.

Louise, hoe gaat het met jou? Precies alweer even geleden... En Ploempje? en alle andere meiden...

Dikke knuffels, en Joke, genieten meid!!!!!!

XXX

Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 10:46
Hel1

Joke,
ik heb het tegen m'n 2 collega's gezegd. Ze hebben me heel goed gesteund tijdens de behandelingen, en 1 ervan is zwanger. We zoudengelijk zwanger zijn, was de bedoeling. Toen zij eerst was was ik diep teleurgesteld, en nu kon ik m'n geluk niet op. Wij gaan het aan onze ouders vertellen na de eerste echo. We zijn dat weekeinde 11 jaar samen, dat lijkt ons wel wat.
Nogmaals een hele dikke proficiat!
dikke
Hel1

Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 12:45
Joke

Bedankt, Leen !! Hoe gaat het met jou?

@Marylene: vandaag gestopt met roken... het gaat tot hiertoe... maar ik vrees dat ik nog moeilijke tijden toegemoet ga... hoe lukt het bij jou?

Hel1,
Ik heb het ook tegen mijn collega's verteld gisteren (had een bbq een half uur na mijn positieve test), ze konden het gewoon aan mijn gezicht aflezen voor ik het verteld had !
Morgen heb ik (al een maand geleden gepland) een brunch met vader en schoonvader voor hun verjaardag... we gaan het dan vertellen...
Verder heeft mijn vriend het tegen zijn beste vriend gezegd en ik tegen mijn vriendin...
We zien wel, ben toch wel bang hoor...

Proficiat met je vijf weken trouwens !
Kan je wat genieten?
x

@Louise en Ploempje: meiden, het is weer even geleden... hoe gaat het met jullie... ik hoop dat het jullie niet teveel wordt hier...
Goh, meiden, ik gun het jullie, net als bolleke, zo hard he...
Ik weet hoe klx het allemaal is...
Volhouden ! Je ziet...

[Laatst gewijzigd door Joke - 09/08/2008 @ 12:46] - Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 15:08
kim

hey dames,

Heb niet veel tijd.

Joke, eindelijk meid. Ik ben supercontent voor u
Ik snap wel dat de schrik er een beetje inzet en dat je zekerheid wil hebben met een bloedname. Maar als je gisteren al kon testen en dan nog 's avonds,... dan zit het goed hoor.
Geniet er maar van, jullie verdienen het.

Sabine, goed van je regels. Dan kun je in de Clomid vliegen.

Bolleke een dikke steunende knuffel voor uxxxxxxxxxx

Ik kom later wel nog eens terug

dikke knussen

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >