< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » Net zwanger en 30+

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
Net zwanger en 30+
16/07/2008 @ 20:50
hope

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hallo

Amai 3 uur gewandeld met dat ding op je rug, ik hou dat nog geen half uur vol en Bas zo ongeveer een uurtje.. maar ja jij bent een getrainde wandelaarster hé! Ik vind dat echt zo pijnlijk aan mn heupen. Wij gaan nu echt bija overal met de fietskar, zelfs als we niet wandelen, gebruiken we ze als buggy. Hij rolt gewoon beter dan buggy.

Amai, ik ben in feite wel jaloers, Jasper die content is in zn bedje, Pablo is nooit content als ik hem in zn bedje leg, hij begint al te wenen op de trap naar boven! Soms slaapt ie wel na 2 minuten, meestal duurt het half uurtje en moet ik nog gemiddeld twee keer naar boven. Valt dus wel mee.
Hysterisch, wat bedoel je dan, echt krijsen?

Pablo slaapt overdag ook bijna niet, vandaag een half uurtje in de auto vanochtend toen ik boodschappen gaan doen ben en vanmiddag een klein uurtje in zn fietskar. Dat is heel erg veel voor hem! Gisteren was het in totaal maar 40 minuten in de voormiddag.

Ik las net dat Sanne bevallen is, ik moet nog een berichtje plaatsten. Ik ben zo blij voor haar!!!

Zo, Bas ik klaar met zn pianoles, we gaan zelfgemaakte balletjes in tomatensaus eten, mmmmmmmmmmmmmmmmm

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 21:39
sylvia485

Hallo Hope

Fijn voor Sanne dat ze nu ook zo kan gaan genieten. Ik heb al een berichtje geplaatst.

Je ziet dat wel vaak tegenwoordig, de fietskar die als buggy wordt gebruikt. Ik vind eigenlijk onze buggy helemaal niet goed, dus nu gaan we enkel nog echt wandelen met de rugdrager. Ik vond dat het echt meeviel, ik heb liever die druk op mijn heupen dan op mijn schouders of rug. Wij stoppen ook wel vaak om eens te rusten en Jasper er even uit te halen hoor. Ik zal één van dezer dagen mijn website nog eens bijwerken met mooie foto's van de wandeltocht.

Amai nee ik heb echt geluk met Jasper die gaat doodgraag slapen. Hij komt echt tot rust in zijn bed. Als Jasper hysterisch is, huilt hij heel erg en dan is niets noog goed. Hij kan niet getroost worden met knuffelen en zijn tut slaat hij gewoon uit mijn handen. Eerder van "LAAT ME GERUST MAMA". Dat is gewoon van oververmoeidheid en dan slaapt hij eigenlijk nog veel. Heeft Pablo dan geen last van oververmoeidheid als hij overdag zo weinig slaapt? Jasper slaapt tussen de 3 en 4 uur overdag, gespreid in 2 dutten.

Deze avond was Jasper zalig, hij was doodmoe maar eigenlijk vond ik het nog te vroeg om hem al in zijn bedje te leggen. Ik had hem in mijn armen genomen en zat met hem te knuffelen in de zetel. Meestal is dat maar goed voor een minuut en hoe moe hij ook is dan begint hij zich al recht te trekken of uit mijn armen te kruipen. Nu was hij echter zalig in mijn armen in slaap gevallen, amai wat heb ik daar van genoten zeg. Ik kon wel uren naar hem zitten kijken.

Mmmm heerlijk balletjes in tomatensaus, laat wat over voor mij

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
16/07/2008 @ 22:13
hope

OOOOOOOOOOOOOh daar droom ik van, zo nog eens knuffelen met Pablo! Ik kan geloven dat je daarvan genoten hebt! Pablo is "meneertje 1000 volt" die zit ook geen seconde meer stil! Hij zit heel soms rustig op mn schoot maar echt zelden, dus jaaaaaaaaaaa ik droom ook van zo'n babybaby moment.

Pablo vindt het fantastisch als ik plat op de grond ga liggen en dan kruipt en klimt ie helemaal op me. Nie gezeverd, heel mijn lijf is gekneusd en vol blauwe plekken van die kleine rakker. Nu we hele dagen thuis zijn en constant spelen en ravotten zijn wij dus savonds rond dit uur doodop! Ons avondje uit een paar dagen geleden heeft dus niet zo lang geduurd. Gisteren zijn we met mn pa mosselen gaan eten en er was ook een babysit, awel die meisjes moeten niet lang werken, rond 23.00 zijn wij terug, gapend van vermoeidheid. Maar...., het zijn natuurlijk wel fijne dagen, zo genieten van onze pruts!

Morgen moeten we naar een barbecue en komt er weer een babysit. Hoeplijk houden we het wat langer vol.

Nog even iets, ik schrijf nu al zo lang onder de naam "hope", ik heb me hier ingelogd op dit forum toen ik net zwanger was en wist niet hoe lang ik dit in feite ging doen en wat voor mensen hier allemaal op zaten. Maar in feite heet ik Ine, dus misschien is het voor jou ook leuker om Ine te zeggen.. moet niet hoor als je gewend bent aan Hope..

De balletjes hebben gewmaakt, er is nog wat over, maar iets te ver hé Oostende..

Groetjes en slaapwel!!

Ine

Link naar deze reactie
21/07/2008 @ 22:20
sylvia485

Hallo Ine

Ik heb me al vaak afgevraagd of Hope nu je echte naam was of niet. Ik heb zelfs al een paar keer op het punt gestaan het hier te vragen, maar uiteindelijk was ik inderdaad zo gewoon geraakt aan Hope dat het je echte naam wel leek. Ik vind het wel leuk nu je echte naam te kennen en ik zal die hier dan ook gebruiken.

Haha Pablo pijnigt zijn mama helemaal. Ocharme toch ... Ja het is vermoeiend zo'n kleintje hé als je thuis bent. Wij hebben nu ook vakantie en met dit rotweer zijn we nog niet veel buiten geweest en dan moet je hen maar bezig zien te houden. Jasper is momenteel wat koortsig (ik zie precies, eindelijk, bovenaan iets tevoorschijn komen in zijn mondje) en dus erg hangerig en slaperig. Vandaag is hij uit zichzelf komen knuffelen bij mij, hoofdje neerleggen op mij, zo lief. Maar ook wenen bij een kleinigheid en dan maar weer troosten.

Momenteel zit hij in een wijsfase, hij ziet ites en dan gaat zijn armpje en vingertje die richting uit en wijst hij: tata. Superschattig maar zeer vermoeiend want hij wijst op alles en voor we dan door hebben wat hij moet hebben, pfff.

Hij is ook een doordrijvertje en moet perse zijn zin krijgen anders wordt hij dus kwaad en tegenwoordig gaat hij echt gillen, brr, door merg en been gaat dat. Ik ben dus al met "supernanny"-regels begonnen en het werkt. Ik zet hem even apart, in dezelfde ruimte, en negeer hem even compleet en ga iets anders doen. Dan weent hij dus hartverscheurend, maar nog geen halve minuut later zit hij in zijn stoel al uit te snikken en is het voorbij. Ik ga dan naar hem alsof er niets is gebeurd en zeg wat lieve woordjes en voila het is voorbij. Voorlopig werkt dit systeem, ik hoop niet dat hij het nog verder gaat drijven, ik weet niet van wie hij dat karakter heeft, niet van mij dat hebben mijn ouders bevestigd dat ik nooit zo was.

Nog even en Pablo is jarig, gaan jullie iets speciaals doen en wat hebben jullie voor hem gekocht?

Die vermoeidheid ken ik ook goed hoor, deze vakantie kwam echt niet te laat, kan ik eindelijk eens een beetje bijslapen. Donderdag vertrekken we dan met ons tweetjes naar de Ardennen, ik kijk er naar uit, het zal ons deugd doen. Ik ga Jasper natuurlijk wel missen, maar hier hebben we als koppel ook nog eens nood aan en trouwens ons ventje is in goede handen bij oma en opa.

En al leuke dingen met je papa en Pablo ondernomen? Hij heeft ook wel pech met het weer, alhoewel het deze week nog gaat beteren. Wij gaan morgen met mijn ouders en Jasper nog eens naar Planckendael, als ons knolleke niet te ziek is natuurlijk.

Zo dat was het voor nu seffens mijne nest maar eens gaan inkruipen.

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 21:03
hope

Hallo Sylvia,

Ik wil je nog een fijne vakantie toewensen! Geniet ervan en van mekaar! Tzal jullie deugd doen.

Vrijdag gaat Pablo ook een dagje naar de onthaalmoeder, ik kijk er ook naar uit, even relaxen.. Maar we kijken natuuuuuuuuuuurlijk nog meer uit naar morgen! Zn eerste verjaardag!!! We hebben een feestje voor vrienden, we zijn met 16, taart en champagne.. Het familiefeest is later want moeder van Bas en zijn beide broers en 1 nonkel zijn op vakantie.

Ja die supernanny kan soms al eens van pas komen hé.. ik begrijp je volkomen!

Hier verder alles prima, we genieten van het mmoie weer, lekker aan strand en ravotten op het terras.

Heb nieuwe foto's op mn profiel gezet.

Zo, tot snel

Ine x

[Laatst gewijzigd door hope - 23/07/2008 @ 21:21] - Link naar deze reactie
23/07/2008 @ 22:25
sylvia485

Pablo

Een hele fijne EERSTE verjaardag

Hiep hiep hoera!

Sylvia, Peter & Jasper

Link naar deze reactie
27/07/2008 @ 10:32
sylvia485

Hallo Ine

Wij zijn weer terug van een heel fijn weekend. Het weer was schitterend, we hebben lekker en veel gegeten, lekker gedronken en mooi gewandeld. Jasper heeft het bij oma & opa ook heel fijn gehad en is lekker verwend natuurlijk.

En hebben jullie Pablo's verjaardag fijn gevierd? Het weer was alleszins heel goed! En heeft hij veel cadeautjes gekregen?

Mooie foto's van Pablo, echt een schatje. Moet hij nu ook niet naar K&G voor spuitjes?

Bij Jasper zijn eindelijk de bovenste 2 tandjes aan't doorkomen, amai deze keer heeft hij er echt veel last van gehad en nog eigenlijk.

Hopelijk blijft het vandaag nog mooi en gaat het hier niet onweren, dan kunnen we nog gaan wandelen of fietsen.

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
27/07/2008 @ 12:40
hope

Hallo!

Zo, ik ben blij dat jullie een fijn weekend gehad hebben! Kan eens deugd doen ook hé zonder baby en gewoon genieten van mekaar.

Ja die tandjes, soms doet het pijn en soms staan ze daar plots zonder dat je er iets van gemerkt hebt. Tee gel helpt altijd goed bij Pablo.

De verjaardag was heel prettig, aan de cabine van mn papa op het strand, helemaal versierd met slingers en ballonnen door een vriendin van me, er stond zelfs een zwembadje voor hem. Lekkere taart gegeten en veel champagne gedronken! Natuurlijk veel kadootjes, van ons heeft ie een minipiano gekregen en 2 paar schoenen, van mn papa een spaarcentje en dan nog heel veel kadootjes van de vrienden, in feite veel te veel allemaal. En dan staan al die mooie kadootjes hier en speelt ie de ganse tijd met een domme ballon!

Zo, ik ga hem eens uit zn bedje halen en groentepap geven en dan gaan we weer naar strand, het wordt een echte beachboy. Bas speelt vanmiddag in Antwerpen op grote markt, een programma voor kinderen. Wij gingen eerst normaal mee maar het was me net iets te warm.

Geniet van het zonnetje!

Grts Ine

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 20:48
sylvia485

Hallo Ine

Amai op ons appartementje is het snikheet. Pfff ....

Wat een leuke verjaardag heeft Pablo gehad, amai een echt feestje op het strand zalig ... Ja typisch hé, Jasper heeft hier leuk kleurrijk speelgoed met hopen en hij speelt ook nog het liefst met de magneetjes op de ijskast of een leeg flesje of potje.

Vandaag kreeg ik Jasper bont en blauw terug van de onthaalmoeder, ze voelde zich heel ambetant erdoor. Jasper was dus blijkbaar gevallen met zijn gezicht recht op een een soort roostertje. Hij is dus nu gewafeld ocharme. Op zijn kaak heeft hij nu wafeltjes staan en boven zijn oog een hele grote blauwe plek. Tja de ene blauwe plek is dus amper weg of hij heeft er dus al een nieuwe. Hij zal er mooi uitzien op zijn verjaardagsfoto's

Op onze website vind je een verslag van ons weekendje Ardennen.

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
29/07/2008 @ 20:58
sanne

hoikes,

ff laten weten dat intussen mijn bevallingsverhaal en enkele foto´s inmiddels op het forum staan onder het andere topic.

Momenteel is het erg druk hier. Matteo heeft altijd maar honger, dus is het om de haverklap aanleggen, waardoor de rest van de klusjes wat blijven liggen. En hij is als hij niet eet ook erg hangerig/huilerig geworden. Dus ik ga snel verder en kom later nog wel eens reageren!

dikke knuffel,

sanne en matteo.

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 21:34
sylvia485

Hey Sanne,

Ik heb ondertussen je bevallingsverhaal gelezen, amai best heftig.
Nu moet je vooral genieten, ook al lijkt het soms zwaar en ben je moe. Wacht maar tot Matteo begint te lachen en echt te reageren.

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 23:50
hope

Hey Sylvia,

Ik heb je weblog gelezen, jullie zijn ook nogal levensgenieters zeg! En gelijk hebben jullie natuurlijk. Jasper ziet er zo lief uit en zo wijzen naar alles, heerlijk.

Tis hier nu aant onweren, gelukkig wnat die hitte hier boven onder het dak is ondraaglijk..

Vandaag naar K&G geweest, alles ok. Pablo meet 77.3 en weegt 11.380. Ne flinke dus. Ook spuitjes gehad, hele venijnige, hij moest heel erg wenen.. arm ding.

Morgen gaan we 2 dagen naar Putte, Bas speelt in Heist od Berg en in Lier.

Sanne, zoals Sylvia zegt, probeer zo veel mogelijk te genieten, die eerste maanden gaan zo snel voorbij, het mijkt mij al een eeuwigheid geleden.

Sylvia, veel plezier op Jaspers eerste verjaardag!!! Alvast een dikke proficiat!!!!!

Grts
Ine

Link naar deze reactie
03/08/2008 @ 09:58
hope

hallo sylvia,

Hoe was jaspers verjaardag??

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 20:44
sylvia485

Hallo Ine

Was het vorige week ook zo warm in jullie huis? Hier op ons appartementje was het niet te doen, 31° hebben we hier gehaald, pfff, de airco heeft volle toeren gedraaid.

Het feestje van Jasper was best leuk, we hebben bij vrienden in de tuin een BBQ gehouden en daarna taart gegeten. We hebben wel binnen moeten eten, maar de aperitief en de cadeautjes hebben we buiten uitgepakt. Jasper heeft nu echt een overvloed aan speelgoed staan, dus ik ga een deel wegsteken en af en toe eens wisselen. Van ons heeft hij een autootje gekregen en daar toert hij nogal op rond hoor, alle zetels hier aan de kant en meneertje heeft plek genoeg.

Sinds gisteren gaat Jasper terug naar een creche, maar wel maar voor een maandje. Onze onthaalmoeder is heel augustus met vakantie en we kregen vervangopvang. Het valt er supergoed mee, het is ook in Boechout en vlakbij. Als we dit als eerste creche hadden gehad, dan waren we denk ik nooit weggegaan.

Normaal moest ik morgen met Jasper naar K&G, maar ik heb afgebeld. het wordt heel goed weer en we gaan bij mijn ouders BBQen, dan kan Jasper daar in het zwembadje spelen. Ik kan nu pas in oktober gaan voor zijn spuitjes, dus ik ben een beetje aan't denken of ik niet gewoon naar de kinderarts ga voor zijn spuitjes en K&G laat voor wat ze zijn. Hun raad heb ik toch niet echt nodig, intuïtie en gevoel is nog het beste om een kind groot te, brengen. Vorige keer had ik er een verpleegster die geen woord zei dus daar heb je ook niets aan. Amai zeg Pablo is een flink kereltje, heeft hij verder nog veel last gehad van de spuitjes? Hoe zit het nu met melk drinken? Nog steeds niets?

Gaan jullie binnenkort niet kamperen? Ik dacht toch dat jullie nog op vakantie gingen.

Dit weekend zijn jullie dicht in onze buurt geweest: Lier. Wij wonen op de baan naar Lier, de baan waar discotheek LaRocca is. Misschien kom ik het weekend van 15 augustus in jullie buurt. Waarschijnlijk gaan we een weekendje naar de caravan van mijn schoonouders in Bredene aan zee.

Zo geniet morgen ook nog van het zonnige dagje!

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 22:16
hope

Hallo Sylvia,

ja tis wat te zeggen met dat speelgoed, eigenlijk krijgen ze veel té veel hé.

Twas hier inderdaad ook verschrikkelijk warm, Bas heeft 2 nachten geen oog geslapen, wij slapen dan nog onder het dak ook. Wij hebben jammer genoeg geen airco alleen zo'n domme ventilator die in feite alleen maar warme lucht verplaatst.

Pablo heeft geen last gehad van zn spuitjes, wel van de spuit zelf. Amai wa was me da, die eerste ging nog maar die tweede was echt een venijnige onderhuids. Hij heeft tranen met tuiten gehuild.
Als ik jou was zou ik ook gewoon naar huisdokter gaan, als je nog zo lang moet wachten, er zou maar juist iets gebeuren hé. Ik ga alleen naar KeG omdat het makkelijk is en omdat ik benieuwd ben naar gewicht en lengte. Je moet wel eerst je HA opbellen en een voorschrft gaan halen voor die spuitjes en dan zelf naar apotheek. Ik ben ook een keer in het begin met Pablo naar huisdokter geweest voor spuitjes toen ik niet naar KeG kon omdat ik zelf ziek was.

Wat eten betreft, hij drinkt nu wel soyamelk vanillesmaak. Geen enkele andere, volle melk of groeimelk/eerstestapjes melk zijn in feite beter, maar hij wil ze echt niet. Ik meng er meestal we wat groeimelk door, zodat ie het niet zo proeft. Och ja hij heeft een soort melk binnen en dat is het voornaamste. Hier blijft groentepap de grote favoriet, en liefst iets dat heel erg afsmaakt met veel kruiden. Hij is ook gek op alle soorten vlees en ook nectarinen gaan er vlotjes in. Brodd eet nu niet zo graag meer. Tis allemaal in periodes..

Eet Jasper goed nu?

Wij vertrekken inderdaad nog op vakantie. we gaan weg woensdag 13/08 om 20.00, rijden rustig tot smorgens, nemen dan een chambre d'hôte, rijden dan verder (nog zo'n 250 km) tot in Les landes (zuidelijke westkust) daar kamperen we dan 9 dagen en dan gaan we naar een huis van vrienden in de Dordogne: http://www.le-presbytere-dordogne.be (300 km verder), daar blijven we zes dagen en dan gaan we van huiswaarts. we nemen ook Anouk mee, het dochtertje van 9 van broer van Bas. Ik heb er ontzettend veel zin in, we zijn vandaag nog wat nieuwe spulletjes gaan kopen en ook een nieuwe opvouwbare buggy voor onze Pablo. De volgende dagen al veel gereedmaken en uitkijken naar de reis.

Zo, dan waren we bij jullie in de buurt. En jullie binnenkort bij ons, al zitten wij dan weer heel wat verder. Volgende keer moeten we maar eens samen een terrasje doen hé, 4 levengenieters en 2 deugenieten..

Ik ga dan eens naar mn bedje

Daag

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 14:04
hope

Heb nieuwe foto's van verjaardag Pablo!

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 21:55
sylvia485

Hey Ine

Effe een snel berichtje, ik ga morgen wel wat meer schrijven. We hebben weer een druk weekend gehad en een hele slechte nacht met Jasper achter de rug, pff meneer was om 1u klaarwakker. We zijn stikkapot en gaan nu in ons bedje kruipen, hopende op een betere nachtrust. Tot morgen

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 20:32
sylvia485

Hallo Ine

Jij bent waarschijnlijk al volop koffers aan't pakken, zalig ... Ik ben ook aan't aftellen, nog 4 weken, hihi, nog wel even. Wat leuk dat jullie je nichtje meenemen, het zal wel druk zijn, maar daar kan je ook weer heel andere dingen mee ondernemen. Jullie vakantie klinkt zalig en de foto's wauw, dat huis ziet er prachtig uit, echt een gezellige Franse woning.

Jasper heeft zijn goede en slechte eetmomenten. Hij eet totaal geen brood, dat spuwt hij terug uit. Stukjes fruit af en toe, maar is vooral nog spelen.

7u00: 200 à 250ml groeimelk
9u30: cornflakes (thuis) of petit gervais (onthaalmoeder)
11u30: 200 à 250gr groenten (alle soorten) + vlees/vis (alle soorten) + pasta/rijst/couscous/aardappelen
2u00: rijstwafeltje
15u30: 200 à 300gr fruitpap
18u00: soep en van ons wat meeproeven + petit gervais
19u30: 200 à 250ml groeimelk

Momenteel wil hij op de vervangcreche geen groentenpap eten, terwijl hij bij de onthaalmoeder de restjes van alle kindjes ook nog eens mee op at. Thuis wil hij dan weer niet altijd fruitpap eten en bij de onthaalmoeder en creche eet hij dat wel heel goed. Ik maak er niet meer zo druk in, vroeger wel, maar nu weet ik dat hij zichzelf niet zal uithongeren.

Mooie foto's van Pablo zijn verjaardagsfeestje, zo schattig. De jongens worden toch zo groot al hé.

En ja zeg de volgende keer moeten we maar eens afspreken en eens iets gaan drinken of eten.

Groetjes en als ik je niet meer moest zien (waarschijnlijk wel) een hele fijne vakantie in Frankrijk.

Sylvia

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 23:14
hope

Hallo Sylvia

Hier volop aan het inpakken, ja bij kamperen komt daar heel wat bij kijken zeker nu met pablo erbij.

Als ik dat zo lees eet Jasper toch flink. Inderdaad je niet te veel zorgen maken!

Pablo's eetschema:

8.30 fles soyavanille (250 ml)
9.30 sandwich of boterham (momenteel eet ie wel geen brood maar wel sandwich) met hesp of kippewit
12.30 groentepap (hij lust alles en heeeel graag)
16.00 banaan en nectarine (hij wil zelf eten en liefst fruit in zn geheel)
17.00 koek
20.00 2 petit gervais en 150 ml soyavanille

Zo, ik ga eens mn bedje in want morgen wordt het een drukke dag! Om 7.30 komen Anouk en Amber (hun papa moet werken) Om 10.00 heb ik 2 uur bijles (heb student met herexamen) kort na de middag doe ik Pablo en zn 2 nichtjes naar oma waar andere broer van Bas Pablo komt oppikken rond 17.00 (hij blijft daar slapen want Bas speelt morgenavond in OOstende op de paulusfeesten). Om 15.00 komen vriendne van ons die in ons huis gaan logeren terwijl wij weg zijn en moeten we dus wat uileg geven. Dan verder inpakken en dan naar Paulusfeesten..

Groetjes
Ine

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 22:27
sylvia485

Hallo Ine

Amai, wat een drukte nog zo kort voor het vertrek!

Ik wil je nog een hele fijne reis toewensen, veel plezier met jullie allemaal!!!

Groetjes

Sylvia

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >