< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » ik zie er niet uit!

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
ik zie er niet uit!
05/08/2008 @ 10:35
F'tje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey Chan

Wat een pracht van een dochter zeg! Echt een heel mooi kindje oohhh ben erdoor vertederd
Heb je fotootje bekeken op je profiel. Zou graag eens kijken op je hyves-site, maar hoe vind ik dat juist?

Ja inderdaad een lekker gevoel dat ik weldra ons meisje in m'n armen kan hebben , van mij mag ze er gerust al uitkomen vanaf de 24ste augustus en ten laatste op de uitgerekende datum 8 september.
Klinkt misschien raar, maar ik zou het een beetje jammer vinden moest ze bv. de 9de september nog niet geboren zijn.

Inderdaad je mag niet klagen, 1x per nacht, maar ik begrijp best dat het vermoeiend is, ik ga dat ook nog meemaken straks.
Ben benieuwd hoeveel jullie meisje nu zal wegen.
Hoeveel mat ze weer bij de geboorte en wat was het gewicht weer?

Ik heb voor het moment geen last meer gehad van voorweeën, sinds die ene keer, gelukkig. Voor het moment dus alles rustig.
Ja we hebben al een nieuwe kast gekregen, die staat er al en er zitten al redelijk veel kleertjes in, al voor 6 tot 1 jaar (het was solden hé haha, kon het niet laten om mooie kleertjes te kopen)

Ben gisteren gaan bowlen, had eerst gebeld naar de gyneacoloog of het kwaad kan, en hij zei van niet. Maar heb wel eens m'n evenwicht verloren nadat ik met de bal geworpen had, en dus gevallen op m'n bips. Was wel even schrikken.

Lilo, hoe gaat het nu met jou en Ella?

Groetjes

Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 14:52
chan

Online Status Bekijk profiel
nou f'tje 12 september is ook een mooie datum hoor!! hahahaha
Gelukkig is het weer rustig nu bij je! je hebt nog tijd genoeg voor voorweeen, ja toch?!

Bij de geboorte woog Daisy 2930 gr, lengte hebben ze niet opgemeten! Gister woog ze 3870 gr en was ze 52 cm, flink aangekomen dus!

Hyves kan je vinden onder hyves.nl en dan kan je zoeken op mijn naam en woonplaats die in het vorige berichtje staan, als het goed is moet je het dan kunnen vinden, en mocht je zelf een hyves site aanmaken kunnen we evt daar verder kletsen, misschien wil lilo ook wel meedoen?! Want..... echt 'net zwanger' zijn we niet meer hè?! hahahahaha

Ik heb vandaag ook weer wat kleertjes gekocht voor de kids, het blijft leuk, hoe groot ze ook worden.....

lilo, met jou en Ella ook alles goed?

liefs

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 10:31
F'tje

Hey Chan, ja 12 september is ook een mooie datum is het jouw verjaardag dan?
Jep, er is nog genoeg tijd voor voorweeën. Het is niet dat ik er wil hebben hoor.
Daisy had een goed gewicht bij de geboorte , wel jammer dat ze de lengte niet opgemeten hadden... Normaal doen ze dat toch altijd? En ze is inderdaad al goed aangekomen.

Oké ik kijk zeker eens op je hyves-site. Ik weet wel niet of ik zo'n hyves-site zal aanmaken, maar anders laat ik het je zeker weten.
Je hebt gelijk: 'net zwanger' zijn we niet meer...

--> We hadden hier een week geleden ook nog een topic met meiden die 34-35 weken zijn, en we zijn nu verhuisd naar 'de laatste loodjes' onder de topic 'nog eventjes', misschien kunnen jullie daar wat meepraten?

En als we dan bevallen zijn, zullen we waarschijnlijk verhuizen naar een ander onderwerp, die van 'bevallen en de baby'

Leuk dat je wat kleertjes gekocht hebt voor je kindjes, da's leuk hé
Voor het moment koop ik niets meer voor onze kleine meid, heb al heel veel gekocht. Maar ja, als ik iets moois zie liggen, dan weet ik niet of ik het zal kunnen laten liggen

En anders alles goed met jullie?

Groetjes

Ps: het weer is hier niet zomers meer, langs de ene kant goed, maar heb toch liever het zonnetje hoor. Want het zal hier nu dagen regenen

Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 19:08
_LiLo_

Hoi,

alles heel goed hoor met mij en Ella, het is echt een superflinke
Ella weegt ondertussen al 4kg120, ze groeit zo snel
En mn examens waren allemaal goed, ik ben geslaagd!!

Even het verhaal van mijn bevalling:
's morgens ben ik nog met mijn mama bij de gynaecoloog geweest en aan de monitor gehangen, maar ik moest terug naar huis, wel 2 cm opening. De gynaecoloog zei wel dat het wss voor het weekend ging zijn.
Tijdens het naar huis rijden voelde ik wel lichte weeën, die heel de namiddag bleven duren, maar het voelde weer zoals de vorige keer, dus dacht ik dat het weer valse weeën waren.
Tot ineens om 15u mijn water brak!
Snel mijn vriend gebeld, die nog op zijn werk was en om half 5 waren we in het ziekenhuis. Toen had ik 3cm opening.
Na een tijdje werden de weeën echt te pijnlijk en heb ik een epidurale gekregen. Om 8u had ik dan 7cm opening.
Om half 9 kwam de gynaecoloog even kijken en zat ik al aan 10cm. Dat was echt verschieten toen de gynaecoloog zei dat ik mocht beginnen persen, op een halfuurtje van 7 naar 10cm
En dan, na een uur persen was ze er eindelijk

Chan, Daisy is echt een mooi kindje!
Ik heb net ook 2 fotootjes van Ella op mn profiel gezet

Lilo

Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 07:50
chan

oooohhhh, maar ella is ook een plaatje!! wat een mooi kindje lilo! en dan het gewicht, ze groeit goed zeg!
op zich een mooie bevalling zo te horen. net als mij, eerst naar de gyn dan aan de monitor en later die dag bevallen! hahahahaha. dan weet je het f'tje, hier op het topic gaat het op die manier!
ja 12 september is mijn verjaardag.
nee hier in het ziekenhuis meten ze de lengte niet omdat ze dan de beentjes moeten overstrekken, en we hebben er niet bij stil gestaan om het zelf te doen, maar ze is nu 53cm en 3870gr dus ik schat dat ze rond de 51 cm heeft gezeten misschien iets kleiner....
ze draagt nu maatje 56 dus het is nog steeds een klein poppetje.zeker als ik daar de maat van marijn naast hou, die zit al in 122, pffff en dan te bedenken dat die 5 jaar terug maar 1900gr woog, dat beloofd wat dames!!
hahahahahahahha!
nou jullie een heel fijn weekend!

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 10:14
F'tje

Dag dames!

Lilo nogmaals proficiat hé, en heb de fotootjes bekeken van Ella, amai wat een mooi kindje zeg
en goed dat het een superflinke is
En ben je het al gewoon het moederschap?

Heb het verhaal van je bevalling gelezen en moet zeggen dat je toch wel een 'leuke' bevalling gehad hebt.
Allemaal op 1 dag!
Hopelijk gaat het ook zo van mij.
Gisteren vroeg ik me af of het zo is als je water breekt je ook weeën kan hebben, en zo was het dus van jou.
Ben benieuwd hoe het van mij zal verlopen, spannend zeg.
En een uur persen, het is dus vlot verlopen!

Morgen moet ik naar de gyneacoloog, ben benieuwd wat hij zal zeggen.

Nog een vraagje, hoe weet je juist of je kindje al ingedaald is of niet?
Heb bijna geen harde buiken, of ik merk het gewoon niet.
En soms heb ik steken in m'n onderbuik en onderrug als ik rechtsta en wandel...

Groetjes

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 12:44
chan

je merkt of je kindje ingedaalt is als je buik lager lijkt te zitten en je wat meer druk aan de onderkant voelt.
maar je gyn kan je dat morgen ook vertellen hoor...

veel plezier bij je controle morgen

xxx

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 17:28
_LiLo_

ja, ik heb idd een heel goede bevalling gehad! En erna enkel last gehad van mijn knip.
Het gaat hier op deze topic idd heel vlot en op dezelfde manier, dus F'tje, wss zal jij ook wel geluk hebben
Ons Ella kan nu ook nog in 56, maar dat zal denk ik niet meer zo lang duren, je ziet haar echt elke dag groeien

Ik had gisteren ineens koorts, 39°, en was nogal bezorgd voor de borstvoeding, dus bij de dokter van wacht gegaan en ik mag toch borstvoeding verder geven! Vandaag gaat het gelukkig al wat beter!

Ik had dat ook niet echt gemerkt dat Ella ingedaald was, maar de gynaecoloog heeft mij dat gezegd, dus wss zal je gynaecoloog je dat morgen ook wel kunnen vertellen.
Veel succes!

Lilo

[Laatst gewijzigd door _LiLo_ - 11/08/2008 @ 17:29] - Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 12:45
F'tje

Hey Chan en Lilo

Ben dus gisteren naar de gyneacoloog geweest: ons meisje zit al heel laag en is dus al ingedaald Heb het eigenlijk ook nooit gevoeld.
Heb nog geen opening - gelukkig maar hé - en de gyneacoloog heeft haar hoofdje gevoeld
Ze weegt nu al 2886 gram! Veel hé
Wat was het gewicht eens van jullie meisjes op 36 weken? Gewoon eens ter vergelijking.
Mag nu over 2 weken terug op controle...

Lilo gelukkig dat het al wat beter gaat met de koorts! Is het al volledig weg?

Groetjes

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 09:42
F'tje

Lilo, heeft dat pijn gedaan die knip?
Maar tijdens de bevalling voel je dat waarschijnlijk niet? Of je denkt daar niet aan?
Maar het doet nu wel nog veel pijn zeker?

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 14:31
chan

mooi ingedaalt al... goed hoor! en een mooi gewicht!
ik weet niet precies meer hoeveel daisy woog maar op 38 weken woog ze dus 2930gr.

bij marijn ben ik ook ingeknipt, maar mijn ervaring is dat je dat niet voelt omdat ze het tijdens een wee doen, en dan ben je met je hoofd met andere dingen bezig!! hahahahha!

nu was ik iets ingescheurd, maar ik kan niet zeggen of het na die tijd meer of minder zeer doet, maakt eigenlijk geen verschil, het enige wat me weer wat tegenviel was het hechten, maar dat hoort erbij en ben je ook zo weer vergeten, je wordt immers voldoende afgeleid door je kleintje!

het gaat nu echt opschieten voor je, begin je al een beetje zenuwachtig te worden? spannend hoor! ik duim voor je.

ik ben vandaag voor de nacontrole bij de gyn geweest, maar alles is goed dus ik was er ook zo weer weg. ben nog even op het inloopspreekuur van het consultatieburo geweest, omdat daisy al een paar weken heel heftige krampen heeft, maar ze is toch goed gegroeid
ze weegt nu alweer 4350gr en ze moet nog 7 weken worden!

maatje 56 slaat ze bijna over, dat heeft ze maar een weekje aangehad ofzo! hahahaha gaat weer veel te snel!

lilo, bij jullie alles goed, met ella ook?

xxx

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 15:05
F'tje

Hey Chan!

Oké ik geloof je als je er niet bij bent met je hoofd als ze die knip geven, maar ik ben meer bang voor die hechting...
Nu ja, zoals je zegt, ik ga wel voldoende afgeleid worden door m'n kleintje...

Ja inderdaad, het begint nu te korten hé... Zenuwachtig ben ik niet, maar ik vind het wel spannend! Ik vraag me af wanneer ze er wil uitkomen. Van mij mag het al vanaf volgende week maandag, op 38 weken
Maar hopelijk niet later dan m'n uitgerekende datum.
En ben ook benieuwd hoe de bevalling zich zal aankondigen

Ben blij dat alles in orde is met jou en met je kindje
Ja ze groeit inderdaad al goed! Amai, heeft ze maatje 56 maar een week aangehad? Gaat dat zo vlug zeg amai...

Verleden week dus bloed afgenomen en uitstrijkje...
Goed nieuws: geen toxoplasmose, maar ik heb die infectie pfff... Ben er echt niet goed van! Kzal antibiotica moeten innemen als ik aankom in het moederhuis.
Ik hoop echt dan ons meisje die bacterieën niet in zal slikken bij de bevalling, ik wil niet dat er haar iets overkomt, of ik zou het echt niet te boven komen

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 07:29
chan

nee da's geen prettig idee, maar ze zullen jou en haar we goed in de gaten houden.

idd die hecgting is geen pretje, kan wel zeggen dat je er niks van merkt, maar dan lieg ik ... maar laat ik het zo zeggen, het is niet fijn, maar het is te doen! en wie weet joh, misschien heb je ze helemaal niet nodig!!!!

ga me nu gauw aankleding, moet marijn naar school brengen en daisy moet nog gevoed worden.... hahahaha wel wennen hoor zo'n 2e, heb een heel ander ritme!

liefs

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 13:58
F'tje

Ja khoop dat ze haar goed zullen in de gaten houden, alles controleren want ik zou niet op m'n gemak zijn...
Allez ik hoop het dat ik die knip en hechting niet nodig zal hebben. Maar bij de meesten is dat waarschijnlijk nodig...
De pijn gaat wel rap vergeten zijn hé.

Kan het geloven dat het nu een heel ander ritme is, met 2 kindjes, en ik moet er nog aan beginnen zeg

Lilo alles nog goed met jou en jullie meisje?

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 11:32
chan

ach met zo'n eerste gaat je ritme op een gegeven moment vanzelf!
het is nu meer dat je een bepaald ritme met school en vriendjes hebt en daar moet daisy in mee gaan, maar ja die wil ook wel eens eten en meestal net als ik weg moet, hahahahaha!

gelukkig is marijn al best zelfstandig hoewel hij nu weer wat terugvalt, bang natuurlijk dat we hem minder aandacht gaan geven.
gelukkig gaat het weer een beetje beter en begrijpt hij nu dat we geen onderscheid maken tussen hem en zijn zusje maar dat zij nou eenmaal nog iets meer zorg nodig heeft.

bij jou nog steeds alles rustig?

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 21:02
F'tje

Hey Meiden

Sorry dat het lang geduurd heeft voor jullie nog iets van me hoorden, maar ik ben bevallen van een prachtige dochter, op 23/08/08, 16 dagen te vroeg.
Ons prinsesje heet Amina en woog 3185 gram bij de geboorte en lengte was 50,5 cm.

Dit is mijn bevallingsverhaal:
Op 22/08 's avonds, had ik m'n slijmprop verloren, allez, was het niet 100% zeker maar dacht van 'jaja tzal niet lang meer duren...'

Op 23/08 ben ik eens om 2u en om 4u wakker geworden, had een inlegkruisje in m'n slipje en die was wat nat, door slijm te verliezen, niet veel maar toch... En ik dacht dat m'n water gebroken was, want ik verloor wat lichte druppeltjes water (of dat dacht ik).
Ik maakte m'n ventje wakker, en zei dat we naar het moederhuis moesten gaan voor het zekerste. Hij zei dat het toch niet voor vandaag ging zijn. Ondertussen gebeld naar het moederhuis en m'n verhaal uitgelegd: dat ik ook constant moest plassen (druk), had nog maar geweest en moest alweer.
Ze vertelden me dat ik best even langskwam.

En zo deed ik dat. Dus om 5u kwamen we daar toe - had eerst nog een douche gepakt omdat ik dacht dat ik die dag ging bevallen en wilde gewassen zijn. Had m'n valies nog niet mee omdat m'n ventje zei dat het nog niet nodig was

5u: binnen met vermoeden van gebroken vliezen & 2 cm ontsluiting (had de vroedvrouw toen gevoeld --> ik dacht al van voor ik daar toekwam, dat ik al 2 cm opening had en tklopte!) + wat aan de monitor gelegen. Test gedaan; vliezen niet gebroken! 5 weeën gehad. 4 korte om de 5 min. en dan 1 na 10 min.

Dan van de monitor wegens niet veel weeën: Ze gingen mij naar huis laten gaan maar moesten eerst nog naar de gyneacoloog bellen. Ze zegden dat het niet voor vandaag ging zijn

7u: Ik had nog altijd weeën en vertelde dat aan de andere vroedvrouw (het was de shiftwissel en gelukkig maar)
En die legde me aan de monitor. --> weeën volgen elkaar sneller op, maar niet veel. Vroedvrouw zei dat het voor vandaag ging zijn!

8u30: 3 à 4cm opening. Vliezen braken plots! Harttonen oké + antibiotica gekregen (infectie) + lavementje gekregen. Weeën veel heviger, en regelmatig, deed enorm pijn Te horen gekregen dat het rond 13u, 14u zal gebeuren!
Daarna gyneacoloog gezien, hij zei dat hij om 14u weg moest naar een trouw tot 15u en dat ik zeker niet zal bevallen tegen 15u!

10u45: epidurale gekregen.
11u: 5 cm ontsluiting
11u50: 6 cm ontsluiting
14u24: 9 cm ontsluiting
14u52: 10 cm ontsluiting
14u54: beginnen persen tot 15u, heb dan moeten wachten want m'n gyneacoloog was niet op tijd. Vroedvrouw belde naar hem maar hij pakte niet op. Dan na lang twijfelen belde ze een andere gynea op, die was toen aangezet maar m'n gynea belde toen dat hij ging aanzetten. Ondertussen duwde ons meisje, ik kon niet anders dan persen, het ging vanzelf. Het hoofdje zat klaar, heb het in een spiegel kunnen zien.

15u25: gynea kwam toe met z'n kostuum aan. Hup hup vlug z'n short aan en ik beginnen persen, heb zo'n 6x goed geperst en met een klein knipje kwam ons mooie meisje om 15u33 ter wereld

Dus al te samen heeft de bevalling zo'n 15 min geduurd en vanaf begin tot einde van toen ik binnenkwam in het moederhuis (om 5u), 10u30.
Gemiddeld duurt dat 12u voor een eerste kindje.

Hoe gaat het met jullie en met jullie dochtertje?

Groetjes!

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 22:05
_LiLo_

Amai weer lang geleden dat ik nog eens kwam kijken en meteen zo n nieuws
Een hele dikke proficiat met je dochtertje F'tje, echt super!
Hoe gaat het nu met jullie?
Met mij en Ella alles heel goed, ik moet haar nu drie weken hele dagen achterlaten voor mijn stage, maar gelukkig is die dinsdag gedaan. Vorige week donderdag woog onze meid al 4kg 670 en mat ze 56cm. Ze slaapt sinds de nacht van zondag op maandag al hele nachten van 8u door en lacht al heel mooi naar mama en papa
Als mijn stage gedaan is, zal ik vaker nog eens langskomen en wat meer vertellen over hoe het nu met Ella gaat.
Veel plezier met Amina en Daisy!

Lilo en Ella

[Laatst gewijzigd door _LiLo_ - 04/09/2008 @ 23:55] - Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 23:56
_LiLo_

Oh ja, zet maar snel fotootjes op je profiel F'tje, ik ben zo benieuwd
Ik zal na mijn stage ook recentere foto's op mn profiel zetten!

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 09:56
chan

Hey dames ik zit ff op de laptop en lees gelijk het goeie nieuws!!!
Van harte gefeliciteerd! wat een goed nieuws, nu hebben we alledrie ons moppie! Geweldig....
Goed om te horen dat met Ella ook alles goed gaat, hier gaat het ook weer lekker, de krampjes zijn verleden tijd en we kunnen weer genieten!
De oorzaak is waarschijnlijk geweest dat ze te snel groeide, gister woog ze alweer 4880!

Fijn hoor dit soort berichten...

En blijven genieten hè!!!! Tot gauw
Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 18:06
F'tje

Dag dames!

Bedankt Lilo en Chan!
Hoe gaat het met jullie?
Met mij alles goed, een beetje moe van het opstaan en zo, maar dat lukt wel, en het is prettig hé.
Lilo ik wens je verder nog succes met je stage en gelukkig dat die dinsdag al weer gedaan is, ik zou ook m'n dochtertje geen 3 weken kunnen missen zeg!
Zie je haar niet veel?
Amai Ella is al veel gegroeid zeg!
En slaapt ze nu al 8u door? Zo tof zeg! Tgaat ook rap!
Maar bij ieder kindje is dat anders zeker?

En Chan slaapt Daisy ook al veel door?
Ons Amina'tje slaapt soms eens 5u 's nachts, maar niet altijd, meestal is dat 4u.
Vind het ook fijn dat we nu alle 3 ons meisje hebben

O ja, heb al 4 fotootjes van Amina op m'n profiel gezet!
Ben benieuwd naar recentere fotootjes van jullie meisje

Geniet ook nog verder!

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >