< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » klussen vanaf juni 2005

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
06/08/2008 @ 21:00
Ada

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
M,
neen ik ben niet zenuwachtig aan het worden. Alles is al geregeld enkel de bedankingen moet ik nog maken ( doe ik zelf)
Trouwens veel te druk om me ongerust te maken; huishouden, praktijk, vakantie met 3 kids en hubbie in huis,... de dagen vliegen hier voorbij.

Voor wie het mocht interesseren.
we zijn dus op reis gegaan naar Frankrijk naar Poitoux charant ( of zoiets??) zo'n huisje via Chalets decouvertes en het was super!!!
we hebben gerust, gezwommen ( de kids dan ik ben een koukleum en mij krijg je niet in de zee of in een meer) en verder niets!! Echt zalig! Huisje lag echt op 2 minuten wandelen van het meer ( dat trouwens superveilig was voor kids met aangelegd strand en glijbaan) dus supergemakkelijk want geen gesleur met eten, en dergelijke.
Na de 7 dagen daar zijn we langs de volledige kustlijn teruggekeerd naar belgie en hebben we enkele tussenstops gemaakt ( Hanfleure, Saint-Lo, Le treport)
echt lekker ontspannend, we overwegen om volgend jaar terug te gaan ( eigenaar gaat nog een zwembad bouwen + extra glijbanen).
Voor wie het mocht interesseren er waren daar 4 chalets voor 6 personen ( maar 2 volwassenen en 3 kids is wel het maximum hoor voor in het huisje, toch als je op je gemak wil zitten)) en die liggen allemaal rond een pleintje, zeer leuk om bijvoorbeeld met bevriende gezinnen te gaan ( ideetje???) en elk een eigen huisje te huren ( 413 euro per week in hoogseizoen)

Ann,
k hoop dat je vlug zwanger mag worden én vooral mag blijven! Maar denk ook dat je wel een beetje heel erg gefixeerd geraakt. Ikzelf ben ook van het ongeduldige type en volgde direct een vruchtbaarheidsdieet en ook mijn man moest zich hierin volgen ( zink + vitamine C, geen koffie,..) maar meer dan een agenda bijhouden ( uitrekenen mogelijke eisprong en wanneer klussen) deed ik niet. Temperaturen is echt niet betrouwbaar hoor!!! Geeft je trouwens onnodige stress die misschien niet goed is voor toch een bevrucht eitje waarvan je geen weet hebt. lage temp wil niet zeggen geen ei!
Je kunt trouwens je eisprong perfect zelf uitrekenen! 14 dagen voor je eerste dag van je maandstonden, als je een regelmatige cyclus hebt dan weet je perfect wanneer je moet klussen ( dag voor en dag na de eisprong) Nu het is uiteindelijk niet gemakkelijk gezien jullie nu al bijna 8 maand bezig zijn voor een kleintje!

ga jullie laten!!!
Doei

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 21:46
Ann

Hey

Wij zijn ook net terug van een dagje zee! We wilden de laatste mooie dag (vermoedelijk) van mijn verlof nog super maken, en dat is goed gelukt. We zijn naar Blankenberge geweest, oa voor de zandsculpturen (thema zandkasteel, vond Lubbe de max).

Wat betreft jullie advies: ik weet dat jullie het allemaal goed voorhebben met mij en dat het goed, degelijk advies is hoor. Maar ik vind niet van mezelf dat ik nu al overboord ga. Ik heb geen ovulatietesten in huis, schik niet vroeg te gaan testen of zo (ik heb mijn deelname aan het vroeg testen experiment stopgezet na de miskraam),... Eigenlijk temp ik alleen maar. En op zich heb ik er al waardevolle info uitgehaald. Ik denk namelijk dat mijn eitje rond dag 16 komt met een cyclus van 27 dagen, dus mijn tweede fase zou dan maar 11 dagen zijn ipv 14! Dat blijkt tot nu toe uit het tempen. Dat zou ook voor een groot stuk verklaren waarom ik nooit vroeg positief test en waarom mijn hcg elke keer erg laat start. Dus ik denk dat dat wel klopt hoor.

Ik zit natuurlijk nog maar in mijn tweede cyclus na mijn laatste miskraam, dus misschien ligt die nog gewoon een beetje overhoop. Ondertussen ben ik trouwens alweer wat gekalmeerd hoor. 't Was net door die echo dat ik er mij zo druk in maakte. Maar de guides op FF hebben me bevestigd dat het toch kan gebeuren dat een eitje klaarzit en alsnog later komt of helemaal niet springt. Natuurlijk niet echt wat ik wou horen, maar op zich brengt het wel rust. Ik ging er van uit dat dat ei moest springen en ik begreep maar niet waar het bleef!

We zien wel, er zit niet veel meer op dan mijn cyclus verder af te wachten. Misschien wijst mijn temp binnen enkele dagen alsnog op een eisprong, en dan weet ik tenminste ongeveer hoe lang mijn cyclus zal worden. Want als je er eentje van 27 gewend bent en het is ineens meer dan een week meer, dan kun je er al veel testjes voor niks doorgedraaid hebben he!

M: Die echo (die nu toevallig rond mijn eisprong was) heeft me eigenlijk alleen maar bijkomende stress bezorgd. Ik denk niet dat dat voor ons de oplossing is... 't Is trouwens ook nog te vroeg, ook volgens de gyn om er met zulke middelen tegenaan te gaan. Zwanger worden was (tot nu toe) niet het probleem he... Hopelijk lukt het gauw nog eens en kunnen we het blijven!

Ada: jouw vakantieformule klinkt fantastisch! Lijkt me wel het overwegen waard (maar nog niet voor direct, want onze vakantie zit er zo ongeveer op )

Mekkie: Ik bedoelde ook niet dat ze haar "zomaar" bij je achter zouden laten hoor Ik kreeg alleen de indruk van mijn schoonmoeder dat het nogal een zware procedure is hier. Maar ik heb er nog eens met mijn ventje over gebabbeld en blijkbaar zouden ze in Belgie min of meer hetzelfde doen als bij jullie. Aangezien het kindje jullie gezin al kent zouden ze jullie ook voordragen voor crisisopvang (voor een aantal maanden tot er een meer definitieve oplossing kan gevonden worden). Daarna zou pleegzorg jullie sowieso wel contacteren (want die hebben altijd gezinnen tekort) om de verdere procedure te doorlopen. Komt dus op hetzelfde neer he. Ze willen zo'n kindje in eerste plaats in een vertrouwde omgeving laten opvangen he... Dus bij wie beter dan bij jullie ???

Ik hoop dat het allemaal erg goed uitdraait voor jullie! De ervaringen in mijn schoonfamilie voor langdurige opvang zijn meestal op een fiasco uitgedraaid, maar dat kwam nooit door de kinderen, altijd door de natuurlijke ouders die dan ook nog vanalles in de pap te brokken hebben... Daar heb ik me wel wat bang van gemaakt, vrees ik...

Dat ging inderdaad over mijn ex-schoon-pleegzusje (of hoe noem je zoiets???) Geen idee hoe het met haar gaat, maar vermoedelijk wel goed hoor. Normaal gezien ging ze vorige week mee naar Planckendael, maar ze is niet opgedaagd (niets uitzonderlijks)... Ik zou liever zelf al terug zwanger zijn tegen dat ik op haar dikke buik moet kijken, dus ik vond het niet zo erg

Mijn bmm voelen heb ik vorige maand geprobeerd, maar daar kreeg ik echt kop nog staart aan. Dat scheelde zo, zelfs van dag tot dag, niet normaal... Ventje kon er ook niks van maken. Onze interpretatie liep onderling ook al mijlenver uiteen. Snel weer afgevoerd dus...

Zo, ik ben eigenlijk ook pompaf van ons dagje aan zee. Ga ook slapen, denk ik! Groetjes allemaal (Fijn trouwens dat er weer wat meer leven in de brouwerij is )

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 22:14
Ada

Ann,
Haha, dan zaten we echt niet veraf!
Wij gaan altijd naar DeHaan, echt veel rustiger en gemakkelijker dan Blankenberge.
En aangezien ik er mijn weg ken heb ik altijd parkeerplaats op 5 minuten van het strand ( verdoken weg die de toeristen blijkbaar niet vinden)
Faith heeft vandaag haar angst voor golven overwonnen, joepie! Na 7 keer aan de zee te zijn geweest. Nu hopelijk snel van haar angst verlost van onze tuin ( ze is plots bang geworden en zegt dat er een hond is????) We snappen er niets van! Maar al 4 weken krijgen we ze niet mee buiten?
Zindelijkheid gaat super! Ze is sinds gisteren nu vlot weg met onderbroeken en rokken, maar broeken gaan nog niet ( heeft ze toch bijna niet dus geen probleem)
In Frankrijk hadden we trouwens geen potje en kwam ze ons halen om haar op het toilet te zetten ( en buiten het huisje deed ze aan wildplassen, hihi!!)

Ga nog wat bankhangen!

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 23:00

Ann, ik vind je niet geobsedeerd hoor. Je klinkt in mijn optiek niet wanhopig of zo. Je wilt gewoon graag terug zwanger worden en dat vind ik heel begrijpelijk. Toen we allemaal nog aan het klussen waren, waren we er allemaal erg mee bezig en dan is het ook anders dan wanneer je er voor een ander tegenaan kijkt dan wanneer je er zelf mee bezig bent. Ik denk wel dat de rest het goed bedoelt met wat ze tegen je zeggen maar denk dat het voor jou ook niet leuk is om zo te lezen. Anyways, wat je bmm betreft, het vergt eventjes oefening maar als je het eemaal door hebt, is het supersimpel. Op http://www.vruchtbaarheid.org staat heel duidelijke info! Als je vruchtbaar bent zit je bmm heel hoog, is heel zacht (als je oorlelletje) en staat helemaal open. Erna sluit ie weer en wordt ie weer harder. Als je eerder bevallen bent kan ie altijd een beetje open blijven staan. Maar goed t vergt dus wel een beetje oefening eer je het verschil kent.

Ada alvast heeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier en liefde toegewenst de 23e Hopelijk denk ik er over 2 weekjes ook nog eens aan

Ben nu slapen ciao

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 10:37
M.

wat een onweer deze nacht hier bij ons
om 4u ismijn man opgestaan om al de stopcontacten uit te trekken en ikke was natuurlijk weer niet op men gemak
ben altijd zo bang als het aan het onweren is
Laurine heeft er gelukkig geen last van gehad, ze heeft er door geslapen, zelfs met haar raam open

Ada, heb je dat huisje geboekt via een site?
wij zouden volgend jaar graag een vakantiehuisje boeken met mijn schoonouders en schoonbroer en schoonzus
zijn ze groot genoeg voor 6 volwassenen en 1 kindje of zou dat te nipt zijn?

ann, je moet idd doen waar jij je het beste bij voelt, t was maar een tip van die echo's maar als ze jou alleen nog maar nerveuzer maken laat je het beter zo
ik denk ook helemaal niet dat je overboord gaat hoor, t is meer dan normaal dat je gewoon zo snel mogelijk weer wil zwanger geraken en nu weten of je cylus al terug op orde is
we hebben hier allemaal veel 'gedaan' in onze periode om zwanger te geraken hé, ovutestjes, temperaturen, theunisbloemolie, bmm voelen,...
ik wou gewoon dat er iets was dat we konden doen voor je, waarschijnlijk daarom dat we je allemaal bestoken met onze goede ideeen en raad
als er het iemand verdient ben jij het wel!

zo, ben er weer vandoor, snel ff douche nemen

groetjes

Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 12:18
Vannie

Ann, is het niet zo dat er een tempdipje komt voor een eisprong eventueel ? Dacht dat dat zo was, of stijgt ie dan juist ? Weet het even niet meer, heb die lijstjes toen wel gemaakt toen we voor de 1e gingen. Ik zou zeker ook een andere thermometer erbij halen voor de zekerheid.

Mekkie, ook de groentes en het fruit was schreeuwend duur. Joh ik dacht dat wij het duurste land ooit waren.
Ik las zoiets over Kimberly op Hyves inderdaad. Jemig wat een toestand zeg. En wat vreselijk sneu voor die kindjes. Wie doet er nu zoiets ? Je kind verwaarlozen.....ik kan me daar echt totaal niks bij voorstellen

Malika, ja dat is dan wél weer waar : jullie hebben goedkopere huizen ! Ja, het is het een of het ander blijkbaar. Hihi
Ach ik wou dat ik rijk was en niet zo knap roep ik altijd (dat is maar een uitspraak hoor, niet letterlijk whahahaha)
Oh ja, een vriendin van mij heeft een dochtertje van anderhalf die geen seconde zonder haar mama kan. Echt te erg voor woorden, ze kan niet eens heel even de kamer uit lopen of dat meisje wordt helemaal hysterisch. En mijn vriendin wordt er inmiddels zelf helemaal gek van en is nu begonnen met wennen bij haar zus thuis en zo, zodat die kleine wat los van haar komt. Misschien is het bij jou nog niet zo erg, maar het kan dus wel uit de hand gaan lopen. Dat kun je maar beter voor zijn misschien. Maar wellicht heb ik makkelijk praten hoor, Kevin is altijd al heel zelfstandig geweest dus ik ken het probleem niet. Misschien dat het zometeen met de creche erbij weer wat makkelijker gaat voor Laurine.

Ada, goed te horen dat de vakantie zo geslaagd was ! Echt heerlijk er even tussenuit geweest voordat het feest losbarst eind deze maand he ! hey jouw trouwdag valt tegelijk met een andere bruiloft die ik heb. Zeker een populaire datum haha. Het is zowiezo een populaire maand om te trouwen. Heb nog een bruiloft staat volgende maand. En natuurlijk morgen 8-8-8 dan staan ze in de rij haha.

Hier echt rotweer vandaag ! Gisteren zat ik nog lekker bij mams in de tuin en nu is het waardeloos. Ik blijf lekker binnen rommelen.
Heb ook een nieuwe buikfoto gezet. Mensen denken dat ik elk moment kan bevallen, haha !

xxx

Link naar deze reactie
09/08/2008 @ 17:55
Ada

Vannie,
Ja met zo'n buik is het niet moeilijk dat iedereen denkt dat je hoogzwanger bent! Echt mooie buik hoor!

Kelly,
Ben benieuwd hoor naar je echo dinsdag! Toch altijd leuk om je kleintje te kunnen zien.
En al in de helft, vanaf nu zal het allemaal veel sneler gaan!

Hehe, vandaag toch eventjes wat goeds gedaan ( allez dat is te zien wat jullie onder goed verstaan) ik mocht de hoge drukreiniger gebruiken van mijn buur en heb voor de eerste keer onze eigen stoep gekuisd. Ben blij dat de steentjes terug blinken, ze hebben vast nog nooit zo mooi geweest ;)
Voornemen is om het nu wat bij te houden zodat het niet terug zo vuil kan worden, maar mezelf kennende... waarschijnlijk komt het er pas volgend jaar nog eens van.

Mekkie,
Al iets gehoord ivm Kimberley?

xx Ada

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 10:32
Vannie

Hey Ada, geef die hogedrukspuit eens door ! Die kan ik hier ook wel goed gebruiken momenteel

Wat is het hier stil meiden !

Lekker weekend gehad ? We hebben eindelijk eens wat gedaan aan de steeds langer wordende 'to do lijst'. De stad in geweest, versiering gekocht voor als de baby er is en een buikdrager gekocht. Kevin had ook weer nieuwe schoenen nodig. De wieg staat klaar en de wagen.
Nog zoveel leuke dingetjes te regelen, maar het moet nu ook wel hoor, we hebben niet zoveel tijd meer. Ik wil ook nog leuke traktaties maken voor Kevin om op school uit te delen. Hebben jullie leuke suggesties ?

Gisteren bij vrienden van ons wezen barbequen. Heerlijk, zit nu nog vol. Nou, morgen gaat Kevin weer naar school. En hij krijgt nu dus een nieuwe juf, ik ben benieuwd.
Morgenavond gaan manlief en ik een avondje samen uit en brengen we Kevin een nachtje naar mijn ouders. Heb er zin in. En woensdag ga ik met mams de rest van de babykamer inrichten. De kleertjes van Kevin allemaal uitzoeken, alles wassen en alles op z'n plek zetten. Ook weer erg leuk werk hihi.

Nou meiden, wat gebeurt er allemaal bij jullie ? Of zitten jullie soms allemaal buiten ???

xxx

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 14:24
Kellytje

Hey meiden! Eventjes ver naar beneden scrollen om te zien wanneer ik hier nog gereageerd heb! Gelukkig was het hier blijkbaar ondertussen vrij rustig

Vannie, groeien die voetjes van Kevin ook zo snel? Wij hebben ongeveer een maand geleden sandaaltjes gekocht voor Leroy en die zijn alweer te klein!!! Maar ik ga er nu toch geen nieuwe meer kopen hoor want volgens mij is de zomer zo goed als voorbij en hij kan er wel nog even mee lopen (zolang zijn teentjes er niet helemaal uit steken hahaha)
Goh, traktaties voor op school... Even denken wat ik toen voor Laura-Lynn gedaan had... Jep, heb het terug: snoepsaté's! Zelf gemaakt uiteraard en het was een groot succes!
Ik had dat trouwens ook gewoon ipv suikerbonen voor de kindjes (maar dat doen jullie niet zeker, suikerbonen uitdelen?)
Er zijn zoveel leuke ideeën... Maar ik ben zeker dat jij wel weer met iets super-origineels voor de dag gaat komen

Is het bij jullie alweer school? Goh, hier is het nog 4 weken vakantie! Maar jullie hebben ook maar 6 weken grote vakantie zeker, niet?
Geniet ervan morgen met je ventje alleen!

Wat een gigantische mooie buik heb je trouwens! Super he!

Ja, de prijzen zouden hier inderdaad veel hoger liggen dan bij jullie maar langs de andere kant zijn er dan weer (grote) dingen goedkoper zoals een huis en auto's! Maar ach, wie weet komen we binnenkort wel bij Nederland en dan zijn er geen verschillen meer

Ada, het komt lekker dichterbij voor jullie he! Goh wat spannend seg! Kom ons zeker het hele verhaal vertellen he! En de kindjes, die vinden het waarschijnlijk ook super-leuk! Ik weet nog dat Laura-Lynn echt enorm fier was... Ze had dan ook zelf een prachtig kleed gekregen en ze mocht mee in de koets enzo, echt fantastisch voor haar!

Mekkie, hoe gaat het nou met Kimberley? Het klinkt allemaal wel heel erg... Zo sneu voor die kinderen! Vooral dat ze uit elkaar worden getrokken nu, dat moet voor hen toch ook verschrikkelijk zijn! Maar thuis verwaarloosd worden is nog 100 keer erger! Wat vreselijk toch dat je als ouder je kind zoiets kan aandoen, onbegrijpelijk!
Ik vind het wel knap dat jullie haar zouden willen houden als pleegkind want dat lijkt me ook niet zo evident. Plots een 6-jarige in huis is waarschijnlijk een hele aanpassing?!

Ann, hoe gaat het nu met je? Maak je je niet teveel zorgen over je eitje? Dat komt allemaal wel goed meid! Kijk naar ons: totaal onverwacht veel sneller zwanger dan we hadden gedacht!
Ik ben ervan overtuigd dat jij ook snel opnieuw goed nieuws zal komen melden en dat het deze keer allemaal super-goed blijft gaan!

Hier gaat het ondertussen goed vooruit he!
Ik heb nog een nieuwe buikfoto geplaatst, precies 4 weken na de vorige en wat een verschil!!!
Ik denk ook wel dat het allemaal heel snel gaat gaan eens ik terug moet gaan werken (volgende week). Maar dat vind ik niet zo erg want ik zit te popelen om alles te kunnen voorbereiden! Ik wou eigenlijk dit weekend al gaan kijken voor ideetjes ivm de suikerbonen maar uiteindelijk vond ik het toch nog veel te vroeg en ik zou ook graag eerst het geslacht weten. Dan kan ik echt veel gerichter kijken he! Goh ik kijk zo ongelooflijk uit naar morgenavond! Nu maar hard dat het niet met de beentjes dicht ligt ofzo! Dat heeft mijn neef blijkbaar meegemaakt. Zijn vrouwke is bevallen vorige week en zij hebben tijdens de echo's nooit het geslacht kunnen zien

We hebben ondertussen ook eindelijk de beslissing genomen wat de meter betreft: ik heb het eindelijk durven vragen aan m'n vriendin vorige week En ze heeft heel enthousiast "ja" geantwoord dus dat zit helemaal goed!
En dan gaan we nog voor een tweede meter en dat wordt de grote zus! Voorlopig zal er dan nog geen doop komen omdat Laura-Lynn waarschijnlijk nog te jong is om officieel meter te kunnen worden, maar dat is niet zo erg en ook m'n vriendin vond het niet erg want haar zoontje is ondertussen 2 en is ook nog niet gedoopt.

De naam is ook al beslist en het worden 2 namen. Nu ja, officieel dus 2 namen maar enkel de eerst wordt gebruikt als roepnaam he. Al zou mijn moeder het liever als 1 naam zien maar dan vind ik dat het té lang wordt!
Wat ik me nu wel afvraag is of ik de tweede naam bij op de kaartjes zou zetten van de suikerbonen?

Ik heb de laatste dagen enorm veel last van brandend maagzuur phhhooooeeee! De Rennies vliegen er dan ook vandoor! Al probeer ik me wel te beperken tot 1 per dag... Gewoon voor de zekerheid.

Zo meiden, ik ga volgende keer toch wat sneller komen reageren want ik heb het gevoel dat ik hier ondertussen een boek zit te schrijven!

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 15:18

Vannie jaaa ik wil wel vaker komen maar DRUK DRUK DRUK met twee kindjes.
Wat timmetie betreft, heb ff een schuilnaam gekozen (zoals sophie het uitspreekt) want haar plaatsing is anoniem en haar ouders mogen niet precies weten waar ze zit. Wel zullen we binnenkort kennis met hen maken (op een algemene plaats).
Volgende week begint haar nieuwe school (groep 3) maar t is nog even kijken of ze meteen s maandags kan starten. Ze moet nl naar het speciaal onderwijs en dat is wat omslachtiger allemaal. Moeten ze eerst allemaal bij haar oude kleuterschool opvragen en dat is lastig nu het nog vakantie is...

Wat traktaties betreft, lange vingers half gedoopt in de slagroom en dan roze of blauwe muisjes eraan is wel een leuk idee.

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 12:10
Kathy

Hier ook nog eens berichtje van mijn kant. Het is erg druk in huis de laatste tijd, waardoor ik er niet meer toe kom om altijd te reageren. We zijn bezig wat verbeteringswerken aan het doen in huis en daar sluipt veel tijd in.
Beide kindjes doen het prima hoor, weinig nieuws te melden eigenlijk. Leander gaat als een sneltrein vooruit. Hij is echt veel vlugger in z'n ontwikkeling dan Serjenka. Hij zegt al veel woordjes: papa, mama (als hij er zin in heeft), broere, bumba, tuur (confituur), lekker, koeke...
Stappen doet hij aan de hand. Meestal moet hij beide handen vasthebben, maar als hij iets in z'n andere hand heeft, stapt hij ook aan 1 hand. Het is vooral de durf die ontbreekt.

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 13:41
babietje

Hallo iedereen,

Amai de potjestraining loopt toch niet zo vlot hier hoor. IK heb al veel onderbroekjes moeten aandoen. Ze doet pipi en dan voelt ze dat haar onderbroekje nat word en dan stopt ze. We zetten ze dan op het potje maar dan doet ze geen pipi meer. Dan doen we terug een onderbroekje aan en binnen het kwartier zit er terug pipi in, weer op het potje maar nee hoor dan doet ze er geen. Zo een onderbroekje of 4 en dan uiteindelijk laat ze het toch lopen op het potje. Dan zeggen we dat ze flink is en doen we bravo en we zeggen dat we dan zéér fier zijn maar de volgende keer weer hetzelfde. Ze krijgt dan ook 2 smarties als ze pipi op het potje heeft gedaan. Zoals daarnet. ZE stond op rond 9 uur. Ze eet haar pap op, ik doe haar pamper uit en een halfuurtje later doet ze pipi in haar broekje. Ik zet ze op het potje en niks. Terug een onderbroekje aan, 3 kwartier later weer wat pipi in haar broekje, terug op het potje en ze doet weer niks meer. En dan wenen omdat ze moet blijven zitten maar ik weet dat ze nog moet plassen maar zij zegt van niet. Alle terug een onderbroekje aan en nog geen minuut later deed ze weer pipi. Ik dacht maar nu hebt ge me niet meer ik doe geen ander onderbroek aan vooraleer je pipi hebt gedaan wan tik weet dat je moet plassen. Dan blijft ze weer even zitten op het potje, dan is het weer gedaan en dan weer een gebrul omdat ik geen ander onderbroekje wil aandoen. Dan ging ze af het potje en dan ging ze weer zitten want ze voelde wel dat ze nog moest plassen maar niet willen toegeven he. Dan ging ze weer naar binnen en toen kwam ze terug en ging ze zitten en ze zei nu komt het en inderdaad ik hoorde het lopen. ik weer van flink zo en bravo en zie je wel dat je het kunt. En dan lacht ze zelf ook. Maja ze moet het leren zeker maar het is wel frusterend dat je ziet dat ze moet plassen en ze wil niet. Ze nijpt haar benen toe maar nee ik moet geen pipi doen. Dan ging ik verder de was ophangen en ik ging naar binnen en toen ze stond ze aan het park en ze zei, er zit een kakje in, ik dacht oh nee dat gaa toch niet waar zijn he, ik vlug naar het potje en er zat nog niets in haar onderbroekje. En toen zag ik een klein kakje in het potje, ik zei bravo. Ze was zelf ook fier en ze verschoot ervan. Dat moest wel direkt in de wc want anders ging ze er niet mee ropzitten maar meer heeft ze niet gedaan. Maar ik moet blijven doorbijten maar met dit weer is dat niet niet zo gemakkelijk want nu heeft ze een broek aan en dan is die ook nat he. Een kleed is beter of een rok maar het is wat te koud he. Ik blijf doorbijten hoewel ik dikwijls denk van zeg ik doe sebiet een pamper aan he. Maar als ze dan uiteindelijk toch pipi doet ben ik zo trots dat ik toch maar weer een onderbroekje aandoe. Hoewel ik er nu maar 2 meer heb, de rest hangt te drogen. Ik dnek toch wel dat ik er 20 heb maar toch niet genoeg op dit moment.

Het is hier heel druk op de moment. men ventje is naar de bouw en dan nog met dit weer, de ene regenbui na de andere. Leuk hoor!

Kelly, mogen wij het geslacht al weten?Ik ben wel eens curieus.

Ik ga jullie laten, ons Emma is al wakker

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 14:17

Babietje ik denk dat ze het mss nog een beetje eng vindt om op het potje te plassen. Dat hebben wel meer kindjes. Het is iets van henzelf en ineens is het uit hun lichaam in zo'n potje. Komt heus wel goed hoor maar heeft gewoon tijd nodig denk ik. Ene kindje is sneller dan het andere maar is wel lastig he soms...

Kathy leuk nog eens van je te horen. Vroeg me inderdaad al af hoe het met je was.

Verder weinig nieuws hier. Helaas kunnen ze pas as maandag als de scholen opengaan achter timmeties papieren aan maar hoop dat ze volgende week nog naar school kan gaan zodat ze niet te veel mist he! En dan liefst meteen op de goede school (speciaal onderwijs en niet eerst de gewone school) zodat ze niet meer hoeft te wisselen.

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 19:13
Kathy

Hier is potjes trainen ook een ramp hoor. Het potje is een stuk speelgoed, maar verder kijkt ze er niet naar.

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 21:14
Ada

ann,
enne!!!! Wat wordt het???? Zit hier op het tipje van mijn stoel!!!
Hopelijk liep de controle vlotjes en is alles pico bello met mama en beebje!

Babietje,
Mijn raad als gezinsconsulent en mama? Maand stoppen en eventjes wachten. Blijkbaar is ze er niet klaar voor. Zindelijkheid kun je niet leren. Enne haar zelf op potje zetten is niet goed hoor
Ze heeft nog tijd, eigenlijk moet een kind pas op 3 jaar zindelijk zijn overdag, en dan nog is ouder geen uitzondering. Gun haar gewoon nu nog die aandacht ( pampertjes verversen en zo met haar bezig zijn als een baby)
Enne starten met blote poep is beter. Zodra ze dat onder de knie hebben kun je beginnen met onderbroekjes. onderbroekjes geven in het begin nog de link naar pampers en hun hersenen registreren daarom niet dat ze haar plas moet ophouden ( vandaar de vele plasjes)
Plas lossen is enorm moeilijk ( ouders hebben snel de indruk dat ze niet willen, maar het is niet kunnen! )
Als ze in een blote poep 1 uur volledig droog kan rondlopen dan kan ze haar plas zelf ophouden ( is nodig vooraleer ze hem kunnen lossen)
Verliest ze elk kwartier of half uur een beetje pipi dan is dit het bewijs dat ze haar blaasspier nog niet onder controle heeft ( verdergaan met 'potjestraining' heeft dan absoluut geen zin)
Met nu eventjes te stoppen en binnen 2 weken opnieuw te starten ( of nog het beste als ze er zelf om begint te vragen!) zul je waarschijnlijk rapper resultaat hebben dan nu willen forceren ( gun haar niet het feit dat ze haar pipi als machtsmiddel kan beginnen gebruiken)
sorry voor de preek, maar zindelijkheid kun je niet aanleren! Toch niet voor ze 3 jaar zijn!

Mekkie,
Ja vast druk he nu. Zeker nu je eigenlijk toch plots 2 kids moet opvoeden. zo ben je eigenlijk totaal onverwachts dan hier iedere zwangere ( of bijna zwangere Ann) voorbij gestoken en ben je de eerste met 2 banners
Straks haal je mij nog bij Grapje hoor!
Amaai en al moeten kijken voor school! Al goed dat hier de school pas start op 1 september.

Vandaag de ringen gaan afhalen! Het zijn hele goedkope geworden ( zilveren ringen van een speciaal merk)maar helemaal onze smaak!
De mijne heeft 4 steentjes ( voor elke geliefde in mijn leven eentje = de kids en steven)
in de ring staat onze trouwdatum, maar ook onze datum waarop we zijn beginnen verkeren 13-04-1994 ( vinden we nog belangrijker dan onze trouwdag)
Begint nu toch in te korten en de kids beginnen er enorm naar uit te kijken! Ze hebben een kalender en tellen wel 3 keer per dag hoeveel dagen het nog is naar de trouw.
Begrijpelijk als je weet wat ze allemaal te wachten staat!
De ringen aandoen ( Amber bij papa en Storm bij mij, Faith draagt de ringen - hopelijk wil ze ze afgeven)
Met rijst gooien ( of begooit worden)
Op het tuinfeest is een voetbaltafel en een heus hindernissenparcoer springkasteel ( van 7 op 4 meter)
Om 16 uur komt een ijskar

In totaal komen er naar het tuinfeest 80 volwassenen en 39 kinderen en op de barbecue zijn 93 volwassenen en 30 kinderen
Kijk er echt naar uit!

Allez heb hier vast wel wat aan bladvulling gedaan

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 22:03
Kellytje

Primeur!
Meiden, jullie krijgen de primeur (nu ja, na mijn moeder en de meter dan )

Eventjes van in het begin: omdat ik niet zeker was van het uur van mijn afspraak belde ik deze middag even om te horen. Ze wist mij te vertellen dat de gyn wel zeker vandaag nog een bevalling zou moeten doen dus dat de kans erin zat dat ik nog een telefoontje zou krijgen om de afspraak te verzetten! Ikke al helemaal zenuwachtig natuurlijk want dat was wel het laatste wat ik wou vandaag!
Een hele namiddag dus mijn gsm bij de hand en maar hopen dat die niet zou gaan bellen!

Gelukkig had ik wat afleiding want onverwacht kwam er een vriendinnetje van Laura-Lynn langs en daarna moest ik aan het eten beginnen en dat duurde toch wel een hele tijd...
Toen m'n ventje thuis kwam konden we bijna eten en nog steeds hadden ze niet gebeld! Oef!

Veel te vroeg natuurlijk zijn we dan vertrokken naar de gyn (alsof ze niet meer zouden kunnen bellen vanaf dat wij in de auto zaten hahaha)
en net toen wij er aan kwamen kwam hij ook aan! We mochten dus gerust zijn dat we onze echo zouden krijgen!

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk toch vrij kalm was, buiten een bepaald moment in de wachtkamer (zo'n verschrikkelijk gevoel om zo dichtbij te zijn en nóg te moeten wachten!).
Na een half uurtje was het dan aan ons: het moment van de waarheid! Had mijn gevoel het deze keer ook juist? Zouden we onze "plannen" die we al gemaakt hadden kunnen verder zetten?

Eerst begon de vroedvrouw met de echo: overzichtje van de ruggengraat - alles in orde, hartje laten horen - ging als een sneltrein, buikomtrek meten - in orde, dijbeentje meten - ook in orde.... Dat was uiteraard allemaal al goed nieuws!
"Willen jullie het geslacht kennen?" Goh, wát een vraag!!! Natúúrlijk!!! Ja, daar gaan we dan... hart vasthouden... Maar het kleintje lag niet zo goed en ik zag dat ze het moeilijk had om het te kunnen zien. Of we een voorkeur hadden? Oh ja, doe ons maar een meid hoor! En dan die eerste zin "hmmm... ik denk het niet..."
Blikken kruisen de kamer door! Ik eerst naar Laura-Lynn, dan naar de papa... Verbijsterde gezichten en ondertussen de vroedvrouw maar zeggen dat ze het niet met zekerheid durfde te zeggen... We moesten het nog eens aan de gyn vragen! Die kwam er gelukkig net aan en vol spanning wachtten we op wat hij ervan zou maken...
Eerst nog even alle orgaantjes nakijken waarmee gelukkig ook alles in orde is!!! Handjes, voetjes en knietjes laten zien, oogkassen en neusje - een kindje met alles erop en eraan!

En dan opnieuw de vraag: wat denk je dat het wordt? Een meisje... DACHTEN we.... Maar ook de gyn had het moeilijk om het te zien! Néé he! Laat ons nu aub niet met dit gevoel naar huis vertrekken!!!
Ik voelde ondertussen dat ons beebje aan het bewegen was, wat mij meteen liet hopen dat het zich nu goed zou draaien.
Ondertussen was de gyn al aan het zeggen "tja, wat moeten we nu doen? Want ik durf het echt niet met zekerheid te zeggen..." En plots: TIK hij drukt een knop in en zegt "hier hoeft geen uitleg meer bij!" Een superduidelijk beeld van ons beebje "met-een-slangetje"!!!

Op het laatste moment heeft het zijn geheim prijs gegeven: wij krijgen nog een !

Nu, ik weet welke vraag er komt en ja, het was best schrikken! Wat wil je? 3 maanden al zijn we ervan overtuigd dat we een dochter krijgen... Want mijn gevoel laat me niet in de steek! De naam wisten we nu zeker, voor de suikerbonen had ik al enkele ideetjes, ik had al een nieuw stralend wit bedje in gedachten.... Al die dingen moeten we nu laten gaan, moeten we vergeten... Ik durf dus gerust toe te geven dat we de eerste momenten wel even moesten slikken!
Laura-Lynn vooral had zich ook helemaal verheugd op een zusje en ze heeft deze avond in bed (ze was ook wel heel moe) wel eventjes gehuild omdat ze er wat verdrietig om was. Maar ik ben zeker dat ze zich er morgen al helemaal mee verzoent heeft!

Papa was ook wel wat teleurgesteld want hij had zó graag nog een dochter gehad! En ik... Ik heb geprobeerd me zo snel mogelijk erover te zetten!!! Ik bekijk het positief en zie het als een nieuw begin: opnieuw namen zoeken, opnieuw kijken voor ideetjes voor de suikerbonen en het kaartje, een nieuw bedje uitzoeken... Het is dus echt niet zó erg hoor! Nee, ik ben al super-blij dat het gezond is want dat was toch mijn grootste zorg (gezien de operatie terwijl ik al zwanger was!)!
Nog een knulletje erbij: laat maar komen! Wij meiden zullen eens laten zien dat we ook in de minderheid de baas zullen blijven (zo heb ik het speels ook wat aangepakt met Laura-Lynn daarnet)!

Het was dus een bewogen avond maar het is zeker niet zo dat we nu in zak en as zitten, absoluut niet!

Ik ga jullie nu laten want moet nu zeker nog bloggen! Alleen ga ik het nu wel verzwijgen dat het een wordt. Gewoon omdat iedereen weet welk gevoel ik had en nu hou ik het gewoon graag geheim dat het niet juist was Slecht van mij he

Kelly

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 22:05
Kellytje

Oh ja, nog even bij vertellen dat ik de datum ook heb aangepast want ook nu weer gaf het aan dat ik toch 2 weken verder zou zijn.

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 22:56

Ann, houd je het nog een beetje uit met het wachten? Oooh dat is zoooo frustrerend he

Ada, jaaa zo ben ik iedereen voorbij hihi
Ben benieuwd naar jullie ringen en natuurlijk je trouwkleed (zo noemen jullie in Belgie dat toch )?

Kelly hee dat is vreemd ik had ook echt een gedacht. zelfs ik moet er even aan wennen, kun je nagaan Maar je kunt wel mooi de kleertjes van Leroy nog allemaal eens gebruiken he Of had je die van Laura Lynn ook nog allemaal bewaard?

Oh ja ada bedankt voor de uitleg wat potjes training betreft. Weet ik dat ik het met sophie toch wel goed doe. Op het sept forum zitten er een paar uit belgie die zijn nogal van hup elk kwartier of half uur op het potje zetten en dan gaat het vanzelf. Of beter gezegd, veel sneller dan dat je het vanuit je kind laat komen terwijl dat juist is wat ik met sophie doe.

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 08:31
ann

Ada: Ik zat hier daarnet toch effe heel raar naar mijn computer te kijken zunne... Ik dacht even dat jij al iets wist dat ik nog niet wist of zo, maar dan viel mijnen euro, je bedoelde natuurlijk Kelly Voor ons is het nog wat vroeg om aan het geslacht te gaan denken he. Eerst een positieve test, zou ik zeggen!

Jouw huwelijk komt nu echt wel dichtbij he! Alles klinkt prima geregeld. Nu alleen nog hopen dat het weer goed meezit, want ik las dat het een tuinfeest wordt? Klinkt wel super hoor, lekker ongedwongen, en met zoveel kindjes op het feest!

@Mekkie: Eigenlijk valt het wachten me goed mee deze keer. Ik weet niet wat er zo anders is. Misschien omdat ik niet meer aan dat testprogramma meedoe. En ik ging er vanuit dat alles erg traag op gang zou komen, dat ik toch niet voor september ten allervroegste zou zwanger zijn, dus er is misschien nog niet zoveel druk deze maand. We hebben wel erg goed ons best gedaan, maar doordat mijn eitje zo laat kwam, viel het in een slechte periode. Mijn wederhelft deed weer mee aan Dodentocht, en daarna is hij ook wel een paar dagen paraplu hoor. Ik weet niet meer of ik het al gezegd heb, maar mijn eitje is uiteindelijk op dag 21 gekomen. Een dag of vijf na de voorspelling van de gyn dus. Hoop dat het toch van goede kwaliteit was. We zullen het over een dikke week misschien al weten he...

Hopelijk lukt het om Timmetie meteen in de goede school te krijgen! Hoe gaat het verder met haar?

Over de potjestraining: Babietje, ik dacht eerlijk gezegd ook dat ze er misschien nog niet helemaal klaar voor is. Ik zou ook een paar weken wachten en het dan voorzichtig nog eens proberen, of nog wat afwachten. Je hebt nog even tijd he, voor ze naar school gaat!

Lubbe doet (of moet ik zeggen: deed - zie verder) het heel erg goed. De eerste paar dagen hebben we er hem wel elke 20 minuten opgezet en deed hij (bijna) elke keer netjes een klein plasje. Maar na een paar dag gaf hij zelf al aan dat het met een uur ook al lukte. Nu doen we vlotjes boodschappen en zo zonder pamper. Dus overbrugt hij makkelijk 2-3 uur. Kaka doet hij altijd netjes op het potje (hij is er zelfs al hysterisch voor wakker geworden tijdens zijn middagslaapje! het moest op het potje!)

Met een meisje zou ik dat eigenlijk niet durven, zo kort naeen telkens op het potje zetten. Is er geen gevaar voor blaasontsteking? Ik heb dat als kind erg veel gehad, en vond dat heel vervelend. Ik sprak erover met mijn pa, maar die zei dat dat bij jongentjes geen risico oplevert, omdat de afstand veel groter is tussen de blaas en het plassertje. Dus hoe meer hij oefent, hoe beter zeg maar. En op een paar dagen had hij er precies toch goed controle over.

De eerste twee weken liep hij meestal in blote poep, sindsdien zijn we begonnen met een broekje en/of onderbroekje. Hij heeft wel soms nog eens een accidentje. Vooral de laatste dagen! Je vraagt nog net: Lubbe moet je nog geen plasje doen? (bv. een half uur geleden een volledige beker gedronken, dan weet je dat het ongeveer het moment is). Nee mama, zegt hij, pipi is op! Je draait je om en lap! Meneertje staat daar pipi te doen in zijn broek, met een ontdeugende lach op zijn gezicht . Ik denk eigenlijk dat hij ons nu een beetje aan het uitdagen is. Of dat hij zichzelf overschat. Dat hij zoiets heeft van nee, ik doe het niet meer op commando, ik zal het zelf wel zeggen als ik moet, en dat NET te lang wacht... Weet niet zo goed hoe dat aan te pakken. Negeren zal wel het beste zijn zeker. Zonder commentaar een nieuwe broek en heel enthousiast zijn als het wel goed is? Nu ja, op een dag heeft hij misschien één accident (een groot, en soms nog eens een kleintje, een paar druppeltjes in de broek). En zeker niet elke dag. Misschien is dat wel nog heel normaal. Uiteindelijk is het nog maar een week of drie dat we het proberen he.

@Kellytje: van harte gefeliciteerd met je !!! Ik kan me inbeelden dat je wat schrok, je ging er zo vanuit dat je gevoel goed zat Maar dat zijn details he Als het maar gezond is! Ik kan echt heel oprecht zeggen dat het me niks, helemaal niks zou uitmaken. Als ik maar ooit een tweede krijg, dan is het al lang goed!

@Kathy: Fijn dat alles goed gaat met jullie! Zo te horen zal Leander ook een vlotte babbelaar worden!

Hier hebben we al momenten dat we wouden dat hij wat zweeg! Als we hem in de autostoel willen steken, kruipt hij er direct uit en zegt: "Beetje wachten mama!". En dan mag je op je kop gaan staan (al heb ik dat eigenlijk nog niet geprobeerd), HIJ zal wel zeggen wanneer hij er in wil... Amai, dat belooft voor later! Meestal proberen we er een spelletje van te maken: wie zit er eerst in zijn stoeltje, Lubbe of papa? En dat werkt wel. Als een raket vliegt hij dan in zijn stoeltje, met een grote lach! Maar als je er alleen voor staat lukt dat niet he. Iemand tips? Volgende week begint de creche terug en dan staan we op uur he!

Pfff, 't is een gans epistel geworden, maar 't was al even geleden he!
Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 09:37
Ada

hahaha
Oei, ja Ann was dus kelly! Vergeef me, was supermoe gisteren ( maandag hele dag naar plopsaland en dinsdag de hele dag moeten rondrijden - ringen, schoenen, ondergoed, boodschappen)
Ann, oh ik zit er niet mee in hoor, je zult zien dat het net dan stralend weer is! Hihi, we zijn voorzien op slecht weer ( 4 grote tenten van 8x4 meter). Controlefreak zoals ik ben, altijd voorbereid op alles!

Kelly,
Oei, even slikken! Maar zoals je zegt, gezondheid gaat voor ( maar kan me inbeelden wat je voelde, want toen we niet wisten wat het geworden was en Faith op mijn buik lag had ik even het gevoel laat het aub geen jongen zijn) enne elk kind zie je gelukkig even graag.

Mekkie,
Hey meid, dat bedoel ik dus met dat het me soms frustreerd welke 'waarheden' hier verkondigd worden. Kan met zekerheid zeggen ( elke psycholoog zal dat beamen!) dat zindelijkheidstraining NIET bestaat! en forceren lukt NIET!! Zeker vanuit mijn opleiding en beroep is het soms moeilijk om hier ( op het forum in het algemeen) opvoedkundige ideeën te lezen van mama's die eigenlijk volledig verkeerd zijn ( vb: kind een tik geven omdat hij iemand slaat en dan zeggen, slaan mag niet - terwijl het kind net een tik van de mama kreeg!!!) en die totaal niet gestaafd zijn ( ja buiten ervaring dan, maar sorry opleiding staat daar iets boven hoor) Je gaat aan een loodgieter toch ook niet zeggen hoe hij moet een lavabo aankoppelen omdat je het zelf al eens gedaan hebt.
Je doet het goed hoor! Eten, plassen en slapen is iets dat je NIET kunt dwingen en eisen bij een kind. Als ze het niet doen en niet willen dan kun je dat absoluut niet verkrijgen, dit zijn dingen die de kids zelf moeten leren en doen ( mits soms wat POSITIEVE hulp)

Ik zal je later zeker foto's laten zien ( anders geef je maar je mailadres dan kan ik ze doormailen)
Mijn 'trouwkleed' is eigenlijk suitekledij ( voor echt trouwkleed in het wit ben ik niet) is een gewoon kleed, maar toch speciaal. Na de trouw laat ik de onderrok eruit halen en dan heb ik nog een mooi kleed voor op andere feesten ( kan niet tegen geldverspilling!) Onze ringen samen hebben maar 240 euro gekost, mijn trouwkleed was maar 175 euro (stopzetting winkel gevonden na 1 week googlen)

Doei! Vandaag proberen wat te kuisen in huis ( mijn lievelingshobby

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >