< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Baby's voeding » hoe verliepen de eerste lepelhapjes?

Vorige reacties:
< vorige pagina
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Baby's voeding
hoe verliepen de eerste lepelhapjes?
08/08/2008 @ 22:02
anoniempje

vandaag lukt het al iets beter met de groentepap. ze heeft een paar hapjes binnen en deed soms zelf haar mondje open voor ik erbij was met het lepeltje.maar iets daarna zat ze te wroeten en ben ik gestopt en flesje gegeven.ja kwas fier op mijn kleine meid dat het nu iets beter ging.
oh ja ze word de 14 de 4 maanden.
Link naar deze reactie
10/08/2008 @ 10:14
ofee

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
En terecht was je fier! Het zal stilaan echt beter gaan hoor, je zal wel zien! Nog geen vier maand, da's ook wel jong hé. Allee, niet té jong, dat bedoel ik niet, maar je moet je zeker geen zorgen maken als het dan nog niet onmiddellijk lukt...

Heel veel succes!!

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 11:07
saartje79

ik dacht normaal dit weekend fruitpap te geven (ze wordt morgen 5 maanden), maar ik ga nog wachten. Zaterdag was weer een ramp. Sommige dagen is het mondje open, flink happen, en alles opeten. Zaterdag was het mondje open, hapje, duim in de mond, en als ik haar duim tegenhou, dan wriemeld ze haar hoofd helemaal opzij en haar heupen omhoog, echt onhoudbaar.
Zondag heb ik haar op schoot gehouden voor de groentenpap, en hetzelfde gegeven als zaterdag, en nu at ze wel alles flink. Ik ga nog een 2-tal weken aanzien, en dan misschien fruitpap geven.
Ik geef haar nogthans op tijd eten, zodat ze nog niet te grote honger heeft, want dan gaat het moeilijker, geef haar snelgenoeg na elkaar een lepeltje, dus dat ze niet moet wachten.
Iemand nog andere tips? Gewoon handjes tegenhouden lukt dus echt niet...

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 16:35
anoniempje

mijn kleine meid eet nu een paar hapjes en dan weent ze omda ze haar flesje wilt hebben maar hoeveel geven jullie dan van het flesje achteraf????als ze bv. 6 hapjes binnen heeft en normaal krijgt ze 5 flesjes van 190 cc + 6 schepjes een een beetje op een dag.hoeveel zoui ik dan na de groentepap geven???
is dat veel dat ik geef van flesjes op een dag voor een baby van 4 maanden???
Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 17:14
zazou

Online Status Bekijk profiel
Hallo,

Saartje, ik weet niet welke relax je hebt, maar bij een Babybjorn kun je de handjes achter het stukje steken waarmee ze vastzitten. Op die manier ben je toch even bevrijd van wriemelende handjes. Hier gaat de groentenpap steeds beter, maar de fruitpap is pas echt een succes. Ik ben er zaterdag mee begonnen en ze eet meteen de volledige portie op. Ik proef altijd eerst van wat ik Eva voorschotel en ik moet zeggen dat fruitpap echt veel lekkerder is dan om het even welke groentenpap.

Anoniempje, totdat je baby een volledige portie (ongeveer 150 g) opeet, biedt je best een fles aan. Ik bood altijd de gewone portie (180/6) aan en zag dan wel hoeveel ze dronk. Vijf flessen is zeker niet overdreven voor een baby van vier maanden.

Groetjes,
Zazou

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 17:48
sofie

Ik heb nog eens vraagje: Hoeveel stukken fruit gebruiken jullie voor de fruitpap en hoeveel gram heb je dan ongeveer? Ik ben sinds zaterdag ook begonnen met fruitpap, maar tot hiertoe nog geen al te groot succes. Vandaag wel al 70g dus het zal ook wel lukken. IK heb vandaag een halve peer, halve banaan, halve koek en beetje appelsiensap en ik had een klein 100g
Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 17:51
anoniempje

ik heb juist groentepap gegeven en het ging heel goed.ze heeft +- 130 gr opgegeten en ik heb dan maar een flesje van 150 cc+ 5 schepjes gegeven. ik dacht dat 190cc te veel ging zijn. want ze zeggen dat ze al een dikkertje is.ze zit maar ietske boven de middelijn met haar gewicht. dus eigenlijk niet slecxht. hoe wegen jullie eigenlijk de GP af. weeg je 50 gr op een rauwe aardappel of is die al gekookt??ik neem worteltjes uit diepvriezer maar weeg die gevroren af.moet dat dan 100 gr klaargemaakt gewogen zijn??
Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 18:02
zazou

Nogmaals hallo,

de groentjes weeg ik rauw, maar wel geschild af op de keukenweegschaal. Nu ze 5 maanden is, neem ik 180 g per dag (ik maak meestal porties voor drie dagen) als richtlijn.

Voor de fruitpap heb ik gisteren en eergisteren telkens een halve banaan en een halve nectarine genomen en dat dan ingedikt met koekjesmeel. Vandaag halve banaan met 1/4 meloen, ingedikt met koekjesmeel. Ik had de indruk dat ze nog meer lustte, dus voortaan ga ik wat meer geven.

Veel succes met de papjes!

Zazou

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 18:05
anoniempje

vries jij die klaargemaakte GP dan in?? maar si dat dan niet watterig als je dat opwarmt nadien???

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 18:14
anoniempje

kheb juist banner aangemaakt is kijken of het lukt

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 18:14
anoniempje

hoe zet je banner erbij op?

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 18:15
anoniempje

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 19:38
prutske

Online Status
Hey, ons meisje eet nu al een maandje groentjes en dat lukt echt supergoed, ze eet meestal zelfs 250 gr op !!! Vind dat zelf eigenlijk wat veel maar ze eet het gretig op en is dan voldaan. Ze lust tot nu toe alles, witloof, wortelen, broccoli, courgette, tomaten, zelfs in frankrijk aubergine gegeven en dat smulde ze binnen.
Fruitpap zijn we ook vrij snel mee gestart nadien, heb er 2 weken tussengelaten omdat het zo heel goed ging. Fruit is ze echter niet zo zot van. Ze eet maximum 125 gr. Heb wel de indruk dat ze het fruit liever lust als ik het zelf maak dan uit potjes. Heb zelfs al in de babycook de appeltjes gestoomd en de rest er dan koud bij, dan is dat nog een beetje lauw en dat vind ze blijkbaar lekkerder.
Fruitcombinaties vind ik wel moeilijk, dus als jullie lekkere receptjes hebben, laat maar komen.
Water lukt ook hier niet zo super maar dat zal wel beteren zeker?
Veel succes allemaal verder met de eerste hapjes.
Groetjes,
Wendy

Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 19:49
ofee

Hoi prutske,

Ik herken mijn dochter volledig in jouw kindje! Zot van alle mogelijke groenten (heb je al bloemkool geprobeerd? is hier echt een topper!), nog voorzichtiger met fruitpap. Water is mijn meisje ook niet echt voor te vinden. Ze begint gretig te drinken van haar fles, maar als ze na 3 slokken doorheeft dat het geen melk is, dan kijkt ze me beschuldigend aan en stopt met drinken. Maar ik blijf volhouden. Ze krijgt nu sinds een weekje geen melk meer na de groentenpap (eet ook ong. 250 g, soms zelfs iets meer), dus geef ik alleen water. Maar het water gaat toch al een ietsiepietsie beter dan in het begin...

receptjes voor fruitpap heb ik nog niet echt veel speciaals uitgeprobeerd. Nectarine is niet echt een succes, kiwi al helemaal niet. Peer met koekjesmeel vond ze wel redelijk lekker (eenvoudig, maar redelijk zoet, blijkbaar was dat beter dan de zuurdere fruitsoorten. Ik probeer wel eens je tip met de warme appeltjes!
iemand betere receptjes?

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 13:27
anoniempje

ik heb vandaag eens een potje GP uit de winkel geprobeert.eikes ik vond dat dus echt vies ik moest bijn (sorry voor de uitdrukking) kotsen van de geur en smaak .niet te doen en ik gaf een lepeltje aan mijn dochter en die vond dat ook vies.dat neem ik nooit meer.
Oh wanneer na de start van GP beginnen jullie met fruitpap???

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 13:27
anoniempje

http://ncban.9maand.com/104981
hoe plaats je een banner bij??

[Laatst gewijzigd door anoniempje - 13/08/2008 @ 13:28] - Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 13:53
sofie

@ Ofee. Ik herken mijn dochter dan weer volledig in jouw dochter .Groentepap gaat hier ook nu supergoed na een iets tragere start (eet ook meestal 250g en begint ook meer en meer te lusten), maar de fruitpap is ook hier nog geen al te groot succes. Ik lees dan ook mee voor topreceptjes. Ik ga de appel ook eens stoven. Ik ga vandaag denk ik appel met peer en stukje meloen geven + koekjesmeel. Ik had eens gelezen dat banaan niet altijd een topper is. WE zullen zien
Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 17:10
zazou

@anoniempje: ja, ik vries meestal een aantal porties groentenpap in voor als Eva naar één van de oma's gaat of voor in noodgevallen. Ik vind dat het er na ontdooien best goed uitziet en de smaak is ook nog altijd hetzelfde. Je mag nitraatrijke groenten nooit opnieuw opwarmen en die vries ik dan ook niet in.

Ik ben met fruitpap begonnen in het weekend nadat Eva 5 maanden werd.

Veel succes!
Zazou

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina

[Reageer]