< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Twee- en meerlingen » Uitgerekend in juni & juli 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Twee- en meerlingen
Uitgerekend in juni & juli 2008
23/07/2008 @ 15:50
kaya

Online Status Bekijk profiel
Spannend zeg Saske! Maak je niet te veel zorgen hé!! Je bent tenslotte toch al de 37 weken gepasseerd wat in tweelingenland als voldragen aanzien wordt!! Dat komt allemaal wel goed hoor!

Ik ben ook naar de gyn geweest vandaag. Alles was ook prima in orde. De gewichtjes worden geschat op 2kg500 en 2kg600. De doorbloeding van de navelstreng is nog steeds goed, ze bewegen goed, liggen nog altijd in hoofdligging, enz. Mijn baarmoederhals is al voor 70% verstreken en de onderste baby is al helemaal ingedaald.b Ik heb wel nog geen opening. Mijn gyn zei me net hetzelfde: het kan voor morgen zijn, maar het kan evengoed nog 3 weken duren! Ik verkies nog een goeie week, maar ja, daar beslissen alleen de kindjes over hé!

Het wordt echt spannend hé nu!!
Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 12:08

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Jaja Kaya,
Het begint spannend te worden, ook bij jou zo te lezen!
De gewichtjes zijn echt goed hé en bijna gelijk!
Bij ons zal er wel wat verschil opzitten, ik hoop alleen dat ons kleinste ook genoeg weegt als t geboren wordt!
Toen de gyn bij mij voelde moest ze nog vrij diep gaan met haar hand, wat wel pijnlijk was zenne, dus ik denk dat de kindjes nog redelijk hoog zitten!
Overdag heb ik weinig last, just een druk op mijn blaas kan ik hebben, maar s nachts heb ik soms wel last van buikpijn en rugpijn, moet nu wel zeggen dat ik hier in t huishouden elke dag nog wel wat van alles probeer te doen, zodat hier toch netjes ligt tegen dat ik binnen ga!
En dan maar hopen dat t ventje t hier wat proper houdt hé
Ben je nog steeds veel aan t rusten of probeer je nu al wa meer te doen?
Ivm met die striemen hé op je buikje, tot vorige week had ik geen enkele striem en nu de laatste week zijn er serieus wat bijgekomen op mijn buik, dacht ook dak striemvrij ging blijven, tja zijn natuurlijk ook 2 kindjes dat we meedragen hé, kan ni anders...

Ellen,
Super zeg meid dat alles zo goed verloopt!
Jammer van je dipje, maar goed dat je wat slaap kunnen inhalen hebt en dat het weer over is!
Ik weet niet of je hulp hebt of krijgt overdag voor t huishouden!
Valt het zo een beetje te doen?
Ik vermoed als je bv geeft dat er dan nog maar weinig tijd overblijft om nog veel in t huishouden te doen!
Dus denk dat mijn ventje hier zijn handen uit de mouwen zal moeten steken zenne...
We zien wel, normaal gezien is hij thuis tot 3 weken na de bevalling en overdag is hij er ook steeds tot half 4, maar voor de rest zal ik er wel alleen voor staan, alhoewel iedereen hier in de buurt, familie, vrienden staan te popelen om te komen helpen!

Jolena,
Alles goed met de zusjes?

Meisjes sturen jullie nog es een fotoke door van de kindjes?

Liefs Saske

Link naar deze reactie
24/07/2008 @ 18:41
jolena

hey meisjes
het was nu wel heel lang geleden he
maar het is idd druk ik hou bijna geen tijd voor mezelf over laat staan eens serieus te kuisen of te koken.
nu hebben ze in het ziekenhuis tegen mijn man hebben gezegd dat ik de eerste zes weken niets zwaarder dan vier vijf kilo mag dragen en zeker niet kuisen zelf geen maxi cosi dragen zodat het litteken van mijn keizersnede goed kan genezen.
dus dat is een goed uitvlucht soms. want als je alleen thuis bent doe je dat toch allemaal.
mijn litteken staat op twee plaatsen nog wat open volgens mij moest dat al dicht zijn nu maar ben vorige week bij mijn huisarts geweest en die zei dat alles er prima uitzag.
Ellen hoe lang heeft dat bij jou geduurd ?
en die pijn of dat trekkerig gevoel binnen in je buik van de hechtingen daar heb je daar nog last van?

vandaag zijn onze kindjes juist 1 maand oud, en ze doen het prima het zijn twee schatjes ik wil ze gewoon heel de tijd knuffelen!
Jalisa weegt nu 3 kilo 800 ongeveer en Jade 3 kilo 500 ze zal haar zusje nog inhalen
ik geef alleen nog maar flesjes nu het is gewoon te vermoeiend anders zeker omdat de melkproductie niet genoeg is voor twee en als ik ze dan borstvoeding geef dan hebben ze een uur of twee uur daarna al terug honger en dat met twee dan zit je haast de hele dag etemn te geven.
dus flesjes s nachts slapen ze vijf uur door soms meer soms minder
ik moet ze nu wel overdag meer wakker houden want na de voeding s nachts zijn ze klaarwakker terwijl ik dan graag wil slapen.
ohh en ik geef ze tegelijkertijd eten elk in een relax en twee flesjes maar ze drinken heel traag dus zit ik al gauw een uur bezig.

we zijn dinsdag voor het eerst gaan wandelen naar de markt het was leuk voor mij eens buiten te kunnen nu moet ik eens een tripje maken langs de winkels om te zien of ik overal binnen kan onze wandelwagen valt eigenlijk goed mee hij bolt goed maar er is wel weinig plaats voor boodschappen.

ik zou ook graag op vakantie gaan mijn man zou ook direct vertrekken maar ik heb er zo wat schrik voor ze zijn nog zo klein he

volgende week worden ze gedoopt en is het de babyborrel daar heb ik veel werk mee want ik moet heel de mis viering in elkaar steken en das niet zo simpel met twee babytjes
ik zal blij zijn als het achter de rug is.

Saske eens over 37 weken vond ik ineens echt alles plots moeilijker gaan misschien ook omdat je verwacht dat je elk moment kan bevallen en elke dag meer steekt tegen ale zo was dat bij mij wel
maar eens ze er zijn is alles zo vergeten

ik weeg ook terug even veel als voor de zwangerschap ik was zelf nog 3 kilo meer kwijt maar die zijn er al terug bij
aan gebrek aan tijd eet ik soms al eens een koekje ofzo om de rappe honger te stillen niet echt slim maar wel snel

en morgen ga ik eens met mijn baas praten over wanneer ik terug moet beginnen met werken normaal moet ik 9 september beginnen w zullen is zien of ik er iets kan aan veranderen want ik heb nog geen opvang pas in maart!!
hoe zit dat met jullie hebben jullie al snel opvang??

ale ik ga iets eten
tot binnenkort

en hou jullie goed
xxx
Link naar deze reactie
30/07/2008 @ 23:19
Ellen

Hey meiden

Oh Saske, spannend zeg! Het kan nu elk moment gaan gebeuren. Voel je al iets? Moest het ineens in gang schieten dan wens ik je alvast een vlotte bevalling toe en 2 gezonde kindjes die hopelijk meteen mee op de kamer mogen maar ik heb een vermoeden dat misschien al zover is want we hebben je hier niet meer gelezen de voorbije week. Hopelijk horen we gauw iets van je!

Kaya, hoe is het met jou? Kan je het nog een beetje volhouden nu met het warme weer?

Wendy, hoe gaat het met jou en de kindjes?

Jolena, ik kan geloven dat het druk is maar na een tijdje zal dat wel beter en begint er wat routine in te zitten. Nu met de flesje zal alles ook wel wat sneller gaan en als de kindjes wat ouder worden gaan ze ook beter drinken. Ayoub had misschien wel zijn gewicht mee maar die is pas echt goed beginnen drinken na 2 à 3 weken en nu is er geen houden meer aan. Jouw kindjes waren er ook 3 weken vroeger hé dus dat komt wel goed. Kinderarts zei dat onze kindjes in hun handelen eigenlijk nog maar een maand zijn nu, we moeten eigenlijk rekenen vanaf de uitgerekende datum zegt ze. Bij borstvoeding is het ook lastig dat je niet echt weet wat ze drinken. Wij hadden wel een weegschaal gehuurd en ik woog hen dan voor en na de maaltijd maar dat is ook nogal een gedoe hoor. Als ze dan niet genoeg hadden na 3 kwartier moest ik nog een flesje bijgeven en dan ben ik nog langer bezig

Ik ben nu begonnen met melk af te kolven omdat de kindjes niet zo goed mee drinken aan de borst en door te kolven krijg ik er meer uit dan zij drinken, volgens mij omdat ik al eens afkolfde en ze teveel van het flesje gehad hebben en dat vinden ze natuurlijk veel gemakkelijker maar anderzijds hebben ze in het ziekenhuis constant flesjes gekregen en hebben ze daarna toch goed gedronken hier thuis dus snap het niet goed maar het is wel tijdbesparend alleszins. Het kolven duurt maar een halfuurtje en het flesje geven achteraf een kwartiertje, als mijn man thuis is dan kan hij ook eentje nemen, zeker ’s nachts is dat een heel verschil! Dat is al 3 kwartier minder dan dat ik ze zou aanleggen. Ik hoop alleen dat mijn melkproductie blijft lopen. Ze zeggen dat als je kolft dat je dan minder melk hebt maar ja dan geef ik gewoon wat flesvoeding erbij maar tot nu toe heb ik nog wel vrij veel melk al weet ik ook wel dat het niet meer gaat oplopen voor het kolven.

Jolena, bij mij was die wonde vrij snel genezen. Bij mij hebben ze wel met nietjes dichtgemaakt, ik weet niet of dat een verschil maakt. 2 dagen na mijn thuiskomst heb ik die plakker van de wond gehaald en dan had ik nog een paar dagen van dat oud bloed dat er uit kwam maar pakweg na 2 weken was die wond wel dicht als ik het me goed herinner. Nu zie ik gewoon nog die lijn waar ze hebben gesneden. Als je huisarts zegt dat het er goed uitziet zou ik me niet teveel zorgen maken hoor, bij de ene geneest dat waarschijnlijk wat sneller dan bij de andere. Dat trekkerig gevoel was er ook na 2 weken uit ongeveer. Amai ik wist dus niet dat je al die dingen niet mocht doen. Toen ik uit het ziekenhuis kwam stond ik al te kuisen (een man alleen thuis laten voor 2 weken lang is vragen om problemen hahaha). Normaal ging er nog een kinesist langskomen die dag dat ik weg mocht uit het ziekenhuis maar ik zat toen de hele ochtend bij de kindjes dus heb ik die niet meer gezien en kon ze dat dus allemaal niet zeggen maar gisteren ben ik op controle gemoeten bij de gynaecologe en alles is goed genezen?

Gisteren moesten we ook naar kind & gezin voor controle en ze zijn weer goedgekeurd. Ayoub weegt 5,160kg en meet 55cm en Soumaya weegt 3,460kg en meet 48cm. Ik verschoot een beetje van hun lengte want sinds het vorige bezoek aan de kinderarts, bijna een maand geleden zijn ze maar 2 en 1 cm gegroeid maar blijkbaar is dat normaal bij prematuren omdat ze eerst hun gewicht inhalen en daarna pas meer gaan groeien in de lengte. Ayoub zit op de curve op het gemiddelde en Soumaya zit er nog net niet op maar ze is wel een grote groeispurt aan het maken dus volgende keer zal ze er wel opzitten denk ik. Ze hebben ook hun eerste spuitjes gekregen en dat vonden ze niet leuk, ocharme maar ze waren het al snel vergeten en ze hebben er weinig last van gehad achteraf. Volgende week terug naar onze kinderarts, eigenlijk een beetje overbodig na de controle van gisteren maar goed. Ik ben wel een beetje ongerust want wij hebben hier thuis zo’n Angelcare en Soumaya heeft de voorbije dagen al een paar keer alarmen gemaakt, gelukkig was er telkens niets aan de hand en ademde ze normaal toen we binnenkwamen maar ik vind het toch raar hoor. In het ziekenhuis en hier thuis maakte ze nooit alarmen. Misschien door het warme weer dat ze onregelmatig ademt maar we koelen hun slaapkamertje altijd met de airco vooraf dus lijkt me dan ook weer uitgesloten? We dachten dat het misschien aan het apparaat zelf zou liggen maar we hebben haar dan in Ayoub zijn bedje gelegd en daar was het van hetzelfde. Als het nog voorkomt gaan we er toch eens mee naar het ziekenhuis hoor. Het is in ieder geval al een bewijs dat die Angelcare wel werkt, liever een (vals) alarm teveel dan eentje te weinig.

We zijn met het warme weer al naar de zee geweest vorige week en op bezoek geweest bij mijn schoonzus in Duitsland voor een volledige dag en dan nog een paar keer naar het shoppingcenter in Wijnegem tussendoor, dat was de eerste keer dat ze zolang met hen van huis waren en het was wel plezant, eventjes thuis buiten, ik had er echt nood aan want zo constant binnen zitten is niks voor mij. De kindjes waren heel braaf. Alleen is het altijd nogal een gedoe met het eten meesleuren. Ik had dan maar flesvoeding meegenomen want die afgekolfde melk mag niet te lang in de warmte blijven. Gelukkig kan je tegenwoordig al overal opwarmen hé. We hebben ook zo’n flessen verwarmer gekocht met een adapter voor in de wagen, wel super handig moet ik zeggen. Zeker als we binnenkort op reis gaan gaat dat wel goed van pas komen. Alleen is het lastig dat ik niet kan afkolven als we zo’n dag weg ben en na een paar uur staat alles op springen en voor de productie is het ook niet goed om er te lang tussen te laten. Ik geef ook niet graag ergens anders rechtstreeks borstvoeding dan voel ik me niet echt op mijn gemak. Soms zou ik zo graag over schakelen op flesjes omdat het wel gemakkelijker is maar ik krijg het echt niet over mijn hart, ook al weet ik dat ik me niet schuldig moet voelen.

Verder niet zoveel nieuws te melden behalve dat de tijd echt vliegt! De kindjes zijn nu al meer dan 2 maand oud, echt niet te geloven en we zie hen echt elke dag evolueren. Ayoub begint ons ook te herkennen. Hij volgt me al met zijn ogen en na zijn eten lacht hij echt naar mij als ik dicht genoeg voor hem ga hangen. Hiervoor waren die lachjes meer een soort van zenuwtrek maar nu echt een teken van herkenning, echt wel leuk! Soumaya groeit echt als een kool, als ik nu die foto’s bekijk van toen ze net geboren was en in de couveuse lag met al die draadjes op haar dan herken ik haar nog amper. Het is misschien wel druk en vermoeiend maar het is het allemaal meer dan waard, er gaat echt niets boven mama zijn!

Zo, ik ga het hierbij laten want het is weeral laat aan het worden.

Tot de volgende!

Liefs, Ellen
[Laatst gewijzigd door Ellen - 30/07/2008 @ 23:19] - Link naar deze reactie
31/07/2008 @ 01:24
kaya

Hoi dames!

Blijkbaar zal ik hier waarschijnlijk nog als enige zwangere dame overschieten... Ik had ook noooooooit gedacht dat ik augustus zou halen, maar het leven zit blijkbaar vol verrassingen!

Vandaag naar de gyn geweest (een andere gyn, de mijne is in verlof nu) en het blijft afwachten... Baarmoederhals is al voor 80 % verweekt, cervix zit nog naar achter, alles nog potdicht. Na 10 weken platliggen ben ik sedert maandag weer volop actief geworden en nu willen de baby's blijkbaar niet meer komen... Het is echt frustrerend!

Volgende week woensdag terug op controle en dan gaan we zien of er nu al wat vordering in zit of niet en zoniet misschien eens kijken voor een datum om in te leiden. (alhoewel de gyn daar geen zo'n voorstander van is; bevallingen die natuurlijk op gang komen zijn volgens hem altijd veel gemakkelijker dan ingeleide bevallingen) Pfff, kbegin het echt wel beu te worden nu. Maar ja, veel meer dan afwachten kunnen we niet doen hé...

Blijkbaar doen jullie dat allemaal heel goed met de beebjes! Ik kan al niet meer wachten om ze ook in mijn armen te houden!!!

Saske zal nu inderdaad waarschijnlijk al bevallen zijn! Spannend hé!

Hou ons op de hoogte hé!

Groetjes

kaya
[Laatst gewijzigd door kaya - 31/07/2008 @ 01:27] - Link naar deze reactie
05/08/2008 @ 23:42

Dag meisjes,

wou jullie toch even laten weten, dat onze meisjes geboren zijn!
Jill en Jenna zijn geboren op 29 juli...
Jill woog 3.136kg en was 51 cm, zij kwam na om 9u 41 op de wereld,
Jenna volgde haar 4 min later, zij woog 2.150kg en was 45cm!
De hele bevalling is snel gegaan, om 4u is spontaan mijn water gebroken, om 5u in zh al 5cm opening en een uurtje of 2 er na was dat al 8cm, het persen zelf van ons Jill heeft 3 kwartier geduurd omdat ze een sterrekijkertje was, ze hebben haar onmiddelijk meegenomen omdat ze het moeilijk had om op gang te komen, Jenna daarin tegen, was na 1 keer persen geboren...
De eerste dag zijn ze beiden op prematuurafdeling gebleven in een verwarmd bedje, was héél emotioneel om je kindjes daar te moeten achter laten, maar zo kon ik even mijn rust nemen, de dag der na heb ik Jill bij mij gekregen...
Ze deed het goed!
Jenna is tot zaterdag in een verwarmd bedje gebleven, door haar laag geboortegewicht had ze moeilijkheden om haar temperatuur op peil te houden, zondagmorgen hebben ze dan geprobeerd om haar in een gewoon bedje te houden en werd haar temperatuur 24u geobserveerd, ze deed het goed en mocht dan gisterenmorgen bij mij op de kamer.
Kinderarts had graag gehad dak nog dagje in zh bleef, maar omdat er een vroedvrouw hier langs komt, mochten we gisteren na de middag naar huis komen!
De meisjes doen het goed, echt waar, t zijn schatjes, ze komen goed bij en deze nacht ook goed geslapen, Jill weegt ondertussen al 3.160kg en Jenna weegt 2.330kg!
Als ik de tijd heb zal ik eens foto om mn profiel proberen zetten!
Ik lees alles wel eens bij als ik wat meer tijd heb...
Weet dat ik aan jullie denk en dat ik voor elk van jullie duim!

Liefs Saske

Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 00:45
kaya

Van harte gefeliciteerd hoor Saske! Geniet maar met volle teugen van je 2 meisjes nu!!

Ik ben blijkbaar nu nog de enige die nog steeds rondwaggelt...

Ik ben het zo beueueueueueueu!! Ik wil ook mijn kindjes in mijn armen houden
Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 10:35
Ellen

Saske, een dikke proficiat met de geboorte van je twee prachtige dochtertjes! Het zien er echt 2 schatjes uit.(Bedankt voor de foto!) Ik ben heel blij dat de bevalling goed is verlopen en dat je je twee meisjes allebei bij je hebt. Geniet er maar van en neem maar rustig de tijd om terug op je plooi te komen!

Hier gaat alles goed, ik moet het kort houden want we gaan deze middag naar domein Puyenbroeck met de kindjes en heb nog heel wat te doen maar ik kom een van de dagen nog wat uitgebreider terug

Dikke kus!
Link naar deze reactie
06/08/2008 @ 20:01
jolena

Saske een dikke proficiat met je dochtertjes ook bedankt voor de fototjes ze zien er prachtig uit.
en goed van jou dat je de beide kindjes mee naar huis kreeg en een natuurlijke bevalling en nog zo goed verlopen je mag fier zijn op jezelf. en je dochters

ons Jalisa haar meter noemt ook Jenna en jill leuke namen

hier gaat alles ook goedde kindjes zijn zondag gedoopt en de babyborrel is dus ook achter de rug.
ik zal blij zijn als het een beetje frisser weer gaat worden de kindjes weten daarvan
gistern naar de dokter geweest jalisa heeft last van reflux en de kindjes wogen 4.200gr en 3.940gr ze groeien als kool

ale kaya nu wachten we nog op jou ben benieuwd wat het bij jou gaat worden
ik heb met jou te doen zo warm overal op het einde van je zwangerschap ik heb het ook meegemaakt al denk ik dat het nu warmer is
doe dat nog goed en ik hoop dat het bij jou ook nog is voor deze week

saske jouw meisjes waren niet eeneiig he

xxx tot snel
Link naar deze reactie
07/08/2008 @ 01:33
kaya

Hoi dames,

Ik ben vandaag naar de gyn geweest en hij denkt dat ik geen week niet meer zal rondlopen!! Laat ons hopen dat zijn voorspelling uitkomt!!

Ik heb al 1 cm opening ondertussen. Morgenochtend moet ik aan de monitor om eens te kijken of er al enige weeënactiviteit is.

Ik hoop op 08/08/08

Ik hou jullie op de hoogte!
Link naar deze reactie
08/08/2008 @ 22:07
Ellen

Hey meiden

Hoe gaat het met onze mama's? Ik denk dat we nu allemaal zijn bevallen hé? Ik las op het meerlingenforum dat ook Kaya is bevallen van 2 zoontjes gisteren maar ik laat aan haar de eer om de overige informatie mee te delen als ze weer thuis is. Alvast een dikke proficiat Kaya!

Saske, lukt het zo een beetje, die eerste dagen met de kindjes? En ben je al wat hersteld van de bevalling?

Jolena, super dat de kleintjes het zo goed doen! Ze groeien echt goed zeg, dat is toch een opluchting hé. Ik ben zelf ook heel erg met hun gewicht bezig. Ik dacht dat het na de zwangerschap gedaan zou zijn maar blijkbaar toch niet hihi..
Hoe gaat het lichamelijk? Nog veel last van de keizersnede?

Wendy, hoe gaat het met jou en de 2 boys? Hopelijk horen we gauw wat van je door alle drukte door.

Hier is het vrij rustig. Er begint goed wat routine in te zitten. Kindjes laten steeds langer tussen de voedingen, 's avonds zelfs 7u, een record! Nu maar hopen dat het naar 's nachts verplaatst. Ze hebben nu wel een groeispurt precies. Vandaag hadden ze constant honger. Ik vind het wel soms wel moeilijk alles te combineren. Kindjes en het huishouden en dan nog zien dat ik mijn man genoeg aandacht geef want tussen al de flesjes en luiers vergeet je soms om aandacht aan elkaar te besteden maar al bij al lukt het wel en heb ik af en toe nog wat vrije tijd. Het is eigenlijk minder zwaar dan ik dacht toen ik zwanger was. Nu ik kolf bespaar ik ook wel veel tijd. Ik vind het ook belangrijk om af en toe eens naar buiten te gaan met z'n allen. Ik zou echt gek worden als ik constant binnen zou zitten dus elke kans om buiten te komen grijp ik aan.

Hebben jullie ook zoveel was? Ik moet bijna elke dag een nieuw machine insteken, om van de strijk nog maar te zwijgen (bah!) Mijn man zei om de strijk naar een strijkatelier te brengen, misschien doe ik dat wel maar ik ben zo iemand, ik ben niet graag afhankelijk van iemand.

Vorige week waren we naar 't stad geweest, we zijn een boottochtje op de schelde gaan doen en daarna iets gaan eten bij de italiaan. Dit laatste was wel in het water gevallen. Net toen we besteld hadden besloten de kindjes hun keel open te zetten en ze wilden echt niet ophouden dus hebben we die pizza's maar laten inpakken en ze in de auto bij het water opgegeten (toen zwegen ze wel opeens de deugenieten) Ik zag al die mensen in dat restaurant vol medelijden naar ons kijken en ondertussen bleven we maar geforceerd lachen. In het begin sliepen ze veel en konden we overal met hen naartoe maar nu zijn ze veel wakkerder en ik merk dat als ze te lang op stap zijn geweest dat ze helemaal uit hun normale doen zijn. Eergisteren zijn we naar het provinciaal domein Puyenbroeck in Wachtebeke geweest, echt leuk om te wandelen! We hebben daar 4u rondgewandeld denk ik, was echt een heerlijke middag.

Ayoub had weer veel last van krampjes vorige zondag. Mijn man was juist uit werken en ik stond er de hele dag alleen voor. De hele dag heeft hij gehuild, ik dacht dat ik gek werd en niets kon hem helpen, ocharme. Die krampjes hangen precies een beetje samen met verstopping want hij heeft nu nog maar 1 vuile pamper gehad sinds die dag en die ene die hij had was echt harde ontlasting. Ik heb wel gelezen dat bij borstvoeding je niet veel vuile pampers kan hebben maar hij had daarvoor bijna bij elke voeding een vuile pamper. Nu ja, hij heeft precies geen krampen meer dus ik ga het nog even aankijken. Verder eet hij goed en komt hij goed bij.

Soumaya had zo'n paar dagen dat ze echt slecht at. Ze dronk geen enkel flesje leeg en at zo in kleine beetjes, dat ze soms aan 10 voedingen zat op een dag maar dat is nu weer gebeterd gelukkig, ze eet zelfs meer dan zou moeten door die groeispurt waarschijnlijk.

Dinsdag zijn we bij de kinderarts geweest en ze doen het nog steeds goed. Ayoub weegt 5300 gram en meet 56 cm en Soumaya 3600 gram en meet 49 cm. Ze kunnen ook al allebei hun hoofdje goed rechtop houden. Soumaya zelfs iets beter als Ayoub hihi.. Zij is echt wel een fijntje tegenover haar broer, die toen hij zoveel als haar woog echt al een mollig mannetje was maar ja beter zo, dan omgekeerd hé, meisjes mogen wat fijner zijn. Zij is wel de hevigste hier thuis, amai: constant wakker, lachen en liggen trappelen en hij is echt zo'n knuffelbeertje die houdt van eten en slapen. Ik hou zoveel van mijn schatjes Soms als ze een paar uur aan het slapen zijn dan zit ik af te tellen tot ze wakker worden zodat ik hen weer kan knuffelen hihi..

Zo, ik ga het hierbij laten. Ik ga eens een douche nemen zodat ik er een beetje deftig uitzie als mijn man sevens thuiskomt van zijn werk. Nu ben ik precies ma flodder (beetje overdreven maar kom haha)

Tot de volgende en veel succes met jullie twins!

Groetjes van ons drietjes
Link naar deze reactie
11/08/2008 @ 18:36
jolena

hey hier zijn we weer eens
door het slechte weer hebben we weer wat meer tijd

ellen leuk te horen dat kaya ook bevallen is ik hoop dat alles goed is gegaan
amaai wat een verschil toch tussen de kindjes he ik merk het bij onze meisjes al zo goed als ik ze pak en dat is maar een paar honderd gram

deze voormiddag hadden we een afspraak bij kind en gezin
ze zijn op een weeg zo goed bijgekomen en gegroeid ik vraag me af of de dokter vorige wek geen fout heeft gemaakt al stond ik naast haar
toch maar raar ze zouden beide 500gr zijn bijgekomen en jade zou 4cm zijn gegroeid op een week en jalisa 2cm.

nu woog jalisa 4660kg en 54cm en jadeke 4320kg en 53cm dit was wel maar een half uurtje na hun voeding
ze eten nu nog steeds 6 voedingen per dag, 's nachts geeft een baby aan wanneer ze honger heeft en dan maak ik de zus wakker.
maar ik ga nu eens proberen om te wachten want ik denk dat ik ze zo misschien wel tegenhou om door te slapen 't zal voor mij wel vermoeiender zijn maar het is het proberen waard denk ik
ik laat wel weten hoe het verloopt

vorige week waren ze een hele week zo aanhankelijk en hadden heel de tijd honger sliepen slecht ik werd er gek van sinds gisteren is daar niets meer van te merken
ze zijn zo stil zitten nu langer wakker rond te kijken en te spelen slapen beter en zijn beter gezind
het zal een groei spurtje geweest zijn maar ben toch blij dat het over is

wij hebben ook ontzettend veel was deze week alles wat laten samen komen met gevold dit weekend 6 maal gewassen
gelukkig zijn er veel handdoeken en bavetjes die we niet moeten strijken

Ellen ik snap heel goed wat je wil zeggen soms als ze slapen en er gaat een oogje open zou ik ze al pakken en willen knuffelen maar meestal vallen ze dan terug in slaap dus dan heb ik een probleem

ale ik ga jullie laten veel plezier met de babies

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 16:50

Dag meisjes,

Kaya,
Zo te horen mogen we je ook proficiat wensen met je 2 zoontjes!
Ik hoop dat de bevalling goed is gegaan!
Laat snel es horen hoe je kindjes noemen hé!

Ellen en Jolena,

Hier loopt het ook elke dag een beetje beter hoor, als je de routine wat gewoon bent, dan lukt het wel goed!
Ik geef ze s morgens een badje en daarna slapen ze beiden toch een paar uurtjes en dan is t de moment om huishoudelijk werk te doen, es stofzuigen en dweilen, en wat opruimen, stof afdoen en de grote schoonmaak daar kan heb ik nu nog geen tijd voor, probeer er voor te zorgen dat het hier netjes ligt als er bezoek komt!
Ellen ivm met de was hé, ik steek elke dag een wasmachine in, da heb je snel hé, handdoeken, bavetjes, elke dag andere kleertjes, dan nog wat kleren van ons der bij!
Ja en inderdaad gelukkig dat je niet veel hoeft te strijken, ik steek mijn was ook in de droogkast en direct nadat die droog is, vouw ik snel op, dat kan ook al wat strijk sparen.
Toen ik thuis kwam van t ziekenhuis stond mij hier een wasmand te wachten, nochtans had ik de laatste dagen voor mijn bevalling nog veel gedaan, ik strijk als t uitkomt, slapen ze even en heb ik zin, strijk ik een beetje, is geen massa, maar wat gedaan is, is gedaan, nadeel strijkplank blijft hier nu wel in de living staan...
Amai jullie kindjes komen ook goed bij hé zeg!
Hier komen de kindjes ook goe bij, ons kleinste die bij de geboorte 2.150kg woog, weegt nu al 2.610kg op 14 dagen tijd, de grootste komt ook goe bij maar niet zoveel, zij woog bij de geboorte 3.136kg en nu 3.360kg!
Er komt hier 2 keer op de week een vroedvrouw om de kindjes te wegen en me raad te geven, ben daar eigelijk wel blij mee, t is altijd een geruststelling dat ze goed bij komen en dat ze het goed doen!
Jolena, ivm de voeding mag ik de kindjes s nachts ook laten slapen, vroedvrouw raadde mij ook aan, als er één van de kindjes wakker wordt voor te eten, dat ik dan ook het ander moet wakker maken om mezelf te sparen en om te voorkomen dat ik na een uurtje in mijn bed, terug op moet om de andere eten te geven.
Deze nacht hebben ze wel goed geslapen, de laatste 2 dagen geef ik hen rond 23 à 24 u 90cc afgekolfde melk in flesje, dan weet ik dat ze genoeg gegeten hebben en probeer ik hen zo een beetje te laten doorslapen. s nachts geef ik hen ook een flesje afgekolfde melk en kolf ik dan meteen af voor de dag nadien, want als ik dat niet doe, dan loopt de melk gewoon uit mijn tepels, en das nie zo leuk als je zo nat rond loopt, komt zelfs door die kompressen.
Dus deze nacht heb ik Jill om 24u haar flesje gegeven en ze sliep tot 4u, Jenna gaf ik haar flesje om 23u en zij sliep tot half 5, das toch ook wel al eventjes hé!
Moet wel zeggen dak s nachts wel moe ben als ze wakker worden, maar door flesjes te geven, spaar ik wel wat tijd uit, kan ook soms zijn dat de kindjes s nacht klaar wakker zijn en ni willen slapen, en een beetje zeuren, weet het, t is een slechte gewoonte, maar als ik ze bij me in bed neem, slapen ze snel in, gelukkig dat ze dat niet allebei samen doen!
Overdag slapen ze veel, ik weet niet hoe dat met jullie kindjes was?
Sliepen ze s nachts dan goed?
Ben vandaag es even met de kindjes buiten geweest, es tot bij mijn ma aan de deur en terug, wil ni van de eerste keer lange wandeling maken, moeten er nog aan gewoon worden, trouwens oon Jenna, houdt haar temperatuur nog niet zo goed en wil dan niet dat ze het te koud gaat hebben, want dan zou ze niet genoeg bij komen!
Zo weer wat nieuws van mij...
Hoop dat met jullie alles goed gaat?
Ik ben zelf al goed hersteld van bevalling, heb daar weinig last van gehad, na 5 dagen was ik al 15kg van de 20kg kwijt, mijn knip is ook zo goed als genezen, denk ik toch, het enigste waar ik last van heb nog is mijn staartenbeentje als ik mij neer zet, da kan pijn doen, der zal wel tijdens de bevalling iets tegen geduwd hebben.
Hebben jullie daar last van gehad?
En wat leuk is, is dat ik nu weer alles kan eten, zonder er last van te hebben in mijn maag of te moeten overgeven, is zalig...
Momenteel snoep ik wel nog, maar eens wat verder ga ik weer gezond gaan eten, dat de laatste kilokes er ook af zijn hé...
In ieder geval ben héél gelukkig met mijn 2 schatjes...
En onvoorstelbaar dat die 2 samen in mijn buik zaten, je kan je dat niet meer voorstellen!
Allé ik ga jullie nog wa laten!
Tot snel
Liefs Saske

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 16:52

Ellen,

Vraagje, hoe verander ik mijn banner, wil ook een banner met mijn 2 schatjes!

Saske

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 21:51
Barbara

Heb hier eigenlijk niets te zoeken, maar vroeg me af of hier al nieuws van Kaya was... niets dus...
Sas, je moet deze zwangerschapsbanner verwijderen en dan je kindjes ingeven om leeftijdsbanner te kunnen maken...

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 21:59
Barbara

Sas, Babyclub (links bovenaan), 9maand-banners, leeftijdsbanner en dan instructies volgen...

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 13:21
Barbara

Ellen op welk meerlingenforum schreef Kaya nog?

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 13:45

geboortekaartjes
Liefste tweelingmoedertjes,

Mag ik jullie van harte proficiat wensen met jullie baby'tjes.

Mijn naam is Ria, ik ben 40 jaar en verzamel al 20 jaar geboortekaartjes. Zelf heb ik geen kinderen. Vandaar mijn hobby.

Hebben jullie soms nog een geboortekaartje over van jullie kindjes ?

Mocht dit zo zijn dan zouden jullie mij een enorm groot plezier doen er mij eentje op te sturen.

Alvast bedankt,

Ria
Scholliers Ria
Tuinlaan 6
9200 Grembergen - Dendermonde
België
scholliers.r@skynet.be
Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 22:35
kaya

Hallo dames! Hier ben ik dan eindelijk met mijn verhaal!

Zoals jullie al weten zijn mijn 2 boelekes geboren op 07/08/08 (net 08/08/08 niet gehaald, jammer hé! Maar ik troost me met de gedachte dat ze 1 jaar worden op 07/08/09, das ook mooi hé ). Het zijn inderdaad 2 jongentjes en ze heten Lukas en Timon. Lukas woog 2kg380 en Timon 2kg345, net iets te weinig om ze mee op kamer te krijgen. Ze hebben 3 dagen in de couveuse gelegen, nog 3 dagen in een warm bedje en dankzij de pediaters en de verpleegsters van neonatologie ben ik zelf nog 3 dagen extra mogen blijven in het ziekenhuis met mijn kindjes op de kamer en zijn we dan zaterdag allen samen naar huis mogen gaan!

De bevalling zelf was vreselijk ... Mijn water brak om 2u 's nachts, om 9u werd ik de verloskamer ingerold en na enkele keren goed persen en een flinke knip is Lukas geboren om 9u58. Vanaf dan is alles beginnen fout lopen. Bij de laatste pers voor Lukas moest ik braken en viel ik flauw (bloeddruk zakte weg). De vroedvrouw heeft met man en macht geprobeerd om te voorkomen dat Timon zich draaide in mijn buik (tijdens de zwangerschap lagen ze beiden in hoofdligging), maar het heeft niet mogen baten. Ons ventje heeft zich dwars gelegd en mama bleef maar braken en flauwvallen, dus na een half uurtje werd beslist om een keizersnede te doen. In een haastje werd ik geprepareerd, mijn man ook en om 10u50 is Timon geboren. Ik heb hem nog net horen schreeuwen en ben dan volledig het bewustzijn verloren tot ik wakker werd in recovery. Die keizersnede herinner ik me niet veel meer van vermits ik continu flauwviel en meer bezig was mijn maag leeg te kotsen dan iets anders . Ik weet alleen nog dat ik telkens het 'snijden' voelde en ik dat een vreselijk gevoel vond.

De rest van de dag is vrij wazig. Vrijdag heb ik dan 2 zakjes bloedplaatjes gekregen omdat ik zo laag in bloed stond en 's avonds voelde ik me al veel beter!

Zaterdag zijn we dus zoals gezegd naar huis gekomen allen samen, maar na enkele uurtjes kreeg ik heel veel klonterig bloedverlies en zijn we terug naar de materniteit gegaan. Het bloeden stopte niet en de klonters werden groter om groter (de laatste was groter dan het hoofd van mijn baby's... ) en in 5 minuten tijd werd beslist om een curretage te doen. Ik was echt doodsbenauwd voor de totale narcose, maar gelukkig hadden we voor we de materniteit binnenkwamen nog een hamburger gegeten in de drive-in van de mac donalds en heeft de anestesist beslist om toch met epidurale verdoving te werken omdat ik bang was dat ik zou moeten braken onder de narcose. Ik was echt superopgelucht. Men vermoedt dat het achtergebleven placenta was, men heeft alles opgestuurd naar het labo.

Zondag zijn we dan dus definitief thuisgekomen en is het genieten begonnen!!

Het zijn echt 2 schatjes van babietjes. Ze doen het supergoed! Dinsdag woog Lukas al 2kg780 en Timon 2kg700. Ze zijn beiden heel rustig (Lukas is nog rustiger dan Timon), slapen goed en eten goed.

Ik geniet er echt van met volle teugen ook al zijn de nachten superkort!

En ja, ook hier wordt de wasmachine heeeeeel frequent in gang gezet (zeker met 2 mannekes die graag plassen bij het verversen... ).

Groetjes

kaya
Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 20:54
Ellen

Hey meiden

Hier ben ik nog eens, het is weeral een tijdje geleden hé. Ik zat jammer genoeg met een borstontsteking sinds vorig weekend en dat was allesbehalve leuk. Veel pijn en 39 graden koorts. Ik ben maandag maar meteen (met heel ons gevolg haha) naar het ziekenhuis geweest want mijn huisarts was net in verlof en een andere groepspraktijk waar we normaal terecht zouden kunnen hier was dicht. Mijn gynaecoloog die was er dan ook niet, het was weer de juiste moment hoor maar gelukkig deden ze niet moeilijk op de spoed en heeft de assistente van mijn gynaecologe mij onderzocht en bloed afgenomen. Heb dan antibiotica gekregen en voor de rest leefde ik op Dafalgan. Het is nu al wel veel beter hoor en ik hoop dat het helemaal over is tegen volgende week want dan vertrekken we op reis. Ik heb ook besloten volledig te stoppen met borstvoeding. Ik kon het gewoon niet meer opbrengen en als ik eerlijk ben stond ik er al langer niet meer voor de volle 100 % achter maar ik kreeg het gewoon niet over mijn hart. Mijn man heeft mij uiteindelijk eens goed wakker geschud en ik heb ingezien dat het zo niet verder kon. Ik was echt een emotioneel wrak geworden en moest mezelf vooruitslepen. Als ik zo verder deed zou ik in een depressie beland zijn denk ik. Eten deed ik nog amper wat invloed had op de kwaliteit van mijn melk en mijn dochtertje kwam niet goed meer bij omdat ze tegenwoordig niet zo vlot drinkt ook niet. De kindjes hebben ook niets aan een mama die er als een halve zombie bijloopt. Ik vond het wel moeilijk te stoppen want ik heb echt het gevoel dat ik mijn kindjes iets tekort doe (jammer genoeg voeden sommigen die gedachte dat dan nog, alsof ik me nog niet slecht genoeg voel..) maar uiteindelijk denk ik dat het toch de juiste beslissing is in het belang van ons gezin en mijn gezondheid. Ik kolf nu nog wel af om af te bouwen, nu nog maar 3 keer per dag en dat verschil merk ik al wel, nu moet ik er ’s nachts alleen nog uit om een flesje aan één van de twee geven, mijn man doet dan de andere en terug gaan slapen ipv nog een halfuur te kolven telkens. Hier thuis stond alles op z’n kop doordat ik ziek was. Ik weet één ding. Als mama kan je het je absoluut niet permitteren ziek te zijn maar mijn lieve mama is vandaag mijn strijk komen doen en gisteren heb ik toch eens grondig kunnen kuisen want het was nodig. Nu zit ik terug gerust.

Flesjes zijn natuurlijk wel een stuk duurder hé. Ik reken toch op 2 pakken per week maar we zijn naar Nederland geweest en daar kosten ze toch wel minder dan hier in België (net zoals de pampers trouwens). Misschien een tip voor jullie. Bij Equiform betaal je ook al minder voor flesvoeding dan bij de apotheek en in Nederland nog minder, toch 3 € verschil wat al kan tellen.

Ons Soumaya had gisteren ineens allemaal witte spikkels op haar tong, lippen en gehemelte. Ik dacht meteen aan spruw maar dacht dat het enkel kon bij borstvoeding, blijkbaar dus niet. Mijn man is vandaag met haar langst het kinderziekenhuis geweest en het bleek dus toch spruw te zijn. Hopelijk is ze er nu snel van af met de medicijnen die ze heeft gekregen want het is echt geen mooi zicht, ocharme.

Het was dus al een bewogen week tot hiertoe. Ik kijk nu gewoon heel erg uit naar ons reisje, het is misschien niet lang maar zo zijn we er toch eens tussenuit, even een andere omgeving en even niet met het huishouden bezig zijn. Gewoon genieten van de kindjes en van het zonnetje.

Voor de rest is alles wel goed met de kindjes. Ze lachen echt veel nu, af en toe zelfs naar elkaar. Ayoub die brabbelt ook terwijl hij lacht, precies of hij wilt me iets zeggen haha.. Wel fijn om zo twee gelukkige baby’tjes te hebben. In de dag zijn ze nu veel wakker. Vandaag praktisch te hele dag dus vragen ze ook meer aandacht en is het zien wanneer ik het huishouden kan doen maar ’s nachts slapen ze heel goed, spijtig genoeg slapen ze nog niet door maar ja dat komt nog wel hé. ’s Avonds hebben ze nog altijd zo’n lange shift van 6 à 7 uur maar we krijgen die dus echt niet verschoven naar ’s nachts. ’s Avonds duurt het dan wel even voor ze slapen. Soumaya die heeft dan iets heel raar: om 18u eet ze dan 100ml met moeite maar dan een halfuur daarna krijgt ze weer een hongeraanval en eet die nog vaak nog eens 100 ml, dus 200 ml in totaal. Dan denk je dat ze wel zou slapen maar niet dus, dan krijgt ze dus een huiluurtje en we krijgen haar dan echt niet tot bedaren, het enige wat helpt is in haar kamer laten uithuilen want oppakken helpt ook niet. Soms duurt het tot 21u tot ze helemaal stil is en door dat huilen blijft Ayoub dan ook wakker en begint die ook te huilen. Vandaag wonder boven wonder is ze wel vrij snel in slaap gevallen zonder te huilen. Duimen dat het zo blijft want als mijn man niet thuis is, zoals nu zit ik altijd met de schrik dat ze dat weer gaat krijgen.
Ik begin wel te merken dat ze elkaar aansteken in het huilen. In het begin was dat niet en sliepen die door elkaars gehuil, waarschijnlijk een gevolg van die weken in het ziekenhuis en het lawaai daar maar ja, hier is het veelal stil dus daarom waarschijnlijk. Het is hier soms nogal een geloop om de ene snel in een andere kamer te leggen zodat die niet wakker gaat worden als de ander begint te huilen haha..

We waren vorige zaterdag naar de zee geweest en daar heb ik me echt serieus geërgerd. De kindjes waren precies een bezienswaardigheid. Normaal valt het mee maar toen was het echt erg. Op de duur had ik een extra dekentje op die kap van de wagen gelegd zodat ze niet makkelijk meer konden binnenzien. Ze liggen nu ook niet meer in manden maar in een dekentje in de lig stand dus zijn ze sowieso al zichtbaarder. De idiootste opmerking van de dag kwam van zo’n vrouw die zeg: “Das genen tweeling hé?” Er zit nu wel een verschil op maar nu niet voor te zeggen dat ze 9 maand schelen? En dan nog eens een paar keer moeten horen (ondertussen al de zoveelste) : Kijk daar nen tweeling, ne grote en ne kleine en amai die verschillen wel heel hard hé? Ha ha ha… Die mensen bedoelen dat waarschijnlijk niet slecht maar het irriteert mij wel na de zoveelste keer en soms maak ik me wel zorgen dat mijn dochtertje later altijd moet horen dat ze klein is. Ze gaat volgens mij nooit echt haar broertje inhalen want ze is op zich al fijner en als mensen dan constant die vergelijking gaan maken, dat is ook niet leuk voor haar. Wij zien eigenlijk door dat verschil, voor ons is ze echt al een grote meid, als je ziet vanwaar ze komt. Als ik nu die foto’s zie van toen ze in de couveuse lag krijg ik nog de rillingen.

Jolena, hoe gaat het met jou en je meisjes? Hopelijk alles goed? Goed te horen dat ze zo goed groeien en zo braaf zijn!

Saske, ik blij te horen dat alles goed gaat met je twee meisjes en dat ze zo goed groeien! Das normaal hoor dat ze nog zoveel slapen. Die van ons sliepen ook veel in het ziekenhuis dan hé, die waren alleen maar wakker voor de voeding en dan nog moesten wij of de verpleging ze telkens wakker maken en toen die thuis kwamen eigenlijk ook nog, zowel in de dag als ’s nachts maar nu zijn ze echt het merendeel van de dag klaarwakker en slapen ze ’s nachts redelijk vast. Over dat in bed nemen, wel dat doen wij soms ook hoor, dan leggen we er eentje volledig op een kussen tussen ons in en eens ze dan slapen leggen we ze terug om ze daar toch niet te gewoon aan te laten worden. Ik hoor soms van andere vrouwen dat hun kindjes nog tot 3 jaar of ouder bij hun in bed liggen en dat wil ik echt wel vermijden. Die van ons liggen dus ook héél graag in zo’n slangenkussen dus dat is zowat de gouden aanpak om ze in slaap te krijgen. Gewoon daar inleggen met een tutje in hun mond en 5 minuten later zijn ze al in dromenland.
Lukt het goed met de borstvoeding? Ik hoop van wel! Neem rust wanneer je kan, eet en drink goeden laat andere dingen in het huishouden even opzij staan of laat het door iemand anders doen (is makkelijker gezegd dan gedaan maar uit ervaring weet ik dat het echt wel nodig is. Als ik me er beter aan had gehouden had de borstvoeding misschien wel beter gelukt geweest dus laat je vooral niet afschrikken door mijn verhaal hierboven hé)

Kaya, nogmaals een dikke proficiat met je 2 jongens! Wat een verhaal zeg, kan me voorstellen dat je met niet zoveel plezier terugdenkt aan de bevalling maar ik ben toch blij dat alles nu goed gaat en dat je volop aan het genieten bent van je kleintjes!

Zo, ik ga het hierbij houden

Tot de volgende!

Liefs, Ellen
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >