< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Gezocht: streek/lotgenoten » Mama's gezocht omgeving Leuven!

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Gezocht: streek/lotgenoten
Mama's gezocht omgeving Leuven!
15/08/2008 @ 13:53
peggy

Online Status Bekijk profiel
Waar haal je die papieren voor die studiebeurs miss LIesbeth of Petra?
Liesbeth idd goed rusten meid!! :)
Kom later nog wel eens terug!

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 19:25
Petra

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ik heb ze gevonden via http://www.studietoelagen.be
Er is een electronische versie of je kan een papieren versie downloaden om in te vullen

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 20:15
Riet

Liesbet: rusten is de boodschap dus! Niet gemakkelijk natuurlijk met al zo veel volk in huis, maar ja...'t zal wel moeten hé. Veel succes er mee. En bedankt voor de tip ivm de studietoelage. Ik ga ze ook indienen, maar denk net als Petra dat we er waarschijnlijk geen recht gaan op hebben maar ja... .

Verder nog goed nieuws: Gunther wordt peter. Mijn vriendin is terug zwanger en haar vriend is peter van ons Erin. Nu hebben ze Gunther als peter gevraagd. Tof hé!

Groetjes,
Riet

PS. Peggy: Bjarne was die ballen al vergeten vooraleer je de straat uit was... graag gedaan

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 21:14
peggy

Ik ben gaan kijken op de site van die studietoelagen maar het online aanvragen kan pas vanaf 19 augustus. Heb het pdf bestand geopend maar de aanvraag voor kleuters is toch een simpel formulier(deel 9) en er moet niets ingevuld worden van het inkomen? Omdat het een vast bedrag is voor een kleuter dacht ik!

Riet : Goed dat hij die ballen al vergeten was want anders ocharme het kind :) Liam is dol van ballen en heeft thuis de zak helemaal uitgekiept hehe. Proficiat voor Gunther zeg en hij fier zeker?
Ik ben ook meter gevraagd door men ex schoonzusje. Ronny zijn moeder was meter maar nu die er niet meer is vind ze het zo jammer dat haar dochtertje al zonder meter moet zitten (is drie jaar) vandaar de vraag en ze moet ook nog gedoopt worden dus het kan nog financieel plus kweet dat ronny's ma dat zeker zou goedkeuren!
Dus ikke ook trots want nu ben ik meter van een meisje en van een jongen :)

Kmoet nog inpakken(handdoeken en beddegoed is ingepakt) voor naar zee te gaan tja... tijd te kort alhoewel vandaar was Keana mee naar de zoo met mijn ouders dus had best wat kunnen doen maar had men schoonvader over de vloer en kvind het een aangename mens dus heb lekker gekletst buiten op terras want tweer was ook zalig eh! Tziet er naar uit dat het ma en di nog wat neerslachtig word maar nadien droog en redelijk zonnig 21 graden aan zee dus dat zou al mooi zijn!
Heb ook al sealife tickets kunnen bemachtigen en dat voor 5/stuk via kapaza :) Plopsaland gaat den 23ste door dan is da open tot 22.30 met optredens :)

Ronny is de kelder plus garage nog aan het opruimen pfff zijn taak staat ook vol met zijn spullen en kon het niet meer aanzien, proper wel maar rommelig grrr.
Morgen auto eens een wasbeurtje geven want jaja kben fier en kwil dat hij onderhouden blijft nu want amai mijne corsa was een ramp!
Voor de rest niets meer te melden , kom morgen nog wat neerpennen en zondag miss en dan ben ik foetsie voor een week!

Niki,saskia,vlokje en kristien en jari???
Groetjes eh mensen!!

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 21:26
Riet

Hey Peggy,

Ja hoor Gunther is heel fier met het peterschap. Ik vind het wel spijtig want ik ben nog geen enkele keer meter dus ik had het ook graag geweest, maar ja...'t blijft in de familie hé. Gunther is ook peter van zijn halfzusje.

Leuk dat je meter mag zijn van je ex-schoonzusje. Dan heb je ineens ook een reden om haar wat vaker te zien hé .

Moest ik je niet meer horen: profiteer van je vakantie aan zee en ik hoop mee op mooi weer. Wij hebben een BBQ met mijn collega's den 23ste dus ik hoop die dag ook op mooi weer.

Ik heb vandaag heel het huis van onder tot boven eens onder handen genomen en buiten hebben we ook nog bezig geweest. Amai ik voel het. Dan zijn we een snackje gaan eten in de Kiewithoeve in Engsbergen. Lekker terras met speeltuin. De kids amuseren er zich en het eten is er heel lekker. Na dat dagje rondvliegen had ik toch geen zin om te koken en we dachten eerst naar de Gabber te gaan, maar Gunther zei met dat het toch mooi weer was dat hij liever naar daar ging.

Allé iedereen heel veel groetjes en geniet van 't weekend. Ik mag morgen mijn nieuwe fiets gaan halen, dus dan kunnen we een ritje gaan maken.

Groetjes,
Riet

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 13:56
Petra

Peggy; ik heb ook het pdf bestand afgedrukt maar je moet niet alleen dat deel van de kleuter invullen maar ook de voorgaande pagina's "de aanvrage". Ook al gaat het om een vast bedrag, ze gaan toch af op je inkomen hoor.
Geniet van je verlof, ik hoop ook op goed weer want we Benny is komende week ook nog thuis (zijn vaderschapsverlof nog).
Wij hebben nog niet veel kunnen doen deze zomer met de kids. Dan slecht weer, hoogzwanger, pas bevallen,...
Daarom gaan we volgende eek een dagje vakantie nemen. We gaan donderdag een ganse dag naar Erperheide. lekker zwemmen en spelen in de Baluba. Ferre weet van niks dus dat wordt een leuke verasseing.

Riet: tja kuisen hoort erbij hé meisje. Ik weet hoe vermoeiend het is maar daarna is de voldoening van een fris huisje er weer hé.
Wauw een nieuwe fiets! Ik kijk al gewoon uit naar EEN fiets! Benny krijgt die van mijn pa en ik ga voor mij in het najaar één kopen. Dan moeten we nog zo'n kar bijkopen want Lilith moet ook meekunnen in de maxi-cosi. Ferre rijdt natuurlijk al zelf en Warre kan dan achterop de fiets of bij in de fietskar.

Vanavond gaan we met de kids naar de kermis, en lekkere beignets een. MMM kijk er al naar uit. 't zal druk worden. Benny is werken tot 16u, dan nog boodschappen gaan doen, eten maken en dan vertrekken.

Liesbet: goed rusten hé meid!

Leentje; hoe is't met jou?

En de rest?

Groetjes

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 14:28
leentje

hey fijn jullie terug te horen!
ben pas ontslagen uit het ziekenhuis na drie dagen op verloskunde.
tging helemaal niet goed met mij.
had last van een paar kwaaltjes dat ik jullie vertelden maar het verergerde dus en ben met de 100 naar het ziekenhuis gebracht.
had hevige groene buikloop en om de tien minuten overgeven.
draaien en zweten en niet echt helder meer van geest.
ze dachten aan een zwangerschapsvergiftiging.
na veel bloed trekken en onderzoeken was het gelukkig dat niet en stelde onze meid het gelukkig nog goed maar ik had een ernstige uitdroging opgelopen.kweet nog niet alle bloedresultaten en onderzoeken die ze gedaan hebben met mijn urine en buikloop.
kben blij dat ik uit het ziekenhuis ben maar moet nog veel rusten.
rechtop zitten is moeilijk mijn maag drukt in elkaar precies en als ik even rechtsta ook. mijn bloeddruk is nog aan de lage kant maar gelukkig geeft ik niet meer over. kan er nog een week last van hebben dat beloofd zeg. ze hebben vandaag me nog is aan de monitor gehangen en een echo genomen en het was een zeer uitgebriede om alles na te kijken. het was een gelukkig gevoel dat zij het goed stelde.

meiden ik ga wat rusten.

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 20:24
Petra

amaai zeg Leentje, ca va dan nu? Das wel serieus hé meid! Hopelijk weet je snel de resultaten en is het niet te erg. Gelukkig is met de baby alles in orde. Verzorg jezelf maar goed en rust voldoende. er zijn maar 2 personen superbelangrijk nu en dat zijn jullie tweetjes.

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 20:37
Riet

Hallo,

Hey Leentje! ALs ik dat zo hoor ben je inderdaad heel erg ziek. De symptomen doen mij zo wat aan salmonellainfectie denken. ALs dat zo is, dan zal je inderdaad nog een week en zelfs wat langer er van af zien. Ik hoop dus voor jou dat het wat anders is! AL maar goed dat je prutske het goed stelt. Goed rusten hé. En van harte beterschap.

@ Petra: ha ja de kermis in Aarschot. Kan zijn dat we daar ook nog eens passeren maar ja vanaf morgen geven ze terug slechter weer. Misschien alleen voor smoutebollen. Daar is Bjarne zot van .

Vandaag mijn nieuwe fiets gaan halen en direct een hele grote toer gemaakt langs een groot deel van de familie (waarvan heel veel mensen niet thuis waren). Amai mijn billekes! Ik ben het echt niet meer gewoon maar dat bouw je vlug terug op hé. Bjarne zat bij mij achterop op een "grote jongensstoeltje" want die kan zo ver nog niet fietsen en Erin zat bij papa achterop omdat die geen bagagedrager heeft. Die heeft zo'n stoeltje dat aan het zadel vast zit, maar Bjarne was daar nu echt te groot voor. Het was geen gezicht meer. ALs je morgen iemand heel raar ziet lopen...dan ben ik dat . Maar het was wel heel fijn. Mijn oude fiets heb ik als stationsfiets of studentenfiets verkocht op Kapaza voor 20 euro. Die was echt op. En nu heb ik een supermodel gekocht waar ik de rest van mijn leven mee toe kom .

Allé meisjes, ik ga wa rusten nu. Wa lezen, wijntje drinken, voor de tv liggen enz.. en dan richting bed. Het voordeel is dat als je 1 dag heel hard gewerkt hebt aan het huis binnen en buiten dat 1)alles voor efkes heel proper is en 2) je de volgende dag efkes iets anders kan doen.

Groetjes,
Riet

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 21:32
peggy

Hoi meiden,
Alles is nog steeds niet ingepakt geraakt pfff die kids eisen veel aandacht van ons op maar sebiet vliegen we er in want ze slapen maar eerst nog een berichtje posten!

Riet; Wat leuk een nieuwe fiets en idd mijn poep ziet er ook meestal vanaf! Ik ga nu zo een fietsstoeltje kopen voor vanvoor aan het stuur want ik kan altijd maar met één kind gaan fietsen en das jammer want ronny is er niet altijd eh!
Goed dat je nog 20 euro hebt gekregen voor je oude fiets! leve kapaza!
Idd zo alles in eens kuisen is dikwijls het beste dan heb je nadien wat rust buiten de dagdagelijkse dingen natuurlijk.
Geniet van je wijntje vanavond eh meid!
Ik duim voor je mee dat iemand eens langskomt met de vraag : wil je meter worden! 't Is toch altijd een fijn gevoel ze! Ben trots op men tweede petekindje :)

Leentje: Maar meiske toch , dat klinkt echt niet goed eh! Hopelijk ben je snel van die vervelende diaree af want amai moet geen lachertje zijn !
Fijn dat alles wel in orde was met je meisje
Neem maar de nodige rust die je verdiend in hoeverre het kan natuurlijk!

Petra: Bedankt voor de info, kzou dikwijls nog het formulier fout in vullen !
Veel plezier in erperheide , Ferre gaat in de wolken zijn amai ni!
En het weer lijkt me toch redelijk prima te zijn volgende week, allé laat ons hopen
Hebben de beignets gesmaakt? Was het leuk op de kermis? Keana zou dat ook wel weten te apprecieren hehe. Maar ja haar weekje zee komt in zicht want morgenavond zijn we weg dus plezier genoeg!

Allé mijne worcoholic is thuis dus kga jullie laten, miss nog tot morgen xxx

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 21:35
leentje

kom nog even slaapwel zeggen.
ondertussen gaat het wel een beetje hoor.
mijn lichaam is nog niet volledig in orde,kben vlug .
onze meid laat haar goed voelen das het voornaamste.
khoop toch tegen donderdag reselutaten te weten want ben echt benieuwd. bedankt meiden voor jullie reacties!
maar het raarste vind ik toch dat ik het alleen had en niemand anders hier en ben niet uit geweest heel de week.waar ik zoets opgedaan heb blijft hier een misterie.de dokter zei dat ik me wel nog een week zou kunnen voelen.diene gynea die ik toen had twee dagen voor mijn opname had zich dat toch goed vergist. hij zei dat ik maar kwaaltjes had en dat het doodnormaal was in de laatste weken.
toen ik diene zag bij mijn opname heb ik diene weg geweigerd.
diene zei gewoon aan mijn bed met een lachje" mevrouw u hier te zien had ik ni verwacht is het zo zwaar je laatste weken?"
maar goed kheb toch een andere gekregen.
slaapwel

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 22:25
peggy

Djeezes wat een rotgyne zeg! Kzou hem ook niet meer moeten amai!
Ben blij dat je je toch wat beter voelt , goed rusten meid!!

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 00:59
Marijke

@ Leentje: Wat een reactie van die gyn zeg. Die zou ik ook niet meer willen als arts dan hoor. Rust maar goed uit!

Ik kom weer even klagen.
We hebben weer creche problemen, onze creche gaat nu definitief dicht.
Geen K&G probleem dit keer.
Nu gaan de eigenaars van het huis waar onze creche gevestigd is scheiden en ze verkopen het huis.
Echt wel spijtig want onze schat ging er enorm graag.
Ik vind het ook zo erg voor die verantwoordelijke, ze heeft er alles aan gedaan om die erkenning terug in orde te krijgen en nu krijgt ze dit te horen.
Al een geluk dat ik al in een andere creche een plaatsje had gereserveerd voor in het geval de erkenning toch niet terug in orde zou komen. Ik had wel pas gereserveerd vanaf januari, maar Vince mag er nu al vanaf september gaan.
Als ik dat plekje niet had gereserveerd had ik nu weer volop lopen stressen en alle creches en onthaalmoeders kunnen afbellen in het Leuvense (niet evident om hier een plaats vast te krijgen).
Dus vanaf september gaat onze Vince naar die nieuwe creche op de diestsesteenweg: Baby University.

O nog een vraagje, in november zouden we een midweekje naar centerparks willen gaan, welke van de parken is het meest kindvriendelijk? Vince zou dan 1 jaar en 4 maanden zijn ongeveer.

Ik ga eens mijn bedje in want om 6u is onze kleine man wakker.

Groetjes en slaapwel!!!

Marijke

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 13:48
peggy

Marijke, wat jammer zeg van de creche maar gelukkig dat je er eentje in reserve hebt! Baby university ken ik en is nog niet open dacht ik maar in de maak?
Is Vince zo vroeg wakker miss? HIer slapen ze tot 8-9 uur.

Allé alles is hier ingepakt dus sebiet vertrekken we. LIam slaapt nog en eerst moeten ze nog in bad en eten en dan zijn we weg rond 17 uur ongeveer.
Ik lees jullie terug volgende week of miss via de laptop maar dan moet er internetverbinding zijn en dat betwijfel ik plus kga er niet om te internetten eh lol.
Veel liefs en tot volgende week xxxx
doei

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 18:31
Riet

@ Leentje: goed dat je een andere gyn gevraagd hebt seg! Wat een eikel!

@ Marijke: ja goed inderdaad dat je ergens nog een plaatsje gereserveerd had. Erin begint nu binnen twee weken ook bij een nieuwe onthaalmoeder. Hoop dat het gaat meevallen, maar ze is nu ook al wat ouder en het is maar voor 5 maanden meer. Tegen dan hoop ik een oplossing gevonden te hebben voor het naschoolse opvang-probleem. Eerst evenjes het nieuwe schooljaar afwachten.

Ben vandaag nog maar eens gaan fietsen en heb het nu wel gehad eventjes. Gunther zegt dat het heel goed gaat, enkel het bergop rijden is een probleem bij mij. Daarop zal ik nog wat moeten oefenen. En Bjarne achterop maar supporteren "allé mama DUWEN!". Jaja 't is een charelke. Spierpijn heb ik niet gehad maar mijn achterste AMAI!

Allé meisjes, morgen terug werkendag. Ik hoop dat Peggy toch wat redelijk weer heeft aan de zee.

Groetjes,
Riet

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 20:09
Petra

hallo allemaal

Peggy; ik mee voor goed weer, want dat kunnen we ook goed gebruiken.

Riet; ocharme uw poep. Doorbijten, dan komt er eelt op

Leentje: ammai zeg, wa ne gyn is dat! In welk ZH was dat en hoe noemde hij? Allemaal wegblijven hier dan zenne

Marijke: tja 't w<as dan precies toch een voorgevoel bij jou hé dat je dat plaatsje moest houden bij die andere creche? Hopelijk nu op naar een succesverhaal hoor!
Centerparcs: die zijn ovr het algemeen allemaal wel heel kindvriendelijk hoor. Maar in België is Erperheide de max, ook dankzij de binnenspeeltuin Baluba. daar amuseren ze zich rot, en dat is ook een leuke afwisseling op het subtropischzwemmen hé!
Zo'n Baluba hebben ze nu ook in het Meerdal in Nl. Daar zijn wij geweest met Ferre toen die 3 maanden was en dat was ook
Maar zoals ik zei, ze zijn allemaal wel heel goed. Als je er echt alles wil uithalen let dan op het aantal "vogeltjes" (sterren) die ze zelf geven. 5=maximum en dat zijn de originals. Er zijn er ook met 4 en die zijn ook heel goed maar die behoorden vroeger aan een andere compagny. De 5* zijn natuurlijk wel de duurste van allemaal, maarja...
Wij zijn al in Meerdal, Huttenheugte, Eemhof en Erperheide geweest en vonden Meerdal en Erperheide de top voor kleine kids

De kermis was goed, ik heb geen beignets gegeten maar een banaan met chocolade van bij de suikerspinnenmadam zoals ferre ze noemt;
Vanavond beignets halen. dat de kermis maar rap gedaan is want dat is niet goed voor mijn lijn

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 20:27
Marijke

@ Peggy: Vince is bijna altijd om 6u wakker. Ik denk dat dit gewoonte is bij hem. Als we gaan werken staan we altijd om 6u op en hij is dan altijd mee wakker met ons. Hopelijk leert hij snel dat hij in het weekend wat langer mag blijven slapen.
Baby-University is idd nieuw en opent begin september.
Ze zijn spijtig genoeg wel veel duurder dan onze oude creche.

@Petra: ik had idd een voorgevoel dat ik dat plaatsje in die andere creche nog niet moest afzeggen voor ik meer zekerheid had bij onze oude creche.
De eerste indruk dat ik bij die nieuwe creche had was toch positief, ik heb de indruk dat ze veel met de kindjes gaan bezig zijn kwestie van knutselen, ze werken daar met themaweken en zo.
Ik vermoed dat Vince het er wel fijn gaat vinden.
Wij hopen ook op een succesverhaal dit keer.
Op het einde van de maand organiseren ze nog eens een rondleiding, dan kunnen we alles eens zien als het af is.
Ivm Centerparcs: ik denk dat we voor Erperheide gaan kiezen.
We gaan alles nog eens bekijken op de site en dan beslissen.

@ Riet: ben jij ook van onthaalmoeder moeten veranderen omwille van problemen? Ik kan het me niet direct herinneren, vermoedelijk zal je het hier wel ergens eens getypt hebben.
T is moeilijk om ze zo nog ergens anders te brengen als ze al wat ouder zijn. Ik hoop ook dat Vince goed gaat reageren daar, want hij is tegenwoordig nogal "kieskeurig" qua mensen.
Er zijn bepaalde mensen waarbij hij gewoon hysterisch wordt en bij anderen (ook onbekenden) geeft hij geen kick.
Ik duim alvast voor een goede start bij de nieuwe onthaalmoeder!

Nu ga ik een beetje de zetel in, we hadden vandaag verjaardagsfeestje van mijn petekindje en ben een beetje moe.

Groetjes

Marijke

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 20:28
Riet

Ik vind van Centerparcs de Kempervennen het beste. We hebben er ook al verschillende gedaan en over kindvriendelijkheid kan ik niet echt oordelen omdat we dit allemaal voor de geboortes van de kids gedaan hebben, maar over 't algemeen vind ik ze inderdaad allemaal héél kindvriendelijk. In de Kempervennen kan je (dat moet je natuurlijk ook liggen hé) ook gaan indoor skieën en bowlingen. En het is zoals Petra zegt: de originals zijn de duurste, maar ook de beste . Maar natuurlijk welke de beste is, is voor iedereen heel persoonlijk hé. En Erperheide vind ikzelf ook wel tof ja.

Ja Marijke wij hebben van OM moeten veranderen wegens problemen. Erin haar OM had het wel heel goed voor met de kids, maar ze zag geen gevaar waar wij het wel zagen en ze liet enorm veel toe. Het klikte echt niet.

Allé ik ga jullie laten en wa rusten op mijn pijnlijke poep. Fata Morgana is juist begonnen... .

Groetjes,
Riet

[Laatst gewijzigd door Riet - 17/08/2008 @ 20:36] - Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 10:06
leentje

mensen ik heb zitten huilen van zeer. gisteren voelde ik me beter en nu gaat het precies bergaf terug. de huisdokter komt langs voor controle gelukkig.zoiets heb ik nog noiit gehad.

of juliie het geloven of niet maar hier zijn sommige die bij van dyck gaan wel hij was het. vind het zeer raar want ben jaren tevree geweest van hem.ksnap het echt niet deze keer. hij was wel gehaast want was een half uur later begonnen met consultaties en had nog ni gegeten.

tot straksals ik meer weet

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 11:24
Petra

oei Leentje dat het weer bergaf gaat is niet goed hé?Hou ons zeker op de hoogte.

Ik ga bij Van Dijck en aan de ene kant schrik ik ervan, aan de andere kant niet. Hij kan soms gek uit de hoek komen. Ik ben er eens geweest, tussen onze 2 jongens. Ik was 8 weken zwanger en had een bloeding. Wij dus in paniek via spoed en de gyn van wacht was net hij. Hij was toen na onderzoek heel bot en zei vlakaf "ja mevr u bent een miskraam aan het krijgen, dat is de natuur". Ik mocht toen van de tafel komen en dat was het. Ik vond hem toen ook heel onbeschoft maar naderhand bekeken wel eerlijk want de avond ervoor hadden we ons in GHB aangemeld en daar zeiden ze dat er niks aan de hand was.
Maar: dat neemt niet weg dat hij heel onbeschoft is tegen jou en dat kan niet. Dat hij nog niet gegeten had? Tja de risico's van't vak zeker? Als er iemand aan het bevallen is kan hij ook niet gaan eten hé!
Wie heb je dan in de plaats gekregen?

Ga je ook in H hart bevallen? Wie is je vaste gyn?

Hou ons op de hoogte

[Laatst gewijzigd door Petra - 18/08/2008 @ 11:28] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >