< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger?? » Menstruatie week te vroeg

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger??
Menstruatie week te vroeg
18/08/2008 @ 08:21
Claudia

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
denise wat ben jij een grapjas.. vertel eens wat het voor een wondertje is dan (meisje jongen ).. nu ben ik wel heel nieuwschierig en jij laat niets los!!!!!!!!

hey dames ben aan het stoppen met de borstvoeding maar heb behoorlijk last van stuwing... ik gaf aan elke bost nog 1 voeding en ben nu dus met 1 voeding gestopt sinds zaterdag.. moet ik gewoon doorzetten of hoe hebben jullie dat gedaan......

SANNE ALVAST VAN HARTE MET JULLIE ......

[Laatst gewijzigd door Claudia - 18/08/2008 @ 08:21] - Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 13:27
denise

claudia, over dat stoppen met de borstvoeding. Ik had ook zo`n geweldige stuwing (echt, ik liep er serieus krom van)
Nou zeg je al dat je 1 voeding per keer wilt afbouwen, dat is al hartstikke goed. Tegen de stuwing mag je best een klein beetje afkolven. Alleen de spanning van je borsten halen, niet telkens je borsten leegkolven want dan blijf je produktie maken. Je mag je borsten wel na een dag helemaal leegkolven, anders krijg je verstopte melkkanaaltjes of een borstontsteking (en geloof me, beide zijn pijnlijk)
Dus als ik jou was zou ik ze vandaag maar eerst helemaal leegkolven als ze sinds zaterdag vol stuwing zitten.

In 1 keer stoppen kan ook, die stuwing gaat uiteindelijk vanzelf weg, maar dat is niet echt fijn.

Haha, ja ik ben een grapjas he. Nee, ik dacht ik vertel verder niks want misschien wil Sanne zelf vertellen wat het is geworden. Ik heb haar nog niet gesproken dus ik weet niet of ze dat zelf wil vertellen of dat ik dat mag doen.

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 14:13
Claudia

denise thanx voor de info..

ja dacht al dat je daarom niets zei maar nu ben ik zooooo nieuwschierig .. dus als je haar spreekt mag je haar natuurlijk ook feliciteren van mij en zeg maar dat ze ff snel moet langskomen...

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 23:57
denise

het werd tijd dat ik eens wat foto`s op mijn profiel zou zetten van minte, dus bij deze

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 08:01
denise

sanne belde gisteren. Echt leuk om te horen welke stem er nou achter de verhalen zit. Als het lukt komt ze vandaag eventjes vertellen, anders een andere keer.

De zomervakantie is hier afgelopen en Nienke moet zometeen naar de peuterspeelzaal. Ze vindt het zo spannend.
Gisterenavond zei ik tegen haar dat wanneer ze wakker werd ze weer naar school mocht. Vervolgens wordt ze van de spanning om 5.00 wakker en als het aan haar lag waren we toen al naar school gegaan.
Wilde ze even wat drinken dus zij om 5.30 weer op bed, wordt de ander wakker. jaja om 6.30 kon ik weer even slapen.

Nou, ik ga me even douchen, koffie zetten, ontbijt maken en nienke wakker maken.

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 09:20
sanlala

hey meiden,

Claudia, over borstvoeding kan ik niet meepraten, heb het nooit gegeven. Sorry.Maar gelukkig weet Denise er genoeg van om je op weg te helpen! Hoe voel je je nu???

Denise ik hoop dat Nienke een leuke eerste schooldag heeft vandaag, wij zijn alweer met de 2e week van school bezig, gaat zo snel allemaal, mark is alweer 3 keer naar de peuterschool geweest en Erik weet niet beter, het is net alsof hij altijd al in groep 4 heeft gezeten, zo snel zitten ze weer in het ritme.

Sanne, gefeliciteerd met jullie zoon/dochter, ben nu toch wel nieuwsgierig wat het geworden is hoor! Gaat het goed met je?? Een voorspoedige bevalling gehad???

Nou hier gaat het wel goed, ben niet helemaal fit, maar dat zijn we allemaal niet, Johan is ook lang niet fit maar ja het is vanzelf gekomen gaat ook wel weer vanzelf weg. Mark begint op te knappen, de waterpokken zijn niet meer zo fel als dat ze waren gelukkig.

Nou ik ga weer wat doen, tot later allemaal!

XXX San

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 09:57
Claudia

denise.. hoop dat nienke een leuke eerste dag heeft... en wat is minte al groot als ik zo de foto's bekijk!!!

sanlala hoop dat jullie je allemaal snel beter voelen...

hier is de stuwing gelukkig weg.. ik moet wel zeggen dat ik met pijn in mijn hart aan het stoppen ben hoor.. vond en vind het zo bijzonder maar ik wilde eerst het jaar volmaken (want langer vind ik zelf niet kunnen want dan zijn de kindjes al zo wijs) maar met het werk was dat niet te doen want dan moest ik lucas wel erg vroeg wakker maken omdat hij na de bv ook nog een boterham kreeg.. ach ja ik hoop dat het bij nummer twee net zo gemakkelijk gaat en dat we dan weer kunnen genieten...

voor de rest is alles in orde.. mijn buik begint serieus te groeien en ik kan al mooi mijn baarmoeder voelen.. het gaat wel veel en veel sneller als bij lucas want toen kon ik mijn gewone broeken tot de 17de week aan en nu heb ik de knopen al los....

lucas kan nu zelf gaan zitten en teigert ook al door de kamer.. nou ja teigeren hij trekt zich aan zijn handen vooruit.. hij probeert ook echt te kruipen maar wij hebben alleen maar gladde vloeren en hij glijdt dus steeds in ligstand.... staan tegen de tafel doet hij ook al..

ga zo winkelen met mijn moeder maar heb er niet zoveel zin in want ze weet niet dat ik zwanger ben dus ik moet maar bij de gewone kleren kijken en net doen of ik niets vind... tja en ik heb eigenlijk echt een aantal broeken nodig......

groetjes

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 14:45
denise

oei san, had mark de waterpokken? heb ik helemaal overheen gelezen

Nienke was weer helemaal gewend op school, ik vond het maar niks. Het was zo rustig, geen giechelende peuter, geen ruzies met diezelfde peuter, moest echt weer ff wennen.
Toen Minte en ik Nienke gingen halen was ze wel weer helemaal verrukt om me te zien. Grote ogen en MAMA kijk eens wat ik gedaan heb! Tekening voor jou
Zo lief

Ah dus jij en Johan zijn een beetje ziekjes? Sander is er net vanaf. Die had echt een flinke griep, was echt niet gezellig

Claudia, die buik gaat snel he bij de tweede. Ik had bij Minte echt al met 7 weken mijn knopen al los
Haha en dat teigeren was bij Nienke ook zo grappig, ook wij hebben best wel gladde vloeren dus ook zij gleed altijd uit waardoor ze een aan een soort van buikschuiven deed. Echt, als ik er een dweil onder had gebonden was het hele huis keurig gedweild

hihi succes met shoppen naar gewone broeken

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 08:21
Claudia

hallo.. lucas heeft gisteren voor het eerst gekropen.. hij teigert nog het meest maar kan dus wel al kruipen en zelf gaan zitten.. ben zo trots!!!

verder was het shoppen wel leuk en natuurlijk heeft lucas weer wat nieuwe dingen.... na het eten van een broodje heb ik een paar uur flinke buikpijn gehad dus denk dat dat niet goed gevallen was.. en dat was wel balen.. en mijn moeder dacht maar dat ik ongesteld moest worden maar het was echt mijn maag hoor.. na thuis ven rustig wat water te hebben gedronken en even rustig te zijn gaan zitten was het gelukkig weg.....

groetjes!

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 08:56
sanlala

hey meiden,

Denise, wat lief van nienke zeg, gelijk al een mooie tekening voor mama gemaakt, wees er trots op he, ben ik ook altijd op tekeningen en knutselwerkjes van Mark. We bewaren ook alles in een grote doos. Wel zo lief, en je ziet de werkjes veranderen met de tijd.
Sander ook ziek geweest?? Oef, nou ik voel me niet veel waard vandaag, snotter me suf, hoest me de longen uit mijn lijf, maar ach gaat wel weer over hoop ik he.

Claudia, wees trots op je kleine man, weer een mijlpaal erbij, de volgende is staan en lopen......het gaat hard he!!
Volgens mij gaat er wat door het land heen hoor, want mijn maag zeurt ook al een paar dagen, net als die van Johan. Eten gaat prima, maar na het eten is het net of er een steen in die maag komt, en voelt niet fijn.

Hier gaat het verder wel, naast het verkouden zijn enzo, gisterenavond mooi op tijd op bed gegaan, maar toch ging de wekker weer veel te snel hoor...Mijn cylcus??? Als ik naar mijn slijm kijk zit ik op 25 of 26 dagen deze maand, we hebben alleen afgelopen weekend geklust (zondag niet hoor we voelden ons niet super) dus de kans dat ik zwanger ben ik nihil deze maand, maar dat geeft niet.

Nou ik ga weer wat doen hoor. Tot later.

XXX San

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 17:07
denise

Hoe gaat het hier?

Claudia, vakantie zit er voor jou nu toch ook op, klaar om weer voor de klas te gaan staan.
Hoe zat dat nou met je rooster? je hebt het verteld hoor maar ik ben het kwijt. Er was iets niet goed aan zei je
Hoe gaat het met het afbouwen van de borstvoeding? Komende week de laatste voeding afbouwen of heb je dat deze week al kunnen doen?

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 21:46
Sanne

He he, daar ben ik dan eindelijk

Nou, ik kan het verklappen hoor! We hebben een hele mooie lieve meid: Mariska!!!Geboren op 13 augustus om 14.56 uur. Ze is ook een flinkerd, ruim 7 pond!
Dus, Denise had gelijk!
Jeetje, wat kost zo'n kleintje veel tijd zeg. Ik had naast nog niet eens tijd om achter de computer te kruipen ook nog niet de energie en kon het fysiek nog niet (hechtingen....en bekken, waar ik nog steeds last van heb helaas, ik zit nu op 2 kussens even alleen te piepen op het forum).

Ja, ik heb jullie veel te lang in spanning moeten laten zitten, was niet mijn bedoeling!!!! Ik kan eigenlijk sinds een paar dagen weer een beetje lekker zitten...

Nu de bevalling. Ik vond hem wel zwaar. Jeetje wat doen die weeen pijn zeg. In het begin dacht ik het wel aan te kunnen, maar hoe heviger ze werden.....

Het begon allemaal 'snachts de 12de augustus op 13 augustus. Ik wist toen niet dat het een teken kan zijn, dat je aan de diaree bent. Ik was dus flink aan de diaree, blijkbaar bereid je ljf je voor om je 'leeg' te maken. En ik wist niet waar mijn darmen nu zo'n beetje zaten, dus had wat last van krampen/weer terug op zijn plek laten komen van mijn darmen....dacht ik dus....Maar toen begon ik er een regelmaat in te ontdekken en voelde ik het meer vanvoren. Huh? Zijn het weeen??????Even bigehouden en ze kwamen al om de 2 tot 4 minuten. Toch nog aangekeken (het was half2 'snachts) tot ca 3 uur en toen mijn ventje wakker gemaakt, nou die was klaarwakker! Nog even gedouched om te kijken of het oefenweeen waren, nee dat dus niet. He shit dacht ik ook, waarom nu de 13de.
Om half vijf de vk ebeld en die kwam een kwartier later al. Ik bleek 3-4 cm ontsluiting te hebben wat al heel netjes was. 4 uur later kwam ze weer, wat een tegenvaller:maar 4- 5 cm. Bah, schoot niet echt op, terwijl ik wel om de 2-4 minuten weeen had. Ze heeft toen mijn vliezen gebroken en ze zei dat de weeen heviger werde. Nou dat heb ik geweten!!!!!Jeminee. Ik wist op den duur niet meer hoe adem te halen! Het is dat mijn ventje mee pufte, anders wist ik het niet meer. 3 uur later zou de vk weer komen (ik wilde overigens thuisbevallen), nog een domper: maar 4-5 cm ontsluiting. Als het niet opschoot moest ik alsnog naar het zk....Op mijn zij gaan liggen hielp en uiteindelijk om half2 mocht ik gaan persen. Na driekwartier schoot dat nog niet helemaal op en dreigde ik weer naar het zk te moeten. Argh, dat wil je dan echt niet meer! Blijkbaar is er een max in tijd dat je kunt persen (anderhalf uur). Ik heb dus bijna anderhalf uur zitten persen, en op het laatst moest ze helaas toch een knip zetten, maar toen was ze erook na 2 weeen. Jeetje, wat was ik blij maar doodop! Het is echte topsport hoor! Met drie coaches (kraamhulp, ventje en vk), maar ben zo blij dat het thuis gelukt is! Na 5min of zo vroeg ze vk nog of we al het geslacht wisten. Uh, neeEen mooie verrassing een meisje!!!!
En wat doet ze het super zeg. De borstvoeding gaat perfect, waar ik heel blij mee ben!!!

Over de gebroken nachten hoef ik natuurlijk verder niets te zeggen. Ik moet vooral nog veel rust houden. Als ik opsta zie ik vaak nog wat duizelig en mijjn bekken wil nog niet echt. De ehchtingen doen gelukkig al midner pijn, maar het is nog wel blauw daaronder. Geduld is een schone zaak.

Verder mis ik de kraamhulp enorm (oh wat heb ik gelhuild nadat ze weg was!!!!). Mijn ventje moest do al werken en a.s. maandag weer fulltime. Oef, zie er wel tegenop!!!

Even genoeg leesvoer voor jullie

Tot gauw!!!!!

Liefs, Sanne

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 22:31
sanlala

Hey meiden,

Sanne van harte gefeliciteerd met jullie dochter Mariska, wat een bevalling zeg als ik dat zo lees.......pffff ga je bijna nadenken dat je maar geen 2e moet doen he, maar ja je vergeet het heel snel geloof me. Hihihi stom he. Mooi dat je uiteindelijk toch nog thuis bevallen bent! Ik vind het knap hoor!

Hoe is het verder met iedereen???

Ik heb een vraag.....ik heb sinds vanochtend vreselijke steken in mijn linkerborst......als het maandag niet over is zal ik dan toch maar even naar de huisarts gaan?? Of komt het misschien ergens anders van?? Ze jeuken namelijk ook verschrikkelijk. Loop de hele dag te jeuken aan mijn borsten, schaam me dood hhahahahaha, maar die steken door mijn borst voelen niet fijn hoor, niet de hele tijd maar bij vlagen.

Nou ik ga zo mijn bed opzoeken. Oh ja......voor ik het vergeet! Erik heeft zijn C-diploma gehaald vandaag, ben supertrots op hem hoor, dat heeft hij heel goed gedaan!!!! De kanjer!

XXX San

Link naar deze reactie
24/08/2008 @ 14:25
denise

Jeetje nu al c gehaald? Wel snel.

o ik reageer straks verder, Minte is wakker.

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 13:41
denise

Nou tjonge jonge, wat is het hier druk; krijg het bijna niet bijgelezen.

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 16:23
sanlala

Ja erik heeft zijn C diploma alweer gehaald, nu gaat hij op school verder met zwemvaardigheid 1, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.

Maar ehm het is hier inderdaad wel heel erg rustig he......waar is iedereen?????

XXX San

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 14:58
Sanne

help....vandaag echt een dieptepunt. Onze meid is een schat, maar zit er vandaag helemaal doorheen, weet gewoon niet wat te doen. Ik heb haar gevoed, maar ze blijft maar huilen. Ik weet niet meer wat te doen gewoon. Ze pakt mijn vinger niet (ev. zuigbehoefte), dus die zuigbehoefte is het niet, weer voeden heeft geen zin, ze geeft over, darmkrampjes zijn het ook niet....help wat dan wel? Als ze bij me is, is ze wel rustig, maar dat betekent dat ik niets anders kan. Ik heb pas om half een kunnen 'ontbijten', terwijl ze flink lag te huilen. En ik wil graag rusten, maar dat zit er niet in zo. Plus dat ik onwijs last krijg van mijn rug op dit moment....ben even ten einde raad...
Iemand tips????Of ervaringen?

Ik weet ook niet goed wat met de voedingen aan te doen. De vrouw van het cosultatiebureau zegt haar wakkeer maken als ze na 3 uur nog niet komt. Om er een regelmaat in te krijgen. Hebben jullie dat ook gedaan? Ik weet het even niet meer. Het zou zo fijn zijn als ze even zou slapen.....

Liefs, Sanne

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 20:21
sanlala

Sanne meis, geen paniek! Als ik het zo lees heeft je kleine meid gewoon een regeldag. Ja je leest het goed, een regeldag.
Morgen gewoon weer opnieuw beginnen, leg haar lekker bij je, sus haar lekker en weet gewoon dat het voor haar ook niet fijn is. Zij begrijpt ook niets van dit soort dagen, maar ze zal er nog vele krijgen.
Wat ik je ook adviseer is je kleine meis indd gewoon om de 3 uur voeden, als je een tijdje verder bent mag het wel om de 3 1/2 a 4 uur zijn. Als je haar ik zeg maar smorgens om 7 uur voed, voed je haar om 10 uur gewoon weer, ook al slaapt ze, maak haar gewoon wakker, dat is voor jou beter maar voor je kleine op den duur ook hoor, anders krijg je nooit rust en regelmaat.

Maar ik kan me je wel voorstellen hoor, het is niet makkelijk moeder zijn!!!!!! Weet dat je wat dat betreft niet alleen staat, als je het echt moeilijk hebt mail me dan ik kan je altijd adviseren, uiteindelijk moet je het natuurlijk zelf doen he!

Dikke knuf!

XXX San

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 21:04
Sanne

Dank je SAn! Dit had ik echt nodig. Ben vanmiddag echt even flink in huilen uitgebarsten.....Maar een regeldag is dat een dag dat je haar wel vaak aan moet leggen? Want dat heb ik niet gedaan....ze spuugde weer uit, dus me leek dat het probleem niet. Maar wat ben ik blij met je berichtje! Mijn man is nu even bij haar, ook niet wetend wat te doen. Ik neem haar zo weer maar eens over.

Dank je dat ik kan mailen! Zal ik zeker doen,

Liefs, Sanne

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 21:16
denise

Jep sanne, regeldag. Waarom ze het regelDAG noemen weet ik niet want meestal zijn het 2 of 3 dagen.(bij Minte was de eerste 2 keren een hele week) Dit verklaard het huilen. Ze wil eigenlijk meer drinken, maar niet in 1 keer want haar maagje kan dat nog niet aan. Meestal is het zo dat je dan wel even om het uur moet voeden of iig sneller als dat je gewend bent. Maar het duurt maar een paar dagen hoor. Na een paar dagen is het weer bij het oude.
Rond 2 weken hebben ze regeldagen, bij 6 weken, bij 3 maanden en bij 6 maanden. (en volgens mij ook nog stiekem tussendoor, wat weer niet in de boekjes staat)
Maar ik weet het, het huilen staat je echt nader dan het lachen, je voelt je ontzettend machteloos en voelt je eigenlijk ook wel heel zielig. Tenminste, zo voelde ik me
En rond 3 weken wilde ik stoppen met de borstvoeding omdat ik ervan overtuigd was dat ik niet genoeg had en ze daarom huilde. Maar je zult zien, net op het moment dat je dat denkt is het weer over.

Vergeet die roze wolk! Het is meer een gewone wolk met hele roze momenten.

Hoe gaat het verder met je?

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >