Vorige reacties:
< vorige pagina volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
< vorige pagina | volgende pagina >
< vorige pagina volgende pagina >
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]
[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]
[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
| 25/08/2008 @ 10:47 bliep van op het werk | Hey, Katootje, dat is toch al een mooie mijlpaal die je nu genomen hebt hé! Super zeg, dat het nu van de eerste keer goed gaat... Wij hebben ook geen schooluniformen hoor. Sommige scholen hebben dat nog, maar vaak alleen voor bij speciale gelegenheden, en de meeste scholen - zeker buiten de steden - hebben er helemaal geen meer... Hier gaan kindjes naar de kleuterschool vanaf 2,5 jaar, maar ze zijn ook pas leerplichtig vanaf hun 5 jaar. Groetjes, bliep |
| 23/09/2008 @ 09:03 bliep van op het werk | Hallo, hallo, inderdaad stilletjes hier, maar dat is evengoed mijn fout natuurlijk! Het blijft hier geweldig druk: een gezin met twee kindjes, met twee full time werken, een verhuis voorbereiden en intussen diverse gesprekken in verband met het opstarten van een eigen zaak (mijn ventje), het is geen ideale combinatie! Nog 3 weken en dan verhuizen we, het wordt nog keihard werken dus ik zal blij zijn als het achter de rug is. Intussen moeten we nog 4 dagen naar de Elzas met mijn schoonouders, schoonbroer en zijn vriendin. Dat was al in februari gepland en het is geen optie om dat af te zeggen... Dat snap ik wel een beetje, maar jongens, ik zou die 4 dagen liever thuis zitten om daar alles te regelen! Ik ben intussen ook op zoek gegaan naar een schooltje voor Nyah. De school het dichtst bij ons in de buurt bleek een grote tegenvaller, heel grote klassen, geen sympathieke leerkracht en een oerconservatieve directeur. Ik doe Nyah dus een dorp verder naar school, een schooltje met heel veel groen (een eigen bos en kinderboerderij) en klasjes van maximaal 15 kindjes. De juf heeft dit jaar voor het eerst een eigen klasje (heeft daarvoor altijd interims gedaan) en is supergemotiveerd, ik zag het daar helemaal zitten. Ik heb vandaag een mailtje gestuurd dat ik Nyah wil inschrijven, hopelijk kan het nog! Fque, voor jullie komt het dichtbij zeker. Mag Lio in november al gaan? En ziet hij het wat zitten? Bij de OM hadden de kindjes die naar school gingen ook een tractatie gegeven. Eentje had snoepjes, maar dat vond ik niet zo'n goed idee. Een ander had bumba-speculoosjes mee, dat was een voltreffer voor Nyah. En de derde had petit gervais voor de kleinsten en fristi voor de iets grotere kindjes. Groetjes, bliep |
| 23/09/2008 @ 11:07 bliep van op het werk | Hey, Fque, het idee om er een fotootje van Lionel aan te hangen vind ik wel heel leuk! Ik heb gisteren van de OM een paar foto's gekregen van Nyah en de andere kindjes, en ik vind het superleuk dat ik die nu heb en later aan Nyah kan tonen. Wij hebben toen Aiko geboren was Bumbapotloden aan de kindjes gegeven, met een zakje vitabis-koekjes erbij. Daar waren ze allemaal heel blij mee. Die waterverfjes vind ik ook wel heel leuk, maar bij de kleinsten duurt het natuurlijk nog een hele tijd eer ze er mee kunnen spelen en eens de verf op is, zijn ze de foto van Lio kwijt. Of niet? Andere suggestie: een leuk klein potje met confituur waar je de foto op doet? Is iets gezonder dan snoepjes, mogen ze bijna allemaal eten en het potje kan later hergebruikt worden? Groetjes, bliep |
| 23/09/2008 @ 15:08 nessie@work | Hier ook een tijdje geleden. Maar het is zoals jullie al wel aangegeven hebben heel wat drukker met 2 kindjes in huis en dan nog werken. @ Fque, ik werk 4/5. De woensdag is mijn 'vrije' dag. Allé, wat je vrij kan noemen hé. Dan ben ik nog de hele dag in de weer hoor. Ik ben ook al een tijdje bezig met het verzinnen van traktaties voor de om en haar kindjes. Even denken wat Ilian allemaal al heeft meegebracht van verjaardagen: * een badeendje met wat snoepjes; * een houten puzzel; * goh, ik weet niet hoe je het noemt, maar het zijn dingen waar je muziek mee kan maken, zit precies rijst in en als ze schudden maakt het lawaai; * een vormpje voor in de zandbak, gevuld met een doosje rozijntjes, een rolleke suikersnoepjes en een ballon; * een zakje van plop of winnie the pooh, gevuld met een drankje (groeimelk/sapje), zakje vitabiskoekjes, frutapura of petit gervais, en een speeltje (zo'n diertje op touwtjes waar je aan de onderkant moet duwen om ze te laten dansen?); * stiften Bij dreamland zijn er wel enkele leuke speeltjes verpakt per 8 voor weinig geld om te trakteren. Wat ik nu ook al zeker ga doen is een doos met knutselkoekjes van bij Hema erbij doen zodat de kindjes zelf een koekje kunnen versieren die dag. Heeft Ilian voor zijn verjaardag gekregen van een vriendje en hebben we deze week gedaan. Hij vond het wel leuk. @ Bliep, ai drukke tijden in het vooruitzicht. Probeer toch te genieten van die 4 dagen dat je weggaat, het is misschien eens goed om te ontspannen tussen de drukte door. Wij gaan Ilian ook naar school laten gaan een dorp verder. Van de school bij ons in het dorp horen we ook geen positieve verhalen. Dus nu hebben we hem in een klein schooltje ingeschreven (enkel kleuters, 4klasjes), gelegen in de bossen, prachtige omgeving en vriendelijke leerkrachten. Allé, ga nog wat doen hier. dada |
< vorige pagina | volgende pagina >

Ben nieuw en zoek praatmaatjes *deel 3*

Wil je op voorhand weten wat het is?