< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Ben nieuw en zoek praatmaatjes *deel 3*

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Ben nieuw en zoek praatmaatjes *deel 3*
22/08/2008 @ 21:42

Online Status Bekijk profiel
hallo allemaal

terug van een weekje zee! Zalig!! Lionel heeft zich rotgeamuzeerd! Zoveel te doen op de dijk. Gelukkig waren er veel dingen gratis want het is zo al duur genoeg zenne! Spingkastelen, plopsaland... Een echte knuffel van bumbo. Ons klein mennetje spreekt er nog van. Ik probeer snel foto's hiervan te plaatsten.

Katootje fijn te lezen dat alles zo goed gaat met de zwangerschap. Dat zal nu al wel een geruststelling zijn he? In Belgie mogen kindjes vanaf 2.5 jaar naar school voor Lionel dus november. We zijn aan zee zijn outfit voor de eerste schooldag al gaan kopen. Als we wachten tot november zijn alle leuke winterjassen weer uitverkocht.

Bliep nog een gelukkig verjaardag voor Nyah!

Fque

Link naar deze reactie
24/08/2008 @ 17:26
bliep

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Fque, dat klinkt leuk zeg, zoveel te doen aan zee. Waar zaten jullie ergens?

Katootje, wanneer gaan de kindjes bij jullie naar school dan?
Ah zo, nu heb je het koud en bij je vorige zwangerschappen warm, hmmm, zou dat een voorteken van een jongen zijn? Wil je op voorhand weten wat het is?

Jullie Nederlanders hebben het goed gedaan hé, op de Olympische Spelen. Alleen jammer dat Pieter Van den Hoogenband net buiten de medailles viel, ik had het hem wel gegund!
Maar wij mogen sinds gisteren toch ook wel superfier zijn met onze gouden Tia, echt een topprestatie vind ik. Ik kon het alleen maar volgen op de radio, maar ik heb nogal gesupporterd hoor!

Nyah is hier op haar schoolbord aan het kriebelen. Ze tekent elke keer twee lijnen en dan komt ze mij zeggen dat ze een huis, boom of Hopla getekend heeft!

Voor de rest is het hier best druk, en dat gaat er niet op beteren de komende weken. 10 oktober gaan we verhuizen en we hebben nog heel wat werk te doen in ons nieuwe huis. Gisteren zijn we begonnen met behangpapier aftrekken, dat wordt nog een hele klus! Vanmorgen zijn we nog even gaan voortdoen en hadden we de kindjes mee, Aiko heeft eerst braaf liggen kijken en is dan in slaap gevallen en Nyah heeft zich rotgeamuseerd door over en weer te lopen met losgetrokken behangpapier... Wel makkelijk zo!

Groetjes,

bliep

[Laatst gewijzigd door bliep - 24/08/2008 @ 17:38] - Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 10:20
katootje

hoi meiden

lekker hoor fque een weekje naar de zee ff lekker uitwaaien.

hier gaan de kinderen met 4 jaar voor het eerst naar school en met 5 jaar zijn ze leerplichtig. Bij jullie hebben ze schooluniformen he hier hebben ze gewoon hun eigen kleding aan.
Nicole kan wel naar een peuterspeelzaal maar dat vind ik erg duur dus nicole blijft lekker thuis tot ze naar cshool gaat.
ze gaan een maand voor ze 4 worden proefdraaien op school. Duurt nog 1,5 jaar maar de tijd gaat al zo hard.

Nederland heeft het idd goed gedaan op de spelen 7 gouden plakken.
Van den hoogenband had ik het ook wel gegund maar goed hij heeft zijn best gedaan. Belgie heeft toch ook een mooie gouden plak en een zilveren toch.Jammer van het voetbal team.

Bliep ik weet niet of het een voor teken is of het een jongen word dit keer. veel dingen zijn voor mij gevoel toch anders.Zoals je zelf weet je lichaam kan je goed voor de gek houden met al die hormonen.
Ik heb ook meer last van stemmingswisselingen.
vandaag 12 weken zwanger dus de gevarenzone is zo goed als voorbij.
Wel een hele opluchting hoor kan ik je wel zeggen.

zaterdag is de vrijgezellenfeest van mijn broer en volgende week die van mijn schoonzusje.
Lekker feesten en dinegn uithalen.
We hebben onze plannen zo goed als omgegooid met de verbouwing.
We gaan nu waar de badkamer zit de kamer van nicole maken en op zolder komt onze badkamer. Nicole zou eerst haar kamer op zolder krijgen maar dat vind ik zelf niet zo fijn gevoel.
Eerst maar eens kijken of het allemaal kan.

Ik ga ff wat doen in huis want als die meiden op bed liggen ga ik de zolder verder opruimen en dinegn uitzoeken die weg kunnen.
Wat kan een mens een troep hebben he.

liefs katootje en dikke kus van de meiden

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 10:47
bliep van op het werk

Hey,

Katootje, dat is toch al een mooie mijlpaal die je nu genomen hebt hé! Super zeg, dat het nu van de eerste keer goed gaat...

Wij hebben ook geen schooluniformen hoor. Sommige scholen hebben dat nog, maar vaak alleen voor bij speciale gelegenheden, en de meeste scholen - zeker buiten de steden - hebben er helemaal geen meer...

Hier gaan kindjes naar de kleuterschool vanaf 2,5 jaar, maar ze zijn ook pas leerplichtig vanaf hun 5 jaar.

Groetjes,

bliep
Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 20:21

hey

Katootje dat zal wel een hele opluchting zijn he die 12 weken. Ik ben echt blij voor jullie dat het deze keer van de eerste keer goed gaat. Geniet nu maar zalig verder want de tijd gaat heel snel he!

Ook hier weer een stapje verder. Olivia eet patatjes. Lionel kon dat de eerste weken echt niet. Die brulde alles bijeen en wou echt niet van een lepel eten. Olivia doet dat alsof ze nooit anders heeft gedaan. Ze heeft na haar patatjes nog nooit een fles gevraagd. Ik ben echt onder de indruk van haar! Vrijdag ben ik jarig en gaan de kindjes voor 't eerst samen logeren. Ik ga met mijn ventje en 2 bevriende koppels eten en nadien nog is goed feesten. Ben benieuwd hoe ik het er van af breng zonder mijn meisje!!

Fque

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 14:05
bliep

Hey,

Fque, nog een late gelukkige verjaardag! Is het uitstapje meegevallen en heb je er wat van kunnen genieten?

Amai, Olivia die doet al flink met de patatjes, hier is het geen waar hoor. Aiko weet precies niet goed wat ze met de lepel moet aanvangen. Vanaf morgen gaat de OM haar ook patatjes proberen geven en dan gaat ze het wel systematisch krijgen (nu enkel in het weekend), misschien dat dat wel helpt...

Ik zit hier buiten in de zon eventjes te genieten van de laatste dag mooi weer... Maar 't zal niet lang duren want ik heb nog verschrikkelijk veel werk binnen. We zijn nu volop bezig in ons nieuwe huis en dus blijft de kuis hier wat liggen... 't Zal maar rap een dweilke slaanzijn hoor, ik heb echt geen zin om veel te doen!
Als de kindjes wakker zijn, trek ik er op uit. De papa is gaan voetballen en ik ga hem verrassen door met de dochters te gaan kijken!

Groetjes,

bliep

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 09:06
katootje

Hoi meiden

Fque super dat olivia nu aardappels eet gaat dat weer hard he, nu alweer aan de gewone eten.Lekker kunnen genieten zonder je meissie?

bliep nog kunnen genieten van het mooie weer? wie weet heeft sept nog wel meer mooie dagen voor ons.Mag van mij want we gaan nog op vakantie

Ik ben vorige week opgenomen geweest ivm misselijkheid en het vele spugen heb er 3 dagen gelegen.Ben zaterdagmorgen thuis gekomen Na 2 dagen infuus te hebben gehad.
Voor ze mijn infuus erin hebben ben je ook wel weer verder omdat ik erg moeilijk te prikken ben hebben ze het 4 keer geprobeerd en de 4de keer lukte het dat is bij de ok gebeurd, door iemand ie narcoses doet. Dus beide handen zijn blauw hihi.

Ik ben idd erg blij dat die 3 maanden voorbij zijn en heb van de week nog echo gehad voor ik opgenomen werd. De kleine zwaaide naar me.
ik ga zo die meiden lekker aankleden ze zijn net wakker.

groetjes mij

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 14:43

hey

effe snel!
Ik verjaar 5/9 hoor dus nu vrijdag pas!

Ben intussen op zoek naar een nieuwe fiets. Nu beweerd de dealer dat er niet en fietstassen en een kinderstoel op de fiets kan. Lijkt me raar. Iemand van jullie ervaring?

Fque

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 20:42
bliep

Hey,

oeps Fie, foutje! Veel plezier dan nog komend weekend en laat achteraf weten hoe het gegaan is hé!

Katootje, oei zeg, in het ziekenhuis omwille van het spugen, dat is minder goed nieuws. Gelukkig gaat alles goed met je kleintje!

Groetjes,

bliep

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 08:09

haha Bliep geeft niet hoor, nu krijg ik gewoon 2 keer aandacht :)

Katootje is het intussen al beter? Gisteren vernomen dat mijn collega ook voor maart zwanger is. HEt is bij haar ook een derde en ze voelde zich ook belabberd.

Deze week nog effe zoeken naar een nieuwe fiets en dan de knoop doorhakken. Hebben jullie fietsstoeltjes (voor - en/of achter?) en vinden jullie dit mevallen? Mijn ventje heeft al een stoeltje voor Lionel en Lio vindt het echt zalig! Hopelijk blijft dit zo want in november moet hij met mij met de fiets naar school. Zijn school is een stuk richting mijn werk. Vroeger ging ik met de bus werken maar om niet te moeten op en afstappen zou ik met de fiets willen. En als het regent kunnen we nog met de bus. Is wel een eindje rijden. Ongeveer 8 km enkele reis, maar zijn school is net geen 2 km. Hij kijkt er echt al naar uit./ Zo hard dat ik vrees dat eht wel zal tegenvalle als hij merkt dat er eigenlijk niet zo veel verschil is met de kribbe. Hij heeft al een boekentas gekozen en een brooddoos en heeft al beslist dat hij elke dag 2 boterhammen met choco meewil en een brikje melk. Hij is er blijkbaar echt aan toe!

Fque

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 09:11
katootje

Hoi meiden

fque ik heb zelf geen fietstassen achterop maar zie genoeg mensen fietsen die dat wel hebben.Ik heb zelf een vaste mand voorop.
Ik fiets meestal alleen met een zitje achterop en dan heeft mijn ventje de zitje van susan voorop.Ik fiets ook wel met beide hoor.Het is alleen ff lastig met op stappen, je moet daar ff je handigheid in zoeken.Je hebt ook speciale mama's fietsen met een ruimere instap.
Succes met uitzoeken.

ik ben met vlagen nog erg misselijk met name als ik gegeten heb. verder gaat het wel maar voel me dus met regelmaat erg beroerd terwijl dit ff geleden beter ging.
Zo zie je maar niet elke zwangerschap is hetzelfde.

zaterdag hebben we de vrijgezellenfeest van mijn schoonzusje dus mag dan niet ziek zijn.
19 sept trouwen ze en ik heb voor ons allemaal al kleding.Nicole is bruidsmeisje en heeft dezelfde kleding als mijn nichtje aan en ze krijgen ook allebei een bruidsboeketje. Dezelfde als die van mijn schoonzusje alleen kleiner.

ik ga ff mijn werk bellen om te kijken wanneer ik moet werken.

liefs katootje

Link naar deze reactie
07/09/2008 @ 14:33
Nessie

Hey,

Even vlug nog een gelukkige verjaardag voor fque!!!

Hier gaat het allemaal goed, sinds donderdag terug aan het werk, dus nog minder tijd om langs te komen.

Jinte is ondertussen 64cm en bijna 6.300kg.

@ Fque, Ilian is ook helemaal klaar voor school hoor. Hij had gerust de 1e sept. mee kunnen starten, maar dat mag niet hé.
Vorige week was het opendeur, en hij wilde niet meer mee naar huis, was mooi aan het spelen in 'zijn' klasje. Benieuwd of hij er ook graag naartoe gaat als hij echt beseft dat mama en papa er dan niet blijven. Gaat Lio hele dagen starten of niet? Ilian gaan we maar halve dagen laten gaan in het begin. Hij heeft echt nog een middag dutje nodig. Misschien na Kerst of Pasen hele dagen proberen.

Groetjes!!

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 17:41

hey

Nessie bedankt voor de verjaardagswensen!
Amai ben jij ook al aan het werk? En hoe doet Jinte het bij de om?
Lionel gaat hele dagen naar school. In zijn school doet het eerste klasje nog een dutje dus kan hij hele dagen gaan. We kunnen hem 's midddags niet gaan halen omdat we allebei werken.

Fque

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 08:55
katootje

Hoi meiden

lang niet gemeld maar lees wel de berichten we zijn erg druk met de voorbereidingen van de bruiloft van mijn broer.
vrijgezellenfeesten zijn geweest as vrijdag is voor mijn broer de grote dag.

Komende 2 weken zal ik me weinig melden ivm met de bruiloft en daarna gaan we een weekje weg.Er ff tussen uit.

met mij gaat het op zich goed de misselijkheid was afgenomen maar komt nu weer opzetten. Ben nu weer erg misselijk en voel me erg moe. verder de buik groeit goed en de kleine voel ik bewegen wat mis je zo.n gevoel he.

hoe gaat het met jullie?
Hoe gaat het met de kids?

ik ga me omkleden en de dames uit bed haln zo weer weg.

groetjes katootje

Link naar deze reactie
21/09/2008 @ 15:13

hallo allemaal!

wat is het hier stil zeg!

Intussen krijgt Olivia fruitpap maar das haar goesting niet! Ze brult het uit bij fruit!! Tja Lio was ook nooit een fruiteter en meer als een banaan krijgen we er nog steeds niet in!

Zeg heeft iemand van jullie een leuk traktatieideetje voor als Lio naar school gaat op de kribbe? Ik geraak er maar niet uit!!

Fque

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 09:03
bliep van op het werk

Hallo, hallo,

inderdaad stilletjes hier, maar dat is evengoed mijn fout natuurlijk!

Het blijft hier geweldig druk: een gezin met twee kindjes, met twee full time werken, een verhuis voorbereiden en intussen diverse gesprekken in verband met het opstarten van een eigen zaak (mijn ventje), het is geen ideale combinatie!
Nog 3 weken en dan verhuizen we, het wordt nog keihard werken dus ik zal blij zijn als het achter de rug is. Intussen moeten we nog 4 dagen naar de Elzas met mijn schoonouders, schoonbroer en zijn vriendin. Dat was al in februari gepland en het is geen optie om dat af te zeggen... Dat snap ik wel een beetje, maar jongens, ik zou die 4 dagen liever thuis zitten om daar alles te regelen!

Ik ben intussen ook op zoek gegaan naar een schooltje voor Nyah. De school het dichtst bij ons in de buurt bleek een grote tegenvaller, heel grote klassen, geen sympathieke leerkracht en een oerconservatieve directeur. Ik doe Nyah dus een dorp verder naar school, een schooltje met heel veel groen (een eigen bos en kinderboerderij) en klasjes van maximaal 15 kindjes. De juf heeft dit jaar voor het eerst een eigen klasje (heeft daarvoor altijd interims gedaan) en is supergemotiveerd, ik zag het daar helemaal zitten. Ik heb vandaag een mailtje gestuurd dat ik Nyah wil inschrijven, hopelijk kan het nog!

Fque, voor jullie komt het dichtbij zeker. Mag Lio in november al gaan? En ziet hij het wat zitten?
Bij de OM hadden de kindjes die naar school gingen ook een tractatie gegeven. Eentje had snoepjes, maar dat vond ik niet zo'n goed idee. Een ander had bumba-speculoosjes mee, dat was een voltreffer voor Nyah. En de derde had petit gervais voor de kleinsten en fristi voor de iets grotere kindjes.

Groetjes,

bliep
Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 09:46

hey

amai Bliep zo kort nog maar voor jullie verhuis!! Ik snap de stress!! BEn jij terug full time aan het werk? Valt dat wat mee? HEt is de bedoeling dat ik ook terug full time begin. Mijn collega is nu zwanger voor maart dus durf ik niet goed vragen om minder te werken, maar ik ga wel al vragen om na haar bevallingsverlof 4/5 de te mogen werken. IK vind dat er toch veel bij komt kijken bij 2 kindjes en een huishouden dus vind ik dat ik mij die ene dag wel mag nemen...

Voor op de kribbe had ik al enkele ideetjes:
Een kartonnen bumba feesthoedje vullen met cakejes of koejes en in een cellofaantje met een klein fototje eraan van Lionel in plopsaland met bumba.
Een potlood van Bumba met een koekje eraan geknoopt.
Een plopverrassingseitje
Een doosje waterverfjes met een stikker van bumba met Lionel erop.

K weet echt niet wat te kiezen... Misschien tips?
De laatste 2 die naar school gingen hadden een bumba beker gevuld met snoepjes en een appel met een zelfgemaakt bumbahoedje op. (dat laatste ga ik gebruiken voor als hij jarig is in de kleuterklas)

Zo ik ga nog wat werken aan het doopboekje van Olivia!

Fque

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 11:07
bliep van op het werk

Hey,

Fque, het idee om er een fotootje van Lionel aan te hangen vind ik wel heel leuk! Ik heb gisteren van de OM een paar foto's gekregen van Nyah en de andere kindjes, en ik vind het superleuk dat ik die nu heb en later aan Nyah kan tonen.

Wij hebben toen Aiko geboren was Bumbapotloden aan de kindjes gegeven, met een zakje vitabis-koekjes erbij. Daar waren ze allemaal heel blij mee.

Die waterverfjes vind ik ook wel heel leuk, maar bij de kleinsten duurt het natuurlijk nog een hele tijd eer ze er mee kunnen spelen en eens de verf op is, zijn ze de foto van Lio kwijt. Of niet?
Andere suggestie: een leuk klein potje met confituur waar je de foto op doet? Is iets gezonder dan snoepjes, mogen ze bijna allemaal eten en het potje kan later hergebruikt worden?

Groetjes,

bliep
Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 14:26

haha Bliep is weer helemaal terug van weggeweest!
Lionel zit in een redelijk grote kribbe. Die zijn verdeeld in groepen. In zijn groep zijn de kindjes van 2 jaar tot als ze naar school gaan dus die kunnen wel met verfjes spelen, maar je hebt gelijk dan gooien ze het doosje nadien waarschijnlijk weg...

Die confituur is ook een leuk idee. Maar ik confituur maken, dat gaat niet lukken vrees ik. Ben niet zo'n kookheld. Ik dacht eventueel zo'n kleine cornflakes doosjes met een wikkel van Lio errond, maar 't komt er altijd op neem dar de foto van Lio zal weggegooid worden precies.

IK denk dat het tussen de potloden en de hoedjes zal gaan met een apparte foto erbij. Als er in de kribbe van LIoiets te doen is dan neme de verzorgsters altijd foto's en die krijgen de ouders dan op CD. In 't beginhad Lio er niet veel aan maar nu wil hij vaak op de computer naar de foto's van zijn vriendjes komen kijken en nu kent hij ze ook allemaal bij naam!

Fque

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 15:08
nessie@work

Hier ook een tijdje geleden. Maar het is zoals jullie al wel aangegeven hebben heel wat drukker met 2 kindjes in huis en dan nog werken.

@ Fque, ik werk 4/5. De woensdag is mijn 'vrije' dag. Allé, wat je vrij kan noemen hé. Dan ben ik nog de hele dag in de weer hoor.
Ik ben ook al een tijdje bezig met het verzinnen van traktaties voor de om en haar kindjes.
Even denken wat Ilian allemaal al heeft meegebracht van verjaardagen:
* een badeendje met wat snoepjes;
* een houten puzzel;
* goh, ik weet niet hoe je het noemt, maar het zijn dingen waar je muziek mee kan maken, zit precies rijst in en als ze schudden maakt het lawaai;
* een vormpje voor in de zandbak, gevuld met een doosje rozijntjes, een rolleke suikersnoepjes en een ballon;
* een zakje van plop of winnie the pooh, gevuld met een drankje (groeimelk/sapje), zakje vitabiskoekjes, frutapura of petit gervais, en een speeltje (zo'n diertje op touwtjes waar je aan de onderkant moet duwen om ze te laten dansen?);
* stiften

Bij dreamland zijn er wel enkele leuke speeltjes verpakt per 8 voor weinig geld om te trakteren. Wat ik nu ook al zeker ga doen is een doos met knutselkoekjes van bij Hema erbij doen zodat de kindjes zelf een koekje kunnen versieren die dag. Heeft Ilian voor zijn verjaardag gekregen van een vriendje en hebben we deze week gedaan. Hij vond het wel leuk.

@ Bliep, ai drukke tijden in het vooruitzicht. Probeer toch te genieten van die 4 dagen dat je weggaat, het is misschien eens goed om te ontspannen tussen de drukte door.
Wij gaan Ilian ook naar school laten gaan een dorp verder. Van de school bij ons in het dorp horen we ook geen positieve verhalen. Dus nu hebben we hem in een klein schooltje ingeschreven (enkel kleuters, 4klasjes), gelegen in de bossen, prachtige omgeving en vriendelijke leerkrachten.

Allé, ga nog wat doen hier.

dada
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >