< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » beginnen aan 1e kindje in 2006

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
beginnen aan 1e kindje in 2006
12/08/2008 @ 13:31
@u3

Online Status Bekijk profiel
dat kan ik me voorstellen indd!
wij zijn allebei net 27 dus kwa leeftijd zit het wel goed
ik scheel met mijn oudste broer 6 jaar en met de middelste 3 jaar en wij hebben dit nooit als vervelend ervaren.
mijn man wil nu dus absoluut geen 2e en misschien dat ik er daarom minder mee bezig ben,het is ook echt een persoonlijk iets.
persoonlijk zie ik het ook niet echt zitten om nu al aan een 2e te beginnen maaaaaaaaaaaaaaaaaaar volgend jaar wil ik toch wel weer gaan stoppen met de pil we willen in september naar curacao en dat vond ik persoonlijk wel een mooie tijd
mijn man vind volgend jaar wel overkomenlijk hihihi maar nu echt nog even niet

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 13:51
Mirjam

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey

Lang geleden dat ik nog hier ben geweest!
Vanmorgen naar m'n gyn geweest en ons kleintje is goed gegroeid, kleintje is nu 55,7mm groot en nekplooi is slechts 0,9mm!
Helaas heb ik wel last van bekkenpijn, pff en dat zo vroeg in m'n zwangerschap.
Reb, dikke proficiat met je dochtertje!
Dreamer, jij kan ook beginnen aftellen he.

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 16:18
dreamer

Hoi Hoi,

Nog even tijd om hier te piepen (en dan heb je verlof - dan moet je toch meer tijd hebben???)

Claudia - Wij gaan het binnenkort proberen met Harm in een junior bedje. Dat hebben we gekregen van kenissen, want ik zou zelf niet zo snel een bedje van 1.50 kopen (rare maten voor matras en beddengoed). Ik hoop dat het gaat lukken, want hij is nog maar net 1.5. Als hij echt niet in zijn bedje blijft ga ik gewoon tijdelijk een tweedehands ledikantje neerzetten. Dat zou ik denk ik ook gedaan hebben als we het juniorbedje niet hadden gekregen, want een groot bed van 2 m. Ik laat het gauw weten, want zijn kamertje is bijna af!

@u3 - Bij ons ongeveer hetzelfde verhaal. Mijn man heeft toen hij klein was het contact met zijn zus minder goed ervaren: zij is drie jaar ouder. Ik had het altijd leuk met mijn broer die twee jaar ouder is, dus dat leek ons een leuk verschil. Verder is mijn man nu 39 - ook al wel vrij oud, dus wij wilden niet te lang wachten. En het derde puntje was mijn werk. Dat is een vierjaren contract. Als dat straks eindigt wil ik niet zwanger zijn of net willen worden ivm met het zoeken naar een nieuwe baan. Wij zijn er dus vrij vlot weer voor gegaan, met de gedachte: Bij Harm duurde het dik een half jaar. Tja dat het nu in 1 keer raak was hadden we natuurlijk nooit kunnen voorspellen.
Maar merk nu dus wel dat het best zwaar is: 1 in je buik en 1 rondrennnend door de kamer. Ik hoop dus dat het straks goed gaat als ze met z'n tweeen zijn.
Verder zijn ook bepaalde dingen eigenlijk niet zo handig: Harm zit bijvoorbeeld nog erg graag in de wandelwagen....

Mirjam - mooie echo! Is dat al twaalf weken?? (zie ik niet als ik zit te typen) Gaat snel zeg. Ik had in het begin ook veel last van mijn bekken. Ik heb zelf gedacht dat het kwam omdat die zwangerschappen toch wel dicht op elkaar zitten (maar bij jou is nu toch iets ruimer) Zo rond de 25 weken was het het ergste. Ik heb echt mijn tilgedrag drastisch aan moeten passen. Was erg wennen voor Harm in het begin, maar nu weet hij het wel dat ik hem niet pak (en papa is dus zijn favoriete klauter en til object geworden - en moet hem 's avonds in bed leggen.... hoezo eigen willetje???). Nu de laatste paar weken trouwens helemaal geen last meer. Hoop dat het zo blijft.

Reb - alles goed? Druk neem ik aan, dus we zien wel wanneer je een keer tijd hebt om te schrijven. Lekker genieten en tot snel.

groetjes Dreamer

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 20:17
Mirjam

Hey

Wij krijgen hier echt wel een grote jongen hoor! Onze lucas zegt al een tijdje 'kaka' als hij effectief kaka heeft gedaan, maar daarstraks zei hij weer 'kaka' maar er zat niks in z'n pamperke dus heb ik hem eens op z'n potje gezet en ja hoor hij deed kaka en pipi op z'n potje! Mama is zo fier!

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 08:40
Claudia

mirjam super van lucas!!!!

dreamer: ik denk dat wij een ledikantje kopen die je kunt ombouwen naar een juniorbedje.... heb wel even moeten zoeken waar je dat kunt kopen maar ik heb het gevonden... zo kan lucas nog even in een ledikant en daarna bouwen we het gewoon om.. zo geen gedoe en onzekerheid.......

Link naar deze reactie
15/08/2008 @ 10:17
Mirjam

Hey

Nog even over dat juniorbedje.
In het begin hadden wij een klein bedje geleend van een tante van mij, maar die rand was erg laag en toen hebben wij een bedje gekocht van 70 x 140 (junior-maatje) waar zowel spijlen als gewone kanten bij zijn. Dus onze lucas blijft ook nog even veilig achter de spijlen hoor.
Wij hebben hiervoor gekozen omdat we bij onze ziekenkas kunnen kiezen voor een kinderkamer bij de geboorte van ons 2e ukje.
Onze lucas zijn bedje zal omgetoverd worden als hij naar school gaat gaan en hij gaat naar school in september 2009.
Oh ja in de Hema kan je donsovertrekken enz. vinden voor een juniorbedje

groetjes Mirjam

[Laatst gewijzigd door Mirjam - 15/08/2008 @ 10:18] - Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 13:26
reb

hoi meiden!

dank u voor de gelukwensen! het is idd druk, ben altijd wel bezig, maar het is ook wel zalig hoor! Het is een hele brave meid, we mogen echt niet klagen.
Ook de borstvoeding lukt goed, had ik toch wat schrik voor, maar nee hoor, alles loopt zoals het lopen moet!!

Hier slaapt Floor nog in een zo'n bedje met spijlen, maar binnen een maand of 4 zal Mona daar in gaan slapen en moet Floor in een "groot" bed liggen (weliswaar gaan we ons nog een afsluithekje aanschaffen in droomland ofzo).

tot binnenkort! heb niet zoveel tijd maar ik doe mijn best!
Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 08:16
Claudia

hey dames ben aan het stoppen met de borstvoeding maar heb behoorlijk last van stuwing... ik gaf aan elke bost nog 1 voeding en ben nu dus met 1 voeding gestopt sinds zaterdag.. moet ik gewoon doorzetten of hoe hebben jullie dat gedaan......

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 11:29
reb

hey claudia, ik zou stoppen en als je druk voelt een beetje afkolven tot de druk weg is, normaal gezien moet dan de stuwing ook wel stoppen na een tijdje!!
succes!
Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 09:59
dreamer

Hoi Claudia,
Hier zelfde advies als van Reb. In geval van erge druk een klein beetje afkolven. Zeker niet aanleggen of je hele borsten leeg kolven, want dan ga je weer produceren. Warme douche kan ook fijn zijn (en goed om eventueel laatste harde plekken er uit te wrijven) . En verder idd gewoon een week doorzetten, daarna zal het ver over zijn.

Hier vandaag de vloerbedekking voor Harm zijn kamer. Spannend hoor. Vanavond gordijnen ophangen en bedje in elkaar zetten en dan kan ik morgen alle spulletjes over verhuizen. Tja kleine jongens worden groot. Hier nog geen zindelijkheidstraining, maar hij wil wel alle 'grote mensen' dingen doen. Eten van een groot bord met een grote vork en lepel en drinken uit een gewone beker ipv een tuitbeker.

Mirjam - nog even een vraagje: hoe zit dat met 'school' bij julie? september 2009 is Lucas 2 jaar en 9 maanden? Bij ons gaan ze pas met 4. Voor peuterspeelzaal is het erg laat juist. Want dat is hier vanaf 2 of soms al eerder.

groetjes Dreamer

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 10:30
Mirjam

Dreamer, hier in België mogen ze van 2,5 jaar naar school gaan (peuterklasje). Ze mogen ook op verschillende momenten in het schooljaar instappen, maar onze lucas word pas 2,5 begin juni 2009 en dan kunnen ze niet meer in het peuterklasje instappen, dus 1 september 2009 gaat hij direct naar de 1e kleuterklas.
Oh ja wij hebben zondag meter en peter gevraagd en ze zijn allebei heel enthousiast!

groetjes Mirjam

[Laatst gewijzigd door Mirjam - 19/08/2008 @ 10:31] - Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 09:49
@u3

hey hey
hier alles rustig,heb nu 2 weken vakantie dus ben lekker alles aant poetsen en de laatste dingetjes aan het doen.
morgen zijn we 5 jaar getrouwd en daar hebben we de 29ste feest voor hier dus de voorbereidingen beginnen nu ook te komen wel leuk heb er zin in.
morgen is sharif alweer 15 maanden niet normaal meer!! zo snel
wel heel leuk
hoe ist met alle zwangere mamas? het is leuk om al de verhalen weer eens terug te lezen en nu hebben we allemaal minimaal 1 kindje
maak me wel wat zorgen over jads en tim.... maar heb geen idee hoe ik met ze in kontakt kan komen....
xxx

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 09:52
@u3

ik wilde nieuwe fotos erop zetten maar weet even helemaal niet meer hoe dat moest

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 09:05
@u3

kan iemand me even helpen hoe het ook alweer moet?

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 21:21
dreamer

Hoi Dames.

Hier alles goed. Harm is verhuisd naar zijn grote kamer (met de auto's op de muur, dus hij is helemaal enthousiast). Het gaat goed in het junior bedje. Met zijn slaapzak aan probeert hij er niet uit te klimmen, dus is prima zo voorlopig.

@u3 - Dat is ook toevallig: Wij hebben de 29ste een bruiloft en volgende maand zijn we zelf ook 5 jaar getrouwd. Ik denk niet dat we het gaan vieren trouwens, want het is op 19 september en dat is ook precies de uitgerekende datum voor de baby. Een feestje plannen is dan dus erg lastig.

Ik vind het ook erg jammer dat we niets meer van Jads en Tim horen, al is het maar een klein berichtje hoe het met ze gaat. Kunnen we een 'prive berichtje' sturen als we een van de oude items openen?
Had niet iemand dit al geprobeerd?
Ik heb ook al eens flink zitten google-en een poos geleden, maar kon niets vinden. Ik verwacht haar misschien eerder op een site of topic met 'gehandicapte' kindjes ofzo - als ze al tijd en zin heeft om zoiets te doen. Zal vast ook wel drukker zijn als je kindje misschien minder zelf kan...... (Al weten we dat ook niet eens helemaal zeker, misschien gaat het wel heel goed met Tim)

Voor het toevoegen van de foto's bij mij staat er links boven aan deze pagina "(Babyclub -) Profiel aanpassen (-Gegevens aanpassen - Historiek)". Als je op profiel aanpassen klikt kan je onderaan foto's toevoegen (mits ze niet over het maximum aantal pixels heen gaan).

groetjes Dreamer

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 20:10
Mirjam

Hey

Dreamer, als jads heeft aangeduid dat ze pb-tjes mogen sturen dan kunnen we haar een berichtje sturen anders niet.
Wat fijn dat harm zo mooi in z'n nieuwe bedje slaapt!
Hier doet onze lucas elke dag minstens 1 keer per dag kaka en/of pipi op z'n potje, hij komt het zelf vertellen.
Vandaag ukje voor het eerst gevoeld, zalig
Wat ik dus niet meer weet is wie er borstvoeding heeft gegeven en hoelang (zelf 3 maand), ik ben daar wel eens benieuwd naar. Gezien onze lucas zoveel allergiën heeft zou ik ons 2e ukje graag 6 maand niks anders dan borstvoeding geven. Weet ook iemand voor hoeveel % ouderschapsverlof uitbetaald is, want borstvoedings verlof is onbetaald he en met een lening kunnen we alle centjes best goed gebruiken.

groetjes Mirjam

[Laatst gewijzigd door Mirjam - 28/08/2008 @ 20:11] - Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 22:04
dreamer

Hoi Mirjam,

Dat is al snel om die kleine te voelen. Geniet er maar lekker van.

In Nederland mag je volgens mij een kwart van je werkdag aan voeden besteden (2 uur dus meestal) in iedergeval in de eerste 6 maanden. Die tijd mag je dan gebruiken om je kindje te gaan voeden of om te kolven in een geschikte ruimte die beschikbaar gesteld moet worden door je baas. Bij ons krijg je dan dus gewoon je normale werkdag van 8 uur bewtaald.
Ouderschapsverlof is voor mij 65% betaald, maar ik ken ook mensen die minder of niets doorbetaald krijgen. Eventueel kan je via belasting teruggave de rest nog weer aangevuld krijgen.

Hoe het allemaal precies zit in Belgie weet ik niet, maar bij ons schijn je veel info te kunnen vinden op de website van het ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid (swz.nl). Misschien heb je in Belgie ook wel zoiets. Je zou ook via je werkgever kunnen proberen, maar die zijn soms lastig en geven niet waar je recht op hebt (zoals in Nederland 1/8 van je werkdag extra pauze tijdens je zwangerschap wordt vaak niet gegeven)
Succes.
(En ja idd de kosten hakken er wel aardig in nu.....)

groetjes Dreamer

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 14:56
Claudia

mirjam in nl mag je idd tot je kleine 9 maanden is 25% van je werk aan borstvoeding geven besteden en dat gewoon betaald hoor. Ik ben dus net gestopt en nu nog last van stuwing... ik vind het nog jammer dat ik ben gestopt maar met het werk )moet nu iets vroeger en na de bv kreeg lucas nog een boterham sochtends) werd dat gewoon teveel qua tijd. Ik zou hem dan te vroeg wakker moeten maken...

ik heb trouwens tot en met de 7de maand moeten kolven op het werk en daarna niet meer omdat toen de boterham/ pap en de fruithap voedingen vervingen.....

hier verder alles in orde......

groetjes!!!

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 12:10
@u3

wij hebben gisteren hier ons eerste feestje gehad en het was super!
omdat we 5 jaar getrouw waren en omdat we in ons nieuwe huisje zitten,super om eindelijk genoeg plaats te hebben voor onze vrienden en fam!
vanavond komt ons baby neefje slapen,vind het wel spannend moet ik zeggen ben eigenlijk nu al best wel uit het baby-gebeuren hihihi gaat snel he?! maar wel lekker weer even zo een klein wormpje
xxx

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 12:15
dreamer

Hoi @u3

Nog gefeliciteerd!
Wij wachten heir met spanning op de baby. Zal idd wel weer wennen zijn, want Harm is ondertussen toch echt wel een 'peuter'.

groetjes Dreamer

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >