< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
zappyers waar zijn jullie (Pien, Ellen?
08/09/2008 @ 14:44
G

amai sanne, ze houden je daar wel aan het lijntje. hopelijk dat je deze morgen niet te vroeg daar moest zijn? en anders je lippen wat bevochtigen via kraantjeswater of een slokje drinken? en ik porfiteer er inderdaad dubbel en dik van dat ik thuiswerk! B. doet ook veel in huishouden, hij wilt dat ik me zo rustig mogelijk hou, dus ik zit echt wel in luxe werk-situatie, ben ik heeel content van! de nieuwe collectie en nieuwe bestellingen zijn ook allemaal aan het binnenkomen, betekent dus wel veel werk (en bovendien gaat het beheerssysteem van de website veranderen, is vanaf volgende week extra veel inputwerk). maar het feit dat ik kan kiezen wanneer ik werk en me een half uur kan neerleggen als ik wil, is echt zalig.

haha nancy, ik was daarstraks berichtje al aan het schrijven voor ik jou mailtje kreeg...

ellen, die angst is inderdaad jammer maar normaal. ik vrees gewoon dat alles gedaan zal zijn als uit deze zwangerschap weer een miskraam komt, het geeft allemaal zo iets van 'laatste kans' en maakt het misschien nog erger. maar iedereen heeft wel schrik de eerste twaalf weken (en nadien ook nog)..., zeker bij een eerste.. mijn darmen zo vandaag ook zo ambetant, geeft alleszins geen prettig gevoel maar zal wel over gaan. heel mijn spijsverteringssysteem is wat in de knoop, goed teken zal ik maar denken!

ah ja, de date de 20e, ik zal nog zien of ik kom, afhankelijk hoe ik me voel die dag. het is toch hier vlakbij...

s, hoe is het met L nu op school? ben je content van het klasje? ik heb nog altijd geen foto's gezien

Pien, hoe is het met jou? niet te eenzaam alleen met E of een beetje een verademing (ik vermoed van NIET, je zal je kleine A veel te veel missen). en inderdaad leuk van die kleuterbezigheden!

belle, kom je nog eens langs als je een gaatje vindt?
Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 14:53
g

Online Status Stuur bericht
oh ja, wij zitten hier ook met kuisvrouwperikelen. we hebben ze (ze komen altijd met twee, twee uur dan) vorige week ontslagen. kwamen altijd op verschillende uren, zeiden zelf dat ze alles op drie uur klaar kregen (terwijl wij vier uur betalen!), niet goed gepoetst (ramen nog met strepen), ondanks herhaaldelijk vragen deden ze nooit wat we vroegen,... enfin, waren het beu dat we ons geld daaraan gaven. het liefst wouden we dat ze minder kwamen (twee of drie uur) maar dat wouden zij niet. dus mogen we opnieuw zoeken... ach ja, typisch zeker. ik ga seffens al eens bellen naar een organisatie hier in de buurt. ben benieuwd hoe lang de wachttijd is..

en smurfenstickers heb ik hier ook nog liggen...

vero, hoe is het met kleine H? nog steeds flessenweigeren? niet te stijf na het sporten? (meestal gaat de eerste keer goed, maar vaak merk je je stijfheid nadien pas op)

nans, heb jij al iets gevonden qua beweging of vind je het te laat om eraan te beginnen? misschien buurt den der monde, is kortbij voor jullie he?!

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 15:22
Nele

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hé, nog efkes kor reageren vooraleer ik naar Londen vertrek :

Nans, dat opgeblazen gevoel is zoooo herkenbaar , komt en gaat, maar moet ik ju niet zeggen hé
En g, …je darmperikelen ook…..dus dat zit goed
Nans, iets minder goed nieuws…heb kuismeneer gebeld en die goeie zou nu toch niet voor maart volgend jaar terugkomen….ze vind geen kinderopvang

En deze ochtend insepctie gehad, en seffens om 16u00 vertrekt de eurostar met mij richting Londen…en tis weer typisch maar deze ochtend tijdens inspectie telefoontje gekregen van creche…pj moest vlug komen halen worden want hij had overal rode vlekken, stopte niet met wenen en had koorts..ik dacht aan windpokken mar darvoor is hij ingeënt..in de crèche dachten ze aan roodvonk. Mijn mama is er direct om gegaan en naar huisarts geweest maar ze zei dat ze buiten zijn koorts en soms rode vlekken niet veel aan ziet. D rode vlekken kom als hij weent en zijn ene kaak ziet altijd rood…tja, HA zei het gewoon goed te volgen…hopelijk geen Bof ofzo want die ziekte ligt volgens mij an de basis van G’s vruchtbaarheidsproblemen

byebye

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 20:22
Griet

Online Status
Hey, vlug effe reageren.

Hier leuk weekend gehad.

Nans, niet lelijk en dik voelen! Je zag er heel goed uit vorige week! En bij een 2de heeft/geeft de papa sowieso veel minder interesse, is standaard geprogrammeerd in de man volgens mij.

G'ke, niet te erg veel nadenken over de dingen, het zit zeker goed! Maar na de weg die jullie afgelegd hebben tot nu begrijp ik maar absoluut al te goed jouw zorgen. Ik hoop echt dat die volgende echo je terug vertrouwen geeft en je er door sleurt naar de volgende dat met je kleintje. En eens we nog eens 2 maand verder zijn voel je die kleine pruts wiebelen en klawieren en dan zal je sowieso heel wat geruster zijn he.

sanne, hoe is het verlopen?

Nele, goeie reis!

Hier ook kuisvrouwperikelen!!! Vorige week had ik er dus 2 tegelijk en nu alweer geneen. Die nieuw<e die ging komen heeft de dinsdag voor ze moest komen afgebeld wegens arbeidsongeval in haar 1e werkweek en 2 dagen later al haar ontslag gegeven. Nu sta ik bovenaan de wachtlijst...ben er vet mee. Nuja, E slaapt eindelijk zo'n kleine 2w de nacht door en voel mij 's avonds eindelijk wat fitter om nog eens een dweilke te slaan en te stofzuigen.

en nu vlug het eten opzetten, T zal bijna thuis zijn en ik krijg ook wel honger.

O ja, de 20e kan ik er neit bij zijn. heb dan al iets vast liggen

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 22:16
Sanne

Online Status
Hèhè, ik ben sinds een half uurtje thuis. ik heb eerst een half brood en een volle pot borstvoedingsthee naar binnen gewerkt in een recordtempo

Uiteindelijk was ik om 15u45 aan de beurt...
Om 16u00 was ik al weer wakker. 't eerste wat ik vroeg aan de anaesthesist toen ik wakker werd was of ik bv mocht geven... en ja hoor, afkolven en weggieten moest zelfs helemaal niet.
Toen ik rond 18u00 (ja, ze hebben mij nog wel 2 uur op de ontwaakzaal laten liggen ) op mijn kamer kwam had L. net honger en hadden ze het flesje afgekolfde melk (125 cc) dat ik meehad opgewarmd. Ik vond het nu zonde om dat weg te gieten en wou ook wel eens zien of ze ging drinken.
En ja hoor (Vero, nu ga je mij afschieten ), ons kleine madam dronk dat flesje leeg op de papa zijn arm alsof ze nog nooit iets anders gedaan had. Daarna lag ze bij mij en begon ze nog wat te happen en te sabbelen op mijn operatiehemdje... ze wou duidelijk nog een dessertje van de 'real stuff' ook .

Alles is vlot verlopen, maar wel weer vrij veel bloedverlies.
Ik moet binnen 6 weken nog eens op nacontrole.

Maar wel ander minder goed nieuws gekregen. Mijn papa sukkelt weer met hartproblemen (is al sinds een jaar of 10 hartpatient na een hartaanval en een aantal overbruggingen). Hij moet nu morgen binnen in 't ziekenhuis .
J. ging daar normaalgezien nog tot morgenavond blijven zodat ik nog een dagje kon recupereren, maar nu moet ik er morgenvroeg al om.
Hopelijk valt het nog mee en moeten ze gewoon zijn medicatie wat bijstellen .

Allée, ik ga slapen want ik ben kapot, en van rusten zal er de komende dagen ook niets in huis komen.

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 09:35
Nancy78

Online Status
amaai, sanne, wat een helse dag! zo lang eer je aan de beurt was zeg! Lag je niet halfdood van de honger en dorst?
er waren zeker enkele bevallingen tussengekomen? en wel straf dat je uiteindelijk toch niet moest afkolven en weggooien! maar nu weet je tenminste dat L zonder problemen een flesje drinkt ... Af en toe blijven doen hé, want één van de kindjes van mijn broer vond dat ook geen probleem eerste keren, maar daarna lieten ze er enkele maanden tussen (dachten dat ie toch van flesje dronk) en toen zij moest gaan werken, was het plots andere koek... allez, ik wil je niet ongerust maken of zo hé, het is maar een tip die ik meegeef hé

En ivm je papa, goh, wel niet zo'n goed nieuws... maar idd, hopelijk is het met bijstellen medicatie snel beter. Zal voor je mama ook wel stressy zijn nu. Wel ambetant ook dat je J nu vanmorgen al moet halen, dan kun je zeker niet al teveel rusten Kan hij morgen en overmorgen niet naar creche? zodat jij op je gemak kan zijn? Of doe je dat liever niet?

En meisjes, merci voor de complimentjes maar ik voel me alleszins niet fantastisch of mooi zwanger of zo. Ach ja, dat "dikke-koe-gevoel" zal idd wel aan de hormonen te wijten zijn (en aan het feit dat het lichaam écht wel veel verandert, ook qua weegschaal, ttz, bij mij toch). Maar leuk is het niet.

De babybewegingskes maken wel veel goed. Moest ik die niet hebben... Maakt dat ik toch weer weet waarvoor ik het allemaal doe. Buik beweegt echt heel fel, dat had ik bij Z veel minder, ook al was dat ook heel beweeglijke baby. Met al dat rusten zal die baby supervrolijk ronddobberen zeker

Griet en G, ai ai, allebei kuisvrouwperikelen ook!

Nele, nu zit je in Londen dus. Hopelijk wat ontspannende reis ernaartoe gehad en niet teveel vergaderingen gepland?
Wel ambetant van die andere poetsvrouw, dat ze tohc niet in november kan komen
Nu moet ik het met mijn huidige verder uithouden blijkbaar Die is vandaag trouwens OPNIEUW NIET komen opdagen. Sms'je gekregen dat ze vandaag naar tandarts moet om haar absces te laten verwijderen (kon dat dan gisteren niet?). Ze komt nu morgen namiddag, want ja, haalt ze aan, ze wil mij niet in de steek laten en weet dat ik op haar reken - die boodschap heeft ze dus duidelijk wél begrepen - ze zal niet meer durven verschuiven hebben naar volgende week na mijn uitval van vorige keer Net goed

G, ik wil gerust wel zwangerschapsyoga doen, maar blijkbaar hier in buurt van Aalst niet te vinden, ook niet in Den dermonde. De VV'en waar ik bij ga, gaan dat wel organiseren vanaf november, maar ja, dan moet ik bevallen hé... Dus als je wil, G, wil ik de referentie van deze VV'en wel doorgeven hoor, misschien heb jij er nog verder iets aan?

Ik ga nu vanaf volgende week 2x per week gaan zwemmen. Waarom niet deze week? Wel, ik ben tot morgenavond immobiel, want mijn auto is bij carrossier voor herstelling (afgekeurd bij autokeuring owv een roestvlek)... donderdag heb ik afspraak voor een facial in nm en vrijdag ga ik bij mijn oma'tje eten en ik probeer niet meer dan één iets op een dag te plannen om me niet teveel uit te putten

Oh en Griet, goed zeg dat E eindelijk een tweetal weken doorslaapt zeg! Mag wel hé, hij is bijna 9 maanden, een volhouderke zoals Z destijds. Pfff, dat is waar ik meeste tegenop zie, eigenlijk, die nachtelijke escapades

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 09:40
Nancy78

Online Status
Trouwens, de hormoontjes blijven hier verder rol spelen. Ge houdt het niet voor mogelijk welke discussie B en ik gisterenavond gehad hebben? Wel, een derde of niet! Kun je je inbeelden! Het is nochtans niet dat ik sta te springen om onmiddellijk opnieuw zwanger te worden, integendeel. Maar ik wil het wel enkele jaren tijd geven en mijn blik openhouden en zeker nu nog niet beslissen dat het genoeg geweest is. Want een nieuwe zwangerschap zoals deze zie ik idd niet zitten. Nu toch niet. Alleen, B vindt het echt duidelijk genoeg geweest na dit kindje en ik vind dat zo radicaal. En hij snapt niet dat ik dat ook niet heb. Ik wil alleen niet in positie gedwongen worden nu dat ik persé een derde kindje ga verdedigen want ik wéét gewoon niet of ik dat zelf zie zitten. Maar allez, ik snap niet dat we nu niet gewoon eerst proberen dit kindje te krijgen en te zien hoe dat loopt... we zien toch wel wat toekomst brengt en of het verlangen voor nog een kindje er nog is na een tijdje of niet? Ik wil daar nu gewoon geen sluitende uitspraken over doen en ik snap niet dat B zich nu wel al wil vastpinnen op feit dat dit laatste zwangerschap is. Ach ja, het zal wel ook door de hormoontjes zijn zeker dat ik hier dan weer zwaar aan tilde? En zo is het elke avond wel iets Maar soit, tijd brengt raad zeker?

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 09:46
Nancy78

Online Status
Hoe is het trouwens geweest met de schoolgangertjes? Hopelijk geen traantjes?

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 09:59
Nancy78

Online Status
en voor de geïnteresseerden, ik heb opnieuw wat foto's op blog gezet: twee van Z deze morgen (ze was echt aan t poseren!) en twee van mijn bollebuik, die dit weekend zijn getrokken...

Haha, nu heb ik 4 op een rij

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 10:10
Nancy78

Online Status
waar is trouwens iedereen??

dan maar beetje 'grey's anatomy' kijken hé

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 10:34
Sanne

Online Status
Haha, Nans, ook al discussie gehad ivm een derde of niet… Wel, B. was er eerst ook radicaal tegen, maar sinds ik laat uitschijnen dat ik er zelf ook niet echt meer in geïnteresseerd ben (voorlopig toch, ik laat nog alle opties open) begint hij er zelf soms over. Niet dat hij nu rechtuit zegt dat hij er nog eentje wil hoor, maar ik merk soms aan zijn uitspraken dat voor hem ook nog alle opties open zijn. Zo hadden we het onlangs ook nog over de anticonceptie, en ik zei dat als hij er toch absoluut geen meer wil, dat hij zich dan maar moet laten steriliseren… maar dat wou hij toch niet hoor want dat was veel te definitief voor hem.

Mooie foto’s trouwens op je blog ! Zet dat ‘dikke-koe’ gevoel echt maar uit je hoofd. Achteraf ga je nog zeggen, amai, waar maakte ik mij zorgen over, dat viel toch allemaal best mee ? Zo denk ik nu toch als ik foto’s zie met mijn dikke buik.
Maar als je zwanger bent is het moeilijk om zelf alles in de juiste proporties te zien vind ik.

Inderdaad, de reden waarom ik gisteren zolang moest wachten, was omdat er 2 ongeplande sectio’s waren tussengekomen, en dat kan niet wachten natuurlijk. De honger viel nog mee, maar ik had zo’n dorst hé. Hoewel ik toch wat vals gespeeld heb hoor en tussendoor regelmatig eens van de kraan was gaan nippen.
Op zich is ’t niet zo’n ramp als L. niet meer van de fles zou willen drinken hé, want ik moet toch niet gaan werken binnenkort. Ik haat dat afkolven en ik weet van mezelf dat ik het toch niet ga doen als ik niet echt moet.

Griet, oef, E. slaapt nu toch al 2 weken door… een verademing hé.

G., wel handig hé dat je deels je eigen baas bent, en dat die andere baas zo bezorgd is om je.
Hopelijk kan je komen de 20ste ? Zou echt leuk zijn om je erbij te hebben hoor !
Ik herken dat gevoel dat wanneer je zo bij vriendinnen zit en nog wil zwijgen over je zwangerschap, het ineens allemaal zo minder echt lijkt.

Mijn papa moest nu deze morgen toch nog niet binnen in ’t ziekenhuis. Hij had de laatste week al elke morgen hartritmestoornissen en was gisteren naar de dokter geweest. Zijn hartslag was 200 slagen/minuut terwijl hij gewoon rustig op een stoel zat… niet goed dus. Hij moet van de huisarts onmiddellijk naar de spoed wanneer het weer gebeurd. Hij had dus verwacht dat het deze morgen bij het opstaan weer zo zou zijn, maar niet dus. Ik wou J. nog altijd gaan halen, maar mocht niet van hen. Ze willen hem toch perse nog tot deze namiddag houden. Dus heb ik toch nog mijn rustdagje vandaag. Gelukkig, want ik voel dat ik het kan gebruiken.

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 11:41
Ellen

Online Status Stuur bericht
Haha Sanne, Nans, herkenbare discussie hoor! Hier is 't een beetje zoals bij Sanne. B was in het begin ook zeker van zijn stuk: hier komt geen derde meer! Ik vond dat ook zo radicaal en ik ging daar ook altijd tegen in. Maar nu uit ik zelf vaak twijfels over al dan niet een derde en B is nu ook milder geworden. We geven onszelf nog een goed jaar de tijd om dat te beslissen... Tijd brengt raad zeker?

Sanne, eindelijk alles achter de rug zeg! Hopelijk nooit geen curettages meer, want je hebt al je deel gehad hé?!
Flinkt van L dat ze zo vlot van het flesje drinkt! Net zoals Nans zegt zou ik dat ook proberen wat te onderhouden. Het kan altijd handig zijn voor als je eens weg moet/wilt zonder kindjes hé.

Hopelijk komt alles in orde met je papa. Hartkwalen zijn echt wel angstaanjagend hé en je hebt toch direct een pak kopzorgen.

'k Ga nu eten, want ik moet binnen een goed halfuur werken.
Doei!

G, ik hoop ook dat je komt de 20ste! Het is al zo lang geleden dat we jou nog gehad hebben op een date en het is niet ver voor jou! Dan hebben wij de primeur om de beginnende welving te zien!

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 15:53
Nancy78

Online Status
Sanne, oef, dan toch lichte beterschap daar bij je papa? hopelijk blijft het stabiel daar... wel leuk dat je dan toch nog rustiger dagje kon hebben, zal wel zijn dat je dat nodig had!

en ellen en sanne, merci voor jullie reacties op derde. ik ben blij dat het niet alleen bij ons is dat dat twistappel is
maar ik wil me daar nu eigenlijk nog niet mee bezig houden, al wil ik evenmin echt me al vastpinnen op het één of het andere

ik heb trouwens de link van deze site doorgegeven aan een goei vriendin van Fie en mezelf. Zij heeft gisteren vernomen dat ze opnieuw mk heeft gehad, tweede in enkele maanden tijd. ze heeft al een zoontje van 9 maand jonger dan Z, maar wil graag zwanger tweede kindje, al loopt dat niet zo van een leien dakje... ik heb haar gezegd dat ze als ze steun en begrip wil, altijd mag langskomen hier, want dat we (bijna) allemaal het verdriet van een mk kennen. hopelijk doet ze dat en heeft ze er iets aan... da's oké voor jullie denk ik hé

nu eventjes in zonneke zitten, ik ga ons prinsesje halen tegen 16u30

groetjes
nans

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 22:10
vero

Online Status
oei sanne, da's toch weer schrikken ivm je papa.

en idd: t is om jaloers op te zijn dat ze zo goed drinkt van het flesje! zoveel te beter. hier nog altijd geen succes hoor.

nans, t zullen de hormonen wel zijn. en mannen kunnen tijdens de zws van nummerke 2 écht nog niet denken aan een nummerke 3 hoor! da's hier ni anders.

Ellen, T gaat hele dagen maar vindt dat ook heel normaal. ze zijn ook maar met 8 gestart dus het is ook rustiger als de kribbe. En hij doet daar een middagdut van ca. 1.5u. dus ook niet slecht. en anders moet hij later weer wennen aan hele dagen dus ik vind het wel goed dat hij nu in dat kleine klasje kan starten met wennen. Voor zo ver hij moet wennen want het is net of hij nooit iets anders gedaan heeft.
t is wel super om hem uit het schoolgebouw te zien komen. hij is dan al aan het zoeken waar ik sta en dan roept hij al van ver dat ik naar de bank moet gaan waar ze die kleintjes laten zitten tot ze gehaald worden. ja, t heeft echt ook wel charmes het 'schoolpoortmama' zijn.
en vandaag ben ik hem weer met de fiets gaan halen. Hasse in de draagdoek deze keer. ging eigenlijk beter want anders stoot ik altijd tegen haar beentjes.

en de kleine pruts is wat ziekjes. snotvalling (van papa en T gekregen). en door die slijmen een vreselijke opstoot van reflux. deze morgen dus naar de ka want ik had er de hele nacht mee opgezeten. ik kon ze niet neerleggen of ze was aan het huilen ocharme. (oorpijn+maagzuur). echt vreselijk schreeuwen en kreunen van de pijn.
diagnose: reflux dus voorlopig gaviscon. zie ik geen beterschap toch zantac beginnen geven. en nesivine en spoelen voor haar oortjes. en dafalgan baby voor de pijn. wisten jullie trouwens dat dat bestond? Is een kleinere dosis (80mg) en mag dus iets vaker op een dag gegeven worden. perdo lan is zo ingeburgerd dat mensen er niet bij stilstaan dat ze bv na vaccinatie ook kleinere dosis koortswering kunnen geven.

ben dus redelijk moe nu. daarstraks toch ook effe meegeslapen. nu is ze ook aan het slapen. hopelijk slaapt ze deze nacht ook nog wat. ge gaat dat zien: ik moet T weer wegdoen naar school morgen. ze zal wel weer uitslapen...

en verder ben ik aan het nadenken wat er allemaal mee moet op vakantie. mijn mama komt hier donderdag zitten zodat ik kan inpakken. anders lukt dat niet met H die veel aandacht nodig heeft. T is gelukkig op school.
en vrijdag zijn we eindelijk weg. ben er wel is aan toe.

en nu ga ik is zien want ze is precies aan het wakker worden. ga mij zelf al klaarmaken voor bed en tegen dan zal zij ook wel wakker zijn.

tot morgen.

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 09:46

Hallo allemaal,

Nansje heeft me deze link doorgestuurd (zoals ze hierboven al vertelde). Bedankt hiervoor trouwens.
Even mezelf kort voorstellen:

Ik ben net 30 geworden en ben sinds 2.5 jaar getrouwd met Dominique. Toen we 3 maanden getrouwd waren, was ik tot mijn grote (blije) verrassing zwanger. Ruben werd 1/4/2007 geboren na een goed zwangerschap. Enige minpuntje was geweest dat ik na 30 weken moest platliggen gezien al vroeg indaling en opening.
Ruben is onze oogappel en we hadden er graag een 2e gewild. In december 2007 vonden dat het wel mocht komen en lieten we de natuur zijn gang gaan. In maart was ik al zwanger. Wij natuurlijk superblij tot de eerste echo in de 2e helft van april: geen hartje te zien. Ondanks het feit dat hcg bleef stijgen, liep het na 2 weken onzekerheid af met een miskraam na een zwangerschap van 10.5 w.
Hierna een maand wachten en dan terug openstaan voor zwangerschap. Eind augustus voelde ik me echt zwanger en deed ik een test toen ik 2 dagen overtijd was. Positief! Gezien vorige zwangerschap, was ik nogal voorzichtig. Bloedproef bij huisarts was niet super (hcg 25) vorige donderdag. Ze adviseerde af te wachten voor het moment. Maandag kwamen dan de krampen en bloedverlies. Gezien zwangerschap nog zo pril was, konden ze via echo niets zien. Terug bloed laten trekken en hieruit bleek dat hcg gedaald was: terug een miskraam met anderen woorden.
24/9 mag ik terug naar gyn om te kijken… nu ja, ik weet eigenlijk niet wat ze zal doen. Ik veronderstel terug echo om te kijken of alles ok is, zoals ze vorige keer gedaan heeft.

De teleurstelling dat het weer fout gelopen is, was ferm groot natuurlijk. Vorige keer had ik een negatief gevoel, maar nu echt niet (was misselijk en moe). Mijn man probeert me zoveel mogelijk bij te staan, maar hij had ook echt verdriet (hij ziet ook echt uit naar een 2e)

Als kers op de taart is ons zoontje gisteren ziek gevallen met ferme koorts. Nu ja, gelukkig kan de oma (mijn ma) inspringen om te babysitten vandaag. Ben nu terug aan het werk, maar gedachten erbij houden is (zoals jullie merken) niet echt makkelijk.
Ik ga me nu eens concentreren om mijn werk.

Nans, heb je gisteren nog kunnen genieten van het zonnetje?
Bedankt om te luisteren/lezen. Het doet eigenlijk deugd om je hart eens te luchten…Korte voorstelling is ferm epistel geworden (oeps)

Groetjes

Els
Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 09:58
vero

Online Status
hallo Els, welkom hier! Ik hoop dat je er wat aan gaat hebben. Nans zal wel al verteld hebben dat bijna iedereen hier al wat pech gehad heeft op zws-gebied maar het goede nieuws is dat iedereen vroeg of laat wel een babietje heeft gekregen!

zal me snel ook effe voorstellen: ben net 31 geworden, getrouwd en heb 2 kindjes. To bias van 2.5, gaat nu net naar school en H asse die 11 weken is. Ik heb een MK gehad voor T (ja, we korten de kindernamen hier wat af).

Hier verder niet veel nieuws. T was weer goed vroeg wakker en dus ook goed lastig. H heeft wel een goeie nacht gehad. Oef!

en nu ga ik wat was insteken. laatste vat voor we op vakantie vertrekken. en morgen volle bak inpakken!

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 09:58
Nancy78

Online Status
Oei, Vero toch, ook reflux voor je kleine meisje? En dan nog verkouden bovenop, tjonge! dikke knuf hoor! Die dafalgan junior kende ik wel, wij hebben dat ook in huis, nu net op, maar meegekregen in ziekenhuis na de zuignap-verlossing van Z. Zij had toen klein wondje aan haar hoofd (gelukkig geen "teut")en de KA gaf haar dat toen. Ik gaf sowieso bij spuitje een beetje pijnstilling hoor, want ze zien daar écht van af hé

Hier doodop. Ik slaap écht niet goed (precies terug als in begin van de zwangerschap) en lig uren wakker. Ik ga blij zijn als ik volgende week naar osteo kan (ze is nu op reis).
En eigenlijk is het wel frustrerend dat het qua pijn ook enkel "te doen" is als ik NIETS doe hele dag. Maar ja, dat lukt dus amper hé. Vanmorgen bv even mee met B omdat mijne auto terug naar garage moest en hij moeilijk met twee tegelijk kan rijden en daarna enkel nog de vaat geleegd en gevuld, en het is al om zeep
Ga dus hele ochtend zo goed als plat moeten liggen zodat ik vanmiddag nog es op slaapkamer kleren in de kast kan leggen en dat zal het zowat zijn voor vandaag, naast Z van creche halen, al een chance dat dat zo dichtbij is, op mijn maximum wandelafstand. Ach ja, het is voor het goede doel zeker

Hier in A alst zijn ze trouwens wel heel streng bij autokeuring zeg! Tweede keer afgekeurd vanochtend (daarom dat auto terug naar garage ging, ook al zijn we 'm daar gisteren maar gaan ophalen). We hadden roestplek en die is helemaal vervangen. Mooi gedaan, vind ik zelf, maar ze zagen de las-naden niet bij de keuring omdat het mooi oververfd was en daarom waren ze niet akkoord . Dat betekent dus dat die jongen van de garage terug met slijpschijf daar moet opzitten (terwijl hij net zijn best had gedaan om weg te werken dat het zichtbaar was dat het hersteld was) en na de keuring (die zij gelukkig gaan doen vd garage) terug toewerken met verf. Tjonge, muggenzifters!

Z terug om 4u30 wakker en huilen. Gelukkig is B gegaan want had al 2u liggen koekeloeren in bed en kon écht niet eruit. Vanaf dat ik trouwens beweeg denkt baby dat het boksbal-speeltijd is in mijn buik

Nu wat DVD'ke kijken
tata
nans

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 10:07
Nancy78

Online Status
dag elsje,

welkom hier! Ben blij dat je de stap gewaagd hebt...
ja, zwanger worden en blijven, het LIJKT zo evident hé, maar dat is het absoluut niet dus, dat hebben we hier allemaal ook mogen ervaren. De anderen zullen zich waarschijnlijk ook wel kort voorstellen. van mij ken je de voorgeschiedenis hé, we hebben het er gisteren aan telefoon nog over gehad. Een kindje verliezen is altijd moeilijk, twee keer na elkaar maakt het nog zoveel harder. Dikke knuffel hor

Weet dat we hier allemaal gaan mee-supporteren zodat jij toch snel een nieuw wondertje kan aanschouwen...

Ja, we werken hier met afkortingen van namen omdat Belle (die nu in Fra woont, waar wij dus op reis naartoe zijn gegaan, de link vind je op mijn blog-site) eens herkend is en dat is nu ook weer niet de bedoeling hé. Of als we de namen voluit schrijven, dan doen we er een spatie tussen, zodat het toch iets minder vlot te achterhalen is via g oogle bijvoorbeeld

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 10:08
Nancy78

Online Status
en Vero, k was helemaal vergeten dat jij nu op reis ging. Waar naartoe? Wel leuke vooruitzichten zeg!

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 10:14
Sanne

Online Status
Hallo,

Dag Els, eerst en vooral, welkom hier !
Wat je daar schrijft is pijnlijk herkenbaar. Voor ik mijn zoontje had, heb ik ook 2 miskramen gehad op 4 maand tijd. En tussen mijn zoontje en mijn dochtertje een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Ik kan mij de onzekerheid en de teleurstelling nog héél goed herinneren. Zeker na die 2 miskramen vreesde ik echt dat het nooit meer zou goed komen. Bij mij hebben ze toen een aantal onderzoeken gedaan, oa. op genetische afwijkingen bij mij en mijn man. Maar aangezien jij al een kindje hebt, is dat het bewijs dat er met jullie genen niets mis is, dus dat zullen ze niet meer doen denk ik. De gynaecologe stelde toen ook een hysteroscopie voor, dan gaan ze met een cameraatje kijken in je baarmoeder. Daar heeft ze toen een verkleving gezien, en dat zou de oorzaak kunnen geweest zijn, maar dat was ook niet zeker. Ze hebben die verkleving wel weggehaald tijdens een kleine ingreep.
Het positieve is wel dat je geen curettages gehad hebt, maar dat de miskramen vanzelf zijn gekomen. Da’s allesbehalve plezant voor jou natuurlijk, maar het geeft wel minder kans op wondjes in de baarmoeder, wat na een curettage wel kan voorkomen, en dan krijg je van die verklevingen (ik had toen 2x een curettage gehad).
Ik hoop in ieder geval dat je gyn je wat moed kan inspreken. En zeker zelf de moed niet verliezen hé, want hier zijn meer dan genoeg mensen op dit forum die kunnen getuigen dat het echt wel goed komt na al die miserie.
Van welke streek ben je afkomstig ? In vind het in ieder geval leuk dat er nog eens iemand nieuw hier bij komt, en ik hoop ook dat je hier wat steun en moed kan vinden.

Vero, je hebt gelijk dat je T. al meteen volle dagen stuurt, zeker aangezien hij toch zo vlot naar school gaat. Ander zou hij inderdaad binnenkort nog eens moeten wennen aan de volledige dagen. En met 8 kindjes is inderdaad niet veel hé. In de crèche zit J. in een groepje van 15 kindjes, dus da’s al veel drukker.
Hopelijk is H. rap beter. ’t Is moeilijk om een tweede kindje snotvrij te houden vind ik. L. heeft ook alweer een snotvalling, ze betrapt het ook telkens van J. Maar ze heeft er voor de rest geen last van eigenlijk. Ik spoel haar neusje ook regelmatig en doe er dan wat nesivine in.
Ze maakt nu ook van die schattige geluidjes. Als ze gedaan heeft met drinken ligt ze zo zachtjes 'aguuuuu' te zeggen naar mij en te lachen... om te smelten

J. zijn voetjes hebben blijkbaar ineens een groeischeut gehad, en ik heb dat niet opgemerkt natuurlijk . Tot we hem gisteravond ineens mank zagen lopen. Ik vroeg hem of zijn voetjes pijn deden, en hij zei nee. Maar toen ik voelde aan zijn schoentjes merkte ik ineens dat zijn teentjes helemaal op het einde gekruld zaten. Toen ik hem zijn sandaaltjes aandeed, mankte hij niet meer.
Dus zijn schoentjes waren hem duidelijk véél te klein geworden ineens (maatje 24). Vandaag gaan we dus onmiddellijk om nieuwe schoenen voor hem.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >