< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Net zwanger! » januari 2009

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Net zwanger!
januari 2009
12/08/2008 @ 20:45
cindy

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Vandaag weer een fantastische echo gehad!
Ons ukkie is al 20 cm en weegt 263 gram en lag dubbel gevouwen in de baarmoeder, met de benen naast het hoofd. Geen gemakkelijke houding lijkt me maar daar scheen het zich niks van aan te trekken.
Zo grappig om te zien.
Ook alle orgaantjes waren prima in orde, geen open ruggetje of hazelipje...perfect ok dus!

Mama en papa zijn dus weer heel opgelucht en blij...

Link naar deze reactie
13/08/2008 @ 18:21
tinkelingstar81

Goh, zoveel meisjes in januari! Bij ons konden ze het nog niet zien. Ik moet wachten tot 1 september! Spannend he. Hopelijk ligt het dan goed. Ik ben zo nieuwsgierig!

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 11:10
Mie

Online Status
Dag meisjes,

Iedereen OK? Hier wel, al gaat het soms wat traag naar mijn goesting. Ik voel de kleine nu wel bewegen, af en toe wat plofjes, maar nu zou ik willen dat de papa het ook al kon voelen.. En die buik, dat duurt maar!! Als ik sommige vrouwen zie op 20 weken, amai! 's Morgens ben ik eigenlijk nog altijd plat. 's Avonds zie je het wel, maar nog steeds zou het evengoed een vetkwab kunnen zijn voor de buitenwereld. Tja, het is nooit goed zeker

Cindy, tof dat alles in orde is! Wij hebben eind augustus onze 20-wekenecho (al ben ik er dan al 22 weken). Op de vorige zag alles er wel goed uit, maar het zal toch een geruststelling zijn als alles in orde blijkt.

Grts!

Mie

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 13:36
kriekske

dag dames,

qua buik mag ik niet klagen. ik kan hem nu echt niet meer verstoppen. heb nu een linnen kleedje aan maar het zal de laatste keer worden. het begint echt te spannen.

ik voel onze spruit ook af en toe bewegen. tis nu wel al van donderdag geleden dat ik het echt goed heb gevoeld. denk dat boeliewoelie weer even in de diepte is verdwenen. maar zolang ik het af en toe voel, ben ik al gerust.

wij mogen pas op 28 augustus terug naar de gyn. ben dan precies 20 weken. ik ben echt benieuwd welke vooruitgang onze spruit geboekt zal hebben. aan mijn buik te zien en aan de bewegingen te voelen zal het toch een heel stuk gegroeid zijn.

groeten kriekske

Link naar deze reactie
16/08/2008 @ 13:47
tessy

Online Status Bekijk profiel
hoi allemaal

Mijn buik valt ook niet meer te verstoppen. Gisteren voelde ik iets (ben nog niet zeker of het onze jongeman was) net of ons kleintje me een gelukkige moederkesdag wilde wensen

Dus bij deze aan alle januarmama's en ook alle andere mama's een gelukkige moederkesdag

groetjes

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 09:41
kriekske

dag dag,

amai, ik heb een lastig weekend achter de rug. zo'n last van mijn darmen. niet te doen. er zat ongelooflijk veel lucht in maar mijn darmen waren zodanig verkrampt dat het er niet uit kon.
en pijn dat dat deed. op een bepaald moment dacht ik zelfs dat ik weeën aan het krijgen was. maar die pijn bleef constant dus was het wel degelijk van mijn darmen.
normaal heb ik altijd een flesje venkeldruppels staan maar je kan het al raden. het was natuurlijk leeg. ga er vandaag zeker een nieuw halen. wil dat geen twee keer meemaken.
denk dat ons kindje ook een beetje groggy was van die geluiden en spasmen van mijn darmen. heb het heel het weekend bijna niet voelen bewegen. maar nu is het zijn schade aan het inhalen. het is acrobatentoeren aan het uithalen in mijn buik.

nog een kleine twee weken en we mogen terug naar de gyn voor een echo. ik zo benieuwd naar de evolutie van onze kleine spruit...

groeten kriekske

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 09:57
Mie

Online Status
Hi!

Ja de darmen, ik heb er soms ook last van. Geen winderigheid, maar gewoon, moeilijker naar toilet kunnen gaan. En plassen moet ik dan weer aan de lopende band. Ik voel echt iets op mijn blaas drukken dan. Tja, zal wel allemaal door de zwangerschap komen..

Ik zie mijn buik groeien - gek he, de navel ligt precies ook veel minder diep dan anders? - maar buitenstaanders niet. Normaal ben ik wel heel plat van buik, en nu is het alsof ik gewoon een dikke buik heb.. Maar dat kan dus van vanalles zijn.

Ik voel ons kleintje sinds 18 weken dagelijks bewegen. Wel enkel als ik lig/zit en niet praat. Ik heb eens gelezen dat kindjes in de buik in slaap vallen van bewegingen en geluiden, dus kan wel kloppen. In de 19de week legde ik voor de curieuziteit mijn hand eens op mijn buik en ja, daar voelde ik het ook. Man heeft zijn zoon nu ook al een paar keer voelen stampen. Echt een zalig gevoel! Ik duim dat het voor iedereen snel mag komen.

Mie

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 10:59

Hoi,
ik had vande week ook zo veel last van mijn darmen dat het heel pijn deed.
Veel wind en niet kunnen afgaan.
Ik ben dan naar den apotheker duphalac gaan halen. Een laxeermiddel dat niet in het lichaam opgenomen wordt.
En dat helpt.
Ik heb nu malse stoelgang en geen wind meer in de darmen.
je moet maar eens iets aan je huisarts vragen.
normaal gezien kunnen middeltjes die niet opgenomen worden in het lichaam geen kwa.
Maar ja, als je een of andere ziekte aan je darmen hebt, dan is dat wel iets anders.
Je kan ook de verschillende middellen opzoeken in een compendium.
Dat is een boek waar je de zogenaamde bijsluiters van de meeste geneesmiddelen in vindt.
Je kan die opzoeken via google.
Dan weet je ook wat je kan vragen aan je dokter of apotheek.

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 11:43
cindy

Ik heb ook regelmatig last van mijn darmen.
Ofwel kan ik niet naar de toilet gaan ofwel heb ik diarree, echt lastig. En dan die pijnlijke krampen erbij

Mijn buikje heeft nu ook sinds een week of 3 een groei-spurt, het lijkt wel alsof ik een bowlingbal heb ingeslikt
Ook mijn borsten blijven groter worden en voelen dikwijls pijnlijk gespannen aan. Ik ben 's avonds altijd blij als ik die BH kan uitdoen.
En dan die tepels die dubbel zo groot zijn, lelijk vind ik dat. Ben effe niet blij met mijn borsten Mijn man wel, die vind het heel sexy allemaal! Mannen toch.......

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 15:38
tessy

hoi dames

Ben ik blij dat ik niet de enige ben met die buikkrampen (dacht al dat ik griep had ofzo). Ook zit ik met verschrikkelijke hooikoorts, en dat bij dit weer En op de pilletjes die ik normaal neem staat dat je die niet bij een zwangerschap mag nemen dus zal eens ten rade moeten gaan bij de apotheek.

Wat die borsten betreft, ik vind het ook maar niks. Ik heb plots zo'n overvolle boezem (op zich niet slecht ) maar die tepels!! En ja hoor mijn vriend is er ook helemaal weg van haha. Mijn bh's spannen behoorlijk en heb nu enkele grotere maten aangeschaft. Hopelijk groeien ze niet meer te hard want heb geen zin om elke maand nieuwe te kopen hoor! Of bestaat er zoiets als meegroeibh's??

groetjes

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 19:38
Mie

Online Status
Hahaha, die grotere borsten! Ik ken het. En ook die grotere tepels, ik vind dat echt BAH, maar mannen vinden het blijkbaar allemaal het einde. Gek he. Er bestaan wel meegroeibh's hoor, maar de enige die ik heb gevonden had geen goede ondersteuning onderaan. Terwijl ik dat toch heel belangrijk vind, dat ze niet gaan hangen. Ik heb gewoon een grotere cupmaat gekocht, en vooral een grotere omtrek! Dat was nog het grootste probleem, ik kreeg ze niet meer dicht.

Voor problemen met de darmen zou ik ook eventjes langs de huisarts gaan, die kunnen er zeker iets voor geven.

Grts, Mie

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 23:19
Johanna

borsten en bh's
hoi tessy en anderen,

hier ook ontplofte borsten.. en ze waren al best groot. bij mij jeuken ze aan het eind vd dag vooral behoorlijk en de BH uit = erg fin, behalve om mee rond te lopen haha.

je hebt idd meegroeiB's! ik heb er 2 via 'prettyum.nl'. de ee rekt mee en is niet erg flatteus omat et de boel niet heel erg 'omhooghoudt', maar wel comfortabel als je de deur niet uithoeft ofzo.

de andere is gelijk al een voedingsBH met sluiting achter en is best ok. krijg er ook wel jeuk borsten van maar dat is bij alle BH's. verder is alles te klein en zit vervelend, arg.
als ik 'netjes' wil zijn, doe ik een strakkere aan - ziet er beter uit maar zit niet erg fijn. tja.. voel me dan toch iets zekerder. ben al zo rond :)

succes ermee! en veel plezier met zwangeren

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 09:06
kriekske

hallo,

ik ben gisteren voor alle zekerheid toch eens langs de materniteit geweest. het zijn dus degelijk mijn darmen en vooral ook bandenpijn die de onaangename klachten veroorzaken. ik moet nu motilium nemen een kwartier voor de maaltijd. ben ook iets met venkel gaan halen bij de apotheek. met stoelgang maken heb ik geen enkel probleem. tis gewoon de lucht die er niet uitkomt bij mij. en als die dan toch kan ontsnappen, is het niet met een bloemetjesgeur. dat kan ik jullie verzekeren

en ja die borsten zijn bij mij ook al een flink stuk gegroeid. eigenlijk al van voor ik wist dat ik zwanger was. ik heb mij dan ook zo vlug mogelijk nieuwe bh's aangeschafd. en ik heb meteen borstvoedingsbh's gekocht. ik vond het weggegooid geld als ik eerst nog gewone bh's zou kopen. ik ben toch vastbesloten om borstvoeding te geven.
mijn vriend vind dat ook super nu ze een maat of twee groter zijn. maar hij mag er niet aankomen. ten eerste omdat ze soms zeer pijnijk zijn en het is dan net alsof ze met honderd naalden tegelijk in mijn tepels prikken. en ten tweede omdat ik het gewoon niet aangenaam vind. tis misschien raar om te zeggen maar ik heb nu echt geen behoefte aan intimiteit. wel een knuffel of eens dicht bij elkaar liggen. (maar ook niet te lang of ik word slecht van de warmte). maar sex zegt mij nu totaal niks meer. nu tis maar best ook want door die bloedingen in het begin hebben we tot nu toe geen betrekkingen mogen hebben. maar voor mijn vriend is dat allemaal wel lastiger. volgende week donderdag moeten we terug naar de gyn en ga ik eens vragen of we nog steeds een verbod hebben.

ik heb mij dit weekend een lange broek voor in de winter aangeschaft. met een grote rekker die over de buik kan getrokken worden. en ik heb de gisterenavond al moeten aandoen. ik kon niks verdragen die op mijn buik spande. zo'n rekker geeft nog een beetje mee hé. ik heb wel twee zomerzwangerschapsbroeken maar die rekker zit enkel bovenaan en die kan je zelf aanpassen. maar ik was er niet gemakkelijk in. ik voelde mij plots zeven maand zwanger gisteren.

groeten kriekske

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 10:03
tessy

hoi

Bedankt voor de tips, ga mij er eens enkele aanschaffen. Ik zou ook graag borstvoeding geven dus das handig meegenomen. Ik heb wel schrik dat het niet gaat lukken. Bij mijn moeder ging dat ook niet, ze maakte te weinig melk aan en ik had niet genoeg zuigkracht. Weet er trouwens iemand wanneer er melk uit je borsten lekt? kan ik mij daar al wat op voorbereiden. Stel je voor dat je plots zo'n natte plekken hebt, of loopt het niet zo'n vaart?

Dat van die intimiteit klinkt mij ook bekend in de oren! Zelfs een knuffel of iets vind ik al lastig. Gisteren kreeg ik te horen dat mijn contract dan toch niet meer verlengd wordt. En emotioneel wrak dat ik ben, heb heel de avond ligge janken. Mijn vriend ocharme wou mij eens goed troosten maar ja toen kreeg ik het weer. Waarschijnlijk krijg ik nu nooit geen knuffels meer hoewel ik er normaal verzot op ben.

Ik kan ook niet verdragen dat er iemand aan mijn buik komt. Niet dat ik het niet wil maar ik verdraag het gewoon niet, echt vreemd....

Ach ja het zal de stress enzo wel zijn.

Groetjes

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 16:41
tessy

dringend anti-stress tips nodig
hoi allemaal

Zoals ik deze morgen al vermelde ben ik zonder werk gevallen. Tot overmaat van ramp heb ik ook geen recht op uitkering, hoewel ik het hele schooljaar gewerkt heb, kom ik niet aan 318 dagen.

Ben nu wel volop werk aan het zoeken (we hebben net een huis gekocht dus het is echt nodig)maar blijkbaar zijn ze niet graag zwangere vrouwen aan

Je raadt het dus al, één en al stress hier. Dus als er iemand anti-stress tips heeft ze zijn welkom. Ben echt bang dat er nog iets met dat kleintje gaat gebeuren door al die stress

ben al blij dat ik hier mijne gal wat kan uitspuwen!

groetjes

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 17:04
Mie

Online Status
Ai Tessy toch, rot zeg! Tja, een job verliezen, daar kan je niet veel tegen doen he.. Proberen toch niet té hard te stressen zou ik zeggen, is niet goed voor de baby. Maar ja, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Je staat dus in het onderwijs, als ik het goed heb? Heb je echt helemaal geen recht op een uitkering? Gek zeg.. Je hebt toch ook gewerkt.. Pffft. Ik ken er niks van hé, maar misschien kan je naar zoveel mogelijk scholen tegelijk een brief sturen. Misschien kan je intussen tijd toch nog invallen voor zieken of 'bevallenen'.

Met intimiteit heb ik eigenlijk geen probleem. Allez, ik ben zeker geen 'helse zwangere' die altijd geprikkeld rondloopt. Gelukkig! De eerste drie maanden hadden wij ook geen seks, mijn hoofd stond er totaaaaal niet naar. Maar daarna kwam de goesting wel terug. Ik heb wel eens een keer bloedverlies gehad achteraf, dat was serieus verschieten. Maar is weer overgegaan, dus nu doen we het heel voorzichtig.

Mie

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 09:12
kriekske

tessy, das jammer wat jou overkomen is. ja ik heb een paar vriendinnen die in het onderwijs staan of stonden en ze zeggen allemaal dat het de dag van vandaag zeker geen job meer is met een vaste toekomst. het kan jaren duren eer je wat zekerheid hebt. ik heb een vriendin die nu totaal ander werk doet daardoor.
jullie zullen er wel uitgeraken. voor alles bestaat er een oplossing. de een al wat evidenter en gemakkelijker dan de andere.
ik blijf voor je dat er vlug een oplossing uit de bus valt voor jullie.

joehoe, vandaag 19 weken zwanger. joepie nog een weekje en we zijn halverwege!!! en mogen we terug naar de gyn. wat kijk ik daar naar uit...

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 10:50

Leuk hé Kriekske dat we bijna aan die 20 weken zijn.
Soms denk ik nog eens zo lang hé.
ik kan al bijna niet meer wachten om onze boeliwoeli in't echt te zien.
Ma ja, we zullen nog wel wat moeten wachten hé.
Ik kan pas 8 sep naar de gyn. Kijk er ook wel naar uit.
Hopelijk kunnen we nu zien wat het gaat worden, want vorige keer lag hij niet goed.

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 11:03
tessy

hoi

bedankt allemaal! In het onderwijs heb je tegenwoordig idd echt geeeen zekerheid meer. Ik heb wel recht op een wachtuitkering. Die bedraagt ongeveer 360 euro, dus ja beter iets als niets hé. Heb al alle mogelijke scholen gecontacteerd, nu wachten op telefoon. Heb me ook ingeschreven in interims voor ander werk...

We zien wel. Gelukkig hebben we een mooie spaarpot, maar het pikt toch dat we daar moeten aankomen.

Het zal wel los lopen

groetjeeeeees

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 19:05
jessy

oei tessy dat is zeker geel leuk nieuws zonder werk vallen .
Hopenlijk vind je vlug iets anders.

Ik ben in de helft nu maar moet nog tot 10 sept wachten voor de volgende echo

Mijn laatste week verlof zit er bijna op na 4 weken thuis te zijn moet ik maandag avond terug gaan werken (ahh het zijn maar 4 uurtjes )

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >