< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Stoppen met de pil in januari 2008

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Stoppen met de pil in januari 2008
17/08/2008 @ 11:01
Dromelijntje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
@ Inger: proficiat met je 20 weken zwangerschap. Nu is het inderdaad aftellen naar de geboorte. Wat een ervaring moet dat zijn ! Geniet er lekker van. Wat voor een babykamer hebben jullie gekocht?

Wij trekken er deze namiddag eens op uit. We gaan zwemmen in Océade, Brussel. Lekker ontspannen en onze gedachten eens verzetten, want ik voel dat ik er weer te veel mee bezig begin te zijn en dat vind ik niet zo goed. Maar die pijnlijke borsten laten me er steeds aan denken. Het rommelt er ook precies in, erg raar ... ???

Liefs !

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 13:45
Kay&Iz

@ dromelijntje, wij hebben een babykamer bestaande uit alleen een bedje en een ruime commode gekocht. In de kleur white wash, de commode is er 1 met een brede bovenkant,en zonder opstaande randen, dat vond ik zelf persoonlijk mooier, met 3 lades op de bovenste rij en daar onder nog 2 lange diepe lades.
Echt een apart gevoel dat we AL op de helft zijn, t gaat zo super snel!!

Zwem ze vanmiddag, kun je even lekker ontspannen en gedachtes op 0!

Link naar deze reactie
17/08/2008 @ 23:41
Anke

Lina, wij gaan in de toekomst zeker voor een tweede, ik wil graag ongeveer 3 jaar leeftijdsverschil hebben tussen Jelte en zijn /.
Maar goed, dat kun je niet plannen, alleen maar hopen, en maar hopen dat het de 2de net zo goed en snel gaat als de eerste.
Alleen dan mag hij/zij wel blijven zitten tot zeker 37 weken, hahaha.
Ja, ook voor ons geen vakantie dit jaar, terwijl we een geweldige vakantie voor ogen hadden.
Zeker met dit prut weer de laatste tijd, al mogen we hier de laatste dagen niet klagen, verlang ik toch wel naar vakantie.
Maar we kunnen niet alles tegelijk, een kindje, vakantie.... en zoiets moois daar kan niks tegenop.

En de namen, persoonlijk ben ik het wel met de rest eens, ik zou ook niet voor 2x een N als voorletter gaan.
Persoonlijk vind ik Nando mooier, maar Nick past beter bij Nino.
Dus aan mij heb je ook niks... sorry!!
Zeno, wat Lise opperde vind ik ook erg mooi!!

Inger, wat gaaf dat je de kamer al hebt!!
En staat ie al in elkaar?? Ik weet wel dat ik niet kon wachten tot we konden beginnen met het in elkaar zetten van de kamer
Nog even en dan is het dinsdag!
De kans dat er echt iets mis is met de 20 weken echo is wel klein hoor!
Maar het is wel goed om het in je achterhoofd te houden, het is gewoon heel erg spannend!
En zo'n opluchting als alles goed blijkt te zijn!

Dromelijntje, het klinkt goed, maar we juichen nog niet te vroeg!!
Maar m'n duimen blijven draaien hoor!!
Hoe was je middagje zwemmen??

Lise, de maxi cosi Mura, daar hoor ik een hoop goede berichten over.
Hij schijnt ook heel goed uit de test te komen!
Hier wat ervaringen van mensen:
http://www.kieskeurig.b...B9AC125735B002B5896.htm
Ik vind em echt prachtig, als we deze niet hadden gehad was ik denk ik wel voor die gegaan!!
Vind de kleuren ook zo mooi!!

Wat voor uitslag heb je op je gezicht dan??
Jij ook veel plezier dinsdag!!

Wij (Jelte en ik) logeren deze week bij m'n ouders, mijn man was ook mee, maar die is vanavond weer naar huis gegaan en komt vrijdag weer terug om ons zaterdag weer mee naar huis te nemen.
Hij heeft het nu heel druk met werken, morgen overdag, dan gelijk die nacht weer, dinsdag slapen en weer werken en dan woensdag vroeg naar bed.
Dan nog 2 dagen en dan is het weer vrijdag, dus op zich vond ie het niet zo heel erg als wij hier nog een weekje bleven.
Maar missen doet ie z'n kleine ventje wel!!

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 09:45
Lise

@ Inger: ik moet om 8:45 bij gyne zijn.

@ anke: het is gelijk een soort van acné. hormonen zeker???

Nog een vraagje: wanneer zijn jullie voor het eerst verdikt en hadden jullie ook constant zo'n honger??? Ik verga van de honger! Maar als ik dan weer veel eet ligt het om mijn maag, probeer nu vele kleine beetjes maar goed voor de kilo's is dat waarschijnlijk niet.

lise

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 17:01
Anke

Lise, met de kilo's zal het wel meevallen hoor.
Het ligt er natuurlijk wel aan wat je naar binnen werkt.
Als je zwanger bent moet je 1-2 sneden extra bruin brood rekenen en een extra glas zuivel naast wat je normaal at.
Je kindje groeit de eerste maanden zo ontzettend hard, die heeft natuurlijk veel energie nodig en dat pakt ie van jou.
Dus logisch dat je meer honger krijgt, ik kreeg volgens mij ook rond de 9-10 weken meer honger.
Ik ben toen meer gaan ontbijten, goede lunch en genoeg avondeten.
Tussendoor at ik fruit, iets van een liga, ontbijtkoek, een kopje soep en ook mocht ik gerust van mezelf wat lekkers.
Ik kreeg op een gegeven moment zin in milkshakes, die mocht ik per week 2 van mezelf halen.
Als je meer eet, maar je houdt het gewoon gezond, dan kom je bijna niks aan hoor.
Alles wat ik aan kwam is vooral vocht!!
Ik dronk 4 flesjes van 75 cc water, daarnaast nog wat thee en frisdrank, en overdag ging ik hooguit 2 keer naar de wc en veel plastte ik ook niet.
Dus moet je nagaan hoeveel ik vasthield, ik ben denk ik toch wel meer dan 20 kg aangekomen, Jelte woog maar 2470 gr met z'n geboorte, ik had wel een gigantische plens vruchtwater in m'n buik en wat de placenta woog dat weet ik niet.
Nu nog maar ongeveer 4 kg te gaan en ik zit weer op m'n oude gewicht.
Lekker wat meer eten, daar is niks mis mee.

En er zijn mensen die helemaal niet verdikken, alleen op de buik maar verder nergens.
Dus dat is voor iedereen verschillend.

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 19:32
Kay&Iz

@ anke, nee de kamer staat nog niet, maar dat gaat zeker gauw gebeuren! Was wel blij dat ie niet besteld hoefde te worden! Scheelt toch een hoop tijd!

@ Lise, ik moet om 9.45 uur in t ziekenhuis zijn, spannend!
Ik had de eerste 14 weken ook constant honger, dan had ik thuis gegeten en nog 2 uur later had ik weer giga honger, en als ik gegeten had smaakte t nergens na. Ik heb gewoon gegeten waar ik zin in had, maar wel opgelet dat t niet alleen maar "ongezond" was, drink nog steeds liters melk in de week, en op t werk drink ik voornamelijk water. S ochtends at ik vooral veel yogurt met appel of met cornflakes/muesli of iets dergelijks.
Tot nu toe ben ik echt alleen nog maar op mn buik verdikt, maar goed dat kan natuurlijk nog veranderen.

Succes morgen!

Groetjes Inger

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 19:58
Lise

@ inger: vroeger kon ik gerust zonder ontbijt. Maar dat is nu anders 's morgens vroeg krijg ik al terug honger, eet dan platte kaas, ontbijtgranen of een ontbijtkoekje. Eet niet echt ongezonde dingen tussendoor want heb ondertussen al de ervaring met pizza en gefrituurde dingen dat dat in mijn keel blijft zitten. Mijn eten van vanavond (pasta, hamburger en spinazie) zitten weer nog in mijn keel. Ga het er morgen eens over hebben met gyne. Mijn tanden zien ook af, ze zijn broos en vullingen vallen uit. Dat wordt nog plezant! Maar ja zoals mijn broer gisteren zei; "zwangerschap is geen ziekte". We overleven het wel...

lise

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 23:05
Kay&Iz

@ lise, nou ik lustte opeens ook heel veel niet, sinaasappels at ik vroeger tot in den treure en nu krijg ik ze niet meer weg, patat vind ik niet meer lekker,(dat is op zich een goed iets toch hihi) en zo zijn er meer dingen die ik eerder wel lekker vond en nu dus totaal niet.

We zitten hier weer in de "stress", 1 van de kittens van bijna 10 maand is weg, sinds zaterdagmiddag, dus heb em net ff overal opgegeven, die dikkerd van ons kwam toen na 2 dagen terug, maar dit duurt me te lang, pff..gelukkig hebben we een beetje afleiding

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 07:59
Jelana

hé Lise, ik eet ook meer dan vroeger (denk ik toch).
Ik merk wel dat ik 1 bord echt niet opkrijg maar na 2 uur kan ik weer een heel stuk eten. Vroeger at ik enkel 's morgens, 's middags en 's avonds. Nu om de twee uur maar telkens kleine beetjes. Als ik teveel eet ligt het op mijn maag of mijn darmen.

Vooral 's avonds heb ik last omdat ik dan echt nergens, maar dan ook nergens zin in heb. Alles wat ik dan eet ligt op mijn maag dus kruip ik van miserie altijd rond 21u in bed omdat ik teveel krampen heb.
Ik heb al alles geprobeerd 's avonds, licht, zwaar, veel of niet veel maar niets helpt.
Dat vind ik wel zielig voor mijn ventje, hij komt thuis en ik lig al in bed en 's morgens zien we elkaar amper maar hij verstaat het wel.

Ik wacht vol ongeduld op het moment dat ik niet meer misselijk ben, en weer barst van de energie. (ik hoop toch dat dit niet nog voor 6 maanden is!)

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 11:59
Kay&Iz

Nou de echo was weer super!!
Alles was helemaal in orde, alles zat er op en aan en op de goeie plek. Alles wat dicht moest zitten, middenrif, huid op de rug enz.. was allemaal dik in orde.
Ze hebben bijna alles gemeten en ook dat was allemaal goed, t was goed op groei.
We hebben weer 7!! foto's meegekregen, ook 1 waar ze de mond en neus alleen vol in beeld hadden, zo zegt ze, nu schrik je straks van je eigen kind, haha, zo'n grappige foto is dat geworden. Mn vriend gaat ze als t lukt vandaag nog even inscannen, we moeten zo allebei werken, en anders word t morgen en dan plaats ik ze hier natuurlijk ook!
T hartje was ook helemaal goed, 149 hartslagen per minuut. t was wel weer een beetje een dwarsligger want toen ze de lippen wouden bekijken hield ie mooi de armpjes er voor hihi!
Ze was ook uitgebreid alles aan t beschrijven en vertellen wat wat was, en met kleuren laten zien hoe de aders liepen, rood liep om hoog en blauw omlaag, echt zo gaaf om te zien!!

Groetjes Inger

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 12:09
Lise

@ inger: fijn te horen dat het zo goed gaat

Hier alles super in orde. Beebje doet het fantastisch, ben wel 1 week minder ver dan ik gedacht had. hartje gehoord ging super goed. Alles dik in orde dus, over een maand terug naar gyne!

Lise

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 17:44
Anke

Inger, wat super om te horen dat alles zo goed eruit zag!!
Op naar de 2de helft van je zwangerschap!

Jelana, hopelijk komt dat moment snel dat je je wat beter voelt.
Die misselijkheid is maar niks natuurlijk.

Hier weinig bijzonders te melden, het gaat allemaal z'n gangetje!

Link naar deze reactie
19/08/2008 @ 19:38
Kay&Iz

Lise super dat de kleine t zo goed doet!! Leuk geluid he dat kleine hartje

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 09:11
Dromelijntje

@ Inger en Lise: wat fijn dat jullie echo's zo goed gegaan zijn en dat jullie kleintje het goed stelt ! Houden zo hé !

Hier gaat alles zijn gangetje. Ik kom stilaan weer dichterbij de NOD en ik ben reuze benieuwd wat deze cyclus zal brengen. Ik hoop op héél goed nieuws zo rond het einde van deze maand, het zou een fantastisch cadeautje zijn. Mijn vriend en ik zijn eind deze maand 10 jaar een koppel. Ik wens niets liever dan rond die tijd een positieve test. Maar ach, ik durf maar weinig te hopen ... mijn lichaam heeft me al zo vaak foute signalen gegeven. Ook nu heb ik weer symptomen, maar ik durf ze hier al niet meer opsommen. Ik heb deze morgen wel een derde temperatuursverandering gehad. Voor mijn eisprong zat ik tussen de 36 en 36,3 na mijn eisprong had ik een tijdje altijd 36,6 en deze morgen plots 36,9 ! Ik vraag me wel af waar die dan weer vandaan komt ??? Ik hou jullie verder op de hoogte. Tot snel hoor ! Liefs, Dromelijntje

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 11:24
Lise

weet er iemand hoe je links onder je naam een foto kunt plaatsen?

Link naar deze reactie
20/08/2008 @ 19:44
Kay&Iz

@ dromelijntje, Ja waar dat dan weg komt! Ik hoop t zo voor je dat je straks toch nog die positieve test in hadden zal krijgen! Dat is wel een mooi iets met al 10 jaar samen toch. Tis je van harte gegund!

Groetjes Inger

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 09:53
Lise

@ dromelijntje: ik hoop het voor jou maar ooit komt het wel daar ben ik zeker van!

Hier vandaag een grote dag! Strakjes gaan we op bezoek bij onze grootouders om hen het leuke nieuws te vertellen. We zijn benieuwd hoe ze gaan reageren want sommigen worden voor de 1e keer overgrootouder. We hebben het privilege dat 7 van onze grootouders nog leven, alleen mijn ene opa overleed een 6 tal jaar geleden.
Dus duimen op een goede reactie!

Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 10:40
Kay&Iz

@ lise, de reacties zullen vast wel goed uitvallen
Wij hebben nog 3 grootouders samen, ik heb alleen de ouders van mn moeder en bij mn vriend leeft alleen zijn moeders moeder nog. Zijn oma begreep t eerst niet echt hahaha ze dacht dat wij geen kinderen konden krijgen dat we dat kwamen vertellen, dus zijn moeder moest t later nog een keer vertellen maar nu vraagt ze zo vaak als t maar kan hoe t gaat.
Mijn opa en oma vonden t helemaal geweldig! Mn opa is vrij rustig maar volgens mijn moeder deed t em echt wel wat, mn oma was helemaal hyper hahahahahaha die vond t zo leuk dat ik als oudste kleinkind nu voor t eerste achterkleindkind ga zorgen. Het word voor hun alle 3 t eerste achterkleinkind.
Wel grappig dat wij allebei t oudste kleinkind zijn, en onze moeders zijn ook de oudste kinderen van onze oma's..

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 17:09
Lise

de reacties van de overgrootouders in spe zijn inderdaad goed uitgevallen. De ene was al wat meer verrast dan de andere maar iedereen was positief. Die fase zijn we dan ook weer gepasseerd.

lise

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 14:10
Anke

Lise, fijn dat alles zo goed gaat met jullie beebje!
En leuk die positieve reacties, hadden sommigen het al verwacht??

Dromelijntje hoe gaat het bij jou??

Inger, wat een grappig misverstand!!
Leuk he dat jullie voor een achterkleinkind mogen zorgen!!
Ik vond dat ook zo leuk en nu ook, nu ik zie hoe onze opa's en oma's van Jelte genieten!

Hier gaat het nog steeds goed!!
Jelte drinkt echt super uit de borst, had em laatst nog es gewogen omdat ik wel eens heel benieuwd was hoeveel hij nu dronk.
Maar 100-110 cc redt ie wel in 20 min.
Hij krijgt nu niet meer langer de tijd van me, 10 min ene borst, boeren, 10 andere borst en nog een boer en dan nog ff knuffelen en dan weer naar bed.... vaak nog wel met een hoop protest, haha.
En het is nog maar 2x voorgekomen dat ie toch nog wat honger had daarna, nou ja, dan nog heel even aanleggen, maar vaak gaat het dan nog om een paar slokken en dan valt ie tevreden in slaap in m'n armen.
Heerlijk, dit scheelt me zoveel tijd!
Morgen krijgt ie z'n prikken, spannend, ik hoop dat ie er niet al te veel last van heeft.
Ik ben vandaag voor controle naar de gyn geweest, en nog een afsluitend gesprekje na de bevalling.
Alles was goed, en helaas heeft m'n lichaam al een keer een seintje gegeven dat m'n menstruatie gewoon weer op gang komt, gelukkig was het maar 1 dag een hele kleine bloeding.
Ondanks dat ik volledige borstvoeding geef!! Maar goed, er zijn dus vrouwen die ondanks de borstvoeding toch een kleine menstruatie krijgen.
Bij m'n volgende bevalling is er geen reden om weer in het ziekenhuis te bevallen, dus we gaan er maar vanuit dat een evt 2de in de toekomst gewoon keurig minimaal 37 weken blijft zitten.
Ook keek ze even hoe lang m'n bevalling had geduurd, en ze zei "nou, dat beloofd wat voor een 2de, die gaan vaak nog sneller"
Ze had mij om 10.45 voor het eerst gezien om naar de ontsluiting te kijken, en 2 uur later ben ik gaan persen.
Nou, verder niet veel te melden hier.

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >