< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger?? » Menstruatie week te vroeg

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger??
Menstruatie week te vroeg
28/08/2008 @ 21:18
denise

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
ja je zult dan vaker moeten aanleggen.

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 23:26
denise

Hoe gaat het met de anderen?

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 12:26
Sanne

Even snel (ze huilt nog steeds....), super bedankt ook voor jouw berichtje Denise! Mijn man heeft het ook gelezen en we zijn nu echt een heel stuk meer gerustgesteld! Vandaag kan ik al beter aan dan gisteren. Nu ja, het is nog ochtend he......

Dus super bedankt meiden!
Ik ga maar weer eens een voeding geven!

Liefs, sanne

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 15:02
Claudia

sannw lucas heeft het ook een dikke week gehad en ik heb huilend aan de lijn gehangen met het buro.. hij had geen regeldagen want at gewoon goed en hij at dan ook alleen als hij er zin in had.. maar wel een slechte week.. waarom geen idee maar ik weet wel dat het opeens kwam en opeens weer stopte en ik heb alles geprobeerd. Naar mijn mening moest hij gewoon zelf de rust terug vinden.. maar kan me voorstellen hoe je je voelt want ik zat er toen ook helemaal doorheen....

ik zou idd gewoon proberen om haar vaker aan te leggen (deed ik ook) en gewoon af te wahcten of ze wel of niet wil eten... wil ze het niet vaker dan gewoon even doorzetten want denk dat het wel weer overgaat.. en niet te strak naar het buro luisteren hoor.. luister naar je hart.. denk je dat er iets is of niet.. denk jij dat ze genoeg voeding krijgt ook al komt ze niet elke drie uur (heeft ze genoeg luieres en komt ze genoeg aan) dan niet druk maken en gewoon je gevoel volgen....

dames hier is het werk weer begonnen dus weer wat minder tijd om te komen.. verder alles in orde ... nog een paar daagjes (nou ja 6 dan) en dan eindelijk de echo!!!!!

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 21:56
denise

en nu is het de beurt aan Minte. Ik geloof niet dat het weer regeldagen zijn (ja hoewel..als ik haar aanleg wil ze wel eten, maar het is zoiezo een kleine vreetzak) maar het is eigenlijk meer het slapen. Of het gebrek daaraan...Nou ja, `s nachts slaapt ze altijd wel heel goed
Ze wil overdag gewoon de laatste 2 dagen niet slapen. Dus gaat ze maar weer huilen. Gisteren heeft ze over heel de dag 2 uur geslapen, vandaag helemaal niet. In de box heeft ze het na een tijdje wel gezien, dan heeft ze eerst naar dr muziekmobiel liggen kijken, dan gaat ze spelen met dr knuffeltjes, de handjes en de voetjes worden dagelijks een aantal keer aan een grondig onderzoek blootgesteld.
We hebben het wipstoeltje tevoorschijn getoverd en daarin vindt ze het wel leuk.

Ze slaapt wel vaker overdag weinig maar helemaal niet..dat is nieuw.

Wat ik trouwens ook doe is met haar in de wandelwagen gaan wandelen. Om 3 redenen goed, zij heeft buitenlucht en valt van het wandelen in slaap, Nienke kan wandelen en spelen, de hond wordt meteen uitgelaten en ik val hopelijk wat af. 4 redenen dus eigenlijk
Alleen zodra we thuis zijn en ik Minte in dr eigen bedje wil leggen is ze klaarwakker. Ik heb haar nu een paar keer laten liggen in de wandelwagen en ze blijft gewoon slapen.

Vandaag is even een ander verhaal.

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 23:22
denise

hee claudia, alweer bijna 12 weken. Nog 6 dagen aftellen naar de echo
Heerlijk he zwanger zijn? (ik hoef niet meer hoor, begrijp me niet verkeerd, ik ben uitgebaard)

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 08:59
denise

Het zal bij Minte de warmte wel zijn, gisteren sliep ze weer niet overdag. Ze slaapt als een volwassene; van 22.00 tot 8.00. Normaal van 20.30-8.00.

Gisteren wilden we naar de Beekse Bergen. We zijn Etten-Leur nog niet uit en de auto is kapot. Snel weer naar huis gereden, anders hadden we nog met een kapotte auto langs de kant van de weg gestaan en dat met 2 kindjes in die hitte. Thuis ANWB gebeld, radiator lek. Fijn, ik heb dinsdag een sollicitatiegesprel in Oosterhout....
Nog een reden dat het maar goed is dat we niet zijn gegaan; Nienke werd wakker van ontzettende darmkrampen. Ze schreeuwde gewoon van de pijn. Huisartsenpost gebeld; ze concludeerde dat ze darmkrampen had. Ja tr*t dacht ik, zover was ik ook al.Zetpil werkte een paar uurtjes, daarna begon het weer. Had Nienke maar zo`n luierbroekje aangegeven want de diarree leek niet te stoppen en zo`n kind dan ook nog eens moeten vermoeien met een onderbroekje en naar het potje rennen is ook zo wat. Ook nog een beetje koorts.....en nu lijkt het over

Ben benieuwd wat vandaag brengt met onze 2 terroristjes

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 10:32
Claudia

denise ze houden je goed bezig zeg.. maarre ik heb hier vannacht ook een aantal keren met diarree op de toilet gezeten maar nu is het helemaal over.. dus wellicht hangt het in de lucht......

lucas slaapt super... hij heeft zelfs overdag nog twee dutten van dik twee uur en snachts slaapt hij een kleine 12 uur dus ik mag niet klagen... maar als hij wakker is wil hij ook geentertaint worden...

maar goed .. de 12 weken zijn al gepasseerd.. het gaat weer zo snel.. mijn buik is echt niet meer te overzien maar zel;f mijn moeder heeft het niet in de gaten.. volgens mij denkt ze dat ik gewoon teveel aan het snoepen ben.. haha heb natuurlijk van mezelf al een buikje dus vandaar.... maar ik vind het zelf zo duidelijk te zien....

groetjes!

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 21:52
denise

claudia, op lucas` leeftijd kon nienke ook zo lekker slapen. "Pas" met 13 maanden ging ze over op 1 dut per dag. Nog steeds trouwens. Ze sliep dan ook echt van 13-16 uur en nu is dat iets minder, en dan `s avonds van 20.30 -8.00. Ik had dus eigenlijk gehoopt dat Minte net zo`n lekkere slaapkop was, maar goed dat is ze meestal niet zo heel erg. Hoewel ze vandaag erg lekker geslapen heeft. Ik kom dus niet erg ver met mijn theorie dat het door de warmte komt.
Ik blijf nu dus maar bij mijn theorie dat deze meid gewoon overal bij wil zijn en gewoon minder slaap nodig heeft. Ach ja....als dat alles is. Slaap krijgt ze vanzelf nog wel een keer

Oja Nienke ineens koorts....fijn

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 09:55
Claudia

denise.. ik weet dat lucas met een 3,5 maanden ook een paar weken wat minder sliep.. hij kwam toen zelfs snachts weer en opeens was dat toen weer over en slipe hij weer goed.. ook nu had hij een dikke maand terug een tijd dta hij slechter sliep.. dus hoop dat het bij minte ook een fase is..

groetjes

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 11:20
sanlala

hey meiden,

Even snel hoor, duiveltjes moeten eraan komen, ben benieuwd, ben er eigenlijk van overtuigd dat het niet raak kan zijn deze maand, omdat we het maar 1 keer gedaan hebben en ik bij god niet weet wanneer mijn eisprong is geweest, maar. ik heb vandaag constant steken in de buik, mijn borsten doen megazeer, dus vraag me dan af waar dat van komt. We wachten deze week rustig af, ben ik vrijdag nog niet ongesteld dan pas test ik hoor.

Nou ik ga weer aan het werk.

XXX San

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 20:50
Sanne

Even een snelle reactie, heb niet de tijd alles na te lezen, oef die regeldagen duren lang....het verschil met nu -sinds vandaag-is wel dat ze tot rust kan komen als een van ons wat door de kamer wandelt/bij ons is. Maar ja, 's nachts is dat niet je van het, afgelopen 2 nachten na 4 uur niet meer kunnen slapen.....

Ze poept en plast verder goed, dus neem maar aan dat ze in gewicht toeneemt. Ik zie het nog niet zitten (ivm bekkeninstabiliteit) naar het consultatiebureau te gaan. Pas 15 sept hebben we een afspraak.

O ja, vandaag een paar pukkeltjes ineens in haar gezicht ontdekt. vreemd. Het enige 'andere' wat ik gegeten heb gisteren is frambozen....wellicht dat dat meteen terug te zien is...geen idee. We houden het maar in de gaten!

Tot morgen! Hopelijk dan al weer wat meer tijd om te reageren. De kleine roept weer

Liefs, Sanne

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 21:33
denise

o die pukkeltjes...geen zorgen. Nienke had ze na een paar weken en Minte had dat na een 2 of 3 weken ook. Het ligt er ook niet echt aan wat je gegeten hebt. Ze gaan vanzelf weer weg, ik dacht dat na een week was, maar pin me er niet op vast want het kan makkelijk wat langer geweest zijn, ik weet het echt niet meer.
Maar uiteraard was ik het van nienke alweer vergeen toen de pukkeltjes bij minte op kwamen zetten. Dit is wat ik toen gevonden heb.
Hormoonpukkeltjes: Ongeveer drie weken na de geboorte kunnen er rode pukkeltjes in het gezicht en nekje van je baby verschijnen. Dit als gevolg van de hormonen van de moeder, jouw hormonen, die nog in zijn bloed circuleren. De pukkeltjes kunnen tot een week of vijf toenemen, daarna verdwijnen ze vanzelf.

En ze waren ook ineens weg, dus geen zorgen.
Op dezelfde website staat iets over berg, daar ben ik nu alles over aan het lezen.

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 13:53
denise

en toen was nienke ziek. nog steeds buikpijn, schreeuwen. 40 graden koorts en de dokter kon niks vinden. Zometeen een plasje inleveren en dan komen ze hopelijk even kijken.

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 22:44
Sanne

Super bedankt Denise! Welke website was je overigens aan het lezen. Ik leer iedere dag nog bij zeg. Vandaag zat ik wel wat met mijn handne in het haar want hoe krijg ik in vredesnaam weer een 'normaal' leventje, als ik al een hele dag over een simpele strijk doe, terwijl er ook nog zoiets als een nieuwe was, administratie, en andere kleine klusjes liggen....waar ik gewoon niet aan toekom. Ik weet het, het hoort er allemaal bij en het wordt allemaal beter, maar wilde even zeuren, was en ben erg moe nu.
Vannacht maar 4 uur geslapen. Ze kwam om kwart over twaalf voor een voeding en vervolgens (is tweede nacht op rij), na de tweede borst, blijft ze maar huilen en huilen. Ondanks dat ze overgegeven heeft, werkt dan toch alleen weer aanleggen (na lang wachten natuurlijk), wardoor we weer pas om half drie konden gaan slapen. Dusse, Denise, ben stiekum wel jaloers op Minte hoor!
Het wakker maken, lukt ook niet helemaal, dat hebben we eerder wel een keer gedaan, maar het duurde bijna een uur voordat ze wat wakker was en dan dronk ze maar 7 minuten aa een borst. Schoot ook niet erg op. Vind het best moeilijk hoe je zo'n 'schema' gaat aanhouden.

Tjonge Denise, jij hebt ook wat achter de kiezen gehad zeg dit weekend. Klinkt niet als het leukste ritje dat jullie ooit gehad hebben!
Hoe ging trouwens je gesprek gisteren?

Claudia...het is bijna zo ver he! Bijna de echo!

En San al meer nieuws?
Het hoeft maar een keer flink raak te zijn he....ik duim voor je!

En nu kom ik eindelijk op het juiste moment met de gedachte: zijn er nog mensen die een geboorte kaartje willen? Ik schaam me diep, maar dacht er iedere keer op de verkeerde momenten aan (in bed/onder de douche) en vergat het vervolgens weer te vragen.....

Ben nu weer wat in dubio haar wel of net wakkeer te maken (laatste voeding was om half negen....). Het klinkt zo makkelijk er regelmaat in maken, maar snap nog niet helemaal hoe mensen dat doen.

Liefs, Sanne

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 15:46
denise

Ha sanne,

Regelmaat......ja ik vind het ook erg leuk klinken, maar met een kindje zo jong als die van jou is er ook nog helemaal geen regelmaat. Ja uiteraard zijn er van die ouders die beweren dat hun kind van 3 weken al precies om de 3 uur dronk en dan weer in slaap vielen en die dan ook nog eens na 6 weken de hele nacht doorsliepen.
Nou in dat geval stuur ik de mijne daar in de leer!
Nee hoor, gewoon alles op je gevoel doen. Mariska wakker maken voor een voeding heeft niet zoveel zin, ze wordt niet echt wakker en veel drinken zal ze dan echt niet doen. Heb het zelf ook wel een paar keer gedaan hoor, dan sliep ze nog. Kom ik er vervolgens aan, maak haar enigszins wakker, leg haar de borst, ze slaapt nog half en drinkt vervolgens een klein beetje. De keer daarna kreeg ik haar helemaal niet aan het drinken, zo vast sliep ze nog. Dus daar ben ik mee opgehouden, overigens vond ik het ook heel zielig.
Zodra Mariska een maand oud is zal er al iets meer sprake zijn van een regelmaat.
En dan heb je ook meteen weer wat meer tijd om die klusjes te doen, zeker als ze rond een maand of 2/3 na 4 uur komt voor dr voeding.
Die klusjes, doe gewoon wat je kunt en bedenk dat ze niet weglopen. Die strijk, die is er morgen ook nog, de nieuwe was kan morgen ook in de wasmachine. En ja administratie, die loopt helaas ook niet weg. Maar ook dat kan morgen. Gewoon doen wat je kunt (en niet teveel zorgen maken want dat kan je melkproduktie beinvloeden)
Maar het klinkt wel erg makkelijk zo, maar het komt goed
Maar ik heb hetzelfde hoor.
Sander en ik hebben ook afgesproken dat waar ik overdag niet aan toe gekomen ben, doen we `s avonds samen. En klusjes en administratie stellen we uit tot het weekend.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Oja, je normale leven krijg je tot op zekere hoogte wel weer terug

Je zei trouwens dat Mariska bleef huilen na de 2e borst en dat je na langer wachten maar weer ging aanleggen. Ook dat gaat over. Ik doe het ook, zodra Minte na de borst nog huilt, leg ik haar weer aan.

In het begin is het gewoon erg zoeken maar na een tijdje valt alles op zn plaats. Hoelang dat tijdje is, is verschillend. Maar ik weet zeker dat wanneer je een paar weken verder bent, het een stuk beter is

[Laatst gewijzigd door denise - 04/09/2008 @ 15:55] - Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 23:26
Sanne

Of ik er wat aan heb denise: HEEL VEEL!!!!Dank je wel zeg. Ik voel me nu al een stuk beter. Ik snap die vrouw van het consternatie bureau ook niet om haar iedere drie uur te voeden en ander zeker om de 2 uur 's avonds, maar niet korter. Nou vanavond wilde ze ieder uur. Moet ik haar dan een uur laten huilen? Dat gaat door merg en been. Ook 's nachts is dat zo. Als ik nu even wacht en ze begint na 15 minuten te huilen en haar nog aanleg, dan drinkt ze weer zeg maar 10 minuten maar valt erna wel in slaap. Snappen doe ik het niet, maar het werkt, en dat vind ik eigenlijke ven belangrijker. Ik ben wel blij te horen dat Minte ook zo reageert, dat ik niet de enige ben. Ik heb helaas weinig tot geen referenties in mijn naaste omgeving. Dus ben heel blij met jullie tips. Ook hoe om te gaan met klusjes, is best een goed stramien! Lastig is dat J alleen net een nieuwe baan heeft, dus alles is wat afstemmen en zoeken naar balans. Maar we komen er wel uit.

Weet je dat bestellen via internet echt een superuitkomst is??!!!Tjonge, heb een paar voedingstruitjes besteld, echt superhandig. Zie het nog niet zitten naar de stad te gaan, dus dit is ect een uitkomst!

Ik heb trouwens wat fotootjes op mijn profiel geplaatst.

Nu zou ik eigenlijk al naar bed moeten (ze slaapt eindelijk), maar die paar uurtjes 'vrij/eigen tijd' vind ik ook wel weer erg fijn!
Hmm, ik ga nu toch maar wel, voordat ik er weer in lig....

Liefs, sanne

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 13:44
Claudia

Gisteren dus de echo. En alles was tip top in orde. De kleine lag lekker wat te spartelen en strekte zich eens goed uit. Hij of zij had al maaginhoud dus dat is ook alweer een goed teken en voor zover te zien natuurlijk zat alles erop en eraan en ook de placenta was al goed te zien. Hebben leuke foto's meegekregen en nu is het genieten geblazen!

enne sanne... lucas kwam de eerste 10 weken zelfs elke twee uur en dat ook snachts.. wat ik ook deed.. en ik had echt geen zin om hem te laten huilen.. hij kwam dan wel exact om die twee uur maar dat is ook vermoeiend.. ... daarna ging het na ongeveer om de drie uur.. maar dat is ook ongeveer want sochtend kon er best een half uur of zelfs een uur langer tussen zitten maar smiddags kwam hij dan een keer eerde.. dus ik ondekte wel bij hem een regelmaar maar niet een regelmaat van elke 3 uur ofzo.. maar gewoon zijn eigen regelmaat... en ook met slapen heeft hij eigenlijk nu pas een echte regelmaat, want tot nu toe waren het indicaties maar hij wilde daar best vaak vanaf wijken..... gewoon datgene doen waar jij zin in hebt en wat je gevoel zegt... maar ik ben wel heel eerlijk dat ik ook pas dat urenschema heb losgelaten met twee maanen... ik zat vaak met een huilende lucas de tijd te rekken omdat de drie/ of 2 uur nog niet om waren en op een gegeven moment dacht ik.. waar ben ik eigenlijk mee bezog.. het kind heeft honger en ik ben er toch dus waarom moeilijk doen... Heb me toen best wel eens zorgen erover gemaakt hoe het dan moest als ik moest gaan werken maar ondanks dat hij voeding kreeg op verzoek werkte het super omdat hij wel qua tijdstippen afweek maar het aantal voedingen per dag wel meestal hetzelfde waren.

ik maakte lucas dus ook nooit wakker (en nu nog steeds niet) en als hij honger heeft dan eet hij maar... ( nu heeft ie trouwens vast eten en dus wel redelijk vaste tijden maar als hij sochtends iets langer een dut doet dan krijgt hij gewoon wat later een boterham)

ik moet wel zeggen dat ik al na een maand ben overgestapt op 1 borst per voeding.. ik had genoeg melk en heb het uitgeprobeerd en merkte dat dit voor veel meer verzadiging lijdde bij hem... denk dat mijn melkproductie beter functioneerde per borst als er meer tijd tussen zat om het weer aan te vullen... (dit raadden ze ook wel vaak af maar bij mij was het een uitkomst)

zo hoop dat ook ik je een beetje kan helpen.... o ja dat moe zijn... zeker na die 10 weken elke twee uur voeden was ik kapot en ik ben pas een beetje bijgekomen toen ik het gewoon wat los heb gelaten... dus smiddags een dutje meedoen en tijdens een ander slaapje de noodzakelijke huishoudelijke dingen (wat niet echt nodig is kan later wel of savonds als je met z'n tweeen bent......

[Laatst gewijzigd door Claudia - 05/09/2008 @ 13:47] - Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 09:25
denise

zeg sanlala waar zit jij ergens?

Link naar deze reactie
07/09/2008 @ 11:30
Sanne

Claudia, dank je wel voor jouw ervaring! Tjonge, dit helpt me veel meer dan zoiets als het 'groeiboekje' van het consultatiebureau. Ik probeer nu vooral mijn gevoel te volgen. Aan jullie ervaringen heb ik echt veel meer en voel me ook niet zo alleen/met mijn geklungel.

Vannacht eindelijk iets 'uitgevonden' waardoor ze sneller sliep, nu ja, ik dan weer niet....Heb haar na de voeding bij me gehouden en toen sliep ze wel goed in, zodat ik haar terug kon leggen en ze niet meteen weer in huilen uitbarstte! Nu nog even volhouden.

Vanochtend zat ik overigens een snotje uit haar neus te halen en ineens zat er wat bloed aan...oeps. Het zal wel loslopen hoop ik, als het nog een keer gebeurd dan bellen we de vk nog maar even.
O ja, die hormoonpukkeltjes heeft ze nog steeds, maar zullen wel overgaan. Grappig overigens dat ik eerst dacht dat Denise een typefout maakte over 'berg', ik snapte het niet. Toevallig las ik gisteren een boekje van de DA en zie ineens weer 'Berg' staan, rare naam hoor voor die schilfertjes op de hoofdhuid. Maar goed, fijn dat ik weet dat dat er ook aan kan komen!
Ik merk dat ik echt nog een hoop niet weet. Oef. ZIjn jullie er door ervaringen achter gekomen of hebben jullie ook een naslagwerk o.i.d. gekocht?

O ja, een borst geven, zou ik ook eens kunnen proberen. Kan nooit kwaad een dagje proberen! Het lijkt me ook best zwaar zeg iedere 2 uur voeden. poewee.
We beginnen nu langzaamaan ook wat 'onbegrip' te merken bij bepaalde familieleden. Komt gisteren iemand op bezoek, en ja, net ervoor heeft Mariska honger....dus ik voeden in een andere kamer, maar ja, dat kan wel eens lang duren.....Dat wordt dan niet gesnapt. Ook met afspreken soms de reactie ' ze is dan toch wel wakker he??'. Ja zeg, dat maken wij niet uit, dat bepaald Mariska! Het is geen poppenkast! Als ze slaapt dan slaapt ze gewoon. Fijn als zulk kraambezoek ze perse even wil vasthouden, wanneer hun wegzijn zitten wij met een huilend meiske. Daar hebben we geen zin in.

SAn al nieuws? Geen nieuws is goed nieuws?????

Liefs, Sanne

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >