< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » Wie wil er mama worden in mei 2006?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
Wie wil er mama worden in mei 2006?
26/08/2008 @ 13:13
knorretje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Mekkie, beterschap!

Even snel. Was bij de tandarts voor een gaatje in een kies. Was verdoofd, dus niet veel pijn aan gehad. Wel veel last van de verdoving en gisteravond wel wat pijn.
Heb de m&m's gewoon met de andere kant gekauwd... Ging best goed!

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 14:39
kissie

hoi hoi
misschien valt het allemaal hier wel mee maar zie ik alles was erger dan het is omdat ik natuurlijk ook in mijn periode zit

knorretje

mekkie beterschap bah bah ik hoop dat jullie snel weer beter zijn

knorretje aiai tandartsen bah niks aan ik maak me daar meestal wel erg druk over

nou ik ga weer eens verder met dingen doen en ja morgen weer werken dus even hier nog wat aan kant maken

daaaag

groetjes kissie

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 14:48
khira

Mekkie, ai, luizen, dat is vreselijk. Ik herinner me nog goed dat we vroeger vaak ons haar moesten wassen met luizenschampoo en mijn moeder kamde ons dan met zo'n klein kammetje. Wij hebben dat toch regelmatig gehad. Gelukkig heeft Gilles ze nog niet gehad, want in zo'n creche kan het ook vlug gaan. Hopelijk ben je vlug van die plaag verlost!
Oh nee, die schooluren vallen echt niet goed voor Sophie's slaap zeg. Kan niemand Timmetie ophalen of effe babysitten als sophie slaapt zodat jij Timmetie kan ophalen? Tis niet makkelijk om met iedereen evenveel rekening te houden. En die kleintjes hebben echt nood aan regelmaat, anders zijn ze super lastig hé...
Alvast veel sterkte met jullie verkoudheid! Geef Sophie een heel dikke knuffel van me!

Kathy, leuk je nog eens te zien! Het vlot aardig, maar als je nog steeds misselijk bent, kan het waarschijnlijk niet vlug genoeg gaan voor jou hé. Heel veel sterkte meid!!!
Ja, bij Gilles hebben we de 4de ronde overgeslaan omdat we naar NewYork gingen (ik wou niet dat ik telkens door die metaaldectoren moest gaan als ik zwanger zou zijn, want dat zou toch niet goed zijn had ik gelezen). De maand erop was ik dan ook zwanger. Ik heb er nog niet bij stilgestaan, maar misschien heb je wel gelijk, door dat toen effe los te laten, was het toch gelukt. Wie weet...

Knorretje, haha, je hebt gelijk dat je je op de M&M's hebt gestort ;o)
Tja, dat is waar dat je er niet zo mag mee bezig zijn en moet genieten van de andere dingen. Maar dat lukt me allemaal wel voor die vruchtbare dagen, maar erna is het toch weer van hetzelfde. Het is helemaal niet makkelijk om het los te laten. Maar we zullen het deze maand proberen hé ;o)

Kissie, tja, de hormoontjes, zitten er misschien wel voor iets tussen hé. Maar toch, veel sterkte meid!

Vandaag heeft Gilles voor het eerst op het potje geplast! Ik was zo fier!! Hij zelf vond het ook fantastisch, er kwam gewoon water uit hem, hoe bizar! ;o) Hij noemde het "waté" (water), maar ik zei dus dat het pipi was, toen zei hij dan maar "pipi-waté". Schattig ;o)

[Laatst gewijzigd door khira - 26/08/2008 @ 14:52] - Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 16:00
knorretje

Khira, dan gaan we er samen niet aan denken...

En geef Gilles maar een dikke knuffel. Want het is hartstikke goed als hij z'n pipi op het potje heeft gedaan!

Annika vindt het potje al heel lang interessant. Ging ze er iedere keer opzitten met kleren nog aan. Hij staat gewoon in de badkamer, en ze mag erop als ze wil. We trainen niet, maar laten haar gewoon kennismaken. En afgelopen weekend lag er opeens een drolletje in! Wij ook supertrots en staan juichen. Ze keek ons echt zo aan van 'huh? wat is er aan de hand?'.

Doeg!

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 17:13
khira

Amai, Knorretje, Annika is flink zeg!! Zo vroeg al! Haha, ja Gilles stond ook zo te kijken van "waarom maak jij je nu zo druk" ;o))

Hier staat het potje ook al een paar maand in de badkamer en Gilles ging er af en toe eens opzitten met zijn kleren.
Het is pas de laatste maand dat ik hem er 's morgens eens op zet als ik zie dat zijn pamper nog droog is. Maar er kwam nooit iets tot vanmorgen dus.

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 19:26
Kathy

Amaai zo'n flinke kindjes dat jullie hebben, op het potje gaan.... daar kan ik alleen nog maar van dromen. Hier staat ook het potje al enkele maanden in de badkamer en net als jullie kindjes gaat Finn erop zitten met kleren aan, maar zonder kleren aan komt er helemaal niets uit, en dan krijgen we steenvast als antwoord "edaan, bravo" Ach het komt wel als het komen moet. finn is in alles haantje de voorste geweest behalve in dat potje dus.

Vandaag nieuws gehad van de school waar Finn naar toe gaat. Ze is ingeschreven. We stonden als eerste op de wachtlijst, en een geluk voor ons is er dus al iemand weggevallen wegens verhuis. Ikke heel blij . We gaan haar naar de Freinetschool doen en die ligt op een mintuutje van mijn ouders hun huis waar Finn opgevangen wordt als ik moet gaan werken, en op 5 min van mijn werk. We gaan haar wel pas na de paasvakantie doen, omdat ik haar in januari niet het gevoel wil geven dat ze wegmoet omdat de tweede baby er is, en zo kan ik ook nog wat van haar genieten want ik ga haar missen hoor. Finn is nooit naar de creche gemoeten (ik weet het ik leef in een luxe situatie), halve dagen bij mijn ouders, en halve dagen bij haar mama, en van vrijdag tot maandagmiddag ook bij haar mama.

Mekkie ocharme ziek meisje, verzorg je maar goed hoor, en je dochterlief ook! En je kan dat zo moeilijk uitleggen hé als ze ziek zijn. En als je jezelf dan ook nog mottig voelt, hier een dikke voor jullie hoor.

Knorretje, foei, foei, M&M's eten met de verdoving nog in je mond

Khira voor buitenstaanders vlot mijn zwangerschap inderdaad snel, voor mij kan het eerlijk gezegd niet snel genoeg voorbij zijn , alhoewel ik het wel fijn vind om ons babytje te voelen bewegen, en dat doet het heeeeel veel, veel meer dan Finn dus dat beloofd eens het eruit komt.

[Laatst gewijzigd door Kathy - 26/08/2008 @ 19:27] - Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 20:31
kissie

hoi hoi
kathy ik kan me voorstellen dat het voor jou niet snel genoeg kan gaan vooral met het spugen en weet ik veel wat allemaal
tja voor ons buitenstaanders en misschien fam en kennis collegs weet ik veel wat zien je eens in de tijd week of wat of ook per dag maar die voelen het niet en jij wel wij hebben goede nacht rust tussen haakjes en zijn er niet veel mee bezig
jij wel kleertjes en fantasieen hoe het straks gaat zijn schopjes en bewegingen en ja alles eigenlijk ook de buik wat komen gaat en misschien al wat is ff een buik foto plaatsen he tzt wel benieuwd naar

maar goed ik heb niks nieuws ben de hele dag volgens mij al een beetje aanwezig tussen de dingen door hier

maar goed ik ga zo stoppen heel even op de bank hangen en morgen weer werken dus daaaaaag

groetje skissie

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 15:45
Lieke

Eindelijk ben ik er nog eens geraakt...
Met 2 kindjes in huis is dat toch niet altijd even makkelijk, er is altijd wel ééntje dat aandacht vraagt...

Zondag is Daan gedoopt, we hebben een feestje gehouden in ons tuintje, gelukkig is het weer nog redelijk meegevallen.. alleen zo 's avonds koelde het snel af.
Ella is dit weekend ziek geweest, 3 dagen koorts gehad en dan ineens niets meer... raar... Daardoor is ze in de kerk ook enorm flink geweest, nu bleef ze rustig op papa zijn schoot zitten. Anders kan ze geen 5 min blijven zitten. Natuurlijk heb ik wel veel liever dat ze zo levendig is!

Gisteren met Daan naar de kinderarts geweest, ons ventje is al goed gegroeid, momenteel meet hij 55 cm en weegt 4.665kg. Hij geeft nog regelmatig wat over dus nu moeten we gaviscon in zijn fles doen, en ik moet zeggen dat het al wat beter met hem gaat. Alleen kaka doen gaat wat moeilijk, dat zou komen omdat de darmpjes nog niet zo goed werken...

Khira, Knorretje, ik wil jullie beiden vel succes wensen bij de volgende ronde. En idd proberen er minder mee bezig te zijn, wat natuurlijk niet gemakkelijk is! Veel succes!

Khira, amaai proficiat dat Gilles op potje gaat! (En natuurlijk ook nog een late proficiat met zijn 2de verjaardag!) Hier deed Ella van de ene dag op de andere ook ineens pipi op haar potje. Ze heeft gisteren zelfs een hele dag zonder pamper gelopen, zonder accidentje. Ze had 's middags voor het slapen wel een pamper aan en daar had ze wel kaka in gedaan. Maar toch...

Kathy, ik kan me voorstellen dat je zwangerschap niet snel genoeg vooruit gaat, als je je zo slecht voelt! Elke dag is een dag dichter bij je bevalling! Probeer toch nog van de schopjes te genieten!

Mekkie, veel beterschap!!

[Laatst gewijzigd door Lieke - 27/08/2008 @ 15:49] - Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 11:45
Kathy

Lieke ik vraag me dat ook soms af hoe ik dat ga klaarspelen met twee kindjes.... heb soms nu al tijd te kort.

Gisteren nog eens aan de monitor gaan liggen, in overleg met mijn zelfstandige vroedvrouw die me begeleid. Omdat ik de baby de ganse dag niet had voelen bewegen. En normaal is het een heel actief babytje. Kom ik daar in het ziekenhuis toe, amaai het is die vroedvrouw gelukt om me met een slechter gevoel naar huis te sturen dan dat ik binnen gegaan ben. Op 25 weken kan je de baby nog niet veel voelen bewegen (ik weet toch wat ik voel of niet soms), en een monitoring is ook bijna niet mogelijk op 25 weken. Toen ik zei dat het dit weekend nogtans geen probleem gegeven had, kreeg ik als antwoord als je hier dit weekend al geweest bent waarom ben je hier dan nu weer. Euuuuh omdat ik mijn baby niet voel bewegen. Dan als antwoord ja maar er liggen hier nog andere mensen ook en je moet maar wat meer vertrouwen hebben. Ik ben dit weekend niet in het ziekenhuis geweest om aan de monitor te liggen maar wel omdat ik niet kon stoppen met braken. Dan ziet ze de blauwe plekken op mijn arm, natuurlijk de vraag hoe dat kwam. Ik leg uit dat ze het infuus niet geprikt kregen, waar op ik nog eens de vraag kreeg waarom ik in het weekend naar het ziekenhuis gekomen was. Op de koop toe mocht ik dan de ganse tijd zelf de harslag van ons babytje zoeken want het viel altijd weg en ja er waren nog andere mensen die er ook waren. Ik dacht dat ik op het einde ging ontploffen. Je zal het geluk maar eens hebben om met dat mens te bevallen.

Deze morgen gebeld naar de gyn, heb het aan de secretaresse allemaal uitgelegd en die zei dat dit eigenlijk niet kon en dat ze dit normaal melden. Maar ik weet natuurlijk de naam niet dus er valt niet veel te melden. Heb in ieder geval deze middag een afspraak bij de gyn, die alles goed zal controleren en waarschijnlijk zal ik nog een week extra moeten thuis blijven om te rusten. En dat geeft me zo'n tegenstrijdige gevoelens, aan de ene kant wil ik gaan werken en gewoon verder leven. Aan de andere kant voel ik dat mijn lichaam rust nodig heeft. En dan vind ik het ook moeilijk dat ik Finn meer naar mijn ouders moet brengen omdat ik moet rusten.
Deze morgen zei ze dat ze bij mama wou blijven en dat papa (die vanavond weer op de krant moet werken) straks thuis moet komen. Ocharme dat kind

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 14:03
khira

Hallo meiden,

Hier niks speciaals te melden :o)

Kathy, jeetje, dat is ook onbeschoft zeg! Het lijkt me maar normaal dat ze je begeleiden en controleren als je in paniek bent, wat een egocentrisch mens. Hopelijk is alles goed gegaan vanmiddag, laat iets weten hé.
Ik kan je begrijpen dat je met Finn inzit. Daar heb ik zelf ook schrik voor. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap een week moeten platliggen omdat ik die hernia had gekregen, maar als ik dat nu weer ga hebben, vrees ik dat ik Gilles ook vaak bij mijn ouders zal moeten brengen. Eens je kindjes hebt, voel je je voor alles en nog wat schuldig hé, ik heb altijd het gevoel dat ik hem op de één of andere manier tekort doe. Tja een moederkloek-kronkel zeker? :o)

Lieke, leuk je nog eens te horen, druk druk druk zeker?
Heeft Ella na die drie dagen koorts uitslag gehad? Gilles heeft dat ook eens gehad en zou de kinderziekte "driedagenkoorts" zijn. Naast die hoge koorts had Gilles ook geen andere symptomen.
Proficiat met de doop van Daan! En wat is hij al flink gegroeid zeg!
Tja, voorlopig is het bij die ene keer op het potje gebleven. Sindsdien heeft Gilles geen droge pamper meer gehad 's morgens. Maar dat zal wel loslopen.

Mekkie, alles goed?

Knorretje, hoe gaat het bij jou?

Prettig weekend!
Khira

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 22:23

Aimaaaai Kathy wat een dat mens! Ik zou ook HEEL boos zijn. Ze kan je toch wel serieus nemen? JIJ Bent de mama en JIJ voelt het wel of niet en JIJ bent ongerust. Dus ik vind het nogal stom dat ze je zo afscheept zeg. Oehhh ik word gewoon zelf al heel boos, kun je nagaan!!!

Lieke nog proficiat met de doop van Daan. Ook fijn dat het weer een beetje meezat. Is toch wel zo prettig he
En wat gaat het hard he, met je kleine ventje alweer

Voor alle potjesplassers (of niet), Sophie deed het een tijdje ook heel goed en fanatiek. maar toen gingen we op vakantie, toen hadden we babypoesjes en toen kwam Timmetie logeren en jullie begrijpen het al, toen had ze geen tijd meer voor het potje
Nu doet ze het weer af en toe op het potje maar meestentijds heeft ze het te druk met andere dingen. Of ze pakt het potje als ze ziet als ik naar de wc ga hihi
Van de week nog een grote plas en een poepje op de pot gedaan, verder niet zo veel. Vaak ook lukt het niet (en wordt ze heel heel boos want ze wil zo graag maar weet niet hoe ).

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 07:50
Kathy

Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn vroedvrouw heb die me begeleid en die ook met meegaat naar het ziekenhuis.

Gisteren bij de gyn was alles ok. Zij vond de hartslag van ons kindje onmiddellijk. Ze zei dat het momenteel heel druk in op de verlosafdeling maar dat het zeker geen reden is om zo'n reacties te geven. Met ons babytje is alles ok, zit al tot aan mijn maag te drukken, dat voelde ik enorm toen ze voelde naar de grote van mijn baarmoeder. Ik moet nog thuis blijven tot 23 sept. De nodige rust nemen en ook wel wat medicijnen want ze denkt niet dat het nog zal overgaan voor de bevalling. Moet premperan nemen 1/2 voor mijn eten (maar dat kan ik niet verdragen dus dat laat ik vallen), gaviscon na mijn eten, en motilium als ik misselijk ben tussendoor. Nu ben ik heel schaars met medicijnen nemen dus ik hou die dingen in mijn achterhoofd voor als het echt niet anders kan.

Mekkie ben je ondertussen al genezen???

Khira, ja die moedergevoelens die spelen ook met ons emoties hé. Als je geen kinderen hebt dan kan je je dat niet voorstellen hé. Voor mijn kinderen zou ik door het vuur gaan. En hoe hulpeloos moeten ouders zich voelen van vermiste kinderen... dat is volgens mij de hel waar je in terecht komt.

Fijn weekend voor iedereen!

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 16:43
knorretje

Hou het even kort, zit in de tuin te computeren...

Lieke, gefeliciteerd met de doop van Daan!

Kathy, fijn dat je nu toch het hartje weer hebt gehoord. Volgens mij vergeten artsen en verpleegkundigen dat jij er niets aan kunt doen dat het druk is en word je inderdaad een nummertje. Vervelende ervaring. Hoop voor je dat het hierbij blijft.

Mekkie, potje komt vast vanzelf weer terug. Annika vindt het nu interessant, maar ze is nog lang niet zover dat ze kan aangeven dat ze moet plassen.

Khira, met mij alles goed. Heb wel ontzettend lang bloedverlies (zelfs vandaag ook nog met tampons in de weer). Probeer me heel erg op andere dingen te richten, maar lukt nog niet altijd. Vandaag waren we in een dierentuin en dan zie ik ook alleen zwangeren en baby's... . Maar krijg het komende weken erg druk met m'n opleiding en werk, dus de tijd vliegt vast voorbij.

Ga snel genieten van het zonnetje, tot snel!

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 16:24
Lieke

Hey dames,

Kennen jullie Aurora nog? Ik heb juist op het forum gezien dat ze in maart een 2de kindje verwacht!

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 18:25

ooh aurora dan ben ik wel benieuwd als je hier ooit nog eens leest. Ik dacht nl dat haar relatie toedertijd kapotgelopen was? Ben dus wel benieuwd naar het verhaal!

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 08:57
knorretje

Natuurlijk ken ik Aurora nog. Als je het leest. Gefeliciteerd! Hartstikke leuk voor je.

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 09:51
khira

Aurora, een hele dikke proficiat !!

Ik heb dit weekend het topje van mijn ringvinger er voor 80% afgesneden :o(( Nu, ik ben naar de spoed gegaan en het is ontsmet en goed verbonden, maar ik moet antibiotica nemen tegen een mogelijke ontsteking. Nu heb ik al vanalles gelezen op het net over "Augmentin". De ene zegt dat het onschadelijk is voor zwangeren en vrouwen die zwanger willen worden, anderen zijn er ronduit tegen...
Ik moet dit 7 dagen innemen, maar mijn groene periode komt eraan. Ik vrees dat ik deze ronde zal moeten overslaan :o(

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 13:20

Oei oei khira dat klinkt pijnlijk Mijn zusje heeft ook ooit eens zoiets gehad. Ze stond met haar vinger tussen de deur (bij het scharnier) en ik gooide de deur dicht.Gevolg, topje lag er haast af.
Hoe dat met de ab en zwangerschap zit weet ik niet. Kan de dokter daar niets over zeggen? zou zonde zijn als je een ronde moest overslaan

Ik lach me rot met sophie. ze praat superveel. Komt ze nu weer: mama vieze handen! Of dan roept ze ineens: Mama dikke kont (hmmm )). Daarnet pakte ze uit zichzelf een rode emmer, zette m op haar hoofd en ging rondjes lopen rond de tafel met een emmertje in haar hand ondertussen "zeg roodkapje" zingend (ze komt niet verder dan die twee woordjes maar ach). Zoooo grappig

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 14:12
khira

Mekkie, ja, het was pijnlijk! Ik ben er zelfs van flauwgevallen... Nu voel ik er niks meer van, dus dat is al goed. Maar in de spoed hebben ze me een spuit tegen de klem gegeven en ik kan mijn arm praktisch niet gebruiken omdat die spier waarin ze gespoten hebben helemaal dik en pijnlijk is. Haha, ik val uit elkaar :o)
Ik moet donderdag bij mijn huisarts de wonde laten zien, ik zal hem dan eens vragen was de risico's zijn van AB.

Zooo grappig van Sophie! Ze kunnen echt hilarisch zijn hé nu.
Maar aan de andere kant is hij zo'n tegenwerkertje! Tegenwoordig is het op alles nee dat hij zegt. En als we niet meegaan in zijn willetje dan begint hij te huilen, tranen met tuiten!!! Pff, hij heeft tegenwoordig een 3-tal crisissen van ongeveer een half uur op een dag. Ik wordt er moedeloos van. Ik hoop dat die peuterpuberteit niet al te lang duurt hoor. Ik snap ook niet waarom hij direct in snikken en roepen moet uitbarsten als hem iets niet zint. Hij kan echt heel lief spelen en lachen en op een seconde kan zijn humeur compleet draaien...

Link naar deze reactie
02/09/2008 @ 14:43
kissie

hoi hoi

ik moet zeggen dat ik een tijdje niet geweest ben ook mede door dat ik er geen zin in had
ook werk drukte en plannen erom heen zijn vermoeiend

maar ja zoals iederen zolangzamerhand weet is hubby dus tegen nr 3 en hij heft dit wederom na een kleine opgooier van mij even goed duidelijk gemaakt en dat het zo echt niet meer ging met mijn gezeur dat ik dus moest stoppen er mee
aha tuurlijk ik zet even het knopje om wacht even hoor ik kan dat toch niet net zoals hij het gevoel heeft 2 en niet meer heb ik de mijne hoe nu verder ik weet het niet

ik zit veel te piekeren hoe nu en wat nu en weet ik veel allemaal dat ik eigenlijk een tijdje terug trek van de site om na te kunnen denken
en niet te veel aan herrinnerd wordt

sorry dames maar goed ik zie jullie vast wel weer tzt

mekkie ja zo gaan ze steeds verder en leren iederdag weer wat waar je zo trots op kunt zijn geniet er van dat zijn leuke momenten

khira oei oei
dat is niet niks nee ik zaou toch even na vragen want inderdaad een ronde overslaan zou zonde zijn misschien dat je wat anders kunt krijgen watwel met evt zwangerschappen kunnen

dames zet hem op en ik zou af en toe wel wat lezen misschien maar ik denk niet posten

daag

groetjes kissie

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >