< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Grote gezinnen » een vierde...???

volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Grote gezinnen
een vierde...???
26/06/2008 @ 09:58

Hoi,

Wij hebben drie schatten van gezonde kinderen. Na de derde heb ik me dan ook laten steriliseren omdat mijn man echt geen kinderen meer wilde.

Maar nu anderhalf jaar later heb ik ZOVEEL spijt...
Ik ben nu 28 jaar en wil graag nog een boeleke erbij.
Mijn man totaal niet.
Ik krijg het maar niet uit mijn hoofd.
Enja ik weet het, ik heb drie gezonde kindjes en meot content zijn maar toch knaagt het...

Hoe krijg ik het uit mijn hoofd!
knuffels Kaatje

Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 12:49

hoi hoi,
ik ben ook 28 en heb 3 kindjes.
mijn hart laat een 4de ook niet los.
maar zoals je zegt als je al 3 gezonde kindjes hebt.
tis een moeilijke beslissing.
maar zou je dit gevoel niet altijd hebben???
als je er 4 hebt zou je dan niet voor een 5de willen gaan???

groetjes
Link naar deze reactie
26/06/2008 @ 18:39

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
hoi,

probeer je vooral te fixeren op je gezinnetje denk ik en van hen te genieten.
sterlisatie is niet bindend hé, ikzelf en men echtgenoot waren ooit allebei gesterliseerd (ik na medische overweging na de derde) liet dit ongedaan maken in bonheiden.
ventje liet zich overtuigd sterliseren na kindje nr 5 maar toen knaagde het papa gevoel bij hem.
na een daghospitalisatie werd ook deze succes vol ongedaan gemaakt te Leuven.

ondertussen zijn we totaal ongepland maar zeker gewenst zwanger van kindje nummer zeven.
hierna laat ik me defenitief sterliseren hoor want heb men handjes nu echt meer dan vol .

mijn gevoel was vijf kids maar je ziet soms wil de natuur (of het ventje hihi) het anders .

greats nic

Link naar deze reactie
27/06/2008 @ 08:44
leentje

hey kaatje,

ik ben ook een mama van 28 en heb twee jongens en een dochtertje van 2.5jaar. mijn man wou ook geen vierde kindje meer omdat hij het genoeg vond en ook omdat hij 42 is.na een aantal pogingen zijn wij nu gelukkig zwanger van ons vierde.een en ons geluk kan niet stuk. de familie van mijn man die verklaarden ons zot en spraken veel over abortus of dat het gehandicapt zou zijn door zijn leeftijd.
hier zetten ze me ook onder druk me erna te steriliseren maar ik weiger. zolang er geen problemen zijn vanbinnen blijven ze eraf.
kwil geen vijfde kindje meer maar er zijn andere middelen ook.
trouwens mijn gynea heeft gezegt dat ik veel te jong ben om een sterilisatie.mijn man gaat hem wil het wel als hij er zich klaar voor voelt.zijn ouders zijn nog steeds radicaal ertegen over deze zwangerschap. mijn man vind het erg. want hij kijkt er wel naar uit.
zijn grootste zorg was dat hij bang was voor de tegenreacties en of hij dit nog aan zou kunnen. maar toen hij hoorde dat onze meid gezond en wel is was hij zo gelukkig.de druk viel van hem af.

fixeer je er ook niet te veel op en geniet van je kindjes.
heb ik ook gedaan na een tijd want je gaat er zelf kapot van en het geeft extra stress in je relatie.en luister zeker niet naar andere en alleen naar jullie gevoel.

[Laatst gewijzigd door leentje - 27/06/2008 @ 08:49] - Link naar deze reactie
21/08/2008 @ 20:58
Anna

Hey Maxnic,

Mijn man heeft zich na 3 kindjes ook later steriliseren, maar daar hebben we natuurlijk al lang weer spijt van.

Kun je me ongeveer zeggen hoeveel zo'n hersteloperatie kost? De uroloog had het over microchirurgie en veel werk (vroeg trouwens ook nog of we een busje vol kinderen wilden).

Groetjes
Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 09:12
kleintje

Online Status Stuur bericht
Wij hebben 4 kinderen en mijn man laat zich binnenkort helpen.
Wij zouden allebij nog wel een kleintje erbij willen maar deze zwangerschap was zo zwaar, dat het onverantwoord is om door te gaan.
Daarbij heb ik mijn handen ook wel vol aan onze kids: Hanneke heet ADHD en kenmerken PDD-NOS, JEfrey heeft astma en waarschijnlijk Asperger, Sander heeft waarschijnlijk ADHD em onze LAura heeft ook al een pufje voor haar luchtwegen....

Genoeg zoregn lijkt me zo....maar ik geniet wel enorm van ze.

Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 09:12
Iselha

Ik lees hogerop dat iemand op 28 (vrouw) er een knoop kon laten inleggen. Ik ben 28 en heb zelf ook 3 kindjes en de gyn kwam de dag nadien de kamer binnen en zei: welke anticonceptie zou je willen want wij stellen als regel dat je pas op 35 en min. 3 kinderen een definitief besluit kan nemen. Eigenlijk hebben ze wel gelijk, je kan je op deze leeftijd nog altijd bedenken. Zelf heb ik ook van de daken geroepen dat drie genoeg is en intussen ben ik daar helemaal niet meer zeker van!
Link naar deze reactie
22/08/2008 @ 18:28
Tam_ara

wat lijkt het me moeilijk als de 1 wel een vierde (of tweede of 10de) wil en de ander niet!!
wij hebben 3 kinderen en 1 sterretje. Ik ben nu zwanger van de 5de (4de in leven dus). We hopen dat we nog een 6de en 7de kindje ook mogen ontvangen....maar ik krijg iedere keer een keizersnee dus dat ik echt even afwachten. spannend!
Maar we willen dit allebei! Zolang mijn gezondheid het toelaat (ivm KS) zullen wij graag meer kinderen ontvangen. Daarnaast hebben we ook vaak pleegkidneren in huis en dan merken we ook dat '1 of 2 extra' zo leuk is en niet 'meer werk' of zoveel duurder....
HEERLIJK!
Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 16:28
rallyrijdster

Online Status Bekijk profiel
hallo

hier is ook nummer vier in aantocht. Ik zou eigenlijk volgende week gesteraliseerd worden maar dat gaat nu niet meer door. Na de eerste schrik zijn we ontzettend blij met ons vierde kindje. en zo zie je maar weer dat het heel anders kan lopen

Vermoedelijke bevalling op 30/04/2009.
Al 17 weken en 3 dagen zwanger (43.74% ver), nog 22 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 09:29
Ellie

Wij zijn hier ook aan ons vierde aan het werken. Maar hierna is het toch echt wel gedaan en wordt mijn man gesteriliseerd!
Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 12:43
Nancy

Online Status
Hey, hallo,

Hier zijn we ook aan de 4 de bezig hoor.
Heb in februari miskraam gehad op 11 weken.
Zitten nu in de 3 de ronde terug.
Wij hebben al 3 oudere kinderen, 2 grote jongens van 17 en 14 en een meisje van 10.

Aan diegene die al zwanger zijn, een fijne zwangerschap toegewenst.
Aan alle wachtenden

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 12:44
Nancy

Online Status
Nog even vertellen dat wij beiden 36 jaar zijn.
Ben van Antwerpen.

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 12:55
Marijke 9Maand Moderator

Hallo,

Hier iemand waarbij het verlangen naar een 4de kindje ook heel groot is. Al vind ik deze beslissing veel en veel moeilijker dan bij de andere kinderen. Nu houd ik met veel meer dingen rekening waarbij ik de vorige zwangerschappen totaal geen rekening hield, bvb, ik heb nog nooit een miskraam gehad, zal ik daar dit keer ook van gespaard blijven, is het na 3 gezonde kinderen wel het 'risico' waard om nog voor een 4de te gaan, onze auto is gemaakt voor 5 personen, momenteel kunnen we ons eigenlijk geen nieuwe veroorloven (maar desnoods rijd ik overal achterna met de fiets, beestje stom maar tijdelijk een noodoplossing?)en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan...

Toch laat het gevoel mij niet los, ik wil nog eens zwanger zijn, ik wil nog een bevallen (ja zelfs dat), die bv, die eerste lach, enz...ik smelt al helemaal als ik eraan denk; en mijn kinderwens was nogthans zo voldaan, tot onze kleinste 1 jaar werd, toen waren daar opeens de kriebels Mijn man wil ook nog wel maar nu nog niet, ik heb zoiets van nu of nooit, ik ben al 30, wil ook geen te groot leeftijdsverschil, ach ja, 2/10 moet ik op controle bij de gyn, misschien laat ik mijn implanonstaafje verwijderen, maar misschien ook niet...Ga ik er ooit uitkomen?

Marijke

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 13:19
oem 3isaa

Online Status Stuur bericht
HIHIHIHI

geweldig.dit!
@Marijke:je.zegt:ik.wil.het.nog.een.keer.meemaken,en.zelfs.nog.een.
keer.bevallen!ik.moest.echt.even.hardop.lachen!dat.gevoel.ken.ik...
wat.zijn.wij.vrouwen.soms.toch.vreemd.(grapje...)

erg.leuk.om.te.zien.dat.we.allemaal.stiekem.dat.gevoel.van.zwanger
zijn,mama.worden,bv.geven.allemaal.zo.zwaar,maar.tegelijkertijd
zo.geweldig.prachtig.vinden.
dat.is.het.ook!!
ik.ben.pas.23.geworden.(juni).en.ben.zwanger.van.mijn.3e
mensen.vragen.mij.ook.regelmatig:.waar.begin.je.aan?.of:.wil.je.er
nog.meer??

tja.zolang.mijn.lichaam.het.aankan.(en.mijn.geest.natuurlijk)
zeker.wel!

ps:.sorry.voor.de.puntjes.mijn.zoon.van.2,5.is.een.klein.boefje
hij.heeft.de.spatie.eraf.getrokken....

Link naar deze reactie
15/09/2008 @ 21:06
sabje

Hallo,

Ook hier nog kriebels maar op een andere topic zei men dat het de hormonen zijn omdat ik nog maar bevallen ben op 1 sept.
Ik had fysiek een moeilijke zwschap want was veel bijgekomen.... Ik was de laatste maand aan het klagen en ik verkondigde aan iedereen dat dit zeker de laatste zw schap was. Ik heb en nieuws samengesteld gezin.Mijn man is 40 ikzelf 29 en hij heeft een dochter van bijna 14 en ik een dochter van bijna 4. Ondertussen hebben we dus een zoontje van ocharme twee weekjes oud. Van de dag dat hij geboren werd ,werd ik overvallen door een gevoel van liefde ... Ik heb last gehad van de babyblues maar vooral omdat ik huilde bij de gedachte dat ik nooit meer zw zou zijn. Als het dan beter ging en ik mijn zwschapskleren zag liggen ,begon het terug. Als er iemand begint over "de box nadien te gebruiken" dan geef ik een scherp antwoord terug. Ik heb zelfs aan aan de gyn gevraagd hoeveel keizersnedes een vrouw kan of mag hebben en hij zie drie en vanaf vier begint het risicovol te worden.
Ik heb er al twee gehad. Mijn man denkt dat het gevoel wel over gaat ,maar ik zal wel zien binnen zes maanden want tot dan moet mijn litteken volledig herstellen...

groetjes sab x

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 12:06
MamaN

Ook ik had er er erg moeilijk mee het gedacht na ons meisje van niet meer zwanger zijn (voor de bevalling praatte ik wel anders).
En dan elke dag na de geboorte eraan denken tot nu ,nu is het ineens zover en dan dringt het totaal niet tot u door
Ik heb enorme schrik voor de reacties van men familie ,dat ze ons als 'zotten' bestempelen enz...
Ook 't feit dat ik nog bv.geef en wil blijven geven aan ons meisje als ze dat wenst tot de 3e zich anakondigd ,wie weet tandemen enz..
Het feit om tbm te worden erboven op haha sommige gaan hartinfarcten krijgen ,1 ding heb ik wel nu niet de stress van de schoonfamilie ,die hebben een maand geleden een preek over hun gehad van men man en sindsdien horen we niets meer van hun...
Hun eigen keuze ,alleen erg voor men man en kindjes!

Succes met jullie zoektocht naar een volgend kindje!

Link naar deze reactie
22/09/2008 @ 22:44
¤ ellebel ¤ vinnie ¤ danaïs ¤ 9Maand Moderator

hier ook de twijfel.
zeker bij mij.
4 kids is precies zoveel.
of niet?
met de vorige 3 ging alles vanzelf.

groetjes

Link naar deze reactie
23/09/2008 @ 19:10

Hej, hier ook van bij nummerke 1, vier kids in gedachten. We hebben er drie gezond en wel, 2 sterretjes en sinds begin september een engeltje erbij. Op 20 weken zwangerschap was onze droom over en voorbij. Maar die nummer 4 die komt er zeker, eens we weer mogen van de gyn. Wou me na deze zwangerschap ook laten steriliseren (ben 40 ondertussen en mijn ventje 44) maar was er al enkele weken achter dat dat dus niet gebeurd. Na wat onlangs gebeurde zet ik in heel mijn leven nergens nog deadlines of grenzen op. Wat komt, komt en is welgekomen (ga wel geen kinderen kopen tot mijn 50 hoor, maar der zijn andere manieren dan de schaar erin te zetten). en met wat we verliezen proberen we te leven. Hier gelukkig geen ventje dat al te moeilijk doet ....

Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 20:11
MissBaksel

Hier is nummertje vier op komst! :-D En die twijfels, die herken ik hoor. Zelfs nu ik al zwanger ben denk ik soms, hebben we wel de juiste keuze gemaakt? Is het niet egoistisch om toe te geven aan onze kinderwens? Maar ja, het hart spreekt luider dan het verstand.

Groetjes, MissBaksel

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 18:10
liema

een vierde...?
Mijn droom was vroeger altijd 4 kindjes. Mijn man wil er maar 3. Nu is onze 3de op komst. Het is een hele zware zwangerschap... reeds van heel vroeg bekkeninstabiliteit en dat terwijl onze andere 2 spruiten nog maar 2 en 3 zijn. Een 4de is nu ook voor mij totaal geen optie meer, tenzij ik mijn lichaam "stuk" wil. Ik ben nog maar 27 en wil nog veel kunnen ravotten met mijn kindjes... en dan heb ik een stevige rug en bekken nodig!
Ik vind grote gezinnen fantastisch en bewonder mensen die nog hun hart durven volgen! Zelf krijg ik nu veel reacties van "amai, nog een derde, en zo kort opeen!" "amai, jij zal het druk hebben", "amai, dat wordt afzien"... alsof er enkel negatieve kanten zijn aan een gezin met meer dan 2 kindjes. Mensen vertellen zonder enige gène hun ongezouten mening... en dat terwijl ik hoogzwanger ben.
Ik heb dan al een jongen en een meisje, ook in die volgorde. Iemand vroeg me of we nu het lot niet tartten... 2 gezonde kindjes, een jongen en een meisje en toch nog gaan voor een 3! Ik ben het soms zoooo moe! Ik ben dan nog eens fulltime mama... ook al zo'n populaire keuze, die je telkens moet verantwoorden!
Proficiat aan alle zwangeren... en alle mama's... geniet van jullie kids!
Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
volgende pagina >