< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » "Zwanger worden"-clubs (per maand) » beginnen aan 1e kindje in 2006

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » "Zwanger worden"-clubs (per maand)
beginnen aan 1e kindje in 2006
27/08/2008 @ 09:05
@u3

Online Status Bekijk profiel
kan iemand me even helpen hoe het ook alweer moet?

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 21:21
dreamer

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi Dames.

Hier alles goed. Harm is verhuisd naar zijn grote kamer (met de auto's op de muur, dus hij is helemaal enthousiast). Het gaat goed in het junior bedje. Met zijn slaapzak aan probeert hij er niet uit te klimmen, dus is prima zo voorlopig.

@u3 - Dat is ook toevallig: Wij hebben de 29ste een bruiloft en volgende maand zijn we zelf ook 5 jaar getrouwd. Ik denk niet dat we het gaan vieren trouwens, want het is op 19 september en dat is ook precies de uitgerekende datum voor de baby. Een feestje plannen is dan dus erg lastig.

Ik vind het ook erg jammer dat we niets meer van Jads en Tim horen, al is het maar een klein berichtje hoe het met ze gaat. Kunnen we een 'prive berichtje' sturen als we een van de oude items openen?
Had niet iemand dit al geprobeerd?
Ik heb ook al eens flink zitten google-en een poos geleden, maar kon niets vinden. Ik verwacht haar misschien eerder op een site of topic met 'gehandicapte' kindjes ofzo - als ze al tijd en zin heeft om zoiets te doen. Zal vast ook wel drukker zijn als je kindje misschien minder zelf kan...... (Al weten we dat ook niet eens helemaal zeker, misschien gaat het wel heel goed met Tim)

Voor het toevoegen van de foto's bij mij staat er links boven aan deze pagina "(Babyclub -) Profiel aanpassen (-Gegevens aanpassen - Historiek)". Als je op profiel aanpassen klikt kan je onderaan foto's toevoegen (mits ze niet over het maximum aantal pixels heen gaan).

groetjes Dreamer

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 20:10
Mirjam

Hey

Dreamer, als jads heeft aangeduid dat ze pb-tjes mogen sturen dan kunnen we haar een berichtje sturen anders niet.
Wat fijn dat harm zo mooi in z'n nieuwe bedje slaapt!
Hier doet onze lucas elke dag minstens 1 keer per dag kaka en/of pipi op z'n potje, hij komt het zelf vertellen.
Vandaag ukje voor het eerst gevoeld, zalig
Wat ik dus niet meer weet is wie er borstvoeding heeft gegeven en hoelang (zelf 3 maand), ik ben daar wel eens benieuwd naar. Gezien onze lucas zoveel allergiën heeft zou ik ons 2e ukje graag 6 maand niks anders dan borstvoeding geven. Weet ook iemand voor hoeveel % ouderschapsverlof uitbetaald is, want borstvoedings verlof is onbetaald he en met een lening kunnen we alle centjes best goed gebruiken.

groetjes Mirjam

[Laatst gewijzigd door Mirjam - 28/08/2008 @ 20:11] - Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 22:04
dreamer

Hoi Mirjam,

Dat is al snel om die kleine te voelen. Geniet er maar lekker van.

In Nederland mag je volgens mij een kwart van je werkdag aan voeden besteden (2 uur dus meestal) in iedergeval in de eerste 6 maanden. Die tijd mag je dan gebruiken om je kindje te gaan voeden of om te kolven in een geschikte ruimte die beschikbaar gesteld moet worden door je baas. Bij ons krijg je dan dus gewoon je normale werkdag van 8 uur bewtaald.
Ouderschapsverlof is voor mij 65% betaald, maar ik ken ook mensen die minder of niets doorbetaald krijgen. Eventueel kan je via belasting teruggave de rest nog weer aangevuld krijgen.

Hoe het allemaal precies zit in Belgie weet ik niet, maar bij ons schijn je veel info te kunnen vinden op de website van het ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid (swz.nl). Misschien heb je in Belgie ook wel zoiets. Je zou ook via je werkgever kunnen proberen, maar die zijn soms lastig en geven niet waar je recht op hebt (zoals in Nederland 1/8 van je werkdag extra pauze tijdens je zwangerschap wordt vaak niet gegeven)
Succes.
(En ja idd de kosten hakken er wel aardig in nu.....)

groetjes Dreamer

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 14:56
Claudia

mirjam in nl mag je idd tot je kleine 9 maanden is 25% van je werk aan borstvoeding geven besteden en dat gewoon betaald hoor. Ik ben dus net gestopt en nu nog last van stuwing... ik vind het nog jammer dat ik ben gestopt maar met het werk )moet nu iets vroeger en na de bv kreeg lucas nog een boterham sochtends) werd dat gewoon teveel qua tijd. Ik zou hem dan te vroeg wakker moeten maken...

ik heb trouwens tot en met de 7de maand moeten kolven op het werk en daarna niet meer omdat toen de boterham/ pap en de fruithap voedingen vervingen.....

hier verder alles in orde......

groetjes!!!

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 12:10
@u3

wij hebben gisteren hier ons eerste feestje gehad en het was super!
omdat we 5 jaar getrouw waren en omdat we in ons nieuwe huisje zitten,super om eindelijk genoeg plaats te hebben voor onze vrienden en fam!
vanavond komt ons baby neefje slapen,vind het wel spannend moet ik zeggen ben eigenlijk nu al best wel uit het baby-gebeuren hihihi gaat snel he?! maar wel lekker weer even zo een klein wormpje
xxx

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 12:15
dreamer

Hoi @u3

Nog gefeliciteerd!
Wij wachten heir met spanning op de baby. Zal idd wel weer wennen zijn, want Harm is ondertussen toch echt wel een 'peuter'.

groetjes Dreamer

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 13:49
Claudia

Gisteren dus de echo. En alles was tip top in orde. De kleine lag lekker wat te spartelen en strekte zich eens goed uit. Hij of zij had al maaginhoud dus dat is ook alweer een goed teken en voor zover te zien natuurlijk zat alles erop en eraan en ook de placenta was al goed te zien. Hebben leuke foto's meegekregen en nu is het genieten geblazen!

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 19:55
reb

hey dreamer, alles goed? hoop dat je van de laatste loodjes nog kunt genieten, pak die dikke buik nog maar eens goed vast

@u3 van harte!! doe zo verder

claudia, geniet!

hier alles ok! druk, en dat zal zo nog wel een tijdje blijven

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 09:00
dreamer

Hoi Claudia - leuk zeg , geniet lekker.

Reb - hier blijft het nog even wachten. Ik hoop het snel net zo druk te hebben als jij.
Geef je borstvoeding? gaat dat goed met twee kinderen?

groetjes voor de rest en tot snel.

dreamer

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 10:34
reb

hey dreamer, ja ik geef borstvoeding. En dat loopt goed (soms tot mijn eigen verbazing). Floor is heel zelfstandig, kan goed alleen spelen, wanneer ik voed doet zij haar ding, of soms lezen we samen een boekje! Ze is niet jaloers, daar is ze nog wat klein voor. Ze is heel blij met haar zusje, geeft zelfs haar tutje aan haar!

geniet nog meid!!

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 10:37
Claudia

reb fijn om te lezen dat alles zo goed gaat!

Dreamer.. idd nog even genieten van die buik....

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 17:20
@u3

hey hey
reb hoe gaat dat met 2 van die kleintjes?
dreamer nog even he??? jeetje spannend allemaal

Link naar deze reactie
13/09/2008 @ 11:21
reb

druk druk druk hier!!
@u3, sharif ziet er mij zo'n lieve schattige kapoen uit! 'k zou hem zo een dikke knuffel willen geven

dreamer? lang geleden? mss al bevallen en van je kindje aan het genieten??

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 13:15
reb

het is hier zo stilletjes!

Dreamer? alles goed?
Mirjam? aan het genieten?

en de andere dames??

Link naar deze reactie
17/09/2008 @ 06:06
@u3

hey hey
het is indd stil aan het worden hier
hier is het druk druk,moet zo werken en ben druk bezig met andere opvang te regelen voor sharif....ik vertel t verhaal nog wel
allemaal fijne dag

Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 18:33
Mirjam

Hey

Wij zijn aan ons huisje begonnen dus ik heb wat minder tijd om langs te komen.
Morgen weer op controle bij m'n gyn, ik laat jullie weten hoe het geweest is.

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 16:49
Mirjam

Hey

Hier is alles oké, beebje goed gegroeid en we weten nu ook wat het word, maar ik ga het lekker niet verklappen

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 18:40
Claudia

mirjam super zeg en wat snel... hier krijg ik de volgende echo pas met 20 weken dus dat is nog even wachten..... hoop wel dat ik niet deze keer weer dezelfde naam als jullie uitzoek maar dat zal wel niet he want wat is de kans.....

groetjes....

Link naar deze reactie
20/09/2008 @ 12:21
Mirjam

Haha claudia wie weet, je moet een naam nemen die je zelf graag hoort en als dat toevallig weer dezelfde is tja, dan is dat zo he.
Wil jij graag weten wat het gaat worden?

groetjes Mirjam

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >