< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Soms gaat het mis... » zwanger worden na miskraam

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Soms gaat het mis...
zwanger worden na miskraam
26/08/2008 @ 23:09
snuffie

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hey,

Meisje, t is dubbel he... Je verlangt er zo naar, ook al komt het nu nog helemaal niet goed uit... Dus ja, enerzijds opgelucht, maar tegelijkertijd ook jammer dat je niet weer aan het begin mag staan van die fantastische periode dat er een wezentje groeit in je eigen buik... Als het een troost mag zijn, het komt er ooit zeker nog wel eens van...

Weet je al iets anders? Ivm bloeduitslag? Schildklier OK, geen bloedarmoede en dat soort toestanden?

Lunneke, wat sneu voor je zusje. Kan ze zich er ondertussen weer wat overheen zetten? Het is ellendig he, zolang moeten wachten op een zwangerschap, en zelfs met medische hulp nog niet direct uit de miserie geraken... Hopelijk bij een volgende inseminatie meer geluk. Vanaf wanneer wordt er evt. ook IVF overwogen? Moet je daarvoor een aantal mislukte inseminaties hebben ondergaan?

Ik ben vandaag op schildkliercontrole geweest. Zag er goed uit. In principe neem ik de medicatie gewoon nog verder tot december (evt. met verlenging tot mei, als de antistoffen in m'n bloed nog niet voldoende zijn gezakt).

Heb de prof erbij gevraagd om eens duidelijkheid te schetsen over het risico op herhaling van de craniosynostose, gezien mijn schildklierverhaal. Eindelijk een heel eerlijk en ontwapenend antwoord gekregen: we weten het niet... Nettes aandoening kan gevolg zijn van mijn schildklierziekte, maar dat kunnen we nu postfactum niet meer bewijzen. De oorzaak van Nettes probleem kan evengoed te wijten zijn aan een genmutatie of nog iets anders.

Of een volgend kindje nu meer kans maakt op een synostose, dat weet men eigenlijk niet. Er wordt van uitgegaan dat het risico niet hoger is bij mij dan bij andere vrouwen met Graves. Dwz sowieso iets verhoogd risico, maar niet extra hoog omdat ik al een kindje heb met de aandoening. Volgens de prof zijn er in Leuven verscheidene vrouwen gediagnostiseerd met Graves tijdens hun zwangerschap, en is een aangeboren afwijking dan nog een zeldzame aangelegenheid. Wschl hebben wij dus gewoon pech gehad.

Wat je pech kan noemen natuurlijk, want uiteindelijk is alles met Nette uiteindelijk wel prima uitgedraaid tot nu toe.

Maar het goede nieuws is dat ik me geen extra zorgen hoef te maken over een volgende zwangerschap. Zelfs niet over de timing. Ik mag zelfs nu meteen terug zwanger worden, als ik maar m'n endocrinoloog verwittig en op andere medicatie overschakel voor ik x aantal weken ver ben (placenta mag nog niet gevormd zijn of zo). Het enige nadeel van snel zwanger worden, is dat al die maanden therapie niet volledig tot hun recht zijn kunnen komen omdat een zwangerschap de kans op volledig en blijvend herstel van de schildklier weer verkleint (kans op recidief nadien is groter door heel de hormonenturbulentie).

Maar eigenlijk hebben we groen licht gekregen. 't Zal natuurlijk nooit geen onbezorgde zwangerschap meer zijn zoals bij Pol, maar als het goed opgevolgd wordt, hoef ik me niet meer aan onverwachte onaangename verrassingen te verwachten zoals bij Nette. En de kans op aandoeningen is verwaarloosbaar klein bij een accurate opvolging van in het begin. Zodus...

Maar we zijn er nog niet aan toe hoor, aan een nieuwe zwangerschap. Eerst huisje af en verhuizen. Ik wil hier geen 9 maanden opgesloten zitten met twee kids en een dikke buik in een klein appartementje (moet immers direct stoppen met werken bij zwangerschap). Nee, dan wacht ik liever tot ik verhuisd ben, en mezelf nuttig kan bezig houden met de inrichting van m'n nieuwe stek!

Ben toch blij, gewoon met het idee dat mijn droom over een derde kindje een heel haalbare kaart lijkt...

Zodus, Meisje (en Astrid en Lunneke mss ook), we tellen gewoon samen af tot de omstandigheden voor een volgende zwangerschap weer iets gunstiger zijn. Wordt hier vast weer een gezellige boel!

Linette, ik lees dat Mike zoveel last heeft. Ocharme! Goed idd dat hij bij z'n ouders terecht kan om te rusten. Maar toch ook weer niet zo makkelijk voor jou, omdat je er weer alleen voor staat met je twee bengels... Alexander ondertussen wat bekomen van zijn doktersbezoek? Zal ook voor jou wel schrikken geweest zijn, toen hij wegdraaide... Is de school voor Alexander al terug bezig? Of heeft hij nog enkele weekjes vakantie respijt? Blijft hij trouwens voorlopig naar dezelfde school gaan? Want er is toch even geopperd om hem te laten overschakelen naar speciaal onderwijs?

Ben weg... 't wordt laat!

Snuffie

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 15:26
Lunneke

Linette, ocharme Mike, dat moet verschrikkelijk zijn, zoveel pijn hebben, goed dat hij kan uitrusten...
En Alexander, zoveel schrik gehad voor een spuit dat hij slecht werd, ik kan geloven dat je er zef niet goed van werd..
Hopelijk mag het weer eens een beetje keren voor jou...

En Snuffie, schitterend nieuws van je schildklier en het risico voor een volgende zwangerschap... Ik ben zo blij voor jou...
Ja, misschien volgend jaar een hele bende terug aan het keuvelen over de stampjes en de ongemakken en de dikke buik etc....
Het zou wel leuk zijn... ook al ben ik er misschien niet één van, ik zal het toch plezant vinden om alles te volgen... En misschien geraken wij ook overtuigd, wie weet???

Dikke knuffel
Lunneke

[Laatst gewijzigd door Lunneke - 27/08/2008 @ 15:27] - Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 19:54
nance

Hoi Meiden,

Wat leuk om jullie alweer te horen over een derde.
Ik ben niet aangestoken hoor, ben er heel zeker van dat ik
echt geen derde kindje wil.
Ben benieuwd wie van jullie weer het eerst zwanger is, mischien wel weer allemaal in dezelfde periode, over een tijdje als iedereen er weer echt aan toe is.

Linette, wat vervelend dat Mike zo ziek is, gaat het inmiddels iets beter? Gaat het al beter met Stefan zn oortje?

Sadie heeft vannacht erg last van haar tandjes gehad.
Ze had flinke pijnscheuten echt zielig.
Noah heeft het lekker druk op school, hij zit weer lekker in het ritme. Alles gaat zn gangetje eigenlijk.

Ga dr weer vandoor

Knuffel Nance
Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 22:52
Meisje

Online Status Bekijk profiel
hoihoihoi

lunneke, wat erg voor je zus... ik heb er echt mee te doen. de volgende keer duimen we zeker weer mee!

snuffie, dat is eigenlijk fantastisch nieuws hé!!! het zou echt héél leuk zijn als we hier weer samen kunnen aftellen. dit is mijn "planning": in januari weer starten met omnibionta, vanaf maart- april weer zonder anticonceptie, zodat ons kindje nog net geboren wordt binnen mijn contract ALS alles meteen goed gaat hé.

linette, gaat het zo zonder mike en alleen met de kindjes? 't is beter voor mike maar voor jou niet zo leuk hé. hoe komt dat eigenlijk dat alexander zo fel reageerde op die spuit? het zal wel vreselijk schrikken zijn geweest...

nance, weer tandenpijn... maar gelukkig weten jullie wat er gaande is, want als ze wenen zonder dat je iets weet, dat is om de muren van op te lopen. en noah die heeft zijn draai alweer gevonden op school, de vakantiesfeer is nu echt wel weg. volgende week starten in belgie ook de scholen weer, 't zal weer een pak drukker worden op de weg.

verder niet veel nieuws, in mijn bloed hebben ze niets abnormaals gevonden, alle waarden waren ok. ik denk dus dat ik meer in de richting van een serieuze dip moet denken. ik denk dat het veel te maken heeft met mijn werk... ik kan er hier niet teveel over zagen, je weet wel, maar om een idee van de sfeer te schetsen: er heeft iemand zijn ontslag aangekondigd en iemand anders zoekt ook ander werk. als er maar een 6tal personeelsleden zijn, is dat behoorlijk veel!

met jul alles prima, ik geniet nog steeds met volle teugen! ik heb al 10 tanden ontdekt, ze komen steeds per 2 en nu heeft hij dus ook 2 kiezen. ik ontdek ze altijd pas laat, dan denk ik steeds "oooh zou hij daarom ze lastig zijn geweest de afgelopen dagen" ocharme het mannetje. het blijft ook bij 3-5 stapjes, maar hij begint zich steeds meer rechtop voort te bwegen langs muren en meubels ipv te kruipen.

veel liefs
meisje

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 10:31
snuffie

Hallo!

Even bijkletsen hier! Ik weet niet of ik het hier zo duidelijk heb laten horen, maar ik heb me de afgelopen tijd toch nog veel zorgen gemaakt om Nette. Haar voetjes die zo spits staan, haar kleine gestalte (in vergelijking met ons en Pol), haar snelle hartslag (160 in rust), haar hoofdje dat dus weer helemaal dichtzit...

Ik ben dan op zoek gegaan naar een betrouwbare kinderarts, en heb me door de verpleegster van K&G laten doorverwijzen naar een man in Lier. Daar zijn we donderdag geweest. En het bezoekje bij die kinderarts is me echt 100% is meegevallen, voor de eerste keer sinds dat ik in aanraking gekomen ben met kinderartsen.

Die man trok gewoon een uur tijd uit voor ons. Heeft heel ons verhaal beluisterd, van zwangerschap en schildklierproblemen over de ziekenhuisopname van Nette tijdens haar eerste levensweken, de voedingsproblemen, de reflux en allergievermoedens, haar schedeloperatie... Tot en met mijn ongerustheid over de spitsstand van haar voetjes, haar kleine gestalte en haar snelle hartslag.

Vervolgens heeft hij haar grondig onderzocht, heel nauwkeurig haar hoofdje gemeten en zelf zijn ongerustheid geuit over het feit dat de naad alweer volledig dichtzat (wilde hij zeker verder opvolgen)...

Hij vond het heel gek dat Nette zelf nog nooit op schildklier was getest, zeker gezien haar trage groei, haar snelle hartslag, haar bootschedeltje...

Gevolg: er is bloed genomen en dat wordt nu nagekeken op schildklierwaarden en op allerlei allergieën. We hebben een verwijzing gekregen naar een kindercardioloog waar we 17/9 al terecht kunnnen. Verder raadde hij Bobath-therapie aan ivm haar hypertone voet- en beenspiertjes. Door die overmatige spierspanning kan ze nog steeds niet alleen staan want vindt niet voldoende evenwicht op haar teentjes.

Eindelijk een dokter die tijd uittrekt, die verbanden zoekt tussen verschillende aandoeningen en die oorzaken zoekt voor bepaalde dingen. Ik ben helemaal in de wolken! En pas als na het consult bij de cardioloog blijkt dat haar hartje toch volledig in orde is, ga ik opgelucht kunnen ademhalen. Dan hebben we echt alles laten nakijken wat voor problemen zou kunnen zorgen. Als het dan niks is, dan leg ik me daar graag bij neer. Maar ik zou het mezelf niet vergeven hebben als ik nonchalant zou omspringen met mijn mijn moederinstinct dat continu alarm flikkert van 'er is iets niet pluis!'. Nu heb ik gehoor gegeven aan dat alarmgevoel, en de dokter heeft ook gehoor gegeven aan mijn bezorgdheden. Dat is wat ik wou.

Nu nog hopen dat alle uitslagen goed zijn ofwel dat er iets kan gedaan worden wanneer het toch niet zo goed zou blijken te zijn.

Voila, dat was even wat ik hier kwijt wilde!

Meisje, amai, jij hebt al echt een 'planning' zeg! Zo nauwkeurig heb ik het nog niet uitgerekend allemaal. Ik zou graag zwanger worden tegen de tijd dat we verhuizen. Zo hoef ik geen hele zwangerschap en bevallingsverlof opgesloten te zitten in een klein appartementje met twee kinderen en een dikke buik.

Met Pol zijn we ondertussen ook bij de uroloog geweest (het was wel de week van de dokters de afgelopen week). Ik moet nu zes weken een zalfje aan zijn piemeltje smeren, en als dat niet voldoende effect heeft volgt er een besnijdenis. Duimen maar dat het werkt. Probleem is wel dat de 'behandeling' niet zo wordt geapprecieerd door Pol zelf. Tja, dat zal even doorzetten zijn he...

Vanochtend hier weer hilariteit: Pol werd wakker en ik vroeg of hij op het potje wilde gaan (dat lukt hier nog altijd niet zo bijster goed). Zijn antwoord: 'neen mama, hoeft niet. Ik heb juist al geweest'. Toen snoof ik eens en ja, ik rook het, hij was al geweest... helaas in zijn pamper... 't Is toch een deugnietje hoor!

Ik ga nog wat genieten van mijn weekend, het zou wel eens rap gedaan kunnen zijn, want de kans is groot dat ik word opgebeld om te gaan werken straks...

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
30/08/2008 @ 12:01
LinetteP

Snuffie wat fijn dat je een arts treft die jou en je bezorgdheden serieus neemt en er wat mee gaat doen. Wat een opluchting te weten dat er wat gebeurt nietwaar?
Slimmerik die Pol, hij zal wel denken als ik nu gauw... dan hoeft dat potje niet... Ach het komt echt wel hoor.

Meisje, wat een mooie planning zeg! Hier blijft het bij twee hoor, hoewel ik nog wel eens denk... mmm nog ééntje erbij maar daar steekt Mike dan wel een stokje voor hoor.

De reden dat Alexander flauwviel? Geen idee, wij verzinnen van alles maar hebben terecht aangegeven aan de observatiemedewerkers dat we dit graag onderzocht willen hebben door de kinderarts.

Stefan heeft gisteravond 10 stappen los gedaanb!!!

Fijn weekend!!
Linette

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 20:40
Emma R

Online Status
Hey dames allemaal... Ik dacht, nu mijn zus Lunneke in Centerparcs zit met haar gezinnetje, zal ik hier ondertussen eens een woordje plaatsen en meteen héél erg bedanken voor al die opgehouden duimpjes dat ook ik en mijn ventje vlug gezegend mogen worden met het papa- en mamaschap
Ik ben de ontgoocheling van laatst inmiddels alweer goed teboven en kijk uit naar mjn folikkelmeting van morgen. Normaal gezien zou ik dan vrijdag of zaterdag mijn Pregnylspuit moeten krijgen om zondag of maandag de tweede IUI te hebben.
Spannende tijden, opnieuw.
Inmiddels zitten wij in ronde 11 en hopen we echt dat het nu eens ook aan ons mag zijn...
Linette, jij zal het gemakkelijk onthouden wanneer wij nu iets meer gaan weten want een test zou kunnen volgenop de dag dat jouw jongste 1 jaar zal worden... het begin van de herfst, mijn favoriete seizoen!
Voila, bij deze dus eens een groetje van mij.
Dikke knuf
Emma
Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 21:11
LinetteP

Hai Emma, dat gaat dan een mooie dag worden...

Knuffel retour,
Linette

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 23:13
LinetteP

Hello ladies,

iedereen druk?

Vandaag en afgelopen dinsdag is Alexander op zijn taalontwikkeling getest, afgelopen dinsdag was dit een nonverbale test, ruimtelijke ordening en zo, vandaag was de taalbegrip aan de beurt en dan echt praten voor Alexander.

Hij scoort flink, heel flink, dat dachten wij al van te voren, maar dat hij zo ver voor ligt met zijn taal...

Gemiddeld ligt hij qua begrip en taalgebruik zo'n anderhalf tot twee jaar voor op zijn leeftijdsgenootjes.

We zijn benieuwd wat er nu gaat gebeuren, we hebben in ieder geval besloten om hem toch gewoon te laten wennen op de basisschool hier waar wij hem hebben opgegeven.
Hij mag in de eerste week van oktober starten met twee keer per week een middag komen wennen. Spannend... maar ook leuk.

Mijn ventje, hij heeft het vanmiddag echt zo goed vol gehouden. Het duurde ontzettend lang, (van half 3 tot half 5!!) maar hij deed het echt super.
Wij zijn zo ontzettend trots op hem...

Stefan... ach vandaag maar drie spuitluiers gehad, en omdat meneer nog veel meer loopt ploft ie ook vaker van hogere hoogte op zijn pamper....

En dus heb ik hem vanavond direct na het eten bij de derde keer maar hop met poep en al zo in bad gezet en hem even eerst afgespoeld, broek en romper zijn alweer uitgespoeld inmiddels....

Pffff wat een stank zeg, die zal binnen kort wel een tand erbij hebben zeker.

Ik heb met Mike weer een flink gesprek gehad over mij en mijn ziekte dat ik ook aan mijn rust moet komen. Dat ik dat echt nodig heb omdat het anders straks helemaal niet meer gaat. Gelukkig heeft hij mij deze week echt super geholpen met de kindjes en met het huis.
Daarnaast gaan we kijken of we voorlopig tot Alexander naar school gaat niet een dag in de week de kids naar een kinderdag verblijf kunnen brengen zodat wij wat meer rust krijgen (lees ik het meest...) Dit gaat we op medische gronden proberen aan te vragen zodat we een gedeelte vergoed krijgen via de gemeente.

Morgen moet ik de arts even bellen, de huisarts dan, want ik heb bij Stefan onder zijn rechter oksel een harde knobbel gevonden en dat vind ik een verontrustend gevoel....

Linette

[Laatst gewijzigd door LinetteP - 04/09/2008 @ 23:15] - Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 12:16
mirella

Hoi Allemaal!!

Linette, het zou idd beter voor je zijn als je een dag helemaal voor jezelf hebt. Je staat er vaak alleen voor en dan valt echt niet mee.
Hoe gaat het met Mike op het moment? En Stefan een knobbeltje in zijn oksel, oei ik zou daar ook van schrikken weet je intussen al iets meer?

Snuffie, wat fijn dat je een arts hebt getroffen die eens goed naar je luistert zo hoort het ook! Hopelijk hebben jullie alles duidelijk.

Meisje, jullie hebben al een hele planning leuk hoor!

Lunneke, je zit heerlijk in Centerparcs geniet lekker!

Vero, hoe gaat het met jou en je kleine mannetje?

Astrid, bij jullie ook alles okay?

Nance, zijn er al weer tandjes door bij Sadie??

Hier was het afgelopen weken niet zo leuk, 2 weken terug had ik een positieve zwangerschapstest maar helaas 2 dagen later kwam alles gewoon op gang...Volgende week nog wel even naar de vk ze wilde nog even een echo doen om te kijken of er niets is blijven zitten.....
Jammer, het klinkt misschien raar maar ik heb dan liever dan het zo vroeg gebeurt(natuurlijk liever helemaal niet) dan zoals de keer voor Ryan met een x aantal weken.....

Ryan groeit nog steeds super, hij gaat ook zo hard met zijn ontwikkeling.... Hij heeft nu 5 tandjes en hij zegt al erg duidelijk papa en bah dat is echt superleuk!!! Hij probeert te kruipen maar komt nog niet zo hard vooruit wel grappig om te zien hoeveel inspanning hij levert om er beweging in te krijgen....

Vanavond is ons laatste nachtje in dit huis, morgen komt er een grote verhuislift en gaat alles naar een opslag dan gaan we een paar weekjes bij m,n schoonouders logeren en dan 1 oktober is de overdracht van ons nieuwe huis....

Fijn weekend allemaal!

Liefs Mirella

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 20:11
nance

Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden.
Hier gaat alles goed met Sadie, ze heeft nog steeds last van haar tandjes (vandaag drie volle luiers, en rompers) ze willen maar niet
doorkomen. Sadie gaat al aardig meekletsen en heeft ook haar eerste drie stapjes los gedaan. En ze wordt inene groot, net als Noah.
Ze maken een flinke groeispurt!!

Noah wordt maandag 5 jaar, druk druk.
Voor het eerst kindjes uitnodigen in de klas, jeetje dan mag die op zijn feestje komen en dan weer niet hahahaha we zijn er gelukkig uitgekomen. Ook het meisje die smoorverliefd op Noah is "mag" op zijn
feestje komen. Ben benieuwd....

Met mij gaat het verder ook wel goed, ben alleen nog steeds niet aan de goede pil, deze was weer te licht.
Weer een week van te voren mn menst. echt balen.
Maar goed volgende week weer een zwaardere proberen.

Linette, hoe gaat het met Stefan, weet je al wat meer?

Snuffie, zeker fijn dat je eindelijk een goede arts hebt getroffen zeg.

Mirella, spannend hoor jullie verhuizing.
Fijn dat het zo goed gaat met Ryan.

Ga dr weer vandoor

Knuffel Nance

Oja mijlpaal!! Noah's eerste wiebeltandje is eruit!
Hij is zo trots iedereen heeft zn melktandje en zijn gebitje moeten bewonderen
[Laatst gewijzigd door nance - 09/09/2008 @ 20:11] - Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 09:05
snuffie

Hoi!

Amai, de leeftijdgenootjes van Nette hier die beginnen allemaal los te lopen!! Ons meisje staat alleen nog maar, en nog niet eens los, want op haar teentjes vindt ze echt het juiste evenwicht niet. Met steun kan ze wel enkele stapjes zetten (zo duwt ze een plastic stoeltje voor zich uit en stapt daar dan achter).

Nette begint ook aardig te babbelen. Net als Pol is ze snel in taal, blijkt nu. Koek, (b)anaa(n), koe, boke, eten, aai, Pow (pol), mama, papa, dada, pam(per)... Aardig wat woordjes komen er al uit! Leuk!

Nance, Noah zijn eerste melktand kwijt.. Idd weer een mijlpaal! Kan wel begrijpen dat hij trots was en het tandje aan iedereen wilde tonen!

Linette, al naar de dokter geweest met het knobbeltje van Stefan? Misschien gewoon een opgezwollen kliertje door een virale verkoudheidsinfectie of zo? Mijn broer had dat als kind regelmatig.
En Alexander voor op zijn leeftijd! Misschien is dat de oorzaak van zijn 'gedragsproblemen'. Is hij 'gewoon' hoogbegaafd?! Hou je ons op de hoogte?

Mirella, jammer idd, zo'n vroege miskraam. Maar zoals je zelf zegt, wel makkelijker om dragen dan wanneer je al wekenlang rondloopt in de euforie van een kindje te verwachten. Volgende keer meer geluk he meid!

Ik ben weer weg, moet nog heel wat werk verzetten hier in huis, en straks de late gaan werken.

Zaterdag gaan wij naar Walibi met de kindjes, heb er zin in!

Snuffie

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 11:39
Lunneke

Hey allemaal,

We zijn terug van weggeweest, Centerparcs was super, we hebben ons zeer goed geamuseerd... De faciliteiten naar kleine kinderen toe vond ik wel 100 keer beter in Erperheide dan in Het Meerdal waar we nu geweest zijn... Volgend jaar zeker terug Erperheide... tegen dan is Milan 2 en zal hij er zeker veel aan hebben...
We zijn elke dag gaan zwemmen in de namiddag en ik moet zeggen, mee 4 in zo'n paskot iedereen klaarmaken, amai zeg, wat een belevenis, ik heb meerdere malen gezegd, 2 kinderen is echt wel voldoende voor mij, ik vind het (momenteel toch weer eventjes) dat we met ons viertjes een ideaal gezinnetje vormen...
Morgen kan ik daar, mezelf kennende, weer helemaal anders over denken, maar ja....
Luna is ondertussen ook terug naar school en ze doet het zeer goed, ze heeft weer haar vriendinnetje, Xylia, terug dus super voor haar...
Ze zijn echter allebei, Milan en Luna, een beetje verkouden, hoesten en vuile neus en daardoor wel vermoeid... we zullen zien, hopelijk betert het goed de komende dagen..
Milan stapt nog niet los, hij wil wel maar hij durft niet, hij neemt wel als op wieletjes en loopt daar dan mee het huis rond (eetstoel, loopwagentje, buggy van zus haar pop, kuiskarretje etc)... geestig om zien...
Hij heeft al 8 tandjes en begint al goed te brabbelen...Voor de rest niks bijzonders te melden..

Nance, binnenkort feestje voor Noah, spannend en goed dat hij zo fier is om zijn melktandje dat hij verloren is...
Jij zeker geen derde, hier zal het er ook niet van komen, rondom ons zijn er ook geen vrienden of familieleden die meer dan 2 kinderen hebben, het piekt soms emotioneel voor sommigen maar hun verstand staat er toch altijd boven... Wij kunnen volgend jaar samen supporteren voor de anderen, spannend...

Meisje, voor jou gaan we dus supporteren, prachtige planning....

Snuffie, goed dat je een dokter gevonden hebt die je vertrouwen geeft, ik hoop dat de resultaten goed zullen zijn van Nette's onderzoeken...

Linette, Stefan is echt wel snel in alles hé, 10 stappen alleen, hij is dus echt wel de snelste van onze kindjes, proficiat... Weet je al iets van die knobbel??
En, goed dat je aan jezelf denkt en je rust opeist, je hebt het echt nodig...

Mirella, jammer van je miskraam, we duimen dat de volgende zwangerschap beter afloopt... jij zal dus wellicht de eerste in het rijtje zijn, spannend...Wij gaan duimen!!

Dikke knuffel
Lunneke

[Laatst gewijzigd door Lunneke - 10/09/2008 @ 15:34] - Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 11:20
nance

Hoi allemaal,

Het wordt wel heel erg stil.

Linette, hoe gaat het met jou?? Weet je al wat meer??

Hier gaat het wel ok, beetje aan het bijkomen van Noah's verjaardag.
Was erg leuk, zowel thuis als het kinderfeestje, en in de klas deden
ze het ook erg leuk.
Sadie was wel erg hangerig, en nog steeds geen tandje te zien....
Ze wil nu alleen maar lopen, aan de hand want los komt ze niet
verder dan 6 stapjes(wij zijn allang trots) Als je haar gezichtje ziet oo zo schattig, helemaal trots dat ze los kan lopen.

Meiden ga dr weer vandoor

Knuffel Nance
Link naar deze reactie
18/09/2008 @ 20:36
LinetteP

Hoi hoi,

Ik ben er nog hoor.

Nance nog van harte met je mannetje, hij wordt groot zeg! Fijn dat er leuke dagen zijn geweest.

Met Stefan is het oke, het knobbeltje in zijn oksel is een cyste, over zes weekjes mogen we nog eens langs of eerder als we nodig vinden.

Alexander scoorde enorm op zijn taalontwikkelings test en motorisch is hij normaal op leeftijdsniveau.

Mike is chagerijnig, hij mag geen vierde kuur doen hoewel de verschijnselen van de ziekte nog niet allemaal weg zijn. Zijn lijf protesteert en de neuroloog vindt het beter dat hij eerst weer een stabiel weerstandsniveau heeft. Momenteel is hij snipverkouden en heeft hij waarschijnlijk een bij en voorhoofdsholte ontsteking...

Ik ben moe maar wel soms vrolijk. De kindjes zijn nu samen af en toe lekker aan het spelen. Stefan loopt sinds 8 september volledig los. Het gaat echt super! Inmiddels heeft hij ook een extra tandje er weer bij. Bovendien kun je antwoord krijgen op gesloten vragen ja en
nee. Meneer knikt dan ijverig ja of schudt nee, heel af en toe wil hij ook wel proberen drink (dien) te zeggen of die, deze (dees) Ja nee mama papa pap bah (baa) heerlijk dat gebabbel...
Alexander heeft het hand voet en mondzeer virus. Dat zijn kleine blaasje op handen voeten en in de mond, daar gaan ze vaak stuk en ze kunnen ook plekken op de tong krijgen. Hij heeft er veel last van gehad, gelukkig gaat het nu weer goed. Hij probeert wel momenteel onze grenzen uit. En gaat daar dan ook regelmatig flink overheen. Result is een doodvermoeiende dag met veeeeel gemopper. En dat komt zo'n beetje elke dag voor.

We zijn op zoek naar een andere auto want we worden gek van de auto die we momenteel hebben. Sloten werken vaak niet op het moment dat je het nodig hebt... (Het regent, heb beide kids mee en het enige portier dat open gaat is die van Stefan... tja kruip door sluip door om bij het stuur te komen met de sleutel. En waar laat je je kids op dat moment.
We zijn dus druk aan het zoeken.
Nog twee daagjes en dan wordt ons kleintje een dreumes...
Bizar vind ik het... het is allemaal zo enorm snel gegaan... Allerlei ontwikkelingen die zo rap zijn voorbij gevlogen dat je denkt hoe is het toch mogelijk dat ik dat nu alweer zo snel vergeten ben.

Het is maar goed dat er foto's en filmpjes worden gemaakt want anders... je zou alles alweer kwijt zijn.

Knuffels, Linette

[Laatst gewijzigd door LinetteP - 18/09/2008 @ 20:40] - Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 11:26
snuffie

Oef,

Het wordt hier inderdaad erg stilletjes. Ik ben er nog, maar ik heb zooo weinig tijd en zooo veel werk lijkt het wel...

Lunneke, fijn dat de vakantie is meegevallen. Erperheide ben ik nog nooit geweest, jij vindt dat dat heel goed is qua accomodatie voor kinderen... Moet ik onthouden! Hoe is het verder met je zusje?

Nance, flinke meid die Sadie, helemaal los lopen! Dat is hier nog lang niet aan de orde! Maar sinds een weekje begint Nette wel meer op haar platte voetjes te staan, en kan ze zonder steun toch al enkele seconden haar evenwicht houden. Sinds enkele dagen vindt ze het ook leuk om te stappen aan het handje. Voordien ging ze altijd weer zitten als we haar probeerden te laten stappen. Het komt hier dus ook wel, alleen wat trager dan bij jullie kindjes... Maar ja, dat zijn we gewend he, broer was hier ook niet bij de snelsten!

Onderzoeken van Nette hebben tot nu toe geruststellend resultaat gegeven (geen schildklierproblemen of zo). Enkel haar hartje is nog een beetje spannend. De echo zag er goed uit, maar hartje klopt, zoals ik dacht, toch wel heel wat sneller dan normaal. Cardioloog wil toch nog verder onderzoek doen. Volgende week terug naar het ZH, en dan krijgt Nette een holter, waarmee er 24u geobserveerd wordt wat haar hart doet. Ik zie er wat tegenop, zo'n kind vindt dat vast rotvervelend om zoiets aanhangen te hebben. Maar goed, we moeten er maar doorheen eh. Hopelijk komt er niks onrustwekkends uit!

Verder alles OK hier. Nette is net een klein ratje: ze sjeest overal door het huis, is 'zo rap als een blad' zoals ze hier zeggen, en steekt overal kattekwaad uit. Batterijen uit de afstandebediening pulken en in haar mond steken, Pol z'n speelgoedauto's afpakken, kasten en lades openmaken en uitladen...

Pol blijft zijn eigen vrolijke zelf. Nog steeds weigerachtig tov het potje. Ik weet niet wat ik ga doen als hij in november nog niet droog is. School of niet? Enerzijds kan hij gerust nog een beetje thuisblijven, opvang is gratis, zodus... Maar anderzijds is hij zo leergierig en bij de pinken, en speelt hij zo graag met andere kindjes, dat ik het zonde vind om hem die nieuwe uitdaging nog lang te ontzeggen. Ik ga in oktober in elk geval wel naar de kennismakingsdag en ik zal eens aan de juf vragen wat zij ervan denkt...

Groetjes
Snuffie

Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 13:26
Astrid Bevers

Hey,Hey,

Ik zit op het moment zo slecht in mn vel!!!
Ik heb al een tijdje niets laten horen, en heb ook eignlijk al lang niets meer gelezen, maar dan weten jullie waarom.

Ik sta eigenlijk op het punt om een punt te zetten achter mij relatie
Ik trek het niet meer, schoonmoeders in huis een hoop sores geen begrip van manlief!!! Deze trekt lekker partij voor zijn mam.

ik weet het allemaal effe niet meer

Mirella hoe gaat het met je nieuwe huis ???? en eventueel een nieuwe zwangerschap???

Vero hoe gaat het met jou en je manneke ???

Lunneke Erpeheide is inderdaad leuk!! voorieder wat wils, goed dat het goed gegaan is !!!

Met Tim gaat het ook geweldig, hij is inmiddels alweer 6 maanden en kan bij ons op schoot al loszitten, kruipen det ie ook al bijna!!! Het gaat zo hard nu, kan het bijna niet meer bij houden.
Gister op cb geweest en hij zat iets onder het gewicht maar lengte was goed. Tim slaapt sinds een week s'nachts door dus kan mam een beetje bij tanken . Van alle slapeloze nachten

Groetjes

Vermoedelijke bevalling op 19/03/2008.
Al 75 weken en 4 dagen zwanger (189.08% ver), nog 35 weken te gaan.
Toegevoegd via deze pagina.

Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 13:53
nance

Hoi Astrid,

Wat naar dat het niet lekker gaat bij jullie.
Zet niet je relatie op het spel om anderen.....
Ik hoop dat jullie er uitkomen, blijft je schoonmoeder nog lang bij jullie in huis???

Rustig aan meid, dikke knuffel Nance
Link naar deze reactie
19/09/2008 @ 14:37
Lunneke

Dag allemaal,
Hier ook druk, druk, mijn dagen zijn vak vééél te kort...
Onze Milan loopt ook mooi aan het handje maar hij durft niet alleen.. Zijn zus was daar op 11maand1/2 al mee weg maar ieder op zijn tijd...
Hij kan zich al zeer goed duidelijk maken, als hij iets niet wil, dan trekt hij een scheef pruillipje en maakt hij daar zo'n geestig geluid bij, ik moet altijd lachen (kan me soms echt niet houden om serieus te zijn)... Meneertje wil geen melk meer, zo af en toe drinkt hij toch nog een hoeveelheid die kan tellen, maar meestal is het max 90 cc, dus mama mag om de zoveel dagen achter joghurtjes, en dan liefst zonder te veel stukken...Hij begint ook zeer vreemd te worden, gelijk waar we hem afzetten (crèche, oma), de traantjes zijn aanwezig...
Ons Luna doet het goed op school, ze gaat graag bij juf Katia maar ze komt weer graag naar huis ook, ze is vaak doodmoe... 19Uur is dan ook het moment dat ze allebei echt in hun bedje moeten... Ik krijg ze er 's morgens nu al niet uit..
Dit weekend staat in teken van de kermis in mijn geboortedorp...
Vanavond kaas-en wijnavond, morgen kermis en zondag kermis... Zaterdag gaan we in de namiddag met de 3 zussen naar de cinema (Mama mia) en daarna moeten we bij mijn ouders zijn want we hebben iets op touw gezet (mijn jongste zus zal ten huwelijk gevraagd worden), dus ... spannend...
Mijn andere zus heeft zondag terug uitslag of het deze keer eens gelukt is of niet...Ik hoop echt vurig van wel want het begint erg door te wegen... Gisteren zaten we zelfs allebei samen een potje te wenen... Ik kan er echt niet goed tegen dat ze verdrietig is, ik kan er bij niemand tegen dat er verdriet is... Sinds ik mama ben ben ik soms echt een zacht gekookt ei....Ze heeft al enkele dagen menstruatiekrampen en opgezette borsten en tepels... ergens zou je iets hebben van 'ja, het zal prijs zijn' maar je durft gewoon niet en je mag ook niet want diene Clomid, amai ze, die kan echt je lijf in de war sturen zelle...Dus mensen, terug de duimen omhoog hé...
We gaan volgende week naar een rost, zwart, wit tijgerkatje gaan kijken, we gaan ons Kyra (grijze tijger) een beetje gezelschap geven...en ons Luna een leuk speelkameraadje...Leuk leuk

Nance, Sadie is ook goed bezig met haar stappen blijkbaar, amai zeg, goed van haar....

Linette, gelukkig dat dat knobbeltje onder Stefan zijn oksel maar wat klieren zijn, het zou toch maar....Pff, je mag er toch echt niet aan denken dat er iets ernstig zou zijn met onze kindjes hé, ik overleef dat gewoon niet...

Snuffie, aan Nette haar gedragingen kan ik Milan echt wel herkennen, Milan is ook niet van de rapste in het stappen maar hij kan ook al wat kattekwaad uithalen... Mijn kasten uitlegen, dat heeft Luna nooit gedaan, maar Milan, amai zelle dat klein ventje heeft het snel door en stillekes dat hij dat kan....
Blij dat de resultaten van Nette goed zijn...

Astrid, zo spijtig nieuws dat jullie het lastig hebben, het is te betreuren dat hij altijd partij kiest voor zijn ouders maar het is ergens wel te begrijpen, het zijn je ouders... Hoe lang blijven ze nog bij jullie, want ik denk dat inwonen van ouders echt niet gezond is voor een jonge relatie, je hebt echt privacy nodig en die is dan echt zoek...

Allé, tot schrijfs

Dikke knuffel
Lunneke

Link naar deze reactie
20/09/2008 @ 00:11
Veronique

Hoi allemaal!

Amai das weer even geleden!

Matteo heeft ons 2 weken geleden goed laten verschieten.
We waren gaan winkelen en hij zat in de baby-bjorn, bij mijn man op de buik.
Na een tijdje zei ik,'Die hangt er zo raar, hij ademt toch nog?'
Mijn man keek.. pakte hem er ineens uit en dat was nog een slappe vod dat er hing!!
Hij was dus wel degelijk gestopt met ademen.
Ik heb hem dan meteen uit zijn handen gepakt en ben hem beginnen beademen. Na een aantal keer ademde hij ineens heel diep in!!!
Amai wat was ik blij. Pas toen we terug thuis kwamen begon hij te schreeuwen. ik was nog nooit zo blij hem te horen schreeuwen!
We zijn dan meteen naar spoed gereden, maar daar konden ze niet meteen iets aan hem zien.. wat ook zo was want tegen dat we er waren had hij terug een mooie kleur en zag hij er heel gewoon uit.
Een halve week later moesten we dan binnen voor een slaaponderzoek. Amai dat was een hel!!
Matteo moest om 14u binnen, dan kreeg hij allemaal draden op hoofd en buik en natuurlijk allemaal plakkers.. die is beginnen huilen en dat is door blijven gaan tot 23u! Ik was een wrak..
Nu bleek uit het onderzoek dat hij tijdens het slapen weer een aantal keer was gestopt met ademen. Langer dan 10 sec, maar nooit meer dan 20sec, want dan zou de monitor alarm hebben gegeven.
Donderdag belde de dokter ons dan op dat we een monitor moesten komen halen. Nu hangt hij dus dag in dag uit aan de monitor, enkel voor een badje mogen we de draden eraf doen.
Het is een heel gesleur, maar langs de andere kant geeft het ook een gevoel van veiligheid! Als hij nu nog eens stopt met ademen, worden we verwittigd.
Hij moet er nu sowieso 2 maand aan blijven en dan gaan ze alles uit de computer (monitor) halen en bespreken de dokters of hij eraf mag.

Voor de rest gaat alles wel goed, hij heeft wel veel last van krampen gehad, daar heeft hij echt van afgezien, maar das nu echt veel aan het beteren!

Zo dit was mijn relaas weer eens..

Lunneke, fijn te horen dat de 2 kindjes het zo goed doen! Milan et de traantjes.. heb je het zelf dan ook moeilijk als hij huilt?
Amai een spannend weekend voor de boeg! Laat ons weten hoe het geweest is, he!
Amai ik duim hard mee voor je zus! Ik hoop echt dat het gelukt is. Dat is wel met die Clomid, dat je het dan niet echt weet.. die hormonen kunnen je lichaam zo in de war sturen.. (daar herinner ik me nog maar al te goed)

Astrid, das echt geen leuk nieuws! Ik hoop van harte dat jullie eruit komen! Blijft je schoonmoeder nog lang?

Snuffie, hopelijk zijn de resultaten van Nette goed! Heb je na die 24u meteen ook de resultaten?

Linette, amai Stefan dat al kan lopen! Ferm ventje!!
Dat virud heb ikzelf als kind ook gehad, ben toen wel opgenomen omdat het heel erg was en ik begon uit te drogen.. Mijn mond, tong tot in m´n keel stonden vol en kon niet meer eten of drinken van de pijn.. das eigenlijk nog een traumatje van vroeger, kan mij alles van in t ziekenhuis nog herinneren! hopelijk heeft hij er niet zoveel last van!

Nance, ik kan heel goed geloven dat je op die stapjes al heel trots bent!

Mirella, das geen fijn nieuws de miskraam.. ook al was het vroeg..

Ale, ik ga jullie nu laten, ik probeer wat vaker te komen posten!

XXX
Vero

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >