< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwangerschap » Nekplooimeting negatief

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwangerschap
Nekplooimeting negatief
14/08/2008 @ 09:00

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoi!
Ik heb eindelijk ook weer leuk nieuws...ik heb een baan! Ik ben maandag op sollicitatiegesprek geweest en gistermiddag kreeg ik te horen dat ik ben aangenomen.
Ennnn...ik heb een nieuwe vriend. Vanaf januari was ik al aan het scharrelen zeg maar..haha! Gewoon leuk, Jamie was dan bij haar vader en hetw as gewoon erg gezellig. En intussen is het aardig serieus. Hij is zelfs al bij me komen wonen. Was eerst helemaal niet de bedoeling, hij zou hier tijdelijk zijn voor de zomer als ik vrij was, maar het bevalt zo goed en hij heeft hier een baan gevonden. Ook met Jamie klikt het erg goed. Ben soms wel onzeker, twijfel of ik er wel goed aan doe. Maar hij is zo'n steun voor me geweest en nu nog. Ik voel me goed bij hem en we hebben het echt leuk samen.

Verder blijft het wel moeilijk, lijkt nu alleen maar moeilijer te worden. Begin steds meer te beseffen dat mn vader echt definitief weg is...dat ik m nooit meer zal zien of spreken.

Jamie is maandag weer begonnen met school en heeft gelik met een vriendinnetje gespeeld. Vandaag komt datzelfde vriendinnetje tussen de middag hier eten. Jamie heeft het goed naar dr zin. Zondag was het lastig met thuiskomen na de vakantie bij Tom. Ze zei dat ze bij hem ging wonen en dat ze dan soms wel eens op visite zou komen. Ze zei dat ze papa veel liever vindt en mij niet. Maandag was het ook nog lastig, ze deed echt lelijk tegen me, zei dat ik stom was enzo, maar vanaf dinsdag gaat het weer goed. Heb er ook met Tom over gesproken, wilde wel graag weten hoe hij erme omgaat en wat hij bespreekt met haar. Zo sneu dat een meisje van 4 zich al met zulke dingen bezig houdt. Gister wilde ze eigenlijk niet naar oma, want ze vindt het maar raar zo zonder opa. We zijn toch gegaan en ze heeft het goed naar dr zin gehad, lekker gespeeld en verteld over school.

Kelly, hoe gaat het met je?
En Mieke, hoe is het met jou en de kids?

Els...ik hoop dat het goed gaat. Maak me wel een beetje ongerust eigenlijk.

Ik ga hier maar even aan de slag, stofzuigen, afwassen enzo.
Tot snel,
liefs Marian

Link naar deze reactie
23/08/2008 @ 20:53
mieke

Online Status Bekijk profiel
hallo allemaal,

mariannetje, wat leuk nieuws,proficiat met je nieuwe baan!
en in de liefde ook goed nieuws lees ik, het is je van harte gegund hoor meiske, geniet ervan en niet twijfelen, als je je goed voelt bij hem en het klikt dan nog eens met jamie, kan niet beter zeker, genieten is de boodschap!!!
wel erg voor ej dat jamie afkomt met zulke woorde, zou het ook erg vinden,hoe komt ze er aan hé voor een 4-jarige...misschien beter negeren, waarschijnlijk gaat het wel vanzelf over, wat niet wegneemt dat het pijn doet voor jou natuurlijk, dat begrijp ik, maar vergeet niet dat een scheiding voor kindjes niet altijd even makkelijk moet zijn en dat ze soms rare reacties hebben daarmee...
het verlies van je papa zal ook niet makkelijk zijn voor jou,dat is niet meer dan normaal hé, het heeft tijd nodig om het een plaats te geven en dan nog, het zal nooit meer hetzelfde zijn, dat begrijp ik...

kelly, alles goed, hoie ver zit je in je cyclus? ik tel altijd mee af en hoop elke keer op goed nieuws!!!

els, het is nu toch wel erg lang geleden hé meiske, ik hoop maar dat alles goed met je gaat???

hier alles ok, druk, maar tussen het werk toch een dagje weggeweest met laura. we zijn naar den efteling geweest samen met een paar vriendinnetjes van haar klas, het was op uitnodiging van een vriendinnetje, was echt leuk, we hebben er samen van genoten...ik heb nu wel elke dag een sprookje aan mijn been!
met kevin gaat het goed, hij slaapt terug beter door, tzal dus geen tandje geweest zijn, want hij heeft er nog steeds maar 1.

allemaal nog een fijn weekend

mieke

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 16:29
Kelly

Hallo,

Mariannetje dikke proficiat met je baan.
Hoe is het intussen met Jaimi?
en met jou natuurlijk?

Mieke,

Leuk dat je er toch even tss uit geweest bent, efteling, leuk he wij gaan er volgend weekend een heel weekend naar toe met mijn ouders en mijn zus en twee kids van haar ,zal wel leuk worden.

HIer alles goed, ja weer een langere cyclus he zoals je kan zien aan mijn banner, soms buikpijn en dan weer niet dus goed om zot te worden.

wouter is al een week aan het zeggen dat ik zwanger ben en toch ben ik er zeker van dat het niet zo is, maar alle mijn cyclus mag nu toch wel nie te lang meer duren moest ik ze nog niet hebben na het weekend ga ik een test doen dan pas ga ik beginnen hopen maar ik vrees ervoor.

en dan nog een ronde en als het niet raak is ga ik terug naar de gyne.

Vrijdag moet ik op controle gaan bij de chrirug van de operatie ben is benieuwd, vandaag naar huis moeten komen zo draaiering en mijn maag nie goe , stress he dat is iets vies hoor.
Maar ik heb mijn overplaatsing gevraagd naar een totaal ander project, hopelijk krij ik de baan volgende week krijg ik een gesprek.
Op dit project blijf ik niet langer sinds ik daar werk zit ik op dat project 6 jaar en deed het steeds graag maar te veel is te veel he.
en al die stress is zeker niet gezond.

Zo ga jullie laten ga weer in mijn zetel kruipen.

Tot gauw

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 18:50
Kelly

Pffff, waarom wil het nu niet lukken?

Ze zijn er vanmorgen er doorgekomen, nie veel last maar ze zijn wel hevig

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 20:41
mieke

hé kelly,
wat spijtig zeg, ik versta je wel hoor, 2 jaar het is niet niks hé, konden we je helpen, direct dan!!
ik denk dat je best met dr wayer eens een serieus gesprek hebt, elke keer die ontchoogeling het is niet niks, het zal alleen nog maar meer stress geven.
het is een goed idee om van baan te veranderen, want zo te lezen heb je daar enorm veel stress mee en dat is voor niks goed, zeker niet om zwanger te raken, naar het schijnt voelt je lichaam dat aan en zegt het dan dit is geen ideaal moment, kweet niet of je dat mag geloven, maar iets is er toch van aan denk ik, dus als je de kans krijgt om te veranderen en je ziet dat zitten, zeker doen!!

ja de efteling is echt leuk, jullie gaan een weekend, leuk zeg, gaan jullie in het hotel van de efteling overnachten? naar het schijnt zijn de kamers echt helemaal volgens de sprookjes, moet de moeite zijn, waarschijnlijk wel duur...

kelly, probeer positief te blijven hé...we blijven hopen!!

els, waar ben je??

mariannetje, alles goed?

vandaag schoentjes gaan kopen voor laura, mensen wat word het duur!! 100€ is niks meer voor een goei paar schoenen, als je dan ziet adt ze er na één seizoen uit zijn, amaai...

groetjes
mieke

Link naar deze reactie
29/08/2008 @ 14:23
Kelly

Hey

Mieke, ik ga indrdaad een gesprek doen met dokter wayjer ga volgende week is bellen.
Inderdaad stress is echt wel een hele grote factor om niet zwanger te geraken dus gisteren met mijn baas verandert en er zou echt wel heel veel veranderen ook mijn workload gaan drastich verminderen dus dat is wel goed natuurlijk.
De openingsuren zouden ook verminderen naar 18 uur ipv 20 uur alleen dat al zou al goe doen.

Inderdaad voor Rhune ook schoenen gaan halen ik neem er steeds van Geox zowel zomer als winter schoenen vindt dat echt goe en dan met zo'n tip van voor op zijn winterschoenen hihi, die van vorige winter daar is nog niks aan maar ja te klein he, hij heeft al maat 28.
This echt wel duur he Die van Rhune waren 80 euro.

Ja Els al een tijdje niet meer gehoord ik hoop echt dat alles oke is van haar, moest zij niet opnieuw een operatie doen?

Alle maandag weer school, zal tijd worden voor Rhune hij is wel braaf maar strutuur heeft hij toch nodig hoor.

Ja heel weekend naar Efteling, neen niet in dat efteling hotel heb ook al gehoor dat het de moeite is maar o zo duur he.
We gaan 2 km van Efteling zitten dus dat is nie ver he en veel goedkoper.

Tot de volgende
Kelly

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 09:11
marian

Hoi!
Het gaat best goed hier. Vorige week begonnen met mn nieuwe baan. ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vindt, maar dat zie ik wel. Anders gewoon weer uitzien naar iets anders.
Met Jamie gaat het sinds vorige week weer een stuk beter, weer het gewone ritme en dat doet goed.

Vandaag mogen ze bij jullie zeker weer naar school?
En schoenen...moet ze ook weer gaan kopen. Ze heeft nog wel laarsjes die ze aankan, maar wil een paar nieuwe voor de winter erbij. Ook nog een jas en broeken, die zijn ineens aan de korte kant. Jamie heeft nu 104-110 en schoenmaat 25/26.

Ik ben ook benieuwd hoe het met els gaat, sinds de operatie niks meer gehoord zover ik me kan herinneren.

Kelly, fijn dat je bent veranderd op je werk en minder stress is altijd goed. Ben benieuwd wat dr Wayer gaat zeggen volgende week, succes iig!

Mn zusje komt net binnen, we gaan klussen bij haar thuis.
Tot snel,
Liefs Marian.

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 10:50
Kelly

Hey Marian,

Leuk om te horen dat het al weer wat beter gaat met Jaimi

ja hier was het vandaag de eerste schooldag, en er zijn traantjes gevallen bij Rhune,vondt het echt erg en begreep hem ook hoor.
Hij is naar 2/3de kleurterklas gegaan bij juf Kim maar zijn klas van vorige jaar zit in het 2de kleuterklas bij juf Sandra ook zijn beste vriendjes, ze zijn maar met 3 die naar de tss klas zijn gegaan.
Volgnes mij komt dit om dat ze van januari zijn , zijn vriendjes zijn van april en mei.
Vondt het echt erg voor hem , we hebben geluk gehad dat er plots een vriendje van hem kwm Matthias hij is er direct bij gaan staan en dan zijn wij ook vertrokken. De mama van Matthias hebben we dan even gesproken en ze vondt het ook echt erg voor de twee gelukkig kennen ze elkaar en ze kwamen vorig jaar ook al heel goed overeen.

Hoe is het bij jou gegaan Mieke?

Els en bij jullie? we hebben je heel de zomervakantie bijna niet gehoord ik hoop echt dat alles oke is met jou.

Groetjes
Kelly

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 13:35
mieke

hallo meiskes,

mariannetje, fijn et lezen dat jamie het etrug goed doet, het ritme van school zal zeker goed doen, hier inderdaad vandaag de eerste schooldag en het zal ook goed doen om weer op het gewone ritme te zitten, ze hebben dat toch een beetje nodig hé.
valt het niet echt mee op je werk, of heb ik dat verkeerd begrepen?
hopelijk betert het nog hé, in het begin is het altijd aanpassen natuurlijk.
laura heeft ook zo een groeispurt gedaan, ik koop voor haar nu maat 116, soms 122 voor bovenaan en de broeken dat is een 110. en haar voeten, euhm blijkbaar heeft ze grote voeten, want hier zijn de winterlaarsjes een 30 geworden...

kelly, ja de eerste schooldag...
ocharme rhune, ik weet hoe hij zich voelt, laura maakt net hetzelfde mee, ze kunnen er toch verdriet van hebben hé, zo gescheiden worden van hun vriendjes...hopelijk is hij straks vol lof van zijn eerste schooldag hé, want meestal passen de kindjes zich vlug aan, gelukkig maar...
hier is het goed verlopen zonder traantjes, ze was zelfs opgewekt, maar in de vakantie was het wel anders, ze wou niet meer gaan zei ze, ze wou niet bij de nieuwe juf enzo...
ze zit nu in het 3 de kleuterklasje, zoals je al zegt ze zijn van januari en dus de oudste en hop ze kunnen inneens een grote sprong overslaan, er waren dus ook te veel kindjes voor het 2 de hier en ja dan moeten de oudste over hé, hier ook maar met 3 bij allemaal nieuwe kindjes, laura was niet content,maar gelukkig heeft ze haar goei vriendinneke en je had ze moeten zien vanmorgen, hand in hand, was echt ontroerend om te zien, mama blij want ik dacht echt dat ze ging wenen omdat er veel van haar vriendinnekes in een ander klasje zitten nu, maar het is gegaan, hopelijk blijft het zo en ze ziet ze nog op de speelkoer ook natuurlijk...ze gaat het 3 de 2 keer moeten doen dan (er zijn 2 3de kleuterklasjes systeem A B )
ik vind wel dat ze nu plots zo groot is precies

els, ik begin me toch wat ongerust te maken hoor meiske, dat je niets laat horen geeft me geen goed gevoel...ik hoop dat je het gewoon erg druk hebt en dat alles ok is met jullie?

alé ga vlug nog wat verder werken, want het zal rap 15u20 zijn

groetjes

mieke

Link naar deze reactie
03/09/2008 @ 18:18
Kelly

Hey Mieke,

Alle Laura heeft dus het zelfde voor als Rhune, maar hij vindt het nu wel leuk hoor en het is een lieve juf en zijn vriendjes zit hij als ze gezamelijk spelen.

net terug van de gyne , heb dus een infectie had om 5 uur gebeld en mochtdirect komen.
Hij verschoot er van dat ik nog steeds niet zwanger was, hij vondt het echt raar, maar hij heeft me nu nog twee maand clomid voorgeschreven dus nog voor oktober en november. en als ik dan nie zwanger ben moet ik opnieuw een afspraak maken. en dan gaat hij echt in actie schieten zei he , want hij zij zelf dat het inderdaad lang begint te duren. dus wel leuk om te weten als ik nog niet zwanger ben dat hij verder gaat kijken hoe het komt en wat we kunnen doen.

is toch al een opluchting , al hoop ik natuurlijk dat het niet zover zal komen.

Angine is teurg aan het komen se, again, nog maar 2 weken geleden als ik de vorige had, pfff , waarom wordt ik maar niet gezond?

zo ga stoppen met zaggen , ga beginnen met de kuis

tot later
Kelly

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 10:13
els

Mijn allerliefste dames,

Heb net alles bijgelezen en voel me wel erg schuldig nu. Ik heb gewoon geen tijd en vooral geen energie gehad om nog langs te komen. Ik had tussendoor één keer nog een hele lange tekst gemaakt maar er liep iets mis waardoor het kwijt was. Het had me al zoveel moeite gekost dat ik toen niet meer opnieuw ben begonnen en daarna kwam het er helemaal niet meer van. We zijn in juli 11 dagen naar de zee geweest, mooi weer gehad en echt ontspannen. MIjn zus is ook 4 dagen lansgeweest met haar kroost. En in augustus stond ik er alleen voor met de kids omdat de Geert weer moest gaan werken en dat was eigenlijk nog te vermoeiend voor me, dan was 's avonds mijn pijp uit. vandaar dat ik ook niet meer ben langsgeweest, sorry hoor, wilde jullie niet ongerust maken. Maar nu de kids weer op school zijn en ik nog niet werk heb ik weer meer tijd en ga ik veel vaker lanskomen hoor.

Maar wat heb ik allemaal gelezen intussen, er is wel erg veel gebeurd zeg.

Mariannetje, allereerst heel veel sterkte verder met het verlies van je vader. Het lijkt me inderdaad heel moeilijk wanneer die plots overlijdt. Ik had bij mijn moeder al veel op voorhand verwerkt zodat het na haar overlijden redelijk goed ging. Maar jij moet alles achteraf doen he meisje. Gelukkig dat je een hechte familie hebt zo te horen, jullie kunnen mekaar het beste steunen omdat jullie hetzelfde meemaken he. Ik heb daar ook veel aan gehad. En ik geloof echt dat je vader nog ergens is hierboven en dat hij nog mee kan genieten van alle mooie dingen. En door de mooie herinneringen blijft hij ook in je hart verderleven, dat kan niemand je afnemen.
Gelukkig gaat het in de liefde zo goed en heb je ook daar de nodige steun. Wat fijn dat jullie nu samenwonen, dan voel je je toch niet meer zo alleen he, als Jamie bij haar papa is.
Je nieuwe baan bevalt nog niet 100%? Wat doe je nu juist?

Kelly, ik had gehoopt te lezen dat het intussen al gelukt zou zijn. Weer veel ontgooocheling voor jullie. maar toch een lichtpuntje hoor ik. Over twee maanden wordt er zowiezo actie ondernomen als het tegen dan nog niet gelukt is he! Bij mijn zus heeft het 5 jaar geduurd en is het ook gelukt, tegen alle verwachtingen in. Dus de moed niet opgeven he meid!
En je galblaas intussn weggenomen en dan zo vaak ziek. Ik denk inderdaad dat dit allemaal veel met je stress te maken heeft! gelukkig is er verbetering op komst. Want je gezondheid is het allerbelangrijkste dus die mag zeker niet onder je werk leiden. Gelukkig heb je deze zomer nog wel een leuke reis gehad, zal ook wel ontspannend geweest zijn.

Moet ook wel moeilijk voor jullie zijn geweest Mieke en Kelly als jullie kindjes ineens naar een andere klas gaan. Gelukkig valt het nu toch beter mee dan gedacht. Kinderen passen zich vaak sneller aan dan je denkt he, maar is zo'n eerste schooldag toch wel zielig.

Mieke, fijn te horen dat er nog twee nieuwe veulens geboren zijn intussen. Lijkt me allemaal doodvermoeiend als ik het zo hoor!
Ja, ik zou toch ook een ander voorbehoedsmiddel overwegen dan. De pil is zowiezo niet gezond he. Een spiraal kan veel minder kwaad. Het koperspiraal had ik maar mirena is nog beter. Maar met mirena kan je acne of vettiger haar krijgen en ik heb daar al aanleg voor dus raadde mijn gyne dat af bij mij. Maar anders is dat wel beter want dan krijg je je maandstonden nog maar weinig of niet meer door, ook wel fijn.

Daar heb ik alleszins geen last meer van, geen maandstonden meer.

Ik heb op dit moment geen werk dus nu het weer school is kan ik eindelijk wat tot rust komen, heb ik toch echt nog nodig. Dus nu ook weer tijd om af en toe eens verslag te brengen. Op zich gaat alles heel goed, ik had nooit gedacht dat ik na 3.5 maand al terug zo goed zou zijn, voor anderen lijkt het alsof er niets gebeurd is als ze me zien. Zelf voel ik dat natuurlijk wel iets anders aan. De gevoelloosheid ( buik en borsten) begin ik wat beu te worden, maar ik moet geduld hebben. Het buiklitteken is ook nog heel rood, nog niets vervaagd. Bij mijn zus is het lichter, ik hoop dat dat van mij ook nog wat lichter wordt. Ik masseer alleszins nog goed en de siliconepleisters heb ik ook altijd op. De chirurg kan het niet voorspellen hoe het resultaat gaat zijn, is bij iedereen anders.
Doordat alles zo strak getrokken is aan de buik van voor is er opvallend meer vet gekomen aan de lovehandels, maar dan enkel achteraan, bij mijn zus ook en dat vinden we geen gezicht, zo twee kwabjes achteraan. Als dat zo blijft gaan we daar een liposuctie laten doen. Onder het litteken van de buik (de haar-zone) blijf ik ook een opvallende zwelling hebben (vb als je een legging aanhebt zie je echt een bult), daar kan hij ook wat vet wegzuigen. En in mijn linkerborst zit nog steeds een deukje, dat kan de chirurg nog opvullen met vet als dat niet vanzelf goedkomt. En dan is er natuurlijk nog mijn navel waar hij weer een putje van gaat maken. Laatste controle zei hij zelf dat dat echt geen gezicht was en dat het toch niet meer vanzelf gaat goedkomen. En dan nog de tepelreconstructie. Als alles goed gaat kan daar december mee begonnen worden. Maar de littekencirkel is aan de grote kant in verhouding met mijn borsten. dus als ik de tatouage erover wil laten komen zou ik heel grote tepels hebben. Dus gaat hij eerst de cirkel kleiner maken door midden in samen te trekken en huid te verwijderen. Na 6 weken kan dan de tepel gemaakt worden en nog eens 6 weken later komt de tatouage.
Dus het is nog niet allemaal achter de rug. In het begin was ik echt tevreden maar hoe beter je wordt hoe belangrijker je de fysische toch weer vindt. Als ik door die kleine ingreepjes (allemaal plaatselijke verdoving) het resultaat kan verbeteren om iets meer tevreden te zijn, ga ik dat niet laten. Het is zowiezo niet meer als voorheen, ik kan er alleen maar het beste van proberen te maken.
De menopauze blijft vervelend. Ik ben toch niet aan de oestrogel begonnen. Omdat het altijd beter is zonder hormonen wilden we de soya-tabletjes toch een kans geven, die nemen we nu zo'n 2 maanden. De vapeurs zijn nog niet gedaan. Slapen gaat al wel beter. Bij mijn zus niet, die neemt elke avond een slaappil anders slaapt ze niets. Gelukkig heb ik sexueel geen problemen, het is nog niet droger geworden ofzo.
Best wel gek dat je zo gewoon wordt aan het feit dat je geen tepel hebt, kan me haast niet meer inbeelden om er wel een te hebben. Ik dacht op voorhand dat ik niet in de spiegel ging durven kijken maar dat is helemaal het geval niet. Nuja, als ik helemaal naakt voor de spiegel sta vind ik het ook niet mooi hoor. Het buiklitteken is zo opvallend groot ook, maar ja, hopelijk valt het achteraf minder op.
Ik ben ook terug beginnen lopen (nog maar een kleine 20 minuutjes hoor). De eerste keer heel vermoeiend, maar nu niet meer. Enkel nog maar eens last van beenvlies, kan nu nog extra zijn door de menopauze zei de dokter, weer oefeningetjes doen. Maar door de menopauze kom ik sneller bij. Ben al 2.5 kg bijgekomen en moet er echt meer op letten. Als ik op een feestje uitgebreid eet en snoep is er de volgende dag een kilo bij, dat was daarvoor niet,toen moest ik moeite doen om niet af te vallen. Daarom wil ik zeker blijven lopen en ook voor mijn botten natuurlijk. We hebben onlangs een botmeting moeten laten doen en die resultaten waren niet hoopgevend. In de menopauze heb je kans op osteoporose. Maar bij ons is de beginsituatie al niet goed. Je hebt het normale, dan osteopenie en dan osteoporose. Ik zat aan de ondergrens van het normale (dus bijna osteopenie) en mijn zus zat aan de ondergrens van de osteopenie, dus zij had al bijna osteoporose, en dit nog voor de menopauze! Dit was echt weer een onverwachte tegenslag! Blijkbaar is dit ook een beetje erfelijk en mijn huisarts zei dat als je tussen je 12 en 20 jaar niet veel melkprodukten hebt binnengekregen dat je botmassa dan minder is, dus dat kan wel kloppen. Sporten waarbij je druk zet op de botten (lopen en wandelen) zijn ideaal om de botten te verstevigen. En we nemen ook iedere dag een calciumsupplement. Dus iedere dag soyapilletjes en een calciumpilletje voor de rest van ons leven. Niet makkelijk aangezien ik zo'n vergeetschotel ben. Maar ja, het moet nu eenmaal.
En dan zijn er nog de massages die iedere dag een tweetal uurtjes duren, ben ik ook kotsbeu, maar ik wil achteraf niet denken dat het niet geod genezen is omdat ik niet genoeg gemasseerd heb.

Met de kindjes gaat alles goed. Lena zit nu in de eerste kleuterklas en Emilie in de tweede. Het zijn lieve juffen. 's Morgens hebben ze het nog een klein beetje moeilijk, maar geen traantjes gelukkig.
Emilie heeft van kleren een 110 ongeveer en van schoenmaat 27, gewoon denk ik. Ze wordt echt alzo groot, en Lena ook al hoor. Het zijn echt vriendinnetjes, spelen altijd samen. Maar ze kunnnen natuurlijk ook ruzie maken.

Oh ja, ik en mijn zus komen binnenkort op Vitaya (medisch magazine) ivm de hele situatie, onze psychologe had ons gevraagd of we daaraan wilden meewerken. Ik weet nog niet wanneer het uitgezonden wordt, dat laat ik jullie dan nog wel weten.

Hehe, dat was het zo'n beetje.

Nu kom ik vaker langs hoor meisjes, dan hebben jullie niet meer zo'n lang verhaal te lezen

Dikke knuffel Els

[Laatst gewijzigd door els - 04/09/2008 @ 10:20] - Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 14:28
els

Ik heb ineens nieuwe foto's op mijn profiel gezet, neem maar eens een kijkje.

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 19:20

Hoi1
Els, wat fijn omwat van je te horen en je hoeft je niet schuldig te voelen. Ik snap hoe dat gaat
Toch best heftig zeg als ik dat allemaal lees, hopelijk is het snel zoals je wilt dat het is en vooral zonder teveel pijn enzo.
En bedankt voor de woorden over mn vader. Hij leeft zeker voort in ons en geloof ook dat hij op de één of andere manier nog bij ons is...

Mieke, Laura is idd een stuk groter dan Jamie. Maar Jamie was altijd al wel aan de kleinere kant hoor.

Kelly, het schiet niet echt op zo hè, vervelend voor je. wordt maar snel beter en ik duim dat je over twee maanden niet naar dr Wayer hoeft te gaan...
En sneu hè als je zo moeten huilen. Heeft hij het wel naar zn zin verder op school?
Hoeveel kleuterklassen heb je eigenlijk in Belgie? In Nederland heb je groep één t/m 8 en jamie zit nu nog in groep 1. Ze zit dus 1,5 jaar in groep één en vindt dat prima. Ze heeft het goed naar dr zin en is echt wel een veilige plek voor haar, wil dat niet overhaasten, zeker omdat er zoveel gebeurd is de laatste tijd.

Deze week was het werken al leuker, het heeft alleen nog weinig met onderwijs te maken op de groep waar ik dinsdag en woensdag werk. het niveau is daar erg laag. Vandaag heb ik ingevallen en dat viel me harstikke mee, zag er best tegenop.
Els, het is een school voor dovenen slechthorende kinderen. In de groep waar ik twee dagen werk zitten kinderen die ook nog verstandelijk gehandicapt zijn, twee ook nog autistisch.
Nu hebben we alledrie weekend. jamie gaat morgen naar haar vader en Joost en ik blijven dan in Dordt, gaan we langs bij vrienden en zn moeder.

Alvast een fijn weekend allemaal!
Liefs Marian en een knuffel van Jamie

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 08:48
els

He Mariannetje,

Bij ons heb je de kleuterschool waarbij je een eerste, tweede en derde kleuterklas hebt. Dit gaat van 2.5 jaar tot 5 à 6 jaar. En in de lagere school heb je het eerste tot het zesde leerjaar. Een groep 3 van bij jullie is bij ons het eerste leerjaar. Een groep 8 is bij ons het zesde leerjaar. Een eerste kleuterklas is bij jullie dan de peuterspeelzaal. Ik heb eens op een vlaams-nederlandse school gestaan en daar werken ze ook met groepen zoals bij jullie.
Begin dit jaar stond in ook in het buitengewoon onderwijs. Is inderdaad helemaal anders dan gewoon onderwijs. Ik kwam in verschillende klassen en de zwakste (kleinste) kindjes konden zelfs niet alleen eten. Maar met de grotere kon je al wel leuke dingen doen, gewoon veel minder dan in het gewone onderwijs.
Nu waren er enkel uren vrij in het lager onderwijs dus wacht ik nog wat af. Als er iemand ziek wordt dan kan ik misschien weer een vervanging doen. Intussen ben ik nog in ziekteverlof maar als ik op deze school kan beginnen (wel halftijds), dan begin ik meteen hoor.

Ga nu nog eens joggen, is weeral een week geleden.

Veel liefs, Els

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 13:46
mieke

hallo,

hé els, wat super dat ej nog eens bent langsgeweest!!!
je héle verhaal heeft alles goedgemaakt hoor je moet je zeker nit schuldig voelen dat eht een ganse tijd geleden was hé, maar we begonnen ons een beetje ongerust te maken, ben blij dat alles toch vrij goed is met jou, al heb je nog een hele boterham te laten doen als ik dat zo lees, je hebt echt veel moed, ik bewonder je...
maar zoals je zegt als je daarmee jezelf beter voelt, moet je dat zeker doen!! al terug aan het joggen!! goed zeg! ik wist niet dat je sneller verdikte van de menopauze, ik verdik nu al zo snel, wat gaat dat dan worden...
ja de pil, kweet het ook niet, nu gaat het terug wat beter, misschien was eht terug aanpassen, ben er nooit echt voor geweest, maar ja spiraaltje hoor je ook voor en na's van dus ja ...
wat leuk dat lena en emilie zo goed overeenkomen en dat het goed op school gaat...
geniet nog maar van je vrije tijd!
ps: mooie foto's

mariannetje, alvast een fijn weekend met joost!

kelly, hoe gaat het nu met rhune op school?
laura heeft deze week 2 dagn echt gebruld, jongens dat was nie plezant en 's avonds ambras omdat ze niet wou me gaan naar huis, kan je je dat voorstellen, op dat moment zou ik het liefst verdwijnen, pff, tis een koppig mieke hoor.
deze morgen gelukkig terug alles ok

groetjes
mieke

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 20:25
mieke

kelly,

veel plezier in den efteling hé, jullie gaan waarschijnlijk nog geluk hebben met het weer, geven ze niet beter vanaf morgen?
veel plezier!!

groetjes
mieke

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 07:25
Kelly

Hallo,

Hey Els, blij je te horen, en het gaat redelijk goed met jullie, super gewoon.
Ook al heb je het soms moeijlijk en is het pijnlijk toch vindt ik dat je super positief kijkt naar de toekomst.

Marainnetje, en valt het intussen al beter mee op school?
Moet wel zwaar zijn met zo'n kindjes te werken zowel fysiek als emotioneel niet?

Mieke,

Bij Rhune gaat het goed hoor op school hij behoort nu tot de grote van de kleuterschool en de kleintjes moeten binnen spelen in ochtend opvang maar vanaf Rhune zijn klasje mogen ze buiten op de speelplaats, vindt hij dus zalig he want zijn vriendjes die mogen dat niet hoor en hij wel.
Ook zijn juf valt heel goed mee hij zei vrijdag dat Juf Kim de mooiste ter wereld was hihihi
Vanavond ouder vergadering ben is benieuwd hoe ze het gaan uitleggen zo met kindjes van twee en kindjes van derde kleuterklas bij een.
In zijn schriftje staat er voor deze week in dat ze "0" en "1" gaan leren raar he , volgens mij gaat hij veel meer leren dan dat eigenlijk moet.

Ja ken dat gevoel hoor Mieke je hart breekt echt he als je zo ziet wenen.

Efteling was echt geweldig en zalig amai , zaterdag hebben we een heel goede dag gehad zo warm enzo af entoe een wolkje en zondag wel veel regenen maar we zijn er toch doorgegaan alleen op het einde was het heel hard aan het regenen maar toen waren we inmiddels al op weg naar de uitgang.
Het is echt genieten geweest ook voor Rhune amai , enzo samen mijn mijn zus en twee kindjes van haar en mijn ouders en mijn jongste zus, we hebben goe gelachen en moet zeggen het is het eerste weekend sinds lang dat ik niet aan mijn werk heb gedacht zo ontspannen ben ik goed he.

Zo ga Rhune klaarmaken se , naar school doen, straks nog achter turnpantoffels zoeken en naar de ouderavond wordt weer een zeer drukke avond.

Tot een van deze
Kelly

Link naar deze reactie
08/09/2008 @ 08:54
els

He allemaal,

Kelly, wat fijn dat je je nog eens goed hebt kunnen ontspannen. Spijtig dat het al zo lang geleden is he. Ik hoop echt dat je snel een iets minder drukke functie op je werk kan krijgen want is niet gezond volgens mij, met zoveel stress moeten leven. Gelukkig heb je je nu echt kunnnen ontspannen, daar geniet je dan nog eens extra van he.
Tof dat Rhune zo trots is om bij de groten te zijn. Tja, zou wel kunnen dat hij nu meer gaat leren natuurlijk. Maar erg is dat toch niet he, hij kan het maar gehad hebben he.

Mieke, Emilie en Lena kunnen ook soms zo koppig zijn. Nu niet op schoolgebied, dan willen ze allebei al te graag naar huis hoor. Maar op andere vlakken weten ze ook echt wat ze willen, niet altijd even makkelijk.

Ik kijk al uit naar het weekend. Zaterdag geven we met 5 vrienden een feestje voor onze 30e verjaardag, er komen zo'n 150 vrienden en familie. De Geert heeft alle muziek samengesteld die ik goed vind (en de anderen uiteraard ook). Dus dat wordt dansen, jippie, dat doe ik echt zo graag. En de week erna is het kermis hier in Overbroek, dat is ook het moment van het jaar hier. Dan is het 4 dagen feesten. Ik weet niet of dat wel ga kunnen volhouden. Vorig jaar was dat geen probleem, dan was het vrijdag 6u, zaterdag 6 u en maandag tot 8 u 's morgens feesten in de tent. Alleen zondag er op tijd ingekropen toen, dan ben je echt wel kapot. Ik ga maar zien dat ik die week overdag al af en toe eens een dutje doe zodat ik er goed uitgerust aan kan beginnen. Vrijdag en zaterdag blijven ze bij de schoonzussen slapen dus kunnen we ook uitslapen.

Doordat ik 2.5 à 3 kg ben bijgekomen kan ik de helft van mijn jeansbroeken niet meer aandoen. Ik geraak er nog net in hoor, maar normaal stappen lukt dan niet meer. Ik hoop toch dat die er terug afgaan. Probleem is dat ik nog niet zo ver kan lopen om echt veel calorieën te verbranden. Qua conditie zou het wel lukken hoor, iets verder lopen, maar ik voel aan mijn beenvlies dat ik het zeker niet mag forceren, beetje frustrerend. En snoepen kan ik al helemaal niet laten, ik heb daar ook nooit op moeten letten en ben een echte snoeper, dus dat wil ik ook niet laten vallen. Voor de rest alles ok hoor. Ben toch zo blij dat mijn zus exact hetzelfde doormaakt, we zeuren heel wat af hoor

Morgen 25 graden, hopelijk met veel zonneschijn, dan ga ik eens een hele dag zonnen denk ik, krijg ik misschien wat meer energie.

daaaaag lieve schatten

Link naar deze reactie
10/09/2008 @ 19:40
mieke

hallo meiskes,

kelly, super dat den efteling zo goed is meegevallen, zaterdag toch nog geluk gehad met het weer, tof! eens lekker ontspannen, zal je goed doen!
rhune zo flink, goed hé, veel leuker om ze zo naar school et brengen, want als ze zo wenen dat is gans uwe dag omzeep hé, bij mij is dat toch zo...
met laura gaat het ondertussen ook terug goed, geen traantjes meer, ze had het vooral moeilijk omdat haar nichtje wel in haar klasje mag en zij moet buiten spelen nu tot de bel gaat... dat gaf serieuze huilbuien, maar vanaf maandag gaat het echt goed,ben content want ik ebn daar geen goei in hé om ze dan achter te laten, maar vrijdag had ik er echt korte metten mee gemaakt en blijkbaar heeft dat gewerkt??

mariannetje, hoe is eht op je werk?? gaat het wat beter ondertussen...

els, ja die koppigheid dat zal typisch meiskes zijn zeker
amaai jullie gaan goed feesten binnenkort,leuk zeg!!ik ben nu wel gewoon van lange dagen te kloppen, maar zo tot 's morgens vroeg dat kan ik toch maar 1 dag volhouden hoor, probeer toch genoeg te rusten
hé...
het is erg hé dat 2à3 kg bijkomen net teveel is om die broeken toe te krijgenheb hier net hetzelfde voor, ik krijg mijn broeken aan, maar dat is het ook, ik kan er ehct niet mee buiten komen, pff, ik heb nog steeds 5 kg et verliezen en ik let dus echt wel een beetje op het snoepen, eet voor de rest wel gewoon, dus echt op dieet ben ik niet, maar er gaat dus geen gram af hé, grr, ik peis dat ik echt op dieet moet eer ik resultaat ga hebben

groetjes
mieke

Link naar deze reactie
12/09/2008 @ 08:04

Hallo!

Klinkt goed Kelly zo'n weekendje weg en de efteling is ook gewoon zo leuk. Wanneer ga je eigenlijk beginnen met je 'nieuwe' baan?

In Nederland is januari de grens zeg maar en daarom zit Jamie nu nog in groep 1, ze zal dus 2,5 jaar kleuteren voordat ze naar groep 3 gaat.

Els, veel plezier van het weekend!

Mieke, fijn dat het nu beter gaat..duimen dat het zo blijft.
En met het werk is het wel wat beter, maar of het werk is wat ik wil blijven doen weet ik niet. Ach, ik heb nu inkomen, heb een jaarcontract en doe ervaring op.

Jamie en ik zijn allebei van de week goed verkouden geworden en gisteren hadden we alletwee verhoging, dus saampjes ziek op de bank onder een dekentje. Vandaag en morgen ook maar rustig thuis.
Zondag gaan we naar Dordrecht. De vader van een vriend van me is woensdag overleden. Hij had longkanker en heeft uiteindelijk besloten om euthanatie te laten plegen wat woensdag dus is gebeurd. Maandag is de crematie, zal wel heftig worden nu het allemaal nog zo vers is van m'n eigen vader. Was voor hem ook raar om bij mn vaders begrafenis te zijn met het vooruitzicht dat zijn eigen vader de volgende zou zijn....naar allemaal.

Wil jullie een fijn weekend wensen, kga weer op de bank liggen en proberen of ik nog wat kan slapen!
Liefs Marian

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >