< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Wie wil er ook jong mama worden?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Wie wil er ook jong mama worden?
24/09/2008 @ 13:14
Nienke

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Oh Tessa, lieverd ik krijg er helemaal een brok van in mijn keel en kriebels...
Hopelijk gaat je kleine meisje het nog een paar weken volhouden in mama's buik, maar als het beter is van niet probeer dan sterk te zijn en je er bij neer te leggen... De dokters zullen zowieso doen wat het beste is voor jullie meisje!
Ik ga heel hard voor jullie duimen dat het allemaal goed komt en weet dat ik aan je zal denken!
Hele dikke knuffel voor jou!

Trienke, tja ik hou me ook wel een beetje vast aan jou verhalen hoor...dat soort dingen helpen toch een klein beetje...

Sterre, ik weet niet of ik je al welkom had geheten, maar anders bij deze!
Dat over die ovulatietesten en Clomid weet ik niets...helaas...
Anders moet je eens die van ClearBlue nemen daar komt volgens mij een lachens of een verdrietig gezichtje op te staan. Dan weet je het in ieder geval zeker! Hoef je niet te raden of je nu wel of geen streep ziet...

Hier alles z'n gangetje...
Isa is heeft net 3 dagen hoge koorts gehad, ik denk wéér door nieuwe tandjes maar vanmorgen ging het gelukkig weer goed dus kon ik gewoon gaan werken en is ze lekker bij Nathalie aan het spelen!

Liefs Nienke

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 14:01
Sterre

Nienke, bedankt voor je welkom! Ovulatietesten van clearblue zijn zo duur... Daarom dat ik van matcare de allergoedkoopste bestel, dan heb je 10 ovulatietesten en 2 zwangerschapstesten voor 14 euro. Opzich is het wel duidelijk met die streepjes, maar ik was bang dat ik helemaal geen eisprong zou hebben omdat de streepjes niet donkerder werden, terwijl dat de vorige keer wel zo was. Maar blijkbaar krijg ik gewoon een late eisprong, want het rommelt pas sinds een paar dagen echt in mijn buik met steken rechts en links en de ovulatietest wordt sinds gisteravond wat donkerder. Dus ergens morgen of overmorgen zal ik wel een positieve ovutest hebben. Ondertussen klussen wij netjes om de dag En dan maar hopen dat het snel weer raak is. Sinds de miskraam vind ik het een stuk moeilijker om het zwanger worden van me af te zetten; ik wil alleen maar zwanger zijn Maar goed, ik probeer er niet al te veel mee bezig te zijn.
Ik hoop dat het bij jou ook weer snel raak mag zijn en dat het dan goed blijft gaan

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 15:25
Nienke

We blijven voor elkaar duimen!
Daarom zitten we op dit topic toch?

Liefs Nienke

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 20:42
sara

Tessa, wat een naar bericht zeg. Had je voorgevoel toch gelijk.
Hopelijk houd je meisje het nog eventjes vol in je buik en kan ze nog een beetje groeien. En anders hopen we dat ze helemaal gezond ter wereld zal komen. ze zal dan wel in de couveuse moeten maar als ze het buiten je buik beter heeft, dan heb je dat er vast met alle liefde voor over, ook al is het niet leuk. Ik hoop dat alles goed zal komen!

NIenke, gelukkig is Isa weer helemaal de oude.

Sterre, succes met klussen de aankomende dagen!

Hier gaat het niet helemaal fantastisch...Ben ziek aan het worden volgensmij. Gewoon een griepje, maar leuk is anders. Hopelijk is het morgen weer wat beter, want Jelte is er natuurlijk wel de hele dag. Ik ga zo vroeg op bed, lekker even slapen, dat helpt altijd!

Link naar deze reactie
24/09/2008 @ 21:22
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
Lieve tessa,

Heb al een bericht achtergelaten op de site, maar wil je nogmaals zeggen dat k aan jullie denk en er eenbrandt voor jullie kleine meid... Ben er echt van geschrokken en er best verdrietig om Leef heel erg met jullie mee lieverds! Alle sterkte en geluk van de wereld deze week!

Sara, doe je rustig aan meid? Ziek zijn en zwanger én een lopende dreumes in huis = geen leuke combi Denk aan je gezondheid. Veel beterschap!

Sterre, die testen zijn idd erg duur. Weet je waar je ook op kan letten? Aan je cervixslijm. Als deze eruit ziet als rauw eiwit (dun, rekbaar en doorzichtig) dan zit je in je vruchtbare periode. Zo ben ik van levy zwanger geraakt en nu (een beetje onbedoeld) van nummertje twee. Je herkent het ook met steken in je onderbuik (beetje menstruatieachtige pijn)... Succes hoor, ik duim voor je dat het gauw raak is.

Nienke, gelukkig is isa weer helemaal beter. Hoeveel tanden heeft ze inmiddels? Levy heeft nu 8 tanden en 1 kiesje! Was er helemaal verbaasd van, er zat ineens een wit puntje...
Hoe issie met jou verder? Gelukkig heb je wel veel van je vragen beantwoord gekregen enne, nee wij zouden ook geen erfelijkheidsonderzoek laten doen. Isa is er ook gezond en wel, ik denk dat je nu gewoon "domme pech" heb gehad 2 x achter elkaar een mk... Zou het dan net zoals bij trienke de derde keer scheepsrecht zijn? Ik duim in ieder geval voor je!

Trienke, jammer! maar gelukkig hebben jullie er geen haast bij.
Enne weet je al of je een neefje of een nichtje krijgt??

Hier gaat het allemaal niet zo best. Ben vandaag in huilen uitgebarsten op werk. en naderhand ook thuis. Ik voel me lastig en vervelend en afhankelijk nu ik niet meer zoveel kan.
OP me werk voel ik me lastig omdat ik amper de kinderen kan tillen, verschonen, kan bukken, tillen, dragen enz. Komt allemaal op me collega's neer maar ik vind mezelf nu echt een waardeloze juf. Lekker stoeien en ruw spelen (wat de meeste jongetjes leuk vinden) kan ook al niet meer. Lange dagen werken lukt me ook niet meer, terwijl ze me wel inroosteren van bv 800 tot 1830 Ik lig daarna alleen maar languit op de bank en sta alleen op om te plassen oid en dan verrek ik van de pijn want ik kan amper lopen door de pijn in mijn bekken...
Ik voel me een waardeloze mama voor levy. ben vandaag ook uitgebarsten waar hij bij was, ik kon het niet meer aan... Ik was hem aan t wassen en omkleden om naar bed te gaan, maar meneer lag lekker te draaien en te schoppen in me buik en ik had al zo'n pijn. Even later gingen we tanden poetsen en hij graaide zo de lenzenbak van ar van de wastafel af. En dat was de druppel, ik begon te huilen en te tieren dat ik het helemaal zat was en dat ik niet meer kon en dat ik een slechte mama ben omdat ik niet eens fatsoenlijk mijn kind kan verzorgen. Werd op gegeven moment ook nog eens kwaad op het kind in mijn buik Dat als hij er niet was geweest dat ik dan niet zo lastig was en wel normaal voor levy kon zorgen. Ik ben dan zo ontzettend van mezelf geschrokken dat ik mezelf heb afgezonderd en me helemaal heb laten gaan. Mijn arme kind huilde net zo hard als mij want zo kent hij me niet...
Toen had ar hem opgepakt en getroost en ik ben ff helemaal los gegaan en heb alle tranen laten vloeien die er dwars zaten... Eenmaal uitgeraasd heb ik levy heel stevig vastgepakt en duizend maal sorry gezegd dat ik het niet zo meen en dat ik zielsveel van hem hou en hij er nou eenmaal ook niks aan kon doen. Hij leek het te begrijpen, want hij bleef me vasthouden, we hebben wel 7 minuten elkaar vast gehouden en geknuffeld. Daarbij aaide hij mij ook nog eens met zijn vingertjes op mijn rug, alsof hij wilde zeggen dat hij me begreep!
Pfff, wat schrik ik van mezelf zeg, had niet gedacht dat het eigenlijk niet meer zo goed met me gaat Is dit nog "normaal" denken jullie? of moet ik het er toch even met de vk over hebben?
Dan is er ook nog eens de pijn die ik heb, t lijkt soms net alsof het kindje er op elk moment uit kan vallen, zo'n prikkend gevoel in combinatie met het gevoel van als je een wee voelt opkomen zeg maar. Sta het dan gewoon weg te puffen en sta te kronkelen van de pijn...
Sorry voor het geklaag en gezaag hoor meiden, maar ik moest het ff van me afschrijven. Voel me gewoon heel erg K*T...

Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 08:59
anoniem

Sorry, maar lees al een aantal jaar met jullie mee. Nu heb ik dit op de site gevonden.

Tessa is vandaag de trotse mama geworden van Lyna! Het is allemaal heel snel gegaan: vandaag aan de monitor kreeg Tessa harde buiken en tijdens die harde buiken daalde de hartslag van het kindje telkens nogal sterk. Teken dat ze het benauwd kreeg in de buik, dus heeft men een keizersnee gedaan en vanavond om 16.54u is Lyna geboren. Ze weegt 880 gr maar 't is een vechtertje: ze ademde direct volledig zelfstandig! Ze ligt op de intensieve neonatologie, maar Tessa en Jens hebben haar al wel mogen bewonderen.
Ik hou jullie op de hoogte van haar vooruitgang!
Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 16:38
Nienke

Anoniem, heel erg bedankt voor je bericht!!!

Tessa en Jens, heel erg gefeliciteerd met de geboorte van Lyna!!! Oh ik ga ZO hard voor jullie duimen dat alles goed komt met jullie meisje... ik hoop het zo!!!
Sterk zijn he!

Hele dikke knuffel van Isa en van mij!

Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 18:34
Mammie-D

Sjemig...
Tessa en cara gefeliciteerd met jullie dochter Lyna!
Hier brandt een kaarsje We denken aan jullie en hopen dat Lyna blijft vechten!

Dikke kus en knuffel van ons

Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 19:43
Nienke

Oh Denise, ben van schrik vergeten op jou te reageren.
Meisje je bent zeker geen slechte mama!!! Vergeet nooit dat Levy boft met jou als zijn mama en dat geldt ook voor het mannetje in je buik.
Misschien is het achteraf toch allemaal iets te snel achter elkaar...maar daar kun je nu toch niets meer aan veranderen. Dus geniet alsjeblieft van het kleintje in je buik want het is echt een wonder om dit mee te mogen maken...( I know...)
Natuurlijk zit je er soms doorheen, en leef je dan ook maar lekker even uit! Soms moet dat gewoon even en dan is Ar daar toch ook weer voor je... Kom op meis, geniet van je dikke buik, ook al zit hij soms in de weg, want voor je het weet is het weer voorbij...

Kom op meis...

Liefs Nienke

@ Anoniem, waarom kom je niet met ons meekletsen als je al zo lang meeleest? Je hoeft niet zwanger te zijn of kinderen te hebben om met ons mee te kletsen hoor! Je bent gewoon welkom!
Ik vind het zelfs wel gezellig, want een heleboel van ons komen bijna nooit meer kletsen door omstandigheden... dus een gezellig iemand extra is altijd welkom!

Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 20:15
sara

Tessa en Jens gefeliciteerd met jullie dochter Lyna! Hopelijk gaat alles goed komen en zijn jullie straks een gelukkig gezinnetje!

Denise meid, hoe gaat het nu? Al een beetje bijgekomen?
Is niet leuk als je je zo voelt, maar vak helpt het wel om even goed te huilen. Ik kan me voorstellen dat je het zwaar hebt, en je mag best eens boos worden hoor, ook op levy. Ik ben ook wel eens boos op Jelte, maar ik maak het wel altijd weer goed, en dat is het belangrijkste. Sosm kan je gewoon niet zo veel hebben. Een dikke knuffel voor jou

Hier gaat het wel. Ben wel ziek geworden, maar gelukkig kon mijn moeder vanmiddag komen. Kon ik lekker even op bed en had Jelte ook een leuke middag. Ik moest aan het einde van de middag ook nog op mijn nichtje passen, dus heeft mijn moeder eten gemaakt. Dat was wel fijn zeg. Als moeder kan je gewoon niet ziek zijn. Hopelijk is het morgen weer wat beter. De twee kindjes liggen nu lekker op bed, dus daar heb ik verder geen werk meer van.

Tot morgen, liefs sara

Link naar deze reactie
25/09/2008 @ 23:54

hey meiden!!

jee dus ze is al bevallen!! (tessa)
van harte meid en geniet ervan!!
tegenwoodig kunnen ze al zoveel!!
komt hellemaal goed
wens julile veel suc-6 en sterkte!!

hey denise meid!!
geloof me elke mama heeft dat!!
heel normaal!!
de een reageert zus en de andere zo!

en dat je wegliep is heel goed (doe ik ook altyd)
ik zeg dan ook
en nu wordt mama ff hellemaal gek en hartstikke boos
(dat zeg ik dan ook boos hihi)
en dan loop ik weg!! (naar boven of wc)
en dan hebben ze wel in de gaten dat het menes is!!

en net wat sara al zegt een mama mag niet ziek zijn!!
en heeft ook nooit vrij!!!
dus soms wordt het eenmaal teveel!
en vooral als je zwanger bent
en dan ook nog extra klachten!!

en ook indd goed dat je het weer goed hebt gemaakt
ik heb ook wel eens dat ze voor geen meter luisteren, en dat ik dan neerplof en ff wat tranen laat lopen en zeg `` waarom luisteren jullie niet!! ``
en dan weten ze dat ik er ff door heen zit!
en dan komen ze me troosten en zeggen ze dat ze nu echt zullen luisteren!!
en dat doen ze dan ook voor ff hihi!!

we zijn allemaal mensen en mensen kunnen niet alles aan!!

en misschien wat minder werken
want denk wel dat jeteveel hooi op je vork hebt nu!!
dus ik hoop dat dat ook kan!

en ik wordt tante van een JONGEN!!

nienke
meid komt echt allemaal goed hoor meid!!
en idd met 3x een mk doen ze pas een onderzoek!
ik heb dan ook met chrystel bloed verloren
dus vandaar dat ze misschien 3e telde

maar mijn huisarts is ook prettig
want ze stuurde me door omdat ik ernaar vroeg!!

meiden ik ga jullie laten
het is al laat zat!

vindt het wel raar hoor dat tessa al is bevallen
moet ff wennen
en ik hoop (wat ik ook denk) dat alles goed komt

jens tessa en cara en nomi, heel veel suc-6 gewenst met jullie dochter en zusje!!!

veel liefs Trienke

Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 08:56

Hallo allemaal,

Jullie kennen mij niet (ik ben niet anoniem) maar zag dit onderwerp staan en klikte het eens aan, de titel zag er wel leuk uit (ik ben zelf 27 dus niet erg jong) en zag dat het dochtertje van Tessa te vroeg is geboren? ik ken haar niet, maar wil haar toch van harte feliciteren en tegelijkertijd heel veel sterkte wensen...

Sorry voor het inbreken op jullie topic!

xxx

Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 11:54
Tessa

Even een kort berichtje van mij uit het ziekenhuis.Jullie begrijpen best dat ik niet alles en overal kan bijhouden met nieuws over ons kleine meisje dus als jullie op de hoogte willen blijven kijken jullie maar op haar website : http://www.ons3dekindje.babysite.be
Daar zal het meest gepost worden.Alvast bedankt voor jullie reacties en felicitaties.Ik hoef jullie niet te zeggen wat een mini mensje we hebben mogen verwelomen zeker . Ze is zo mooi!

Tot snel

Link naar deze reactie
26/09/2008 @ 16:20
Nienke

Oh Tessa, wat heb je een mooi prinsesje...ik vind haar echt op Nomi lijken! Echt een schatje!
En wat fijn dat je haar al vast hebt mogen houden, geniet er maar lekker van meis...

Liefs Nienke

Link naar deze reactie
27/09/2008 @ 21:40

hey tessa en jens en cara en nomi

nog een x van harte met jullie mooie dochter en zusje ``lyna``
mooie naam
past mooi bij de andere meiden!!
en idd ze lijkt veel op nomi!

en wat goed dat ze het al zo goed doet!!
geniet ervan
en wens je verder een hele leuke tyd ondanks ze nog ff een tydje in het ziekenhuis mag blijven!!
hoe lang mag jij daar nog blijven??

veel liefs de fam drost!!
we hebben jullie meid samen bewonderd!!
en vonden die mooie kleine meid heel klein
maar erg lief!

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 12:00
Tessa

Update Lyna
Even een korte update hoe het met onze kleine meid gaat.Ze doet het prima! Sinds gisteren proberen ze de ondersteuning op haar ademhaling af te bouwen.Dit wil zeggen dat deze af gaat gedurende 1 uurtje meerdere malen per dag.Haar parameters blijven in dit uur heel goed dus gaat men dit stilaan afbouwen tot 2 uurtjes zonder enz...
Haar maagje was ook al aan het beteren.Van de week kwam daar nog veel slijmpjes uit maar dit was vandaag ook al véél beter.Als dit morgen ofzo ok zou zijn mag ze voeding beginnen krijgen.Nu krijgt ze enkel suikers en eiwitten.
Ze hebben haar vanmorgen nog eens gewogen en ze was afgevallen tot 820gr.Wat normaal is want de eerste dagen vallen alle baby'tjes af.
Ze mag tot ongeveer 10% afvallen dus heeft ze nog een klein beetje reserve.Hopelijk mag ze vanaf morgen borstvoeding beginnen krijgen zodat ze terug kan beginnen aankomen.En dan zijn we vertrokken he...

Tot een volgende update!

Groetjes vanwege de trotste mama en papa

Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 13:46
Mammie-D

ff kort:

tessa wat fijn dat het beter gaat met lyna! hopelijk kan ze idd snel beginnen met de echte melk! gaaf dat je toch bv gaat geven! begrijp me nie verkeerd maar dat had ik niet verwacht

en als jullie een update-je van mij willen lezen moet je maar lezen op onze site. Word er niet echt vrolijk van.
Ik heb het er niet zo op als er onbekenden meelezen, vandaar...

[Laatst gewijzigd door Mammie-D - 29/09/2008 @ 13:48] - Link naar deze reactie
29/09/2008 @ 20:55
Nienke

Oh Tessa, wat heerlijk dat het zo goed gaat met jullie meisje! Houden zo!!! We blijven voor haar duimen...

Oh, Denise het valt ook niet mee he meis....
Ik denk aan je!

Hier gaat alles goed! Isa eert elke week weer nieuwe woordjes dus ik geniet me echt rot. Ze kent nu echt al een heleboel... behalve alle dierengeluiden weet ze nu bijvoorbeeld ook: bloem, boot, poes, boek, uit, vliegtuig en zo nog wel wat woordjes. Zo schattig!
Ben echt trots op m'n kleine meisje!

Liefs Nienke

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 20:43
Nienke

Waar zijn jullie allemaal???
Ik vind dit helemaal niet gezellig...

xXx

Link naar deze reactie
01/10/2008 @ 20:46
Mammie-D