< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Zwanger worden... » Wie wil er ook jong mama worden?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Gedeeltelijk gearchiveerd: Klik hier om naar het gearchiveerde gedeelte te gaan]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Zwanger worden...
Wie wil er ook jong mama worden?
01/10/2008 @ 20:55
Mammie-D

Online Status Stuur bericht
Nou, zal ik dan eens ff wat vertellen over hoe het nu gaat??
Met levy alles oke. Kan steeds meer zeggen en leert elke dag wel iets nieuws. Vandaag heeft hij geleerd dat de koe BOEE zegt en het eendje KWAK KWAK
Ook geeft hij zelf aan als hij naar bed wil! Hij pakt zijn knuffel en rent naar zijn bed, gaat in de spijlen van zijn ledikant hangen en trekt soms ook nog de slaapzak uit zijn bed haha! Dan is ie dus écht moe!
Hij begrijpt zo ontzettend veel! Als ik zeg: waar zijn je schoenen? Dan gaat ie ze zoeken en komt hij apetrots naar me toegerend ... mét schoenen! Oja, als hij naar buiten wilt dan pakt hij ook zijn schoenen en probeert zijn voet erin te wurmen (dat gaat natuurlijk nog lang niet!)
Hij maakt nu ook "grapjes" Vanmorgen kwam ie naar me toe gewaggeld (had zijn slaapzak nog aan), ging giegelend door zijn knieen, keek me aan en zei heel ondeugend BOE! daarna gierde hij het uit van het lachen en waggelde weer weg. Gister begon hij ineens weer te kruipen en deed heel overdreven een babytje na ( maakte RRR geluidjes ) en rolde over de grond, en hij maar lachen joh! Gek kind

Beebje voel ik ontzettend vaak en duidelijk bewegen! Ik voel m soms uitrekken, dat ie met een hand of voet langs me hele buikwand gaat, als hij zich omdraait voel ik het. Het is een zalig gevoel! Maar wel heel anders als bij levy! Ik voel gewoon dat het een ander kindje is!
Ik ben al uit de naam, maar armand twijfelt ergens nog een beetje, al vind hij de naam wel steeds leuker worden. (dus de naam die ik nu in gedachten heb word m zeer waarschijnlijk wel)

Nou, hoe het met mij gaat kunnen jullie lezen op de site... Ondertussen werk ik halve dagen en dat is al behoorlijk pittig. Morgen en vrijdag heerlijk vrij, en dan belt mijn baas ook op om te overleggen hoe nu verder. Ik tel de weken af tot mijn verlof, dat zijn er gelukkig nog maar 8!

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 07:50
Sterre

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Nienke en Denise, wat ontzettend leuk om te lezen van Isa en Levy!! Ik verlang ook echt zo naar een kindje... Maar helaas hebben de medicijnen deze maand waarschijnlijk ook niet gewerkt... Snap er niks van, had de dubbele dosis clomid maar geen eisprong. Vandaag bloed prikken en dan morgen hoop ik de uitslag te krijgen, maar ik weet zelf eigenlijk ook al wel dat er geen eisprong is geweest. En dan...er is nog 1 hogere dosis clomid en als dat ook niet werkt moet ik hormonen gaan spuiten.. Daar wil ik liever nog even niet aan denken. Probeer genoeg afleiding te zoeken want op het moment lijkt alles wel heel erg ver weg...

Tessa, gelukkig dat het zo goed gaat met jullie meisje!

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 12:26
Nienke

Denise, we hebben al privecontact gehad... maar toch even snel een reacie: wat een knappe kids hebben wij toch. Die kleine man en kleine meid zijn toch twee snelle snoeties hoor! Knappe kids...

He Sterre, wat vervelend om te horen zeg... ik ga heel hard voor je duimen dat je niet toe komt aan het spuiten van hormonen want dat lijkt mij ook niets hoor.
Maar goed, zover is het nog niet, dus positief proberen te blijven!
En idd probeer lekker afleiding te zoeken...

Ik heb net het ziekenhuis aan de telefoon gehad om te vragen over die medicatie duphastron/utrogestan (om de innesteling te bevorderen)... niemand kon me antwoord geven waarom wij in nederland dat niet krijgen.(zoals dat in belgie na 1 miskraam al gebeurd!) Dus heb ik een telefonische afspraak voor as maandag, dan belt de gyne me terug.
Ben benieuwd!

Liefs Nienke

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 12:58
Mammie-D

Nienke, lekkere tuttebel!
Jaaa onze kids zijn echt slimmerikken hoor! haha! Ben benieuwd hoe ze elkaar vinden als ze weer eens samen gaan spelen.
Kies jij maar uit welke dag in je vakantie het best uitkomt, do of vr...En lijkt me idd handig als je naar ons toekomt?
Wil je nu gaan beginnen met medicatie? Ik hoop dat ze je daarin tegemoet willen komen! In NL doen ze idd altijd ontzettend moeilijk over dat soort dingen, alles moet het liefst via de natuurlijke weg Fijn toch als er middeltjes zijn die de natuur alleen een handje op weg helpen?! Nou meid ben benieuwd!

Sterre, jemig wat vervelend allemaal hoor meis. Ik kan me goed voorstellen! Het verlangen is zo groot en uiteindelijk wil je zo snel mogelijk een wondertje in je buik hebben... Ik had dat bij levy ook, wij hebben ook bijna een jaar geklust om van hem zwanger te worden. En toen ik net de hoop had verloren bleek ik zwanger te zijn.
Ik hoop echt dat je niet aan die hormoonspuiten moet, dat lijkt me echt te heftig!
Misschien een persoonlijke vraag, je hoeft m niet te beantwoorden, maar zijn de zwemmertjes van je man/vriend al eens getest?

Liefs,

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 14:48
Sterre

Lief dat jullie zo meeleven...
Denise, het sperma van mijn man is (nog) niet getest omdat de oorzaak heel duidelijk bij mij ligt. Het is bij ons sowieso wat anders gegaan dan normaal gesproken. Ik ben vorig jaar oktober gestopt met de pil (overgestapt op condooms) om te kijken hoe mijn cyclus liep. In maart, na onze verhuizing, wilde we er dan echt voor gaan. Maar toen werd ik in februari ineens niet ongesteld; die cyclus duurde uiteindelijk 84 dagen. Omdat ik vroeger ook altijd heel onregelmatig ongesteld was, ben ik wat dingen gaan opzoeken. Ik kwam al snel symptomen van PCOS tegen waar ik veel in herkende. Omdat ik toen in het UMC werkte, heb ik daar een echo laten maken. Als je in het ziekenhuis werkt is dat namelijk heel makkelijk je belt 's morgens op en kan tussen de middag zo even terecht. En dat ook nog zonder verwijzing van de huisarts. Toen zagen we inderdaad een beeld van PCOS. Toen ben ik in mijn eigen woonplaats naar de huisarts en daarna naar de gyn gegaan. Dus eigenlijk voordat we er echt aan zouden beginnen, liepen we al bij de gyn! Omdat de oorzaak heel duidelijk bij mij ligt; geen of nauwelijks ovulatie, heeft de gyn geen onderzoek gedaan naar het sperma van mijn man. En ik ben dus al wel een keer zwanger geraakt, maar dat is heel snel mis gegaan.

Beetje lang verhaal, maar goed. Morgen bloeduitslag, ik zal waarschijnlijk te horen krijgen dat er geen ovulatie is opgetreden. Maar...vanmorgen is mijn temp ineens naar beneden gekelderd.. Vorige keer had ik dat ook op de dag van mijn eisprong. Dus wie weet dat er vandaag of morgen toch nog een eitje springt...Temp zal het uitwijzen.

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 14:51
Sterre

Nienke, ik ben trouwens wel benieuwd wat de gyn gaat zeggen. In België zijn ze over het algemeen wat progessiever in zulke dingen. In Nederland zijn artsen over het algemeen wat terughoudender. Maar misschien dat je gyn er wel iets in ziet.

Link naar deze reactie
02/10/2008 @ 16:15
Nienke

Denise, ik heb hem voor de 16e in mijn agenda staan! Komen wij (wéér) naar jullie toe!
Uur of 9.30/10.00? Hebben de kids lekker de tijd om te spelen. (en wij om te kletsen)

En tja, ik weet nog niet of ik aan die medicatie wil...maar wil in ieder geval weten of er een mogelijkheid is en hoe ze er over denken in het ziekenhuis hier...
Want op internet kan ik NIEMAND vinden die uit nederland komt en het gebruikt! Niet hier op 9maand maar ook niet op google...
Alleen mensen die al jaren met IVF bezig zijn...
Dus ben inderdaad ook erg benieuwd!~

Liefs Nienke

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 09:32
Sterre

Ik heb net het ziekenhuis gebeld; inderdaad geen eisprong gehad. Progesteron was 1.6 Maar goed, daar had ik natuurlijk al op gerekend. Mijn hoop is nu nog een beetje dat ik gisteren een eisprong heb gehad, omdat mijn temp ineens zo laag was. Maar dat moeten de komende dagen dan uitwijzen; als de temp erg gaat stijgen heb ik een eisprong gehad en anders dus niet. De assistente heeft nu mijn afspraak vervroegd naar 14 oktober, dus dan kan ik al bij de gyn terecht om te kijken of we de dosis clomid nog een keer gaan verhogen of dat ik iets anders moet gaan gebruiken. Pfff dit had ik niet verwacht zeg...

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 16:24

Eeej,

Ik kom eventjes 2 meiden een hart onder de riem steken !!

Tessa: GEFELICITEERD met je dochtertje !! Jammer dat het zo moest lopen, maar probeer ervan te genieten hé !! En idd ze zijn zo klein, maar oh zo lief en schattig !! Ik hier voor je kleine meid hoor !! Trouwens, ik vind Lyna een hele mooie naam !!!

Denise: ja het lijkt soms allemaal wel moeilijk te gaan hé met een dikke buik en drukke kinderen... !! Ik kan best wel begrijpen dat je er helemaal overstuur van wordt dat je de 'gewone' zaken niet meer zelf kunt uitvoeren, maar uiteindelijk is het voor het goede doel zeg maar en komt alles wel goed hoor !! Ik sta je bij !!

Hier gaat alles wel rustig, ons meisje kan 'praten' (papa, mama, waf waf, aaien (= aaah), dada vooral) en ze begrijpt ook veel woorden !! Ze kan ook al vanaf haar 11 maanden stappen op zichzelf !! Ook de kleinste bij ons heeft zich al laten voelen, dus dat zal ook wel in orde zijn tot nu toe... !! We genieten er nog wel eventjes van, want de buik begint hier ook al wel parten te spelen om met haar te spelen en haar op te pakken enzo dus ja !!

Tot de volgende zitting hé !!!

Grtz

Link naar deze reactie
03/10/2008 @ 19:48
Nienke

Sterre, jammer dat je toch nog geen eisprong hebt gehad... Nu maar duimen dat je temperatuur de komende dagen mooi gaat stijgen!

Sterkte en hou ons op de hoogte!

x Nienke

Link naar deze reactie
04/10/2008 @ 16:50
sara

Hallo meiden!

Tessa, las net op de site dat lyna van de beademing af is. Harstikke goed. Hoe gaat het verder? Slapen jullie daar in het zieknhuis of elke op en neer?

Nienke, wat knap zeg van Isa. Hoe hard ik hier ook oefen er komen nog geen 'echte' woorden uit.
Ik ben benieuwd wat er uit je afspraak komt met het ziekenhuis. Ik zou er eerst wel goed over nadenken voordat je eventueel mee begint. Wordt het gelijk zo 'medisch' allemaal. Maar eerst maar eens horen wat ze te zeggen hebben. Hopelijk is het straks niet eens nodig.

Denise, ook al zo'n knap kindje. Jullie hebben maar vlugge praters zeg. Jelte praat dan wel niet, maar hij begrijpt wel alles. Als ik vraag of hij naar buiten wil gaat hij ook zijn schoenen halen en zijn jas. En meer van dat soort dingen.
Wat fijn dat je de baby zo goed voelt bewegen. Ik voel het ook sinds kort. Nog maar heel lichtjes en heel eventjes. En leuk zeg ook al een naam! Kunnen we beginnen raden? Hoeveel letters???hihi. Zijn jullie eigenlijk al met een kamertje bezig? Fijn dat je nu halve dagen werkt. Kan je het even wat rustiger aan doen. Hoe kan het trouwens dat je al over 8 weken met verlof gaat? Neem je nog vakantie.
Doe lekker rustig aan en ik hou de site wel in de gaten.

Sterre, wat balen zeg dat je geen eisprong hebt gehad. Ik hoop echt dat je nu alsnog een eisprong hebt. En dan maar flink aan de gang he Lijkt me echt niets om te gaan spuiten enzo, maar ja alles voor een babytje natuurlijk, maar ik hoop dat het zo ook gaat lukken.

Zoals ik net al zei voel ik de baby nu ook bewegen. Het zijn nog hele kleine tikjes die ik voel onderin mijn buik. Verder groeit mijn buikje wel door en gaat het prima. Ik heb net even met Jelte op bed gelegen. Ik was zo moe plotseling dus even lekker 2 uurtjes geslapen. Heerlijk! Deed ik in het begin van de zwangerschap ook wel eens, maar de laatste tijd niet meer. O, ik hoor dat Jelte ook al wakker is, ik zal snel naar hem toe. Tot later!

xx sara

Link naar deze reactie
05/10/2008 @ 10:16
Tessa

Hey allemaal,

sorry dat ik niet uitgebreid op iedereen reageer,ik kom ff van me laten horen
Tussen de afkolfsessies en ziekenhuisbezoekjes door amper de tijd om hier te geraken.
Ons meisje is super flink.De verpleegsters vinden haar een super braaf kindje dat ze nooit horen Ook wat haar toestand betreft gaat het heel goed.Ze heeft geen ondersteuning op haar ademhaling meer,enkel sukkelt ze nog steeds met een gezwollen buikje maar dat was vandaag al ietsje beter.Ze hebben haag gisteren een lavementje gegeven om nog wat stoelgang te laten doen en dat heeft blijkbaar wat geholpen.Ik hoop echt dat haar buikje gaat beteren want daar wachten we al 11 dagen op en dan kan ze eindelijk met voeding beginnen.
De meeste hebben de eerste indruk dat ze op Nomi lijkt maar dit is niet zo.Ze is echt een mengeling van de 2 grote zussen,zoals we zo graag wouden
Ik ben sinds dinsdag thuis,Lyna zal jammer genoeg nog maanden in het ziekenhuis verblijven Het zullen dus nog drukke weken zijn voor ons...

Tot gauw

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 11:21
Sterre

Tessa, wat fijn dat jullie meisje het zo goed doet!! Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om haar achter te moeten laten in het ziekenhuis, maar ik hoop dat ze het heel goed blijft doen komende tijd en snel naar huis mag!

Mijn temperatuur is niet verder gestegen, geen eisprong gehad dus...Had er wel een beetje rekening mee gehouden, maar toch wel een teleurstelling. Nu afwachten wat de gyn zegt volgende week.

Nienke, jij zou vandaag toch contact hebben met je gyn over progesteron? Ben heel benieuwd wat hij zegt.

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 20:29
Nienke

Tessa, ik lees elke keer mee op de site en ben heel blij voor jullie dat het zo goed gaat met Lyna. Voel je niet schuldig dat je niet op onze verhalen reageert, je hebt wel iets anders aan je hoofd!

Sterre, wat vervelend. Ik had er ook een soort rekening mee gehouden dat je eisprong eraan zat te komen (naar aanleiding van jou verhalen...)
Hopelijk komt hij snel...

Sara, goed dat je de baby nu ook voelt!
Wanneer heb je de 20 weken echo? Kijken of het idd een meisje wordt... (ik heb trouwens bij jou niet een heel sterk voorgevoel hoor, maar ik denk een meisje...)

Nou vanmorgen de gyne aan de telefoon gehad.
Van Utrogestan/Progesteron enzovoorts is nog nooit bewezen dat het daadwerkelijk werkt. Ze noemen het in nederland een placebo-effect. (vrouwen denken dat het helpt en doordat ze daardoor geen stress hebben gaat het goed...)
Ook zijn er onderzoeken bezig in nederland naar dit medicijn omdat het wel gebruikt wordt na een IVFpoging. Hieruit blijkt dat er vaker kinderen met afwijkingen geboren worden dus dat ook de minder sterke zaadjes de kans krijgen en hierdoor dus minder sterke kinderen geboren worden. (je lichaam zou dat zaadje namelijk niet de kans geven...)
Dus nu ben ik weer helemaal op de hoogte!

Liefs Nienke

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 20:39
Mammie-D

Ai das weer een aardig tijdje terug dat ik hier gereageerd heb.

Nienke, wel interessant dat je dat te horen hebt gekregen hoor! Maar je gaat er dus niet mee beginnen? Gewoon lekker de natuur haar gang laten gaan?
Oja, tussen 9.30 en 10.00 is prima! Kunnen ze idd lekker lang spelen! We hebben er zin in!!

Tessa, ook ik ben superblij dat jullie Lyna het goed maakt. Hopelijk gaat het snel beter met haar buikje en kan ze lekker gaan drinken van jouw melk!

Sara, ik neem idd een weekje vakantie ervoor, ik ga officieel met 34 weken met verlof maar dat is nu dus met 33 weken. Daarna neem ik denk ik ook nog 2 of 3 weken vakantie zodat ik lekker lang kan genieten! En tot wanneer wil jij gaan doorwerken? Tot 34 of 36 weken?
Over de naam laat ik echt helemaal niks los, zeker niet hier met al die meelezende ogen!

Sterre, balen van je eisprong hoor meid... Nu maar hopen dat de zich op tijd melden zodat je met een frisse start een nieuwe ronde in kan gaan, en dan gaan de duimpjes hier voor jou weer draaien hoor!

Holbewoonster, leuk weer eens wat van je te lezen, en proficiat met je zwangerschap weer!

Lieve meiden allemaal,

Wat vinden jullie van het idee om een gesloten forumpje te hebben voor ons kletsgroeppie? Ar kan er zo eentje opzetten dus als er genoeg animo is?? Let me know!

Hier alles zijn gangetje... Ik werk nu een paar uurtjes per dag en dat gaat stukken beter. Ben er ook enkel en alleen voor activiteiten voor de kinderen, brood maken, fruit schillen en schriftjes schrijven. Hopelijk ga ik het zo tot 1 december uithouden!

Liefs!

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 21:54
Nienke

Denise....HIHI Ik zou het ook niet zeggen hoor! Laat ze maar lekker wachten!
Ze hoeven tenslotte nog 'maar' 15 weken te wachten...(let op het woordje 'ze'!)

Oh ja, ik wil wel een privekletssite...let me know, I'm in!

Liefs en een dikke kus voor jullie en tot volgende week!

Link naar deze reactie
06/10/2008 @ 22:04
marjoinlove

Online Status
Hallo mensen,

wij hebben een tijdje ff rustig aan gedaan en jaja ik had zojuist een positieve test!!! Natuurlijk nog een keer gecheckt en weer ZWANGER!!
Kan het nog niet helemaal bevatten.

gr Marjo

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 08:26
Nienke

Marjoinlove, gefelciteerd! Geniet ervan meid...

x Nienke

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 10:34
marjoinlove

Online Status
ik heb voor de zekerheid vanmorgen nog een test gedaan en deze gaf ook Zwanger!
ik moet er nog wel heel erg aan wennen.

Link naar deze reactie
07/10/2008 @ 19:20
Mammie-D

Nienke, lekkere tut ben je ook whahaha! Ik wil ff kijken hoeveel animo er is voor een "privékletssite" en dan kijk ik armand ff lief aan

Marjo, van harte gefeliciteerd meid! geniet ervan want het gaat echt vreselijk snel voorbij!

Met mij vandaag nie zo best... Erg pijn in me rug, zal zo wel plat moeten liggen denk ik... heb ietsie teveel gedaan en daar word ik hard voor afgestraft, dus op naar de bank zometeen, filmpje erbij en chillen maar

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >