< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » Kindjes met een handicap » wie heeft ervaring met epilepsie bij baby's

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » Kindjes met een handicap
wie heeft ervaring met epilepsie bij baby's
12/08/2008 @ 08:14
Sientje

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Hoe is het met de zwangeren?

Hermelien, hoe is het met sander?

sientje

Link naar deze reactie
12/08/2008 @ 13:36

hoi sientje

Met Sander nog steeds niet zo goed. soms een paar dagen dat hij wat rustig is maar hij heeft het lastig gehad met het warme weer en dikwijks koorts gehad. Nu heeft hij weer ondertemperatuur. Dat lichaampje weet het niet he wat het moet doen.
Normaal als alles goed is zou hij eindelijk een 24 EEG krijgen. Het werd wel tijd hoor.

Met mij gaat het eigenlijk ook niet zo goed. Ik heb geen energie meer.Ik geraak niet vooruit de laatste paar dagen. Ineens gekomen. Een veel te lage bloeddruk en supper misselijk. En heeeeeeel moe. Ik zou heel de dag kunnen slapen. maar ik moet normaal ook gaan werken. Ik ben onthaalmoeder samen met nog iemand en nu moet zij deze week alles overnemen en ik voel me daar niet zo goed bij. dus ik hoop dat het slecht voelen gauw voorbij is en dat ik eindelijk kan gaan genieten.

xxxxxxxxxxxxx

Link naar deze reactie
14/08/2008 @ 21:04
Sientje

hallo,hermelien

dat is wel spijtig dat het niet zo goed gaat met Sander. Soms denk ik ik zit zo te klagen van Inès. Dat ze niet meekan met haar leeftijdsgenootjes. maar eigelijk heeft inès ergens nog geluk het had erger gekund.

Jij telt zeker af naar de 12 weken. zodat je weer meer energie krijgt,he.

sientje

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 10:15
Maaike

Hey allemaal,

Hermelien, wat erg voor Sander. Gaat het nu al wat beter? En voor jezelf, neem toch maar de nodige rust hoor. Ik weet dat het lastig is om iemand anders in de steek te moeten laten, maar zorg maar dat je zelf je rust neemt. Je collega zal dat toch wel begrijpen...

Sientje, met mij gaat alles goed. Binnen twee weken start ik nog terug met werken. Ik hoop dat het nog goed lukt. Momenteel voel ik me heel goed, maar nu ben ik dan ook thuis he. Als ik terug ga werken zal het ongetwijfeld wat drukker worden. En dan kan je 's middags geen siësta nemen he...
En hoe gaat het met jou?

Maaike

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 14:51

Maaike: Met sander gaat het al een paar dagen goed. Hij geeft niet meer over. En hij rustig en relax. Af en toe is hij is wakker.

Zelf rust ik wel heel erg veel ze. Ik ga heel vroeg slapen zodat ik toch 10 u kan slapen en dan kom de dag goed door. Alleen die misselijkheid he.

voor jou begint het te korten he. Spannend. xxxxxx

Link naar deze reactie
18/08/2008 @ 23:05
Tania De Cock

Online Status Bekijk profiel
baby's met epilepsie
hallo

mijn zoontje van 5j geeft ook epilepsie (lennox-gastaut syndroom) en autisme en geeft ook al vele medicaties geprobeerd maar nergens was er een reactie op de epilepsie. momenteel staat hij op frisium topamaxen Depakine chrono en de een nervus vagus stimulator maar nog geen gewenste reactie in september moet hij terug naar pulderbos om te kijken dat het aanslaat maar wij zien geen verbetering.In januari is het geplaatst en we moesten 6 maanden geduld hebben voor resultaten van te weten. We zien wel hoe het afloopt.

Voor artsen van epilepsie hebben wij Dr.D'hooghe Mark in het AZ Sint -Jan in Brugge en Prof.Ceulemans in pulderbos
Wij zijn zeer tevreden over pulderbos en die 1u30min rijden is voor ons het waard omdat we daar in goede handen zijn

Link naar deze reactie
24/08/2008 @ 10:37

hoi allemaal

Sientje en Maaike alles goed met jullie kindjes en de buikjes?

Tania: Het is inderdaad niet altijd evident he met de medicatie. Het duurd altijd lang voor je weet of die aanslaagd.

Met onze sander gaat het nog steeds de goeie kant op. Vooral medische dan. Hij is niet meer ziek geweest en zijn voeding houd hij meestal binnen. We zijn nog steeds aan het wachten voor de uitslag van de 24 u EEG zodat we gaan weten of hij andere medicatie gaat krijgen of niet.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Link naar deze reactie
24/08/2008 @ 12:16
Sientje

Hallo,dames

Tania, Inès is ook niet aanvalvrij. Maar zij is een ander verhaal. tot nu toe heeft ze nog maar 2 soorten medicatie gekregen (depakine en lamictal). Die alle 2 niet werken bij haar. de lamictal zeker niet. De depakine geloof ik ook niet.
Maar zij doet er enkel bij infectieziekten.( volgens de kinderarts geen koortsstuipen maar epilepsie).
hopelijk slaagt het aan. want aanvallen zijn maar niets,he.

Hermelien, wij ga 1 september de uitslag krijgen van haar 24u EEG. Duimen jullie dat er geen epileptische activiteit te zien is en dat er met de depakine mag gestopt worden.
Duurt het bij jullie ook zolang eer jullie de uitslag kregen?
Hier gaat voor de rest alles goed. Het kleintje gaat een stevige baby worden volgens de gyn.

Maaike en Kim, hoe is het met jullie?

sientje

Link naar deze reactie
25/08/2008 @ 17:42
Maaike

Hey,

Hermelien, fijn dat het wat beter gaat met sander. Duimen dat het zo blijft!

Sientje, ik duim voor je mee dat je met de depakine mag stoppen. Bij ons zal dat voor februari zijn.

Hier gaat alles goed. Buikje begint nu wel veel te wegen. Volgende week nog terug starten met werken voor twee weken en dan thuis nog een weekje op de baby wachten. Het begint spannend te worden...

Maaike

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 14:43
Sientje

Maaike, het begint af te korten,he. Of ben je ondertussen al bevallen?

Morgen is het de grote dag. duimen dat het mag afgebouwd worden. ach, we zien wel... Kun je geloven dat ik zenuwen heb.

sientje

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 20:41
Maaike

Hey,

Sientje, ik ben nog niet bevallen hoor en het ziet er niet naar uit dat dat voor direct is...

Ik duim voor je mee dat de depakine mag afgebouwd worden. Veel succes!

Maaike

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 19:56
Sientje

Hallo,

ze mag niet stoppen met de depakine. Hij vreest dat ze anders in de winter weer op spoedgevallen zal zitten.
Maar hij heeft wel de medicatie verlaagd naar 15 druppels in plaats van 17.
Blijkbaar is er s`nachts wel iets in haar hersenen te zien. Maar volgens hem zal ze er uit groeien. Er is een kans dat ze over 1 jaar met de depakine gaan stoppen.
Dus al bij al wel goed nieuws!!!

sientje

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 10:39
Sientje

Maaike, al bevallen?

Hermelien en Kim, hoe zit het bij jullie?

sientje

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 14:03

hoi sientje: ons sander doet het de laatste tijd goed. Hij is meer wakker en kan veel meer verdragen. Hij moppert zo niet als je hem moet wassen of pakken. Hij begint ook mooi rond te kijken. Hopelijk blijft dit in de goeie richting gaan he. Alleen heeft het wel terug wat kou en daar heb ik zo'n schrik van he.

Met ons kleintje in de buik is alles nog oke. Het groeit goed en beweegt goed.
Ik heb nog wel steeds last van misselijkheid en ben erg moe. Dat mag toch stilletjes aan gaan stoppen.

hoe is het bij jou? En Maaike???

xxxxxxxxx

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 14:55

Online Status Stuur bericht
Baby's met epilepsie
Hey allemaal,
Ik heb geen baby met epilepsie maar heb het zelf wel. Ik heb het ondertussen al 18 jaar en als je mij zou vragen wanneer ik het liefst zou krijgen dan zou ik zeggen bij de geboorte.
Dat is voor vele van jullie misschien een magere troost maar als je het dan krijgt heb je veel kans dat het eruit groeit.
Ik heb het gekregen op mijn negen jaar, ik zie de dag nog zo voor mij van mijn eerste aanval. mijn tanden poetsen en plots lag ik daar stokstijf! Ons ma dacht dat ik dood was tot dat ze zag dat ik nog ademde. Ondertussen vele medicamenten, aanvallen onderzoeken en een hele moeilijke pubertijd!!! later ben ik eigenlijk nog niet helemaal verzoend met de dingen die ik niet kan of mag door de epilepsie.
Dus het is nu een hele moeilijke periode maar een baby herinnerd zich daar niet veel van en als het een beetje achter is op zijn leeftijdsgenoten dat is toch niet zo erg. Je moet je sterk houden aan de goede dingen. Als ze ermee geboren worden heb je heel veel kans dat het eruit groeit en dan hebben ze normale tienerjaren en volwassen en die duren veel langer!!!

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 14:35
Maaike

Hey,

Ik ben nog niet bevallen hoor. En ik denk dat het wel terug overtijd gaan wordt. Maar we zien wel he. De datum is er nog niet...

Hermelien, fijn dat het wat beter gaat met Sander. Duimen dat het zo verder gaat.

Sientje, toch al iets dat ze een beetje minder depakine mag gebruiken. Hopelijk raak je er dan binnen een jaar vanaf he. Hier nog tot februari en dan ook afbouwen en stoppen. Ben eens benieuwd.

Maaike

Link naar deze reactie
09/09/2008 @ 23:01
Sientje

Maaike, je kindjes zitten allemaal te graag bij de mama in de buik,he.

Voor inès staat er volgende week nieuwe onderzoeken klaar. ze gaat getest worden op ASS. Dat zou in haar geval ook veel van haar problemen verklaren.

Ilka, je hebt gelijk,hoor. Inès gaat eruit groeien volgens de kinderneuroloog. als je krijgt als je ouder bent is dat niet meer vanzelfsprekend,he.

Hermelien,goed van Sander. je mag zeggen wat je wilt maar jij hebt een echt vechtertje. als je ziet waar hij zich doorgeworsteld heeft.

Met mij gaat alles goed. alleen heeel veel last van maagzuur en harde buiken.

sientje

Link naar deze reactie
11/09/2008 @ 16:55

Online Status Stuur bericht
Hoor ik graag Sientje. Ik wens Inés het beste. Kindje zouden zo niet mogen afzien vind ik maar het is beter nu dan later. Geloof me maar want de puberteit kan soms een heel gevecht zijn.

Groetjes Ilka

Link naar deze reactie
14/09/2008 @ 23:36
Sientje

Hallo,dames

Maaike, en?

Hier is alles nog rustig. Inès had donderdag ineens 39,3. natuurlijk de angst voor een aanval. maar gelukkig er geen gedaan. vrijdag had ze zelfs geen koorts meer. maar ik heb haar toch maar thuis van school gehouden.

Nu een drukke week!!! woensdag is het tijd voor de kinesist en in de avond naar het klassikaal oudercontact.
donderdag naar het COS voor spelobservatie.
vrijdag naar de gyne. Ik ben nieuwsgierig of ik al opening heb. want bij inès was dat het geval.

hoe is het met de andere dames?

Ilka, een ex-collega van mij heeft ook epilepsie maar op 18 jarige leeftijd gekregen. hoe zij heeft afgezien om zwanger te raken met haar medicatie. Dat ze heeft moeten ijveren om haar 3 de kind borstvoeding te mogen geven. oja, zij heeft 3 gezonde kinderen van alle drie in de 20 tig jaar.

sientje

Link naar deze reactie
16/09/2008 @ 16:54
Maaike

Hallo,

Hier nog steeds geen beweging... We wachten rustig af en eigenlijk mag ons boeleke nog een paar dagen blijven zitten. En dit omdat Hannah zondag weer een dik oogje had. In juni heeft ze zes dagen in het ziekenhuis gelegen omdat ze ontstoken traankanaaltjes had en daarbij ethmoiditis (vergevorderd sinusitis) had gekregen. Nu zag het er dus weer hetzelfde uit in het beginstadium... Ik moest gisteren juist naar de kinderarts voor de controle van haar depakine dus het kwam goed uit. Ze heeft haar direct antibiotica doen nemen en oog- en oordruppels plus een siroop voor neusverkoudheid. Morgen moet ze een scan laten doen van haar sinussen en oogjes en dan donderdag moeten we naar de oogarts om te zien wat er moet gedaan worden. Vermoedelijk moeten ze haar traankanaaltjes doorprikken of misschien is het bot aan haar traankanaaltjes te nauw en moeten ze dit verbreden. Daar gaan we nu nog niet bij stilstaan, want misschien is het ook niet zo erg. Alleszins, er zal iets moeten gebeuren. Want ze kan niet om de paar weken een kuur antibiotica nemen he. Wel een slechte timing nu. Je weet immers nooit wanneer de baby komt.

Sientje, ik vermoed dat je ook al aan het aftellen bent. Beseft Inès dat er een baby komt of trekt ze het zich niet aan?

Groetjes,
Maaike

Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >