< 9Maand-Sponsor >

Nestlé Baby

< Publiciteit >

Baby Junior

Rainbowbabies

BabyGoodies.eu

Popje.com

BasilKato.be

Jolena

Pepatino.be

Chauffage Verzelen

Kind & Gezin

VLOV

Home » Forumoverzicht » November 2008-Club » Wie moet er ook bevallen in november 2008?

Vorige reacties:
< vorige pagina
volgende pagina >
[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]
[Voeg nieuw onderwerp toe] [Reageer] [Zoeken]

[Sortering: Het recentste bericht staat als laatste - sortering omdraaien]
9Maand-Forum » November 2008-Club
Wie moet er ook bevallen in november 2008?
26/08/2008 @ 12:10
Prinsesje

Online Status
@ Apache,

ik heb die test ook enkele weken geleden laten doen. Volgens mijn huisarts en gynae moet de waarde idd onder de 140 liggen.

Ik had 's avonds om 19u pas glucosetest, dus bloed laten prikken was pas om 20u... En dus was mijn uitslag 144...

Beiden zeiden ze dat het iets te hoog was. Volgens mijn huisarts moet ik gewoon op eten letten, geen koekjes of suiker meer. Volgens mijn gynae moet ik een grotere test ondergaan... (Wat moet ik dan doen? En het riekt zo raar hoor in een ziekenhuis om daar drie uur te gaan zitten...)

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 20:19
Apache

Online Status Bekijk profiel
Hoi,

Kom juist terug van mijn 1e prenatale les en daar zeiden ze ook dat 140 de waarde was, dus dat ik me geen zorgen moest maken.
En ze zeiden idd ook dat het eens normaal kan zijn dat ik ukkepuk een dag minder voel. Maar toch allemaal bedankt, voel me al een stuk beter!!

Gr

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 20:41
Laura

Online Status Bekijk profiel Stuur bericht
Gelukkig Apache, een zorg minder he

Link naar deze reactie
26/08/2008 @ 21:03
Apache

idd, een grote zorg minder. Mijne man zegt maar steeds dat ik me te snel zorgen maak, maar zou niet weten wat doen als er iets met ons pruts zou gebeuren! Maar hij is nooit snel ongerust en ik wel, dus hij kent me al.

gr

Link naar deze reactie
27/08/2008 @ 11:35
lindsay

ik ga morgen bloed laten prikken voor de suikertest.
als je wilt kan ik het nog eens voor je vragen aan de huisarts.
en ook al was het wat te hoog,
je moet dan meer op je eten gaan letten.

zoals je mannetje je al zei, maak je niet zo snel zorgen.
we zijn allemaal al zo ver, alles gaat zeker goed blijven gaan.
waarschijnlijk steeds wat meer kwaaltjes, maar dat zullen we erbij moeten nemen.
ik voel mijn pruts sommige dagen alleen wat draaien, en dan de dag nadien krijg ik weer shotten, waar ik niet goed van wordt,

dus ook op dat gebied, je echt geen zorgen maken. ze gaan nu ook steeds weiniger plaats hebben e. weiniger bewegingsvrijheid.

hopelijk ben je nu ZEKER gerust.
groetjes iedereen

Link naar deze reactie
28/08/2008 @ 14:10
Apache

Merci voor de geruststelling Lindsay

En gisteren avond was het weer volle bak ambiance, dus geen zorgen meer. Gister avond lag onze hond met zijn hoofdje op mijne buik en de kleine heeft hem 2 keer tegen zijn oren gestampt, echt leuk om die reactie van onze sloeber dan te zien, echt lachen. En toen Rando (onze hond dus) zijne poot in mijne buik duwde voelde ik ons pruts terug duwen, was wel tof. Rando wist niet wat hij voelde.

Dus hier is alles terug volledig tiptop in orde. Nog 12 dagen en dan een week vakantie, zal deugd doen en als we daar van terug komen, 2 dagen erna, mogen we weer naar de gyn.

Gr

Link naar deze reactie
31/08/2008 @ 09:32
lindsay

mijn glucose test was in orde, zal dat even als eerste vermelden.

gisteren avond naar een verjaardag geweest, waar er redelijk luid de muziek stond, onze pruts heeft nog nooit zo hard en zolang gedraaid, geschot en weet niet wat hij nog allemaal doet hier binnen.

zeker 3 uur lang, heb ik geen tien min eens niks gevoeld, dat was echt de 1e x zolang, zou hij de muziek zo goed kunnen horen en het niet fijn vinden? vraag me dat echt af.

en eindelijk thuis om 01°°uur, lekker bedje in. RARA meneer was om 5°°uur weer wakker dus mama ook.

hier dus een super nachtje gehad,

mja zullen er maar al aan wennen, als de kleine er eenmaal is, zullen we ook wel veel wakker zijn. en dan moeten we nog opstaan ook.

allee genoeg gezeverd hier
fijne zondag , groetjes

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 10:51
Apache

Hoi Lindsay

goed te horen dat de test ok was.

Wij hebben vrijdag avond een drink van een kameraad gehad en zolang we daar zijn geweest, heeft hij/zij gene kik gegeven, maar toen ik me in bed legde, had ik hetzelfde probleem. Hij lag geen seconde stil! Eigenlijk wel lollig vind ik (zolang ik kan uitslapen de volgende ochtend toch!) Maar gelijk je zegt, eens hij er is, dan zal het niet meer zo lollig zijn, maar ja, we krijgen iets moois in de plaats, daar moeten we aan blijven denken hé.

Gr

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 10:58
Laura

Lindsay, goed dat je test goed was

Hier ook een moeie mama met een druk kindje in de buik . Zodra ik (doodmoe) mijn bed in kruip duurt het echt geen 10 seconden of hij is wakker en begint zijn voetbaltraining! Onvoorstelbaar he dat ze dat zo aanvoelen dat mama even gaat liggen. De baarmoeder schijnt dan te ontspannen en het kindje krijgt dan de ruimte.

Gelukkig ligt beebje sinds 4 dagen netjes met zijn hoofdje naar beneden. Ik zou echt superblij zijn als hij zo bleef liggen en straks netjes gaan indalen... Mijn eerste lag in stuit en ik kreeg toen een keizersnee. Bovendien schopt de baby hard en als de voetjes onderin liggen dan verkramp ik helemaal van de pijn. Schijnt ws mijn bekkenbodem te zijn die te verweekt is door de BI. Ik zou zo opgelucht zijn als dit kindje lekker mijn zijn hoofdje is ingedaald... Ik wil graag normaal bevallen deze keer!

Laura

Link naar deze reactie
01/09/2008 @ 12:43
someone

Hee laura super dat je goed ligt nu!!! hopenlijk blijft dat voorlopig zo!! vooral deze week nu je lekker ff een paar dagen weg gaat!
Fijne week geniet ervan meid!!!

Hier is de kleine de laatste dagen erg rustig, voel haar heel weinig en heel af en toe maak ik me toch zorgen, ik weet dat het niet hoeft, maar het is toch soms vreemd als je de ene dag de kleine bijna heel de dag door voelt en de andere dag de kleine maar een enkele keer, dat je je 's avonds toch af vraagt, heb ik de kleine nou wel of niet gevoeld vandaag....
Maarja hoort er allemaal bij he,,, hier gaat het redelijk heb van het weekend dan ook niks gedaan en hoeven doen van mijn ventje, maarja nu is ie weer aan het werk dus kzal toch wat dingen moeten gaan doen he hier in huis.....

Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 11:16
Dotske

Bij mij gaat het iets minder goed!
Ben voorbijen zondag opgenomen in ziekenhuis met weeën wat eigenlijk niet echt goed is omdat ik nog maar 28 weken ben, heb wee remer gekregen en maandag mocht ik al naar huis, maar wel met platte rust voor 2 weken, met onze kleine flinke jongen gaat alles wel goed actief is hij wel. Ik hoop dat de weeën wegblijven nu en dat ik na de 2 weken terug mag gaan werken. Dus ben ik maar aan de suikerboontje begonnen en zal ik de kleertjes al maar klaarleggen en de reiskoffer klaarmaken.
We hopen dat hij nog gaat willen blijven zitten tot de datum dat hij voorzien is. Want anders zal het met keizersnede worden want hij ligt in stuitligging.

[Laatst gewijzigd door Dotske - 04/09/2008 @ 11:17] - Link naar deze reactie
04/09/2008 @ 12:22
Prinsesje

Online Status
@ Dotske,

veel sterkte he!!

Ons beebje ligt ook nog steeds in stuit, denk ik allez de 21 aug toch nog. En vermits de placenta van voor ligt voel je iets minder he?

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 10:28
Laura

Oh Dotske had je al verklapt dat je een zoon krijgt? Leuk joh! Wat een schrik dat je nu al zulke weeen hebt. Is het nu een beetje rustiger? Op naar de 32 weken he, vanaf dan is je kleintje veel en veel sterker. Maar ik hoop dat nog veel langer bij mama blijft groeien!

@ someone, ben best geschrokken van je verhaal. Maar sommige kindjes laten zich gewoon niet zo voelen hoor! Er hoeft echt niets mis te zijn, bovendien heb je een voorliggende placenta. Heb ik ook, maar mijn schopt er meestal rechts naast en dat voel ik behoorlijk. Misschien heb je pech dat je precies tegen de placenta aanschopt. Dat kan je gyne misschien maandag bekijken met een echo?

@ Prinsesje, ik hoop dat je kleintje snel gaat draaien!

@ Apache, is je kindje nog steeds zo druk? Mijn wel

[Laatst gewijzigd door Laura - 05/09/2008 @ 10:29] - Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 10:36
someone

Laura, ben zelf ook nog niet helemaal van de schrik bekomen, heb wel enorm goed geslapen afgelopen nacht, maar ik was dan ook echt op van alle spanning....
Ik ga normaal nooit naar de gyn, dus maandag zal ik gewoon weer naar de vlk. gaan voor controle.... Gyn was nu alleen maar even voor de CTG van gisteren in het ziekenhuis.. Maar zolang alles goed blijft gaan hoef ik niet naar de gyn, dus ook geen echo.....

Kan de vlk. oook een schatting maken van hoe groot/ zwaar het kindje nu is??? Waar basseren ze dat dan op zonder echo????

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 10:41
Colle

@someone toen ik afgelopen dinsdag bij de gyn. was heeft ze eerst vanbuiten mijn buik opgemeten... keurig zei ze komt zelf al uit op bijna 32 weken terwijl je 29.5 wk ver bent. maar toen ze met de echo ging meten kwam eruit dat mijn kleintje niet goed gegroeid was afgelopen 3 weken. vraag me dus af of een vk een nauwkeurige schatting kan maken, volgens mij alleen met echo (dan meten ze hoofdomtrek, buikomtrek en bovenbeentje)

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 10:48
someone

toch wel jammer dat we hier niet zoveel echo's krijgen hoor.....
Hopenlijk doet ze het goed Colle, maar als het kindje iets achterloopt op de curve maakt dat niet echt veel uit toch???

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 12:37
Colle

ik heb het 'geluk' dat ik in het ziekenhuis onder behandeling ben en mijn gyn. de groei van onze spruit in de gaten moet houden dus elke keer als ik kom krijg ik een echo... maar dat is in nederland jammer genoeg niet overal zo!!

ons meisje liep in de precies tussen het gemiddelde en de onderste lijn maar wel met de stijgende lijn mee zoals het hoort afgelopen 3 weken is ze naar beneden gezakt op de onderste en onder de onderste lijn van de groeicurve en daar mag je eigenlijk niet onderuit komen. vandaar dat ze nu een extra controle willen a.s. dinsdag want ons meisje is niet genoeg gegroeid en ze willen nu in de gaten gaan houden of ze nog wel en zoja hoeveel ze gegroeit is.

Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 12:43
Laura

Een mooi gegroeide buik is meestal een goed teken. Maar de mama kan natuurlijk zelf ook wat 'spek' aan de buik hebben en daarbij: als je een goede hoeveelheid vruchtwater hebt is je buik al gauw mooi rond. Dat zegt weinig over hoe groot het kindje is dat daarin drijft. Ook kan het kindje diep liggen of je draagt juist naar voren, dat maakt ook weer uit qua buikgrootte. De vk kan zonder echo in deze fase nog geen goede schatting maken. Volgens mij kunnen ze na de 30 weken ook beter voelen hoe het kindje ligt en hoe groot het kindje is.

@ Colle, kan me voorstellen dat je je wel wat zorgen maakt. Heb je tips meegekregen qua rust of voeding of helemaal niet?
Alle orgaantjes enzo zijn goed in orde, dat hebben ze bekeken neem ik aan?

@ Someone, jammer dat je geen echo krijgt. Misschien toch een idee om even lekker een pretecho te doen, dan kun je even zien dat alles ok is Had ook geen recht meer op een echo maar dan betaal ik maar even hoor. Ik wilde even gerustgesteld worden dat alles goed was.

[Laatst gewijzigd door Laura - 05/09/2008 @ 12:45] - Link naar deze reactie
05/09/2008 @ 15:18
Prinsesje

Online Status
@ Dotske,

leuk, een jongetje!!!

Dan komt de uittelling van 9 maanden op je banner niet uit??

Is precies bij de meesten wel even de verkeerde prognose?

Link naar deze reactie
06/09/2008 @ 10:21
Dotske

Ben benieuwd hoe het gaat zijn, mag maandag weer op controle, hopelijk dat hij misschien gedraaid is en dat alles nog hoog en gesloten is en dat ik terug mag gaan werken.

Heb nog wel veel last van harde buiken.
We zullen maandag moeten horen en zien.

Ja eindelijk een jongen mag wel he met al die meisjes hier hihi

xxxxxxxxxxxxxxxx

[Laatst gewijzigd door Dotske - 06/09/2008 @ 10:23] - Link naar deze reactie

[Forumoverzicht] [Hoger Niveau]

< vorige pagina | volgende pagina >